Beetje mosterd na de maaltijd: Had je dan niet het slot (of minimaal die losse schoot) er eerst uitgehaald voordat je de deur dicht deed? Had je een hoop gedoe en mogelijk kosten bespaard. Bovendien heb je nu een vluchtweg geblokkeerd...quote:Op donderdag 24 juli 2014 09:12 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Nu gaat de deur ineens niet meer open. Slotenmaker gebeld hehe.
Heb ik geprobeerd, ging niet. Veiligheid sloten. Overigens hebben we openslaande tuindeuren, dus we kunnen gewoon nog naar buiten.quote:Op donderdag 24 juli 2014 09:31 schreef BartNH het volgende:
[..]
Beetje mosterd na de maaltijd: Had je dan niet het slot (of minimaal die losse schoot) er eerst uitgehaald voordat je de deur dicht deed? Had je een hoop gedoe en mogelijk kosten bespaard. Bovendien heb je nu een vluchtweg geblokkeerd...
Dit is niet bedoeld om te jennen maar als bewust maken.
Gerustgesteld. Vorige week had ik dat mn voordeurslot niet open wou zonder een hoop gepruts. Gelijk vervangen want een weigerend slot als je echt haast hebt...quote:Op donderdag 24 juli 2014 09:34 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Heb ik geprobeerd, ging niet. Veiligheid sloten. Overigens hebben we openslaande tuindeuren, dus we kunnen gewoon nog naar buiten.
Wij niet, de vorige bewoners wel. Maar we hebben een anti inbraakstrip geplaatstquote:Op donderdag 24 juli 2014 09:37 schreef BartNH het volgende:
[..]
Gerustgesteld. Vorige week had ik dat mn voordeurslot niet open wou zonder een hoop gepruts. Gelijk vervangen want een weigerend slot als je echt haast hebt...
Er zitten inderdaad meer schroefjes die los moeten dan je denkt en ondanks goed meten moest er toch een beitel aan te pas komen.
Als ik naar die foto kijk, heb je een inbraak gehad?
grotere plug gebruiken.quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:51 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb een plug+schroef/bout die loszit in een betonnen muur. Ik wil eigenlijk iets van opvulmiddel er in spuiten om zo de plug weer vast te zetten.
Wat zou ik hiervoor kunnen gebruiken? Of zijn er andere oplossingen?
Hoe dan? Die pluggen hebben toch allemaal dezelfde maat? Dus een 4 mm schroef heeft een 8 mm plug, een 5 mm schroef 10 mm etc etc?quote:
goeie plug nemen. Van fischer. die zijn ook voor kleinere schroeven. wacht mal eemquote:Op donderdag 24 juli 2014 10:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe dan? Die pluggen hebben toch allemaal dezelfde maat? Dus een 4 mm schroef heeft een 8 mm plug, een 5 mm schroef 10 mm etc etc?
Als ik dan nu een plug van 10 mm heb en ik moet er 1 van 12 of 14 hebben moet ik ook een grotere schroef. En ik weet niet of dat past.
En het gat is waarschijnlijk uitgelubbert.
In de praktijk blijkt de combinatie accuboormachine en boorhamer veel handiger dan één apparaat voor die twee functies. Vaak zijn boorhamers ook gewoon te zwaar in de handen voor een beetje schroefwerk.quote:Op zondag 27 juli 2014 20:25 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik ben op zoek naar een apparaat waarmee ik in beton kan boren én schroefjes in en uit draaien, en hij moet ook een beetje handzaam zijn.
Bestaat die combi of ben ik genoodzaakt een accuboormachine én een boorhamer te kopen?
Ik had al gelezen dat je opzetstukjes voor de boorhamer hebt waardoor je normale boortjes en bitjes kunt gebruiken. Maar dat gaat natuurlijk alleen fijn werken als je in en uit kunt draaien, en ook 'langzaam' kunt draaien.
Ik zou zeker schuifdeuren maken, precies zoals op die foto. Alleen al voor het stof...quote:Op zondag 27 juli 2014 18:45 schreef Setheh het volgende:
Om de kamers met elkaar te verbinden wil ik vervolgens een 180 cm brede deuropening maken (zonder deuren) voor het walk-in effect.
Ik ben het volledig eens met Vonkenboer... Technisch kan het, maar in praktijk is met een boorhamer nauwelijks te werken als schroevendraaier. Het is veel te sterk en vooral veel te zwaar.quote:Op zondag 27 juli 2014 20:25 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik ben op zoek naar een apparaat waarmee ik in beton kan boren én schroefjes in en uit draaien, en hij moet ook een beetje handzaam zijn.
Bestaat die combi of ben ik genoodzaakt een accuboormachine én een boorhamer te kopen?
Ik had al gelezen dat je opzetstukjes voor de boorhamer hebt waardoor je normale boortjes en bitjes kunt gebruiken. Maar dat gaat natuurlijk alleen fijn werken als je in en uit kunt draaien, en ook 'langzaam' kunt draaien.
En omdat je anders altijd je kast opgeruimd moet houden 24/7, daar heb je echt niet altijd trek in.quote:Op zondag 27 juli 2014 21:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik zou zeker schuifdeuren maken, precies zoals op die foto. Alleen al voor het stof...
Niet mee eens! Mijn Bosch hammer (420W) weegt 2 kg, kan zeer langzaam draaien, en is daarmee perfect om te schroeven. Met name de enorme kracht bij lage toerentallen is erg fijn. Natuurlijk wel oppassen dat je pluggen niet laat smelten dus zelf tijdig stoppen met draaien.quote:Op zondag 27 juli 2014 21:56 schreef MrSubtle het volgende:
Ik ben het volledig eens met Vonkenboer... Technisch kan het, maar in praktijk is met een boorhamer nauwelijks te werken als schroevendraaier. Het is veel te sterk en vooral veel te zwaar.
quote:Op zondag 27 juli 2014 21:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik zou zeker schuifdeuren maken, precies zoals op die foto. Alleen al voor het stof...
Ik zal beiden punten met vrouwlief opnemen. Zoals gezegd weten we ook nog niet helemaal hoe de precieze indeling van de kast eruit gaat zien. Het zou zo kunnen zijn dat de kasten zelf al deuren krijgen, dan vind ik de tussendeuren weer teveel van het goede. (Wat kan, maar dan zou het meer een esthetische keuze zijn.)quote:Op zondag 27 juli 2014 21:57 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
En omdat je anders altijd je kast opgeruimd moet houden 24/7, daar heb je echt niet altijd trek in.
Dat kun je prima zelf. Gewoon een tube kit, een kitpistool en kitschrapers kopen bij de bouwmarkt. Dan thuis het te kitten gebied, muur een aanrecht, even schoonpoetsen met een sopje allesreiniger en een doekje, opdrogen, kittube in kitpistool, tube opensnijden, langs rand kitten alsof je tandpasta op een borstel doet en dan met kitschraper erlangs voor t mooie resultaat. Als je het verprutst dan kan de kit, indien nog niet opgedroogd, weggeveegd worden met keukenpapier, anders wegsnijden met een mes, en kun je nog een keer. Alleen je aanrechtblad niet beschadigen met t mes, maar de kans dat je het verprutst en niet meteen kan corrigeren lijkt me erg klein.quote:Op zondag 27 juli 2014 23:20 schreef xaban06 het volgende:
Ik heb de keuken getegeld (wand), moet nog kitten maar durf dat zelf niet aan. Kan ik hier een kitter voor laten komen? Of komen ze niet voor de 3meter kit wat ze moeten doen?
Alleen al om het esthetische zou ik voor die schuifdeuren gaan. Een walk in closet met schuifdeuren is de overtreffende trap van een gewone walk in closet en je kunt ze ook gewoon openhouden als je dat wilt. Als je het nu niet doet, doe je het nooit meer. Nog een argument voor een holle wand met gipsplaten trouwens. En zet een laag underlayment onder je gipsplaten om fatsoenlijk kasten en schilderijtjes op te kunnen hangen.quote:Op zondag 27 juli 2014 22:35 schreef Setheh het volgende:
[..]
[..]
Ik zal beiden punten met vrouwlief opnemen. Zoals gezegd weten we ook nog niet helemaal hoe de precieze indeling van de kast eruit gaat zien. Het zou zo kunnen zijn dat de kasten zelf al deuren krijgen, dan vind ik de tussendeuren weer teveel van het goede. (Wat kan, maar dan zou het meer een esthetische keuze zijn.)
En een beetje gedwongen worden de kast opgeruimd te houden kan, ons kennende, helemaal geen kwaad!
voor een 4 mm schroef gebruikt men 6 mm pluggen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe dan? Die pluggen hebben toch allemaal dezelfde maat? Dus een 4 mm schroef heeft een 8 mm plug, een 5 mm schroef 10 mm etc etc?
Als ik dan nu een plug van 10 mm heb en ik moet er 1 van 12 of 14 hebben moet ik ook een grotere schroef. En ik weet niet of dat past.
En het gat is waarschijnlijk uitgelubbert.
Jij snapt het.quote:Op maandag 28 juli 2014 12:30 schreef Setheh het volgende:
Je bedoeld een holle wand zodat schuifdeuren daarin kunnen verdwijnen? Anders snap ik het voordeel van de holle wand niet.
Werkspot.nl is hiervoor ideaalquote:Op zondag 27 juli 2014 23:20 schreef xaban06 het volgende:
Ik heb de keuken getegeld (wand), moet nog kitten maar durf dat zelf niet aan. Kan ik hier een kitter voor laten komen? Of komen ze niet voor de 3meter kit wat ze moeten doen?
quote:Op zondag 27 juli 2014 22:27 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Niet mee eens! Mijn Bosch hammer (420W) weegt 2 kg, kan zeer langzaam draaien, en is daarmee perfect om te schroeven. Met name de enorme kracht bij lage toerentallen is erg fijn. Natuurlijk wel oppassen dat je pluggen niet laat smelten dus zelf tijdig stoppen met draaien.
Het kan (uiteraard) zoals ik al zei. Alleen moet je al weten hoe je er mee om gaat en is het meestal zwaar. 2 kilo valt idd mee trouwens, maar is nog steeds aan de zware kant voor een accuboor. Maar goed, ik ben ook geen 'average' gebruiker. Heb het afgelopen jaar naar schatting iets van 12.000 schroeven erin gedraaidquote:Op zondag 27 juli 2014 22:27 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Niet mee eens! Mijn Bosch hammer (420W) weegt 2 kg, kan zeer langzaam draaien, en is daarmee perfect om te schroeven. Met name de enorme kracht bij lage toerentallen is erg fijn. Natuurlijk wel oppassen dat je pluggen niet laat smelten dus zelf tijdig stoppen met draaien.
Wordt het dan niet eens tijd voor een nail gun?quote:Op maandag 28 juli 2014 20:24 schreef MrSubtle het volgende:
Heb het afgelopen jaar naar schatting iets van 12.000 schroeven erin gedraaid
Voor schroeven?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wordt het dan niet eens tijd voor een nail gun?
Grootste deel waren stukplaten en die mag je niet vastnieten op last van de brandweerquote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wordt het dan niet eens tijd voor een nail gun?
Kan zijn dat je een 14mm waterleiding hebt, dit is een oude maat. Ik weet niet of hier standaard verlopen voor zijn, bij mij heb ik het tijdelijk met een verloopring opgesoldeerd naar regulier 15mm.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:57 schreef babybanaan het volgende:
Ik wilde een nieuwe kraan aansluiten. De slangetjes bleken niet op de waterleiding te passen (maatje te groot). Geen probleem, dacht ik: zet ik gewoon de slangetjes van de oude waterleiding erop. Dat lukt aan een kant, maar aan de andere kant niet, want het slangetje is kennelijk lek gegaan bij het aansluiten. Nu hebben ze bij de bouwmarkt niet meer het maatje slang dat ik moet hebben (ik heb kennelijk een hele oude waterleiding?), dus hebben ze me geadviseerd om een verloopring in een draadsok op de waterleiding te zetten. Die draadsok sluit ik dan met een verloopnippel aan op het slangetje. De beide schroefdraden in de draadsok plak ik af met watertape. Het systeem klinkt leuk, ware het niet dat de verloopring niet past. De nieuwe slang is maat 3/8; ik heb een verloopring maat 1/4 meegekregen voor op de waterleiding.
Nu ga ik morgen weer terug naar de bouwmarkt (4 keer in de winkel geweest voordat ik zover was als nu) en wil ik graag terugkomen met het juiste zodat ik ook weer water heb en niet voor de 6e keer terug moet.
Mijn voorkeur was gewoon een slangetje met de juiste maat voor op de waterleiding (als 3/8 te groot is; 1/4 te klein --> een tussenmaat>). Dat bestaat kennelijk niet, dus dan maar het systeem met een verloopnippel, draadsok, verloopring? En dan verloopring met binnenmaat ...?
Of heeft iemand hier een beter idee?
Nou nou nou, also also,.. Zo hebben we het allemaal moeten leren hoor. De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabbenquote:Op woensdag 30 juli 2014 16:42 schreef Gieliovd het volgende:
Pro pro pro tip: haal er iemand bij als je op het klusniveau zit van "het slangetje" en "tijdens monteren lek", "watertape"...
Je bent bezig met leidingen, buizen, slangen met wartels en daarvoor zijn allemaal de juiste materialen voor te krijgen. Als je een slang hebt met wartel heb je niks te maken met teflontape.
Als je goed advies hier wilt dan maak je foto's en leg je het duidelijk uit, want ik snap er geen fluit van
'T was goed bedoeldquote:Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
[..]
Nou nou nou, also also,.. Zo hebben we het allemaal moeten leren hoor. De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben
quote:De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben
Ik zou lijmen, omdat nietjes voor scheuren kunnen zorgen als er veel druk op staat, en door beweging uiteindelijk omhoog kunnen komen en voor lelijke verwondingen kunnen zorgen. Maar beiden wordt gedaan, vaak ook in combinatiequote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:22 schreef Syrena het volgende:
Vraagje. Ik wil mijn zoldertrap laten bekleden met tapijt. Nu zit ik alleen met de vraag: nieten of lijmen?
Ik dacht eerst: Nieten! (nadat ik de strips oude lijm van de trap had gekrabt). Maar nu las ik ergens dat die na verloop van tijd uit je bekleding gaan steken, en dat zie ik ook niet zo zitten. Aan de andere kant meurt lijm gigantisch en ook dat zal na verloop van tijd loslaten (ok, dan ben je wel 30 jaar verder als ik de zoldertrap van mijn ouders bekijk).
Maar goed, het gaat dus om een zoldertrap, ik ben alleen, dus geen 'zwaar' verkeer dagelijks op die trap. Wat zouden jullie doen?
Aluminium is niet stevig genoeg? Dat is net wat makkelijker te vinden denk ik...quote:Op maandag 4 augustus 2014 23:03 schreef bleiblei het volgende:
Iemand enig idee of er stalen of rvs H profiel te krijgen is van 40x40mm?
100 meter profiel om eiken balken vast te zetten? wat ben je aan het maken man? een ski-hal?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:23 schreef bleiblei het volgende:
We hebben een staalboer/smid op de hoek, maar die vroeg voor 3m en-suitedeur rail 80 euro. Ik wil niet weten wat hij voor 100 meter profiel wil hebben
.
Misschien moet ik sowieso wat verzinnen wat geen 100m profiel nodig heeft.
Want het idee was om die 44 balkjes in u profielen te leggen en aan de onderkant met houddraadboutjes te fixeren?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 11:59 schreef bleiblei het volgende:
En het idee is net dat je van de voorkant mooi de kopse kant ziet van de balken.
En Hea 100 in het midden.
Al is het wel een aardig idee
Nee, er zit geen gleuf of iets dergelijks aan de zijkant.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je kan hem er niet via de zijkant inschuiven?
Aarde wordt aangegeven met dit icoon:quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:35 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ afbeelding ]
Deze lamp komt in de badkamer te hangen. Maar waar moet ik het aarde draad op aansluiten? Of zal ik het draad onder het onderste schroefjes draaien?
Dat is niet per se nodig om die aan te sluiten, maar als je dat echt wil, in het daarvoor bestemde gaatje (zie afbeelding hierboven). Als dat niet kan, dan gewoon loslaten hangen (ongestript) en niet in contact laten komen met de andere draden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:35 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ afbeelding ]
Deze lamp komt in de badkamer te hangen. Maar waar moet ik het aarde draad op aansluiten? Of zal ik het draad onder het onderste schroefjes draaien?
Nou, liever geen ongestripte draden laten hangen maar ze even afsluiten met een lasdop of kroonsteentje. Er hoort geen spanning op een aardedraad te staan, maar 't is wel een goede gewoonte om aan te leren.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:15 schreef N00dles het volgende:
[..]
Dat is niet per se nodig om die aan te sluiten, maar als je dat echt wil, in het daarvoor bestemde gaatje (zie afbeelding hierboven). Als dat niet kan, dan gewoon loslaten hangen (ongestript) en niet in contact laten komen met de andere draden.
Je kan deze gebruiken (van WAGO):quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:21 schreef styliste het volgende:
Dus er zijn flexibele lasklemmen? Dan zou ik bijvoorbeeld hittebestendig huishouddraad kunnen gebruiken? Of is een las niet beschikbaar genoeg als ik m onder het plafondkapje van de lamp stop? Dat lijkt me eigenlijk nog meer beschikbaar dan in een lasdoos want zon plafondkapje schuif je simpelweg naar beneden en een lasdoos moet je eerst het plafondkapje vanaf halen en dan openschroeven. Of is dit te blond beredeneerd?
En 12v spotjes gaat helaas niet. We hebben een nieuwbouwhuis gekocht met kanaalplaatvloeren van gewapend beton. Dan zouden we echt het halve plafond moeten slopen en daar hebben we het gereedschap niet voor. Bovendien willen we lampen boven het werkblad laten hangen, spotjes zijn het tegenovergestelde van wat we wilden bereiken.
Wat wil je precies weten?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:01 schreef krullenbolletje het volgende:
Mijn moeder wil een nieuwe douchekop, een waterbesparende. Budget is 60 euro. Heb net even lopen googlen maar ik zie door de bomen het bos niet meer
Maar is het niet veiliger in de douche om de lamp te aarden?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:15 schreef N00dles het volgende:
[..]
Dat is niet per se nodig om die aan te sluiten, maar als je dat echt wil, in het daarvoor bestemde gaatje (zie afbeelding hierboven). Als dat niet kan, dan gewoon loslaten hangen (ongestript) en niet in contact laten komen met de andere draden.
Is die lamp wel bedoeld voor badkamers dan? Normaliter hebben badkamerlampen wel een aardschroefje nml.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:21 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Maar is het niet veiliger in de douche om de lamp te aarden?
Alle elektra in natte ruimtes wil je geaard hebben, ja. Verder wat bleiblei zei.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:21 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Die lamp is helemaal van plastic, alleen die hoeksteun en het refelctieplaatje wat helemaal in de gesloten lamp is van blik. De afstand tot spanning voerende delen is best wel ruim. Daar zou ik me er niet druk over maken, alleen als je de lamp open maakt dan even de spanning eraf.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:21 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk, vind het alleen raar dat je niet echt reviews kan vinden van douchekoppenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:09 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je kan deze gebruiken (van WAGO):
[ afbeelding ]
Of deze:
[ afbeelding ]
Beide zijn te vinden bij de gemiddelde bouwmarkt.
Beide zijn gewoon nette oplossingen.
Kroonsteentje voldoet ook prima, we zijn niet allemaal elektriciën.
Al zijn de opties hierboven net wat mooier en makkelijker.
[..]
Wat wil je precies weten?
Ik denk dat in het geval van een douchekop het niet zo heel bijzonder veel uit maakt.
Gewoon een douchekop die je moeder mooi vindt en water bespaart. Klaar. Dingen niet moeilijker maken dan nodig is.
V groef heeft als nadeel dat er niets in blijft zitten vanzelf, dus lastiger met sstukadoren later. Ik zou recht slijpen en dan uitklappen ipv v. Verder prima planquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:43 schreef Atmoz het volgende:
Ik zou graag wat kabels (verticaal) in de muur (kalkzandsteen) willen verwerken.
Hoe kan ik het beste de sleuf erin maken?
Ik dacht bijvoorbeeld met een steen-schijfje op de flex, en dan een "V" groef erin maken, en dit voorzichtig uitkappen met een bijteltje... Is dat doenbaar?
Thanks
Ik zie een gat in de markt!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:31 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk, vind het alleen raar dat je niet echt reviews kan vinden van douchekoppenEr moet toch wel wat verschil inzitten?
Overigens gaat het makkelijker met dit apparaatje, just sayingquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:43 schreef Atmoz het volgende:
Ik zou graag wat kabels (verticaal) in de muur (kalkzandsteen) willen verwerken.
Ik dacht bijvoorbeeld met een steen-schijfje op de flex, en dan een "V" groef erin maken, en dit voorzichtig uitkappen met een bijteltje... Is dat doenbaar?
Thanks
Is kalkzandsteen vergelijkbaar met gasbeton? Dan zou ik een sleuventrekker halen. Google brengt me hier, maar ik ken ze als een soort verfkrabber, maar dan met een rechthoekige voorkant. In zachte muren trek je dan vrij eenvoudig gewoon met de hand een sleuf.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:43 schreef Atmoz het volgende:
Hoe moet ik dat zien? Waarom blijft in een V-groef iets niet zitten? Er zitten toch 2 wanden die het spul "vasthouden" als het ware? Of bedoel je dat het er makkelijk uit floept door de V-vorm?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:55 schreef MrSubtle het volgende:
V groef heeft als nadeel dat er niets in blijft zitten vanzelf, dus lastiger met stukadoren later. Ik zou recht slijpen en dan uitklappen ipv v. Verder prima plan
Thanks! Ik koop het liever zelf als ik iets nodig heb. Zulke dingen heb je later toch weer ergens nodigquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 08:20 schreef MrSubtle het volgende:
Overigens gaat het makkelijker met dit apparaatje, just saying. Maar met een steen-schijfje en dan zelf slijpen en uitkappen werkt ook...
http://www.boels.nl/huren(...)zen/muursleuvenfrees
Topper!quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 08:32 schreef Gieliovd het volgende:
http://www.feramotools.nl(...)beitel%20sds-max.gif
Thanks! Ook weer zo'n handige toolquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Is kalkzandsteen vergelijkbaar met gasbeton? Dan zou ik een sleuventrekker halen. Google brengt me hier, maar ik ken ze als een soort verfkrabber, maar dan met een rechthoekige voorkant. In zachte muren trek je dan vrij eenvoudig gewoon met de hand een sleuf.
Ja ik twijfel eigenlijk alleen omdat sommige alle muren natuurlijk krom zijn op enige manier... het is een oud huis, en dan wil kit niet meteen strak tegen de muur plakkenquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 20:03 schreef Gieliovd het volgende:
Kit, vorige week nog volop gedaan. Zit als een huis. Tacker voegt alleen wat tot als de vloer erg bolt of de wanden ongelijk zijn. Want dan gaan ze ongelijk willen.
Tacker heeft weer meer afwerking nodig....
Is precies hetzelfde spul, maar dan met een beetje pigment.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 17:55 schreef vincm het volgende:
Dit klinkt als een stomme vraag, maar ik weet er te weinig van om het zelf te bedenkenWe hebben kaal houten in 3 lagen Cetabever blanke lak gezet, maar we twijfelen of we toch een donkerder tintje willen. Is dat nog wel mogelijk, om met een gekleurde (wel transparante maar niet blanke) lak over de blanke lak-laag te gaan? Of krijg je dan problemen met hechten, kleurverschillen o.i.d.?
Wat voor schakelaar en schakeling is het precies? Aan het aantal draden te zien lijkt het een dubbele schakelaar, klopt dat? Twee zwarte draden horen dan bij een wisselschakeling, de andere bij een gewone schakeling. Welke waarbij hoort zou je kunnen doormeten. Welke draad waarheen gaat kun je vaak ook wel achterkomen door wat te schudden/trekken aan de draden.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:55 schreef User_Tinus het volgende:
Ik kom er niet uit met de aansluiting van een (wissel-)wisselschakelaar. In de hal en op de overloop hangt een lamp. Beide zouden middels zowel boven als onder aan de trap aan-uit gezet moeten kunnen worden.
Beneden komen uit de inbouwdoos 1 bruine en 3 zwarte (schakel)draden. Tevens is op de wisselschakelaar een bruine draad doorgelust van 'L' naar rechtsonder, zie foto, in het gaatje waar 'NF' bij staat.
Boven komen er 2 bruine en 5 zwarte draden uit de inbouwdoos.
Wie kan mij helpen met de aansluiting, of met verklaring van de tekens op de schakelaar??
[ afbeelding ]
Met doormeten heb ik 2 zwarte draden aan 2 zwarte draden boven kunnen koppelen. Verder heb ik geen idee, met schudden/trekken geeft geen uitsluitsel.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 08:11 schreef Barrah het volgende:
[..]
Wat voor schakelaar en schakeling is het precies? Aan het aantal draden te zien lijkt het een dubbele schakelaar, klopt dat? Twee zwarte draden horen dan bij een wisselschakeling, de andere bij een gewone schakeling. Welke waarbij hoort zou je kunnen doormeten. Welke draad waarheen gaat kun je vaak ook wel achterkomen door wat te schudden/trekken aan de draden.
Kun je dan vervolgens iet zeggen over de werking van de schakelaar? Wat betekent bijvoorbeeld 'OVE' en 'NF'? En wat is de functie van de twee aansluitpuntje rechtsboven (foto)?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 10:25 schreef Barrah het volgende:
Bij een wissel-wisselschakelaar (zo te zien gewoon twee wisselschakelingen, waarbij van elk één schakelaar wordt gecomineerd in één behuizing) heb je niet drie maar vier zwarte draden nodig:
http://www.enormjanvanden(...)wisselschakelaar.pdf
http://www.hornbach.nl/cm(...)issel_schakeling.pdf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |