Deeltje 4 al weer. Hier kunnen we weer verder.quote:Op maandag 23 juni 2014 16:13 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Allereerst je hebt niets te verliezen als je in God gelooft. Als je goed doet dan kom je in de hemel. Maar als je niet in God gelooft dan ga je branden in hel als God bestaat. Je verliest dus alleen maar als ongelovige. Geloof je in God dan leid je op z'n minst een gezegend sterfelijke leven.
Dus om het nog eens duidelijk te maken:
Gelovigen: je kan in hemel terecht komen of niet.
Ongelovigen: je kan in hel terecht komen of niet.
Met deze voorkennis, kies je er toch niet voor om als ongelovige door de wereld te gaan?
Om jullie over te halen, denk eens even na over de wereld en het universum. Alles wat bestaat is door iets gemaakt. Er kan niet iets vanuit niets komen. Het universum is door God geschapen en daarom zullen wij als stervelingen nooit de mysteries van het universum achterhalen. Wij zijn de mieren in de glazen bol. Het universum is eindig, er is een limiet in het universum en wij kunnen die limiet nooit bereiken omdat God ons heeft gelimiteerd in ons kunnen.
Echter, als je niet in God gelooft, waar kom het universum dan vandaan? Gewoon zomaar uit het niets? Dat is een veel grotere sprookje dan Roodkapje. Er kan niet vanuit niets iets ontstaan. Er moet dus een Schepper bestaan en dat is, hoe moeilijk het ook is voor sommigen, God.
Dus als je niet in God gelooft, dan geloof je in dat 0 = 1. Niet logisch dus.
Zo zou ik het niet noemen. Wetenschap heeft laten zien dat een vacuum niet 'niets' is, maar energie bevat.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:18 schreef A-mineur het volgende:
Wetenschap heeft bewezen dat wel degelijk iets uit het niets kan ontstaan. Maar goed, daar zijn gelovige breintjes wat te beperkt voor om dat soort concepten te begrijpen.
Hier nog maar weer eens op ingaan. Er staan hier twee stellingen:quote:Op donderdag 3 juli 2014 09:58 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Er kan niet vanuit niets iets ontstaan. Er moet dus een Schepper bestaan en dat is, hoe moeilijk het ook is voor sommigen, God.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit dusquote:Op donderdag 3 juli 2014 10:23 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Zo zou ik het niet noemen. Wetenschap heeft laten zien dat een vacuum niet 'niets' is, maar energie bevat.
Het probleem met de uitspraak 'er kan niet iets uit niets komen' is dan vooral de semantiek van het begrip 'niets', lijkt me.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:23 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Zo zou ik het niet noemen. Wetenschap heeft laten zien dat een vacuum niet 'niets' is, maar energie bevat.
Wat is er onzin aan dan?quote:
Zover ik kan zien is er niemand in dit topic die beweert dat er een absolute moraal bestaat, behalve jij.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:45 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik wil dan toch wel jouw definitie van het wereldse moraal weten.
Dus is er 1 algemene absolute moraal hier in de wereld, zonder dat er een God zou zijn?
en atheisme is als een virus die alles probeert te vernietigen en in de war probeert te schoppen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:11 schreef Monomeism het volgende:
Religie is als een softwareprogramma. Een virtuele beleving die na installatie als een maquette over de werkelijkheid en die van anderen moet passen en die hoe dan ook met de realiteitsbeleving van de gelovige moet worden versmolten.
Dat is exact hoe het is, inderdaad.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:11 schreef sjoemie1985 het volgende:
Als die er niet is, zou dat beteken dat iedereen zijn eigen moraal er op na kan houden.
Dus ik zou kunnen zeggen dat iemand vermoorden goed is maar een ander zegt dat het slecht is.
En dat ook. Blijkbaar begrijp je precies hoe het zitquote:en jij zegt dan bijvoorbeeld dat verkrachten goed is terwijl ik dat dan weer niet vind etc, etc.
Dus alles zou dan op een bepaalde manier te rechtvaardigen zijn.
net zoals dat elk land zo zijn eigen regels heeft.
Het Dunning Kruger Effect. Ernstig ook wel.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:12 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
en atheisme is als een virus die alles probeert te vernietigen en in de war probeert te schoppen.
Niet helemaal... het feit dat jij onderdeel uitmaakt van een sociale diersoort die in groepen leeft, in een bepaalde cultuur, stelt grenzen aan wat jij wel en wat jij niet kunt (mag) doen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:11 schreef sjoemie1985 het volgende:
Als die er niet is, zou dat beteken dat iedereen zijn eigen moraal er op na kan houden.
Probeer dat eens te zeggen, en kijk hoe het dan met je afloopt. Ik garandeer je dat dat niet eenvoudig is. En dat is niet vanwege het bestaan van goden of het bestaan van een absolute moraliteit.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:11 schreef sjoemie1985 het volgende:
Dus ik zou kunnen zeggen dat iemand vermoorden goed is maar een ander zegt dat het slecht is.
en jij zegt dan bijvoorbeeld dat verkrachten goed is terwijl ik dat dan weer niet vind etc, etc.
Elk land heeft zo zijn eigen regels, dat klopt. Maar binnen de grenzen van een sociale leefgemeenschap is niet alles te rechtvaardigen. Sommige ideeen tav moraliteit zijn daarbinnen eenvoudig niet te handhaven. (Zoals moorden en verkrachten dus.)quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:11 schreef sjoemie1985 het volgende:
Je noemt nu vooral wat jij ziet als nadelen van 'geen absolute moraal'. Maarquote:Op donderdag 3 juli 2014 13:11 schreef sjoemie1985 het volgende:
het staat precies beschreven in de link die ik in de vorige versie van dit topic heb geplaatst.
http://www.evolutie.eu/in(...)aal-christendom.html
En waarom zou je als maatschappij daar dan in de loop der eeuwen niet gewoon onderling afspraken over kunnen maken? Of ook eeuwenlang niet. Totdat er besef komt dat bepaalde regulering wel prettig is. Een besef dat nog altijd niet overal is doorgedrongen, trouwens.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:11 schreef sjoemie1985 het volgende:
en jij zegt dan bijvoorbeeld dat verkrachten goed is terwijl ik dat dan weer niet vind etc, etc.
Zoals ik wel vaker zeg vind ik God dan ook een volstrekt betekenisloos en nietszeggend begrip zoals het door gelovigen wordt gepresenteerd. Bovenstaande sluit daar wat dat betreft weer mooi bij aan.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:50 schreef Molurus het volgende:
Zolang we niet weten wat we daar nu precies mee bedoelen is het een betekenisloze bewering.
Mijn probleem is eerder dat het begrip God helemaal niet wordt gedefinieerd.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:26 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zoals ik wel vaker zeg vind ik God dan ook een volstrekt betekenisloos en nietszeggend begrip zoals het door gelovigen wordt gepresenteerd. Bovenstaande sluit daar wat dat betreft weer mooi bij aan.
zo te zien heb je de tekst op die website die ik gaf niet gelezen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:20 schreef Molurus het volgende:
[..]
Niet helemaal... het feit dat jij onderdeel uitmaakt van een sociale diersoort die in groepen leeft, in een bepaalde cultuur, stelt grenzen aan wat jij wel en wat jij niet kunt (mag) doen.
[..]
Probeer dat eens te zeggen, en kijk hoe het dan met je afloopt. Ik garandeer je dat dat niet eenvoudig is. En dat is niet vanwege het bestaan van goden of het bestaan van een absolute moraliteit.
[..]
Elk land heeft zo zijn eigen regels, dat klopt. Maar binnen de grenzen van een sociale leefgemeenschap is niet alles te rechtvaardigen. Sommige ideeen tav moraliteit zijn daarbinnen eenvoudig niet te handhaven. (Zoals moorden en verkrachten dus.)
[..]
Je noemt nu vooral wat jij ziet als nadelen van 'geen absolute moraal'. Maar
1) zo vrij zijn we helemaal niet om te bepalen wat wel of niet kan. Niet alles werkt in de praktijk even goed.
2) Die nadelen die jij ziet zijn an sich geen argument voor het bestaan van absolute moraliteit. Hooguit voor het jezelf wijsmaken dat die bestaat.
3) oh, en tenslotte: religie, ook het christendom, is in het verleden veelvuldig gebruikt (misbruikt) om handelingen te rechtvaardigen die we vandaag de dag volstrekt verwerpelijk vinden. Dus als er al zo'n absolute moraal bestaat is er geen enkele reden om te denken dat religie die moraal verstrekt. Dat is gewoon onzin.
Dat heb ik wel gelezen.. maar dat is gewoon een 'no true scotsman' drogreden natuurlijk. "Als het vandaag de dag strijdig is met morele waarden dan was het bij nader inzien niet 'echt Christelijk'". Hoe moeten wij dan toetsen of iets 'echt Christelijk' is in jouw ogen? Wie bepaalt dat?quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:53 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
zo te zien heb je de tekst op die website die ik gaf niet gelezen.
Want daar wordt ook over het christendom gesproken.
kijk maar op de website onder het kopje: De misdaden van het christendom
Zeker geen grap: http://psr.sagepub.com/co(...)088868313497266.fullquote:Op donderdag 3 juli 2014 13:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Grap zeker? Of echt? Wat is de bron?
Als er Geen God zou zijn, zou eigenlijk alles gewoon geoorloofd zijn, omdat je dan gewoon niks hebt om het aan te toetsen en er hier op aarde niemand soeverein is die kan zeggen van zo zijn de regels dus zo hoort het hier op aarde te gaan, elk mens is wat dat betreft gelijk, dus niemand kan zeggen hoe het zou moeten zijn.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:20 schreef Molurus het volgende:
[..]
Niet helemaal... het feit dat jij onderdeel uitmaakt van een sociale diersoort die in groepen leeft, in een bepaalde cultuur, stelt grenzen aan wat jij wel en wat jij niet kunt (mag) doen.
[..]
Probeer dat eens te zeggen, en kijk hoe het dan met je afloopt. Ik garandeer je dat dat niet eenvoudig is. En dat is niet vanwege het bestaan van goden of het bestaan van een absolute moraliteit.
[..]
Elk land heeft zo zijn eigen regels, dat klopt. Maar binnen de grenzen van een sociale leefgemeenschap is niet alles te rechtvaardigen. Sommige ideeen tav moraliteit zijn daarbinnen eenvoudig niet te handhaven. (Zoals moorden en verkrachten dus.)
[..]
Je noemt nu vooral wat jij ziet als nadelen van 'geen absolute moraal'. Maar
1) zo vrij zijn we helemaal niet om te bepalen wat wel of niet kan. Niet alles werkt in de praktijk even goed.
2) Die nadelen die jij ziet zijn an sich geen argument voor het bestaan van absolute moraliteit. Hooguit voor het jezelf wijsmaken dat die bestaat.
3) oh, en tenslotte: religie, ook het christendom, is in het verleden veelvuldig gebruikt (misbruikt) om handelingen te rechtvaardigen die we vandaag de dag volstrekt verwerpelijk vinden. Dus als er al zo'n absolute moraal bestaat is er geen enkele reden om te denken dat religie die moraal verstrekt. Dat is gewoon onzin.
quote:Zonder God bestaat er geen objectieve moraliteit. (Objectief wil zeggen: onafhankelijk van de menselijke opinie.) Dat kun je ook omdraaien: als iemand bij hoog en laag beweert dat er wel een objectieve moraliteit bestaat, volgt daaruit dat er een God moet zijn.
Nee. Dat is simpelweg niet waar. Ik toets wat ik doe dan ook totaal niet aan metafysica.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:52 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Als er Geen God zou zijn, zou eigenlijk alles gewoon geoorloofd zijn, omdat je dan gewoon niks hebt om het aan te toetsen
En dat doet iedereen dan ook? Jij hebt al een andere moraal dan ik.quote:en er hier op aarde niemand soeverein is die kan zeggen van zo zijn de regels dus zo hoort het hier op aarde te gaan, elk mens is wat dat betreft gelijk, dus niemand kan zeggen hoe het zou moeten zijn.
Dus kan iedereen zijn moraal er op na houden.
God heeft mijn moraal niet bepaald. Of nouja, degene die het godverhaal heeft verzonnen dus, technisch gezien.quote:en het is ook niet de religie die moraal bepaalt maar God.
Dat zorgt voor conflicten.quote:Dus hoe ga je dat doen als je in een andere cultuur komt?
Dus stel je eens voor als jij naar een land verhuist waar de cultuur zo is dat kinderen bepalen wat er gebeurt dus die hebben wetten en regels gemaakt, maar een heleboel daarvan ben jij het niet eens.
en jij gaat er dus je eigen moraal op na houden daar.
wat denk je dat er gebeurt?
Het antwoord ONZIN is gegeven op een post uit vorige editie. Wil je ze opzoeken, mij goed. Ik niet.quote:
Die heb ik al meermaals hier gegeven. Ik draai geen verzoeknummers meer.quote:Ik wil dan toch wel jouw definitie van het wereldse moraal weten.
Dit heb ik nooit beweerd. Wel dat moraal afhangt van plaats en tijd. Andere cultuur, andere moraal. Andere tijd, andere moraal. Wie de moraal aanhangt van dat antiek boek zit met een antieke ( voorbijgestreefde ) moraal uit een andere cultuur. Zo eenvoudig is dat.quote:Dus is er 1 algemene absolute moraal hier in de wereld, zonder dat er een God zou zijn?
Bullshit. Er bestaat iets als de gouden regel die voortkomt uit rationaliteit en logica die iedereen zonder geloof ook heeft en ouder is dan welk geloof dan ook omdat het een basis van omgang is die je overal tegen komt, ook in plekken die nooit met Westerse en Oosterse religien in aanraking zijn geweest. Vind je het niet leuk dat iemand iets van je steelt, dan doe je dat bij een ander ook niet? Vind je het niet fijn dat iemand je pijn doet of zelfs vermoord? Doe het dan bij een ander ook niet. Vrijwel iedereen komt er al tijdens een enorm jonge fase achter dat sommige dingen niet fijn zijn als het je overkomt. Mensen zijn sociale beesten en spiegelen zich, en sociaal gedrag is essentieel voor een samenleving. Mensen raken niet voor niets zwaar getraumatiseerd in bepaalde situaties die ze eigenlijk niet mee zouden moeten maken.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:11 schreef sjoemie1985 het volgende:
het staat precies beschreven in de link die ik in de vorige versie van dit topic heb geplaatst.
http://www.evolutie.eu/in(...)aal-christendom.html
Dat is het hele idee van moraal. Voor gelovigen is mensen in brand steken heel normaal. Voor niet-gelovigen klinkt dat echter een beetje vreemd in de oren.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:58 schreef LelijKnap het volgende:
Wat is er eigenlijk zo moraal-juist aan het EEUWIG laten branden/lijden van mensen, bijvoorbeeld?
Maar het gaat nog een stapje verder dan dat. Eerst maakt Hij iets (een mens), om het ''op de proef'' te stellen, terwijl deze proef en de uitslag daarvan al gedetermineerd is (God is immers Almachtig en Alwetend - niks gebeurd buiten zijn wil om), om het uiteindelijk voor altijd te laten branden. En het wordt nog leuker wanneer hij dit 'laten branden' doet omdat zijn creatie in iets moet geloven wat via een irrationele, onbewijsbare, stellingen, waarin hij/het niet kan geloven door het rationele verstand dat deze creatie gekregen heeft van dezelfde God.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:00 schreef ems. het volgende:
Dat is het hele idee van moraal. Voor gelovigen is mensen in brand steken heel normaal. Voor niet-gelovigen klinkt dat echter een beetje vreemd in de oren.
Als kind vond ik de (West-Europese) kerken ook al erg duivels aandoen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:06 schreef ems. het volgende:
De bijbelse god is dan ook een irrationeel en moordlustig wezen. Daarom zou ik, zelfs als ik zou geloven dat hij bestaat, ook niet achter hem staan.
Doet me denken aan Playing God, the loving psychopath:quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:04 schreef LelijKnap het volgende:
Maar het gaat nog een stapje verder dan dat. Eerst maakt Hij iets (een mens), om het ''op de proef'' te stellen, terwijl deze proef en de uitslag daarvan al gedetermineerd is (God is immers Almachtig en Alwetend - niks gebeurd buiten zijn wil om), om het uiteindelijk voor altijd te laten branden. En het wordt nog leuker wanneer hij dit 'laten branden' doet omdat zijn creatie in iets moet geloven wat via een irrationele, onbewijsbare, stellingen, waarin hij/het niet kan geloven door het rationele verstand dat deze creatie gekregen heeft van dezelfde God.
o.O
Daar kiezen mensen zelf voor, ze staan niet open voor gods redding. Aldus tim keller.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:58 schreef LelijKnap het volgende:
Wat is er eigenlijk zo moraal-juist aan het EEUWIG laten branden/lijden van mensen, bijvoorbeeld?
Mooi filmpje inderdaadquote:Op donderdag 3 juli 2014 18:25 schreef B-FliP het volgende:
Zeker de moeite waard.
Wat zowieso in veel religies de boventoon voert is dat een God wel heel erg veel menselijke eigenschappen van vroeger vertoont. Op de manier waarop er vroeger door mensen geredeneerd werd. Anyways, als er iets van een (bewuste of onbewust) opperwezen/creator is, dan stel ik deze allesbehalve voor als het kinderachtige kleinzerig zeurende zure narcistische onvolmaakte mannetje uit religie.
Maar ik hou vast aan: ik weet het niet, en ik denk niet dat iemand anders het wel weet. Wellicht komen we er ooit achter. Een ding weet ik wel en dat is dat het hele Christen en Islam geloof, alswel als de meeste andere zeer onplausibel zijn en vooral gestoeld op machtstructuren en volstrekte hersenspoeling vaak gebaseerd op angst onder de noemer van zogenaamde liefde..
Onzinquote:Op donderdag 3 juli 2014 18:27 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Daar kiezen mensen zelf voor, ze staan niet open voor gods redding. Aldus tim keller.
De bijbel leert dat deze moraal (gods wet) in de harten van mensen staat geschreven, daarom haten de meeste mensen onrecht.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:45 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Het is immoreel om te denken dat personen zonder geloof geen moraal zouden hebben.
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 01:23 schreef Manke het volgende:
Onzin
De bijbel zegt dat gelovigen in Jezus worden vrijgesproken en de rest geoordeeld worden naar hun werken.
Volgens mij gaan de gefaalde christenen naar de 'hel', de ongelovigen gaan een onbewuste eeuwige dood tegemoet.
Onrecht is subjectief, zo haat ik het onrecht dat faalchristenen en ongelovigen van jouw God moeten ondergaan.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 01:27 schreef Manke het volgende:
De bijbel leert dat deze moraal (gods wet) in de harten van mensen staat geschreven, daarom haten de meeste mensen onrecht.
welk onrecht? Dat ze niet in eeuwigheid kunnen bestaan in aanwezigheid van de God waar ze niks van moeten?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 01:57 schreef highender het volgende:
[..]
[..]
Onrecht is subjectief, zo haat ik het onrecht dat faalchristenen en ongelovigen van jouw God moeten ondergaan.
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 02:16 schreef Manke het volgende:
welk onrecht? Dat ze niet in eeuwigheid kunnen bestaan in aanwezigheid van de God waar ze niks van moeten?
Geen idee waar zielige afrikaanse kindertjes eindigen btw.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:04 schreef LelijKnap het volgende:
Maar het gaat nog een stapje verder dan dat. Eerst maakt Hij iets (een mens), om het ''op de proef'' te stellen, terwijl deze proef en de uitslag daarvan al gedetermineerd is (God is immers Almachtig en Alwetend - niks gebeurd buiten zijn wil om), om het uiteindelijk voor altijd te laten branden. En het wordt nog leuker wanneer hij dit 'laten branden' doet omdat zijn creatie in iets moet geloven wat via een irrationele, onbewijsbare, stellingen, waarin hij/het niet kan geloven door het rationele verstand dat deze creatie gekregen heeft van dezelfde God.
o.O
Een simpel geloof in JC is voldoende om als volledig rechtvaardige te worden gezien door God en voor altijd in zijn nabijheid te blijven.quote:
Miljarden christenen, moslims, enzvoorts die deze irrationele stap hebben genomen. En dat 'zien' is dat post mortem of bij leven? En als het bij leven is, waarom is er dan geen enkele gelovige die het duidelijk (logisch consistent en overtuigend) over kan brengen? Is de 'geilige geest' irrationeel?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 02:36 schreef Manke het volgende:
Een simpel geloof in JC is voldoende om als volledig rechtvaardige te worden gezien door God en voor altijd in zijn nabijheid te blijven.
Als je in JC besluit te geloven dan krijg je de geiligegeest en deze zal alles duidelijk maken. Eerst geloven dan zien draait het bij het christelijk geloof om. Staan ook talloze voorbeelden van eerst geloven dan zien in de bijbel. Helaas durft niemand deze irrationele stap te nemen.
Deze voorkennis betekend dat je moet geloven in een hel of een hemel. Voor mij is jou bijbel net zoals alle andere heilige boeken een sprookjesboek. Ik geloof dus niet in jou hemel en ook niet in jou hel. Ik geloof in normale normen en waarden en gedraag me sociaal. Daar heb je geen bijbel of geloof voor nodig. Daar naast geloof ik dus ook niet in de koran, de Vedas of bv de Tenach of wat voor ander geloof dan ook. Als de mens elkaar eens gaat respecteren als mens ipv een gelovige van een fabeltje geloof misschien dat dan de Aarde een betere wereld word. De wereld word verscheurd door geloofs oorlogen en dan nog heb jij het lef om geloof te prediken? Zieltjes winnen door mensen te doden?quote:Op maandag 23 juni 2014 16:13 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Allereerst je hebt niets te verliezen als je in God gelooft. Als je goed doet dan kom je in de hemel. Maar als je niet in God gelooft dan ga je branden in hel als God bestaat. Je verliest dus alleen maar als ongelovige. Geloof je in God dan leid je op z'n minst een gezegend sterfelijke leven.
Dus om het nog eens duidelijk te maken:
Gelovigen: je kan in hemel terecht komen of niet.
Ongelovigen: je kan in hel terecht komen of niet.
Met deze voorkennis, kies je er toch niet voor om als ongelovige door de wereld te gaan?
Er is tot op heden nog geen einde gevonden van het universum. Ja ik heb gelezen in jou ogen heeft god dat gedaan.quote:Om jullie over te halen, denk eens even na over de wereld en het universum. Alles wat bestaat is door iets gemaakt. Er kan niet iets vanuit niets komen. Het universum is door God geschapen en daarom zullen wij als stervelingen nooit de mysteries van het universum achterhalen. Wij zijn de mieren in de glazen bol. Het universum is eindig, er is een limiet in het universum en wij kunnen die limiet nooit bereiken omdat God ons heeft gelimiteerd in ons kunnen.
Iets maar niet jou god! Ook niet allah of wie dan ook maar deze religieuze oorlogen hier op aarde zijn er alleen als test om te kijken of we dat overwinnen kunnen om 1 volk te worden. Zodat we ooit trots kunnen zeggen wij zijn aardbewoners!quote:Echter, als je niet in God gelooft, waar kom het universum dan vandaan? Gewoon zomaar uit het niets? Dat is een veel grotere sprookje dan Roodkapje. Er kan niet vanuit niets iets ontstaan. Er moet dus een Schepper bestaan en dat is, hoe moeilijk het ook is voor sommigen, God.
Niet geloven in god en toch krijg ik een 1 uit 0? Ik denk dan dat ik beter af ben dan de mensen die geloven in een sprookjesboek.quote:Dus als je niet in God gelooft, dan geloof je in dat 0 = 1. Niet logisch dus.
" In Jezus " ? Je moet dus eerst Jezus neuken en dan ben je vrijgesproken...van wat ?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 01:23 schreef Manke het volgende:
De bijbel zegt dat gelovigen in Jezus worden vrijgesproken en de rest geoordeeld worden naar hun werken.
En dat probeert men hier al een poosje duidelijk te maken dat dit immoreel is.quote:Volgens mij gaan de gefaalde christenen naar de 'hel', de ongelovigen gaan een onbewuste eeuwige dood tegemoet.
OK, duidelijk. Boekje helemaal niet nodig omdat de ( normale ) mens een geweten heeft. Er valt dus niks te leren uit dat antiek boekje.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 01:27 schreef Manke het volgende:
[..]
De bijbel leert dat deze moraal (gods wet) in de harten van mensen staat geschreven, daarom haten de meeste mensen onrecht.
Jij bent dom. En kinderachtig.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 06:26 schreef Deeltjesversneller het volgende:
gelovigen zijn echt dom
denk eens na man
dinosaurusbotten zijn door god in de bodem gestopt jeweetzzzquote:
Wacht even.. we moeten volgens DE GEILIGE GEEST van Jezus IN HEM. Spannend boekje wel. En staat dat daar allemaal zo in beschreven ? Nee hoor, ik geloof je zonder dit te hebben gelezen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 02:36 schreef Manke het volgende:
[..]
Een simpel geloof in JC is voldoende om als volledig rechtvaardige te worden gezien door God en voor altijd in zijn nabijheid te blijven.
Als je in JC besluit te geloven dan krijg je de geilige geest en deze zal alles duidelijk maken. Eerst geloven dan zien draait het bij het christelijk geloof om. Staan ook talloze voorbeelden van eerst geloven dan zien in de bijbel. Helaas durft niemand deze irrationele stap te nemen.
Er staat nergens dat iets wat God heeft geschapen c.q. een dier heeft niet uit kan sterven.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 06:32 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
dinosaurusbotten zijn door god in de bodem gestopt jeweetzzz
wat in de bijbel staat is per definitie waar!11
en van alle religies is de jouwe natuurlijk de enige echte
serieus man ga terug naar de creche
en de mensen in die de bijbel geloven denken het tegenovergesteldequote:Op vrijdag 4 juli 2014 06:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Naar mijn idee is inderdaad niet alles wat in de Bijbel staat waar, maar alles wat in de Quran staat wel.
Dat mag. Zij GELOVEN dat.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 06:41 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
en de mensen in die de bijbel geloven denken het tegenovergestelde
als je er zelf maar voldoening uit haalt tochveel plezier gr
dat is goed, geeft je motivatie en een standvastige toekomstvisie om je leven te leiden zoals je dat zelf het beste vindt. maar doe aub niet alsof er en oppermachtig wezen bestaat die dit allemaal even geschapen heef terwijl er na jaren intelligent ontdekken en nadenken genoeg bewijs is die dat ontkracht. geloof gewoon in jezelf en niet wat je is aangeleerd. je weet zelf ook wel dat geloven in een god een uitstervende gedachtengang is, omdat het vroeger bij gebrek aan kennis logisch klonk maar nu al volledig achterhaald is.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 06:43 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Dat mag. Zij GELOVEN dat.
Ik haal er veel plezier, houdvast en trouw uit.
Don't be so ignorant. Ik geloof in God, Allah, en er is niks wat mijn geloof zal verminderen. Al helemaal niet jouw praatjes.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 06:49 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
dat is goed, geeft je motivatie en een standvastige toekomstvisie om je leven te leiden zoals je dat zelf het beste vindt. maar doe aub niet alsof er en oppermachtig wezen bestaat die dit allemaal even geschapen heef terwijl er na jaren intelligent ontdekken en nadenken genoeg bewijs is die dat ontkracht. geloof gewoon in jezelf en niet wat je is aangeleerd. je weet zelf ook wel dat geloven in een god een uitstervende gedachtengang is, omdat het vroeger bij gebrek aan kennis logisch klonk maar nu al volledig achterhaald is.
okquote:Op vrijdag 4 juli 2014 07:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Don't be so ignorant. Ik geloof in God, Allah, en er is niks wat mijn geloof zal verminderen. Al helemaal niet jouw praatjes.
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 07:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik geloof in God, Allah, en er is niks wat mijn geloof zal verminderen.
En vanwaar dat idee ?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 06:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Naar mijn idee is inderdaad niet alles wat in de Bijbel staat waar, maar alles wat in de Quran staat wel.
Dat is krek hetzelfde wat die ' kleuter ' die jij even naar de crèche ging erover denkt. Misschien ook maar gelijk in de crèche blijven ?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 07:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Don't be so ignorant. Ik geloof in God, Allah, en er is niks wat mijn geloof zal verminderen. Al helemaal niet jouw praatjes.
Een opmerkelijke verschrijving: "wat" in plaats van "dat".quote:Op vrijdag 4 juli 2014 07:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Don't be so ignorant. Ik geloof in God, Allah, en er is niks wat mijn geloof zal verminderen.
Ik ken iemand die geloofd dat paarden door de lucht kunnen vliegen. Serieus. En dat noemt hij een wonder. Ken jij ook zo iemand?quote:
En dat is je goed recht; we leven immers in een vrij land.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 07:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ja, hoop dat niets jou in de hel dumpt kloothommel.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 08:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Een opmerkelijke verschrijving: "wat" in plaats van "dat".
Nu staat er eigenlijk:
1. Ik geloof in God, Allah, en er is niks.
2. wat mijn geloof zal verminderen.
Er is dus niks. Niets. Punt.
Daardoor zal zijn geloof verminderen. Punt.
Gelukkig maar. Er is nog hoop.
Ze zijn altijd zo heerlijk fijnbesnaard, die gelovigen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 09:17 schreef belijder het volgende:
[..]
Ja, hoop dat niets jou in de hel dumpt kloothommel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |