Nee, oneens. Dat deed hij vroeger altijd en toen was het een geweldig programma.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 14:34 schreef RedFever007 het volgende:
Ik vind Genee momenteel VI Oranje de doodsteek geven met z'n irritante onderbrekingen, sponsormomentjes (selfieactie, snickers, Heineken idioot etc) Om nog maar te zwijgen van het feit dat Genee iedereen constant denkt te moeten corrigeren op versprekingen of foutief uitgesproken namen van spelers. Daardoor stokt het programma te vaak en is de "flow" eruit.
Gijp, Bossie, Kieft ze vinden het allemaal niets.
Kan je trouwens een bron toevoegen?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 14:15 schreef stoeltafel het volgende:
Van der Gijp legt bom onder VI: "Idee dat geld verdienen voor Johan belangrijker is"
Het is nog maar de vraag of we het televisieprogramma Voetbal International na het WK nog in deze vorm gaan terugzien. René van der Gijp legt zaterdag een bom onder het programma.
Van der Gijp ziet alles in zijn leven, ook zijn eerdere bestaan als profvoetballer, als een hobby. "Voor dit werk, bij VI Oranje, geldt dat ook: voor mij is dit vooral goed vol te houden doordat ik af en toe met Genee (presentator Wilfred Genee, red.) zo dronken als een aap kan worden", vertelt hij in Trouw. "Johan Derksen rijdt tien seconden na de uitzending - als ik met het publiek op de foto ga - alweer over de Utrechtse Baan, op weg naar huis..."
"Hij brengt het niet meer op, dat vind ik eigenlijk best wel pijnlijk omdat dat contact met het publiek een wezenlijk onderdeel van ons succes is. Ik heb soms het idee dat geld verdienen voor Johan belangrijker is dan plezier beleven aan het maken van zo'n programma", vervolgt de ex-international, die daar een serieus probleem in ziet.
"De lol gaat er zo vanaf. Ik wil, als dit WK-spektakel achter de rug is, gaan praten met de RTL-directie om te kijken hoe we het ánders kunnen gaan aanpakken. Leg ik een bom onder het programma? Ja, misschien, maar iemand moet het toch doen? Bovendien: nu kijken er nog een miljoen mensen naar ons programma; het zou toch veel erger zijn als we ons pas gaan afvragen wat er aan de hand is als er straks nog maar 100.000 kijkers zijn?"
Er is vooral tijdens dit WK veel kritiek op Voetbal International, dat in de ogen van de critici Louis van Gaal blijft afzeiken en veel te negatief is over de verrichtingen van het Nederlands elftal.
Trouw.quote:
True point maar wat Rene hier zegt is dat het eige wat telt voor johan naar zijn gevoel geld is hij zegt niet dat hij het niet voor het geld doet ja hij zegt het is een hobby maar toch hij zegt neit dat het niet om geld gaat en ook al heeft ie er misschien een shijthekel aan om met mensen op de foto te gaan hij neemt de tijd ervoor en zoals hij zegt VI gaat ook om met de fans omgaan anders moet je niet eens beroemd zijn als je geen tijd kan maken voor fans en ik zeg niet dat dat bij alles het geval is van rene maar veel wat ie gwn leuk vindt te doen krijgt ie toevallig voor betaald zoals dat lidl spel is hij ook wel weer een type van nou dat hoeft neit dus dat zal die ongetwijfeld idd voor het geld doen net als die gijp vogel 2 jaar geleden hoeft van hem net maar het betaalt wel en Johan is niet de enige irritatie fator aan tafel wilfred genee (of zal ik wilfred Genant zeggen) is ook zwaar irritant Rene, Jan, Hans en Emil die hebben echt verstand samen met regelmatig een gast aan tafel zouden hun het programma moeten leiden en dan vooral Jan Boskamp en Emil Schelvis mss proberen wim kieft over te halen om bij rtl te komen dan zou het echt een goede analyse show worden met humor zoals het hoort te zijnquote:Op zaterdag 5 juli 2014 14:43 schreef DrDentz het volgende:
Gijp heeft er toch ook een hekel aan om met die halve gare oranjeklanten op de foto te gaan na zo'n uitzending, waar gaat dit over... iemand die merggijpjes laat verkopen bij de LIDL moet niet zeuren dat een ander geld wil verdienen.
Dit is de langste zin die ik in tijden heb gelezen.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 15:00 schreef jasperg21 het volgende:
[..]
True point maar wat Rene hier zegt is dat het eige wat telt voor johan naar zijn gevoel geld is hij zegt niet dat hij het niet voor het geld doet ja hij zegt het is een hobby maar toch hij zegt neit dat het niet om geld gaat en ook al heeft ie er misschien een shijthekel aan om met mensen op de foto te gaan hij neemt de tijd ervoor en zoals hij zegt VI gaat ook om met de fans omgaan anders moet je niet eens beroemd zijn als je geen tijd kan maken voor fans en ik zeg niet dat dat bij alles het geval is van rene maar veel wat ie gwn leuk vindt te doen krijgt ie toevallig voor betaald zoals dat lidl spel is hij ook wel weer een type van nou dat hoeft neit dus dat zal die ongetwijfeld idd voor het geld doen net als die gijp vogel 2 jaar geleden hoeft van hem net maar het betaalt wel en Johan is niet de enige irritatie fator aan tafel wilfred genee (of zal ik wilfred Genant zeggen) is ook zwaar irritant Rene, Jan, Hans en Emil die hebben echt verstand samen met regelmatig een gast aan tafel zouden hun het programma moeten leiden en dan vooral Jan Boskamp en Emil Schelvis mss proberen wim kieft over te halen om bij rtl te komen dan zou het echt een goede analyse show worden met humor zoals het hoort te zijn(dat is mijn mening althans
)
kan iemand hier een samenvatting van makenquote:Op zaterdag 5 juli 2014 15:11 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dit is de langste zin die ik in tijden heb gelezen.
quote:Op zaterdag 5 juli 2014 15:11 schreef Monopoly het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 5 juli 2014 15:11 schreef Monopoly het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 5 juli 2014 15:00 schreef jasperg21 het volgende:
[..]
True point maar wat Rene hier zegt is dat het eige wat telt voor johan naar zijn gevoel geld is hij zegt niet dat hij het niet voor het geld doet ja hij zegt het is een hobby maar toch hij zegt neit dat het niet om geld gaat en ook al heeft ie er misschien een shijthekel aan om met mensen op de foto te gaan hij neemt de tijd ervoor en zoals hij zegt VI gaat ook om met de fans omgaan anders moet je niet eens beroemd zijn als je geen tijd kan maken voor fans en ik zeg niet dat dat bij alles het geval is van rene maar veel wat ie gwn leuk vindt te doen krijgt ie toevallig voor betaald zoals dat lidl spel is hij ook wel weer een type van nou dat hoeft neit dus dat zal die ongetwijfeld idd voor het geld doen net als die gijp vogel 2 jaar geleden hoeft van hem net maar het betaalt wel en Johan is niet de enige irritatie fator aan tafel wilfred genee (of zal ik wilfred Genant zeggen) is ook zwaar irritant Rene, Jan, Hans en Emil die hebben echt verstand samen met regelmatig een gast aan tafel zouden hun het programma moeten leiden en dan vooral Jan Boskamp en Emil Schelvis mss proberen wim kieft over te halen om bij rtl te komen dan zou het echt een goede analyse show worden met humor zoals het hoort te zijn(dat is mijn mening althans
)
quote:Op zaterdag 5 juli 2014 14:21 schreef Smoofie het volgende:
En al dat commerciële gedoe met al die acties enz.
Emile schelvis is de saaiste persoon op deze aardkloot en hans kraay wordt alleen nog door sbs kijkend (lees achterlijk) nederland serieus genomenquote:Op zaterdag 5 juli 2014 15:00 schreef jasperg21 het volgende:
[..]
)
Theo is heerlijk aan tafel indd. Net als kieftquote:Op zondag 6 juli 2014 02:14 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
Ze moeten gewoon eens fatsoenlijke gasten uitnodigen...
Die Rooijakkers, Boogerd, Celine Koekoek en noem het allemaal maar op is gewoon 10 keer niets. Ik ken de helft niet en ze zitten er echt voor spek en bonen bij. Vooral die Tijl Beckand vind ik zo dramatisch...
Wat vaker Verbeek, Been, Van Marwijk, Janssen en meer van dat soort spelers/trainers uitnodigen en het loopt weer als een tierelier.
Ik was buiten adem ...quote:Op zaterdag 5 juli 2014 15:51 schreef Heeinz het volgende:
[..]![]()
! Begrijp er ook geen snars van en weiger het een tweede keer te lezen
Dit valt mij ook op. Hij heeft nog steeds wel verstand van voetbal, maar het wordt zo amateuristisch als je niet eens weet wie er spelenquote:Op zaterdag 5 juli 2014 14:20 schreef Confetti het volgende:
Gijp heeft gelijk. Het lijkt erop dat Derksen het programma tot de laatste liter wil uitmelken. Hij is ook héél laks met het kijken van wedstrijden, hij kent werkelijk waar bijna geen enkele speler.
Als je dat niet meer kunt kun je misschien beter stoppen. Je kunt ze wel spottend "henk en ingrid" noemen maar die mensen zijn het enige bestaansrecht van het programma. Als je die weg gaat jagen is het zo afgelopen.quote:Op zondag 6 juli 2014 17:50 schreef SjaakBauer het volgende:
Begrijp Gijp wel, hij is sowieso de enige waar ik me nooit aan erger. Ik vind zelfs dat hij deze zomer weer in topvorm is. Genee zijn constante afkappen van onderwerpen vind ik wel steeds storender worden en Derksen is bij vlagen niet meer zo messcherp als vroeger. Het programma heeft gewoon wat nieuw elan nodig.
Begrijp trouwens ook Derksen wel, dat hij na een lange dag + een uitzending tot een uur of 10 geen zin meer heeft om jolig te gaan staan doen met Henk en Ingrid. De jaartjes beginnen immers bij hem ook te tellen.
Alsof Gijp die kijkcijfers iets boeitquote:Op zondag 6 juli 2014 18:04 schreef Snakey het volgende:
Met zulke kijkersaantallen een programma opblazen. Lijkt me niet.![]()
http://rtl7updates.wordpr(...)ional-voorjaar-2014/
Dat weet ik niet. Maar er zijn wat meer belangen mee gemoeid dan een Gijp die het ergens niet mee eens is.quote:Op zondag 6 juli 2014 18:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Alsof Gijp die kijkcijfers iets boeit
En? Als Gijp weg is, is het klaar met het VI van nuquote:Op zondag 6 juli 2014 18:07 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Maar er zijn wat meer belangen mee gemoeid dan een Gijp die het ergens niet mee eens is.
En? Dan komt er iemand anders in zijn plaats. Als hij iets tegen iemand heeft waar hij een programma mee maakt moet hij die persoon aanspreken, niet de media opzoeken. Wat nogal duidelijk expres gebeurt, maar goed.quote:Op zondag 6 juli 2014 18:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
En? Als Gijp weg is, is het klaar met het VI van nu
Dan heb je blijkbaar de OP niet gelezen. Gijp zegt: "Ik heb soms het idee dat geld verdienen voor Johan belangrijker is dan plezier beleven aan het maken van zo'n programma". Als hij juist slaaf van de kijkcijfers zou zijn zou hij zoiets nooit zeggen. Ik ben er van overtuigd dat hij er inderdaad mee stopt als het te bont wordt en dat contractueel mogelijk is, al kijken er 10 miljoen mensen per avond.quote:Op zondag 6 juli 2014 18:04 schreef Snakey het volgende:
Met zulke kijkersaantallen een programma opblazen. Lijkt me niet.![]()
http://rtl7updates.wordpr(...)ional-voorjaar-2014/
Waarom zou je stoppen als je nog lekker wat geld kunt pakken, Derksen is ook niet gek.quote:Op zondag 6 juli 2014 17:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je dat niet meer kunt kun je misschien beter stoppen. Je kunt ze wel spottend "henk en ingrid" noemen maar die mensen zijn het enige bestaansrecht van het programma. Als je die weg gaat jagen is het zo afgelopen.
Denk je nou echt dat dit de eerste keer is dat men Derksen aanspreekt? Eergister riep Derksen nog te roeptoeteren dat hij schijt had aan wat de RTL directie te melden had. Gewoon live op tv.quote:Op zondag 6 juli 2014 18:14 schreef Snakey het volgende:
[..]
En? Dan komt er iemand anders in zijn plaats. Als hij iets tegen iemand heeft waar hij een programma mee maakt moet hij die persoon aanspreken, niet de media opzoeken. Wat nogal duidelijk expres gebeurt, maar goed.
Hoezo? Het programma bestaat al langer, weliswaar onder verschillende namen, met wisselende samenstelling maar altijd met Derksen (zelf gaat nog steeds mijn voorkeur uit naar Sport aan tafel).quote:Op zondag 6 juli 2014 19:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
En als er iemand anders in de plaats van Gijp komt is het einde VI
Wauw.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 15:00 schreef jasperg21 het volgende:
[..]
)
Bronquote:Hier enkele quotes:
"Hij vertoont megalomane trekjes, waant zich een Hollywood-ster en klaagt voortdurend bij de RTL-directie over Wilfred en mij”
"Sinds zijn terugkeer heb ik sterk de indruk dat hij voor de uitzending antidepressiva slikt. Dan wordt hij hyper en schreeuwt en giert hij er anderhalf uur lustig op los”
"René profileert zich als een orakel en duldt geen discussie of tegenspraak, van enige chemie is geen sprake meer”
"René vindt het allemaal niets, spreekt ons er niet op aan, maar legt zijn klacht meteen bij de directie neer. Dergelijk gedrag komt de sfeer niet ten goede. Een bijkomend probleem is, dat een discussie met René niet tot de mogelijkheden behoort. Met Wilfred kun je ruzie maken, maar hij is een professional, we komen er altijd weer uit. René dreigt meteen zijn contract te verscheuren zodra er een probleem is"
"Met zijn ellelange tirades en zijn neplach is hij intussen een karikatuur van zichzelf. Maar uitgerekend hij gaat nu een bom onder het programma leggen”
Zo rancuneus is dus die vreselijk Derksen.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:06 schreef stoeltafel het volgende:
In een column die morgen pas in de papieren VI verschijnt maar nu al op GeenStijl staat haalt De Snor vernietigend uit naar Gijp:
[..]
Bron
http://www.geenstijl.nl/a(...)derksenoverGIJP.html
[ afbeelding ]
Lijkt me het einde van VI dit. Zou mooi zijn als Gijp wordt vervangen door Borst. Zou het programma zeker op vooruit gaan.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:06 schreef stoeltafel het volgende:
In een column die morgen pas in de papieren VI verschijnt maar nu al op GeenStijl staat haalt De Snor vernietigend uit naar Gijp:
[..]
Bron
[ afbeelding ]
Interessant om te blijven volgen ditquote:Op maandag 7 juli 2014 16:06 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Bron
[ afbeelding ]
Voetbalinhoudelijk is hij ontzettend zwak. Hij geilt op negers van twee bij twee meter, op Messi en Iniesta en verder is het al snel kut bij Gijp. Een analyse met meer dan één goed argument heb ik hem nog nooit zien geven. Hij roept meestal maar wat.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:30 schreef stoeltafel het volgende:
Liever Johan weg dan Gijp. Vind Gijp altijd wel goeie analyses geven over het voetbal.
Kijk, nu wordt het interessant.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:06 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Bron
[ afbeelding ]
Totaal niet mee eens, luister maar eens goed, klopt vaak wel. Dit WK sowieso prima analyes, als er tijd voor is.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:43 schreef PIETR het volgende:
[..]
Voetbalinhoudelijk is hij ontzettend zwak. Hij geilt op negers van twee bij twee meter, op Messi en Iniesta en verder is het al snel kut bij Gijp. Een analyse met meer dan één goed argument heb ik hem nog nooit zien geven. Hij roept meestal maar wat.
Van der Gijp wordt even netjes afgemaakt en neergezet als psychiatrisch patientquote:
Daar ben je vrienden voor. Maargoed, hypocrieter dan Derksen ga je ze niet vinden. Dat was al langer bekend.quote:Op maandag 7 juli 2014 17:39 schreef yvonne het volgende:
[..]
Van der Gijp wordt even netjes afgemaakt en neergezet als psychiatrisch patient
Zo dan en bedankt Meneer Derksen.
Uiteraard. VI en Gijp zijn immers ook gewoon een toneelstukje. Die zitten hun zit wel uit.quote:Op maandag 7 juli 2014 17:41 schreef Pascalus het volgende:
[..]
Zul je zien dat ze doen alsof er helemaal niets aan de hand is.
Toen kwam aad300 tenminste nog wel eens.quote:Op maandag 7 juli 2014 18:04 schreef Littlerabbit het volgende:
Overigens was VI wel beter zonder Van der Gijp ten tijde van zijn burn-out
Dit lijkt me inderdaad het beste scenario. Hopen dat Boskamp een iets prominentere rol op zich neemt.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:29 schreef PIETR het volgende:
[..]
Lijkt me het einde van VI dit. Zou mooi zijn als Gijp wordt vervangen door Borst. Zou het programma zeker op vooruit gaan.
Er moeten gewoon betere gasten komen en minder sponsoritems.quote:Op maandag 7 juli 2014 19:00 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Gewoon kappen met dit programma. Hadden ze al langer geleden moeten doen
Dat vond ik ook al.quote:Op maandag 7 juli 2014 18:04 schreef Littlerabbit het volgende:
Overigens was VI wel beter zonder Van der Gijp ten tijde van zijn burn-out
Sowieso is Derksen al geheelonthoudert.quote:Op maandag 7 juli 2014 19:21 schreef ShevaJB het volgende:
Volgens mij zitten ze nu beiden met een biertje lachend de reacties op internet te lezen.
wow, die laatste alinea was net niet leesbaar op geenstijl.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:06 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Bron
[ afbeelding ]
Dit. Zou me niets verbazen als Gijp er na VI Oranje de brui aan geeft.quote:
Opzeker. Hij zegt wel dat het hem allemaal niks doet, maar hij straalt toch echt iets anders uit ..quote:Op maandag 7 juli 2014 21:10 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dit. Zou me niets verbazen als Gijp er na VI Oranje de brui aan geeft.
gemist.. wat zei sierd?quote:Op maandag 7 juli 2014 21:14 schreef alpeko het volgende:
Sierd legt er ook nog even een bommetje onder. Haalt hard uit naar Derksen.
De ene sneer na de andere richting Derksen o.a. over dat hij Van Gaal blijft aanvallen. En dat de VI journalisten niet wilden meewerken aan zijn bijdrage omdat ze anders bang waren dat die niet meer met de spelers mochten praten.quote:
dat van die vi journalisten is dus onzin volgens tweets van de journalisten zelfquote:Op maandag 7 juli 2014 21:33 schreef alpeko het volgende:
[..]
De ene sneer na de andere richting Derksen o.a. over dat hij Van Gaal blijft aanvallen. En dat de VI journalisten niet wilden meewerken aan zijn bijdrage omdat ze anders bang waren dat die niet meer met de spelers mochten praten.
Viel te verwachten met Sierdquote:Op maandag 7 juli 2014 21:53 schreef Tyron het volgende:
[..]
dat van die vi journalisten is dus onzin volgens tweets van de journalisten zelf
Wel voor abonneesquote:Op dinsdag 8 juli 2014 06:40 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik heb me laten vertellen dat het gewoon al online stond voor abbonees.
nadat het op Geenstijl was geplaatstquote:Op dinsdag 8 juli 2014 06:40 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik heb me laten vertellen dat het gewoon al online stond voor abbonees.
Ik bedoel meer dat het dan geen groot mysterie is hoe GS eraan komt. Maar het schijnt toch niet zo te zijnquote:
Ik bedoel meer dat je spelling-correctie niet aan staat.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 07:02 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat het dan geen groot mysterie is hoe GS eraan komt. Maar het schijnt toch niet zo te zijn
Ik ben blij dat ik je hiermee toch een stoer gevoel heb kunnen gevenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 07:06 schreef Pugg het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat je spelling-correctie niet aan staat.
Spellingcorrectie*quote:Op dinsdag 8 juli 2014 07:06 schreef Pugg het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat je spelling-correctie niet aan staat.
Het is allemaal een beetje uitgewerkt. Gijp ook. Geforceerd grappig doen, overal constant doorheen tetteren, zijn zichtbare irritatie en zichtbaar ongeduld als iemand anders een keer aan het woord is...quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:05 schreef Hamilcar het volgende:
Derksen mag ook gewoon lekker opdonderen. Hij kan inhoudelijk nooit wat toevoegen, loopt alleen maar gemeen te zeiken en reageert nooit leuk op de verhalen en of opmerkingen van anderen aan tafel. Hij zit er nu alleen maar omdat hij Johan Derksen is, de oud hoofdredacteur van VI.
En Genee, tja, hij moet het programma leiden en krijgt in z'n oortje te horen dat ze verder moeten. Z'n continue afkappen van gasten is wel verschrikkelijk, vooral omdat hij (net als Derksen) inhoudelijk totaal niets toevoegt. Z'n humor is ook van een bedenkelijk niveau
Dat is dan ook niet heel moeilijk.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 15:25 schreef PIETR het volgende:
Programma heeft nog steeds zn mooie momenten, maar ik merk de laatste tijd dat ik, tijdens de reclame van VI Oranje, steeds vaker blijf hangen bij Studio Brasil. Inhoudelijk een veel beter programma.
quote:Op maandag 7 juli 2014 22:07 schreef Gert het volgende:
Gijp: Derksen wil met 'ruzie' kijkcijfers VI opschroeven (AD)
Van der Gijp: "Iemand die dat zegt is toch geestelijk afgeschreven?"
Ahquote:En ik kom niet voor Johan naar VI, maar voor het voetbal.
Idd. zonder beelden is een analyse zo goed als waardeloos, daarom lullen ze er telkens maar omheen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:39 schreef Stiggie het volgende:
laatste seizoen was VI al wat minder. Teveel toneelstukje aan het worden en dat hebben ze beide nu met VI Oranje helemaal door .... nu moeten ze het iedere dag doen.
Gasten als Theo Janssen en Ronald de Boer zouden goed zijn voor het programma. Iets meer voetbal en het lollige houden. Maarja dan moet je ook beelden erbij hebben/
Omg, wederzijds gekleuterquote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:00 schreef yvonne het volgende:
https://www.facebook.com/(...)51784053?sk=timeline
Belgen, wat een zielig verbitterd volkje is het eigenlijkquote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:00 schreef yvonne het volgende:
https://www.facebook.com/(...)51784053?sk=timeline
quote:]Lelijke kutgijp, de Nederlanders kunnen nog iets van ons leren. Het Nederlandse voetbal berust op pure chance en trekt op geen hol. Als ge dan nog zo kunt praten, moogt ge trots zijn op uzelf. Gijp, jong, ge kent er niks van. Ik kak op uw hoofd.
het zijn eigenlijk gewoon limburgers he?quote:
Bij VI-oranje zie je nog doelpunten van het WK, valt volgens mij onder vrije nieuwsgaring.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:52 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
Idd. zonder beelden is een analyse zo goed als waardeloos, daarom lullen ze er telkens maar omheen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |