abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141844085
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:13 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Allereerst je hebt niets te verliezen als je in God gelooft. Als je goed doet dan kom je in de hemel. Maar als je niet in God gelooft dan ga je branden in hel als God bestaat. Je verliest dus alleen maar als ongelovige. Geloof je in God dan leid je op z'n minst een gezegend sterfelijke leven.

Dus om het nog eens duidelijk te maken:
Gelovigen: je kan in hemel terecht komen of niet.
Ongelovigen: je kan in hel terecht komen of niet.

Met deze voorkennis, kies je er toch niet voor om als ongelovige door de wereld te gaan?

Om jullie over te halen, denk eens even na over de wereld en het universum. Alles wat bestaat is door iets gemaakt. Er kan niet iets vanuit niets komen. Het universum is door God geschapen en daarom zullen wij als stervelingen nooit de mysteries van het universum achterhalen. Wij zijn de mieren in de glazen bol. Het universum is eindig, er is een limiet in het universum en wij kunnen die limiet nooit bereiken omdat God ons heeft gelimiteerd in ons kunnen.

Echter, als je niet in God gelooft, waar kom het universum dan vandaan? Gewoon zomaar uit het niets? Dat is een veel grotere sprookje dan Roodkapje. Er kan niet vanuit niets iets ontstaan. Er moet dus een Schepper bestaan en dat is, hoe moeilijk het ook is voor sommigen, God.

Dus als je niet in God gelooft, dan geloof je in dat 0 = 1. Niet logisch dus.
Deeltje 4 al weer. Hier kunnen we weer verder.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_141844171
Zelden zoveel nonsens in één post gelezen
pi_141844212
Boeiend, met mijn levenstijl kom ik sowieso in de hel, gelovig of niet.
En misschien is de hel helemaal zo slecht nog niet. De enige review die ik er ooit van gelezen heb komt van de concurrent de Hemel.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  donderdag 3 juli 2014 @ 10:08:22 #4
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_141844269
Simplistische BS waar al vele antwoorden op bestaan. Hoe moeilijk is het te zeggen dat je niet exact weet wat er gebeurt als je dood bent en dat je het dan wel ziet? Bangmaak praktijken door religien die iets als een hel voor ongelovigen voorschotelen is voor de domme bange mensen die overgehaald moeten worden iets te geloven wat ze dan weer onderdeel van de club maakt. Iedereen die dat niet inziet is gewoon zwakzinnig en heb ik niets te melden.
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_141844286
Lol. Wat een BS.
  donderdag 3 juli 2014 @ 10:18:59 #6
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_141844505
Wetenschap heeft bewezen dat wel degelijk iets uit het niets kan ontstaan. Maar goed, daar zijn gelovige breintjes wat te beperkt voor om dat soort concepten te begrijpen.
To doom or not to doom
pi_141844616
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 10:18 schreef A-mineur het volgende:
Wetenschap heeft bewezen dat wel degelijk iets uit het niets kan ontstaan. Maar goed, daar zijn gelovige breintjes wat te beperkt voor om dat soort concepten te begrijpen.
Zo zou ik het niet noemen. Wetenschap heeft laten zien dat een vacuum niet 'niets' is, maar energie bevat.
pi_141844622
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 10:02 schreef HPLC het volgende:
Zelden zoveel nonsens in één post gelezen
QFT

Alsof geloof ook maar iets toevoegt aan het levensgenot...
Juin uit Eigen Tuin!
  donderdag 3 juli 2014 @ 10:28:18 #9
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141844699
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 09:58 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Er kan niet vanuit niets iets ontstaan. Er moet dus een Schepper bestaan en dat is, hoe moeilijk het ook is voor sommigen, God.
Hier nog maar weer eens op ingaan. Er staan hier twee stellingen:

1. Er kan niet vanuit niets iets ontstaan.

Hier zou je nog een aparte beschouwing over kunnen houden, bijvoorbeeld over de precieze betekenis van "niets" en "iets". Maar voor het gemak veronderstellen we nu even dat deze stelling waar is.

2. Er moet dus een Schepper bestaan [...]

Het gebruik van het woordje "dus" suggereert dat er stelling 2 volgt uit stelling 1.

Als stelling 1 waar is, dan kan de Schepper uit stelling 2 óók niet iets uit niets maken. Dat is blijkbaar niet het punt dat de Wereldveroveraar wil maken.

Het kan logischerwijs alleen betekenen dat "een Schepper" zelf "iets" is waaruit dan op een of andere manier iets anders ontstaat, bijvoorbeeld het universum.

Er ontstaat echter verwarring omdat voor het "iets" de term "een Schepper" en later "God" wordt gebruikt, hetgeen suggereert dat het gaat om een handelend wezen.

Maar logischerwijs kan het "iets" waaruit het universum (of iets anders) is ontstaan ook gewoon dode materie en/of energie zijn.
  donderdag 3 juli 2014 @ 10:36:21 #10
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141844880
Een streng dogmatisch geloof is te beschouwen als een chronische ziekte.

De gelovigen zijn dus in feite patiënten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_141845280
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 10:23 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Zo zou ik het niet noemen. Wetenschap heeft laten zien dat een vacuum niet 'niets' is, maar energie bevat.
Dit dus
Ik wilde naamloos geboren worden
en naamloos sterven
niets anders dan een zucht
en een vonk is mn ziel
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:50:05 #12
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141846859
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 10:23 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Het probleem met de uitspraak 'er kan niet iets uit niets komen' is dan vooral de semantiek van het begrip 'niets', lijkt me.

Zolang we niet weten wat we daar nu precies mee bedoelen is het een betekenisloze bewering.

[ Bericht 6% gewijzigd door Molurus op 03-07-2014 11:57:41 ]
pi_141847368
Ik snap het niet, dus het moet wel door een god zijn gemaakt.

:'(
pi_141847648
pi_141848429
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 17:02 schreef ATON het volgende:

[..]

ONZIN !
Wat is er onzin aan dan?

Want alleen zo'n uitspraak hebben we hier niks aan.
Ik wil dan toch wel jouw definitie van het wereldse moraal weten.
Dus is er 1 algemene absolute moraal hier in de wereld, zonder dat er een God zou zijn?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 3 juli 2014 @ 12:52:10 #16
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141848641
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:45 schreef sjoemie1985 het volgende:

Dus is er 1 algemene absolute moraal hier in de wereld, zonder dat er een God zou zijn?
Zover ik kan zien is er niemand in dit topic die beweert dat er een absolute moraal bestaat, behalve jij.

Waarom zou die er (moeten) zijn?
pi_141849235
Religie is als een softwareprogramma. Een virtuele beleving die na installatie als een maquette over de werkelijkheid en die van anderen moet passen en die hoe dan ook met de realiteitsbeleving van de gelovige moet worden versmolten.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_141849240
Als die er niet is, zou dat beteken dat iedereen zijn eigen moraal er op na kan houden.
Dus ik zou kunnen zeggen dat iemand vermoorden goed is maar een ander zegt dat het slecht is.
en jij zegt dan bijvoorbeeld dat verkrachten goed is terwijl ik dat dan weer niet vind etc, etc.
Dus alles zou dan op een bepaalde manier te rechtvaardigen zijn.
net zoals dat elk land zo zijn eigen regels heeft.
het staat precies beschreven in de link die ik in de vorige versie van dit topic heb geplaatst.

http://www.evolutie.eu/in(...)aal-christendom.html
I am a child of God
God is not dead.
pi_141849292
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:11 schreef Monomeism het volgende:
Religie is als een softwareprogramma. Een virtuele beleving die na installatie als een maquette over de werkelijkheid en die van anderen moet passen en die hoe dan ook met de realiteitsbeleving van de gelovige moet worden versmolten.
en atheisme is als een virus die alles probeert te vernietigen en in de war probeert te schoppen.
I am a child of God
God is not dead.
pi_141849331
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:11 schreef sjoemie1985 het volgende:
Als die er niet is, zou dat beteken dat iedereen zijn eigen moraal er op na kan houden.
Dus ik zou kunnen zeggen dat iemand vermoorden goed is maar een ander zegt dat het slecht is.
Dat is exact hoe het is, inderdaad.
quote:
en jij zegt dan bijvoorbeeld dat verkrachten goed is terwijl ik dat dan weer niet vind etc, etc.
En dat ook. Blijkbaar begrijp je precies hoe het zit 8-)
Conscience do cost.
pi_141849581
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:12 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

en atheisme is als een virus die alles probeert te vernietigen en in de war probeert te schoppen.
Het Dunning Kruger Effect. Ernstig ook wel.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:20:43 #22
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141849603
quote:
Niet helemaal... het feit dat jij onderdeel uitmaakt van een sociale diersoort die in groepen leeft, in een bepaalde cultuur, stelt grenzen aan wat jij wel en wat jij niet kunt (mag) doen.

quote:

Probeer dat eens te zeggen, en kijk hoe het dan met je afloopt. Ik garandeer je dat dat niet eenvoudig is. En dat is niet vanwege het bestaan van goden of het bestaan van een absolute moraliteit.

quote:

Elk land heeft zo zijn eigen regels, dat klopt. Maar binnen de grenzen van een sociale leefgemeenschap is niet alles te rechtvaardigen. Sommige ideeen tav moraliteit zijn daarbinnen eenvoudig niet te handhaven. (Zoals moorden en verkrachten dus.)

quote:

het staat precies beschreven in de link die ik in de vorige versie van dit topic heb geplaatst.

Je noemt nu vooral wat jij ziet als nadelen van 'geen absolute moraal'. Maar

1) zo vrij zijn we helemaal niet om te bepalen wat wel of niet kan. Niet alles werkt in de praktijk even goed.

2) Die nadelen die jij ziet zijn an sich geen argument voor het bestaan van absolute moraliteit. Hooguit voor het jezelf wijsmaken dat die bestaat.

3) oh, en tenslotte: religie, ook het christendom, is in het verleden veelvuldig gebruikt (misbruikt) om handelingen te rechtvaardigen die we vandaag de dag volstrekt verwerpelijk vinden. Dus als er al zo'n absolute moraal bestaat is er geen enkele reden om te denken dat religie die moraal verstrekt. Dat is gewoon onzin.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 juli 2014 @ 13:25:26 #23
862 Arcee
Look closer
pi_141849781
quote:
En waarom zou je als maatschappij daar dan in de loop der eeuwen niet gewoon onderling afspraken over kunnen maken? Of ook eeuwenlang niet. Totdat er besef komt dat bepaalde regulering wel prettig is. Een besef dat nog altijd niet overal is doorgedrongen, trouwens.

Nergens voor nodig om ook maar iets van een moraal aan een God toe te schrijven.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 juli 2014 @ 13:26:59 #24
862 Arcee
Look closer
pi_141849843
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:50 schreef Molurus het volgende:
Zolang we niet weten wat we daar nu precies mee bedoelen is het een betekenisloze bewering.
Zoals ik wel vaker zeg vind ik God dan ook een volstrekt betekenisloos en nietszeggend begrip zoals het door gelovigen wordt gepresenteerd. Bovenstaande sluit daar wat dat betreft weer mooi bij aan. :)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:33:37 #25
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141850071
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:20 schreef .SP. het volgende:
[ afbeelding ]
Grap zeker? Of echt? Wat is de bron?
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:36:54 #26
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141850161
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:26 schreef Arcee het volgende:

[..]

Zoals ik wel vaker zeg vind ik God dan ook een volstrekt betekenisloos en nietszeggend begrip zoals het door gelovigen wordt gepresenteerd. Bovenstaande sluit daar wat dat betreft weer mooi bij aan. :)
Mijn probleem is eerder dat het begrip God helemaal niet wordt gedefinieerd.

Als je God definieert als "de natuur", dan heb ik er verder helemaal geen problemen mee.
pi_141850683
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Niet helemaal... het feit dat jij onderdeel uitmaakt van een sociale diersoort die in groepen leeft, in een bepaalde cultuur, stelt grenzen aan wat jij wel en wat jij niet kunt (mag) doen.

[..]

Probeer dat eens te zeggen, en kijk hoe het dan met je afloopt. Ik garandeer je dat dat niet eenvoudig is. En dat is niet vanwege het bestaan van goden of het bestaan van een absolute moraliteit.

[..]

Elk land heeft zo zijn eigen regels, dat klopt. Maar binnen de grenzen van een sociale leefgemeenschap is niet alles te rechtvaardigen. Sommige ideeen tav moraliteit zijn daarbinnen eenvoudig niet te handhaven. (Zoals moorden en verkrachten dus.)

[..]

1) zo vrij zijn we helemaal niet om te bepalen wat wel of niet kan. Niet alles werkt in de praktijk even goed.

2) Die nadelen die jij ziet zijn an sich geen argument voor het bestaan van absolute moraliteit. Hooguit voor het jezelf wijsmaken dat die bestaat.

3) oh, en tenslotte: religie, ook het christendom, is in het verleden veelvuldig gebruikt (misbruikt) om handelingen te rechtvaardigen die we vandaag de dag volstrekt verwerpelijk vinden. Dus als er al zo'n absolute moraal bestaat is er geen enkele reden om te denken dat religie die moraal verstrekt. Dat is gewoon onzin.
zo te zien heb je de tekst op die website die ik gaf niet gelezen.
Want daar wordt ook over het christendom gesproken.
kijk maar op de website onder het kopje: De misdaden van het christendom
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 3 juli 2014 @ 14:21:46 #28
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141851606
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:53 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

zo te zien heb je de tekst op die website die ik gaf niet gelezen.
Want daar wordt ook over het christendom gesproken.
kijk maar op de website onder het kopje: De misdaden van het christendom
Dat heb ik wel gelezen.. maar dat is gewoon een 'no true scotsman' drogreden natuurlijk. "Als het vandaag de dag strijdig is met morele waarden dan was het bij nader inzien niet 'echt Christelijk'". Hoe moeten wij dan toetsen of iets 'echt Christelijk' is in jouw ogen? Wie bepaalt dat?

En ga je nog reageren op de rest van mijn reactie? Of ben je het daar volledig mee eens?
pi_141851651
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:20 schreef .SP. het volgende:
[ afbeelding ]
Bron van data?
pi_141851749
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Grap zeker? Of echt? Wat is de bron?
Zeker geen grap: http://psr.sagepub.com/co(...)088868313497266.full
&
http://arstechnica.com/sc(...)elligence-and-faith/

Let wel, het gaat om correlatie, geen bewijs voor causaliteit.
pi_141852831
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Als er Geen God zou zijn, zou eigenlijk alles gewoon geoorloofd zijn, omdat je dan gewoon niks hebt om het aan te toetsen en er hier op aarde niemand soeverein is die kan zeggen van zo zijn de regels dus zo hoort het hier op aarde te gaan, elk mens is wat dat betreft gelijk, dus niemand kan zeggen hoe het zou moeten zijn.
Dus kan iedereen zijn moraal er op na houden.

en het is ook niet de religie die moraal bepaalt maar God.

Dus hoe ga je dat doen als je in een andere cultuur komt?
Dus stel je eens voor als jij naar een land verhuist waar de cultuur zo is dat kinderen bepalen wat er gebeurt dus die hebben wetten en regels gemaakt, maar een heleboel daarvan ben jij het niet eens.
en jij gaat er dus je eigen moraal op na houden daar.
wat denk je dat er gebeurt?

wat vind je bijvoorbeeld van deze stelling?
quote:
Zonder God bestaat er geen objectieve moraliteit. (Objectief wil zeggen: onafhankelijk van de menselijke opinie.) Dat kun je ook omdraaien: als iemand bij hoog en laag beweert dat er wel een objectieve moraliteit bestaat, volgt daaruit dat er een God moet zijn.
I am a child of God
God is not dead.
pi_141852980
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:52 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Als er Geen God zou zijn, zou eigenlijk alles gewoon geoorloofd zijn, omdat je dan gewoon niks hebt om het aan te toetsen
Nee. Dat is simpelweg niet waar. Ik toets wat ik doe dan ook totaal niet aan metafysica.
quote:
en er hier op aarde niemand soeverein is die kan zeggen van zo zijn de regels dus zo hoort het hier op aarde te gaan, elk mens is wat dat betreft gelijk, dus niemand kan zeggen hoe het zou moeten zijn.
Dus kan iedereen zijn moraal er op na houden.
En dat doet iedereen dan ook? Jij hebt al een andere moraal dan ik.
quote:
en het is ook niet de religie die moraal bepaalt maar God.
God heeft mijn moraal niet bepaald. Of nouja, degene die het godverhaal heeft verzonnen dus, technisch gezien.
quote:
Dus hoe ga je dat doen als je in een andere cultuur komt?
Dus stel je eens voor als jij naar een land verhuist waar de cultuur zo is dat kinderen bepalen wat er gebeurt dus die hebben wetten en regels gemaakt, maar een heleboel daarvan ben jij het niet eens.
en jij gaat er dus je eigen moraal op na houden daar.
wat denk je dat er gebeurt?
Dat zorgt voor conflicten.

Maar wat is daar bijzonder aan? Werp één blik in een krant of geschiedenisboek en het staat vol met berichten waarin dit soort zaken aan de kaak worden gesteld.
Conscience do cost.
pi_141856585
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:45 schreef sjoemie1985 het volgende:
Wat is er onzin aan dan?
Het antwoord ONZIN is gegeven op een post uit vorige editie. Wil je ze opzoeken, mij goed. Ik niet.

quote:
Die heb ik al meermaals hier gegeven. Ik draai geen verzoeknummers meer.
quote:
Dit heb ik nooit beweerd. Wel dat moraal afhangt van plaats en tijd. Andere cultuur, andere moraal. Andere tijd, andere moraal. Wie de moraal aanhangt van dat antiek boek zit met een antieke ( voorbijgestreefde ) moraal uit een andere cultuur. Zo eenvoudig is dat.
  donderdag 3 juli 2014 @ 17:08:36 #34
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_141857136
@OP

Omdat ik niet in God geloof. Mocht God bestaan dan zal hij heus wel doorhebben dat ik het niet meen.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  donderdag 3 juli 2014 @ 17:08:57 #35
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_141857146
quote:

Bullshit. Er bestaat iets als de gouden regel die voortkomt uit rationaliteit en logica die iedereen zonder geloof ook heeft en ouder is dan welk geloof dan ook omdat het een basis van omgang is die je overal tegen komt, ook in plekken die nooit met Westerse en Oosterse religien in aanraking zijn geweest. Vind je het niet leuk dat iemand iets van je steelt, dan doe je dat bij een ander ook niet? Vind je het niet fijn dat iemand je pijn doet of zelfs vermoord? Doe het dan bij een ander ook niet. Vrijwel iedereen komt er al tijdens een enorm jonge fase achter dat sommige dingen niet fijn zijn als het je overkomt. Mensen zijn sociale beesten en spiegelen zich, en sociaal gedrag is essentieel voor een samenleving. Mensen raken niet voor niets zwaar getraumatiseerd in bepaalde situaties die ze eigenlijk niet mee zouden moeten maken.

Het hele moraalverhaal is gebaseerd op de gedachte dat je dat zonder een boekje met regeltjes niet hebt. Wat echt maar dan ook echt complete onzin is. En wie dat niet kan bedenken heeft waarschijnlijk een boekje nodig voor meer dan alleen iets wat mag en niet mag, maar waarschijnlijk ook in staat hoe te ademen.
B-FliP Youtube Channel
  donderdag 3 juli 2014 @ 17:45:39 #36
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141858349
Het is immoreel om te denken dat personen zonder geloof geen moraal zouden hebben.
pi_141858864
Wat is er eigenlijk zo moraal-juist aan het EEUWIG laten branden/lijden van mensen, bijvoorbeeld?
pi_141858909
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 17:58 schreef LelijKnap het volgende:
Wat is er eigenlijk zo moraal-juist aan het EEUWIG laten branden/lijden van mensen, bijvoorbeeld?
Dat is het hele idee van moraal. Voor gelovigen is mensen in brand steken heel normaal. Voor niet-gelovigen klinkt dat echter een beetje vreemd in de oren.
Conscience do cost.
pi_141859054
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:00 schreef ems. het volgende:
Dat is het hele idee van moraal. Voor gelovigen is mensen in brand steken heel normaal. Voor niet-gelovigen klinkt dat echter een beetje vreemd in de oren.
Maar het gaat nog een stapje verder dan dat. Eerst maakt Hij iets (een mens), om het ''op de proef'' te stellen, terwijl deze proef en de uitslag daarvan al gedetermineerd is (God is immers Almachtig en Alwetend - niks gebeurd buiten zijn wil om), om het uiteindelijk voor altijd te laten branden. En het wordt nog leuker wanneer hij dit 'laten branden' doet omdat zijn creatie in iets moet geloven wat via een irrationele, onbewijsbare, stellingen, waarin hij/het niet kan geloven door het rationele verstand dat deze creatie gekregen heeft van dezelfde God.

o.O
pi_141859122
De bijbelse god is dan ook een irrationeel en moordlustig wezen. Daarom zou ik, zelfs als ik zou geloven dat hij bestaat, ook niet achter hem staan. :P
Conscience do cost.
pi_141859175
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:06 schreef ems. het volgende:
De bijbelse god is dan ook een irrationeel en moordlustig wezen. Daarom zou ik, zelfs als ik zou geloven dat hij bestaat, ook niet achter hem staan.
Als kind vond ik de (West-Europese) kerken ook al erg duivels aandoen.
  donderdag 3 juli 2014 @ 18:11:40 #42
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141859256
In het algemeen vallen christenen juist vaak op door immoreel handelen. Wat willekeurige voorbeelden uit het politieke veld:

- Staatsecretaris Jack de Vries, streng christelijk gereformeerd en netjes getrouwd, neukte jarenlang met zijn persoonlijke assistente die nota bene door de overheid werd betaald. Je zou kunnen zeggen: de duurst betaalde hoer van Nederland.

- Kamerlid Leendert van Dijke (strenggelovig) vindt homo's erger dan dieven.

- Minister Tineke Huizinga (strenggelovig) reist op kosten van de staat voor 12000 euro vanaf haar vakantieadres naar Den Haag voor een vergaderinkje. (Later terugbetaald om haar blazoen weer op te poetsen.)

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
  donderdag 3 juli 2014 @ 18:25:04 #43
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_141859685
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:04 schreef LelijKnap het volgende:
Maar het gaat nog een stapje verder dan dat. Eerst maakt Hij iets (een mens), om het ''op de proef'' te stellen, terwijl deze proef en de uitslag daarvan al gedetermineerd is (God is immers Almachtig en Alwetend - niks gebeurd buiten zijn wil om), om het uiteindelijk voor altijd te laten branden. En het wordt nog leuker wanneer hij dit 'laten branden' doet omdat zijn creatie in iets moet geloven wat via een irrationele, onbewijsbare, stellingen, waarin hij/het niet kan geloven door het rationele verstand dat deze creatie gekregen heeft van dezelfde God.

o.O
Doet me denken aan Playing God, the loving psychopath:

Zeker de moeite waard.

Wat zowieso in veel religies de boventoon voert is dat een God wel heel erg veel menselijke eigenschappen van vroeger vertoont. Op de manier waarop er vroeger door mensen geredeneerd werd. Anyways, als er iets van een (bewuste of onbewust) opperwezen/creator is, dan stel ik deze allesbehalve voor als het kinderachtige kleinzerig zeurende zure narcistische onvolmaakte mannetje uit religie.

Maar ik hou vast aan: ik weet het niet, en ik denk niet dat iemand anders het wel weet. Wellicht komen we er ooit achter. Een ding weet ik wel en dat is dat het hele Christen en Islam geloof, alswel als de meeste andere zeer onplausibel zijn en vooral gestoeld op machtstructuren en volstrekte hersenspoeling vaak gebaseerd op angst onder de noemer van zogenaamde liefde..
B-FliP Youtube Channel
pi_141859749
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 17:58 schreef LelijKnap het volgende:
Daar kiezen mensen zelf voor, ze staan niet open voor gods redding. Aldus tim keller.
pi_141859925
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:25 schreef B-FliP het volgende:

Zeker de moeite waard.

Wat zowieso in veel religies de boventoon voert is dat een God wel heel erg veel menselijke eigenschappen van vroeger vertoont. Op de manier waarop er vroeger door mensen geredeneerd werd. Anyways, als er iets van een (bewuste of onbewust) opperwezen/creator is, dan stel ik deze allesbehalve voor als het kinderachtige kleinzerig zeurende zure narcistische onvolmaakte mannetje uit religie.

Maar ik hou vast aan: ik weet het niet, en ik denk niet dat iemand anders het wel weet. Wellicht komen we er ooit achter. Een ding weet ik wel en dat is dat het hele Christen en Islam geloof, alswel als de meeste andere zeer onplausibel zijn en vooral gestoeld op machtstructuren en volstrekte hersenspoeling vaak gebaseerd op angst onder de noemer van zogenaamde liefde..
Mooi filmpje inderdaad ^O^. En inderdaad: het Godsconcept op zichzelf is nog altijd zeer interessant, maar die uit de religies die we kennen kunnen onder de noemer; 'zeer zeer onwaarschijnlijk'.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 01:23:54 #46
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141876779
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:27 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Daar kiezen mensen zelf voor, ze staan niet open voor gods redding. Aldus tim keller.
Onzin
De bijbel zegt dat gelovigen in Jezus worden vrijgesproken en de rest geoordeeld worden naar hun werken.
Volgens mij gaan de gefaalde christenen naar de 'hel', de ongelovigen gaan een onbewuste eeuwige dood tegemoet.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 01:27:35 #47
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141876897
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 17:45 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Het is immoreel om te denken dat personen zonder geloof geen moraal zouden hebben.
De bijbel leert dat deze moraal (gods wet) in de harten van mensen staat geschreven, daarom haten de meeste mensen onrecht.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 01:57:32 #48
224960 highender
Travellin' Light
pi_141877226
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 01:23 schreef Manke het volgende:
Onzin
De bijbel zegt dat gelovigen in Jezus worden vrijgesproken en de rest geoordeeld worden naar hun werken.
Volgens mij gaan de gefaalde christenen naar de 'hel', de ongelovigen gaan een onbewuste eeuwige dood tegemoet.
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 01:27 schreef Manke het volgende:
De bijbel leert dat deze moraal (gods wet) in de harten van mensen staat geschreven, daarom haten de meeste mensen onrecht.
Onrecht is subjectief, zo haat ik het onrecht dat faalchristenen en ongelovigen van jouw God moeten ondergaan.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 02:16:22 #49
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141877346
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 01:57 schreef highender het volgende:

[..]

[..]

Onrecht is subjectief, zo haat ik het onrecht dat faalchristenen en ongelovigen van jouw God moeten ondergaan.
welk onrecht? Dat ze niet in eeuwigheid kunnen bestaan in aanwezigheid van de God waar ze niks van moeten?
Geen idee waar zielige afrikaanse kindertjes eindigen btw.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 02:26:32 #50
224960 highender
Travellin' Light
pi_141877440
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 02:16 schreef Manke het volgende:
welk onrecht? Dat ze niet in eeuwigheid kunnen bestaan in aanwezigheid van de God waar ze niks van moeten?
Geen idee waar zielige afrikaanse kindertjes eindigen btw.
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:04 schreef LelijKnap het volgende:

o.O
  vrijdag 4 juli 2014 @ 02:36:10 #51
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141877511
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 02:26 schreef highender het volgende:

[..]

[..]

Een simpel geloof in JC is voldoende om als volledig rechtvaardige te worden gezien door God en voor altijd in zijn nabijheid te blijven.

Als je in JC besluit te geloven dan krijg je de geilige geest en deze zal alles duidelijk maken. Eerst geloven dan zien draait het bij het christelijk geloof om. Staan ook talloze voorbeelden van eerst geloven dan zien in de bijbel. Helaas durft niemand deze irrationele stap te nemen.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 02:48:40 #52
224960 highender
Travellin' Light
pi_141877564
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 02:36 schreef Manke het volgende:
Een simpel geloof in JC is voldoende om als volledig rechtvaardige te worden gezien door God en voor altijd in zijn nabijheid te blijven.

Als je in JC besluit te geloven dan krijg je de geilige :D geest en deze zal alles duidelijk maken. Eerst geloven dan zien draait het bij het christelijk geloof om. Staan ook talloze voorbeelden van eerst geloven dan zien in de bijbel. Helaas durft niemand deze irrationele stap te nemen.
Miljarden christenen, moslims, enzvoorts die deze irrationele stap hebben genomen. En dat 'zien' is dat post mortem of bij leven? En als het bij leven is, waarom is er dan geen enkele gelovige die het duidelijk (logisch consistent en overtuigend) over kan brengen? Is de 'geilige geest' irrationeel?
  vrijdag 4 juli 2014 @ 03:01:10 #53
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_141877625
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:13 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Allereerst je hebt niets te verliezen als je in God gelooft. Als je goed doet dan kom je in de hemel. Maar als je niet in God gelooft dan ga je branden in hel als God bestaat. Je verliest dus alleen maar als ongelovige. Geloof je in God dan leid je op z'n minst een gezegend sterfelijke leven.

Dus om het nog eens duidelijk te maken:
Gelovigen: je kan in hemel terecht komen of niet.
Ongelovigen: je kan in hel terecht komen of niet.

Met deze voorkennis, kies je er toch niet voor om als ongelovige door de wereld te gaan?
Deze voorkennis betekend dat je moet geloven in een hel of een hemel. Voor mij is jou bijbel net zoals alle andere heilige boeken een sprookjesboek. Ik geloof dus niet in jou hemel en ook niet in jou hel. Ik geloof in normale normen en waarden en gedraag me sociaal. Daar heb je geen bijbel of geloof voor nodig. Daar naast geloof ik dus ook niet in de koran, de Vedas of bv de Tenach of wat voor ander geloof dan ook. Als de mens elkaar eens gaat respecteren als mens ipv een gelovige van een fabeltje geloof misschien dat dan de Aarde een betere wereld word. De wereld word verscheurd door geloofs oorlogen en dan nog heb jij het lef om geloof te prediken? Zieltjes winnen door mensen te doden?

quote:
Om jullie over te halen, denk eens even na over de wereld en het universum. Alles wat bestaat is door iets gemaakt. Er kan niet iets vanuit niets komen. Het universum is door God geschapen en daarom zullen wij als stervelingen nooit de mysteries van het universum achterhalen. Wij zijn de mieren in de glazen bol. Het universum is eindig, er is een limiet in het universum en wij kunnen die limiet nooit bereiken omdat God ons heeft gelimiteerd in ons kunnen.
Er is tot op heden nog geen einde gevonden van het universum. Ja ik heb gelezen in jou ogen heeft god dat gedaan.

In wetenschap feiten breid het universum zich nog steeds uit en dat is een feit. Waar haal jij het vandaan dat god dat doet? Ohw nee wacht het Universum is eindig.... Ja het heeft een einde ja. Net zoals jou leven. Maar dat bepaalt niemand.

quote:
Echter, als je niet in God gelooft, waar kom het universum dan vandaan? Gewoon zomaar uit het niets? Dat is een veel grotere sprookje dan Roodkapje. Er kan niet vanuit niets iets ontstaan. Er moet dus een Schepper bestaan en dat is, hoe moeilijk het ook is voor sommigen, God.
Iets maar niet jou god! Ook niet allah of wie dan ook maar deze religieuze oorlogen hier op aarde zijn er alleen als test om te kijken of we dat overwinnen kunnen om 1 volk te worden. Zodat we ooit trots kunnen zeggen wij zijn aardbewoners!

quote:
Dus als je niet in God gelooft, dan geloof je in dat 0 = 1. Niet logisch dus.
Niet geloven in god en toch krijg ik een 1 uit 0? Ik denk dan dat ik beter af ben dan de mensen die geloven in een sprookjesboek. :Y

[ Bericht 1% gewijzigd door Outpost76 op 04-07-2014 03:13:34 ]
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_141878147
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 01:23 schreef Manke het volgende:

" In Jezus " ? Je moet dus eerst Jezus neuken en dan ben je vrijgesproken...van wat ?

quote:
En dat probeert men hier al een poosje duidelijk te maken dat dit immoreel is.
pi_141878151
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 01:27 schreef Manke het volgende:

[..]

OK, duidelijk. Boekje helemaal niet nodig omdat de ( normale ) mens een geweten heeft. Er valt dus niks te leren uit dat antiek boekje.
pi_141878153
gelovigen zijn echt dom

denk eens na man
  vrijdag 4 juli 2014 @ 06:31:31 #57
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_141878163
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 06:26 schreef Deeltjesversneller het volgende:
gelovigen zijn echt dom

denk eens na man
Jij bent dom. En kinderachtig.
Protège moi de mes désirs.
pi_141878167
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 06:31 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

dinosaurusbotten zijn door god in de bodem gestopt jeweetzzz

wat in de bijbel staat is per definitie waar!11

en van alle religies is de jouwe natuurlijk de enige echte

serieus man ga terug naar de creche
pi_141878168
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 02:36 schreef Manke het volgende:

[..]

Als je in JC besluit te geloven dan krijg je de geilige geest en deze zal alles duidelijk maken. Eerst geloven dan zien draait het bij het christelijk geloof om. Staan ook talloze voorbeelden van eerst geloven dan zien in de bijbel. Helaas durft niemand deze irrationele stap te nemen.
Wacht even.. we moeten volgens DE GEILIGE GEEST van Jezus IN HEM. Spannend boekje wel. En staat dat daar allemaal zo in beschreven ? Nee hoor, ik geloof je zonder dit te hebben gelezen.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 06:38:00 #60
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_141878184
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 06:32 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

dinosaurusbotten zijn door god in de bodem gestopt jeweetzzz

wat in de bijbel staat is per definitie waar!11

en van alle religies is de jouwe natuurlijk de enige echte

serieus man ga terug naar de creche
Er staat nergens dat iets wat God heeft geschapen c.q. een dier heeft niet uit kan sterven.

Naar mijn idee is inderdaad niet alles wat in de Bijbel staat waar, maar alles wat in de Quran staat wel.

Ik ga zo naar de creche om jou daar af te zetten. Zal je vast goed doen, tussen je leeftijdgenoten.
pi_141878192
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 06:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Naar mijn idee is inderdaad niet alles wat in de Bijbel staat waar, maar alles wat in de Quran staat wel.

en de mensen in die de bijbel geloven denken het tegenovergestelde

als je er zelf maar voldoening uit haalt toch ^O^ veel plezier gr
  vrijdag 4 juli 2014 @ 06:43:10 #62
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_141878197
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 06:41 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

en de mensen in die de bijbel geloven denken het tegenovergestelde

als je er zelf maar voldoening uit haalt toch ^O^ veel plezier gr
Dat mag. Zij GELOVEN dat.

Ik haal er veel plezier, houdvast en trouw uit.
pi_141878224
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 06:43 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Dat mag. Zij GELOVEN dat.

Ik haal er veel plezier, houdvast en trouw uit.
dat is goed, geeft je motivatie en een standvastige toekomstvisie om je leven te leiden zoals je dat zelf het beste vindt. maar doe aub niet alsof er en oppermachtig wezen bestaat die dit allemaal even geschapen heef terwijl er na jaren intelligent ontdekken en nadenken genoeg bewijs is die dat ontkracht. geloof gewoon in jezelf en niet wat je is aangeleerd. je weet zelf ook wel dat geloven in een god een uitstervende gedachtengang is, omdat het vroeger bij gebrek aan kennis logisch klonk maar nu al volledig achterhaald is.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 07:08:01 #64
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_141878303
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 06:49 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

dat is goed, geeft je motivatie en een standvastige toekomstvisie om je leven te leiden zoals je dat zelf het beste vindt. maar doe aub niet alsof er en oppermachtig wezen bestaat die dit allemaal even geschapen heef terwijl er na jaren intelligent ontdekken en nadenken genoeg bewijs is die dat ontkracht. geloof gewoon in jezelf en niet wat je is aangeleerd. je weet zelf ook wel dat geloven in een god een uitstervende gedachtengang is, omdat het vroeger bij gebrek aan kennis logisch klonk maar nu al volledig achterhaald is.
Don't be so ignorant. Ik geloof in God, Allah, en er is niks wat mijn geloof zal verminderen. Al helemaal niet jouw praatjes.
pi_141878363
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 07:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Don't be so ignorant. Ik geloof in God, Allah, en er is niks wat mijn geloof zal verminderen. Al helemaal niet jouw praatjes.
ok

ik geloof in teletubbies
pi_141878510
quote:

[..]

Ik geloof in God, Allah, en er is niks wat mijn geloof zal verminderen.
:')
― Thomas Sowell
pi_141878518
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 06:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
En vanwaar dat idee ? :?
De Koran is gebaseerd op de Bijbel. In deel I ( O.T. ) worden dezelfde sprookjes herhaald en betreft deel II ( N.T. ) was er onenigheid in de 4e eeuw. Het zijn deze, door de Roomse strekking verketterde christenen die aan de basis gestaan hebben van de Islam ( en de Koran ).
pi_141878552
quote:

[..]

Dat is krek hetzelfde wat die ' kleuter ' die jij even naar de crèche ging erover denkt. Misschien ook maar gelijk in de crèche blijven ?
pi_141878617
Wehehe die quote in de OP :')
  vrijdag 4 juli 2014 @ 08:01:36 #70
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141878634
quote:

[..]

Don't be so ignorant. Ik geloof in God, Allah, en er is niks wat mijn geloof zal verminderen.

Een opmerkelijke verschrijving: "wat" in plaats van "dat".

Nu staat er eigenlijk:

1. Ik geloof in God, Allah, en er is niks.

2. wat mijn geloof zal verminderen.

Er is dus niks. Niets. Punt.

Daardoor zal zijn geloof verminderen. Punt.

Gelukkig maar. Er is nog hoop.
pi_141878777
Als een gelovige op een wetenschappelijke wijze kan aantonen dat God(en) bestaat dan wil ik er nog wel een keer overnadenken.
pi_141878947
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 06:31 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik ken iemand die geloofd dat paarden door de lucht kunnen vliegen. Serieus. En dat noemt hij een wonder. Ken jij ook zo iemand? :)
― Thomas Sowell
pi_141879104
quote:

[..]

En dat is je goed recht; we leven immers in een vrij land.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 09:17:57 #74
430601 belijder
de enige juiste mens
pi_141879425
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 08:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Een opmerkelijke verschrijving: "wat" in plaats van "dat".

Nu staat er eigenlijk:

1. Ik geloof in God, Allah, en er is niks.

2. wat mijn geloof zal verminderen.

Er is dus niks. Niets. Punt.

Daardoor zal zijn geloof verminderen. Punt.

Gelukkig maar. Er is nog hoop.
Ja, hoop dat niets jou in de hel dumpt kloothommel.
9 Maar het is zoals geschreven staat: ‘Wat het oog niet heeft gezien en het oor niet heeft gehoord, wat in geen mensenhart is opgekomen, dat heeft God bestemd voor wie hem liefheeft.’
  vrijdag 4 juli 2014 @ 09:43:10 #75
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141879847
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 09:17 schreef belijder het volgende:

[..]

Ja, hoop dat niets jou in de hel dumpt kloothommel.
Ze zijn altijd zo heerlijk fijnbesnaard, die gelovigen.

Jongen, geef niet op! Er is nog hoop, ook voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')