abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143080372
We hebben een staalboer/smid op de hoek, maar die vroeg voor 3m en-suitedeur rail 80 euro :') . Ik wil niet weten wat hij voor 100 meter profiel wil hebben :o .
Misschien moet ik sowieso wat verzinnen wat geen 100m profiel nodig heeft :P .
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 11:39:14 #152
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_143082382
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:23 schreef bleiblei het volgende:
We hebben een staalboer/smid op de hoek, maar die vroeg voor 3m en-suitedeur rail 80 euro :') . Ik wil niet weten wat hij voor 100 meter profiel wil hebben :o .
Misschien moet ik sowieso wat verzinnen wat geen 100m profiel nodig heeft :P .
100 meter profiel om eiken balken vast te zetten? wat ben je aan het maken man? een ski-hal? :D
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_143082533
Nope, 6,5m breed. Balken van gemiddeld 15cm breed is 44 balken maal 2,5m lang is 100 meter. Al is het wel aardig overkill O-) .
Ben alleen als de dood dat het hele zooitje door vocht en werking zo krom als een hoepel wordt :@ .
Het is voor de vloer en ik wil idealiter geen planken van 2cm dik, maar balken van 6cm dik als vloer in een overkapping (zie ons topic).
  PR/Manusje van alles dinsdag 5 augustus 2014 @ 11:55:46 #154
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_143082804
rondom een U-profiel en dan ipv balken van 2500, 1250 nemen?. Dus een HEA(100) in het midden? :o

dat trekt dan bijna niet krom. denk ik
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  PR/Manusje van alles dinsdag 5 augustus 2014 @ 11:56:17 #155
Toezicht is gezond!
pi_143082829
krijg je wel lellek profiel in het midden van je vloer. ... hmmm ook niet wenselijk. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_143082928
En het idee is net dat je van de voorkant mooi de kopse kant ziet van de balken :P .
En Hea 100 in het midden :o .
Al is het wel een aardig idee :P
  PR/Manusje van alles dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:10:54 #157
Toezicht is gezond!
pi_143083302
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:59 schreef bleiblei het volgende:
En het idee is net dat je van de voorkant mooi de kopse kant ziet van de balken :P .
En Hea 100 in het midden :o .
Al is het wel een aardig idee :P
Want het idee was om die 44 balkjes in u profielen te leggen en aan de onderkant met houddraadboutjes te fixeren?

Wat je dan ook kan doen is 6 x HEA100 over 6,5 meter en dan de balken aan de onderkant fixeren. Die trekken dan echt niet krom. En dan kan je de kopse kanten zien over die 6,5 meter.
  PR/Manusje van alles dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:21:41 #158
Toezicht is gezond!
pi_143083587
om dat dan allemaal te monteren is wel een kutklus. Als dat al helemaal lukt. hmmmmm.
pi_143091070
Vraagje over naamplaatje bij deurbel, hoe kan ik zo'n ding bevestigen? Het plaatje is iets groter dan waar het inpast. Is daar een handige manier voor of moet ik met een mesje staan wrikken om 'm erin te krijgen (kans op beschadiging)?

PR/Manusje van alles dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:11:39 #160
Toezicht is gezond!
pi_143091098
Je kan hem er niet via de zijkant inschuiven?
pi_143091909
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je kan hem er niet via de zijkant inschuiven?
Nee, er zit geen gleuf of iets dergelijks aan de zijkant.
pi_143093197
Huisbaas/VvE/huurtoko bellen met de vraag of ze je naam erin willen hangen.
Of met letratag unit ding een labeltje maken met je naam en die in het vakje plakken :) .
pi_143123770

Deze lamp komt in de badkamer te hangen. Maar waar moet ik het aarde draad op aansluiten? Of zal ik het draad onder het onderste schroefjes draaien?
pi_143124645
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:35 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ afbeelding ]

Deze lamp komt in de badkamer te hangen. Maar waar moet ik het aarde draad op aansluiten? Of zal ik het draad onder het onderste schroefjes draaien?
Aarde wordt aangegeven met dit icoon:

Dit hoort ergens gegraveerd of geprint te staan. Hierop sluit je dan je aardedraad aan.
pi_143125045
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:35 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ afbeelding ]

Dat is niet per se nodig om die aan te sluiten, maar als je dat echt wil, in het daarvoor bestemde gaatje (zie afbeelding hierboven). Als dat niet kan, dan gewoon loslaten hangen (ongestript) en niet in contact laten komen met de andere draden.
pi_143125693
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:15 schreef N00dles het volgende:

[..]

Dat is niet per se nodig om die aan te sluiten, maar als je dat echt wil, in het daarvoor bestemde gaatje (zie afbeelding hierboven). Als dat niet kan, dan gewoon loslaten hangen (ongestript) en niet in contact laten komen met de andere draden.
Nou, liever geen ongestripte draden laten hangen maar ze even afsluiten met een lasdop of kroonsteentje. Er hoort geen spanning op een aardedraad te staan, maar 't is wel een goede gewoonte om aan te leren. O-)
pi_143144675
Quick electra question: ik heb 1 stopcontact. Hierop wil ik 5 gloeilampen aansluiten (hangend aan mijn plafond). Ik wil dus met 1 stekker 5 lampen aan kunnen doen. Ik wil graag van mdf een soort lijst op mijn plafond maken waar de draden van de lampen dan uit komen. Kan ik dat doen met lasdoppen of klemmen of kroonstenen zonder centraaldozen? Dus dat ik de draden koppel en dat dan wegwerk in de plafondkapjes van de lampen?

Ik hoop dat ik het zo een beetje helder formuleer...
pi_143154608
Alle lassen moeten eigenlijk beschikbaar zijn.

Sowieso geen kroonsteen maar lasklemmen speciaal voor snoer, flexibel dus.

Alles kan, maar of het slim is...
Laat die handjes wapperen!
  donderdag 7 augustus 2014 @ 09:23:04 #169
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_143155670
Waarom niet 12V (led)spots? Lijkt me praktischer qua aanleg.
pi_143158248
Dus er zijn flexibele lasklemmen? Dan zou ik bijvoorbeeld hittebestendig huishouddraad kunnen gebruiken? Of is een las niet beschikbaar genoeg als ik m onder het plafondkapje van de lamp stop? Dat lijkt me eigenlijk nog meer beschikbaar dan in een lasdoos want zon plafondkapje schuif je simpelweg naar beneden en een lasdoos moet je eerst het plafondkapje vanaf halen en dan openschroeven. Of is dit te blond beredeneerd?

En 12v spotjes gaat helaas niet. We hebben een nieuwbouwhuis gekocht met kanaalplaatvloeren van gewapend beton. Dan zouden we echt het halve plafond moeten slopen en daar hebben we het gereedschap niet voor. Bovendien willen we lampen boven het werkblad laten hangen, spotjes zijn het tegenovergestelde van wat we wilden bereiken.
pi_143161095
Je kan ook zorgen dat de mdf lijst een ondiepe omgekeerde bak wordt zodat je daarin de draden kan koppelen. Kan prima met kroonstenen of de herbruikbare lasklemmen. Bereikbaar is redelijk subjectief, oftewel als je er een paar schroeven voor moet uitdraaien is het al prima.
pi_143182881
Mijn moeder wil een nieuwe douchekop, een waterbesparende. Budget is 60 euro. Heb net even lopen googlen maar ik zie door de bomen het bos niet meer :')
pi_143183225
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:21 schreef styliste het volgende:
Dus er zijn flexibele lasklemmen? Dan zou ik bijvoorbeeld hittebestendig huishouddraad kunnen gebruiken? Of is een las niet beschikbaar genoeg als ik m onder het plafondkapje van de lamp stop? Dat lijkt me eigenlijk nog meer beschikbaar dan in een lasdoos want zon plafondkapje schuif je simpelweg naar beneden en een lasdoos moet je eerst het plafondkapje vanaf halen en dan openschroeven. Of is dit te blond beredeneerd?

En 12v spotjes gaat helaas niet. We hebben een nieuwbouwhuis gekocht met kanaalplaatvloeren van gewapend beton. Dan zouden we echt het halve plafond moeten slopen en daar hebben we het gereedschap niet voor. Bovendien willen we lampen boven het werkblad laten hangen, spotjes zijn het tegenovergestelde van wat we wilden bereiken.
Je kan deze gebruiken (van WAGO):

Of deze:

Beide zijn te vinden bij de gemiddelde bouwmarkt.

Beide zijn gewoon nette oplossingen.
Kroonsteentje voldoet ook prima, we zijn niet allemaal elektriciėn.
Al zijn de opties hierboven net wat mooier en makkelijker.

quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:01 schreef krullenbolletje het volgende:
Mijn moeder wil een nieuwe douchekop, een waterbesparende. Budget is 60 euro. Heb net even lopen googlen maar ik zie door de bomen het bos niet meer :')
Wat wil je precies weten?
Ik denk dat in het geval van een douchekop het niet zo heel bijzonder veel uit maakt.
Gewoon een douchekop die je moeder mooi vindt en water bespaart. Klaar. Dingen niet moeilijker maken dan nodig is ;) .
pi_143183820
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:15 schreef N00dles het volgende:

[..]

Maar is het niet veiliger in de douche om de lamp te aarden?
pi_143184972
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:21 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Maar is het niet veiliger in de douche om de lamp te aarden?
Is die lamp wel bedoeld voor badkamers dan? Normaliter hebben badkamerlampen wel een aardschroefje nml.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')