Misschien waren ze al een tijdje aan het dolen en dan maak je niet zo rationele beslissingen. Je moet een kant kiezen en een rivier volgen is niet zo dwaas.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat vind ik dus zo vaag, dat je dan niet terugkeert? Je weet toch dat je iig niet over die rivier moet?
Is dat met het vliegtuig ook niet zo?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Wat González betreft is de zoektocht naar Kris en Lisanne voorbij. "Ik vind dat je geen risico meer moet nemen. Met wat we gevonden hebben weten we dat er niemand meer in leven is."
Voorlopig wordt er sowieso niet verder gezocht. Speciaal getrainde agenten van de grenspolitie waren na de zoektocht van González net twee dagen aan het zoeken toen het weer omsloeg. Sinds zaterdag regent het bijna onophoudelijk. De stromingen in de rivier zijn nog gevaarlijker dan anders en de beddingen waar de sporen van Kris en Lisanne werden gevonden zijn grotendeels ondergelopen.
Wel begrijpelijk. Ze kunnen met de nodige risico's nog een paar beenderen vinden en een gescheurde lycra. Maar dat verandert verder niets aan de hele zaak.
Kan ik me ook wel voorstellen, maar zo langzamerhand begint het wel een kostbare zaak te worden. Als het dus geen misdrijf is, naar het zich laat aanzien, maar een simpel geval van pech / ongeval, dan kun je niet verwachten dat de Panamese autoriteiten of allerlei vrijwilligers daar hun tijd er onbezoldigd aan spenderen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:28 schreef senesta het volgende:
[..]
Kan me wel voorstellen dat de familie graag meer zou willen begraven en meer wil weten.
Ik begreep van de familie dat ze dankzij donaties de mogelijkheid hadden om nog verder te (laten) zoeken.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Kan ik me ook wel voorstellen, maar zo langzamerhand begint het wel een kostbare zaak te worden. Als het dus geen misdrijf is, naar het zich laat aanzien, maar een simpel geval van pech / ongeval, dan kun je niet verwachten dat de Panamese autoriteiten of allerlei vrijwilligers daar hun tijd er onbezoldigd aan spenderen.
Het staat een ieder uiteraard vrij om particulier (op eigen kosten) verder te zoeken.
Klein verschil: daar zijn nog helemaal geen stoffelijke overschotten. En dus geen overlijden in juridische zin. Dus geen doodverklaring. Dus geen erfenis / pensioen etc.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Is dat met het vliegtuig ook niet zo?
Ja precies. Zei jij niet dat dat een van de motieven van de ouders was om juist dat misdrijf te blijven benadrukken?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Kan ik me ook wel voorstellen, maar zo langzamerhand begint het wel een kostbare zaak te worden. Als het dus geen misdrijf is, naar het zich laat aanzien, maar een simpel geval van pech / ongeval, dan kun je niet verwachten dat de Panamese autoriteiten of allerlei vrijwilligers daar hun tijd er onbezoldigd aan spenderen.
Het staat een ieder uiteraard vrij om particulier (op eigen kosten) verder te zoeken.
Ja, dat is prima natuurlijk. Die indianen kunnen vast wel wat extra inkomsten gebruiken. Sowieso hoop ik dat die rijstmevrouw wel die $30,000 heeft gekregen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:34 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik begreep van de familie dat ze dankzij donaties de mogelijkheid hadden om nog verder te (laten) zoeken.
Inderdaad, dat had ik eerder gesuggereerd. Toen de Panamese mensen min of meer klaar waren met zoeken, werd opeens dat misdrijf verhaal heel sterk naar voren gebracht. Die spookverhalen kan de Panamese toeristische sector natuurlijk niet gebruiken.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja precies. Zei jij niet dat dat een van de motieven van de ouders was om juist dat misdrijf te blijven benadrukken?
Dat lijkt me namelijk wel een strategische zet van de ouders (begrijpelijk).
Ik heb alleen een papieren reliëfkaart van die regio. Wat aandenken en een sh**load foto'squote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:16 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Mystic_HBC heb jij een kaartje tot waar het Pianista pad precies loopt ?
er is namelijk enige verwarring over. tia
ja maar door wie ?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:34 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik begreep van de familie dat ze dankzij donaties de mogelijkheid hadden om nog verder te (laten) zoeken.
Neem aan dat je het vooral uitsluitsel wilt. Je wil de dood begrijpen en zie hoe dit topic loopt, men kan deze verdwaling niet rationeel verklaren. Je wil weten hoe de laatste uren van je dochter of vriendin er uit hebben gezien, hoe gruwelijk ook. Of dat een ongeluk of misdaad is, je wil het weten en we weten het nietquote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja precies. Zei jij niet dat dat een van de motieven van de ouders was om juist dat misdrijf te blijven benadrukken?
Dat lijkt me namelijk wel een strategische zet van de ouders (begrijpelijk).
Integendeel, je bent de beste bron van primaire informatie hier!quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:39 schreef Mystic_HBC het volgende:
Maar goed, niemand zit op mijn reisverslag te wachten.
Op enig moment zullen de ouders moeten berusten in de situatie zoals die is. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat ze zoveel mogelijk nog terug zouden willen vinden. Niet alleen lichamelijke resten, maar ook kledingstukken en sieraden.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Neem aan dat je het vooral uitsluitsel wilt. Je wil de dood begrijpen en zie hoe dit topic loopt, men kan deze verdwaling niet rationeel verklaren. Je wil weten hoe de laatste uren van je dochter of vriendin er uit hebben gezien, hoe gruwelijk ook. Of dat een ongeluk of misdaad is, je wil het weten en we weten het niet
Als de ouders nu toegeven aan de theorie ongeluk. Dan gebeurt er helemaal niks meer
Die berusting zal ook wel komen maar dat de vondst van een paar botten nog niet voldoende is, is in mijn ogen logisch en terecht. Gelukkig houden de Panamese autoriteiten ook nog niet op en speelt het onderwerp toch ook nog niet?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:46 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Op enig moment zullen de ouders moeten berusten in de situatie zoals die is. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat ze zoveel mogelijk nog terug zouden willen vinden. Niet alleen lichamelijke resten, maar ook kledingstukken en sieraden.
Toch is dat, leuk of niet, een kwestie van geld.
Heb al twintig duizend keer geschreven dit júist in hun voordeel werkt om het te laten liggen, bij het niét aantreffen van de spullen zou een misdrijf per direct aannemelijker zijn en dus verder onderzocht worden, het was dus juist in hun belang de spullen weg te gooien, om het als ongeluk neer te zetten.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:05 schreef El_Matador het volgende: En waarom zou een drugskartel dat 2 meiden vermoordt geen geld en waardevolle spullen meenemen?
Kennelijk lees jij alleen wat je wil lezen/benoem je enkel wat in het voordeel van jou scenario werkt, als iemand jou theorie tegenspreekt. Want als je goed had gelezen dan had je gezien dat ik 90% van de tijd de bronnen er wel bijvoeg, nogal kinderachtig om die enkele gevallen te noemen waarbij ik het vergat:quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:05 schreef El_Matador het volgende: Je roept de hele tijd dingen, maar komt maar niet met bronnen.
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:19 schreef Jezus9 het volgende: Die antropoloog (bron: http://www.hartvannederla(...)aak-panama-de-gaten/) zegt dat aan de hand van de botten toch wel het één en ander kan worden opgemaakt, alleen niet als het maar een paar botten zijn.
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:43 schreef Jezus9 het volgende: Blijkt dus DNA van Kris: http://www.volkskrant.nl/(...)-Lisanne-Froon.dhtml
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:43 schreef Jezus9 het volgende: Posters waren er ook gewoon van afgepulkt, bron: http://boquete.ning.com/f(...)7049&page=3#comments "But now we come to find out that someone has removed the flyers that were put up before."
Goed, je vroeg bronnen van de kartels. Hier heb je ze. Bronnen van de drugskartels in en rondom dat gehele gebied:quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:43 schreef Jezus9 het volgende: de link ervan: http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)a5-4bda-a54f83815c25
Bron 1: http://www.panamaamerica.(...)carteles-de-la-droga (van locale bronnen nog wel, de strijd tegen drugskartels, Bocas del Toro word er ook in genoemd)quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:05 schreef El_Matador het volgende: Je roept de hele tijd dingen, maar komt maar niet met bronnen. Dan is het makkelijk speculeren natuurlijk. Hoe kom je erbij dat in dát gebied drugskartels actief zijn?
Oh nu eenmaal bekend is het niet IN de rivier is gevonden, ga je eerdere uitspraak ontkennen, je schreef het toch echt:quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:45 schreef El_Matador het volgende: Ik heb niet gezegd vast en zeker in de rivierbedding.
Bron: forum.fok.nl/topic/2121425/4/25. Je wees Ouder1 er nog expliciet op dat ze fout zat met haar 'nabij de rivier' terwijl nabij de rivier wel degelijk het geval was. Voortaan toch je eigen bronnen wat beter checken, of je aanmaning wel klopt:quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:09 schreef El_Matador het volgende: Zie het kaartje wat RTL postte, daar staat het aangegeven. Het is in de rivierbedding op de kruising van de Culubré met de Changuinola. Waar dat precies is in die rivierbedding is onduidelijk.
Thnx, wij waren daar krap 3 dagen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Integendeel, je bent de beste bron van primaire informatie hier!
DonJames was ziekig en heeft de Pianista niet gelopen en MeloD is alleen op het lagere, vlakkere gedeelte geweest.
Ben jij bij dat uitzichtpunt geweest dat ze bij de NOS lieten zien, dat je je kan herinneren?
Volgens mij wel. Je merkt dat Panama er klaar mee is. Het regent, het is gevaarlijk, het heeft geen nut meer, risico, enzovoorts.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die berusting zal ook wel komen maar dat de vondst van een paar botten nog niet voldoende is, is in mijn ogen logisch en terecht. Gelukkig houden de Panamese autoriteiten ook nog niet op en speelt het onderwerp toch ook nog niet?
Ik heb totaal geen probleem met jou als geheel Matador. Ik vind je intelligent overkomen, alles goed uitgedacht, goed geformuleerd. Alleen in deze éne situatie vond ik het wat opmerkelijk je anderen erop wees hun bronnen niet goed te checken en ze fout zaten, terwijl achteraf bleek jij je bronnen niet goed gecheckt had. Dat is alles. Maar dat scheidt ik van jou als persoon in geheel hier. Vind jou (inhoudelijke) post veel bijdragen, in alle topics rondom deze zaak.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:53 schreef El_Matador het volgende: Dat zag ik later ook, wat is je probleem toch?
Dit artikel (van vandaag) uit Panama geeft wel aan dat ze de komende tijd sowieso verder gaan zoeken:quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:45 schreef StaceySinger het volgende:
New from LA PRENSA newspaper:
Search has been suspended due to bad weather in the area.
http://www.prensa.com/uhora/locales/...esas/349646?en
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:57 schreef EllaBella het volgende:
[..]
Dit artikel (van vandaag) uit Panama geeft wel aan dat ze de komende tijd sowieso verder gaan zoeken:
[google translate]
Ambtenaren zal in de komende dagen een "gids kaart" op te richten. En het is gemarkeerd coördinaten zijn in het gebied, die moet worden gevolgd om het onderzoek voort te zetten.
Ondertussen had de eerste overste, Betsaïda Pitti, aanklager al aangegeven dat het openbaar ministerie zeker zal onderzoeken om te verduidelijken wat er gebeurd met de Nederlandse Lisanne en Kris in de berg. Vanaf 1 april de verdwijning van twee jonge Nederlanders werd aangekondigd.
We zullen zien. Zeggen en zoeken zijn twee verschillende dingen. Laten we ook eerlijk zijn: er valt niet echt iets meer te zoeken.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:57 schreef EllaBella het volgende:
[..]
Dit artikel (van vandaag) uit Panama geeft wel aan dat ze de komende tijd sowieso verder gaan zoeken:
[google translate]
Ambtenaren zal in de komende dagen een "gids kaart" op te richten. En het is gemarkeerd coördinaten zijn in het gebied, die moet worden gevolgd om het onderzoek voort te zetten.
Ondertussen had de eerste overste, Betsaïda Pitti, aanklager al aangegeven dat het openbaar ministerie zeker zal onderzoeken om te verduidelijken wat er gebeurd met de Nederlandse Lisanne en Kris in de berg. Vanaf 1 april de verdwijning van twee jonge Nederlanders werd aangekondigd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |