abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141629365
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 21:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat vind ik dus zo vaag, dat je dan niet terugkeert? Je weet toch dat je iig niet over die rivier moet?
Misschien waren ze al een tijdje aan het dolen en dan maak je niet zo rationele beslissingen. Je moet een kant kiezen en een rivier volgen is niet zo dwaas.

Je ziet dat wel vaker waar mensen verdwalen, men loopt uren en uren achter elkaar maar het lopen in rondjes gebeurt heel snel en komt men qua afstand niet ver. Zo waren de directeur 013 en vriendin ook dicht bij elkaar gevonden nadat ze gestrand waren terwijl ze beide alleen op pad gingen naar de bewoonde wereld
pi_141629398
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 21:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Wat González betreft is de zoektocht naar Kris en Lisanne voorbij. "Ik vind dat je geen risico meer moet nemen. Met wat we gevonden hebben weten we dat er niemand meer in leven is."

Voorlopig wordt er sowieso niet verder gezocht. Speciaal getrainde agenten van de grenspolitie waren na de zoektocht van González net twee dagen aan het zoeken toen het weer omsloeg. Sinds zaterdag regent het bijna onophoudelijk. De stromingen in de rivier zijn nog gevaarlijker dan anders en de beddingen waar de sporen van Kris en Lisanne werden gevonden zijn grotendeels ondergelopen.

Wel begrijpelijk. Ze kunnen met de nodige risico's nog een paar beenderen vinden en een gescheurde lycra. Maar dat verandert verder niets aan de hele zaak.
Is dat met het vliegtuig ook niet zo?
  vrijdag 27 juni 2014 @ 21:33:31 #278
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141629489
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 21:28 schreef senesta het volgende:

[..]

Kan me wel voorstellen dat de familie graag meer zou willen begraven en meer wil weten.
Kan ik me ook wel voorstellen, maar zo langzamerhand begint het wel een kostbare zaak te worden. Als het dus geen misdrijf is, naar het zich laat aanzien, maar een simpel geval van pech / ongeval, dan kun je niet verwachten dat de Panamese autoriteiten of allerlei vrijwilligers daar hun tijd er onbezoldigd aan spenderen.

Het staat een ieder uiteraard vrij om particulier (op eigen kosten) verder te zoeken.
  Moderator vrijdag 27 juni 2014 @ 21:34:26 #279
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_141629507
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 21:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Kan ik me ook wel voorstellen, maar zo langzamerhand begint het wel een kostbare zaak te worden. Als het dus geen misdrijf is, naar het zich laat aanzien, maar een simpel geval van pech / ongeval, dan kun je niet verwachten dat de Panamese autoriteiten of allerlei vrijwilligers daar hun tijd er onbezoldigd aan spenderen.

Het staat een ieder uiteraard vrij om particulier (op eigen kosten) verder te zoeken.
Ik begreep van de familie dat ze dankzij donaties de mogelijkheid hadden om nog verder te (laten) zoeken.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 27 juni 2014 @ 21:34:42 #280
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141629517
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 21:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Is dat met het vliegtuig ook niet zo?
Klein verschil: daar zijn nog helemaal geen stoffelijke overschotten. En dus geen overlijden in juridische zin. Dus geen doodverklaring. Dus geen erfenis / pensioen etc.
pi_141629529
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 21:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ja precies. Zei jij niet dat dat een van de motieven van de ouders was om juist dat misdrijf te blijven benadrukken?

Dat lijkt me namelijk wel een strategische zet van de ouders (begrijpelijk).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 juni 2014 @ 21:35:51 #282
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141629554
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 21:34 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik begreep van de familie dat ze dankzij donaties de mogelijkheid hadden om nog verder te (laten) zoeken.
Ja, dat is prima natuurlijk. Die indianen kunnen vast wel wat extra inkomsten gebruiken. Sowieso hoop ik dat die rijstmevrouw wel die $30,000 heeft gekregen.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 21:38:42 #283
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141629655
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 21:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja precies. Zei jij niet dat dat een van de motieven van de ouders was om juist dat misdrijf te blijven benadrukken?

Inderdaad, dat had ik eerder gesuggereerd. Toen de Panamese mensen min of meer klaar waren met zoeken, werd opeens dat misdrijf verhaal heel sterk naar voren gebracht. Die spookverhalen kan de Panamese toeristische sector natuurlijk niet gebruiken.

Dus werd er nog verder gerechercheerd. Totdat als een geschenk uit de hemel opeens die tas te voorschijn kwam...
pi_141629693
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 21:16 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Mystic_HBC heb jij een kaartje tot waar het Pianista pad precies loopt ?
er is namelijk enige verwarring over. tia
Ik heb alleen een papieren reliëfkaart van die regio. Wat aandenken en een sh**load foto's :) we zaten daar 2 nachten maar om daarna door te reizen naar Panama stad om daar naar Nederland terug te vliegen.. (Begonnen in San José Costa Rica)

Iets digitaals als kaarten heb ik helaas niet.
Ik was met een maat in een groep met een gids voor deze hike... We waren meer met de natuur bezig dan op de weg te letten (ergo het gevaar dus...)
De gids had genoeg referentie materiaal....
Ik weet nog wel dat we een volle 6 uur bezig waren, heen en terug... Ergens omgekeerd om voor het donker uit de jungle te zijn.

Maar goed, niemand zit op mijn reisverslag te wachten.
Maar het raakt mij op een of andere manier omdat ik daar geweest ben en waarschijnlijk zag wat zij zagen en hoe je je er in kan verdwalen in de natuur, letterlijk en figuurlijk...
Dream like you live forever
Live like you'll die today...
JD
pi_141629707
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 21:34 schreef senesta het volgende:

[..]

ja maar door wie ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 27 juni 2014 @ 21:41:17 #286
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141629749
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 21:40 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja maar door wie ?
Ik heb gehoord dat die indianen werken voor 1 dollar per uur.
pi_141629780
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 21:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Neem aan dat je het vooral uitsluitsel wilt. Je wil de dood begrijpen en zie hoe dit topic loopt, men kan deze verdwaling niet rationeel verklaren. Je wil weten hoe de laatste uren van je dochter of vriendin er uit hebben gezien, hoe gruwelijk ook. Of dat een ongeluk of misdaad is, je wil het weten en we weten het niet

Als de ouders nu toegeven aan de theorie ongeluk. Dan gebeurt er helemaal niks meer
pi_141629803
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 21:39 schreef Mystic_HBC het volgende:
Maar goed, niemand zit op mijn reisverslag te wachten.
Integendeel, je bent de beste bron van primaire informatie hier!

DonJames was ziekig en heeft de Pianista niet gelopen en MeloD is alleen op het lagere, vlakkere gedeelte geweest.

Ben jij bij dat uitzichtpunt geweest dat ze bij de NOS lieten zien, dat je je kan herinneren?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_141629922
New from LA PRENSA newspaper:

Search has been suspended due to bad weather in the area.

http://www.prensa.com/uhora/locales/...esas/349646?en
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 27 juni 2014 @ 21:46:23 #290
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141629938
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 21:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Neem aan dat je het vooral uitsluitsel wilt. Je wil de dood begrijpen en zie hoe dit topic loopt, men kan deze verdwaling niet rationeel verklaren. Je wil weten hoe de laatste uren van je dochter of vriendin er uit hebben gezien, hoe gruwelijk ook. Of dat een ongeluk of misdaad is, je wil het weten en we weten het niet

Als de ouders nu toegeven aan de theorie ongeluk. Dan gebeurt er helemaal niks meer
Op enig moment zullen de ouders moeten berusten in de situatie zoals die is. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat ze zoveel mogelijk nog terug zouden willen vinden. Niet alleen lichamelijke resten, maar ook kledingstukken en sieraden.

Toch is dat, leuk of niet, een kwestie van geld.
pi_141630075
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 21:46 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Op enig moment zullen de ouders moeten berusten in de situatie zoals die is. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat ze zoveel mogelijk nog terug zouden willen vinden. Niet alleen lichamelijke resten, maar ook kledingstukken en sieraden.

Toch is dat, leuk of niet, een kwestie van geld.
Die berusting zal ook wel komen maar dat de vondst van een paar botten nog niet voldoende is, is in mijn ogen logisch en terecht. Gelukkig houden de Panamese autoriteiten ook nog niet op en speelt het onderwerp toch ook nog niet?
pi_141630105
Alle bronnen die hún scenario tegenspreken zijn automatisch onbetrouwbaar, ook al is het onomstotelijk bewijs, enkel om hun eigen scenario maar hoog te houden, tja... puberaal gedoe.

quote:
18s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:05 schreef El_Matador het volgende: En waarom zou een drugskartel dat 2 meiden vermoordt geen geld en waardevolle spullen meenemen?
Heb al twintig duizend keer geschreven dit júist in hun voordeel werkt om het te laten liggen, bij het niét aantreffen van de spullen zou een misdrijf per direct aannemelijker zijn en dus verder onderzocht worden, het was dus juist in hun belang de spullen weg te gooien, om het als ongeluk neer te zetten.

Je vergeet hoe geraffineerd moordenaars te werk kunnen gaan (moet je toch weten uit andere vermissingszaken) meegesleurd zijn door de rivier of opgegeten zijn door dieren kan wel degelijk heel goed maar mensen vergeten dat dat alsnog gebeurd kan zijn nádat de dader ze in de rivier gooide, evenals ze alsnog door dieren kunnen zijn opgegeten nadat een moordenaar ze dumpte.

Sporen van opvretende dieren of een rivier nabij sluit een misdrijf niet met 100% zekerheid uit.

quote:
18s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:05 schreef El_Matador het volgende: Je roept de hele tijd dingen, maar komt maar niet met bronnen.
Kennelijk lees jij alleen wat je wil lezen/benoem je enkel wat in het voordeel van jou scenario werkt, als iemand jou theorie tegenspreekt. Want als je goed had gelezen dan had je gezien dat ik 90% van de tijd de bronnen er wel bijvoeg, nogal kinderachtig om die enkele gevallen te noemen waarbij ik het vergat:

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 18:19 schreef Jezus9 het volgende: Die antropoloog (bron: http://www.hartvannederla(...)aak-panama-de-gaten/) zegt dat aan de hand van de botten toch wel het één en ander kan worden opgemaakt, alleen niet als het maar een paar botten zijn.
quote:
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:43 schreef Jezus9 het volgende: Posters waren er ook gewoon van afgepulkt, bron: http://boquete.ning.com/f(...)7049&page=3#comments "But now we come to find out that someone has removed the flyers that were put up before."
quote:
Goed, je vroeg bronnen van de kartels. Hier heb je ze. Bronnen van de drugskartels in en rondom dat gehele gebied:

quote:
18s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:05 schreef El_Matador het volgende: Je roept de hele tijd dingen, maar komt maar niet met bronnen. Dan is het makkelijk speculeren natuurlijk. Hoe kom je erbij dat in dát gebied drugskartels actief zijn?
Bron 1: http://www.panamaamerica.(...)carteles-de-la-droga (van locale bronnen nog wel, de strijd tegen drugskartels, Bocas del Toro word er ook in genoemd)

"Instalaciones. El organismo divide sus acciones en el territorio nacional en tres grandes regiones, donde ha colocado 14 estaciones aeronavales. La primera región abarca Bocas del Toro, Chiriquí y Veraguas con 7 estaciones aeronavales la segunda, Panamá, Colón, Herrera, Kuna Yala y Darién con 2."

Bron 2: http://www.telegraaf.nl/b(...)sanne_en_Kris__.html

Bron 3: http://www.parool.nl/paro(...)sschien-vinden.dhtml

"In deze gebieden zijn drugskartels actief, bepaalde delen worden geëxploiteerd door drugskartels, die kunnen geen pottenkijkers gebruiken." (Broer die wekenlang in dat gebied naar z'n overleden zus gezocht had en nauwe hulp kreeg van de locale bevolking waarvan hij die info vernam)

Bron 4: http://books.google.nl/bo(...)20la%20droga&f=false (over drugskartels in Panama, ook in de provincie Chiriquí, vooral door gebieden in de natuur en zelfs over rivieren word in het boek benoemd)

Er zijn nog tientallen bronnen maar ga geen uren erin steken.

quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:45 schreef El_Matador het volgende: Ik heb niet gezegd vast en zeker in de rivierbedding.
Oh nu eenmaal bekend is het niet IN de rivier is gevonden, ga je eerdere uitspraak ontkennen, je schreef het toch echt:

quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 18:09 schreef El_Matador het volgende: Zie het kaartje wat RTL postte, daar staat het aangegeven. Het is in de rivierbedding op de kruising van de Culubré met de Changuinola. Waar dat precies is in die rivierbedding is onduidelijk.
Bron: forum.fok.nl/topic/2121425/4/25. Je wees Ouder1 er nog expliciet op dat ze fout zat met haar 'nabij de rivier' terwijl nabij de rivier wel degelijk het geval was. Voortaan toch je eigen bronnen wat beter checken, of je aanmaning wel klopt:

De enige reden ik Matador even z'n plek wijs is omdat hij zijn eerdere stellige beweringen gewoon keihard ontkent als hij blijkt ernaast te zitten terwijl hij anderen zelf wel constant stellig erop wijst dat ze hun bronnen verkeerd checken, terwijl nu blijkt het wel degelijk nabij de rivier was.

Kijk, we hebben het hier niet over wereldproblemen, die nabestaanden hebben wel wat anders aan hun hoofd dan wat futiele meningen, zijn wel ergere dingen dan wat discussies, alles wat ik wil zeggen Matador: je wijst anderen wel steeds op hun ernaast-zitten maar als jij ernaast blijkt te zitten... ontken je het. Je moet niet anderen ergens op wijzen, terwijl je zelf je bronnen helemaal niet zo goed gecheckt blijkt te hebben.
pi_141630179
De enige reden ik Matador even z'n plek wijs is omdat hij zijn eerdere stellige beweringen gewoon keihard ontkent als hij blijkt ernaast te zitten terwijl hij anderen zelf wel constant stellig erop wijst dat ze hun bronnen verkeerd checken, terwijl nu blijkt het wel degelijk nabij de rivier was.

Dat zag ik later ook, wat is je probleem toch?

Het verschil tussen naast de rivier en in de rivier is enkele tientallen meters.
Ik zie hier mensen beweren over die vondsten dat het vlakbij elkaar is, dat was mijn punt.

Goeie uitgebreide post, zo es even goed doorlezen. ^O^

pi_141630216
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 21:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Integendeel, je bent de beste bron van primaire informatie hier!

DonJames was ziekig en heeft de Pianista niet gelopen en MeloD is alleen op het lagere, vlakkere gedeelte geweest.

Ben jij bij dat uitzichtpunt geweest dat ze bij de NOS lieten zien, dat je je kan herinneren?
Thnx, wij waren daar krap 3 dagen.
Ik zal de foto's gaan opzoeken... Heb er een paar bij de hand. Alweer 2,5 jaar geleden..

Meerdere views gezien. Die waterval weet ik nog prima, maakte de meeste indruk, en de vochtigheid.. Niet zozeer de warmte...
Die maat van mij woont in Costa rica btw, expat... Dit terzijde...
Dream like you live forever
Live like you'll die today...
JD
  vrijdag 27 juni 2014 @ 21:54:56 #295
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141630231
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 21:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Die berusting zal ook wel komen maar dat de vondst van een paar botten nog niet voldoende is, is in mijn ogen logisch en terecht. Gelukkig houden de Panamese autoriteiten ook nog niet op en speelt het onderwerp toch ook nog niet?
Volgens mij wel. Je merkt dat Panama er klaar mee is. Het regent, het is gevaarlijk, het heeft geen nut meer, risico, enzovoorts.
pi_141630267
Goed, kaart van Bing met:

1 - vermoedelijk de finca van Lorenzo (links naast het pad, zoals ook in de NOSvideo naar voren komt):

2 - begin trail - Durans Coffee

3 - Mirador = uitzichtpunt = bij benadering, er is geen open plek in het dichte bos te zien:

pi_141630348
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 21:53 schreef El_Matador het volgende: Dat zag ik later ook, wat is je probleem toch?
Ik heb totaal geen probleem met jou als geheel Matador. Ik vind je intelligent overkomen, alles goed uitgedacht, goed geformuleerd. Alleen in deze éne situatie vond ik het wat opmerkelijk je anderen erop wees hun bronnen niet goed te checken en ze fout zaten, terwijl achteraf bleek jij je bronnen niet goed gecheckt had. Dat is alles. Maar dat scheidt ik van jou als persoon in geheel hier. Vind jou (inhoudelijke) post veel bijdragen, in alle topics rondom deze zaak.
pi_141630359
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 21:45 schreef StaceySinger het volgende:
New from LA PRENSA newspaper:

Search has been suspended due to bad weather in the area.

http://www.prensa.com/uhora/locales/...esas/349646?en
Dit artikel (van vandaag) uit Panama geeft wel aan dat ze de komende tijd sowieso verder gaan zoeken:

[google translate]
Ambtenaren zal in de komende dagen een "gids kaart" op te richten. En het is gemarkeerd coördinaten zijn in het gebied, die moet worden gevolgd om het onderzoek voort te zetten.

Ondertussen had de eerste overste, Betsaïda Pitti, aanklager al aangegeven dat het openbaar ministerie zeker zal onderzoeken om te verduidelijken wat er gebeurd met de Nederlandse Lisanne en Kris in de berg. Vanaf 1 april de verdwijning van twee jonge Nederlanders werd aangekondigd.
pi_141630401
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 21:57 schreef EllaBella het volgende:

[..]

Dit artikel (van vandaag) uit Panama geeft wel aan dat ze de komende tijd sowieso verder gaan zoeken:

[google translate]
Ambtenaren zal in de komende dagen een "gids kaart" op te richten. En het is gemarkeerd coördinaten zijn in het gebied, die moet worden gevolgd om het onderzoek voort te zetten.

Ondertussen had de eerste overste, Betsaïda Pitti, aanklager al aangegeven dat het openbaar ministerie zeker zal onderzoeken om te verduidelijken wat er gebeurd met de Nederlandse Lisanne en Kris in de berg. Vanaf 1 april de verdwijning van twee jonge Nederlanders werd aangekondigd.
^O^
  vrijdag 27 juni 2014 @ 21:59:18 #300
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141630420
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 21:57 schreef EllaBella het volgende:

[..]

[google translate]

We zullen zien. Zeggen en zoeken zijn twee verschillende dingen. Laten we ook eerlijk zijn: er valt niet echt iets meer te zoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')