Een simpel geloof in JC is voldoende om als volledig rechtvaardige te worden gezien door God en voor altijd in zijn nabijheid te blijven.quote:
Miljarden christenen, moslims, enzvoorts die deze irrationele stap hebben genomen. En dat 'zien' is dat post mortem of bij leven? En als het bij leven is, waarom is er dan geen enkele gelovige die het duidelijk (logisch consistent en overtuigend) over kan brengen? Is de 'geilige geest' irrationeel?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 02:36 schreef Manke het volgende:
Een simpel geloof in JC is voldoende om als volledig rechtvaardige te worden gezien door God en voor altijd in zijn nabijheid te blijven.
Als je in JC besluit te geloven dan krijg je de geiligegeest en deze zal alles duidelijk maken. Eerst geloven dan zien draait het bij het christelijk geloof om. Staan ook talloze voorbeelden van eerst geloven dan zien in de bijbel. Helaas durft niemand deze irrationele stap te nemen.
Deze voorkennis betekend dat je moet geloven in een hel of een hemel. Voor mij is jou bijbel net zoals alle andere heilige boeken een sprookjesboek. Ik geloof dus niet in jou hemel en ook niet in jou hel. Ik geloof in normale normen en waarden en gedraag me sociaal. Daar heb je geen bijbel of geloof voor nodig. Daar naast geloof ik dus ook niet in de koran, de Vedas of bv de Tenach of wat voor ander geloof dan ook. Als de mens elkaar eens gaat respecteren als mens ipv een gelovige van een fabeltje geloof misschien dat dan de Aarde een betere wereld word. De wereld word verscheurd door geloofs oorlogen en dan nog heb jij het lef om geloof te prediken? Zieltjes winnen door mensen te doden?quote:Op maandag 23 juni 2014 16:13 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Allereerst je hebt niets te verliezen als je in God gelooft. Als je goed doet dan kom je in de hemel. Maar als je niet in God gelooft dan ga je branden in hel als God bestaat. Je verliest dus alleen maar als ongelovige. Geloof je in God dan leid je op z'n minst een gezegend sterfelijke leven.
Dus om het nog eens duidelijk te maken:
Gelovigen: je kan in hemel terecht komen of niet.
Ongelovigen: je kan in hel terecht komen of niet.
Met deze voorkennis, kies je er toch niet voor om als ongelovige door de wereld te gaan?
Er is tot op heden nog geen einde gevonden van het universum. Ja ik heb gelezen in jou ogen heeft god dat gedaan.quote:Om jullie over te halen, denk eens even na over de wereld en het universum. Alles wat bestaat is door iets gemaakt. Er kan niet iets vanuit niets komen. Het universum is door God geschapen en daarom zullen wij als stervelingen nooit de mysteries van het universum achterhalen. Wij zijn de mieren in de glazen bol. Het universum is eindig, er is een limiet in het universum en wij kunnen die limiet nooit bereiken omdat God ons heeft gelimiteerd in ons kunnen.
Iets maar niet jou god! Ook niet allah of wie dan ook maar deze religieuze oorlogen hier op aarde zijn er alleen als test om te kijken of we dat overwinnen kunnen om 1 volk te worden. Zodat we ooit trots kunnen zeggen wij zijn aardbewoners!quote:Echter, als je niet in God gelooft, waar kom het universum dan vandaan? Gewoon zomaar uit het niets? Dat is een veel grotere sprookje dan Roodkapje. Er kan niet vanuit niets iets ontstaan. Er moet dus een Schepper bestaan en dat is, hoe moeilijk het ook is voor sommigen, God.
Niet geloven in god en toch krijg ik een 1 uit 0? Ik denk dan dat ik beter af ben dan de mensen die geloven in een sprookjesboek.quote:Dus als je niet in God gelooft, dan geloof je in dat 0 = 1. Niet logisch dus.
" In Jezus " ? Je moet dus eerst Jezus neuken en dan ben je vrijgesproken...van wat ?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 01:23 schreef Manke het volgende:
De bijbel zegt dat gelovigen in Jezus worden vrijgesproken en de rest geoordeeld worden naar hun werken.
En dat probeert men hier al een poosje duidelijk te maken dat dit immoreel is.quote:Volgens mij gaan de gefaalde christenen naar de 'hel', de ongelovigen gaan een onbewuste eeuwige dood tegemoet.
OK, duidelijk. Boekje helemaal niet nodig omdat de ( normale ) mens een geweten heeft. Er valt dus niks te leren uit dat antiek boekje.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 01:27 schreef Manke het volgende:
[..]
De bijbel leert dat deze moraal (gods wet) in de harten van mensen staat geschreven, daarom haten de meeste mensen onrecht.
Jij bent dom. En kinderachtig.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 06:26 schreef Deeltjesversneller het volgende:
gelovigen zijn echt dom
denk eens na man
dinosaurusbotten zijn door god in de bodem gestopt jeweetzzzquote:
Wacht even.. we moeten volgens DE GEILIGE GEEST van Jezus IN HEM. Spannend boekje wel. En staat dat daar allemaal zo in beschreven ? Nee hoor, ik geloof je zonder dit te hebben gelezen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 02:36 schreef Manke het volgende:
[..]
Een simpel geloof in JC is voldoende om als volledig rechtvaardige te worden gezien door God en voor altijd in zijn nabijheid te blijven.
Als je in JC besluit te geloven dan krijg je de geilige geest en deze zal alles duidelijk maken. Eerst geloven dan zien draait het bij het christelijk geloof om. Staan ook talloze voorbeelden van eerst geloven dan zien in de bijbel. Helaas durft niemand deze irrationele stap te nemen.
Er staat nergens dat iets wat God heeft geschapen c.q. een dier heeft niet uit kan sterven.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 06:32 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
dinosaurusbotten zijn door god in de bodem gestopt jeweetzzz
wat in de bijbel staat is per definitie waar!11
en van alle religies is de jouwe natuurlijk de enige echte
serieus man ga terug naar de creche
en de mensen in die de bijbel geloven denken het tegenovergesteldequote:Op vrijdag 4 juli 2014 06:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Naar mijn idee is inderdaad niet alles wat in de Bijbel staat waar, maar alles wat in de Quran staat wel.
Dat mag. Zij GELOVEN dat.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 06:41 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
en de mensen in die de bijbel geloven denken het tegenovergestelde
als je er zelf maar voldoening uit haalt tochveel plezier gr
dat is goed, geeft je motivatie en een standvastige toekomstvisie om je leven te leiden zoals je dat zelf het beste vindt. maar doe aub niet alsof er en oppermachtig wezen bestaat die dit allemaal even geschapen heef terwijl er na jaren intelligent ontdekken en nadenken genoeg bewijs is die dat ontkracht. geloof gewoon in jezelf en niet wat je is aangeleerd. je weet zelf ook wel dat geloven in een god een uitstervende gedachtengang is, omdat het vroeger bij gebrek aan kennis logisch klonk maar nu al volledig achterhaald is.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 06:43 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Dat mag. Zij GELOVEN dat.
Ik haal er veel plezier, houdvast en trouw uit.
Don't be so ignorant. Ik geloof in God, Allah, en er is niks wat mijn geloof zal verminderen. Al helemaal niet jouw praatjes.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 06:49 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
dat is goed, geeft je motivatie en een standvastige toekomstvisie om je leven te leiden zoals je dat zelf het beste vindt. maar doe aub niet alsof er en oppermachtig wezen bestaat die dit allemaal even geschapen heef terwijl er na jaren intelligent ontdekken en nadenken genoeg bewijs is die dat ontkracht. geloof gewoon in jezelf en niet wat je is aangeleerd. je weet zelf ook wel dat geloven in een god een uitstervende gedachtengang is, omdat het vroeger bij gebrek aan kennis logisch klonk maar nu al volledig achterhaald is.
okquote:Op vrijdag 4 juli 2014 07:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Don't be so ignorant. Ik geloof in God, Allah, en er is niks wat mijn geloof zal verminderen. Al helemaal niet jouw praatjes.
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 07:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik geloof in God, Allah, en er is niks wat mijn geloof zal verminderen.
En vanwaar dat idee ?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 06:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Naar mijn idee is inderdaad niet alles wat in de Bijbel staat waar, maar alles wat in de Quran staat wel.
Dat is krek hetzelfde wat die ' kleuter ' die jij even naar de crèche ging erover denkt. Misschien ook maar gelijk in de crèche blijven ?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 07:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Don't be so ignorant. Ik geloof in God, Allah, en er is niks wat mijn geloof zal verminderen. Al helemaal niet jouw praatjes.
Een opmerkelijke verschrijving: "wat" in plaats van "dat".quote:Op vrijdag 4 juli 2014 07:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Don't be so ignorant. Ik geloof in God, Allah, en er is niks wat mijn geloof zal verminderen.
Ik ken iemand die geloofd dat paarden door de lucht kunnen vliegen. Serieus. En dat noemt hij een wonder. Ken jij ook zo iemand?quote:
En dat is je goed recht; we leven immers in een vrij land.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 07:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ja, hoop dat niets jou in de hel dumpt kloothommel.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 08:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Een opmerkelijke verschrijving: "wat" in plaats van "dat".
Nu staat er eigenlijk:
1. Ik geloof in God, Allah, en er is niks.
2. wat mijn geloof zal verminderen.
Er is dus niks. Niets. Punt.
Daardoor zal zijn geloof verminderen. Punt.
Gelukkig maar. Er is nog hoop.
Ze zijn altijd zo heerlijk fijnbesnaard, die gelovigen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 09:17 schreef belijder het volgende:
[..]
Ja, hoop dat niets jou in de hel dumpt kloothommel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |