abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141453408
Allereerst je hebt niets te verliezen als je in God gelooft. Als je goed doet dan kom je in de hemel. Maar als je niet in God gelooft dan ga je branden in hel als God bestaat. Je verliest dus alleen maar als ongelovige. Geloof je in God dan leid je op z'n minst een gezegend sterfelijke leven.

Dus om het nog eens duidelijk te maken:
Gelovigen: je kan in hemel terecht komen of niet.
Ongelovigen: je kan in hel terecht komen of niet.

Met deze voorkennis, kies je er toch niet voor om als ongelovige door de wereld te gaan?

Om jullie over te halen, denk eens even na over de wereld en het universum. Alles wat bestaat is door iets gemaakt. Er kan niet iets vanuit niets komen. Het universum is door God geschapen en daarom zullen wij als stervelingen nooit de mysteries van het universum achterhalen. Wij zijn de mieren in de glazen bol. Het universum is eindig, er is een limiet in het universum en wij kunnen die limiet nooit bereiken omdat God ons heeft gelimiteerd in ons kunnen.

Echter, als je niet in God gelooft, waar kom het universum dan vandaan? Gewoon zomaar uit het niets? Dat is een veel grotere sprookje dan Roodkapje. Er kan niet vanuit niets iets ontstaan. Er moet dus een Schepper bestaan en dat is, hoe moeilijk het ook is voor sommigen, God.

Dus als je niet in God gelooft, dan geloof je in dat 0 = 1. Niet logisch dus.
pi_141453445
Omdat 'god' niet bestaat.
pi_141453475
En wat een onsamenhangend gebrabbel in de OP zeg.
  maandag 23 juni 2014 @ 16:16:58 #4
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_141453553
Geef mij 1 reden waarom god zou bestaan.

Komop TS, overtuig mij!
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  maandag 23 juni 2014 @ 16:17:42 #5
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_141453577
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:13 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Welke god/goden moet je dan volgens jou in geloven ?
quote:
Ongelovigen: je kan in hel terecht komen of niet. god(en), hemel en hel bestaan niet, dus kun je ook niet in de hemel of hel belanden
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_141453597
quote:
Allereerst je hebt niets te verliezen als je in God gelooft. Als je goed doet dan kom je in de hemel. Maar als je niet in God gelooft dan ga je branden in hel als God bestaat. Je verliest dus alleen maar als ongelovige. Geloof je in God dan leid je op z'n minst een gezegend sterfelijke leven.

Met deze voorkennis, kies je er toch niet voor om als ongelovige door de wereld te gaan?

Om jullie over te halen, denk eens even na over de wereld en het universum. Alles wat bestaat is door iets gemaakt. Er kan niet iets vanuit niets komen. Het universum is door God geschapen en daarom zullen wij als stervelingen nooit de mysteries van het universum achterhalen. Wij zijn de mieren in de glazen bol. Het universum is eindig, er is een limiet in het universum en wij kunnen die limiet nooit bereiken omdat God ons heeft gelimiteerd in ons kunnen.

Echter, als je niet in God gelooft, waar kom het universum dan vandaan? Gewoon zomaar uit het niets? Dat is een veel grotere sprookje dan Roodkapje. Er kan niet vanuit niets iets ontstaan. Er moet dus een Schepper bestaan en dat is, hoe moeilijk het ook is voor sommigen, God.

In welke god zou ik moeten geloven? En waarom in die ene niet in al die anderen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_141453599
Omdat mensen niet meer naar de natuur kijken. Of naar het universum. Hoe alles in elkaar zit.

Kijken alleen egoïstisch naar materie, carrière maken. Willen ook niet aan het idee van aan Iemand verantwoording af te moeten leggen.
pi_141453611
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:16 schreef mokkiemok het volgende:
Geef mij 1 reden waarom god zou bestaan.

Komop TS, overtuig mij!
Natuur
  maandag 23 juni 2014 @ 16:18:50 #9
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_141453616
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:18 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Natuur
natuur wat?
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  maandag 23 juni 2014 @ 16:20:06 #10
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_141453648
quote:

[..]

Natuur
je bent hier niet zo goed in zeg
pi_141453656
quote:

Door jou gaan mensen nog walgen van gelovigen ook :r

1. De hel bestaat niet eens
2. Niet iedereen gaat naar de hemel volgens de Bijbel
3. De Bijbel leert dat alleen gelovig zijn je echt niet verder helpt. Dus je simpele oh wordt gelovig en je krijgt redding klopt niet.
pi_141453680
quote:

[..]

Natuur
Nope
pi_141453684
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:20 schreef mokkiemok het volgende:

Simpel antwoord maar veelzeggend.
Kijk gewoon naar de natuur, hoe de natuur in elkaar zit.
Hoe kan iemand dat aan toeval toeschrijven, of evolutie :')
  maandag 23 juni 2014 @ 16:21:22 #14
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_141453686
ik zeg sluit dit topic maar want TS reageert nergens op
  maandag 23 juni 2014 @ 16:21:25 #15
8252 mvdejong
pi_141453687
quote:

[..]

Natuur
Dus moeten we in de natuurgoden gaan geloven, dus iets Druide-achtigs ?
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
  maandag 23 juni 2014 @ 16:21:58 #16
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_141453702
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]

nee het is namelijk veel meer voor de hand liggend dat iemand dat "geschapen" heeft
pi_141453705
Volgens mij beantwoord de volgende site de OP voor een groot deel: http://godlessandblack.bl(...)al-fallacies-of.html

En dit dekt het andere deel: http://en.wikipedia.org/wiki/Pascal%27s_Wager
pi_141453709
quote:

[..]
:')
  maandag 23 juni 2014 @ 16:22:16 #19
8252 mvdejong
pi_141453712
quote:

[..]

Omdat we evolutie nog steeds zien gebeuren, en elke fokker van planten of dieren het gebruikt als middel om zijn "product" te verbeteren.
pi_141453751
Allereerst, je hebt wél wat te verliezen. Er zijn allerlei leefregels voor mensen die in goden geloven en voorts ben je alle intellectuele geloofwaardigheid kwijt. Dus in tegenstelling tot geloven in een god waardoor je een bijna oneindig kleine kans (want er zijn best veel religies) op een fijn naleven hebt, kun je net zo goed niet geloven en een fijn leven hebben en geen naleven hebben (zoals iedereen incluis de gelovigen).

Ten tweede, er is geen enkele rationele reden om in goden te geloven.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_141453762
quote:
Hoe kan iemand dat aan toeval toeschrijven, of evolutie
Datgene wat je nog steeds ziet gebeuren? Wat een onzin inderdaad. :')

Maar dat is dan weer zeker het 'werk' van god.
pi_141453795
Wie heeft god gemaakt?
  maandag 23 juni 2014 @ 16:25:11 #23
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_141453804
Het is niet alleen het geloven. Er komen allerlei dingen bij kijken, wat in mijn ogen allemaal nadelen zijn.

En dat als ik niet in de hemel kom als ik niet geloof is natuurlijk helemaal niet waar, aangezien ik er niet in geloof :P
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 23 juni 2014 @ 16:25:12 #24
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_141453806
Het hebben van een god is de bron van vrijwel alle huidige conflicten in de wereld... Kijk naar de "problemen" tussen de verschillende culturen etc. Misschien is een betere vraag waarom fanatieke gelovigen hun geloof zonodig willen opdringen aan niet gelovigen.... Waarom de ongelovigen niet in hun waarde laten, zoals de gelovigen in hun waarde gelaten willen worden?

Als ik dood ben laat mij dan maar branden in de hel. Na de crematie ben ik wel wat gewend denk ik zomaar.....

En ik ben dan toch dood, dus zal er ook niets meer van voelen....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_141453845
Ik denk dat dit wel een hamerslag is t.o.v. gelovigen:

maandag 23 juni 2014 @ 16:26:35 #26
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141453851
Als experiment kan je God vragen om je zonden te vergeven in Jezus' naam, de bijbel belooft dat je dan de heilige geest ontvangt.
pi_141453891
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:20 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

pi_141453970
quote:

Je vlekkeloze argumentatie en redeneringsvermogen hebben mij er totaal van overtuigd dat er een goddelijk opperwezen bestaat! thanks TS!
pi_141454016
quote:
Omdat mensen niet meer naar de natuur kijken. Of naar het universum. Hoe alles in elkaar zit.

Daar kijken we juist meer naar en dan kom je juist sneller tot de conclusie dat er geen god is.

Overigens TS, jij gelooft alleen maar om jezelf in te dekken? Maar welke god of goden moet je dan aanbidden, er is namelijk nogal wat keus?
pi_141454047
quote:

bla
Hit and Run-topic TS? Of ga je nog meedoen?
  maandag 23 juni 2014 @ 16:35:08 #31
155345 vinnieboy
#deadprez4mod
pi_141454129
Geloof is voor angsthazen
Op woensdag 25 juni 2014 19:08 schreef yvonne het volgende
dat doe ik alleen bij newbs zoals jij.
  maandag 23 juni 2014 @ 16:39:17 #32
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_141454267
Je begint al met een drogreden :')
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_141454425
quote:

In welk god moet ik geloven dan? Laten we even voor het gemak doen alsof er een god is.
Er bestaan duizenden religies in onze wereld, laat staan alle religies die in de loop van onze geschiedenis ontstaan en verdwenen zijn. laten we even voor het gemak zeggen dat er in de loop van onze geschiedenis 1.000.000. religies zijn ontstaan en vergaan. De kans dat jij de juiste hebt is dus 1/1.000.000, met die kansen hoef ik de gok niet te wagen. Je moet jezelf je hele leven aan allemaal bizarre regeltjes houden en er heel veel energie in stoppen terwijl de kans op een pay-off heel erg klein is.
quote:

Het klopt dat alles voortkomt uit iets anders, maar als je kijkt naar de complexiteit van het leven, dan zul je zien dat alle complexe levensvormen en andere complexe zaken in ons universum zoals planeten, sterren etc voortkomen uit minder complexe zaken. Kijk je bijvoorbeeld naar het leven op aarde. Dan begint dat met zeer simpele eencellige levensvormen, en in de loop van millennia is dat uitgegroeid tot complexe levende wezens zoals mieren en mensen.

Het is wel heel gek, dat als je kijkt naar de geschiedenis van het universum, dat alles van zeer simpele zaken naar steeds complexere zaken evolueert, maar dat aan het begin van deze keten blijkbaar het meest complexe wezen denkbaar staat. Een almachtige god. Dat is echt heel onlogisch.

Je kunt best geloven dat er 'iets' van een scheppende entiteit in het begin van deze hele keten staat, en je kunt dat ook best god noemen. Maar het idee van een almachtige God zoals in religies is compleet krankzinnig. Wanneer bijvoorbeeld Einstein het over God had, dan bedoelde hij de natuur van dingen, de natuurwetten.
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_141454510
quote:

[..]

Are you fucking kidding me? Begrijp je überhaupt wel hoe evolutie werkt? Want de verklaring is echt kinderlijk eenvoudig hoor. Sterker nog Bas Haring heeft ooit een boekje voor kinderen geschreven waarin hij haarfijn uitlegt hoe die complexe en wonderschone natuur voortkomt uit evolutie: http://www.basharing.com/V3.0/kaas-en-de-evolutietheorie
pi_141454580
Als er een god was heeft ie er wel een teringzooi van gemaakt hier :{
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 23 juni 2014 @ 16:50:53 #36
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141454635
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:49 schreef longinus het volgende:
Als er een god was heeft ie er wel een teringzooi van gemaakt hier :{
dat komt door die andere god, die de bijbel en occultisten satan noemt.
pi_141454722
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:50 schreef Manke het volgende:

[..]

Dat is geen god, dat is een gevallen engel....
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 23 juni 2014 @ 16:55:34 #38
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141454790
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:53 schreef longinus het volgende:

[..]

de bijbel noemt 'em de god van de wereld, occultisten zoals blavatsky en albert pike ook. Hij wil ook aanbeden worden als God.
pi_141454835
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:50 schreef Manke het volgende:

[..]

Maar God is toch almachtig? AL-MACHTIG oftewel, hij kan alles! Waarom kan hij dan niet voorkomen dat Satan er zo'n zooitje van maakt? Jij stelt immers dat het Satans schuld is, dat het zo'n zooitje is.
pi_141454898
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:21 schreef mvdejong het volgende:

Dus moeten we in de natuurgoden gaan geloven, dus iets Druide-achtigs ?
Nee? Kijkende naar de natuur laat duidelijk zien dat er een intelligente Schepper achter zit.

quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:21 schreef mokkiemok het volgende:

nee het is namelijk veel meer voor de hand liggend dat iemand dat "geschapen" heeft
Ja? Want het zit zo ingewikkeld in elkaar, zelfs de kleinste 'simpelste' dingen. Wat gewoon niet te bevatten is. Net als dat een robot niet ineens ontstaat maar ontworpen wordt.

quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:22 schreef mvdejong het volgende:

Omdat we evolutie nog steeds zien gebeuren, en elke fokker van planten of dieren het gebruikt als middel om zijn "product" te verbeteren.
Want evolutie is dat de ene soort zichzelf aanpast? (ja micro)
Dit is heel wat anders dan dat een soort zich zo aanpast en ineens een andere soort wordt.

quote:
7s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:23 schreef Karboenkeltje het volgende:

Ten tweede, er is geen enkele rationele reden om in goden te geloven.
8)7 _O-
pi_141455004
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:23 schreef Syntos het volgende:

Datgene wat je nog steeds ziet gebeuren? Wat een onzin inderdaad. :')

Maar dat is dan weer zeker het 'werk' van god.
Jij ziet zeker elke dag een vis ineens op het land gaan lopen _O-

Evolutie (ene soort naar ander) is nog nooit aangetoond, laat staan dat wij dat in ons leventje zouden zien.

quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:24 schreef .SP. het volgende:
Wie heeft god gemaakt?
Niemand. Heeft altijd bestaan, hoe moeilijk dat ook te begrijpen is.

Maar beter te begrijpen dan dat er helemaal niets was en ineens een grote explosie.
Einstein toonde al aan dat dat niet kan.

quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:25 schreef sanger het volgende:
Het hebben van een god is de bron van vrijwel alle huidige conflicten in de wereld... Kijk naar de "problemen" tussen de verschillende culturen etc. Misschien is een betere vraag waarom fanatieke gelovigen hun geloof zonodig willen opdringen aan niet gelovigen.... Waarom de ongelovigen niet in hun waarde laten, zoals de gelovigen in hun waarde gelaten willen worden?

Je moet wel onderscheidt maken tussen de gelovigen die de Bijbel opvolgen en degenen die zeggen christelijk te zijn.
De Bijbel zegt de wapenen om te smeden, je vijand lief te hebben. Dus hoe kan een christen nou enige oorzaak hebben in een conflict? Idd dat kan niet. Alleen er zijn mensen die zogenaamd christelijk zijn en het toch doen, maar ja hoe christelijk zijn die....
pi_141455046
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:01 schreef bianconeri het volgende:
Jij ziet zeker elke dag een vis ineens op het land gaan lopen
Want evolutie gebeurt ook op één dag. :')
pi_141455071
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:56 schreef WJMW het volgende:

Maar God is toch almachtig? AL-MACHTIG oftewel, hij kan alles! Waarom kan hij dan niet voorkomen dat Satan er zo'n zooitje van maakt? Jij stelt immers dat het Satans schuld is, dat het zo'n zooitje is.
Klopt.

Wordt wel vergeleken met een leraar en een student.
Leraar legt iets uit en leerling verwijt hem dat compleet fout te doen. Wat is het beste? De leerling weg trappen? En daarmee die gedachte onder de andere leerlingen laat bestaan.
Of de leerling het zelf te laten tonen voor een korte tijd (al is duizenden jaren voor een mens ofc niet kort) of hij het beter kan.

Simpele vergelijking die het duidelijk maakt.
De Bijbel leert duidelijk hoe en wat.
pi_141455084
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nee? Kijkende naar de natuur laat duidelijk zien dat er een intelligente Schepper achter zit.

Ja? Want het zit zo ingewikkeld in elkaar, zelfs de kleinste 'simpelste' dingen. Wat gewoon niet te bevatten is. Net als dat een robot niet ineens ontstaat maar ontworpen wordt.

Dit is heel wat anders dan dat een soort zich zo aanpast en ineens een andere soort wordt.

8)7 _O-
Je hebt echt geen idee hoe evolutie werkt. Dit is echt domheid van de bovenste plank.
  maandag 23 juni 2014 @ 17:03:38 #45
8252 mvdejong
pi_141455086
quote:
Help, ik snap het niet ! Laat ik daarom een sprookje verzinnen om het te verklaren !

quote:
Ja. Elke soort heeft bepaalde variaties, en omstandigheden, waaronder interactie met andere soorten, bevoordelen en benadelen bepaalde variaties binnen de soort, waardoor die soort voortdurend aan verandering onderhevig is.

quote:
Nee. Het is exact hetzelfde. In dit geval is de mens een externe omstandigheid, waaronder de soort verandert. Maar het is niet anders dan, pak hem beet, een reeks van overstromingen waardoor de paar exemplaren van de soort die kunnen zwemmen wel overleven, de rest niet, waardoor een soort ontstaat uit wat tot voor kort wat exotische afwijkingen waren.
pi_141455198
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:53 schreef longinus het volgende:

De Bijbel noemt engelen ook wel eens goden.

quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:31 schreef Chewie het volgende:

Daar kijken we juist meer naar en dan kom je juist sneller tot de conclusie dat er geen god is.

Des te meer we leren van het universum en de natuur des te sneller je de conclusie trekt dat er een God is. Dat dat niet zo maar heeft kunnen ontstaan maar wel iets intelligents achter moet zitten.

quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:46 schreef WJMW het volgende:

Are you fucking kidding me? Begrijp je überhaupt wel hoe evolutie werkt? Want de verklaring is echt kinderlijk eenvoudig hoor.
Ja ik ken evolutie heel goed.
En daar zit geen logica in. Er is zelfs geen bewijs voor te vinden.
pi_141455265
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:03 schreef mvdejong het volgende:

Help, ik snap het niet ! Laat ik daarom een sprookje verzinnen om het te verklaren !
Zo kun je het zeggen.
Maar is wel de beste 'theorie'. Alles zit zo ontzettend ingewikkeld in elkaar, dat komt echt niet door iets als evolutie. Ooit uit een eencellige.

quote:
Ja. Elke soort heeft bepaalde variaties, en omstandigheden, waaronder interactie met andere soorten, bevoordelen en benadelen bepaalde variaties binnen de soort, waardoor die soort voortdurend aan verandering onderhevig is.
Elke soort is aan verandering onderhevig maar wordt nooit een andere soort. Is nooit aangetoond en gaan wij in ons leventje ook niet zien in de praktijk.
pi_141455278
quote:

8)7 _O-
Schoolvoorbeeld van religieuze argumentatie, emoticons.
pi_141455318
quote:
14s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:08 schreef Karboenkeltje het volgende:

Schoolvoorbeeld van religieuze argumentatie, emoticons.
Heb daarvoor al genoeg inhoudelijke reacties gegeven die er antwoorden op geven.
pi_141455421
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:09 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Heb daarvoor al genoeg inhoudelijke reacties gegeven die er antwoorden op geven.
Ik denk dat je dat daadwerkelijk gelooft.

Alleen al het gegeven dat je beweert dat we een transitie van soorten nooit zullen waarnemen tijdens ons leventje bewijst al dat je niets van evolutie en de daarbij behorende tijdsschaal begrijpt.
  maandag 23 juni 2014 @ 17:12:47 #51
8252 mvdejong
pi_141455432
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:08 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Zo kun je het zeggen.
Maar is wel de beste 'theorie'.
Het is een theorie die goed was voor oer-mensen.
quote:
Alles zit zo ontzettend ingewikkeld in elkaar, dat komt echt niet door iets als evolutie. Ooit uit een eencellige.
Jawle,

quote:
Elke soort is aan verandering onderhevig maar wordt nooit een andere soort. Is nooit aangetoond en gaan wij in ons leventje ook niet zien in de praktijk.
Genoeg gezien.
pi_141455471
[/quote]
quote:

[..]

Zo kun je het zeggen.
Maar is wel de beste 'theorie'. Alles zit zo ontzettend ingewikkeld in elkaar, dat komt echt niet door iets als evolutie. Ooit uit een eencellige.

[..]

Gast hou aub op met typen want dit doet echt pijn. Je snapt er echt helemaal niets van.
pi_141455489
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:06 schreef bianconeri het volgende:
Ja ik ken evolutie heel goed.
Dat betwijfel ik aan de hand van je andere posts.

De theorie half bestuderen zodat je het in een discussie onderuit kan halen telt niet.
pi_141455550
Je hebt het mis TS, mormonen hebben als enige gelijk.
pi_141455658
quote:

[..]

Zo kun je het zeggen.

Wacht even hoor.
Evolutie, iets dat heel simpel waar te nemen is, iets dat al duizenden keren aangetoond is. Een natuurwet die niet te ontkennen is, en zo simpel en logisch van aard is dat het door niemand die ook maar op een of andere manier een serieuze natuurwetenschapper is ontkend wordt, is volgens jou geen goede theorie voor het bestaan van complex leven op aarde?

Maar "er is een almachtige god, hoe deze ontstaan is, dat weten we niet, hoe hij eruit ziet, dat weten we niet, wil je hem zien? Nee dat kan niet, bewijzen? Nee dat kan niet." Is wel een logische theorie?

Er was eens een almachtig wezen die alles in het universum geschapen heeft is volgens jou een goede theorie? WTF
pi_141455842
quote:
9s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:12 schreef Karboenkeltje het volgende:

Ik denk dat je dat daadwerkelijk gelooft.

Alleen al het gegeven dat je beweert dat we een transitie van soorten nooit zullen waarnemen tijdens ons leventje bewijst al dat je niets van evolutie en de daarbij behorende tijdsschaal begrijpt.
Nee daarom zeg ik dus ook dat we het in ons leventje nooit zullen meemaken.... Omdat die tijdsschaal veel te groot is......
Het is nog nooit bewezen, gaat ook niet gebeuren en wij gaan het niet ineens zien wonderbaarlijk.
pi_141455863
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:13 schreef WJMW het volgende:

Gast hou aub op met typen want dit doet echt pijn. Je snapt er echt helemaal niets van.
Maar er inhoudelijk op reageren kan je niet _O- Ondanks dat ik er geen reet van snap.
pi_141455892
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:12 schreef mvdejong het volgende:

Genoeg gezien.
_O-

Vandaar dat er nog nooit bewijs is geweest voor evolutie. Wat vreemd dat evolutie niet een wereldwijd 100% geaccepteerd gebruik is. Waarom nog ons alles afvragen als het antwoord allang gegeven is met de evolutie _O-
pi_141455951
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:27 schreef bianconeri het volgende:

[..]

_O-

Vandaar dat er nog nooit bewijs is geweest voor god. Wat vreemd dat god niet een wereldwijd 100% geaccepteerd gebruik is. Waarom nog ons alles afvragen als het antwoord allang gegeven is door god _O-
Zo kan het ook.
  maandag 23 juni 2014 @ 17:30:04 #60
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141455975
Waarom gelooft TS niet in het vliegend spaghetti monster?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_141456050
Evolutie is niet de negatie van het idee 'God'.
  maandag 23 juni 2014 @ 17:32:35 #62
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141456056
Als God alles heeft gemaakt, wie heeft God dan gemaakt?

God zelf? Heeft God God gemaakt? Voordat Hij er was?
pi_141456424
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:24 schreef .SP. het volgende:
Wie heeft god gemaakt?

Duurt wel een beetje lang...

Ohja en Pascal's Wager :P

[ Bericht 24% gewijzigd door t4rt4rus op 23-06-2014 17:52:31 ]
pi_141456436
quote:
Allereerst je hebt niets te verliezen als je in God gelooft. Als je goed doet dan kom je in de hemel. Maar als je niet in God gelooft dan ga je branden in hel als God bestaat.
Volgens mij is het juist precies omgekeerd:
Allereerst heb je twee opties:
A. God bestaat niet. Als deze optie achteraf de waarheid blijkt, dan heb je als niet-gelovige dus ook geen energie verspild aan het geloven in iets onzinnigs, 1-0 voor de ongelovige.
B. God bestaat wel. Dan heb je wederom twee opties.
B1: Het is een toffe gast die alle begrip heeft voor jouw vergissing. Wederom pure winst, wel de lusten, niet de lasten.
B2: Het is een narcistische klootzak die alleen oog heeft voor sloofjes die zijn hielen likken. Aan zo iemand wil je geen tijd en moeite besteden, dus heb je als niet-gelovige ook in dat geval de juiste keuze gemaakt.
pi_141457416
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:44 schreef WJMW het volgende:
In welk god moet ik geloven dan? Laten we even voor het gemak doen alsof er een god is
Er is maar één God. Om technische redenen, is God in elke cultuur anders verbeeld. Wat alle religies wel met elkaar gemeen hebben, is dat wanneer dit sterfelijke leven ophoudt. wij ons leven continueren in het spirituele leven samen met God. Het leven dat buiten het universum bestaat en oneindig, limietloos, is. Ongelovigen gaan dit jammer genoeg niet meemaken. Hun ziel zal voor eeuwig verloren zijn, en ze kunnen niet uit dit universum ontsnappen, waar zielen niet vrij kunnen zijn zonder een lichaam.

quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:44 schreef WJMW het volgende:
Het is wel heel gek, dat als je kijkt naar de geschiedenis van het universum, dat alles van zeer simpele zaken naar steeds complexere zaken evolueert, maar dat aan het begin van deze keten blijkbaar het meest complexe wezen denkbaar staat. Een almachtige god. Dat is echt heel onlogisch.
Nee, dit is logisch gevolg van wat God geschapen heeft. God heeft het beginpunt van het universum geschapen. Alles wat uit dat punt voortvloeit, heeft het universum gemaakt waar we nu in leven en het universum blijft zich ontwikkelen. Alles wat in dit universum is gebeurd, is te herleiden naar dat beginpunt.
pi_141457612
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:32 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

God is oneindig, maar alles wat geschapen is is eindig.
pi_141457786
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 18:11 schreef Wereldveroveraar het volgende:

[..]

Er is maar één God. Om technische redenen, is God in elke cultuur anders verbeeld.

En wie zegt dat?
pi_141458130
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:44 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Duurt wel een beetje lang...

Ohja en Pascal's Wager :P
Darkmatter filmpjes _O_
  maandag 23 juni 2014 @ 18:32:19 #69
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_141458305
kanker op
  maandag 23 juni 2014 @ 18:34:13 #70
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_141458387
quote:

[..]

als god zou bestaan zou jij mij moeten kunnen overtuigen

:W
pi_141458586
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 18:20 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

En wie zegt dat?
Dat verzon ik, moet ik eerlijk toevoegen. Maar dat doet niets af van het punt dat God(en) het universum heeft geschapen. Wellicht zijn er meerdere Goden die samen hebben gewerkt om ons universum te creëren.
  maandag 23 juni 2014 @ 18:39:11 #72
45206 Pietverdriet
pi_141458606
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 18:38 schreef Wereldveroveraar het volgende:

[..]

Dat verzon ik, moet ik eerlijk toevoegen. Maar dat doet niets af van het punt dat God(en) het universum heeft geschapen. Wellicht zijn er meerdere Goden die samen hebben gewerkt om ons universum te creëren.
En waar komen die vandaan?
pi_141458724
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 18:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En waar komen die vandaan?
Wie? God? Hij komt nergens vandaan. God is oneindig, hij is er.
pi_141459015
Wat hoop je nou te bereiken? Mensen hier bekeren?
pi_141459390
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:19 schreef WJMW het volgende:

[..]

Wacht even hoor.
Evolutie, iets dat heel simpel waar te nemen is, iets dat al duizenden keren aangetoond is. Een natuurwet die niet te ontkennen is, en zo simpel en logisch van aard is dat het door niemand die ook maar op een of andere manier een serieuze natuurwetenschapper is ontkend wordt, is volgens jou geen goede theorie voor het bestaan van complex leven op aarde?

Maar "er is een almachtige god, hoe deze ontstaan is, dat weten we niet, hoe hij eruit ziet, dat weten we niet, wil je hem zien? Nee dat kan niet, bewijzen? Nee dat kan niet." Is wel een logische theorie?

Er was eens een almachtig wezen die alles in het universum geschapen heeft is volgens jou een goede theorie? WTF
Evolutie is waarneembaar omdat het voortkomt uit het beginpunt van het universum. Alles wat waarneembaar is is eindig. God kan je nooit zien omdat hij buiten het universum staat. Ook al expandeert het universum het blijft het universum, de limiet van het universum, en je zal dus God nooit waarnemen in dit sterfelijke leven.

quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 18:46 schreef Syntos het volgende:
Wat hoop je nou te bereiken? Mensen hier bekeren?
Ik ben de waarheid aan het verspreiden. Iedereen mag zelf kiezen wat ie ermee doet.
pi_141459564
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 18:55 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Ik ben de waarheid aan het verspreiden.
Je verspreid geen waarheid. Je verspreid hetgene wat JIJ gelooft en VIND wat de waarheid is.
  maandag 23 juni 2014 @ 18:59:55 #77
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141459579
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 18:41 schreef Wereldveroveraar het volgende:

[..]

Met andere woorden, God is "alles wat er is". En daar kun je natuurlijk niet niet in geloven.

God ben jij, God ben ik, God is ook Robin van Persie, Osama bin Laden, Jezus van Nazareth, een poes, paard, vogel, een steen, een planeet, energie, de tijd, mijn iPad.
pi_141459637
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 18:59 schreef Syntos het volgende:

[..]

Je verspreid geen waarheid. Je verspreid hetgene wat JIJ gelooft en VIND wat de waarheid is.
Dit zijn de gebruikelijke termen om mijn geloof te verspreiden.
pi_141459835
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 18:59 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Met andere woorden, God is "alles wat er is". En daar kun je natuurlijk niet niet in geloven.

God ben jij, God ben ik, God is ook Robin van Persie, Osama bin Laden, Jezus van Nazareth, een poes, paard, vogel, een steen, een planeet, energie, de tijd, mijn iPad.
Wij allen komen inderdaad voort uit God's creatie. Wij gelovigen zullen met hem verenigen wanneer we dit universum verlaten.
pi_141459884
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 19:01 schreef Wereldveroveraar het volgende:

[..]

Dit zijn de gebruikelijke termen om mijn geloof te verspreiden.
Dat is geen antwoord. Je ontwijkt wat ik zeg.
Dat doe je op bijna elke vraag hier waar je geen antwoord op hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Syntos op 23-06-2014 19:13:27 ]
  maandag 23 juni 2014 @ 19:10:54 #81
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141460053
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 19:05 schreef Wereldveroveraar het volgende:

[..]

Wij allen komen inderdaad voort uit God's creatie. Wij gelovigen zullen met hem verenigen wanneer we dit universum verlaten.
Bevindt God zich dan buiten het universum?
pi_141460210
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 19:06 schreef Syntos het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord. Je ontwijkt wat ik zeg.
Dat doe je op bijna elke vraag hier waar je geen antwoord op hebt.
Ik ontwijk helemaal niks. Iedereen weet wat geloof betekent.
  maandag 23 juni 2014 @ 19:18:04 #83
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141460327
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 19:15 schreef Wereldveroveraar het volgende:

[..]

Ik niet.
pi_141460342
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 19:18 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik niet.
pi_141460401
quote:
2s.gif Op maandag 23 juni 2014 19:18 schreef Syntos het volgende:

[..]

Je verspreid hetgene wat JIJ gelooft en VIND wat de waarheid is. = geloof
Je eigen woorden
  maandag 23 juni 2014 @ 19:19:47 #86
45206 Pietverdriet
pi_141460402
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 18:41 schreef Wereldveroveraar het volgende:

[..]

maandag 23 juni 2014 @ 19:21:02 #87
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141460462
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 19:15 schreef Wereldveroveraar het volgende:

[..]

Ik geloof dat het morgen gaat regenen. Gaat het nu regenen? Of niet? We zullen zien. Geloof impliceert twijfel.
pi_141460552
quote:
Daarom is God oneindig. En alles wat gecreëerd wordt is eindig.
pi_141460562
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 19:19 schreef Wereldveroveraar het volgende:

[..]

Je verspreid hetgene wat JIJ gelooft en VIND wat de waarheid is. = geloof
Je eigen woorden
En jij doet het af alsof het dé waarheid is, en iedereen die anders denkt heeft het fout.
  maandag 23 juni 2014 @ 19:23:43 #90
45206 Pietverdriet
pi_141460597
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 19:22 schreef Wereldveroveraar het volgende:

[..]

Daarom is God oneindig. En alles wat gecreëerd wordt is eindig.
Je hebt het duidelijk niet gekeken
pi_141460606
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 19:23 schreef Syntos het volgende:

[..]

En jij doet het af alsof het dé waarheid is, en iedereen die anders denkt heeft het fout.
Dit zijn de gebruikelijke termen om mijn geloof te verspreiden, zie het als marketing.
Hoe vaak moet ik dat herhalen?
  maandag 23 juni 2014 @ 19:24:11 #92
45206 Pietverdriet
pi_141460629
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 19:23 schreef Syntos het volgende:

[..]

Dat is de definitie van religie
  maandag 23 juni 2014 @ 19:24:52 #93
45206 Pietverdriet
pi_141460654
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 19:23 schreef Wereldveroveraar het volgende:

[..]

Dit zijn de gebruikelijke termen om mijn geloof te verspreiden, zie het als marketing.
Hoe vaak moet ik dat herhalen?
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Meme_(memetica)
pi_141460833
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:29 schreef Syntos het volgende:

Zo kan het ook.
Klopt alleen niets van jouw versie.

quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:32 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

God zelf. Altijd bestaan, geen begin.

Wel grappig dat een niet gelovige dit aanhaalt.
Met de big bang theorie en dergelijke. Dat uit het totale niets ineens gigantische explosie komt.

quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 18:34 schreef Life2.0 het volgende:

als god zou bestaan zou jij mij moeten kunnen overtuigen

:W
Hoezo?

Maar as said kijk naar de natuur. Kijk naar de vele voorspelling in de Bijbel, die nooit menselijk kunnen zijn (en ja er zijn vele voorspellingen die feitelijk ver voor de daadwerkelijke uitkomst zijn geschreven).
pi_141460878
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 19:24 schreef Pietverdriet het volgende:

Dat is de definitie van religie
Van evolutie.
Roep zo hard mogelijk dat evolutie een feit is en alle mensen die niet zelf kunnen denken gaan er achterna.
pi_141460900
:{ ;( |:(

Enge mensen.
  maandag 23 juni 2014 @ 19:29:49 #97
45206 Pietverdriet
pi_141460905
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 19:28 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Van evolutie.
Roep zo hard mogelijk dat evolutie een feit is en alle mensen die niet zelf kunnen denken gaan er achterna.
Trolololotrololoo, trololololooloolollo

maandag 23 juni 2014 @ 19:32:30 #98
155345 vinnieboy
#deadprez4mod
pi_141461050
Waarom zijn wij dan zoogdieren?
Op woensdag 25 juni 2014 19:08 schreef yvonne het volgende
dat doe ik alleen bij newbs zoals jij.
pi_141461104
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 19:29 schreef Pietverdriet het volgende:

Trolololotrololoo, trololololooloolollo

Zeg eens dat het niet waar is dan?
Je hoort die persoontjes altijd zo hard mogelijk evolutie roepen. En zo vaak mogelijk.
Maar als het op de feiten aankomt komen ze nooit met bewijzen aanzetten.
  maandag 23 juni 2014 @ 19:33:50 #100
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141461133
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 19:28 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Van evolutie.
Evolutie is een feit waar enorm veel bewijs voor is. Dat is toch geen probleem. Als God inderdaad alles heeft geschapen (wat dat verder ook moge betekenen) dan heeft Hij dus ook de evolutie geschapen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')