En dan hoofdpijn in de vakantiesquote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:37 schreef Luigi het volgende:
Ben ook blij dat ik nooit zo'n koffie verslaafde ben geworden, dat is ook echt aangeleerd gedrag. Mensen die 10 koppen koffie per dag moéten drinken en anders niet functioneren.
Nee hoor want ik drink thuis net zoveel als op mijn werk. Nooit geen problemen gehad.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:48 schreef Mark het volgende:
[..]
En dan hoofdpijn in de vakantiesHoor het van genoeg collega's
10 koppen per dag is wel erg veel maar het probleem is de baggerkwaliteit van die koffie. Van goede koffie heb je gewoon niet meer dan twee koppen nodig om de hele dag helder te zijn.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:37 schreef Luigi het volgende:
Ben ook blij dat ik nooit zo'n koffie verslaafde ben geworden, dat is ook echt aangeleerd gedrag. Mensen die 10 koppen koffie per dag moéten drinken en anders niet functioneren. Dan kun je ook geen bakkies van 2 euro drinken nee, dat kost je 20 euro/dag.
Ik drink (als ik al koffie drink) hooguit 's ochtends een bakkie, en soms een 2e of anders 's avonds nog. Maar dan wel liever iets lekkers dan aanlengdrab of siroop.
Euh? Juist goedkope robustabonen hebben veel caffeine, goede arabica veel minderquote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:11 schreef waht het volgende:
[..]
10 koppen per dag is wel erg veel maar het probleem is de baggerkwaliteit van die koffie. Van goede koffie heb je gewoon niet meer dan twee koppen nodig om de hele dag helder te zijn.
Tenzij je er uiteraard ladingen suiker in gooit, dan ben je sowieso de lul.
Niet alles draait om caffeine.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Euh? Juist goedkope robustabonen hebben veel caffeine, goede arabica veel minder
Waarom drink je anders koffie dan?quote:
Voor algemene gezondheid, en uiteraard de smaak.quote:
Je hebt sowieso geen koffie nodig om de hele dag helder te zijn.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:11 schreef waht het volgende:
[..]
10 koppen per dag is wel erg veel maar het probleem is de baggerkwaliteit van die koffie. Van goede koffie heb je gewoon niet meer dan twee koppen nodig om de hele dag helder te zijn.
Tenzij je er uiteraard ladingen suiker in gooit, dan ben je sowieso de lul.
Hoeft inderdaad niet, maar het biedt een voordeel.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:24 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Je hebt sowieso geen koffie nodig om de hele dag helder te zijn.
En de caffeine dus om wakker te blijvenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:09 schreef waht het volgende:
[..]
Voor algemene gezondheid, en uiteraard de smaak.
Nee totaal niet, dat is het verschil dus tussen slechte en goede koffie.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En de caffeine dus om wakker te blijven
40 euro per maand aan koffie uitgevenquote:Op zondag 6 juli 2014 20:22 schreef Svyatagor het volgende:
Is bij ons al jaren. Je kunt kiezen: drab uit de automaat (:r) of een perfect bakkie bij de barista voor 2 euro
Algemene gezondheidquote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:09 schreef waht het volgende:
[..]
Voor algemene gezondheid, en uiteraard de smaak.
Als je koffie nodig hebt om wakker te blijven moet je een leukere baan zoeken waarbij je niet in slaap valt. Of eerder naar bed.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En de caffeine dus om wakker te blijven
Ik heb thuis een Nespresso. Dus.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:52 schreef fathank het volgende:
[..]
40 euro per maand aan koffie uitgeven(uitgaande van een bakkie per dag)
Ik heb een thuisbrouwinstallatie.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:55 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik heb thuis een Nespresso. Dus.
Hoeveel geef jij per maand uit aan bier?
Niks.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:56 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik heb een thuisbrouwinstallatie.
Hoeveel geef jij uit aan make-up
Good for you. Maar dan nog vind ik het achterlijk om dagelijks 2 euro door de plee te trekken voor een bakje koffie van de barista. Net zoals dagelijks naar de Bakker Bart om daar een broodje voor je te laten smeren.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:02 schreef computergirl het volgende:
[..]
Niks.
Maar ik geef met liefde wel geld uit aan iets waar ik blij van word.
Trots? Niet per se. Kwaliteit kost geld. Ik heb dat over voor goede koffie. Het gratis alternatief vind ik smerig, ik drink graag koffie en ik kan die paar tientjes per maand prima lijden.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:56 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik heb een thuisbrouwinstallatie.
Hoeveel geef jij uit aan make-up
Bovendien had ik het niet tegen jou maar aan iemand die trots verkondigt 2 euro uit te geven voor een perfecte bak koffie van de barista
karr-1 is ambtenaarquote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:54 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je koffie nodig hebt om wakker te blijven moet je een leukere baan zoeken waarbij je niet in slaap valt. Of eerder naar bed.
Uhuh, en nu even inlezen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:53 schreef fathank het volgende:
[..]
Algemene gezondheidAlsof je koffie nodig hebt voor een gezonde levensstijl. Drink dan gewoon kraanwater.
Mijn baan is prima en ik ga op tijd genoeg naar bed. Daar heeft mijn koffieconsumptie niets mee te maken.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:54 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je koffie nodig hebt om wakker te blijven moet je een leukere baan zoeken waarbij je niet in slaap valt. Of eerder naar bed.
Geef maar een bron die aangeeft dat ik koffie moet drinken om gezond te leven.quote:
He is al een trendquote:Op woensdag 9 juli 2014 09:17 schreef Tijn het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat dit echt een trend wordt in Nederland. Daar zijn we toch veel te gierig voor
Nou, echt storm loopt het nog niet volgens het artikel:quote:
Bovendien gaat het voornamelijk om internationale hoofdkantoren rond de Zuidas, dat is nogal wat anders dan het gemiddelde bedrijf waar de meeste Nederlanders werken.quote:Starbucks heeft in Nederland sinds november vorig jaar veertig Corner Cafés neergezet bij bedrijven en instellingen. Douwe Egberts heeft sinds maart acht DE Coffee Kitchens geïnstalleerd.
En het is ook wat anders dan de DE en Maas automaten in de kantoortuinen, daar is het een beetje 50/50 (mijn ervaring) of het geld kost of niet.quote:Op woensdag 9 juli 2014 09:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, echt storm loopt het nog niet volgens het artikel:
[..]
Bovendien gaat het voornamelijk om internationale hoofdkantoren rond de Zuidas, dat is nogal wat anders dan het gemiddelde bedrijf waar de meeste Nederlanders werken.
Slechte koffie wordt niet gepikt, nee. Maar dat gaat dan om vieze prut uit een automaat met gevriesdroogde shit erin. Ik kan me niet voorstellen dat er veel bezwaar is tegen een verse pot filterkoffie. Dat is helaas niet de norm en dat was het 10 jaar geleden ook niet.quote:'Tien jaar geleden zouden Starbuckscafés in Nederland niet hebben gewerkt,' zegt Michael Haley van Starbucks Europa. 'Nederlanders waren toen tevreden met hun filterkoffie. Inmiddels is de aandacht voor koffie veel intensiever. Ook op de werkplek wordt slechte koffie niet meer gepikt.'
Als Starbucks een succes wordt in NL kan ik de horeca geen traan laten, koffie in NL restaurants en café's is meestal tussen niet geweldig en bagger.quote:Op woensdag 9 juli 2014 09:29 schreef Tijn het volgende:
Waar slaat dit trouwens op?
[..]
Slechte koffie wordt niet gepikt, nee. Maar dat gaat dan om vieze prut uit een automaat met gevriesdroogde shit erin. Ik kan me niet voorstellen dat er veel bezwaar is tegen een verse pot filterkoffie. Dat is helaas niet de norm en dat was het 10 jaar geleden ook niet.
Starbucks is goede koffie wil je zeggen?quote:Op woensdag 9 juli 2014 09:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als Starbucks een succes wordt in NL kan ik de horeca geen traan laten, koffie in NL restaurants en café's is meestal tussen niet geweldig en bagger.
Nee, zeker niet, het zijn lauwwarme milkshakesquote:Op woensdag 9 juli 2014 09:35 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Starbucks is goede koffie wil je zeggen?
Even verbeterd ;-)quote:Op woensdag 9 juli 2014 09:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, zeker niet, het zijn veel te dure lauwwarme milkshakes
In de horeca is Starbucks denk ik al best een succes in Nederland. Maar op de werkvloer is het een heel ander verhaal.quote:Op woensdag 9 juli 2014 09:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als Starbucks een succes wordt in NL kan ik de horeca geen traan laten, koffie in NL restaurants en café's is meestal tussen niet geweldig en bagger.
Nou ben ik niet bij extreem veel bedrijven binnen geweest, maar ik heb het nog nooit meegemaakt dat je als werknemer moet betalen voor een kopje koffie.quote:Op woensdag 9 juli 2014 09:27 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
En het is ook wat anders dan de DE en Maas automaten in de kantoortuinen, daar is het een beetje 50/50 (mijn ervaring) of het geld kost of niet.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 09:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
het zijn veel te dure lauwwarme milkshakes
Nog beterquote:" het zijn veel te dure lauwwarme milkshakes voor mensen die geen koffie lusten"
Bij mijn vorige werkgever was het standaard (koffie 0,20ct uit de automaat). bij klanten daarvan was het nogal wisselend.quote:Op woensdag 9 juli 2014 10:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ben ik niet bij extreem veel bedrijven binnen geweest, maar ik heb het nog nooit meegemaakt dat je als werknemer moet betalen voor een kopje koffie.
Wat de trend is, automaatkoffie die niet al te best smaakt en een betaalkoffiecorner.quote:Op woensdag 9 juli 2014 10:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ben ik niet bij extreem veel bedrijven binnen geweest, maar ik heb het nog nooit meegemaakt dat je als werknemer moet betalen voor een kopje koffie.
Precies. En koffiezet machines op je buro verbieden. Maar daar heeft de kampeer wereld al een antwoord op gevonden. kost wat, maar dan ben je het systeem wel te snel af! En kritische koffiedrinkers die ik ken, zijn er best tevreden over.quote:Op woensdag 9 juli 2014 10:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat de trend is, automaatkoffie die niet al te best smaakt en een betaalkoffiecorner.
Kennelijk heb ik bij een trendsetter, maar dit was bij mijn vorige werkgever 10 jaar terug al standaardquote:Op woensdag 9 juli 2014 10:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Precies. En koffiezet machines op je buro verbieden. Maar daar heeft de kampeer wereld al een antwoord op gevonden. kost wat, maar dan ben je het systeem wel te snel af! En kritische koffiedrinkers die ik ken, zijn er best tevreden over.
http://www.handpresso.com/espresso-machines/
Inmiddels zitten we op 0,27 centquote:Op woensdag 9 juli 2014 10:04 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Bij mijn vorige werkgever was het standaard (koffie 0,20ct uit de automaat). bij klanten daarvan was het nogal wisselend.
Eerste werkgever 15 jaar terug vroeg FL0,50 per kop koffie
ik heb zelfs meegemaakt dat er in een koffiefabriek betaald moest worden voor koffiequote:Op woensdag 9 juli 2014 10:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
En ik op gratis automatenkoffiequote:
Grap hoop ik of was DE echt zo'n zuur bedrijfquote:Op woensdag 9 juli 2014 20:26 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ik heb zelfs meegemaakt dat er in een koffiefabriek betaald moest worden voor koffie
Er zijn meer bedrijven die iets met koffie doenquote:Op woensdag 9 juli 2014 21:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Grap hoop ik of was DE echt zo'n zuur bedrijf.
Ik werk ook bij een trendsetter. Dat wil zeggen, er is geen fatsoenlijke koffie waar je voor moet betalen, maar de automatenkoffie is in ieder geval afgrijselijke baggerquote:Op woensdag 9 juli 2014 10:09 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Kennelijk heb ik bij een trendsetter, maar dit was bij mijn vorige werkgever 10 jaar terug al standaard
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |