abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 24 juli 2014 @ 09:31:58 #101
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_142671201
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 09:12 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Nu gaat de deur ineens niet meer open :'). Slotenmaker gebeld hehe.
Beetje mosterd na de maaltijd: Had je dan niet het slot (of minimaal die losse schoot) er eerst uitgehaald voordat je de deur dicht deed? Had je een hoop gedoe en mogelijk kosten bespaard. Bovendien heb je nu een vluchtweg geblokkeerd...

Dit is niet bedoeld om te jennen maar als bewust maken.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
pi_142671249
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 09:31 schreef BartNH het volgende:

[..]

Beetje mosterd na de maaltijd: Had je dan niet het slot (of minimaal die losse schoot) er eerst uitgehaald voordat je de deur dicht deed? Had je een hoop gedoe en mogelijk kosten bespaard. Bovendien heb je nu een vluchtweg geblokkeerd...

Dit is niet bedoeld om te jennen maar als bewust maken.
Heb ik geprobeerd, ging niet. Veiligheid sloten. Overigens hebben we openslaande tuindeuren, dus we kunnen gewoon nog naar buiten. :)
  donderdag 24 juli 2014 @ 09:37:49 #103
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_142671327
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 09:34 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Heb ik geprobeerd, ging niet. Veiligheid sloten. Overigens hebben we openslaande tuindeuren, dus we kunnen gewoon nog naar buiten. :)
Gerustgesteld. Vorige week had ik dat mn voordeurslot niet open wou zonder een hoop gepruts. Gelijk vervangen want een weigerend slot als je echt haast hebt...

Er zitten inderdaad meer schroefjes die los moeten dan je denkt en ondanks goed meten moest er toch een beitel aan te pas komen.

Als ik naar die foto kijk, heb je een inbraak gehad?
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
pi_142671470
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 09:37 schreef BartNH het volgende:

[..]

Gerustgesteld. Vorige week had ik dat mn voordeurslot niet open wou zonder een hoop gepruts. Gelijk vervangen want een weigerend slot als je echt haast hebt...

Er zitten inderdaad meer schroefjes die los moeten dan je denkt en ondanks goed meten moest er toch een beitel aan te pas komen.

Als ik naar die foto kijk, heb je een inbraak gehad?
Wij niet, de vorige bewoners wel. Maar we hebben een anti inbraakstrip geplaatst ;)
  donderdag 24 juli 2014 @ 10:51:59 #105
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_142672970
Ik heb een plug+schroef/bout die loszit in een betonnen muur. Ik wil eigenlijk iets van opvulmiddel er in spuiten om zo de plug weer vast te zetten.

Wat zou ik hiervoor kunnen gebruiken? Of zijn er andere oplossingen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  PR/Manusje van alles donderdag 24 juli 2014 @ 10:55:27 #106
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_142673068
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:51 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb een plug+schroef/bout die loszit in een betonnen muur. Ik wil eigenlijk iets van opvulmiddel er in spuiten om zo de plug weer vast te zetten.

Wat zou ik hiervoor kunnen gebruiken? Of zijn er andere oplossingen?
grotere plug gebruiken.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 24 juli 2014 @ 10:59:54 #107
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_142673203
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:55 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

grotere plug gebruiken.
Hoe dan? Die pluggen hebben toch allemaal dezelfde maat? Dus een 4 mm schroef heeft een 8 mm plug, een 5 mm schroef 10 mm etc etc?

Als ik dan nu een plug van 10 mm heb en ik moet er 1 van 12 of 14 hebben moet ik ook een grotere schroef. En ik weet niet of dat past.

En het gat is waarschijnlijk uitgelubbert.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  PR/Manusje van alles donderdag 24 juli 2014 @ 11:09:40 #108
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_142673513
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:59 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoe dan? Die pluggen hebben toch allemaal dezelfde maat? Dus een 4 mm schroef heeft een 8 mm plug, een 5 mm schroef 10 mm etc etc?

Als ik dan nu een plug van 10 mm heb en ik moet er 1 van 12 of 14 hebben moet ik ook een grotere schroef. En ik weet niet of dat past.

En het gat is waarschijnlijk uitgelubbert.
goeie plug nemen. Van fischer. die zijn ook voor kleinere schroeven. wacht mal eem
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  PR/Manusje van alles donderdag 24 juli 2014 @ 11:14:13 #109
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_142673659
http://www.fischer.nl/Hom(...)late-productdetails/
10mm plug waar je schroeven van 6-8 mm in kan doen. ^O^

verkopen ze gewoon bij de gamma. ^O^
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_142785507
Vraagje:

Ik ga in oktober in m'n nieuwe huis aan de slag en ben dus al het één en ander aan het voorbereiden. Eén van de klussen die me wacht in het maken van een walk-in closet voor vrouwlief. Hiervoor wordt een slaapkamer grenzend aan de master bedroom opgeofferd. Ik zal de muur tussen beiden verwijderen (is geen steunmuur, gewoon een houten frame met gipsplaten) en wil daarvoor in de plek 10cm dik gasbeton plaatsen. Om de kamers met elkaar te verbinden wil ik vervolgens een 180 cm brede deuropening maken (zonder deuren) voor het walk-in effect. Het eindresultaat (voor de muur en deuropening) zal er ongeveer als volgt uit zien:



Nu ga ik voor het eerst aan de slag met het bouwen van een muurtje maar daarover maak ik me niet zo druk. Het enige wat ik me echt afvraag, is hoe ik de ruimte boven de deuropening ga opvullen. Het mooiste zou zijn als ik de gasbetonnen blokken op één of andere manier kan laten 'zweven'. Voor de duidelijkheid, ik heb het over het rode vlak in de afbeelding hieronder:



Echter betwijfel ik dat dit mogelijk is. De vraag is dus: hoe worden dit soort hangende stukken muur doorgaans gemaakt?

Persoonlijk dacht ik eraan om een houten frame te maken en deze tussen de geplaatste muren en plafond te hangen middels schroeven en hieraan dan gipsplaten te bevestigen. Met het stuccen of behangen van de muur zul je het verschil toch niet meer zien, alleen de vraag is of dit de beste oplossing is.
  Moderator zondag 27 juli 2014 @ 19:21:26 #111
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_142786498
Als de wand uit gipsplaten bestaat; waarom zou je dan kiezen voor gasbetonblokken ?
Dan kun je het toch net zo goed met hout en gips aftimmeren ?

Anders kun je die overspanning met een latei wel oplossen :)

http://www.xella.nl/nl/content/lateien_1189.php
http://www.aberson.nl/fjc(...)kingsrichtlijnen.pdf
pi_142787356
Een snelle reactie, fijn!

Ik wist niet van 't bestaan van latijen af, dus dit is hartstikke mooi. Ik kon me ook niet voorstellen dat hier nog niets voor was bedacht. De linkjes zijn opgeslagen, bedankt. :)

Of de gipsplaten blijven of vervangen worden, ben ik nog niet over uit. We weten nog niet precies hoe de kasten ingedeeld zullen gaan worden, maar het kan dus zijn dat aan de andere kant van de huidige gipsplaten muur dus kasten komen die ik wellicht ook aan de muur wil verankeren voor zekerheid. (Hoewel in principe niet nodig; een kast leunt immers op de vloer.) In zo'n geval zou ik de kast aan een houten tussenbalk moeten verankeren, maar qua stevigheid zou ik liever gasbeton gebruiken. Dit is meer een gevoel dan logisch onderbouwd.

Wat niet wegneemt natuurlijk dat het simpelweg weghalen van een paar gipsplaten en de tussenliggende houten constructie, waarschijnlijk een heel stuk sneller is dan een muur afbreken en opnieuw opbouwen.
pi_142789131
Ik ben op zoek naar een apparaat waarmee ik in beton kan boren én schroefjes in en uit draaien, en hij moet ook een beetje handzaam zijn.
Bestaat die combi of ben ik genoodzaakt een accuboormachine én een boorhamer te kopen?

Ik had al gelezen dat je opzetstukjes voor de boorhamer hebt waardoor je normale boortjes en bitjes kunt gebruiken. Maar dat gaat natuurlijk alleen fijn werken als je in en uit kunt draaien, en ook 'langzaam' kunt draaien.
  Moderator zondag 27 juli 2014 @ 20:50:35 #114
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_142790428
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 20:25 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik ben op zoek naar een apparaat waarmee ik in beton kan boren én schroefjes in en uit draaien, en hij moet ook een beetje handzaam zijn.
Bestaat die combi of ben ik genoodzaakt een accuboormachine én een boorhamer te kopen?

Ik had al gelezen dat je opzetstukjes voor de boorhamer hebt waardoor je normale boortjes en bitjes kunt gebruiken. Maar dat gaat natuurlijk alleen fijn werken als je in en uit kunt draaien, en ook 'langzaam' kunt draaien.
In de praktijk blijkt de combinatie accuboormachine en boorhamer veel handiger dan één apparaat voor die twee functies. Vaak zijn boorhamers ook gewoon te zwaar in de handen voor een beetje schroefwerk.

Er zijn voor sds boormachines wel verlopen te krijgen waardoor er een gewone boormachine kop op de machine past.

http://www.bol.com/nl/p/b(...)op/9200000010645262/

  zondag 27 juli 2014 @ 21:14:03 #115
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_142791511
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 18:45 schreef Setheh het volgende:
Om de kamers met elkaar te verbinden wil ik vervolgens een 180 cm brede deuropening maken (zonder deuren) voor het walk-in effect.
Ik zou zeker schuifdeuren maken, precies zoals op die foto. Alleen al voor het stof...
censuur :O
  zondag 27 juli 2014 @ 21:56:51 #116
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_142793166
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 20:25 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik ben op zoek naar een apparaat waarmee ik in beton kan boren én schroefjes in en uit draaien, en hij moet ook een beetje handzaam zijn.
Bestaat die combi of ben ik genoodzaakt een accuboormachine én een boorhamer te kopen?

Ik had al gelezen dat je opzetstukjes voor de boorhamer hebt waardoor je normale boortjes en bitjes kunt gebruiken. Maar dat gaat natuurlijk alleen fijn werken als je in en uit kunt draaien, en ook 'langzaam' kunt draaien.
Ik ben het volledig eens met Vonkenboer... Technisch kan het, maar in praktijk is met een boorhamer nauwelijks te werken als schroevendraaier. Het is veel te sterk en vooral veel te zwaar.
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  zondag 27 juli 2014 @ 21:57:35 #117
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_142793185
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 21:14 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik zou zeker schuifdeuren maken, precies zoals op die foto. Alleen al voor het stof...
En omdat je anders altijd je kast opgeruimd moet houden 24/7, daar heb je echt niet altijd trek in.
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  zondag 27 juli 2014 @ 22:27:07 #118
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_142794241
quote:
7s.gif Op zondag 27 juli 2014 21:56 schreef MrSubtle het volgende:
Ik ben het volledig eens met Vonkenboer... Technisch kan het, maar in praktijk is met een boorhamer nauwelijks te werken als schroevendraaier. Het is veel te sterk en vooral veel te zwaar.
Niet mee eens! Mijn Bosch hammer (420W) weegt 2 kg, kan zeer langzaam draaien, en is daarmee perfect om te schroeven. Met name de enorme kracht bij lage toerentallen is erg fijn. Natuurlijk wel oppassen dat je pluggen niet laat smelten dus zelf tijdig stoppen met draaien.
censuur :O
pi_142794550
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 21:14 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik zou zeker schuifdeuren maken, precies zoals op die foto. Alleen al voor het stof...
quote:
7s.gif Op zondag 27 juli 2014 21:57 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

En omdat je anders altijd je kast opgeruimd moet houden 24/7, daar heb je echt niet altijd trek in.
Ik zal beiden punten met vrouwlief opnemen. Zoals gezegd weten we ook nog niet helemaal hoe de precieze indeling van de kast eruit gaat zien. Het zou zo kunnen zijn dat de kasten zelf al deuren krijgen, dan vind ik de tussendeuren weer teveel van het goede. (Wat kan, maar dan zou het meer een esthetische keuze zijn.)

En een beetje gedwongen worden de kast opgeruimd te houden kan, ons kennende, helemaal geen kwaad!
pi_142796582
Ik heb de keuken getegeld (wand), moet nog kitten maar durf dat zelf niet aan. Kan ik hier een kitter voor laten komen? Of komen ze niet voor de 3meter kit wat ze moeten doen?
  PR/Manusje van alles zondag 27 juli 2014 @ 23:50:29 #121
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_142797602
3 meter in je keuken kan je prima zelf. Geen spul van de praxis en gaan.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_142801119
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 23:20 schreef xaban06 het volgende:
Ik heb de keuken getegeld (wand), moet nog kitten maar durf dat zelf niet aan. Kan ik hier een kitter voor laten komen? Of komen ze niet voor de 3meter kit wat ze moeten doen?
Dat kun je prima zelf. Gewoon een tube kit, een kitpistool en kitschrapers kopen bij de bouwmarkt. Dan thuis het te kitten gebied, muur een aanrecht, even schoonpoetsen met een sopje allesreiniger en een doekje, opdrogen, kittube in kitpistool, tube opensnijden, langs rand kitten alsof je tandpasta op een borstel doet en dan met kitschraper erlangs voor t mooie resultaat. Als je het verprutst dan kan de kit, indien nog niet opgedroogd, weggeveegd worden met keukenpapier, anders wegsnijden met een mes, en kun je nog een keer. Alleen je aanrechtblad niet beschadigen met t mes, maar de kans dat je het verprutst en niet meteen kan corrigeren lijkt me erg klein.

Overigens komen ze echt wel opdagen als jij betaald. 3 Meter kitten is makkelijk geld verdiend.
  maandag 28 juli 2014 @ 07:46:57 #123
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_142802892
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 22:35 schreef Setheh het volgende:

[..]


[..]

Ik zal beiden punten met vrouwlief opnemen. Zoals gezegd weten we ook nog niet helemaal hoe de precieze indeling van de kast eruit gaat zien. Het zou zo kunnen zijn dat de kasten zelf al deuren krijgen, dan vind ik de tussendeuren weer teveel van het goede. (Wat kan, maar dan zou het meer een esthetische keuze zijn.)

En een beetje gedwongen worden de kast opgeruimd te houden kan, ons kennende, helemaal geen kwaad!
Alleen al om het esthetische zou ik voor die schuifdeuren gaan. Een walk in closet met schuifdeuren is de overtreffende trap van een gewone walk in closet en je kunt ze ook gewoon openhouden als je dat wilt. Als je het nu niet doet, doe je het nooit meer. Nog een argument voor een holle wand met gipsplaten trouwens. En zet een laag underlayment onder je gipsplaten om fatsoenlijk kasten en schilderijtjes op te kunnen hangen.
pi_142808351
Je bedoeld een holle wand zodat schuifdeuren daarin kunnen verdwijnen? Anders snap ik het voordeel van de holle wand niet. :+
pi_142814185
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:59 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoe dan? Die pluggen hebben toch allemaal dezelfde maat? Dus een 4 mm schroef heeft een 8 mm plug, een 5 mm schroef 10 mm etc etc?

Als ik dan nu een plug van 10 mm heb en ik moet er 1 van 12 of 14 hebben moet ik ook een grotere schroef. En ik weet niet of dat past.

En het gat is waarschijnlijk uitgelubbert.
voor een 4 mm schroef gebruikt men 6 mm pluggen.

Fisher heeft een soort gaasdoekjes met lijm ofzo. Deze doe je om de plug en dan duw je hem in het te ruime gat. Hangt ook bij de bouwmarkt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')