VI zelf is nog wel een leuk programma maar begint steeds meer af te brokkelen. Vi oranje als dieptepunt nu, Je kijkt toch een beetje om in de oranjestemming te blijven. Daar moeten zij ook gewoon iets meer in meegaan ipv constant maar te blijven zeuren dat het niet goed zit bij het nederlands elftal.
Ze hoeven van mij niet te roepen dat we al wereldkampioen zijn maar zeg nu in ieder geval dat we een kans maken. Ik hoor die Derksen alleen maar zeggen dat we het niet gaan worden en dat willen de mensen nu toch echt niet meer horen

Ze zijn daar een beetje het WK ingegaan met de stemming dat het niks ging worden. Dat had het hele land ook wel een beetje maar zij zijn daar in blijven hangen. VI oranje vorig WK was wel echt leuk om te zien.
De gasten zijn dit jaar ook bedroevend. Jan Boskamp en Hans kraai zijn wel leuk maar niet iedere avond opnieuw. Zeker tijdens het WK wil ik een beetje fatsoenlijke gasten zien. Nodig gewoon een oud speler/trainer met een leuk verhaal uit. Rudd van Nisterooi ofzo. Bert van Marwijk. van Bronckhorst. 1 van de gebroeders de Boer, Koeman.... iemand die ook nog wat weet van voetbal.
Wie hebben we tot nu toe gezien? Een stel onbekende presentatoren van de Tros Vara of zoiets. Gerard en Gordon, Een wielrenner die er alleen zat in aanloop naar het tour de jour gedoe die voor het rest amper iets gezegd heeft, Giel Beelen en Emile Roemer. Allemaal van die mensen die qua voetbalkennis helemaal niets toevoegen. Zo kun je er af en toe wel 1tje tussen hebben als je even geen serieuze gasten kan vinden maar nu zijn het alleen maar van zulke figuren....
En dan die Niko Dijskhoorn. Wat een walgelijke man. Beetje de kontenlikker van Johan om het maar in zijn eigen woorden te zeggen. Een hele vervelende man om naar te kijken....
Voor de rest zitten er ook veel teveel irritante onderbrekingen tussen. Die Selfie actie... als je daar als TV zender in meegaat ben je toch ook maar slap bezig. die snicker wereldgoals ook. ieder begin van de uitzending weer heel opzichtig iemand die een snicker eet en dan een goal van 30 jaar geleden waarvan ik denk: wat moet ik hiermee?
Voegt allemaal niks toe. en is alleen maar irritant om te zien. Die Toto heeft dan nog wel iets. Daar kwam ook wel uit voort dat die Derksen er eigenlijk toch ook vrij weinig vanaf weet.
Die is wat mij betreft ook wel over zijn houdbaarheidsdatum heen. Je ziet gewoon aan hem dat ie er met tegenzin zit en is zelden positief. 2 jaar geleden was ie gewoon realistisch maar zo overdreven negatief als ie nu is is gewoon vervelend om naar te kijken. Die persoonlijke vete tegen van Gaal al helemaal. Het werd gewoon een walgelijke vertoning als hij iedere uitzending weer zijn betoging over van Gaal begon.
Ook zijn voetbalkennis die een aantal jaren geleden nog goed was valt nu erg tegen. Je merkt gewoon aan 'm dat hij amper nog wedstrijden kijkt. Hij kent de spelers niet en lult maar een beetje met de wind mee. Als je een goede wedstrijd speelt ben je een goede speler. en na een slechte wedstrijd ben je opeens weer een hele beperkte speler. Dan klinkt het altijd wel logisch maar dat is natuurlijk veel te makkelijk. Voor de westrijd heeft hij altijd hele overtuigende betogen maar achteraf klopt daar toch altijd maar weinig van.
Terrecht ook dat van der Gijp nu liever wat veranderingen ziet. Die Johan heeft zichzelf dit jaar echt te kijk gezet. Die moet nu gewoon op een waardige manier afscheid nemen nu het nog kan en van zijn pensioen gaan genieten.
Dan moeten ze een vervanger gaan zoeken. gewoon iemand met humor en voetbalkennis. misschien een jonge journalist van VI of een oud speler. Voor mijn part zet je Sierd er neer maar dan moet er nog wel iemand bij om het voetbaltechnisch allemaal een beetje op te krikken.
Voor de rest iets meer op het voetbal focussen. Gewoon weer de beelden kopen en vannuit die momenten over het voetbal praten. Voor de rest herhalen ze zichzelf wel erg vaak. Daarom is het ook wel tijd voor een beetje vernieuwing in het programma.
Als ze nou gewoon het programma wat vernieuwen en al die ergernissen eruit halen heb je weer een harstikke tof programma
Die Sierd de Vos vind ik dan wel weer geweldig. Als Derksen weggaat kun je die daar eventueel