Maar in de VS werkt men in het bedrijfsleven ook minimaal 12 uur per dag, anders zouden ze gek wordenquote:Op zondag 6 juli 2014 23:38 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Ach, zo lang het optioneel blijft en er op de werkvloer wel gewoon een automaat voor pleur blijft stan, geen probleem toch?
In de VS en Australië was het overigens gebruikelijk dat er bij elk kantoorgebouw of industrieterrein wel een koffiekeet was te vinden waar dan ook iedereen koffie ging halen 's morgens. Immens lange wachtrijen maar wel reuze gezellig, want je maakt met iedereen een praatje en je kent ook iedereen. Hier in NL kun je jarenlang bij een multinational werken waar je dagelijks dezelfde mensen 20 keer voorbij ziet lopen, maar een praatje maken ho maar. Iedereen heeft het hier te druk en/of heeft deadlines.
Moest je wel betalen voor de behoorlijke hoeveelheid stroom die de betreffende Senseo opslurpte of was dat een onbelaste gift van het stagebedrijf?quote:Op maandag 7 juli 2014 02:55 schreef o.us2.0 het volgende:
Op mijn vorige stageplek moest ik 1,50 euro voor een bak DE café creme uit hun automaat betalen!!!! Toen had ik maar een Senseomachine voor 20 euro op Marktplaats gekocht en het op mijn bureau geïnstalleerd. Zakken met koffiepads in mijn onderste la. Gierigheid bestrijd je met gierigheid.
Het viel niet echt op, op mijn directe buren na zei niemand er wat vanquote:Op maandag 7 juli 2014 03:15 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Moest je wel betalen voor de behoorlijke hoeveelheid stroom die de betreffende Senseo opslurpte of was dat een onbelaste gift van het stagebedrijf?
Moet ook maar net mogen. Niet overal kun je zomaar zelf apparaten meenemen en aansluiten.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:55 schreef o.us2.0 het volgende:
Op mijn vorige stageplek moest ik 1,50 euro voor een bak DE café creme uit hun automaat betalen!!!! Toen had ik maar een Senseomachine voor 20 euro op Marktplaats gekocht en het op mijn bureau geïnstalleerd. Zakken met koffiepads in mijn onderste la. Gierigheid bestrijd je met gierigheid.
Oe! Dit kan ik me ook nog wel herinneren. Geloof dat het 5 muntjes voor een gulden was. Alleen de kofie was af en toen net slootwater!quote:Op zondag 6 juli 2014 20:12 schreef Snakey het volgende:
De prijs is wel erg omhoog gegaan, maar ik moest in de jaren 80 al betalen voor m'n bakkie koffie bij Fokker.
Dat fenomeen speelde zich alleen maar 's morgens vroeg en soms in de middagpauze af. In die middagpauze werd er dan ook vaak een gebakje bij gescoord. De rest van de werkdag werd er dan gewoon automatenpleuâh gedronken.quote:Op zondag 6 juli 2014 23:56 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan hebben ze in de VS en Australie zeker meer tijd dan hier? Als ik elke dag 6 keer in de rij moet staan gaat mijn baas er ook niet blij van worden
Vast wel, maar het punt is dat we in Nederland koffie als arbeidsvoorwaarde beschouwen, maar dat niet perse zo is.quote:Op maandag 7 juli 2014 00:34 schreef exelletor het volgende:
[..]
Ook genoeg landen waar de goede werkgevers (vrijwillig) je zorgverzekering, telefoon abbo etc betalen. .
Dus jij zou gaan betalen voor koffie en thee op je werk? In een van mijn vorige banen legde iedereen per maand 10 gulden in de pot en was er iemand verantwoordelijk voor de aankoop van koffie etc. In de ochtend en de middag werd er dan verse koffie gezet. De rest van de dag kon je naar de automaat lopen als je meer wilde.quote:Op maandag 7 juli 2014 07:07 schreef Mark het volgende:
Persoonlijk zie ik het probleem niet zo dat je moet betalen voor iets dat je afneemt.
Dat doe ik al jaren, ja. Jouw bewering dat we koffie als een arbeidsvoorwaarde zien, daar herken ik me helemaal niet in.quote:Op maandag 7 juli 2014 08:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dus jij zou gaan betalen voor koffie en thee op je werk?
Nou dan, dan betaal je er dus toch ook voor?quote:Op maandag 7 juli 2014 08:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
In een van mijn vorige banen legde iedereen per maand 10 gulden in de pot en was er iemand verantwoordelijk voor de aankoop van koffie etc. In de ochtend en de middag werd er dan verse koffie gezet. De rest van de dag kon je naar de automaat lopen als je meer wilde.
Kun je net zo goed van die pakjes van supermarkt kopen. Volgens mij zijn die goedkoper.quote:Op maandag 7 juli 2014 08:17 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Overigens, ik werkte 10 jaar geleden al bij een club waar op een gegeven moment zo'n cup-a-soup molen kwam, maar waar ik dan ¤ 1,- per zakje moest betalen.
4,50 euro per week ja. Misschien is omrekenen achterlijk.. maar er zijn grenzen. 2,50 per kop. Dan werk je de eerste tijd van het uur voor je koffiequote:Op maandag 7 juli 2014 09:06 schreef Mark het volgende:
[..]
Dat doe ik al jaren, ja. Jouw bewering dat we koffie als een arbeidsvoorwaarde zien, daar herken ik me helemaal niet in.
[..]
Nou dan, dan betaal je er dus toch ook voor?
Bij de Xenos kan je van die dozen kopen (24 zakjes) voor 1 euroquote:Op maandag 7 juli 2014 09:38 schreef Mylene het volgende:
[..]
Kun je net zo goed van die pakjes van supermarkt kopen. Volgens mij zijn die goedkoper.
KPN was kwartje.quote:Op maandag 7 juli 2014 10:08 schreef Luigi het volgende:
Wmb prima, ben al helemaal van de koffie af hier omdat het ranzige troep is. Als ik een kleine bijdrage moet doen voor een écht lekker bakkie heb ik daar geen moeite mee. Aan 1 of 2 koppen per dag heb ik toch wel voldoende. En dat mag dan van mij zelfs zo'n zakelijke Nespresso zijn (met van die platte pads), prima te drinken. (Maar geen 3 euro per bak natuurlijk).
Overigens moest ik bij KPN half/eind jaren negentig ook al betalen voor koffie (hele vieze automatenkoffie, 10 cent per bak geloof ik).
Het zou prima zijn als het ook degelijke koffie is, hetgeen doorgaans niet het geval is.quote:Op zondag 6 juli 2014 20:11 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
Ook zo'n behoefte aan lekker bakkie Starbucks koffie op het werk?
En nu staan er gewoon weer automaten die vers malen op elke etage.quote:Op maandag 7 juli 2014 10:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij de NS hoofdkantoor gebeurde dit ook
Men had koffieautomaten waar ieder kopje koffie met vers gemalen bonen werd gezet, deze werden vervangen door extract automaten (behalve op de directie etage) en enige tijd later kwam er een starbucks op de begane grond
Zullen ze blij mee zijnquote:Op maandag 7 juli 2014 11:35 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
En nu staan er gewoon weer automaten die vers malen op elke etage.
gewoon koffie gaan halen op die etage met zijn allenquote:Op maandag 7 juli 2014 10:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij de NS hoofdkantoor gebeurde dit ook
Men had koffieautomaten waar ieder kopje koffie met vers gemalen bonen werd gezet, deze werden vervangen door extract automaten (behalve op de directie etage) en enige tijd later kwam er een starbucks op de begane grond
Inderdaad. Die muntjes dobbelden we dan altijd om in de pauze.quote:Op maandag 7 juli 2014 07:33 schreef Kawa600 het volgende:
[..]
Oe! Dit kan ik me ook nog wel herinneren. Geloof dat het 5 muntjes voor een gulden was. Alleen de kofie was af en toen net slootwater!
Als er op de werkvloer geen gratis koffie is, klaagt heel Nederland.quote:Op maandag 7 juli 2014 09:06 schreef Mark het volgende:
[..]
Dat doe ik al jaren, ja. Jouw bewering dat we koffie als een arbeidsvoorwaarde zien, daar herken ik me helemaal niet in.
Tja een keer in de zoveel tijd een tientje vind ik minder erg dan bijna 3 euro per keer. Gezien de hoeveelheid koffie die ik drink gaat dat aardig duur worden. Ik vind Starbucks op zijn tijd best te doen, maar ik hoef dat niet de hele tijd te hebben.quote:Nou dan, dan betaal je er dus toch ook voor?
Dit.quote:Op zondag 6 juli 2014 20:49 schreef bijdehand het volgende:
Als ze dat bij mij doen ga ik thuis een pot koffie zetten en dat meenemen in een thermosfles. Klaar.
Want dat is lekker en drinkbaar na een uur of 6quote:
* Uw medewerkers verdienen iets bijzonders maar moeten hier natuurlijk wel zelf voor betalen. Vanafprijs 1,20 per drankje.quote:Uw werknemers zullen een nieuwe weg inslaan: "wij" wordt het nieuwe "ik"
Het Starbucks Corner Café is de ideale manier om uw werknemers te tonen dat ze iets bijzonders verdienen.* Bevorder sociale interactie en teamgeest met een assortiment heerlijke warme dranken! Dit zal de moraal van uw werknemers ongetwijfeld opkrikken. **
Neequote:Op zondag 6 juli 2014 20:11 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
Ook zo'n behoefte aan lekker bakkie Starbucks koffie op het werk?
Zelfs na twee dagen nog beter dan die troep die ze hier koffie noemen. In de koffiemachine moeten grote pakken koffiepasta (DE) die dan met water aangelengd wordt. Echt, nog nooit zulke ranzige koffie opquote:Op maandag 7 juli 2014 19:16 schreef APK het volgende:
[..]
Want dat is lekker en drinkbaar na een uur of 6
Bij ministerie waar ik nu werk: automatenshit of heerlijke versgezette koffie voor 67 cent.quote:Op zondag 6 juli 2014 20:22 schreef Svyatagor het volgende:
Is bij ons al jaren. Je kunt kiezen: drab uit de automaat (:r) of een perfect bakkie bij de barista voor 2 euro
In dat geval ga ik voor de automatenshit. Het is slecht, maar het is drinkbaar en gratis.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
Bij ministerie waar ik nu werk: automatenshit of heerlijke versgezette koffie voor 67 cent.
Ik vind de keuze erg makkelijk
En dan hoofdpijn in de vakantiesquote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:37 schreef Luigi het volgende:
Ben ook blij dat ik nooit zo'n koffie verslaafde ben geworden, dat is ook echt aangeleerd gedrag. Mensen die 10 koppen koffie per dag moéten drinken en anders niet functioneren.
Nee hoor want ik drink thuis net zoveel als op mijn werk. Nooit geen problemen gehad.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:48 schreef Mark het volgende:
[..]
En dan hoofdpijn in de vakantiesHoor het van genoeg collega's
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |