bronquote:Betalen voor koffie op het werk wordt normaal. Koffieconcurrenten Douwe Egberts en Starbucks installeren elke dag een luxe koffiehoek bij een bedrijf. Daar moeten werknemers voor hun cappucino of latte macchiato betalen, soms wel 2,80 euro.
Het Starbucks Corner Cafe bij het Europese hoofdkantoor van Crocs in Hoofddorp. Koffiedrinkers betalen er 1,20 tot 2,40 euro.
Starbucks heeft in Nederland sinds november vorig jaar veertig Corner Cafés neergezet bij bedrijven en instellingen. Douwe Egberts heeft sinds maart acht DE Coffee Kitchens geinstalleerd.
De koffiedrinker kan daar kiezen uit drie verschillende melanges versgemalen bonen waarmee vervolgens talloze varianten zijn samen te stellen. Starbucks biedt circa 300 verschillende variaties, DE tegen de 400. Koffiedrinkers kunnen naast verse melk en melkschuim ook zaken als vanille, mokka of frambozensiroop toevoegen of een chai latte nuttigen. DE verkoopt daarnaast losse theezakjes van dochter Pickwick.
Douwe Egberts is in Nederland al de belangrijkste leverancier voor koffie op het werk. Starbucks wil met de machines een rol gaan spelen in de professionele koffiemarkt. De Amerikanen zijn daarbij in zee gegaan met het Zwitserse Selecta, dat marktleider zegt te zijn in Europa.
'Tien jaar geleden zouden Starbuckscafés in Nederland niet hebben gewerkt,' zegt Michael Haley van Starbucks Europa. 'Nederlanders waren toen tevreden met hun filterkoffie. Inmiddels is de aandacht voor koffie veel intensiever. Ook op de werkplek wordt slechte koffie niet meer gepikt.'
Betalen
Bedrijven kiezen echter voor de goedkoopste koffie-automaten, veelal met oplospoeder. Zo ook aannemer Ballast Nedam. 'In Nederland is het normaal dat je de koffie van je baas krijgt,' zegt facilitymanager Ruud Maalderink. 'Maar de trend is ook in het bedrijfsleven dat je daarnaast gaat betalen voor kwaliteit. Dat zien we ook bij de cateraar van ons bedrijfsrestaurant. Bovendien willen mensen ook op hun werk meer beleving.'
Bij DE Coffee Kitchen betalen werknemers een euro voor een espressso of lungo tot 2,80 euro voor de meest aangeklede variaties. Bij Starbucks liggen de prijzen tussen 1,20 euro en 2,40 euro. Die opbrengst gaat helemaal naar de koffiebedrijven, niet naar de werkgever. Die bespaart geld doordat DE of Selecta het onderhoud, schoonmaak en bevoorrading van de koffiehoek helemaal voor hun rekening nemen.
Starbucks en Selecta verwachte enkele duizenden Coffee Corners neer te gaan zetten, DE wil gene cijfers noemen. 'Ik ben er heilig van overtuigd dat dit de toekomst is,' zegt Paul Schoon van DE Master Blenders. 'Maar of dit over drie, vijf of zeven jaar is ingeburgerd, durf ik niet te zeggen.'
Iemand kan niet rekenen;quote:Op zondag 6 juli 2014 20:11 schreef Mylene het volgende:
Koffieconcurrenten Douwe Egberts en Starbucks installeren elke dag een luxe koffiehoek bij een bedrijf.
+quote:
Lijkt me een slechte zet, naar mijn idee wordt je van koffie productiever, dus dat kun je er niet genoeg induwen bij je werknemers.quote:
Dit.quote:Op zondag 6 juli 2014 20:16 schreef Geralt het volgende:
Nog niet misschien dat ik ga betalen voor koffie op mn werk.
Dan neem ik van thuis wel een thermoskan mee. Of ik drink gewoon water.
Ik ben volgens mij de enige in het hele bedrijf bij ons die die nieuwe koffie prima te zuipen vind.quote:Op zondag 6 juli 2014 20:18 schreef nattermann het volgende:
[..]
Dit.
Ook nog eens gruwelijke bocht wat uit die dingen komt
Dit.quote:Op zondag 6 juli 2014 20:16 schreef Geralt het volgende:
Nog niet misschien dat ik ga betalen voor koffie op mn werk.
Dan neem ik van thuis wel een thermoskan mee. Of ik drink gewoon water.
Mooi staaltje projectie.quote:Bovendien willen mensen ook op hun werk meer beleving.'
Het probleem komt als het apparaat dat er nu staat vervangen moet worden. Dan kan het opeens erg aantrekkelijk worden voor de werkgever om dat toch maar achterwege te laten, want er is nu toch ook die luxe koffiehoek.quote:Op zondag 6 juli 2014 20:59 schreef Dehelerambam het volgende:
Het apparaat dat er nu staat blijft staan, dus iedereen houdt gratis koffie. Maar wil je meer kwaliteit (bonen etc), dan komt de mogelijkheid er om dat te krijgen, maar dan tegen betaling. Geen inperking, maar uitbreiding van de keuzemogelijkheden dus. En daar blijkt dus markt voor te zijn. Snap het probleem niet zo.
lunch, koffie, thee en een sapje bij die lunch is allema secundair geregeldquote:Op zondag 6 juli 2014 20:27 schreef mogsy het volgende:
Ik geef gewoon mijn boodschappen lijstje door op kantoor en de volgende dag kan ik het vinden in de keuken. Geen kosten voor mij aan verbonden.![]()
Persoonlijk vind ik dit soort dingen zoals gratis koffie en thee en eventueel wat fruit gewoon horen bij een goede werkgever zijn. Ik zou ze uitlachen als ze zouden zeggen dat ik zou moeten betalen voor me bakkies Twinings Earl Grey.
Maargoed misschien komt dit omdat ik voornamelijk voor kleine bedrijven heb gewerkt. De cultuur in grotere bedrijven ligt mij niet zo.
Dat dus, of na een tijdje word de ingekochte goedkope gratis koffie steeds beroerder,smeriger en goedkoper totdat iedereen van narigheid maar een betaalde bak neemt en de werkgever vervolgens de gratis automaat kan eindigen wegens gebrek aan gebruik.quote:Op zondag 6 juli 2014 21:10 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het probleem komt als het apparaat dat er nu staat vervangen moet worden. Dan kan het opeens erg aantrekkelijk worden voor de werkgever om dat toch maar achterwege te laten, want er is nu toch ook die luxe koffiehoek.
Als het zo gaat is het prima. Nederland is een van de weinige landen waar gratis koffie en thee min of meer een secundaire arbeidsvoorwaarde is geworden. Zat landen waar je het niet krijgt en iedereen gewoon betaalde koffie meeneemt onderweg.quote:Op zondag 6 juli 2014 20:59 schreef Dehelerambam het volgende:
Het apparaat dat er nu staat blijft staan, dus iedereen houdt gratis koffie. Maar wil je meer kwaliteit (bonen etc), dan komt de mogelijkheid er om dat te krijgen, maar dan tegen betaling. Geen inperking, maar uitbreiding van de keuzemogelijkheden dus. En daar blijkt dus markt voor te zijn. Snap het probleem niet zo.
Was daar maar eens wat te beleven, maar het gaat om de inhoud van je bekertje.... dat neem je mee terug naar je bureau en dat slokje wat je er af en toe tijdens het werken van neemt beleef je niks aan.quote:Op zondag 6 juli 2014 23:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Waarom zou je in godesnaam beleving willen bij de koffie automaat op het werk
Ik beleef al genoeg op het toilet. Al die beleving tegenwoordigquote:Op zondag 6 juli 2014 23:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Was daar maar eens wat te beleven, maar het gaat om de inhoud van je bekertje.... dat neem je mee terug naar je bureau en dat slokje wat je er af en toe tijdens het werken van neemt beleef je niks aan.
Je hebt alleen weer wat meer ruimte in je portemonnee.
Hangen de puppy's van het Page wc-papier weer alsof ze dood zijn?quote:Op zondag 6 juli 2014 23:13 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Ik beleef al genoeg op het toilet. Al die beleving tegenwoordig
Nee joh, die geur. Als rozenblaadjes. Wat een beleving.quote:Op zondag 6 juli 2014 23:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hangen de puppy's van het Page wc-papier weer alsof ze dood zijn?
Ach, het is vooral het gebrek aan beter denk ik.quote:Op zondag 6 juli 2014 23:14 schreef Leandra het volgende:
Overigens denk ik dat dat ook gelijk het grootste probleem is; we zijn wel koffiedrinkers, maar we nemen de tijd er niet voor, we drinken koffie als water, gewoon tussendoor.
Dan hebben ze in de VS en Australie zeker meer tijd dan hier? Als ik elke dag 6 keer in de rij moet staan gaat mijn baas er ook niet blij van wordenquote:Op zondag 6 juli 2014 23:38 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Ach, zo lang het optioneel blijft en er op de werkvloer wel gewoon een automaat voor pleur blijft stan, geen probleem toch?
In de VS en Australië was het overigens gebruikelijk dat er bij elk kantoorgebouw of industrieterrein wel een koffiekeet was te vinden waar dan ook iedereen koffie ging halen 's morgens. Immens lange wachtrijen maar wel reuze gezellig, want je maakt met iedereen een praatje en je kent ook iedereen. Hier in NL kun je jarenlang bij een multinational werken waar je dagelijks dezelfde mensen 20 keer voorbij ziet lopen, maar een praatje maken ho maar. Iedereen heeft het hier te druk en/of heeft deadlines.
Bij mijn vorige werkgever ook,omdat de belastingdienst had vastgesteld dat de prijzen in de kantine te goedkoop was moesten die omhoog,de directie maakte als reactie de koffie en thee gratis.quote:Op maandag 7 juli 2014 00:08 schreef Djurres het volgende:
Bij mn vorige baas was de koffie gratis, ook een bedrijfsrestaurants waar je voor 3 euro je pens vol vrat met vers brood, beleg en weet ik t wat. Als ze geld gaan vragen boor koffie stop ik met koffie drinken.
Ook genoeg landen waar de goede werkgevers (vrijwillig) je zorgverzekering, telefoon abbo etc betalen. .quote:Op zondag 6 juli 2014 22:16 schreef karr-1 het volgende:
Zat landen waar je het niet krijgt en iedereen gewoon betaalde koffie meeneemt onderweg.
Maar in de VS werkt men in het bedrijfsleven ook minimaal 12 uur per dag, anders zouden ze gek wordenquote:Op zondag 6 juli 2014 23:38 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Ach, zo lang het optioneel blijft en er op de werkvloer wel gewoon een automaat voor pleur blijft stan, geen probleem toch?
In de VS en Australië was het overigens gebruikelijk dat er bij elk kantoorgebouw of industrieterrein wel een koffiekeet was te vinden waar dan ook iedereen koffie ging halen 's morgens. Immens lange wachtrijen maar wel reuze gezellig, want je maakt met iedereen een praatje en je kent ook iedereen. Hier in NL kun je jarenlang bij een multinational werken waar je dagelijks dezelfde mensen 20 keer voorbij ziet lopen, maar een praatje maken ho maar. Iedereen heeft het hier te druk en/of heeft deadlines.
Moest je wel betalen voor de behoorlijke hoeveelheid stroom die de betreffende Senseo opslurpte of was dat een onbelaste gift van het stagebedrijf?quote:Op maandag 7 juli 2014 02:55 schreef o.us2.0 het volgende:
Op mijn vorige stageplek moest ik 1,50 euro voor een bak DE café creme uit hun automaat betalen!!!! Toen had ik maar een Senseomachine voor 20 euro op Marktplaats gekocht en het op mijn bureau geïnstalleerd. Zakken met koffiepads in mijn onderste la. Gierigheid bestrijd je met gierigheid.
Het viel niet echt op, op mijn directe buren na zei niemand er wat vanquote:Op maandag 7 juli 2014 03:15 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Moest je wel betalen voor de behoorlijke hoeveelheid stroom die de betreffende Senseo opslurpte of was dat een onbelaste gift van het stagebedrijf?
Moet ook maar net mogen. Niet overal kun je zomaar zelf apparaten meenemen en aansluiten.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:55 schreef o.us2.0 het volgende:
Op mijn vorige stageplek moest ik 1,50 euro voor een bak DE café creme uit hun automaat betalen!!!! Toen had ik maar een Senseomachine voor 20 euro op Marktplaats gekocht en het op mijn bureau geïnstalleerd. Zakken met koffiepads in mijn onderste la. Gierigheid bestrijd je met gierigheid.
Oe! Dit kan ik me ook nog wel herinneren. Geloof dat het 5 muntjes voor een gulden was. Alleen de kofie was af en toen net slootwater!quote:Op zondag 6 juli 2014 20:12 schreef Snakey het volgende:
De prijs is wel erg omhoog gegaan, maar ik moest in de jaren 80 al betalen voor m'n bakkie koffie bij Fokker.
Dat fenomeen speelde zich alleen maar 's morgens vroeg en soms in de middagpauze af. In die middagpauze werd er dan ook vaak een gebakje bij gescoord. De rest van de werkdag werd er dan gewoon automatenpleuâh gedronken.quote:Op zondag 6 juli 2014 23:56 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan hebben ze in de VS en Australie zeker meer tijd dan hier? Als ik elke dag 6 keer in de rij moet staan gaat mijn baas er ook niet blij van worden
Vast wel, maar het punt is dat we in Nederland koffie als arbeidsvoorwaarde beschouwen, maar dat niet perse zo is.quote:Op maandag 7 juli 2014 00:34 schreef exelletor het volgende:
[..]
Ook genoeg landen waar de goede werkgevers (vrijwillig) je zorgverzekering, telefoon abbo etc betalen. .
Dus jij zou gaan betalen voor koffie en thee op je werk? In een van mijn vorige banen legde iedereen per maand 10 gulden in de pot en was er iemand verantwoordelijk voor de aankoop van koffie etc. In de ochtend en de middag werd er dan verse koffie gezet. De rest van de dag kon je naar de automaat lopen als je meer wilde.quote:Op maandag 7 juli 2014 07:07 schreef Mark het volgende:
Persoonlijk zie ik het probleem niet zo dat je moet betalen voor iets dat je afneemt.
Dat doe ik al jaren, ja. Jouw bewering dat we koffie als een arbeidsvoorwaarde zien, daar herken ik me helemaal niet in.quote:Op maandag 7 juli 2014 08:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dus jij zou gaan betalen voor koffie en thee op je werk?
Nou dan, dan betaal je er dus toch ook voor?quote:Op maandag 7 juli 2014 08:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
In een van mijn vorige banen legde iedereen per maand 10 gulden in de pot en was er iemand verantwoordelijk voor de aankoop van koffie etc. In de ochtend en de middag werd er dan verse koffie gezet. De rest van de dag kon je naar de automaat lopen als je meer wilde.
Kun je net zo goed van die pakjes van supermarkt kopen. Volgens mij zijn die goedkoper.quote:Op maandag 7 juli 2014 08:17 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Overigens, ik werkte 10 jaar geleden al bij een club waar op een gegeven moment zo'n cup-a-soup molen kwam, maar waar ik dan ¤ 1,- per zakje moest betalen.
4,50 euro per week ja. Misschien is omrekenen achterlijk.. maar er zijn grenzen. 2,50 per kop. Dan werk je de eerste tijd van het uur voor je koffiequote:Op maandag 7 juli 2014 09:06 schreef Mark het volgende:
[..]
Dat doe ik al jaren, ja. Jouw bewering dat we koffie als een arbeidsvoorwaarde zien, daar herken ik me helemaal niet in.
[..]
Nou dan, dan betaal je er dus toch ook voor?
Bij de Xenos kan je van die dozen kopen (24 zakjes) voor 1 euroquote:Op maandag 7 juli 2014 09:38 schreef Mylene het volgende:
[..]
Kun je net zo goed van die pakjes van supermarkt kopen. Volgens mij zijn die goedkoper.
KPN was kwartje.quote:Op maandag 7 juli 2014 10:08 schreef Luigi het volgende:
Wmb prima, ben al helemaal van de koffie af hier omdat het ranzige troep is. Als ik een kleine bijdrage moet doen voor een écht lekker bakkie heb ik daar geen moeite mee. Aan 1 of 2 koppen per dag heb ik toch wel voldoende. En dat mag dan van mij zelfs zo'n zakelijke Nespresso zijn (met van die platte pads), prima te drinken. (Maar geen 3 euro per bak natuurlijk).
Overigens moest ik bij KPN half/eind jaren negentig ook al betalen voor koffie (hele vieze automatenkoffie, 10 cent per bak geloof ik).
Het zou prima zijn als het ook degelijke koffie is, hetgeen doorgaans niet het geval is.quote:Op zondag 6 juli 2014 20:11 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
Ook zo'n behoefte aan lekker bakkie Starbucks koffie op het werk?
En nu staan er gewoon weer automaten die vers malen op elke etage.quote:Op maandag 7 juli 2014 10:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij de NS hoofdkantoor gebeurde dit ook
Men had koffieautomaten waar ieder kopje koffie met vers gemalen bonen werd gezet, deze werden vervangen door extract automaten (behalve op de directie etage) en enige tijd later kwam er een starbucks op de begane grond
Zullen ze blij mee zijnquote:Op maandag 7 juli 2014 11:35 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
En nu staan er gewoon weer automaten die vers malen op elke etage.
gewoon koffie gaan halen op die etage met zijn allenquote:Op maandag 7 juli 2014 10:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij de NS hoofdkantoor gebeurde dit ook
Men had koffieautomaten waar ieder kopje koffie met vers gemalen bonen werd gezet, deze werden vervangen door extract automaten (behalve op de directie etage) en enige tijd later kwam er een starbucks op de begane grond
Inderdaad. Die muntjes dobbelden we dan altijd om in de pauze.quote:Op maandag 7 juli 2014 07:33 schreef Kawa600 het volgende:
[..]
Oe! Dit kan ik me ook nog wel herinneren. Geloof dat het 5 muntjes voor een gulden was. Alleen de kofie was af en toen net slootwater!
Als er op de werkvloer geen gratis koffie is, klaagt heel Nederland.quote:Op maandag 7 juli 2014 09:06 schreef Mark het volgende:
[..]
Dat doe ik al jaren, ja. Jouw bewering dat we koffie als een arbeidsvoorwaarde zien, daar herken ik me helemaal niet in.
Tja een keer in de zoveel tijd een tientje vind ik minder erg dan bijna 3 euro per keer. Gezien de hoeveelheid koffie die ik drink gaat dat aardig duur worden. Ik vind Starbucks op zijn tijd best te doen, maar ik hoef dat niet de hele tijd te hebben.quote:Nou dan, dan betaal je er dus toch ook voor?
Dit.quote:Op zondag 6 juli 2014 20:49 schreef bijdehand het volgende:
Als ze dat bij mij doen ga ik thuis een pot koffie zetten en dat meenemen in een thermosfles. Klaar.
Want dat is lekker en drinkbaar na een uur of 6quote:
* Uw medewerkers verdienen iets bijzonders maar moeten hier natuurlijk wel zelf voor betalen. Vanafprijs 1,20 per drankje.quote:Uw werknemers zullen een nieuwe weg inslaan: "wij" wordt het nieuwe "ik"
Het Starbucks Corner Café is de ideale manier om uw werknemers te tonen dat ze iets bijzonders verdienen.* Bevorder sociale interactie en teamgeest met een assortiment heerlijke warme dranken! Dit zal de moraal van uw werknemers ongetwijfeld opkrikken. **
Neequote:Op zondag 6 juli 2014 20:11 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
Ook zo'n behoefte aan lekker bakkie Starbucks koffie op het werk?
Zelfs na twee dagen nog beter dan die troep die ze hier koffie noemen. In de koffiemachine moeten grote pakken koffiepasta (DE) die dan met water aangelengd wordt. Echt, nog nooit zulke ranzige koffie opquote:Op maandag 7 juli 2014 19:16 schreef APK het volgende:
[..]
Want dat is lekker en drinkbaar na een uur of 6
Bij ministerie waar ik nu werk: automatenshit of heerlijke versgezette koffie voor 67 cent.quote:Op zondag 6 juli 2014 20:22 schreef Svyatagor het volgende:
Is bij ons al jaren. Je kunt kiezen: drab uit de automaat (:r) of een perfect bakkie bij de barista voor 2 euro
In dat geval ga ik voor de automatenshit. Het is slecht, maar het is drinkbaar en gratis.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
Bij ministerie waar ik nu werk: automatenshit of heerlijke versgezette koffie voor 67 cent.
Ik vind de keuze erg makkelijk
En dan hoofdpijn in de vakantiesquote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:37 schreef Luigi het volgende:
Ben ook blij dat ik nooit zo'n koffie verslaafde ben geworden, dat is ook echt aangeleerd gedrag. Mensen die 10 koppen koffie per dag moéten drinken en anders niet functioneren.
Nee hoor want ik drink thuis net zoveel als op mijn werk. Nooit geen problemen gehad.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:48 schreef Mark het volgende:
[..]
En dan hoofdpijn in de vakantiesHoor het van genoeg collega's
10 koppen per dag is wel erg veel maar het probleem is de baggerkwaliteit van die koffie. Van goede koffie heb je gewoon niet meer dan twee koppen nodig om de hele dag helder te zijn.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:37 schreef Luigi het volgende:
Ben ook blij dat ik nooit zo'n koffie verslaafde ben geworden, dat is ook echt aangeleerd gedrag. Mensen die 10 koppen koffie per dag moéten drinken en anders niet functioneren. Dan kun je ook geen bakkies van 2 euro drinken nee, dat kost je 20 euro/dag.
Ik drink (als ik al koffie drink) hooguit 's ochtends een bakkie, en soms een 2e of anders 's avonds nog. Maar dan wel liever iets lekkers dan aanlengdrab of siroop.
Euh? Juist goedkope robustabonen hebben veel caffeine, goede arabica veel minderquote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:11 schreef waht het volgende:
[..]
10 koppen per dag is wel erg veel maar het probleem is de baggerkwaliteit van die koffie. Van goede koffie heb je gewoon niet meer dan twee koppen nodig om de hele dag helder te zijn.
Tenzij je er uiteraard ladingen suiker in gooit, dan ben je sowieso de lul.
Niet alles draait om caffeine.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Euh? Juist goedkope robustabonen hebben veel caffeine, goede arabica veel minder
Waarom drink je anders koffie dan?quote:
Voor algemene gezondheid, en uiteraard de smaak.quote:
Je hebt sowieso geen koffie nodig om de hele dag helder te zijn.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:11 schreef waht het volgende:
[..]
10 koppen per dag is wel erg veel maar het probleem is de baggerkwaliteit van die koffie. Van goede koffie heb je gewoon niet meer dan twee koppen nodig om de hele dag helder te zijn.
Tenzij je er uiteraard ladingen suiker in gooit, dan ben je sowieso de lul.
Hoeft inderdaad niet, maar het biedt een voordeel.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:24 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Je hebt sowieso geen koffie nodig om de hele dag helder te zijn.
En de caffeine dus om wakker te blijvenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:09 schreef waht het volgende:
[..]
Voor algemene gezondheid, en uiteraard de smaak.
Nee totaal niet, dat is het verschil dus tussen slechte en goede koffie.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En de caffeine dus om wakker te blijven
40 euro per maand aan koffie uitgevenquote:Op zondag 6 juli 2014 20:22 schreef Svyatagor het volgende:
Is bij ons al jaren. Je kunt kiezen: drab uit de automaat (:r) of een perfect bakkie bij de barista voor 2 euro
Algemene gezondheidquote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:09 schreef waht het volgende:
[..]
Voor algemene gezondheid, en uiteraard de smaak.
Als je koffie nodig hebt om wakker te blijven moet je een leukere baan zoeken waarbij je niet in slaap valt. Of eerder naar bed.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En de caffeine dus om wakker te blijven
Ik heb thuis een Nespresso. Dus.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:52 schreef fathank het volgende:
[..]
40 euro per maand aan koffie uitgeven(uitgaande van een bakkie per dag)
Ik heb een thuisbrouwinstallatie.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:55 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik heb thuis een Nespresso. Dus.
Hoeveel geef jij per maand uit aan bier?
Niks.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:56 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik heb een thuisbrouwinstallatie.
Hoeveel geef jij uit aan make-up
Good for you. Maar dan nog vind ik het achterlijk om dagelijks 2 euro door de plee te trekken voor een bakje koffie van de barista. Net zoals dagelijks naar de Bakker Bart om daar een broodje voor je te laten smeren.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:02 schreef computergirl het volgende:
[..]
Niks.
Maar ik geef met liefde wel geld uit aan iets waar ik blij van word.
Trots? Niet per se. Kwaliteit kost geld. Ik heb dat over voor goede koffie. Het gratis alternatief vind ik smerig, ik drink graag koffie en ik kan die paar tientjes per maand prima lijden.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:56 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik heb een thuisbrouwinstallatie.
Hoeveel geef jij uit aan make-up
Bovendien had ik het niet tegen jou maar aan iemand die trots verkondigt 2 euro uit te geven voor een perfecte bak koffie van de barista
karr-1 is ambtenaarquote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:54 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je koffie nodig hebt om wakker te blijven moet je een leukere baan zoeken waarbij je niet in slaap valt. Of eerder naar bed.
Uhuh, en nu even inlezen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:53 schreef fathank het volgende:
[..]
Algemene gezondheidAlsof je koffie nodig hebt voor een gezonde levensstijl. Drink dan gewoon kraanwater.
Mijn baan is prima en ik ga op tijd genoeg naar bed. Daar heeft mijn koffieconsumptie niets mee te maken.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:54 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je koffie nodig hebt om wakker te blijven moet je een leukere baan zoeken waarbij je niet in slaap valt. Of eerder naar bed.
Geef maar een bron die aangeeft dat ik koffie moet drinken om gezond te leven.quote:
He is al een trendquote:Op woensdag 9 juli 2014 09:17 schreef Tijn het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat dit echt een trend wordt in Nederland. Daar zijn we toch veel te gierig voor
Nou, echt storm loopt het nog niet volgens het artikel:quote:
Bovendien gaat het voornamelijk om internationale hoofdkantoren rond de Zuidas, dat is nogal wat anders dan het gemiddelde bedrijf waar de meeste Nederlanders werken.quote:Starbucks heeft in Nederland sinds november vorig jaar veertig Corner Cafés neergezet bij bedrijven en instellingen. Douwe Egberts heeft sinds maart acht DE Coffee Kitchens geïnstalleerd.
En het is ook wat anders dan de DE en Maas automaten in de kantoortuinen, daar is het een beetje 50/50 (mijn ervaring) of het geld kost of niet.quote:Op woensdag 9 juli 2014 09:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, echt storm loopt het nog niet volgens het artikel:
[..]
Bovendien gaat het voornamelijk om internationale hoofdkantoren rond de Zuidas, dat is nogal wat anders dan het gemiddelde bedrijf waar de meeste Nederlanders werken.
Slechte koffie wordt niet gepikt, nee. Maar dat gaat dan om vieze prut uit een automaat met gevriesdroogde shit erin. Ik kan me niet voorstellen dat er veel bezwaar is tegen een verse pot filterkoffie. Dat is helaas niet de norm en dat was het 10 jaar geleden ook niet.quote:'Tien jaar geleden zouden Starbuckscafés in Nederland niet hebben gewerkt,' zegt Michael Haley van Starbucks Europa. 'Nederlanders waren toen tevreden met hun filterkoffie. Inmiddels is de aandacht voor koffie veel intensiever. Ook op de werkplek wordt slechte koffie niet meer gepikt.'
Als Starbucks een succes wordt in NL kan ik de horeca geen traan laten, koffie in NL restaurants en café's is meestal tussen niet geweldig en bagger.quote:Op woensdag 9 juli 2014 09:29 schreef Tijn het volgende:
Waar slaat dit trouwens op?
[..]
Slechte koffie wordt niet gepikt, nee. Maar dat gaat dan om vieze prut uit een automaat met gevriesdroogde shit erin. Ik kan me niet voorstellen dat er veel bezwaar is tegen een verse pot filterkoffie. Dat is helaas niet de norm en dat was het 10 jaar geleden ook niet.
Starbucks is goede koffie wil je zeggen?quote:Op woensdag 9 juli 2014 09:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als Starbucks een succes wordt in NL kan ik de horeca geen traan laten, koffie in NL restaurants en café's is meestal tussen niet geweldig en bagger.
Nee, zeker niet, het zijn lauwwarme milkshakesquote:Op woensdag 9 juli 2014 09:35 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Starbucks is goede koffie wil je zeggen?
Even verbeterd ;-)quote:Op woensdag 9 juli 2014 09:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, zeker niet, het zijn veel te dure lauwwarme milkshakes
In de horeca is Starbucks denk ik al best een succes in Nederland. Maar op de werkvloer is het een heel ander verhaal.quote:Op woensdag 9 juli 2014 09:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als Starbucks een succes wordt in NL kan ik de horeca geen traan laten, koffie in NL restaurants en café's is meestal tussen niet geweldig en bagger.
Nou ben ik niet bij extreem veel bedrijven binnen geweest, maar ik heb het nog nooit meegemaakt dat je als werknemer moet betalen voor een kopje koffie.quote:Op woensdag 9 juli 2014 09:27 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
En het is ook wat anders dan de DE en Maas automaten in de kantoortuinen, daar is het een beetje 50/50 (mijn ervaring) of het geld kost of niet.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 09:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
het zijn veel te dure lauwwarme milkshakes
Nog beterquote:" het zijn veel te dure lauwwarme milkshakes voor mensen die geen koffie lusten"
Bij mijn vorige werkgever was het standaard (koffie 0,20ct uit de automaat). bij klanten daarvan was het nogal wisselend.quote:Op woensdag 9 juli 2014 10:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ben ik niet bij extreem veel bedrijven binnen geweest, maar ik heb het nog nooit meegemaakt dat je als werknemer moet betalen voor een kopje koffie.
Wat de trend is, automaatkoffie die niet al te best smaakt en een betaalkoffiecorner.quote:Op woensdag 9 juli 2014 10:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ben ik niet bij extreem veel bedrijven binnen geweest, maar ik heb het nog nooit meegemaakt dat je als werknemer moet betalen voor een kopje koffie.
Precies. En koffiezet machines op je buro verbieden. Maar daar heeft de kampeer wereld al een antwoord op gevonden. kost wat, maar dan ben je het systeem wel te snel af! En kritische koffiedrinkers die ik ken, zijn er best tevreden over.quote:Op woensdag 9 juli 2014 10:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat de trend is, automaatkoffie die niet al te best smaakt en een betaalkoffiecorner.
Kennelijk heb ik bij een trendsetter, maar dit was bij mijn vorige werkgever 10 jaar terug al standaardquote:Op woensdag 9 juli 2014 10:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Precies. En koffiezet machines op je buro verbieden. Maar daar heeft de kampeer wereld al een antwoord op gevonden. kost wat, maar dan ben je het systeem wel te snel af! En kritische koffiedrinkers die ik ken, zijn er best tevreden over.
http://www.handpresso.com/espresso-machines/
Inmiddels zitten we op 0,27 centquote:Op woensdag 9 juli 2014 10:04 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Bij mijn vorige werkgever was het standaard (koffie 0,20ct uit de automaat). bij klanten daarvan was het nogal wisselend.
Eerste werkgever 15 jaar terug vroeg FL0,50 per kop koffie
ik heb zelfs meegemaakt dat er in een koffiefabriek betaald moest worden voor koffiequote:Op woensdag 9 juli 2014 10:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
En ik op gratis automatenkoffiequote:
Grap hoop ik of was DE echt zo'n zuur bedrijfquote:Op woensdag 9 juli 2014 20:26 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ik heb zelfs meegemaakt dat er in een koffiefabriek betaald moest worden voor koffie
Er zijn meer bedrijven die iets met koffie doenquote:Op woensdag 9 juli 2014 21:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Grap hoop ik of was DE echt zo'n zuur bedrijf.
Ik werk ook bij een trendsetter. Dat wil zeggen, er is geen fatsoenlijke koffie waar je voor moet betalen, maar de automatenkoffie is in ieder geval afgrijselijke baggerquote:Op woensdag 9 juli 2014 10:09 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Kennelijk heb ik bij een trendsetter, maar dit was bij mijn vorige werkgever 10 jaar terug al standaard
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |