abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141626215
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb niet gezegd vast en zeker in de rivierbedding, ik heb het verschil tussen rivier, rivierbedding en oever proberen uit te leggen.

Nou heb je in je onwaakpost wel eerst anderen op de vingers getikt omdat ze zich niet aan de feiten houden, om dat vervolgens als feit te presenteren. Dat je niet de letterlijke woorden vast en zeker gebruikt doet er niet zo veel toe.

quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 17:53 schreef El_Matador het volgende:
Mogge lieverds, ik hoop dat het gezellig is?

Ik zie een hele hoop punten voorbijkomen die allang ofwel duidelijk ofwel anders zijn, als je je bij de feiten houdt.

[...]

• die resten zijn in de rivierbedding gevonden.
pi_141626242
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:28 schreef Loekie1 het volgende:
Het is duidelijk aan dat filmpje dat ze simpelweg het verkeerde doorgangetje hebben genomen bovenop de berg. Het gangetje door de struiken naar Boquete lijkt als twee druppels water op dat gangetje dat de andere kant op gaat en dat zij hebben genomen. Waarschijnlijk hebben ze eerst een lange rustpauze gehad daar bovenop - ziet er ook veilig uit, prettig om even een dutje te doen, of misschien de hele nacht als de duisternis al was ingevallen - en dan word je wakker en tja, welk doorgangetje was het ook alweer? Er staat geen bord daar!
Toen ik dit filmpje zag had ik precies dezelfde gedachte... Twee druppels water...
Dream like you live forever
Live like you'll die today...
JD
pi_141626248
quote:
13s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 20:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nou heb je in je onwaakpost wel eerst anderen op de vingers getikt omdat ze zich niet aan de feiten houden, om dat vervolgens als feit te presenteren. Dat je niet de letterlijke woorden vast en zeker gebruikt doet er niet zo veel toe.

[..]

En met nieuwe informatie wordt dat geupdate, wat is je probleem jongen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141626342
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar dat andere pad dat ze dus vanaf dat uitzichtpunt genomen hebben (kun je die screenshot niet voorleggen aan je contacten en vragen waar dat exact geweest is om het op een kaart te zetten? - bij nader inzien niet erg duidelijk, zie screenshot), dat is dan ineens de Sendero Culebra? Of is het El Pianista die nog doorloopt?

[ afbeelding ]

De NOS heeft er met gids "ruim 2 uur" over gedaan om boven te komen.

Logisch is dan dat de meiden daar bij zonsondergang waren en dan in het donker "terug"gingen.
Ja klinkt logisch.
pi_141626360
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:57 schreef StaceySinger het volgende:
tussen de 2 trail's liggen watervallen
Zou dat uitzichtpunt bij P kunnen zijn (op de zoektochtkaart van het team aangeduid met "Il Pianista"?):

Dat ze daar terug naar beneden hadden moeten gaan via links, maar rechts gekozen hebben en zo bij die rivier uitkwamen (na ~1+ km)?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_141626621
De batterijen van de camera waren leeg op het einde, ze hebben foto's gemaakt totdat de batterijen leeg waren:
http://www.tvn-2.com/Noti(...)esas-con-ticos-.aspx (Spaans)

Hier zeggen ze trouwens 89 dollar, niet 83 dollar.

De dames hebben 2 Costaricanen ontmoet in Bocas del Toro. Onduidelijk is of dat die 2 omcirkelde jongens op de foto zijn.

[ Bericht 17% gewijzigd door El_Matador op 27-06-2014 20:19:44 ]

pi_141626718
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 20:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zou dat uitzichtpunt bij P kunnen zijn (op de zoektochtkaart van het team aangeduid met "Il Pianista"?):

[ afbeelding ]

Dat ze daar terug naar beneden hadden moeten gaan via links, maar rechts gekozen hebben en zo bij die rivier uitkwamen (na ~1+ km)?
bij vlag nr 1

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141626737
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar dat andere pad dat ze dus vanaf dat uitzichtpunt genomen hebben (kun je die screenshot niet voorleggen aan je contacten en vragen waar dat exact geweest is om het op een kaart te zetten? - bij nader inzien niet erg duidelijk, zie screenshot), dat is dan ineens de Sendero Culebra? Of is het El Pianista die nog doorloopt?

[ afbeelding ]

De NOS heeft er met gids "ruim 2 uur" over gedaan om boven te komen.

Logisch is dan dat de meiden daar bij zonsondergang waren en dan in het donker "terug"gingen. Waren zij de enigen daar op die top? Geen enkele andere toerist die die dagen in Boquete/El Pianista trail was, heeft die meiden op de top gezien?
Bij zonsondergang was er wrs niemand.
Die boer heeft ze ook niet zien terugkomen, en vond dat niet gek?
I´m back.
pi_141626767
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 20:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Bij zonsondergang was er wrs niemand.
Die boer heeft ze ook niet zien terugkomen, en vond dat niet gek?
Ik denk dat die "boer" (wat in het Spaans een finca heet, vertaalt de NOS als "boerderij") die Lorenzo Gonzalez is geweest, die ze mogelijk (het is niet zeker) gezien zou hebben, omhooglopend.

Nee, lijkt me niet dat die man 's nachts naar het pad gaat kijken om te zien wie er allemaal naar beneden komen.

vrijdag 27 juni 2014 @ 20:18:22 #210
47320 M_Schtoppel
Go Onno go!
pi_141626791
Wat zeggen ze nou in dat filmpje, ik versta er geen zak van.
Gaap Goals rulezzz!
pi_141626812
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 20:13 schreef El_Matador het volgende:
De batterijen van de camera waren leeg op het einde, ze hebben foto's gemaakt totdat de batterijen leeg waren:
http://www.tvn-2.com/Noti(...)esas-con-ticos-.aspx (Spaans)

Hier zeggen ze trouwens 89 dollar, niet 83 dollar.
Zonder die foto's blijft het toch echt behoorlijk speculeren, er kan zoveel gebeurd zijn.
Die foto's geven ze nog niet vrij, begrijp ik?
I´m back.
pi_141626866
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 20:18 schreef M_Schtoppel het volgende:
Wat zeggen ze nou in dat filmpje, ik versta er geen zak van.
Daarom vertaal ik het voor je/jullie/ons. :)

vrijdag 27 juni 2014 @ 20:20:37 #213
47320 M_Schtoppel
Go Onno go!
pi_141626879
Met een beetje geluk zijn die foto's gegeotagged, zo dat in ieder geval vrij duidelijk is waar ze gemaakt zijn.
Gaap Goals rulezzz!
pi_141626888
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 20:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zonder die foto's blijft het toch echt behoorlijk speculeren, er kan zoveel gebeurd zijn.
Die foto's geven ze nog niet vrij, begrijp ik?
Nee, de politie zei dat ze die aan het analyseren waren en keken of er een (afscheids)boodschap van de meiden opstond.

pi_141626935
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 20:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, de politie zei dat ze die aan het analyseren waren en keken of er een (afscheids)boodschap van de meiden opstond.
Ik denk dat we vooralsnog even moeten wachtten, maar dat dingen wrs wel een stuk duidelijker zullen worden.
I´m back.
pi_141627028
De meiden waren op zaterdag 29 maart in Boquete aangekomen, dus hadden 2 volle dagen in het dorp (30 & 31 maart) voordat ze op dinsdag 1 april gingen wandelen:
A Alto Boquete llegaron el 29 de marzo de 2014.

vrijdag 27 juni 2014 @ 20:31:08 #217
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141627200
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 20:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat we vooralsnog even moeten wachtten, maar dat dingen wrs wel een stuk duidelijker zullen worden.
ja en dan zie je dat ze verdwaald zijn, maar een doodsoorzaak 'maken we niet mee' denk ik.
pi_141627276
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 20:31 schreef Marrije het volgende:

[..]

ja en dan zie je dat ze verdwaald zijn, maar een doodsoorzaak 'maken we niet mee' denk ik.
Dan weet je al wat, kun je vandaar uit verder zoeken.
I´m back.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 20:33:08 #219
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141627285
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 20:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

maar als ze nu 'pas' naar een afscheidsboodschap aan het zoeken zijn dan heeft het wel even geduurd eer men de beelden heeft terug kunnen halen
pi_141627345
De beelden geven voor mij een duidelijk beeld over hoe het gebied eruit ziet. Je kunt idd makkelijk verdwalen
Wat ik wel apart vind is dat de NOS er vanuit gaat dat ze ook echt dit pad hebben genomen eigenlijk alleen maar gebaseerd op de getuigenis van de man die daar in dat huisje woont. Heeft hij ze echt goed gezien en waarom heeft hij ze net als Oliva de Kam beneden niet gewaarschuwd dat ze niet verder moesten en waarom vond hij het niet vreemd dat ze niet terugkeerden?
En hoe laat was het dat ze langs dit huisje liepen? Zoals je ziet ik blijf kritisch!
pi_141627360
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 20:33 schreef Marrije het volgende:

[..]

maar als ze nu 'pas' naar een afscheidsboodschap aan het zoeken zijn dan heeft het wel even geduurd eer men de beelden heeft terug kunnen halen
Dat neem ik aan van wel. 2,5 maand zware regen is niet niks voor zo'n camera...

pi_141627429
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 20:34 schreef jackie12 het volgende:
Zoals je ziet ik blijf kritisch!
^O^

Het wordt niet duidelijk wie die getuige nou is, maar gezien de tijdlijn en de andere filmpjes, alsmede de achtergrond waar die Lorenzo in 2 filmpjes gefilmd werd, denk ik dat hij het zou zijn.

Hij geeft de minst betrouwbare getuigenis maar is ook de laatste (dus hoogste que topografie) die ze levend gezien zou hebben.

Dat was dus NA Oliva, en dat was om ~16:15 en vermoedelijk op het vlakkere stuk beneden.

In 2 uur doorlopen ben je dan op tijd boven voor de zonsondergang (ik neem aan dat dat hun doel was).

pi_141627622
Ik las ergens dat er gemiddeld 80 mensen per dag de Pianiste trail doen. Hoe kan het dan dat niemand hun is tegengekomen bv mensen die op de terugweg waren?
pi_141627728
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 20:16 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

bij vlag nr 1

[ afbeelding ]
Kan iemand aangeven waar de vlaggetjes voor staan?
pi_141627745
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 20:42 schreef jackie12 het volgende:
Ik las ergens dat er gemiddeld 80 mensen per dag de Pianiste trail doen. Hoe kan het dan dat niemand hun is tegengekomen bv mensen die op de terugweg waren?
Niemand die zich heeft gemeld die toevallig op dezelfde dag de Painiste deden anders.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')