Vind je dat niet raar dan?quote:Op woensdag 2 juli 2014 15:44 schreef Bijna het volgende:
Vragen om een rare biefstuk en 'em dan medium krijgen
geef mij juist maar lekker veel vlees: ik hoef de rest eromheen toch nietquote:Op woensdag 2 juli 2014 15:43 schreef Milchat het volgende:
1. te grote portie vlees in verhouding tot de rest
Dat ja. Vooral als je met een wat grotere groep bent en meerdere mensen bestellen biefstuk. Ze vragen hoe je hem wil en vervolgens bakken ze ze allemaal het zelfdequote:Op woensdag 2 juli 2014 15:44 schreef Bijna het volgende:
Dat is echt nummer 1, die was ik vergetenquote:Op woensdag 2 juli 2014 15:44 schreef Bijna het volgende:
Uren wachten op je eten
Haren oid in je eten
Lauw drinken
Niet onder controle hebben.quote:Op woensdag 2 juli 2014 15:42 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Gillende/krijsende/jankende kutkinderen.
Mensen die het geluid van hun gsm niet uitzetten..quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:39 schreef Prospos het volgende:
Mensen aan je tafel die met hun telefoon aan het kutten zijn.
is niet chique maar eigenlijk heel hygiënisch. Bedenk je dat in grote delen van D het zeer ongewoon is mayo te eten bij je frietquote:Op woensdag 2 juli 2014 16:56 schreef hoas het volgende:
2 mayonaise uit een zakje( gehad in Duitsland)
Hang er vanaf hoeveel gangen er nog komen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Grootste afknapper: na 3 gangen nog honger hebben. Dan is er echt iets mis met je porties.
Na zeven gangen nog honger hebben, Villa Copera in Tolkamer, balletentquote:Op woensdag 2 juli 2014 16:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Grootste afknapper: na 3 gangen nog honger hebben. Dan is er echt iets mis met je porties.
Je kan Argentinië alvast van je wensenlijstje voor vakantie wegstrepenquote:Op woensdag 2 juli 2014 15:43 schreef Milchat het volgende:
1. te grote portie vlees in verhouding tot de rest
Niet mijn ding. Dan is het een kwestie van groente erbij vragenquote:Op woensdag 2 juli 2014 17:18 schreef flipsen het volgende:
[..]
Je kan Argentinië alvast van je wensenlijstje voor vakantie wegstrepen![]()
Als je daar vlees besteld, krijg je ook echt alléén een halve koe op je bord, niets geen bijgerechten![]()
Leuk als je een keer uit eten gaat, maar als je voor je werk veel weg van huis bent (woon soms een jaar in een Hotel) dan snak je naar verse boontjes bij je lamsvlees, naar spruitjes of rode kool bij de hacheequote:Op woensdag 2 juli 2014 17:18 schreef flipsen het volgende:
[..]
Je kan Argentinië alvast van je wensenlijstje voor vakantie wegstrepen![]()
Als je daar vlees besteld, krijg je ook echt alléén een halve koe op je bord, niets geen bijgerechten![]()
Jup, dat heb ik hier dus ook. Meestal één of twee keer per maand koop ik groente en dingen voor een salade, daarna is het gewoon weer vlees, vlees en nog meer vlees. De 2 ons groente en 2x fruit haal ik hier dus hooguit per weekquote:Op woensdag 2 juli 2014 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Leuk als je een keer uit eten gaat, maar als je voor je werk veel weg van huis bent (woon soms een jaar in een Hotel) dan snak je naar verse boontjes bij je lamsvlees, naar spruitjes of rode kool bij de hachee
Het alternatief is een grote pot op tafel, waar iedereen met zijn jatten aan zit en weer teruggezet wordt. Of nog erger, zo'n raar sausgietertje met een kwak mayo, uit zo;n grote emmer geschept die al 2 jaar overdatum.quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:56 schreef hoas het volgende:
2 mayonaise uit een zakje( gehad in Duitsland)
dat laatste vooral... Naar huis gaan met het idee dat je het thuis beter/lekkerder en voor veel minder geld had kunnen eten.quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:25 schreef RobinOok het volgende:
1. Geen karaf/fles kraanwater kunnen krijgen
2. Lang wachten op de menukaart
3. Saai, suf, fantasieloos menu
4. Herrie van groepen cq kinderen
5. Te lang wachten op eten en nog erger, op de rekening
Bediening maakt me verder niet zoveel uit. En een haar kan me meestal ook niet boeien.
Maar belangrijkste ergernis blijft uiteraard: slecht eten.
Tja, dat heb ik eigenlijk vrijwel altijd, is de uitzondering dat dit niet zo isquote:Op woensdag 2 juli 2014 19:28 schreef Sjeen het volgende:
Naar huis gaan met het idee dat je het thuis beter/lekkerder en voor veel minder geld had kunnen eten.
Het nadeel van kunnen koken.quote:Op woensdag 2 juli 2014 19:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, dat heb ik eigenlijk vrijwel altijd, is de uitzondering dat dit niet zo is
Ja, dat is waar, maar uit eten is voor mij ook vaak gewoon even wat eten omdat ik onderweg ben, of dat we laat zijn en geen zin hebben ook nog te koken. Bediening bij een aantal vaste restaurants vind dat vreemd, we komen binnen, bestellen gelijk eten en drinken, schrok schrok, rekening en weer weg, half uurtje max.quote:
Dit. En zand in je salade.quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:04 schreef MutedFaith het volgende:
Te kleine tafels,die dan ook nog half volgebouwd zijn met bloemstukje, kaarsen, peper-en-zoutstelletjes, bakje voor de menukaart, asbak en godweetwat ze er allemaal nog bij menen te moeten zetten, zodat er nauwelijks nog plaats is om je bord fatsoenlijk neer te kunnen zetten.
Bestek dat spontaan krom trekt als je er je vlees mee probeert te snijden.
Ja, dat is hier ook een truc. Al moet ik zeggen dat ik nog nooit zonder betalen ben vertrokken.quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:15 schreef loecje het volgende:
valt me op dat veel mensen zeggen dat ze te lang op de rekening moeten wachten.
wanneer ik om de rekening heb gevraagd en het duurt me te lang (ik ga geen uur wachten) dan word de spullen alvast bij elkaar gepakt en de jas aangetrokken. meestal kan het dan opeens heel snel worden geregeld. zo niet dan is het doeidoei.
Kale autistische vrouwen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 15:42 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Gillende/krijsende/jankende kutkinderen.
ik 1 keer.quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:18 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ja, dat is hier ook een truc. Al moet ik zeggen dat ik nog nooit zonder betalen ben vertrokken.
Het is ook geen wonder dat zoveel horeca het zout in de pap niet verdient, jullie tafel had in die tijd dat je op de rekening gewacht hebt nog een keer bezet kunnen zijn en al uitgegeten en van rekening voorzien ook.quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:23 schreef loecje het volgende:
[..]
ik 1 keer.
dat was ook pas na 3 of 4x vragen en een uur wachten. toen moest er een trein gehaald worden dus we zijn vertrokken.
quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:23 schreef loecje het volgende:
[..]
ik 1 keer.
dat was ook pas na 3 of 4x vragen en een uur wachten. toen moest er een trein gehaald worden dus we zijn vertrokken.
tja, het eten daar was prima.quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is ook geen wonder dat zoveel horeca het zout in de pap niet verdient, jullie tafel had in die tijd dat je op de rekening gewacht hebt nog een keer bezet kunnen zijn en al uitgegeten en van rekening voorzien ook.
dan krijg je een 'ik kom zo bij u' reactie...quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:35 schreef Jula123 het volgende:
Meestal loop ik of mijn man gewoon naar de bar om meteen te betalen. Als ik weg wil wil ik meteen weg, ik ga niet op een rekening zitten wachten.
Tja, komt ervan als men goedkoop en jong personeel daar neerzet, zet er pro's neer, die kosten meer, maar genereren veel meer omzet en margequote:Op woensdag 2 juli 2014 20:35 schreef loecje het volgende:
[..]
tja, het eten daar was prima.
maar de bediening echt beroerd, ze stonden telkens ergens achter. soms kwamen er mensen binnen lopen maar er stond helemaal niemand in de zaak, dus de mensen gingen maar weer weg.
maar lang moeten wachten op de rekening komt vaak voor. zo moeilijk is dat toch niet? iemand vraagt om de rekening, de bon wordt gehaald en naar de tafel gebracht. paar min werk max.
[..]
dan krijg je een 'ik kom zo bij u' reactie...
Personeel kun je opleiden, hoe jong ook.quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, komt ervan als men goedkoop en jong personeel daar neerzet, zet er pro's neer, die kosten meer, maar genereren veel meer omzet en marge
dan heb je wel iemand nodig om ze op te leiden. zo'n pro bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:39 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Personeel kun je opleiden, hoe jong ook.
Scherpquote:Op woensdag 2 juli 2014 17:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hang er vanaf hoeveel gangen er nog komen.
Wim Kan, IJs Kan, alles kan, het gebeurd niet voldoende.quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:39 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Personeel kun je opleiden, hoe jong ook.
Roken in de horeca is al jaren niet meer toegestaanquote:Op woensdag 2 juli 2014 20:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Ergens had je een rokers- en een niet-rokers gedeelte. Maar het waren geen aparte ruimtes - het rokersdeel was een ietwat afgelegen deel van de ruimte, dus alle rook verspreidde zich uiteindelijk toch gewoon door de hele zaal. En da's lekker hoor: je biefstukje te midden van sigarenrook te moeten eten.
Dat is afhankelijk van de presentatie.quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Kakkerlakken en ander ongedierte vind ik ook een bummer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoeveel jaar geleden ben jij voor het laatst uit eten geweestquote:Op woensdag 2 juli 2014 20:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Ergens had je een rokers- en een niet-rokers gedeelte. Maar het waren geen aparte ruimtes - het rokersdeel was een ietwat afgelegen deel van de ruimte, dus alle rook verspreidde zich uiteindelijk toch gewoon door de hele zaal. En da's lekker hoor: je biefstukje te midden van sigarenrook te moeten eten.
Nooit een BBQ gehad of ergens in een tuin gegeten?quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:56 schreef Life2.0 het volgende:
geen, ik eet bijna nooit buiten in nederland
Toilet is inderdaad een no go area, maar bij de keuken vind ik altijd wel gezellig en leuk . Zeker als een een (half)open keuken is. Lekker even meekijken hoe de koks werken en of het er allemaal een beetje hygiënisch aan toe gaat.quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:40 schreef Poeke het volgende:
Bij reservering vooraf toch plekje aangewezen krijgen vlakbij toilet of keuken.
woon toch niet in een volkbuurtquote:Op woensdag 2 juli 2014 21:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Nooit een BBQ gehad of ergens in een tuin gegeten?
Gelijk heb je, want er zijn weinig landen waar uit eten gaan zo duur is en waar je dan ook nog eens troep krijgt.quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:21 schreef uniekhoorn het volgende:
Oja, ik word steeds "harder" qua het uiten van welke ongenoegen ook.
Betaal er grof voor en dan wil ik gewoon iets goeds!
Tot ergernis van meneer trouwens maar ik neem gewoon genoegen meer van oa: lauw, doorgebakken, te weinig, sauzen uit pakjes.
Daarom bestel ik alle sauzen ook apart, zo ook dressings.
Ja ik ben moeilijk
Dat kan je aangeven voordat je je bestelling plaats dat je dat absoluut niet wilt hebben, net zoals je allergieën of andere wensen kunt aangeven.quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:37 schreef Johnny-V het volgende:
Koriander in mijn eten. Walgelijke troep
Dat heb ik met rucola... rot op met je rucola (of bleekselderij)quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:37 schreef Johnny-V het volgende:
Koriander in mijn eten. Walgelijke troep
Ik haat hete soepquote:Op woensdag 2 juli 2014 21:52 schreef FutureFairytale het volgende:
(half) lauw eten
Vooral soep is 5 van de 10 keer niet heet. Als het niet bloedheet is stuur ik het terug.
Wow! Precies de dingen waar ik mij aan kan ergeren!quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:43 schreef Biekuh het volgende:
De meeste ergernissen zijn al genoemd. Maar goed, ik doe een poging, sommige "ergernissen" zijn eerder komisch dan iets anders:
1. Wanneer ze bier (van de tap) schenken, en dat doen in een glas van een andere brouwerij dan van wat er in de tap zit. Dus: Grolsch schenken, en dat in een Bavaria-glas doen.
2. Wanneer de ober Calva-dos zegt i.p.v. Calva-deau.
3. Wanneer je ¤5,- moet betalen voor een glas witte huiswijn dat zeker een dag of 4 open staat.
4. Wanneer ze Johnny Walker gebruiken voor Irish Coffee.
5. Als je naar een Aziaat gaat: je bestelt een vegetarisch gerecht, en je krijgt paddenstoelen in oestersaus of ze plempen vissaus (je weet wel dat spul gemaakt van ansjovis) bij de groenten of tofu.
6. Wanneer je bij een etablissement dat een bib gourmand heeft of van hoger niveau is (ik vind het überhaupt niet kunnen), en de ober het ijs en het water uit de koeler (de vakterm hiervoor schiet me niet te binnen) voor de wijn in de struiken of op de grond flikkert waar iedereen bij zit.
7. Wanneer ze niet weten hoe snel ze het stokbrood + kruidenboter van je tafel moeten halen om het vervolgens bij je buurman op tafel te zitten die zojuist gearriveerd is.
8. Wanneer je om de haverklap bestekbakken hoort rinkelen of borden op de grond hoort vallen (Vd Valk).
9. Wanneer je een krabcocktail bestelt en je surimi krijgt. De cocktailsaus is niet zelf gemaakt, maar komt uit een flesje. De saus staat stijf van de e-nummers en is alleen bovenop de cocktail gespoten waardoor je na 2 happen alleen nog droge sla zit te eten.
10. Mes en vork indekken bij het dessert.
11. Wanneer er nog kruimels op de tafel liggen van de vorige gasten (lunchrooms e.d.).
Dat doe ik ook, onderdeel van de opvoeding. Maar waarom erger jij je aan kinderen die zich gedragen?quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:48 schreef HeatWave het volgende:
Helaas is het grootste probleem vaak de andere gasten.
Allang genoemd, maar mensen die al zonodig hun koters mee moeten nemen naar iets boven het niveau eetcafe, dat is al irritant, maar als je die koters dan ook nog eens niet in bedwang kan houden kan ik je helemaal wel wurgen. En als ik dan ook maar geirriteerd kijk naar jouw Sterre wordt jij zelf boos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |