Is dit jou mening of heb je hier een wettelijke onderbouwing voor (dan graag linkje)?quote:Op maandag 30 juni 2014 17:32 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan, bij een ernstig gebrek maakt het geen bal uit of de verkoper het wel of niet weet.
Waarom zoeken mensen zelf nooit iets op, gaat net zo snel als je posting maken namelijk.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:59 schreef yoppybt het volgende:
[..]
Is dit jou mening of heb je hier een wettelijke onderbouwing voor (dan graag linkje)?
https://www.eigenhuis.nl/juridisch/kopen/verborgen-gebreken/quote:Een gebrek is ernstig wanneer het normaal gebruik van de woning in de weg staat. Dit is bijvoorbeeld het geval bij een rotte dakconstructie. De verkoper is dan aansprakelijk, ongeacht hij van het gebrek wist of niet. Voorwaarden zijn dat het gebrek al voor de overdracht bestond en dat het niet zichtbaar was voor u als koper tijdens de bezichtigingen (in verband met uw onderzoeksplicht).
Omdat ik niet de enige ben die het niet weet. Het is veel efficiënter als de bronvermelding er eenmalig door jou wordt bijgezet dan dat 100 lezers het zelf moeten opzoeken.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:02 schreef hottentot het volgende:
[..]
Waarom zoeken mensen zelf nooit iets op, gaat net zo snel als je posting maken namelijk.
Dit lijkt inderdaad jou uitspraak te onderbouwen.quote:
Klopt helemaal, maar het gevraag naar linkjes is soms vermoeiend. Zeker omdat in veel gevallen het als volgt gaat.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:05 schreef yoppybt het volgende:
[..]
Omdat ik niet de enige ben die het niet weet. Het is veel efficiënter als de bronvermelding er eenmalig door jou wordt bijgezet dan dat 100 lezers het zelf moeten opzoeken.
Beregoed! Maar nou het probleem; het plafond is al verwijderd, dus kan koper nu nog aantonen dat het niet zichtbaar was???quote:Op maandag 30 juni 2014 18:02 schreef hottentot het volgende:
[..]
Waarom zoeken mensen zelf nooit iets op, gaat net zo snel als je posting maken namelijk.
[..]
https://www.eigenhuis.nl/juridisch/kopen/verborgen-gebreken/
Alleen als hij oude foto's heeft.quote:Op maandag 30 juni 2014 19:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Beregoed! Maar nou het probleem; het plafond is al verwijderd, dus kan koper nu nog aantonen dat het niet zichtbaar was???
Ik heb van alle schade foto's. Sowieso mag ik niks repareren in het geval van een verborgen gebrek, hiervoor moet ik eerste de verkoper in gelegenheid stellen.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vergeet ook niet goed vast te leggen wat je nu aantreft, foto's maken dus. Net als bijvoorbeeld de reactie van verkoper als je hem ernaar vraagt.
Verder heeft koper weliswaar een onderzoeksplicht, maar heeft verkoper een mededelingsplicht. Die onderzoeksplicht houdt niet meteen in dat hij bouwkundig onderzoek moet laten doen. "Wat is er met dat plafond aan de hand?" is ook al onderzoek in de zin van dat woord. Als verkoper daar dan op antwoordt "geen idee" moet je natuurlijk verder onderzoeken. Maar als die daarover wel iets zegt dan geeft die daarmee in principe aan over welke eigenschappen het huis beschikt zoals hij het verkoopt, en als dat niet klopt dan moet hij opdraaien voor de kosten.
Niet echt veel, de onderzoeksplicht wordt iets zwaarder. Uiteindelijk zou het in het geval van een rechtszaak bij de rechter liggen als ik wel of niet daaraan heb voldaan.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat zeiden die mensen dan van de opmerkingen mbt het oude huis? Eerlijk gezegd denk ik dat de verkoper zich goed heeft ingedekt, je hebt gezien dat het probleem er was en ze hebben die teksten in het contract staan.
Foto's van Funda of iets dergelijke. Plus ik heb de oude platen nog.quote:Op maandag 30 juni 2014 19:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Beregoed! Maar nou het probleem; het plafond is al verwijderd, dus kan koper nu nog aantonen dat het niet zichtbaar was???
Tuurlijk ga ik verder, dat is ook geen issue. Maar niet met het dakprobleem. Dat laat ik even rusten.quote:Op maandag 30 juni 2014 20:01 schreef hottentot het volgende:
[..]
Alleen als hij oude foto's heeft.
En TS sloopt vrolijk verder terwijl de verkoper nog nergens vanaf weet.
Dat in combinatie met jouw zeer gebrekkige onderzoek lijkt mij dus wel een probleem maar ik wens je succes want ik denk inderdaad dat men dit wist maar niet heeft gemeld. Ik vermoed alleen dat ze zich ook goed ingedekt hebben,quote:Op maandag 30 juni 2014 22:30 schreef CrunchySelf het volgende:
Niet echt veel, de onderzoeksplicht wordt iets zwaarder. Uiteindelijk zou het in het geval van een rechtszaak bij de rechter liggen als ik wel of niet daaraan heb voldaan.
We zullen zienquote:Op maandag 30 juni 2014 22:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat in combinatie met jouw zeer gebrekkige onderzoek lijkt mij dus wel een probleem maar ik wens je succes want ik denk inderdaad dat men dit wist maar niet heeft gemeld. Ik vermoed alleen dat ze zich ook goed ingedekt hebben,
Hoe bedoel je? Dat is toch het hele principe van een makelaar gebruiken? Je hoeft zelf dan niet alle zaken te regelen/af te handelen, bovendien heb je een objectief tussenpersoon.quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:08 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
O en even als toelichting waarom ik alles via de makelaar speel. Het betreft hier een man op leeftijd als verkoper, die eigenlijk tijdens de verkoop ook alles uit handen gaf.
Ja maar ook in zaken waar normaal gesproken de makelaar lang niet zover aan te pas komt. Dingen als begeleiden bij notaris en dat soort zaken.quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:32 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Dat is toch het hele principe van een makelaar gebruiken? Je hoeft zelf dan niet alle zaken te regelen/af te handelen, bovendien heb je een objectief tussenpersoon.
Past precies in de omschrijving van een verborgen gebrekquote:Op woensdag 2 juli 2014 12:28 schreef FF het volgende:
Misschien is dit voor koper nog te scharen onder 'zodanig verborgen dat het alleen na sloop zichtbaar was'?
Waterschade kan aan de binnenkant weggemoffeld worden zodat het niet meer zichtbaar is, zelfs niet bij een inspectie.
Gevalletje mosterd na de maaltijd.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 19:14 schreef Revolution-NL het volgende:
Als je zo'n oude jaren 70 doorwaai hut koopt is het natuurlijk verstandig om een bouwkundig rapport op te laten maken.
Gevalletje eigenschuld..
Om wat voor bedrag gaat het?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 16:02 schreef CrunchySelf het volgende:
Tijd geleden, maar nu wel resultaat.
Ik heb een deal met de verkoper gemaakt, De totale kosten voor reparatie zijn voor 80% vergoed. Na een offerte te laten opstellen bij diverse partijen, de beste gepakt. Dit aan verkoper voorgelegd, paar keer heen en weer en klaar.
Geld op de rekening, uitvoering start als het goed is volgende week. Planning is nog niet definitief.
Dus al met al, goed gekomen. Denk update ff.
Lees rest van topic eerst ff, dit is niet het punt van mijn update. Plus bewoner was de eerste bewoner vanaf nieuwbouw, dus hoeze doorwaaihut.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 19:14 schreef Revolution-NL het volgende:
Als je zo'n oude jaren 70 doorwaai hut koopt is het natuurlijk verstandig om een bouwkundig rapport op te laten maken.
Gevalletje eigenschuld..
Paar duizend euro ex btw.quote:
Dit dus.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:54 schreef rhubarbje het volgende:
Maar daarom doe je een bouwkundig onderzoek, omdat jouw lekenogen gewoon niet alles zien en niet begrijpen dat een hangend plafond wel wat meer kan betekenen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |