Nee, niet zonder rugzak, dat ze niet doorhadden dat de ergens dus niet noord liepen richting bocas maar zuid richting het dorpje (paar km bij die vindplaats van de schoen vandaan). In beginsel nog met rugzak.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, maar dat is veel verder weg. Die Changuinola mondt inderdaad uit niet ver van de Bocas del Toro (eilanden).
Waarom zou je zonder rugzak in volledig onbekend en gevaarlijk (terrein en dieren, niet; mensen) gebied naar je eerdere hostel lopen?
Ja, we lopen in dezelfde kringetjes als Kris en Lisanne.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:20 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
't is ook wel interessant.Alleen zonder nieuwe input blijf iedereen een beetje met dezelfde opties dwalen!
maar ga vooral door met discussiėren!Wie weet komt ooit het hele verhaal nog naar boven en heeft een van jullie het inderdaad bij het rechte eind!
Ik ben er nog mee bezig, dank voor de link.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:22 schreef jackie12 het volgende:
Hmmm Matador heeft na het zien van deze beelden de beste kaarten in handen denk ik.
Alhoewel......blijf toch een beetje eigenwijs!
Ik snap je niet, sorry.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:22 schreef Marrije het volgende:
[..]
Nee, niet zonder rugzak, dat ze niet doorhadden dat de ergens dus niet noord liepen richting bocas maar zuid richting het dorpje (paar km bij die vindplaats van de schoen vandaan). In beginsel nog met rugzak.
zeer interessant en de man die daar in die (begin van de)) jungle woont heeft ze dus dat pad op naar boven zien gaan. Daar hadden ze mooi uitzicht. Daar hadden ze moeten omkeren en terug moeten gaan, dat hebben ze niet gedaan, ze zijn doorgelopen. Verder het pad op. Een pad met links,rechts en voor alleen maar bomen. Twee dagen lopen voor een kenner naar de plek waar de tas is gevonden.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:18 schreef jackie12 het volgende:
http://nos.nl/video/66744(...)ug-moeten-nemen.html
heel interessant
Nee! dat is naar de resten en schoenen, niet naar de rugzak (40 km ipv 6).quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:26 schreef Marrije het volgende:
Twee dagen lopen voor een kenner naar de plek waar de tas is gevonden.
Ja dit zijn zo ongeveer alle mogelijke opties die er zijn Sherlock. Ik ga voor de laatste.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank, ik ben trouwens geen jungle-expert ofzo. Wel geoloog met veel veldervaring.
[..]
Ja, juist door die rugzak. Ik ga uit van de data en probeer daar een scenario van te maken. Daarom kan ik ook geen misdrijf zien omdat ik er geen aanwijzingen voor zie.
Wat voor ongeluk weet ik niet.
De grootste risico's (mijn inschatting als relatieve leek, ik ben daar niet geweest, nog, wil er ook heeel graag kijken en die routes lopen):
• terrein - gaten, kuilen, takken, stroomversnellingen, etc. etc.
• weer/klimaat - temperatuursverschillen en mochten ze nog geleefd hebben op vrijdag 4 april dan ook het noodweer/onweer
• kleine dieren (geen poema's of jaguars), giftige dieren (met name slangen), maar ook muggen die ziektes kunnen overbrengen, bloedzuigers, teken, spinnen, giftige rupsen komen er voor, etc. etc.
dit alles versterkt door:
• duisternis - je ziet echt geen hand voor ogen want er is geen lichtbron (~nieuwe maan)
• oververmoeidheid/zwakte/ziekte - als Lisanne of Kris er echt "ziekjes" uitzag volgens de getuige uit de OP, kan dat een sterk beinvloedende factor zijn
Op zich grote risico's in intensiteit maar juist heel klein in frequentie (dus kans):
• grote katachtigen (poema, jaguar, ocelot)
• menselijke moordenaars
En dan raken de VINEXtoeristen in de war natuurlijk.quote:
op het moment dat ze dachten verdwaald te zijn kozen ze voor langs de rivier blijven lopen, stroomafwaarts, zodat ze bij boca uit zouden komen. Niet door hebbende dat ze niet richting het noorden liepen maar richting het zuiden.quote:
Of ze zijn bij elkaar gebleven omdat ze elkaar niet achter wilden laten en zijn zo samen gestorven door uitputting of wat dan ook.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:26 schreef Oud_student het volgende:
Als het geen misdrijf was, hoe is het dan te verklaren dat beide zijn omgekomen?
De resten zijn bij elkaar gevonden, een ongeluk waardoor beiden gedood zijn?
Ik dacht het wel, belachelijk dat daar niet even een bordje staat.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dan raken de VINEXtoeristen in de war natuurlijk.
Jij denkt dus echt dat hun doel was om zonder ervaring en in hun korte broekje en met kleine flesje(s?) water 'eventjes' naar Bocas te lopen? Die 83 dollar waren dan voor de veerboot?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:29 schreef Marrije het volgende:
[..]
op het moment dat ze dachten verdwaald te zijn kozen ze voor langs de rivier blijven lopen, stroomafwaarts, zodat ze bij boca uit zouden komen. Niet door hebbende dat ze niet richting het noorden liepen maar richting het zuiden.
QED.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:30 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik dacht het wel, belachelijk dat daar niet even een bordje staat.
Ik kan geen spaans maar bij de ondertiteling stond de spullen en niet de schoenen en menselijke resten.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee! dat is naar de resten en schoenen, niet naar de rugzak (40 km ipv 6).
Die rugzak is op ~ 8 uur lopen vanaf Boquete voor een kenner gevonden.
Oh.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee! dat is naar de resten en schoenen, niet naar de rugzak (40 km ipv 6).
Die rugzak is op ~ 8 uur lopen vanaf Boquete voor een kenner gevonden.
Min of meer:quote:[b]Op vrijdag 27 juni 2014 19:26 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile
De resten zijn bij elkaar gevonden
nee, blijkbaar ben ik niet duidelijk.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij denkt dus echt dat hun doel was om zonder ervaring en in hun korte broekje en met kleine flesje(s?) water 'eventjes' naar Bocas te lopen? Die 83 dollar waren dan voor de veerboot?
Zie de kaartjes. In 2 dagen kan je wel ~40 km lopen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:31 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik kan geen spaans maar bij de ondertiteling stond de spullen en niet de schoenen en menselijke resten.
Je weet zeker dat met 2 dagen lopen hij dat bedoelde en niet de plek van de rugzak?
Ja? liever 75 km doorlopen door onherbergzaam gebied zonder enig richtinggevoel in plaats van ~11 km teruglopen en gewoon in je eigen bedje slapen?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:34 schreef Marrije het volgende:
[..]
nee, blijkbaar ben ik niet duidelijk.
Ik denk niet dat bocas hun doel was, ik denk dat dat het werd nadat ze door hadden dat ze verdwaald waren. Terug naar een punt langs de rivier waarvan ze wisten dat het er moest zijn.
nadat ze verdwaald waren... Ze wisten de weg terug van 11 km dus niet. Ook niet hoe daar te komen. Het enige wat ze hadden was de rivier, dus dan die maar volgen (stroomafwaarts) naar een punt waarvan je weet dat het aan de rivier moet liggen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja? liever 75 km doorlopen door onherbergzaam gebied zonder enig richtinggevoel in plaats van ~11 km teruglopen en gewoon in je eigen bedje slapen?
dan zit diegids ernaast of klopt de vertaling niet?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zie de kaartjes. In 2 dagen kan je wel ~40 km lopen.
Die rugzak lag op ~ 11 km van Boquete en ~ 6-7 km vanaf dat uitzichtpunt wat ze laten zien (waar dat precies is op de kaart weet ik niet; jij?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |