quote:
Hele topic gelezen en hoewel ik hier normaal gesproken nooit post (zit meestal in een andere uithoek van FOK!

) vind ik het dusdanig interessant dat ik toch even wil reageren.
- Als je als kleiner subforum tegen de algehele FOK!-trend in een stijging in postaantallen laat zien, dan doe je het gewoon goed en bewijs je dat het bestaansrecht en toekomst heeft. De groei is geleidelijk en gestaag wat ook gezond is. Een onnatuurlijke explosie aan postings moet je ook niet willen dat brengt onvermijdelijk problemen met zich mee waar je echt niet op zit te wachten.
- Koester het beeld wat er is als een geuzennaam ipv je er tegen te verzetten. Gaat niet werken wat je ook doet. Als 40-plusser wordt "ons" subforum door de rest van FOK! ook als een bejaardensoos gezien en daar valt prima mee te leven.

Er zijn zelfs jongeren die geregeld meeposten, omdat het er zo gemoedelijk is.
Bijna alle subfora hebben een bepaald imago (vaak onterecht), maar dat is beeldvorming waar nooit van te winnen valt. Dan bestaat er maar het beeld dat CRE voor knutselende huismoeders is....so what?
Dat is namelijk uiteindelijk niet users trekt of afstoot. De sfeer en cultuur op een subforum doen dat.
- Het belangrijkste is mss nog wel wat Seven zegt. Dat is iemand die al heel lang op FOK! meeloopt en sinds kort pas ontdekt heeft hoe leuk en gezellig het hier is.Users posten graag ergens waar men zich thuis voelt en als dat eenmaal zo is, dan komen de topics en reacties vanzelf wel. Om users uit hun vaste plek op FOK! naar een ander subforum te krijgen is de grootste uitdaging en wat kan werken is de mond tot mond reclame.
Users komen niet vaak uit zichzelf een onbekend subforum inlopen om daar dan actief te worden. De vaste posters hier zouden op andere plekken waar ze komen anderen kunnen attenderen op leuke topics in CRE. (en dan uiteraard niet als een soort spamactie, maar als het zo uitkomt) Met een zekere regelmaat zie ik weleens een linkje naar CRE voorbij komen in "onze" SC en dus klik en kijk ik. Anderen gaan daardoor zelfs posten.
- De overlap met andere subfora wat meermaals in dit topic is aangehaald blijft een lastig punt. Er zitten op FOK! bijvoorbeeld een aantal mensen die echt enorm goed leuke- en grappige paint topics kunnen maken (zoals je zelf ongetwijfeld weet

), maar die zitten vooral in ONZ, terwijl zoiets ook in CRE een enorme hit zou kunnen zijn als je het ONZ-gedeelte aanpast naar CRE normen en daardoor kunnen mensen blijven hangen die anders mss nooit hier zouden komen. Als je ziet hoe populair dat "freubelen met Action-topic" is, dan is de potentie enorm, alleen is er ook een groot deel aan users wat niet de behoefte heeft om specifiek daarvoor naar dit subforum te komen. Zet dus vooral in op de unieke sfeer van het forum. Daar liggen m.i. de grootste mogelijkheden om meer postings/users/groei te krijgen.
Mijn 2 centjes en veel plezier met
knutselen creatief zijn artistiekerig doen dit subforum.