Nee, niet zonder rugzak, dat ze niet doorhadden dat de ergens dus niet noord liepen richting bocas maar zuid richting het dorpje (paar km bij die vindplaats van de schoen vandaan). In beginsel nog met rugzak.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, maar dat is veel verder weg. Die Changuinola mondt inderdaad uit niet ver van de Bocas del Toro (eilanden).
Waarom zou je zonder rugzak in volledig onbekend en gevaarlijk (terrein en dieren, niet; mensen) gebied naar je eerdere hostel lopen?
Ja, we lopen in dezelfde kringetjes als Kris en Lisanne.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:20 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
't is ook wel interessant.Alleen zonder nieuwe input blijf iedereen een beetje met dezelfde opties dwalen!
maar ga vooral door met discussiëren!Wie weet komt ooit het hele verhaal nog naar boven en heeft een van jullie het inderdaad bij het rechte eind!
Ik ben er nog mee bezig, dank voor de link.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:22 schreef jackie12 het volgende:
Hmmm Matador heeft na het zien van deze beelden de beste kaarten in handen denk ik.
Alhoewel......blijf toch een beetje eigenwijs!
Ik snap je niet, sorry.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:22 schreef Marrije het volgende:
[..]
Nee, niet zonder rugzak, dat ze niet doorhadden dat de ergens dus niet noord liepen richting bocas maar zuid richting het dorpje (paar km bij die vindplaats van de schoen vandaan). In beginsel nog met rugzak.
zeer interessant en de man die daar in die (begin van de)) jungle woont heeft ze dus dat pad op naar boven zien gaan. Daar hadden ze mooi uitzicht. Daar hadden ze moeten omkeren en terug moeten gaan, dat hebben ze niet gedaan, ze zijn doorgelopen. Verder het pad op. Een pad met links,rechts en voor alleen maar bomen. Twee dagen lopen voor een kenner naar de plek waar de tas is gevonden.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:18 schreef jackie12 het volgende:
http://nos.nl/video/66744(...)ug-moeten-nemen.html
heel interessant
Nee! dat is naar de resten en schoenen, niet naar de rugzak (40 km ipv 6).quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:26 schreef Marrije het volgende:
Twee dagen lopen voor een kenner naar de plek waar de tas is gevonden.
Ja dit zijn zo ongeveer alle mogelijke opties die er zijn Sherlock. Ik ga voor de laatste.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank, ik ben trouwens geen jungle-expert ofzo. Wel geoloog met veel veldervaring.
[..]
Ja, juist door die rugzak. Ik ga uit van de data en probeer daar een scenario van te maken. Daarom kan ik ook geen misdrijf zien omdat ik er geen aanwijzingen voor zie.
Wat voor ongeluk weet ik niet.
De grootste risico's (mijn inschatting als relatieve leek, ik ben daar niet geweest, nog, wil er ook heeel graag kijken en die routes lopen):
• terrein - gaten, kuilen, takken, stroomversnellingen, etc. etc.
• weer/klimaat - temperatuursverschillen en mochten ze nog geleefd hebben op vrijdag 4 april dan ook het noodweer/onweer
• kleine dieren (geen poema's of jaguars), giftige dieren (met name slangen), maar ook muggen die ziektes kunnen overbrengen, bloedzuigers, teken, spinnen, giftige rupsen komen er voor, etc. etc.
dit alles versterkt door:
• duisternis - je ziet echt geen hand voor ogen want er is geen lichtbron (~nieuwe maan)
• oververmoeidheid/zwakte/ziekte - als Lisanne of Kris er echt "ziekjes" uitzag volgens de getuige uit de OP, kan dat een sterk beinvloedende factor zijn
Op zich grote risico's in intensiteit maar juist heel klein in frequentie (dus kans):
• grote katachtigen (poema, jaguar, ocelot)
• menselijke moordenaars
En dan raken de VINEXtoeristen in de war natuurlijk.quote:
op het moment dat ze dachten verdwaald te zijn kozen ze voor langs de rivier blijven lopen, stroomafwaarts, zodat ze bij boca uit zouden komen. Niet door hebbende dat ze niet richting het noorden liepen maar richting het zuiden.quote:
Of ze zijn bij elkaar gebleven omdat ze elkaar niet achter wilden laten en zijn zo samen gestorven door uitputting of wat dan ook.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:26 schreef Oud_student het volgende:
Als het geen misdrijf was, hoe is het dan te verklaren dat beide zijn omgekomen?
De resten zijn bij elkaar gevonden, een ongeluk waardoor beiden gedood zijn?
Ik dacht het wel, belachelijk dat daar niet even een bordje staat.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dan raken de VINEXtoeristen in de war natuurlijk.
Jij denkt dus echt dat hun doel was om zonder ervaring en in hun korte broekje en met kleine flesje(s?) water 'eventjes' naar Bocas te lopen? Die 83 dollar waren dan voor de veerboot?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:29 schreef Marrije het volgende:
[..]
op het moment dat ze dachten verdwaald te zijn kozen ze voor langs de rivier blijven lopen, stroomafwaarts, zodat ze bij boca uit zouden komen. Niet door hebbende dat ze niet richting het noorden liepen maar richting het zuiden.
QED.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:30 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik dacht het wel, belachelijk dat daar niet even een bordje staat.
Ik kan geen spaans maar bij de ondertiteling stond de spullen en niet de schoenen en menselijke resten.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee! dat is naar de resten en schoenen, niet naar de rugzak (40 km ipv 6).
Die rugzak is op ~ 8 uur lopen vanaf Boquete voor een kenner gevonden.
Oh.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee! dat is naar de resten en schoenen, niet naar de rugzak (40 km ipv 6).
Die rugzak is op ~ 8 uur lopen vanaf Boquete voor een kenner gevonden.
Min of meer:quote:[b]Op vrijdag 27 juni 2014 19:26 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile
De resten zijn bij elkaar gevonden
nee, blijkbaar ben ik niet duidelijk.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij denkt dus echt dat hun doel was om zonder ervaring en in hun korte broekje en met kleine flesje(s?) water 'eventjes' naar Bocas te lopen? Die 83 dollar waren dan voor de veerboot?
Zie de kaartjes. In 2 dagen kan je wel ~40 km lopen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:31 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik kan geen spaans maar bij de ondertiteling stond de spullen en niet de schoenen en menselijke resten.
Je weet zeker dat met 2 dagen lopen hij dat bedoelde en niet de plek van de rugzak?
Ja? liever 75 km doorlopen door onherbergzaam gebied zonder enig richtinggevoel in plaats van ~11 km teruglopen en gewoon in je eigen bedje slapen?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:34 schreef Marrije het volgende:
[..]
nee, blijkbaar ben ik niet duidelijk.
Ik denk niet dat bocas hun doel was, ik denk dat dat het werd nadat ze door hadden dat ze verdwaald waren. Terug naar een punt langs de rivier waarvan ze wisten dat het er moest zijn.
nadat ze verdwaald waren... Ze wisten de weg terug van 11 km dus niet. Ook niet hoe daar te komen. Het enige wat ze hadden was de rivier, dus dan die maar volgen (stroomafwaarts) naar een punt waarvan je weet dat het aan de rivier moet liggen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja? liever 75 km doorlopen door onherbergzaam gebied zonder enig richtinggevoel in plaats van ~11 km teruglopen en gewoon in je eigen bedje slapen?
dan zit diegids ernaast of klopt de vertaling niet?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zie de kaartjes. In 2 dagen kan je wel ~40 km lopen.
Die rugzak lag op ~ 11 km van Boquete en ~ 6-7 km vanaf dat uitzichtpunt wat ze laten zien (waar dat precies is op de kaart weet ik niet; jij?)
En jij was degene die constant pertinent pretendeerde in en bij de rivier... IN de rivierbedding schreef je nog letterlijk terwijl je ander wees op fout te zitten. Blijkt nu inderdaad NABIJ de rivier zoals wij al zeiden. Matador, je neemt anderen wel constant kwalijk ze hun informatie niet checken maar je doet het zelf amper om je eigen scenario maar hoog te houden. Ik vind je nogal kinderachtig bezig. Maar het zal je vergeven worden... té lang doorgehaald waarschijnlijk vannacht?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:39 schreef El_Matador het volgende: Een van de schoenen (ik denk die van Lisanne, met een deel voet er nog in dus) werd dus niet in die rivierbedding, maar ernaast gevonden.
nou ja op zich wel aardig voor mensen die niet in de gelegenheid zijn om die filmjes te kijken en wel nieuwsgierig zijn.quote:
Nee, de vertaling is slordig. En klopt niet met de kaartjes, maar dat was al duidelijk aan het NOS-plaatje. Die heb ik uit de OP gehaald omdat ie fout is; waar staat dat het de vindplaats van de rugzak is, zijn daar nu juist die schoenen gevonden:quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:39 schreef Marrije het volgende:
[..]
dan zit diegids ernaast of klopt de vertaling niet?
Ja je kan ook de gesprekken uitschrijven voor de dovenquote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:43 schreef Marrije het volgende:
[..]
nou ja op zich wel aardig voor mensen die niet in de gelegenheid zijn om die filmjes te kijken en wel nieuwsgierig zijn.
Ik heb niet gezegd vast en zeker in de rivierbedding, ik heb het verschil tussen rivier, rivierbedding en oever proberen uit te leggen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:43 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
En jij was degene die constant pertinent pretendeerde in en bij de rivier... IN de rivierbedding schreef je nog letterlijk terwijl je ander wees op fout te zitten. Blijkt nu inderdaad NABIJ de rivier zoals wij al zeiden. Matador, je neemt anderen wel constant kwalijk ze hun informatie niet checken maar je doet het zelf amper om je eigen scenario maar hoog te houden. Ik vind je nogal kinderachtig bezig. Maar het zal je vergeven worden... té lang doorgehaald waarschijnlijk vannacht?
Dat zou helemaal aardig zijn!quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:44 schreef danos het volgende:
[..]
Ja je kan ook de gesprekken uitschrijven voor de doven
en de rugzak dus vlakbij het stuwmeer ?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, de vertaling is slordig. En klopt niet met de kaartjes, maar dat was al duidelijk aan het NOS-plaatje. Die heb ik uit de OP gehaald omdat ie fout is; waar staat dat het de vindplaats van de rugzak is, zijn daar nu juist die schoenen gevonden:
[ afbeelding ]
ik ben wel benieuwd naar de goede vertaling...quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, de vertaling is slordig. En klopt niet met de kaartjes, maar dat was al duidelijk aan het NOS-plaatje. Die heb ik uit de OP gehaald omdat ie fout is; waar staat dat het de vindplaats van de rugzak is, zijn daar nu juist die schoenen gevonden:
[ afbeelding ]
Je hebt idd weinig vast en zeker gezegd, je hebt alles alleen wel 300x herhaald en maakt soms andere suggesties belachelijk op een dedaine manier. En dat ieder topic weerquote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd vast en zeker in de rivierbedding, ik heb het verschil tussen rivier, rivierbedding en oever proberen uit te leggen.
Doe ermee wat je wil.
En waar blijven de bronnen voor jouw beweringen? Wandelkaarten hadden ze bij zich? Waarom ben jij de eerste die daarmee komt; hoe kom je daarbij?
Volgens die gekke NOS wel ja. Maar dat klopt dus niet, dat zijn de schoenen. De rugzak is veeeel dichterbij Boquete gevonden.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:45 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
en de rugzak dus vlakbij het stuwmeer ?
De vertaling klopt, de uitspraak van de gids zelf is slordig. Hij heeft het over "de spullen zijn kilometers hiervandaan gevonden".quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:46 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik ben wel benieuwd naar de goede vertaling...
Bedoel je die zak met haren? Die bleken later niet van de meiden toch?quote:
ok, als verzameltermquote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De vertaling klopt, de uitspraak van de gids zelf is slordig. Hij heeft het over "de spullen zijn kilometers hiervandaan gevonden".
Dat is zo, maar niet op dezelfde plek. De rugzak op een kilometer of 6-7 en de schoenen en resten op 30-35 km (!).
En een paar blonde haren idd.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bedoel je die zak met haren? Die bleken later niet van de meiden toch?
was van de reddingswerkers zelfquote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bedoel je die zak met haren? Die bleken later niet van de meiden toch?
Ja, zonde dat dat slecht naar voren kwam.quote:
"de watervallen"? Die heb ik niet gezien in het filmpje? Welke en waar bedoel je precies?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:53 schreef StaceySinger het volgende:
maar kijk
dit Nos filmpje is ook pure speculatie
er is geen enkel bewijs dat ze bij de watervallen
rechtdoor zijn gegaan
Maar dat andere pad dat ze dus vanaf dat uitzichtpunt genomen hebben (kun je die screenshot niet voorleggen aan je contacten en vragen waar dat exact geweest is om het op een kaart te zetten? - bij nader inzien niet erg duidelijk, zie screenshot), dat is dan ineens de Sendero Culebra? Of is het El Pianista die nog doorloopt?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:57 schreef StaceySinger het volgende:
tussen de 2 trail's liggen watervallen
Nou heb je in je onwaakpost wel eerst anderen op de vingers getikt omdat ze zich niet aan de feiten houden, om dat vervolgens als feit te presenteren. Dat je niet de letterlijke woorden vast en zeker gebruikt doet er niet zo veel toe.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd vast en zeker in de rivierbedding, ik heb het verschil tussen rivier, rivierbedding en oever proberen uit te leggen.
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 17:53 schreef El_Matador het volgende:
Mogge lieverds, ik hoop dat het gezellig is?
Ik zie een hele hoop punten voorbijkomen die allang ofwel duidelijk ofwel anders zijn, als je je bij de feiten houdt.
[...]
• die resten zijn in de rivierbedding gevonden.
Toen ik dit filmpje zag had ik precies dezelfde gedachte... Twee druppels water...quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:28 schreef Loekie1 het volgende:
Het is duidelijk aan dat filmpje dat ze simpelweg het verkeerde doorgangetje hebben genomen bovenop de berg. Het gangetje door de struiken naar Boquete lijkt als twee druppels water op dat gangetje dat de andere kant op gaat en dat zij hebben genomen. Waarschijnlijk hebben ze eerst een lange rustpauze gehad daar bovenop - ziet er ook veilig uit, prettig om even een dutje te doen, of misschien de hele nacht als de duisternis al was ingevallen - en dan word je wakker en tja, welk doorgangetje was het ook alweer? Er staat geen bord daar!
En met nieuwe informatie wordt dat geupdate, wat is je probleem jongen?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nou heb je in je onwaakpost wel eerst anderen op de vingers getikt omdat ze zich niet aan de feiten houden, om dat vervolgens als feit te presenteren. Dat je niet de letterlijke woorden vast en zeker gebruikt doet er niet zo veel toe.
[..]
Ja klinkt logisch.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar dat andere pad dat ze dus vanaf dat uitzichtpunt genomen hebben (kun je die screenshot niet voorleggen aan je contacten en vragen waar dat exact geweest is om het op een kaart te zetten? - bij nader inzien niet erg duidelijk, zie screenshot), dat is dan ineens de Sendero Culebra? Of is het El Pianista die nog doorloopt?
[ afbeelding ]
De NOS heeft er met gids "ruim 2 uur" over gedaan om boven te komen.
Logisch is dan dat de meiden daar bij zonsondergang waren en dan in het donker "terug"gingen.
Zou dat uitzichtpunt bij P kunnen zijn (op de zoektochtkaart van het team aangeduid met "Il Pianista"?):quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:57 schreef StaceySinger het volgende:
tussen de 2 trail's liggen watervallen
bij vlag nr 1quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zou dat uitzichtpunt bij P kunnen zijn (op de zoektochtkaart van het team aangeduid met "Il Pianista"?):
[ afbeelding ]
Dat ze daar terug naar beneden hadden moeten gaan via links, maar rechts gekozen hebben en zo bij die rivier uitkwamen (na ~1+ km)?
Bij zonsondergang was er wrs niemand.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar dat andere pad dat ze dus vanaf dat uitzichtpunt genomen hebben (kun je die screenshot niet voorleggen aan je contacten en vragen waar dat exact geweest is om het op een kaart te zetten? - bij nader inzien niet erg duidelijk, zie screenshot), dat is dan ineens de Sendero Culebra? Of is het El Pianista die nog doorloopt?
[ afbeelding ]
De NOS heeft er met gids "ruim 2 uur" over gedaan om boven te komen.
Logisch is dan dat de meiden daar bij zonsondergang waren en dan in het donker "terug"gingen. Waren zij de enigen daar op die top? Geen enkele andere toerist die die dagen in Boquete/El Pianista trail was, heeft die meiden op de top gezien?
Ik denk dat die "boer" (wat in het Spaans een finca heet, vertaalt de NOS als "boerderij") die Lorenzo Gonzalez is geweest, die ze mogelijk (het is niet zeker) gezien zou hebben, omhooglopend.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bij zonsondergang was er wrs niemand.
Die boer heeft ze ook niet zien terugkomen, en vond dat niet gek?
Zonder die foto's blijft het toch echt behoorlijk speculeren, er kan zoveel gebeurd zijn.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:13 schreef El_Matador het volgende:
De batterijen van de camera waren leeg op het einde, ze hebben foto's gemaakt totdat de batterijen leeg waren:
http://www.tvn-2.com/Noti(...)esas-con-ticos-.aspx (Spaans)
Hier zeggen ze trouwens 89 dollar, niet 83 dollar.
Daarom vertaal ik het voor je/jullie/ons.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:18 schreef M_Schtoppel het volgende:
Wat zeggen ze nou in dat filmpje, ik versta er geen zak van.
Nee, de politie zei dat ze die aan het analyseren waren en keken of er een (afscheids)boodschap van de meiden opstond.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zonder die foto's blijft het toch echt behoorlijk speculeren, er kan zoveel gebeurd zijn.
Die foto's geven ze nog niet vrij, begrijp ik?
Ik denk dat we vooralsnog even moeten wachtten, maar dat dingen wrs wel een stuk duidelijker zullen worden.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, de politie zei dat ze die aan het analyseren waren en keken of er een (afscheids)boodschap van de meiden opstond.
ja en dan zie je dat ze verdwaald zijn, maar een doodsoorzaak 'maken we niet mee' denk ik.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat we vooralsnog even moeten wachtten, maar dat dingen wrs wel een stuk duidelijker zullen worden.
Dan weet je al wat, kun je vandaar uit verder zoeken.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:31 schreef Marrije het volgende:
[..]
ja en dan zie je dat ze verdwaald zijn, maar een doodsoorzaak 'maken we niet mee' denk ik.
maar als ze nu 'pas' naar een afscheidsboodschap aan het zoeken zijn dan heeft het wel even geduurd eer men de beelden heeft terug kunnen halenquote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, de politie zei dat ze die aan het analyseren waren en keken of er een (afscheids)boodschap van de meiden opstond.
Dat neem ik aan van wel. 2,5 maand zware regen is niet niks voor zo'n camera...quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:33 schreef Marrije het volgende:
[..]
maar als ze nu 'pas' naar een afscheidsboodschap aan het zoeken zijn dan heeft het wel even geduurd eer men de beelden heeft terug kunnen halen
quote:
Niemand die zich heeft gemeld die toevallig op dezelfde dag de Painiste deden anders.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:42 schreef jackie12 het volgende:
Ik las ergens dat er gemiddeld 80 mensen per dag de Pianiste trail doen. Hoe kan het dan dat niemand hun is tegengekomen bv mensen die op de terugweg waren?
Die vlaggetjes is een andere trail, ik ben een betere kaart aan het maken (Bing is beter dan Google Earth, hogere resolutie van het terrein).quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:45 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Kan iemand aangeven waar de vlaggetjes voor staan?
Doorgaan in de verwachting dat je ergens uitkomt. Het was tenslotte een echt pad.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, zonde dat dat slecht naar voren kwam.
Wel goed om dat uitzichtpunt te zien. En ja, dan lijkt het logisch dat ze het verkeerde pad genomen hebben. En als het donker is herken je niet veel. Maar als je bij de eerste rivier aankomt die totaal anders is dan waar je overheen gekomen bent, dan weet je toch dat je niet goed bent en terugmoet? Of ga je dan over die kabels de rivier oversteken?
daar begint de Culubre Trail (zo te zien heel begaanbaar ) is het verlengde van de Pianista trailquote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:45 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Kan iemand aangeven waar de vlaggetjes voor staan?
Dat vond ik nou ook. En een bordje met amsterdam la 7000 kilometeros.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:30 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik dacht het wel, belachelijk dat daar niet even een bordje staat.
Als je dat zo ziet in het NOS-filmpje, snap je niet dat het niet vaker fout gaat.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:52 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Dat vond ik nou ook. En een bordje met amsterdam la 7000 kilometeros.
Eettentje erbij, zijn NB 80 wandelaars per dag op die trail.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:52 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Dat vond ik nou ook. En een bordje met amsterdam la 7000 kilometeros.
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Eettentje erbij, zijn NB 80 wandelaars per dag op die trail.
Kun je echt een leuk zaakje beginnen.
volgens mij heet de NOS gewoon een rottig stukje opgezocht ,om het wat aan te dikkenquote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:53 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Als je dat zo ziet in het NOS-filmpje, snap je niet dat het niet vaker fout gaat.
Nee ik bedoel de verkeerde ingang nemen boven op die berg.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:55 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
volgens mij heet de NOS gewoon een rottig stukje opgezocht ,om het wat aan te dikken
Ik heb toen die Samaria kloof gelopen, was wel blij dat je na 18 km een tentje tegenkwam, waar je een lekker cervezaatje kon drinken zeg.quote:
Dat lijkt me ook. Logisch punt; open plek, veel water om je heen, goed zicht (behalve de duisternis) op dieren die rondlopen...quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:59 schreef Loekie1 het volgende:
De rugzak ligt precies bij een driesprong van rivieren. Misschien hebben ze daar de moed opgegeven.
Thnx! Duidelijk zo.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:54 schreef El_Matador het volgende:
Sorry voor de grootte, maar zo is het duidelijker te zien:
• die vlaggetjes liggen NIET op de Pianista trail, want die laatste loopt vanaf D (Durans Coffee) langs de Rio Pianista omhoog
[ afbeelding ]
• het is in vogelvlucht iets van 9 km van de rugzak naar Durans Coffee
[ afbeelding ]
Die heb ik ook gelopen, met de bus om 5 sochtends uur opgehaald, daarna nog wat zatlappen oppikken in serchonigos die ook mee gingen lopen, op slippers met alleen een banaan en een klein flesje waterquote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb toen die Samaria kloof gelopen, was wel blij dat je na 18 km een tentje tegenkwam, waar je een lekker cervezaatje kon drinken zeg.
Nog twee dagen spierpijn gehad.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:05 schreef danos het volgende:
[..]
Die heb ik ook gelopen, met de bus om 5 sochtends uur opgehaald, daarna nog wat zatlappen oppikken in serchonigos die ook mee gingen lopen, op slippers met alleen een banaan en een klein flesje water
Helden hebben het wel gehaald, zaten om 18.00 keurig weer in de bus
Herkenningspunten (bochten in de rivier, bijzondere bomen?) lijkt me. Al is het in het donker onmogelijk iets op de foto te krijgen, zou je zeggen. Klein flitsje op die camera maar alles alles is pikkedonker. Misschien wat sterren, dat is het dan...quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:05 schreef Mariposas het volgende:
Ik vraag me echt af wat voor foto's ze gemaakt hebben. Ik kan me namelijk amper voorstellen dat je dat doet, als je hopeloos verdwaald bent en je ongetwijfeld moedeloos bent. Zou je foto's maken om soort van vast te leggen wat er is gebeurt, wetende dat je waarschijnlijk de jungle niet levend uit komt? Of zouden ze om andere reden foto's hebben gemaakt? Vast niet met het doel ze later op Facebook te plaatsen...
Ik neem aan dat die Lorenzo met zijn finca wel GSMbereik heeft. Waar dat precies is, is onduidelijk.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:07 schreef danos het volgende:
Misschien een domme vraag, maar is er onderzocht in hoeverre er bereik was voor GSM op de verschillende vindplaatsen? Of is er uberhaupt geen sprake van verbinding zogauw je het dorpje verlaat?
Dan bel je toch op als je verdwaald bent?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die Lorenzo met zijn finca wel GSMbereik heeft. Waar dat precies is, is onduidelijk.
Hier in Colombia heb je dat ook op de meest afgelegen plekken en ik kan me niet voorstellen dat een gids zonder GSMbereik thuis kan.
Nouja ik neem aan dat een (professionele) gids voor noodgevallen wel een satelliet telefoon bij zich heeft..quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die Lorenzo met zijn finca wel GSMbereik heeft. Waar dat precies is, is onduidelijk.
Hier in Colombia heb je dat ook op de meest afgelegen plekken en ik kan me niet voorstellen dat een gids zonder GSMbereik thuis kan.
Ja, maar vermoedelijk waren ze daar niet verdwaald. Als Lorenzo ze echt heeft zien lopen, liepen ze gewoon rustig bergop.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan bel je toch op als je verdwaald bent?
Hmm, ik vrees van niet daar in Panama. Wat dat betreft is het nog niet zo ontwikkeld.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:10 schreef danos het volgende:
[..]
Nouja ik neem aan dat een (professionele) gids voor noodgevallen wel een satelliet telefoon bij zich heeft..
Ze zijn pas sinds de toevallige vondst van de rugzak aan de andere kant van de kam gaan zoeken. Ervoor alleen in de buurt van Boquete, steeds ten zuiden van de bergkam, terwijl de meiden die juist naar het noorden zijn overgestoken.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:10 schreef senesta het volgende:
Ik zat me gisteren ook af te vragen hoe en wanneer ze naar die meiden gezocht hebben dan, met honden moet dat toch ook te doen zijn geweest?Of helicopters met warmtecamera's of zo?
Of zeg ik nou hele domme dingen?
Het is een mooie hike... Het is ook begaanbaar... Dat is het dan ook... Ik heb er echt van genoten..quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:51 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
daar begint de Culubre Trail (zo te zien heel begaanbaar ) is het verlengde van de Pianista trail
Goeie mogelijkheid lijkt me.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:09 schreef Pipo_de_C. het volgende:
Overgestoken (wie weet waarom), Rugzakje aan de kant gelegd en niet meer terug kunnen. De ene heeft het geprobeerd, glijdt uit, de ander probeert haar te grijpen waarna ze allebei worden meegesleurd, verdrinken en uiteindelijk kilometers ver weer aanspoelen.
Maar ze wisten waar ze gestart zijn toch? Zouden honden dat spoor vanaf daar niet meer op kunnen pakken dan?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ze zijn pas sinds de toevallige vondst van de rugzak aan de andere kant van de kam gaan zoeken. Ervoor alleen in de buurt van Boquete, steeds ten zuiden van de bergkam, terwijl de meiden die juist naar het noorden zijn overgestoken.
Mystic_HBC heb jij een kaartje tot waar het Pianista pad precies loopt ?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:13 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]
Het is een mooie hike... Het is ook begaanbaar... Dat is het dan ook... Ik heb er echt van genoten..
Er zijn paadjes langs deze trail die dat niet zo zijn... Het kan nu anders zijn, het is alweer 2,5 jaar geleden inmiddels...
Wij zijn toen met gids en groep van de trail afgegaan om een waterval te bekijken... Juist dat stukje heeft mij doen inzien dat je makkelijk de weg kwijt kan raken... Mijn gevoel zei dat we de ene kant op moesten om terug naar het pad te gaan. Het was precies de andere kant op... (Wij hadden dan ook geen hulpmiddelen zoals kompas)
Volle Iphone kan makkelijk een dag mee als je alleen foto's maakt. filmen gaat-ie sneller op, doe je nog minder kan hij 2 dagen mee, volgens mijn vrouw, die een 5 heeft.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, maar vermoedelijk waren ze daar niet verdwaald. Als Lorenzo ze echt heeft zien lopen, liepen ze gewoon rustig bergop.
Die smartphones zijn ondingen, mijne (Samsung) is ook na een paar uur leeg. Misschien dat die iPhone het iets langer houdt, maar waren ze helemaal opgeladen die dag?
Goed punt, geen idee. Die honden sloegen aan op bepaalde plekken (Spaanstalige video uit de OP), maar dat was het dan.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:15 schreef senesta het volgende:
[..]
Maar ze wisten waar ze gestart zijn toch? Zouden honden dat spoor vanaf daar niet meer op kunnen pakken dan?
Nee, dus dank! Excuses lijkt me niet nodig maar lief.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:18 schreef EllaBella het volgende:
Is behalve het filmpje van de NOS, dit artikel al gepost?
http://nos.nl/artikel/667461-vondst-rugzak-was-groot-geluk.html
Zoja, excuses
Heej, El_Mat - lees het volgende uit dit artikel:quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, dus dank! Excuses lijkt me niet nodig maar lief.
De NOS klopt niet volgens mij.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Heej, El_Mat - lees het volgende uit dit artikel:
Toen González van de rugzak hoorde, organiseerde hij meteen een zoektocht. Met een groep van zes mannen uit het indianendorp kamde hij de oevers uit, tot drie kilometer stroomopwaarts van waar de tas was gevonden. Na twee dagen hadden ze twee verschillende schoenen gevonden en twee botten. De vondsten bleken van doorslaggevend belang. Begin deze week werd vastgesteld dat het DNA erop overeenkwam met dat van Kris en Lisanne.
Jij dacht toch stroomafwaarts?
De jongens die met hem mee zochten, durfden er wel overheen. "Maar stel dat er iemand omkomt bij het zoeken. Als je in die sterke stroming valt, ben je verloren. De rivier sleurt je mee en je komt niet meer overeind."quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:18 schreef EllaBella het volgende:
Is behalve het filmpje van de NOS, dit artikel al gepost?
http://nos.nl/artikel/667461-vondst-rugzak-was-groot-geluk.html
Zoja, excuses
ze liepen stroomopwaarts vanaf de Stuwdamquote:
Dat zou je zeggen ja. Ze zijn bij die Mirador geweest (zie kaart onderzoeksteam, waar ik die Continental Divide opmerking uitgeknipt heb), dus zou je zeggen dat ze juist dat andere pad proberen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:22 schreef EllaBella het volgende:
Nouja, ik zit alles een beetje na te lezen, maar er wordt zo veel gepost, dat het steeds onoverzichtelijker is...
Ik denk dat ze inderdaad, zoals in het artikel aangegeven, nu geen sporen meer gaan vinden na al die regen. Toch raar dat, als dat pad daar zich splitst, ze niet verder hebben gezocht. Het lijkt me toch best voor de hand liggend dat je die kant dus op kan verdwalen?
Behalve dat toen het regenseizoen nog niet in alle hevigheid was losgebarsten...quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:22 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
De jongens die met hem mee zochten, durfden er wel overheen. "Maar stel dat er iemand omkomt bij het zoeken. Als je in die sterke stroming valt, ben je verloren. De rivier sleurt je mee en je komt niet meer overeind."
Zou met de meiden ook gebeurd kunnen zijn dus.
Mijn idee en als je internet (en wifi) uit hebt staan, dan is dat bijzonder gunstig voor je batterij. Hoewel weinig mensen dit weten of beseffen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volle Iphone kan makkelijk een dag mee als je alleen foto's maakt. filmen gaat-ie sneller op, doe je nog minder kan hij 2 dagen mee, volgens mijn vrouw, die een 5 heeft.
Maar verderop hebben ze geen bereik meer hè, na het tweede vlaggetje.
Men is in Latijns-Amerika iets zorgzamer dan in Europa. Hij heeft geen aangifte gedaan voor zover ik weet? Hij is ze wel gaan zoeken die ochtend, maar kon de kamer niet in omdat er geen sleutel was.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:23 schreef senesta het volgende:
Toch vind ik het ergens gek dat zo'n gids aangifte doet van vermissing omdat zijn klanten niet komen opdagen.
quote:Nu wil hij niet dat er verder gezocht gaat worden.
Dat vind ik dus zo vaag, dat je dan niet terugkeert? Je weet toch dat je iig niet over die rivier moet?quote:En zullen die meiden echt over die rivier gedurft hebben met kabels die heen en weer gaan waar hij het over heeft?
Oke, dat zal dan welquote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Men is in Latijns-Amerika iets zorgzamer dan in Europa. Hij heeft geen aangifte gedaan voor zover ik weet? Hij is ze wel gaan zoeken die ochtend, maar kon de kamer niet in omdat er geen sleutel was.
[..]![]()
[..]
Dat vind ik dus zo vaag, dat je dan niet terugkeert? Je weet toch dat je iig niet over die rivier moet?
quote:Wat González betreft is de zoektocht naar Kris en Lisanne voorbij. "Ik vind dat je geen risico meer moet nemen. Met wat we gevonden hebben weten we dat er niemand meer in leven is."
Kan me wel voorstellen dat de familie graag meer zou willen begraven en meer wil weten.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Wat González betreft is de zoektocht naar Kris en Lisanne voorbij. "Ik vind dat je geen risico meer moet nemen. Met wat we gevonden hebben weten we dat er niemand meer in leven is."
Voorlopig wordt er sowieso niet verder gezocht. Speciaal getrainde agenten van de grenspolitie waren na de zoektocht van González net twee dagen aan het zoeken toen het weer omsloeg. Sinds zaterdag regent het bijna onophoudelijk. De stromingen in de rivier zijn nog gevaarlijker dan anders en de beddingen waar de sporen van Kris en Lisanne werden gevonden zijn grotendeels ondergelopen.
Wel begrijpelijk. Ze kunnen met de nodige risico's nog een paar beenderen vinden en een gescheurde lycra. Maar dat verandert verder niets aan de hele zaak.
Misschien waren ze al een tijdje aan het dolen en dan maak je niet zo rationele beslissingen. Je moet een kant kiezen en een rivier volgen is niet zo dwaas.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat vind ik dus zo vaag, dat je dan niet terugkeert? Je weet toch dat je iig niet over die rivier moet?
Is dat met het vliegtuig ook niet zo?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Wat González betreft is de zoektocht naar Kris en Lisanne voorbij. "Ik vind dat je geen risico meer moet nemen. Met wat we gevonden hebben weten we dat er niemand meer in leven is."
Voorlopig wordt er sowieso niet verder gezocht. Speciaal getrainde agenten van de grenspolitie waren na de zoektocht van González net twee dagen aan het zoeken toen het weer omsloeg. Sinds zaterdag regent het bijna onophoudelijk. De stromingen in de rivier zijn nog gevaarlijker dan anders en de beddingen waar de sporen van Kris en Lisanne werden gevonden zijn grotendeels ondergelopen.
Wel begrijpelijk. Ze kunnen met de nodige risico's nog een paar beenderen vinden en een gescheurde lycra. Maar dat verandert verder niets aan de hele zaak.
Kan ik me ook wel voorstellen, maar zo langzamerhand begint het wel een kostbare zaak te worden. Als het dus geen misdrijf is, naar het zich laat aanzien, maar een simpel geval van pech / ongeval, dan kun je niet verwachten dat de Panamese autoriteiten of allerlei vrijwilligers daar hun tijd er onbezoldigd aan spenderen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:28 schreef senesta het volgende:
[..]
Kan me wel voorstellen dat de familie graag meer zou willen begraven en meer wil weten.
Ik begreep van de familie dat ze dankzij donaties de mogelijkheid hadden om nog verder te (laten) zoeken.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Kan ik me ook wel voorstellen, maar zo langzamerhand begint het wel een kostbare zaak te worden. Als het dus geen misdrijf is, naar het zich laat aanzien, maar een simpel geval van pech / ongeval, dan kun je niet verwachten dat de Panamese autoriteiten of allerlei vrijwilligers daar hun tijd er onbezoldigd aan spenderen.
Het staat een ieder uiteraard vrij om particulier (op eigen kosten) verder te zoeken.
Klein verschil: daar zijn nog helemaal geen stoffelijke overschotten. En dus geen overlijden in juridische zin. Dus geen doodverklaring. Dus geen erfenis / pensioen etc.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Is dat met het vliegtuig ook niet zo?
Ja precies. Zei jij niet dat dat een van de motieven van de ouders was om juist dat misdrijf te blijven benadrukken?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Kan ik me ook wel voorstellen, maar zo langzamerhand begint het wel een kostbare zaak te worden. Als het dus geen misdrijf is, naar het zich laat aanzien, maar een simpel geval van pech / ongeval, dan kun je niet verwachten dat de Panamese autoriteiten of allerlei vrijwilligers daar hun tijd er onbezoldigd aan spenderen.
Het staat een ieder uiteraard vrij om particulier (op eigen kosten) verder te zoeken.
Ja, dat is prima natuurlijk. Die indianen kunnen vast wel wat extra inkomsten gebruiken. Sowieso hoop ik dat die rijstmevrouw wel die $30,000 heeft gekregen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:34 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik begreep van de familie dat ze dankzij donaties de mogelijkheid hadden om nog verder te (laten) zoeken.
Inderdaad, dat had ik eerder gesuggereerd. Toen de Panamese mensen min of meer klaar waren met zoeken, werd opeens dat misdrijf verhaal heel sterk naar voren gebracht. Die spookverhalen kan de Panamese toeristische sector natuurlijk niet gebruiken.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja precies. Zei jij niet dat dat een van de motieven van de ouders was om juist dat misdrijf te blijven benadrukken?
Dat lijkt me namelijk wel een strategische zet van de ouders (begrijpelijk).
Ik heb alleen een papieren reliëfkaart van die regio. Wat aandenken en een sh**load foto'squote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:16 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Mystic_HBC heb jij een kaartje tot waar het Pianista pad precies loopt ?
er is namelijk enige verwarring over. tia
ja maar door wie ?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:34 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik begreep van de familie dat ze dankzij donaties de mogelijkheid hadden om nog verder te (laten) zoeken.
Neem aan dat je het vooral uitsluitsel wilt. Je wil de dood begrijpen en zie hoe dit topic loopt, men kan deze verdwaling niet rationeel verklaren. Je wil weten hoe de laatste uren van je dochter of vriendin er uit hebben gezien, hoe gruwelijk ook. Of dat een ongeluk of misdaad is, je wil het weten en we weten het nietquote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja precies. Zei jij niet dat dat een van de motieven van de ouders was om juist dat misdrijf te blijven benadrukken?
Dat lijkt me namelijk wel een strategische zet van de ouders (begrijpelijk).
Integendeel, je bent de beste bron van primaire informatie hier!quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:39 schreef Mystic_HBC het volgende:
Maar goed, niemand zit op mijn reisverslag te wachten.
Op enig moment zullen de ouders moeten berusten in de situatie zoals die is. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat ze zoveel mogelijk nog terug zouden willen vinden. Niet alleen lichamelijke resten, maar ook kledingstukken en sieraden.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Neem aan dat je het vooral uitsluitsel wilt. Je wil de dood begrijpen en zie hoe dit topic loopt, men kan deze verdwaling niet rationeel verklaren. Je wil weten hoe de laatste uren van je dochter of vriendin er uit hebben gezien, hoe gruwelijk ook. Of dat een ongeluk of misdaad is, je wil het weten en we weten het niet
Als de ouders nu toegeven aan de theorie ongeluk. Dan gebeurt er helemaal niks meer
Die berusting zal ook wel komen maar dat de vondst van een paar botten nog niet voldoende is, is in mijn ogen logisch en terecht. Gelukkig houden de Panamese autoriteiten ook nog niet op en speelt het onderwerp toch ook nog niet?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:46 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Op enig moment zullen de ouders moeten berusten in de situatie zoals die is. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat ze zoveel mogelijk nog terug zouden willen vinden. Niet alleen lichamelijke resten, maar ook kledingstukken en sieraden.
Toch is dat, leuk of niet, een kwestie van geld.
Heb al twintig duizend keer geschreven dit júist in hun voordeel werkt om het te laten liggen, bij het niét aantreffen van de spullen zou een misdrijf per direct aannemelijker zijn en dus verder onderzocht worden, het was dus juist in hun belang de spullen weg te gooien, om het als ongeluk neer te zetten.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:05 schreef El_Matador het volgende: En waarom zou een drugskartel dat 2 meiden vermoordt geen geld en waardevolle spullen meenemen?
Kennelijk lees jij alleen wat je wil lezen/benoem je enkel wat in het voordeel van jou scenario werkt, als iemand jou theorie tegenspreekt. Want als je goed had gelezen dan had je gezien dat ik 90% van de tijd de bronnen er wel bijvoeg, nogal kinderachtig om die enkele gevallen te noemen waarbij ik het vergat:quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:05 schreef El_Matador het volgende: Je roept de hele tijd dingen, maar komt maar niet met bronnen.
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:19 schreef Jezus9 het volgende: Die antropoloog (bron: http://www.hartvannederla(...)aak-panama-de-gaten/) zegt dat aan de hand van de botten toch wel het één en ander kan worden opgemaakt, alleen niet als het maar een paar botten zijn.
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:43 schreef Jezus9 het volgende: Blijkt dus DNA van Kris: http://www.volkskrant.nl/(...)-Lisanne-Froon.dhtml
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:43 schreef Jezus9 het volgende: Posters waren er ook gewoon van afgepulkt, bron: http://boquete.ning.com/f(...)7049&page=3#comments "But now we come to find out that someone has removed the flyers that were put up before."
Goed, je vroeg bronnen van de kartels. Hier heb je ze. Bronnen van de drugskartels in en rondom dat gehele gebied:quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:43 schreef Jezus9 het volgende: de link ervan: http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)a5-4bda-a54f83815c25
Bron 1: http://www.panamaamerica.(...)carteles-de-la-droga (van locale bronnen nog wel, de strijd tegen drugskartels, Bocas del Toro word er ook in genoemd)quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:05 schreef El_Matador het volgende: Je roept de hele tijd dingen, maar komt maar niet met bronnen. Dan is het makkelijk speculeren natuurlijk. Hoe kom je erbij dat in dát gebied drugskartels actief zijn?
Oh nu eenmaal bekend is het niet IN de rivier is gevonden, ga je eerdere uitspraak ontkennen, je schreef het toch echt:quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:45 schreef El_Matador het volgende: Ik heb niet gezegd vast en zeker in de rivierbedding.
Bron: forum.fok.nl/topic/2121425/4/25. Je wees Ouder1 er nog expliciet op dat ze fout zat met haar 'nabij de rivier' terwijl nabij de rivier wel degelijk het geval was. Voortaan toch je eigen bronnen wat beter checken, of je aanmaning wel klopt:quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:09 schreef El_Matador het volgende: Zie het kaartje wat RTL postte, daar staat het aangegeven. Het is in de rivierbedding op de kruising van de Culubré met de Changuinola. Waar dat precies is in die rivierbedding is onduidelijk.
Thnx, wij waren daar krap 3 dagen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Integendeel, je bent de beste bron van primaire informatie hier!
DonJames was ziekig en heeft de Pianista niet gelopen en MeloD is alleen op het lagere, vlakkere gedeelte geweest.
Ben jij bij dat uitzichtpunt geweest dat ze bij de NOS lieten zien, dat je je kan herinneren?
Volgens mij wel. Je merkt dat Panama er klaar mee is. Het regent, het is gevaarlijk, het heeft geen nut meer, risico, enzovoorts.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die berusting zal ook wel komen maar dat de vondst van een paar botten nog niet voldoende is, is in mijn ogen logisch en terecht. Gelukkig houden de Panamese autoriteiten ook nog niet op en speelt het onderwerp toch ook nog niet?
Ik heb totaal geen probleem met jou als geheel Matador. Ik vind je intelligent overkomen, alles goed uitgedacht, goed geformuleerd. Alleen in deze éne situatie vond ik het wat opmerkelijk je anderen erop wees hun bronnen niet goed te checken en ze fout zaten, terwijl achteraf bleek jij je bronnen niet goed gecheckt had. Dat is alles. Maar dat scheidt ik van jou als persoon in geheel hier. Vind jou (inhoudelijke) post veel bijdragen, in alle topics rondom deze zaak.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:53 schreef El_Matador het volgende: Dat zag ik later ook, wat is je probleem toch?
Dit artikel (van vandaag) uit Panama geeft wel aan dat ze de komende tijd sowieso verder gaan zoeken:quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:45 schreef StaceySinger het volgende:
New from LA PRENSA newspaper:
Search has been suspended due to bad weather in the area.
http://www.prensa.com/uhora/locales/...esas/349646?en
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:57 schreef EllaBella het volgende:
[..]
Dit artikel (van vandaag) uit Panama geeft wel aan dat ze de komende tijd sowieso verder gaan zoeken:
[google translate]
Ambtenaren zal in de komende dagen een "gids kaart" op te richten. En het is gemarkeerd coördinaten zijn in het gebied, die moet worden gevolgd om het onderzoek voort te zetten.
Ondertussen had de eerste overste, Betsaïda Pitti, aanklager al aangegeven dat het openbaar ministerie zeker zal onderzoeken om te verduidelijken wat er gebeurd met de Nederlandse Lisanne en Kris in de berg. Vanaf 1 april de verdwijning van twee jonge Nederlanders werd aangekondigd.
We zullen zien. Zeggen en zoeken zijn twee verschillende dingen. Laten we ook eerlijk zijn: er valt niet echt iets meer te zoeken.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:57 schreef EllaBella het volgende:
[..]
Dit artikel (van vandaag) uit Panama geeft wel aan dat ze de komende tijd sowieso verder gaan zoeken:
[google translate]
Ambtenaren zal in de komende dagen een "gids kaart" op te richten. En het is gemarkeerd coördinaten zijn in het gebied, die moet worden gevolgd om het onderzoek voort te zetten.
Ondertussen had de eerste overste, Betsaïda Pitti, aanklager al aangegeven dat het openbaar ministerie zeker zal onderzoeken om te verduidelijken wat er gebeurd met de Nederlandse Lisanne en Kris in de berg. Vanaf 1 april de verdwijning van twee jonge Nederlanders werd aangekondigd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |