Ja, dat vermoeden had ik al.quote:
Huis heb ik een paar weken. Lekkage is dermate ernstig dat als ik deze al zelf had veroorzaakt, het niet dit effect zou hebben in zon tijdsduur. Denk dat een lek is van een lange tijd.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:42 schreef imikethat het volgende:
Als hij het erop gooit dat je bij de verbouwing het zelf veroorzaakt hebt heb je geen poot om op te staan denk ik
Als balken flink rot zijn ontstaat dit niet in een paar weken verbouwen.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:42 schreef imikethat het volgende:
Als hij het erop gooit dat je bij de verbouwing het zelf veroorzaakt hebt heb je geen poot om op te staan denk ik
ditquote:Op zondag 29 juni 2014 13:47 schreef hoas het volgende:
Je had gewoon een bouwkundig onderzoek moeten laten uitvoeren, nu de roze bril af is ben je te laat.
quote:Op zondag 29 juni 2014 13:45 schreef Maax het volgende:
Je zag dat het plafond al een beetje hangen en het kwam niet in je op om daar dieper op in te gaan? Iets meer uit zoeken of uit laten zoeken bijvoorbeeld?
Een plafond dat iets lager hangt door een lekkage vind ik nou niet echt "verborgen".
En ps. "Vors"
Wellicht iets dieper onderzoek gemoeten, maar met de verkoper besproken. Die zei ook plafond hangt iets, moet even iets aangedaan worden. Ik wou het er toch uit hebben. Als reden had ik niet een lekkage van dit formaat verwacht.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:45 schreef Maax het volgende:
Je zag dat het plafond al een beetje hangen en het kwam niet in je op om daar dieper op in te gaan? Iets meer uit zoeken of uit laten zoeken bijvoorbeeld?
Een plafond dat iets lager hangt door een lekkage vind ik nou niet echt "verborgen".
En ps. "Vors"
De ene blak vallen gewoon stukjes van af :/quote:Op zondag 29 juni 2014 13:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als balken flink rot zijn ontstaat dit niet in een paar weken verbouwen.
Wellicht, maar dat is niet gebeurt. Gebrek zelf was niet zichtbaar, alleen hangend plafond.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:47 schreef hoas het volgende:
Je had gewoon een bouwkundig onderzoek moeten laten uitvoeren, nu de roze bril af is ben je te laat.
Had wel beter geweest, maar ja verandert nu niks aan situatie.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:54 schreef rhubarbje het volgende:
Maar daarom doe je een bouwkundig onderzoek, omdat jouw lekenogen gewoon niet alles zien en niet begrijpen dat een hangend plafond wel wat meer kan betekenen
Ik hoef geen jackpot ofzo. Maar ik vind het niet terecht dat ik voor alles moet opdraaien.quote:
Genoteerd.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:55 schreef Tja..1986 het volgende:
Bij oude huizen altijd bouwkundig onderzoek.
Ik hoop dat je geen gelijk krijgt...quote:Op zondag 29 juni 2014 14:01 schreef hoas het volgende:
Waar ik mij meer zorgen over maak is dat dit duid op achterstallig onderhoud en dat je nog veel meer kunt verwachten, mark my words.
^^ Dat!quote:Op zondag 29 juni 2014 13:45 schreef Maax het volgende:
Vorst. Op te lossen met een simpel straalkacheltje. Hoewel het wel raar is dat je daar in juni nog last van hebt in je badkamer.quote:En ps. "Vors"
Ik hoop het ook niet voor je, maar iedere koper, ook ik heeft wel iets wat niet klopt.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:03 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ik hoop dat je geen gelijk krijgt...
Ik vraag me af of verkoper altijd verantwoordelijk is, zelfs als hij er niets van had geweten. Hoe oud is het plafond?quote:Op zondag 29 juni 2014 13:49 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Wellicht iets dieper onderzoek gemoeten, maar met de verkoper besproken. Die zei ook plafond hangt iets, moet even iets aangedaan worden. Ik wou het er toch uit hebben. Als reden had ik niet een lekkage van dit formaat verwacht.
1) Amfibie of reptiel 2) Dier 3) Flink 4) Kruipend dier 5) Kikvors 6) Kikker 7) Soort kikker
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/VORS/1
[..]
De ene blak vallen gewoon stukjes van af :/
[..]
Wellicht, maar dat is niet gebeurt. Gebrek zelf was niet zichtbaar, alleen hangend plafond.
Ik verwacht ook niet een perfect huis, zal vast andere dingen tegen komen. Dat ene kleine hoekje was ik niet eens van plan te melden, behalve toen ik de badkamer tegenkwam.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:07 schreef hoas het volgende:
[..]
Ik hoop het ook niet voor je, maar iedere koper, ook ik heeft wel iets wat niet klopt.
Bij mij fikte een lasdoos uit het plafond omdat wasdroger en wasmachine er aan geknoopt waren.
Ja, in mijn mening wel. Aangezien van een huis verwacht mag worden dat een dak niet lekt. Dat hij de volledige kosten draagt is iets anders, iets met afschrijving.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:10 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik vraag me af of verkoper altijd verantwoordelijk is, zelfs als hij er niets van had geweten. Hoe oud is het plafond?
Over "vors": heel Nederland schrijft "fors", slechts een handvol dyslecten en één gaar online woordenboek spelt het anders. Ik zou voor de algemeen bekende spelling gaan, maar je mag het ook fout blijven schrijven hoor...
Dat vind ik trouwens een stuk erger. Een lekkage is vervelend, maar een elektrobrand door prutswerk is ronduit gevaarlijk. In zo'n geval mag verkoper meteen gaan uitleggen of er meer van dat soort "verrassingen" in het huis te vinden zijn.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:07 schreef hoas het volgende:
[..]
Ik hoop het ook niet voor je, maar iedere koper, ook ik heeft wel iets wat niet klopt.
Bij mij fikte een lasdoos uit het plafond omdat wasdroger en wasmachine er aan geknoopt waren.
Je begint je dan automatisch af te vragen waar die nog meer "bezig" is geweest met de elektra.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:21 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat vind ik trouwens een stuk erger. Een lekkage is vervelend, maar een elektrobrand door prutswerk is ronduit gevaarlijk.
\(Weder)vraag: je hebt een plat dak? Zo ja: bitumineus? Uit welk jaar?quote:Op zondag 29 juni 2014 13:39 schreef CrunchySelf het volgende:
Concreet is mijn vraag: Wat kan ik hiermee richting de verkoper? Is dit een zogenoemd verborgen gebrek. Tijdens de bezichtiging zag ik het badkamerplafond ietsje hangen, werd ook opgemerkt. Maar dat dit kwam door lekkend dak en verrotte balken had ik niet verwacht, de aanname was dit dit kwam door losse platen.
Het is een woning van 1979, dak in badkamer is nog steeds lek.
Vraag: Verborgen gebrek ja/nee?
Antwoord: Ja plat dak, bitumineus. Jaartal, eerlijk gezegd dat weet ik niet.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:29 schreef blomke het volgende:
[..]
\(Weder)vraag: je hebt een plat dak? Zo ja: bitumineus? Uit welk jaar?
V.w.b. je verborgen gebrek: lijkt het wel op, maar bij onderzoek zou het misschien aan het licht zijn gekomen. Ik zeg "misschien" omdat de NVM-onderzoeker de verrotte vloerbalken in mijn huis (verkocht plm. 2000) ook nooit heeft opgemerkt.
Doffe ellende; het punt waar het water z'n werk heeft gedaan, hoeft niiet nooddzakelijkerwijze het punt van lekkage te zijn. M.a.w. het kan overal vadaan komen.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:34 schreef CrunchySelf het volgende:
Antwoord: Ja plat dak, bitumineus. Jaartal, eerlijk gezegd dat weet ik niet.
Kortom mooi klote situatie.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:37 schreef blomke het volgende:
[..]
Doffe ellende; het punt waar het water z'n werk heeft gedaan, hoeft niiet nooddzakelijkerwijze het punt van lekkage te zijn. M.a.w. het kan overal vadaan komen.
Ander punt is dat zo'n soort dak + -bedekking i.h.a. als véél lekkegaegevoeliger wordt beschouwd dan een schuin pannendak. Je staat dus dubbelzwak.
Houd er dus rekening mee dat de lekkage aan de buitenzijde moet worden verholpen.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:36 schreef CrunchySelf het volgende:
- Bij bedrijven de kosten opvragen om dit te repareren.
Ja, oorzaak eerst wegnemen. Anders heb ik het zomaar weer.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:39 schreef blomke het volgende:
[..]
Houd er dus rekening mee dat de lekkage aan de buitenzijde moet worden verholpen.
Moet 'n deskundige dakdekker ter plaatse bekijken; helemaal afhankelijk van leeftijd en overige toestand van het dak.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:39 schreef CrunchySelf het volgende:
bijvoorbeeld het gehele dak opnieuw te laten bedekken? Aangezien er nu toch al een aardig stuk uit moet.
Ruige schatting: 50/60 m2. (Gemeten vanuit google maps)quote:Op zondag 29 juni 2014 14:42 schreef blomke het volgende:
[..]
Moet 'n deskundige dakdekker ter plaatse bekijken; helemaal afhankelijk van leeftijd en overige toestand van het dak.
Overweeg er EPDM op te gooien, evt. zelf te doen. Hoeveel m² is het?
Het huis was van de woningbouwvereniging, die hebben het laten repareren.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:23 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Je begint je dan automatisch af te vragen waar die nog meer "bezig" is geweest met de elektra.
Tipquote:Op zondag 29 juni 2014 14:36 schreef CrunchySelf het volgende:
Bedankt voor alle reacties.
Ik ga het volgende doen:
- Makelaar op de hoogte brengen via mail en de situatie voorleggen. Het verhaal open houden met een vraag als: wat gaan we hier mee doen? Kijken hoe die reageert.
Voortgang wordt hier wel neergezet. Ben benieuwd.
Een bouwkundige keuring niet laten uitvoeren staat niet gelijk aan het niet uitvoeren van mijn onderzoeksplichtquote:Op zondag 29 juni 2014 15:28 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Mooi. Dat wetende heb je nu niet aan je onderzoeksplicht voldaan, dus redelijk kansloos.
Mist een stukje van je reactie "op gewezen dat"...quote:Op zondag 29 juni 2014 15:33 schreef hoas het volgende:
[..]
Het huis was van de woningbouwvereniging, die hebben het laten repareren.
Er werd er wel nadrukkelijk op gewezen dat
[..]
Tip
Word snel lid van vereniging eigen huis en leg de zaak voor aan de juridische hulp.
Heb ik ook gedaan.
Wat heb je dan wel gedaan toen je het gebrek aan het plafond zag?quote:Op zondag 29 juni 2014 15:37 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Een bouwkundige keuring niet laten uitvoeren staat niet gelijk aan het niet uitvoeren van mijn onderzoeksplicht
Niet zozeer naar aanleiding van het plafond, maar algemeen onderzoek. Een deel van het dak is beloopbaar (plat dak op keuken en bijkeuken) daarmee kon ik het dak bekijken aan de hoek van lekkage. Hier waren geen sporen te zien. Dus leek mij een lekkage niet van toepassing.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:46 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Wat heb je dan wel gedaan toen je het gebrek aan het plafond zag?
Dat zou goed kunnen, maar dat kan ik nooit zeker weten.quote:Op zondag 29 juni 2014 16:56 schreef blomke het volgende:
Volgens hebben die verkoper en makelaars donders goed geweten dat er lekkage zat en hebben ze 't bewust verzwegen.
Woon je misschien in een dorpje(kleine stad) of centrum?quote:Op zondag 29 juni 2014 17:32 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen, maar dat kan ik nooit zeker weten.
Dit. Altijd handig.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:47 schreef hoas het volgende:
Zoiets is dus wel belangrijk; een verborgen gebreken wordt pas als zodanig aangeduid als de verkoper er, in alle redelijkheid, wel van op de hoogte had kunnen zijn.quote:Op zondag 29 juni 2014 22:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Als ik zie in welke staat die lekkage is,lijkt me dat de verkoper dat plafond minimaal 1 x geschilderd moet hebben om de gevolgen aan het plafond aan het zicht te onttrekken. En heeft hij tevens niet gemeld dat er een lekkage zat.
Lijkt me dus typisch een 'verborgen' gebrek.
Fixed.quote:Op zondag 29 juni 2014 23:05 schreef _Arthur het volgende:
Zoiets is dus wel belangrijk; een verborgen gebreken wordt pas als zodanig aangeduid als de verkoper er, in alle redelijkheid, ook niet wel van op de hoogte was of had kunnen zijn.
Ik heb dit even goed proberen uit te zoeken op de google/website gemeente. Kon hier niks over vinden. Huis staat wel in een stad, maar heeft geen beschermd stadsaanzicht. Dus denk dat hier niks te halen valt voor mij.quote:Op zondag 29 juni 2014 19:19 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Woon je misschien in een dorpje(kleine stad) of centrum?
Toen ik in een klein stadje woonde in een oud gekocht huisje, bleek er subsidie op woonverbeteringen te zijn, omdat het viel onder een soort beschermd stadsaanzicht.
Kreeg toen de helft van aanschaf voor een nieuw dak terugvan de gemeente
Ik roep maar wat, misschien is het bij jou niet van toepassing, maar ik hoorde dit dus via de buren toendertijd.
En ik woonde niet in een monument of zo.
Let wel, jij moet aantonen dat de verkoper nalatig is geweest in het verstrekken van informatie. Zoals iemand al zei is een verborgen gebrek iets wat je niet op het eerste oog ziet, maar wel had moeten kunnen weten. Misschien heb je dus een expert nodig die verklaard dat de schade zichtbaar had moeten zijn door het plafond. Bewaar die plafondplaten dus.quote:Op maandag 30 juni 2014 08:38 schreef CrunchySelf het volgende:
De plafondplaten zelf zijn van de achterkant zeiknat, terwijl er aan de andere zijde niks te zien valt. Dus zou goed kunnen.
Maar anyway, vandaag maar even bericht versturen.
Bedankt voor je melding. Zal ik zeker even bewaren en foto's van maken.quote:Op maandag 30 juni 2014 09:02 schreef Brad het volgende:
[..]
Let wel, jij moet aantonen dat de verkoper nalatig is geweest in het verstrekken van informatie. Zoals iemand al zei is een verborgen gebrek iets wat je niet op het eerste oog ziet, maar wel had moeten kunnen weten. Misschien heb je dus een expert nodig die verklaard dat de schade zichtbaar had moeten zijn door het plafond. Bewaar die plafondplaten dus.
Heb je aankoop gedaan met aankopende makelaar? Meestal bieden die nog een verzekering (rechtsbijstand) voor dit soort onverwachte gebreken als support. Anders informeren bij je rechtsbijstand.
Lol, natuurlijk. Je hebt gelijk. Net iets verkeerd beschrevenquote:Op zondag 29 juni 2014 23:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Fixed.
(Als de verkoper het echt niet wist is het geen verborgen gebrek, maar dit moet de verkoper geweten hebben lijkt mij.)
Vergeet ook niet goed vast te leggen wat je nu aantreft, foto's maken dus. Net als bijvoorbeeld de reactie van verkoper als je hem ernaar vraagt.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:36 schreef CrunchySelf het volgende:
Bedankt voor alle reacties.
Ik ga het volgende doen:
- Makelaar op de hoogte brengen via mail en de situatie voorleggen. Het verhaal open houden met een vraag als: wat gaan we hier mee doen? Kijken hoe die reageert.
Voortgang wordt hier wel neergezet. Ben benieuwd.
Ligt er maar net aan, bij een ernstig gebrek maakt het geen bal uit of de verkoper het wel of niet weet.quote:Op zondag 29 juni 2014 23:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Fixed.
(Als de verkoper het echt niet wist is het geen verborgen gebrek, maar dit moet de verkoper geweten hebben lijkt mij.)
Wat zeiden die mensen dan van de opmerkingen mbt het oude huis? Eerlijk gezegd denk ik dat de verkoper zich goed heeft ingedekt, je hebt gezien dat het probleem er was en ze hebben die teksten in het contract staan.quote:Op maandag 30 juni 2014 09:22 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Bedankt voor je melding. Zal ik zeker even bewaren en foto's van maken.
Ik heb inmiddels contact gehad met Vereniging Eigen Huis, die hebben mij ook het één het ander gemeld. Ze hebben mij een voorbeeldbrief gestuurd, maar hun website wil mij niet laten inloggen. Dit is in ieder geval een ingebrekestelling. Deze ga ik niet meteen versturen, ik gooi de situatie eerst even wat meer open.
Geen aankopende makelaar gebruikt, geen rechtsbijstandverzekering.
Is dit jou mening of heb je hier een wettelijke onderbouwing voor (dan graag linkje)?quote:Op maandag 30 juni 2014 17:32 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan, bij een ernstig gebrek maakt het geen bal uit of de verkoper het wel of niet weet.
Waarom zoeken mensen zelf nooit iets op, gaat net zo snel als je posting maken namelijk.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:59 schreef yoppybt het volgende:
[..]
Is dit jou mening of heb je hier een wettelijke onderbouwing voor (dan graag linkje)?
https://www.eigenhuis.nl/juridisch/kopen/verborgen-gebreken/quote:Een gebrek is ernstig wanneer het normaal gebruik van de woning in de weg staat. Dit is bijvoorbeeld het geval bij een rotte dakconstructie. De verkoper is dan aansprakelijk, ongeacht hij van het gebrek wist of niet. Voorwaarden zijn dat het gebrek al voor de overdracht bestond en dat het niet zichtbaar was voor u als koper tijdens de bezichtigingen (in verband met uw onderzoeksplicht).
Omdat ik niet de enige ben die het niet weet. Het is veel efficiënter als de bronvermelding er eenmalig door jou wordt bijgezet dan dat 100 lezers het zelf moeten opzoeken.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:02 schreef hottentot het volgende:
[..]
Waarom zoeken mensen zelf nooit iets op, gaat net zo snel als je posting maken namelijk.
Dit lijkt inderdaad jou uitspraak te onderbouwen.quote:
Klopt helemaal, maar het gevraag naar linkjes is soms vermoeiend. Zeker omdat in veel gevallen het als volgt gaat.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:05 schreef yoppybt het volgende:
[..]
Omdat ik niet de enige ben die het niet weet. Het is veel efficiënter als de bronvermelding er eenmalig door jou wordt bijgezet dan dat 100 lezers het zelf moeten opzoeken.
Beregoed! Maar nou het probleem; het plafond is al verwijderd, dus kan koper nu nog aantonen dat het niet zichtbaar was???quote:Op maandag 30 juni 2014 18:02 schreef hottentot het volgende:
[..]
Waarom zoeken mensen zelf nooit iets op, gaat net zo snel als je posting maken namelijk.
[..]
https://www.eigenhuis.nl/juridisch/kopen/verborgen-gebreken/
Alleen als hij oude foto's heeft.quote:Op maandag 30 juni 2014 19:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Beregoed! Maar nou het probleem; het plafond is al verwijderd, dus kan koper nu nog aantonen dat het niet zichtbaar was???
Ik heb van alle schade foto's. Sowieso mag ik niks repareren in het geval van een verborgen gebrek, hiervoor moet ik eerste de verkoper in gelegenheid stellen.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vergeet ook niet goed vast te leggen wat je nu aantreft, foto's maken dus. Net als bijvoorbeeld de reactie van verkoper als je hem ernaar vraagt.
Verder heeft koper weliswaar een onderzoeksplicht, maar heeft verkoper een mededelingsplicht. Die onderzoeksplicht houdt niet meteen in dat hij bouwkundig onderzoek moet laten doen. "Wat is er met dat plafond aan de hand?" is ook al onderzoek in de zin van dat woord. Als verkoper daar dan op antwoordt "geen idee" moet je natuurlijk verder onderzoeken. Maar als die daarover wel iets zegt dan geeft die daarmee in principe aan over welke eigenschappen het huis beschikt zoals hij het verkoopt, en als dat niet klopt dan moet hij opdraaien voor de kosten.
Niet echt veel, de onderzoeksplicht wordt iets zwaarder. Uiteindelijk zou het in het geval van een rechtszaak bij de rechter liggen als ik wel of niet daaraan heb voldaan.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat zeiden die mensen dan van de opmerkingen mbt het oude huis? Eerlijk gezegd denk ik dat de verkoper zich goed heeft ingedekt, je hebt gezien dat het probleem er was en ze hebben die teksten in het contract staan.
Foto's van Funda of iets dergelijke. Plus ik heb de oude platen nog.quote:Op maandag 30 juni 2014 19:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Beregoed! Maar nou het probleem; het plafond is al verwijderd, dus kan koper nu nog aantonen dat het niet zichtbaar was???
Tuurlijk ga ik verder, dat is ook geen issue. Maar niet met het dakprobleem. Dat laat ik even rusten.quote:Op maandag 30 juni 2014 20:01 schreef hottentot het volgende:
[..]
Alleen als hij oude foto's heeft.
En TS sloopt vrolijk verder terwijl de verkoper nog nergens vanaf weet.
Dat in combinatie met jouw zeer gebrekkige onderzoek lijkt mij dus wel een probleem maar ik wens je succes want ik denk inderdaad dat men dit wist maar niet heeft gemeld. Ik vermoed alleen dat ze zich ook goed ingedekt hebben,quote:Op maandag 30 juni 2014 22:30 schreef CrunchySelf het volgende:
Niet echt veel, de onderzoeksplicht wordt iets zwaarder. Uiteindelijk zou het in het geval van een rechtszaak bij de rechter liggen als ik wel of niet daaraan heb voldaan.
We zullen zienquote:Op maandag 30 juni 2014 22:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat in combinatie met jouw zeer gebrekkige onderzoek lijkt mij dus wel een probleem maar ik wens je succes want ik denk inderdaad dat men dit wist maar niet heeft gemeld. Ik vermoed alleen dat ze zich ook goed ingedekt hebben,
Hoe bedoel je? Dat is toch het hele principe van een makelaar gebruiken? Je hoeft zelf dan niet alle zaken te regelen/af te handelen, bovendien heb je een objectief tussenpersoon.quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:08 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
O en even als toelichting waarom ik alles via de makelaar speel. Het betreft hier een man op leeftijd als verkoper, die eigenlijk tijdens de verkoop ook alles uit handen gaf.
Ja maar ook in zaken waar normaal gesproken de makelaar lang niet zover aan te pas komt. Dingen als begeleiden bij notaris en dat soort zaken.quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:32 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Dat is toch het hele principe van een makelaar gebruiken? Je hoeft zelf dan niet alle zaken te regelen/af te handelen, bovendien heb je een objectief tussenpersoon.
Past precies in de omschrijving van een verborgen gebrekquote:Op woensdag 2 juli 2014 12:28 schreef FF het volgende:
Misschien is dit voor koper nog te scharen onder 'zodanig verborgen dat het alleen na sloop zichtbaar was'?
Waterschade kan aan de binnenkant weggemoffeld worden zodat het niet meer zichtbaar is, zelfs niet bij een inspectie.
Gevalletje mosterd na de maaltijd.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 19:14 schreef Revolution-NL het volgende:
Als je zo'n oude jaren 70 doorwaai hut koopt is het natuurlijk verstandig om een bouwkundig rapport op te laten maken.
Gevalletje eigenschuld..
Om wat voor bedrag gaat het?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 16:02 schreef CrunchySelf het volgende:
Tijd geleden, maar nu wel resultaat.
Ik heb een deal met de verkoper gemaakt, De totale kosten voor reparatie zijn voor 80% vergoed. Na een offerte te laten opstellen bij diverse partijen, de beste gepakt. Dit aan verkoper voorgelegd, paar keer heen en weer en klaar.
Geld op de rekening, uitvoering start als het goed is volgende week. Planning is nog niet definitief.
Dus al met al, goed gekomen. Denk update ff.
Lees rest van topic eerst ff, dit is niet het punt van mijn update. Plus bewoner was de eerste bewoner vanaf nieuwbouw, dus hoeze doorwaaihut.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 19:14 schreef Revolution-NL het volgende:
Als je zo'n oude jaren 70 doorwaai hut koopt is het natuurlijk verstandig om een bouwkundig rapport op te laten maken.
Gevalletje eigenschuld..
Paar duizend euro ex btw.quote:
Dit dus.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:54 schreef rhubarbje het volgende:
Maar daarom doe je een bouwkundig onderzoek, omdat jouw lekenogen gewoon niet alles zien en niet begrijpen dat een hangend plafond wel wat meer kan betekenen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |