abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 juni 2014 @ 19:22:47 #151
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141624946
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, maar dat is veel verder weg. Die Changuinola mondt inderdaad uit niet ver van de Bocas del Toro (eilanden).

Waarom zou je zonder rugzak in volledig onbekend en gevaarlijk (terrein en dieren, niet; mensen) gebied naar je eerdere hostel lopen?
Nee, niet zonder rugzak, dat ze niet doorhadden dat de ergens dus niet noord liepen richting bocas maar zuid richting het dorpje (paar km bij die vindplaats van de schoen vandaan). In beginsel nog met rugzak.
pi_141624949
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:20 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

't is ook wel interessant. :) Alleen zonder nieuwe input blijf iedereen een beetje met dezelfde opties dwalen!

maar ga vooral door met discussiėren! ;) Wie weet komt ooit het hele verhaal nog naar boven en heeft een van jullie het inderdaad bij het rechte eind!
Ja, we lopen in dezelfde kringetjes als Kris en Lisanne.

Ik zou graag bronnen zijn voor de beweringen:
• er waren drugskartels actief in het gebied
• de meiden hadden routekaarten (wandelkaarten?) bij zich
• de meiden waren moe en wilden naar huis - integendeel, ze zijn de El Pianista nog opgelopen nadat ze de Alto Lino eventjes (~15 min) geprobeerd hadden
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141625020
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:22 schreef jackie12 het volgende:
Hmmm Matador heeft na het zien van deze beelden de beste kaarten in handen denk ik.
Alhoewel......blijf toch een beetje eigenwijs!
Ik ben er nog mee bezig, dank voor de link.

Na een paar seconden al een nieuwe getuige; een man in een boerderij heeft de meiden zien passeren. Helaas komt die getuige niet aan het woord. -O-
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_141625035
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:22 schreef Marrije het volgende:

[..]

Nee, niet zonder rugzak, dat ze niet doorhadden dat de ergens dus niet noord liepen richting bocas maar zuid richting het dorpje (paar km bij die vindplaats van de schoen vandaan). In beginsel nog met rugzak.
Ik snap je niet, sorry. :@

vrijdag 27 juni 2014 @ 19:26:34 #155
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141625079
quote:
zeer interessant en de man die daar in die (begin van de)) jungle woont heeft ze dus dat pad op naar boven zien gaan. Daar hadden ze mooi uitzicht. Daar hadden ze moeten omkeren en terug moeten gaan, dat hebben ze niet gedaan, ze zijn doorgelopen. Verder het pad op. Een pad met links,rechts en voor alleen maar bomen. Twee dagen lopen voor een kenner naar de plek waar de tas is gevonden.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 19:26:52 #156
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_141625090
Als het geen misdrijf was, hoe is het dan te verklaren dat beide zijn omgekomen?
De resten zijn bij elkaar gevonden, een ongeluk waardoor beiden gedood zijn?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_141625139
Het is duidelijk aan dat filmpje dat ze simpelweg het verkeerde doorgangetje hebben genomen bovenop de berg. Het gangetje door de struiken naar Boquete lijkt als twee druppels water op dat gangetje dat de andere kant op gaat en dat zij hebben genomen. Waarschijnlijk hebben ze eerst een lange rustpauze gehad daar bovenop - ziet er ook veilig uit, prettig om even een dutje te doen, of misschien de hele nacht als de duisternis al was ingevallen - en dan word je wakker en tja, welk doorgangetje was het ook alweer? Er staat geen bord daar!
pi_141625144
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:26 schreef Marrije het volgende:
Twee dagen lopen voor een kenner naar de plek waar de tas is gevonden.
Nee! dat is naar de resten en schoenen, niet naar de rugzak (40 km ipv 6).

Die rugzak is op ~ 8 uur lopen vanaf Boquete voor een kenner gevonden.

pi_141625161
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dank, ik ben trouwens geen jungle-expert ofzo. Wel geoloog met veel veldervaring. :)

[..]

Ja, juist door die rugzak. Ik ga uit van de data en probeer daar een scenario van te maken. Daarom kan ik ook geen misdrijf zien omdat ik er geen aanwijzingen voor zie.

Wat voor ongeluk weet ik niet.

De grootste risico's (mijn inschatting als relatieve leek, ik ben daar niet geweest, nog, wil er ook heeel graag kijken en die routes lopen):

• terrein - gaten, kuilen, takken, stroomversnellingen, etc. etc.
• weer/klimaat - temperatuursverschillen en mochten ze nog geleefd hebben op vrijdag 4 april dan ook het noodweer/onweer
• kleine dieren (geen poema's of jaguars), giftige dieren (met name slangen), maar ook muggen die ziektes kunnen overbrengen, bloedzuigers, teken, spinnen, giftige rupsen komen er voor, etc. etc.
dit alles versterkt door:
• duisternis - je ziet echt geen hand voor ogen want er is geen lichtbron (~nieuwe maan)
• oververmoeidheid/zwakte/ziekte - als Lisanne of Kris er echt "ziekjes" uitzag volgens de getuige uit de OP, kan dat een sterk beinvloedende factor zijn

Op zich grote risico's in intensiteit maar juist heel klein in frequentie (dus kans):
• grote katachtigen (poema, jaguar, ocelot)
• menselijke moordenaars
Ja dit zijn zo ongeveer alle mogelijke opties die er zijn Sherlock. Ik ga voor de laatste.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141625162
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:28 schreef Loekie1 het volgende:
Er staat geen bord daar!
En dan raken de VINEXtoeristen in de war natuurlijk.

vrijdag 27 juni 2014 @ 19:29:40 #161
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141625175
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik snap je niet, sorry. :@
op het moment dat ze dachten verdwaald te zijn kozen ze voor langs de rivier blijven lopen, stroomafwaarts, zodat ze bij boca uit zouden komen. Niet door hebbende dat ze niet richting het noorden liepen maar richting het zuiden.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 19:29:57 #162
244933 trovey
Nachtoele
pi_141625184
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:26 schreef Oud_student het volgende:
Als het geen misdrijf was, hoe is het dan te verklaren dat beide zijn omgekomen?
De resten zijn bij elkaar gevonden, een ongeluk waardoor beiden gedood zijn?
Of ze zijn bij elkaar gebleven omdat ze elkaar niet achter wilden laten en zijn zo samen gestorven door uitputting of wat dan ook. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_141625217
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En dan raken de VINEXtoeristen in de war natuurlijk.
Ik dacht het wel, belachelijk dat daar niet even een bordje staat.
pi_141625222
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:29 schreef Marrije het volgende:

[..]

op het moment dat ze dachten verdwaald te zijn kozen ze voor langs de rivier blijven lopen, stroomafwaarts, zodat ze bij boca uit zouden komen. Niet door hebbende dat ze niet richting het noorden liepen maar richting het zuiden.
Jij denkt dus echt dat hun doel was om zonder ervaring en in hun korte broekje en met kleine flesje(s?) water 'eventjes' naar Bocas te lopen? Die 83 dollar waren dan voor de veerboot?

pi_141625234
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:30 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik dacht het wel, belachelijk dat daar niet even een bordje staat.
QED.

Ga alsjeblieft nooit de "jungle" in. :X

pi_141625253
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik kan geen spaans maar bij de ondertiteling stond de spullen en niet de schoenen en menselijke resten.
Je weet zeker dat met 2 dagen lopen hij dat bedoelde en niet de plek van de rugzak?
  vrijdag 27 juni 2014 @ 19:32:46 #167
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141625276
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oh.
Die vrouw zegt, hun rugzak en schoenen werden uiteindelijk kilometers verderop gevonden.
Dan komt er een ondertiteling dat de rivier waar de spullen gevonden zijn op twee dagen afstand lopen ligt.
Maar dieondertiteling klopt dus niet?
pi_141625290
Helemaal als ze even een dutje hebben gedaan en toen in de halfduisternis het juiste gangetje moesten nemen. In het donker herken je niets, je loopt door en pas als het licht wordt zie je dat je helemaal verkeerd bent.
pi_141625293
quote:
0s.gif [b]Op vrijdag 27 juni 2014 19:26 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile
De resten zijn bij elkaar gevonden
Min of meer:

S2 (schoen Lisanne + bekken Kris) ligt een paar kilometer stroomafwaarts van waar Kris' schoen (S1) is gevonden.

Logisch is dan te veronderstellen dat de rivier de resten verplaatst heeft. Zoniet, hoe komt Kris' schoen dan stroomopwaarts terecht?

vrijdag 27 juni 2014 @ 19:34:21 #170
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141625311
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij denkt dus echt dat hun doel was om zonder ervaring en in hun korte broekje en met kleine flesje(s?) water 'eventjes' naar Bocas te lopen? Die 83 dollar waren dan voor de veerboot?
nee, blijkbaar ben ik niet duidelijk.
Ik denk niet dat bocas hun doel was, ik denk dat dat het werd nadat ze door hadden dat ze verdwaald waren. Terug naar een punt langs de rivier waarvan ze wisten dat het er moest zijn.
pi_141625312
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:31 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik kan geen spaans maar bij de ondertiteling stond de spullen en niet de schoenen en menselijke resten.
Je weet zeker dat met 2 dagen lopen hij dat bedoelde en niet de plek van de rugzak?
Zie de kaartjes. In 2 dagen kan je wel ~40 km lopen.
Die rugzak lag op ~ 11 km van Boquete en ~ 6-7 km vanaf dat uitzichtpunt wat ze laten zien (waar dat precies is op de kaart weet ik niet; jij?)

pi_141625348
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:34 schreef Marrije het volgende:

[..]

nee, blijkbaar ben ik niet duidelijk.
Ik denk niet dat bocas hun doel was, ik denk dat dat het werd nadat ze door hadden dat ze verdwaald waren. Terug naar een punt langs de rivier waarvan ze wisten dat het er moest zijn.
Ja? liever 75 km doorlopen door onherbergzaam gebied zonder enig richtinggevoel in plaats van ~11 km teruglopen en gewoon in je eigen bedje slapen?

vrijdag 27 juni 2014 @ 19:38:16 #173
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141625433
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja? liever 75 km doorlopen door onherbergzaam gebied zonder enig richtinggevoel in plaats van ~11 km teruglopen en gewoon in je eigen bedje slapen?
nadat ze verdwaald waren... Ze wisten de weg terug van 11 km dus niet. Ook niet hoe daar te komen. Het enige wat ze hadden was de rivier, dus dan die maar volgen (stroomafwaarts) naar een punt waarvan je weet dat het aan de rivier moet liggen.
pi_141625462
"Kris en Lisanne hadden hier de weg terug moeten nemen"

http://nos.nl/video/66744(...)ug-moeten-nemen.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 27 juni 2014 @ 19:39:55 #175
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141625476
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zie de kaartjes. In 2 dagen kan je wel ~40 km lopen.
Die rugzak lag op ~ 11 km van Boquete en ~ 6-7 km vanaf dat uitzichtpunt wat ze laten zien (waar dat precies is op de kaart weet ik niet; jij?)
dan zit diegids ernaast of klopt de vertaling niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')