abonnement Unibet Coolblue
pi_141611776
Een psychologe weet dat wat voor jou duidelijk lijkt, - een tas, vast van twee verdwenen personen! - voor een ander niet zo duidelijk hoeft te zijn. Dus deed ze een heel duidelijk 'statement' in de tas.

Maar ik houd er nu over op, we zullen het nooit helemaal zeker weten wat het idee was en of de tas expres zo is achtergelaten. Feit is wel dat die tas de doorbraak heeft betekend.
pi_141611781
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, als je van dat scenario uitgaat wel. Niet als je uitgaat van bikini aan, lekker zwemmen en dan droge bh en broekje aan. Ook geen handdoek in die tas.

Lijkt me dus logischer dat ze die uitgedaan hebben toen ze gingen rusten. Wellicht werden ze in hun slaap verrast door het een of ander.
Ik kan mij zo voorstellen dat je na een half uur wandelen denkt "laten we die maar uittrekken".
  vrijdag 27 juni 2014 @ 12:03:27 #103
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_141611794
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:02 schreef Loekie1 het volgende:
Een psychologe weet dat wat voor jou duidelijk lijkt, - een tas, vast van twee verdwenen personen! - voor een ander niet zo duidelijk hoeft te zijn. Dus deed ze een heel duidelijk 'statement' in de tas.
Ik denk dat je ze overschat.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_141611801
word moe van de mensen die mekaar steeds de loef af willen steken.Een opmerking van don james op mijn post "het is het focking pieterpad niet" gaat helemaal nergens over.
We zitten hier met zn allen om te philosopheren wat er met de meiden gebeurd kan zijn . Informatie, ervaringen en kennis van dat gebied zijn daarvoor noodzakelijk. Ieder heeft zijn eigen visie en laten we dat respecteren. Vind ieders visie goed onderbouwd over wat er gebeurd kan zijn heel wat interessanter dan mekaar constant voor lul willen zetten. We zijn toch geen kleine kinderen?

ok stellinkje: De tas ligt bij het NFI in Rijswijk maar is er nog niks naar buiten gekomen. Is het daardoor niet veel logischer dat er idd WEL informatie op staat en dat ze iets op het spoor zijn? Denk namelijk dat als er niets op zou staan dat wel naar buiten zouden worden gebracht maar juist niet als er wel wat op staatt
pi_141611817
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:02 schreef Loekie1 het volgende:
Een psychologe weet dat wat voor jou duidelijk lijkt, - een tas, vast van twee verdwenen personen! - voor een ander niet zo duidelijk hoeft te zijn. Dus deed ze een heel duidelijk 'statement' in de tas.
Het waren gewoon jonge vrouwen die duidelijk in problemen zaten. Ik denk niet dat een studie psychologie dan ineens vruchten gaat afwerpen.
pi_141611820
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:03 schreef Globali het volgende:

[..]

Ik kan mij zo voorstellen dat je na een half uur wandelen denkt "laten we die maar uittrekken".
Ik niet; muggen. :X

En die muggenspray is niet gevonden. Zou kunnen dat die stoute meiden dat zomaar weg hebben gegooid in de natuur, maar daar schat ik ze toch iets te beschaafd voor.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141611827
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, als je van dat scenario uitgaat wel. Niet als je uitgaat van bikini aan, lekker zwemmen en dan droge bh en broekje aan. Ook geen handdoek in die tas.

Lijkt me dus logischer dat ze die uitgedaan hebben toen ze gingen rusten. Wellicht werden ze in hun slaap verrast door het een of ander.
Geloof mij. Je gaat echt je bh niet uittrekken als je in het bos moet overnachten. Echt niet. Ze vertrokken al met bh's in hun tas.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 12:04:34 #108
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_141611829
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:03 schreef jackie12 het volgende:
word moe van de mensen die mekaar steeds de loef af willen steken.Een opmerking van don james op mijn post "het is het focking pieterpad niet" gaat helemaal nergens over.
We zitten hier met zn allen om te philosopheren wat er met de meiden gebeurd kan zijn . Informatie, ervaringen en kennis van dat gebied zijn daarvoor noodzakelijk. Ieder heeft zijn eigen visie en laten we dat respecteren. Vind ieders visie goed onderbouwd over wat er gebeurd kan zijn heel wat interessanter dan mekaar constant voor lul willen zetten. We zijn toch geen kleine kinderen?

ok stellinkje: De tas ligt bij het NFI in Rijswijk maar is er nog niks naar buiten gekomen. Is het daardoor niet veel logischer dat er idd WEL informatie op staat en dat ze iets op het spoor zijn? Denk namelijk dat als er niets op zou staan dat wel naar buiten zouden worden gebracht maar juist niet als er wel wat op staatt
Alles is al een miljoen keer besproken. Wat wil je nu.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_141611834
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:02 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Welke aanwijzingen daarvoor had je dan willen hebben gezien de lichaamsresten die zijn gevonden? Is het nu echt zo moeilijk om te zeggen dat dat gewoon niet uit te sluiten is omdat er geen lichaamsdelen zijn gevonden waarop je daarvoor eventueel aanwijzingen zou kunnen vinden? Er zijn ook geen aanwijzingen voor 'verdwaald', 'gestorven door uitputting/dorst', 'slangenbeten of spinnenbeten' of 'ongeval'.

Ergo; er zijn geen concrete aanwijzingen voor welke doodsoorzaak dan ook. Dus kan je maar weinig uitsluiten behalve wellicht zaken als een trein of auto ongeluk. ;)
Nee, zo werkt het niet. Er zijn geen aanwijzingen die wijzen op een externe factor, dus moet je ook niet uitgaan van een externe factor. Ockhams razor geldt ook hier gewoon.

Ik zeg overigens nergens dat het uitgesloten is.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 12:05:01 #110
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_141611840
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik niet; muggen. :X

En die muggenspray is niet gevonden. Zou kunnen dat die stoute meiden dat zomaar weg hebben gegooid in de natuur, maar daar schat ik ze toch iets te beschaafd voor.
Mogelijke molestatie door greenpeace-fanatiekelingen kan dan ook niet uitgesloten worden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_141611851
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:03 schreef jackie12 het volgende:
ok stellinkje: De tas ligt bij het NFI in Rijswijk maar is er nog niks naar buiten gekomen. Is het daardoor niet veel logischer dat er idd WEL informatie op staat en dat ze iets op het spoor zijn? Denk namelijk dat als er niets op zou staan dat wel naar buiten zouden worden gebracht maar juist niet als er wel wat op staatt
Ik neem aan dat grondige analyse lang duurt en sowieso nu de lichaamsdelen gevonden zijn is er veel minder druk van alles met de wereld te delen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141611852
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik niet; muggen. :X

En die muggenspray is niet gevonden. Zou kunnen dat die stoute meiden dat zomaar weg hebben gegooid in de natuur, maar daar schat ik ze toch iets te beschaafd voor.
Gewoon een t-shirt aanhebben werkt toch ook voor jou en mij? Of is een bh tegenwoordig een soort van mug protectie?
  vrijdag 27 juni 2014 @ 12:06:16 #113
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_141611881
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:05 schreef Globali het volgende:

[..]

Gewoon een t-shirt aanhebben werkt toch ook voor jou en mij? Of is een bh tegenwoordig een soort van mug protectie?
Er zijn maar weinig vrouwen die een derde, vierde of zelfs vijfde tepel fraai vinden staan.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_141611883
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:04 schreef sverbern het volgende:

[..]

Geloof mij. Je gaat echt je bh niet uittrekken als je in het bos moet overnachten. Echt niet.
Het spijt me maar zoveel vrouwen zoveel keuzes. Zelfs 1 vrouw kan binnen 1 minuut besluiten het toch uit te doen.

quote:
Ze vertrokken al met bh's in hun tas.
Die claim kan je niet hardmaken.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141611892
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:03 schreef jackie12 het volgende:
word moe van de mensen die mekaar steeds de loef af willen steken.Een opmerking van don james op mijn post "het is het focking pieterpad niet" gaat helemaal nergens over.
...
Tsja. Als je een opmerking maakt waar je niet lang over hebt nagedacht, loop je het risico dat iemand daar wat over zegt. Als je daardoor al op je pik getrapt bent kan je maar beter uitloggen, denk ik.
pi_141611896
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:04 schreef sverbern het volgende:

[..]

Geloof mij. Je gaat echt je bh niet uittrekken als je in het bos moet overnachten. Echt niet. Ze vertrokken al met bh's in hun tas.
Dat geloof ik dus niet. Het is vrij onlogisch dat ze extra bh's mee hadden. Als je de overweging moet maken in een noodsituatie, waarin het belangrijkste is: gevonden worden, dan doe je daar alles voor.
pi_141611902
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:06 schreef Dven het volgende:

[..]

Er zijn maar weinig vrouwen die een derde, vierde of zelfs vijfde tepel fraai vinden staan.
Muggen brengen tepels aan tegenwoordig?
pi_141611916
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:05 schreef Globali het volgende:

[..]

Gewoon een t-shirt aanhebben werkt toch ook voor jou en mij? Of is een bh tegenwoordig een soort van mug protectie?
Nee, maar ofwel ze moeten moeilijk doen met hun shirt nog aan, ofwel ze trekken hun shirt uit en dan hun bh.

In beide gevallen word je binnen 30 sec lekgeprikt door muggen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 juni 2014 @ 12:07:26 #119
369251 Geralt
of Rivia
pi_141611917
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 11:56 schreef Loekie1 het volgende:
Stel je eens voor, je wilt gevonden worden. Een rugtas op een opvallende plek. Je denkt na, als die gevonden wordt, komen ze dan op hun uit? Misschien denkt men wel.... etc etc, dat het zomaar een tas is, misschien wordt ie meegenomen en worden telefoon en camera verpatst, hoe weet men ook dat de tas van hun is geweest? Dan kom je op het idee van twee bh's. Ik vind het slim en waarschijnlijk heeft het zo nog gewerkt ook. Zonder de bh's, was die mevrouw niet zo snel op het idee van de twee verdwenen meisjes gekomen. En zou dat idee niet opgekomen zijn, dan zou de vinder het zeker vertellen aan anderen die dan wél op dat idee zouden komen.
Als men al zo ver nadenkt dan had men lijkt mij wel een briefje in die tas gedaan met "dit is er gebeurd en we zijn op die dag die kant opgelopen. Help."
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 27 juni 2014 @ 12:08:03 #120
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_141611938
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:06 schreef Globali het volgende:

[..]

Muggen brengen tepels aan tegenwoordig?
schijf en flinke bult. Een ongeoefend oog ziet het verschil niet.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 27 juni 2014 @ 12:08:10 #121
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_141611940
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:07 schreef Geralt het volgende:

[..]

Als men al zo ver nadenkt dan had men lijkt mij wel een briefje in die tas gedaan met "dit is er gebeurd en we zijn op die dag die kant opgelopen. Help."
Dit dus. Behalve dat ze geen pen en papier hadden natuurlijk.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_141611956
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, maar ofwel ze moeten moeilijk doen met hun shirt nog aan, ofwel ze trekken hun shirt uit en dan hun bh.

In beide gevallen word je binnen 30 sec lekgeprikt door muggen.
Ligt aan de bh. Maar dan nog. Ik ken vrouwen die soms de bh uittrekken omdat het niet prettig zit. Dat kan ik mij bij warmte en vocht goed voorstellen. Zeker als je jong bent.
pi_141611961
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:06 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat geloof ik dus niet. Het is vrij onlogisch dat ze extra bh's mee hadden. Als je de overweging moet maken in een noodsituatie, waarin het belangrijkste is: gevonden worden, dan doe je daar alles voor.
Waarom moet het logisch zijn? In mijn tas zwerft zo veel spul rond. Het zou zo maar kunnen dat die bh's er nog inzaten van de vorige dag o.i.d.
pi_141612023
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:08 schreef DonJames het volgende:

[..]

Waarom moet het logisch zijn? In mijn tas zwerft zo veel spul rond. Het zou zo maar kunnen dat die bh's er nog inzaten van de vorige dag o.i.d.
Die bh's gebruikten ze om die keramische kookplaat op zijn plek te houden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141612040
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:08 schreef DonJames het volgende:

[..]

Waarom moet het logisch zijn? In mijn tas zwerft zo veel spul rond. Het zou zo maar kunnen dat die bh's er nog inzaten van de vorige dag o.i.d.
Omdat je in die hitte geen overbodige dingen gaat meenemen. Waarschijnlijk kunnen ze aan die bh's wel zien of ze onlangs gedragen waren. Maar misschien ook niet, door al die regen.
pi_141612046
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die bh's gebruikten ze om die keramische kookplaat op zijn plek te houden.
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die bh's gebruikten ze om die keramische kookplaat op zijn plek te houden.
Daarnaast kun je er olifanten mee aanroepen.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 12:11:40 #127
369251 Geralt
of Rivia
pi_141612058
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:08 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dit dus. Behalve dat ze geen pen en papier hadden natuurlijk.
Daarom dus ook altijd pen en papier meenemen natuurlijk!!!!!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_141612064
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:11 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Omdat je in die hitte geen overbodige dingen gaat meenemen.
Wel als je ze eerst aanhebt. Het is meestal simpeler dan je denkt.......
pi_141612074
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:11 schreef Geralt het volgende:

[..]

Daarom dus ook altijd pen en papier meenemen natuurlijk!!!!!
En GPS + sateliettelefoon.
pi_141612080
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:06 schreef DonJames het volgende:

[..]

Tsja. Als je een opmerking maakt waar je niet lang over hebt nagedacht, loop je het risico dat iemand daar wat over zegt. Als je daardoor al op je pik getrapt bent kan je maar beter uitloggen, denk ik.
Heb er WEL goed over nagedacht. Als je in het donker een rvier kunt vinden kun je denk ik ook wel de weg terug vinden de volgende dag als het licht is
pi_141612086
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:11 schreef Loekie1 het volgende:
Waarschijnlijk kunnen ze aan die bh's wel zien of ze onlangs gedragen waren.
"Onlangs" als in 72, 71 of 73 dagen voor de vondst?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141612100
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:12 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Heb er WEL goed over nagedacht. Als je in het donker een rvier kunt vinden kun je denk ik ook wel de weg terug vinden de volgende dag als het licht is
Dan moet je misschien toch eens werkelijk gaan lopen in jungle dus.......
pi_141612118
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:12 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Heb er WEL goed over nagedacht. Als je in het donker een rvier kunt vinden kun je denk ik ook wel de weg terug vinden de volgende dag als het licht is
Ik denk ook niet dat ze die nacht langs de rivier gelopen hebben, ze waren de eerste nacht waarschijnlijk op de berg. 's Nachts aan de wandel is doodeng.
pi_141612132
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:12 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Heb er WEL goed over nagedacht. Als je in het donker een rvier kunt vinden kun je denk ik ook wel de weg terug vinden de volgende dag als het licht is
Exact. Het is niet ver van de top, een kilometer of 7. Bergop, dat loop je door die relatief droge rivierbedding in 3 uurtjes.

Met name daarom denk ik dat ze de eerste nacht niet overleefd hebben.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141612163
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Exact. Het is niet ver van de top, een kilometer of 7. Bergop, dat loop je door die relatief droge rivierbedding in 3 uurtjes.

Met name daarom denk ik dat ze de eerste nacht niet overleefd hebben.
Wat als men dat niet heeft gedaan? Die rivierbedding volgen.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 12:15:26 #136
369251 Geralt
of Rivia
pi_141612172
Ik denk een slangenbeet of iets in die richting.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_141612181
quote:
8s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Onlangs" als in 72, 71 of 73 dagen voor de vondst?
Of die bh's bezweet zijn. Als ze al die tijd ongewassen in de tas hebben gezeten, zien ze er anders uit dan als er dagenlang mee in de jungle gelopen is.
pi_141612191
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:13 schreef Loekie1 het volgende:
ze waren de eerste nacht waarschijnlijk op de berg.
Op 1850 meter vertoeven in je lycraatje en korte broekie is geen pretje...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141612207
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:15 schreef Globali het volgende:

[..]

Wat als men dat niet heeft gedaan? Die rivierbedding volgen.
Hoe wil je dan bij die plek van de tas komen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141612221
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:15 schreef Geralt het volgende:
Ik denk een slangenbeet of iets in die richting.
Kan. En de ander raakt in paniek.
pi_141612229
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:15 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Of die bh's bezweet zijn. Als ze al die tijd ongewassen in de tas hebben gezeten, zien ze er anders uit dan als er dagenlang mee in de jungle gelopen is.
Ja, denk je dat dat zweet er nog in zit als er 2,5 maand tropische regens overheen zijn gegaan?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141612231
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Exact. Het is niet ver van de top, een kilometer of 7. Bergop, dat loop je door die relatief droge rivierbedding in 3 uurtjes.

Met name daarom denk ik dat ze de eerste nacht niet overleefd hebben.
Men zegt dat ze nog dagen hebben gezworven en daar zullen ze wel bewijzen voor hebben anders wordt dat niet naar buiten gebracht.
pi_141612244
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe wil je dan bij die plek van de tas komen?
Weet ik niet. Misschien heeft men wel in cirkels rondgelopen op zoek naar het pad.
pi_141612264
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:13 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat ze die nacht langs de rivier gelopen hebben, ze waren de eerste nacht op de berg. 's Nachts aan de wandel is doodeng.
Daar hebben we mekaar. Matador geeft heel veel nuttige informatie en ben het bijna met zijn hele analyse eens. Alleen denkt hij dat ze de eerste nacht al zijn overleden terwijl ik dat niet denk omdat hun rugzak bij de rivier is gevonden. Maw als ze in het pikkedonker die nacht de rivier zouden hebben gevonden dan denk ik ook dat ze slim genoeg waren om de volgende dag als het licht zou zijn de weg terug te vinden.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 12:18:05 #145
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_141612266
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Op 1850 meter vertoeven in je lycraatje en korte broekie is geen pretje...
Valt mee toch? Zelfs hier is het op die hoogte nu s'nachts zelfs nog zo'n 10 graden. Prettig is anders natuurlijk maar onoverkomelijk..
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_141612267
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:47 schreef El_Matador het volgende:
'twee meiden verkrachten, vermoorden en in de rivier dumpen is niet "veel te link"''een rugzak met contant geld (!), GSMs (zijn best wat waard) en een camera (idem) meenemen is "veel
Als jij nu eens je oogkleppen afzet dan hoef je niet steeds dezelfde discussie aan te gaan. Je gedraagt je hier echt heel irritant met je 'ik heb er verstand van en weet er alles van dus dat kán niet want IK geloof het niet'.

Voor de zoveelste keer en nu even hopen dat je dat bord voor je kop weg haalt:
Twee meiden verkrachten, vermoorden en in de rivier dumpen (aanname van jou waar je je steeds aan vast houdt maar dat rivier verhaal is niet bewezen of extreem waarschijnlijk) = kans dat de doodsoorzaak wordt achterhaald is klein. Kans dat die misdaad aan de dader wordt gekoppeld is nog kleiner.
'Een rugzak met contant geld (!), GSMs (zijn best wat waard) en een camera (idem) meenemen = aanwijzingen over de doodsoorzaak en de dader meenemen naar de bewoonde wereld op een dusdanig manier dat die gelinkt kan worden aan de dader.

Nu hebben we een rugzak met wat spulletjes, twee schoenen, een deel van een voet en een schoon bekken. Wat kunnen we daarmee? Precies; helemaal niets. Geen doodsoorzaak aan te koppelen en als het een misdrijf is geweest ook geen dader, op geen enkele manier.

Wat als hij die spullen wel meegenomen had? Vroeg of laat zal bekend gemaakt worden welke spullen van de meiden er misten. Er hoeft maar 1 iemand te zijn die hem aan die spullen kan linken en zijn mond open doet in de trant van: "Die en die heeft een paar maanden geleden mij zo'n camera en dergelijke mobieltjes tweedehands aangeboden" of "Die en die heeft een paar maanden geleden een gloednieuwe *** gekocht, waar haalt hij dat geld vandaan?" of "Ik zag bij die en die zo'n bh liggen en hij heeft niet eens een vrouw/vriendin'.

Ergo; Als je al iemand vermoord is de kans dat je gepakt wordt vele malen groter als je persoonlijke eigendommen van je slachtoffer met je meeneemt. Dat is in zo'n situatie wel het stomste wat je kunt doen en heeft al meerdere moordenaars ontmaskerd.
pi_141612268
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Op 1850 meter vertoeven in je lycraatje en korte broekie is geen pretje...
Maar wel veiliger dan beneden in de jungle.
pi_141612292
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:18 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Daar hebben we mekaar. Matador geeft heel veel nuttige informatie en ben het bijna met zijn hele analyse eens. Alleen denkt hij dat ze de eerste nacht al zijn overleden terwijl ik dat niet denk omdat hun rugzak bij de rivier is gevonden. Maw als ze in het pikkedonker die nacht de rivier zouden hebben gevonden dan denk ik ook dat ze slim genoeg waren om de volgende dag als het licht zou zijn de weg terug te vinden.
Hoe vindt je de weg terug dan als je verdwaald bent?
pi_141612306
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:17 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Men zegt dat ze nog dagen hebben gezworven en daar zullen ze wel bewijzen voor hebben anders wordt dat niet naar buiten gebracht.
Ja, tot Sjon van de Cerro met zijn bewijzen komt, houd ik me hieraan. Ik kan hem moeilijk tegenspreken want hij heeft veel meer data en kennis, maar ik kan hem ook niet controleren in zijn uitspraken.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141612316
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:11 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Omdat je in die hitte geen overbodige dingen gaat meenemen. Waarschijnlijk kunnen ze aan die bh's wel zien of ze onlangs gedragen waren. Maar misschien ook niet, door al die regen.
Nogmaals, het zou zo maar kunnen dat er gewoon niet over is nagedacht. En nee, ik pluis mijn tas echt niet uit als ik hem meeneem voor een stukje wandelen. Ook niet in de tropen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:12 schreef jackie12 het volgende:
Heb er WEL goed over nagedacht.
...
Echt?
quote:
Als je in het donker een rvier kunt vinden kun je denk ik ook wel de weg terug vinden de volgende dag als het licht is
Die rivier zijn ze natuurlijk gewoon tegengekomen. Logisch ook, er zijn daar meer riviertjes dan wegen. Verder is het kenmerk van verdwalen toch wel dat je de weg terug niet meer kan vinden.
pi_141612329
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:49 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Zuid-Amerika he. Matador pakt even een weekje zonder slaap met z'n poederneus. :+
Ja, want stel je voor dat iemand hem voor is met de OP. _O-
pi_141612332
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:17 schreef Globali het volgende:

[..]

Weet ik niet. Misschien heeft men wel in cirkels rondgelopen op zoek naar het pad.
En daarom maken wij dus van die "domme kaartjes". Daar leer je meer van dan uit jouw jungleboek. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 juni 2014 @ 12:20:17 #153
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_141612338
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:19 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nogmaals, het zou zo maar kunnen dat er gewoon niet over is nagedacht. En nee, ik pluis mijn tas echt niet uit als ik hem meeneem voor een stukje wandelen. Ook niet in de tropen.

Slechte zaak, misschien vergeet je je waterkoker dan wel.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_141612344
quote:
8s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En daarom maken wij dus van die "domme kaartjes". Daar leer je meer van dan uit jouw jungleboek. :*
En wat leveren die kaartjes op dan?
pi_141612389
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:20 schreef Dven het volgende:

[..]

Slechte zaak, misschien vergeet je je waterkoker dan wel.
Aan de andere kant kan je dan wel weer het geluk hebben je langlaufski's te vinden in de tas!
pi_141612403
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:18 schreef Dven het volgende:

[..]

Valt mee toch? Zelfs hier is het op die hoogte nu s'nachts zelfs nog zo'n 10 graden. Prettig is anders natuurlijk maar onoverkomelijk..
Als je de hele dag in 36 graden hebt gelopen, bezweet bent en geen bescherming (deken, tent, handdoek, whatever), dan lijkt het me bar bar koud.

Hier is het 's nachts ook 10 graden maar hier loopt dan ook niemand in een korte broek... Zeker niet 's avonds.

Korte rokjes wel weer gelukkig. :9
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141612435
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als je de hele dag in 36 graden hebt gelopen, bezweet bent en geen bescherming (deken, tent, handdoek, whatever), dan lijkt het me bar bar koud.

Hier is het 's nachts ook 10 graden maar hier loopt dan ook niemand in een korte broek... Zeker niet 's avonds.

Korte rokjes wel weer gelukkig. :9
Ik zag gisteren iemand hier iets plaatsen over temperaturen daar. Het was 's nacht niet echt koud.
pi_141612469
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:18 schreef Ouder1 het volgende:
Wat als hij die spullen wel meegenomen had? Vroeg of laat zal bekend gemaakt worden welke spullen van de meiden er misten. Er hoeft maar 1 iemand te zijn die hem aan die spullen kan linken en zijn mond open doet in de trant van: "Die en die heeft een paar maanden geleden mij zo'n camera en dergelijke mobieltjes tweedehands aangeboden" of "Die en die heeft een paar maanden geleden een gloednieuwe *** gekocht, waar haalt hij dat geld vandaan?" of "Ik zag bij die en die zo'n bh liggen en hij heeft niet eens een vrouw/vriendin'.
Ik had me voorgenomen niet meer op je te reageren, vanwege je walgelijke laster (mijn eerste TR gemacht in 6 jaar), maar ook hier blijkt weer wat voor VINEX-bewoner je ook bent.

Ik ga mijn tijd er niet meer aan verdoen, Ja, van Latijns-Amerika weet ik toevallig net iets meer dan jij.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 juni 2014 @ 12:25:34 #159
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_141612507
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als je de hele dag in 36 graden hebt gelopen, bezweet bent en geen bescherming (deken, tent, handdoek, whatever), dan lijkt het me bar bar koud.

Hier is het 's nachts ook 10 graden maar hier loopt dan ook niemand in een korte broek... Zeker niet 's avonds.

Korte rokjes wel weer gelukkig. :9
Oke, hier komt het pas in de late nacht en vroege ochtend onder de 20 graden dus korte broeken genoeg. Maar wij hebben momenteel dan ook geen winter :+ Alhoewel er wel een Engelsman is die zelfs met -20 nog in zijn korte broek loopt..
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_141612518
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik had me voorgenomen niet meer op je te reageren, vanwege je walgelijke laster (mijn eerste TR gemacht in 6 jaar), maar ook hier blijkt weer wat voor VINEX-bewoner je ook bent.

Ik ga mijn tijd er niet meer aan verdoen, Ja, van Latijns-Amerika weet ik toevallig net iets meer dan jij.
Je voornemen kwam niet uit dus.
pi_141612520
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:18 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Maar wel veiliger dan beneden in de jungle.
En waarom precies?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141612575
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:20 schreef Globali het volgende:

[..]

En wat leveren die kaartjes op dan?
Inzicht; idee van afstanden, hoogtes, hellingshoeken, terrein, routes, waar is wat gevonden, hoe lang doe je ongeveer over delen, etc.

Voor een doorgewinterde jungletrekker als jij allemaal niet nodig, jij hebt je verhaal al; anderen zoveel mogelijk overbluffen met je geweldige kennis. En speculeren is onzin. Toch doe je het. _O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141612591
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:23 schreef Globali het volgende:

[..]

Ik zag gisteren iemand hier iets plaatsen over temperaturen daar. Het was 's nacht niet echt koud.
Nee, dat gebied kent absoluut geen hoogteverschillen, welnee.

Man, zoek een ander topic, please. :')

En dat ga ik ook doen. Werkze allen vandaag.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141612659
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Inzicht; idee van afstanden, hoogtes, hellingshoeken, terrein, routes, waar is wat gevonden, hoe lang doe je ongeveer over delen, etc.

Voor een doorgewinterde jungletrekker als jij allemaal niet nodig, jij hebt je verhaal al; anderen zoveel mogelijk overbluffen met je geweldige kennis. En speculeren is onzin. Toch doe je het. _O-
Het grappige is dat ik niet echt een verhaal probeer te verkopen. Mensen als jij wel. Het enige dat ik zeg is dat de kans op verdwaling gewoon groot is. En mensen als jij worden dan heel raar agressief. Zeker als het over water gaat. Iets waar ik gelijk in heb. Maar dat trek je liever uit proportie. Onvolwassen. Dat is mijn beschrijving van jou dan.
pi_141612692
quote:
8s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, dat gebied kent absoluut geen hoogteverschillen, welnee.

Man, zoek een ander topic, please. :')

En dat ga ik ook doen. Werkze allen vandaag.
Ik geef gewoon aan wat iemand hier gisteren heeft geplaatst. Dat ging over temperaturen in dat gebied.
pi_141612798
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 11:20 schreef El_Matador het volgende:
En waarom zijn die meiden niet gevonden door al die "zieners" dan? Maar door hard zwoegende lokale inheemsen?
De tas is gevonden door een indiaan die een rijstveld wilde gaan aanleggen. Niet bij een zoektocht dus maar 'gewoon' toevallig gevonden. Hetgeen ook aangeeft dat er daar mensen komen al zou dat sporadisch zijn.
pi_141612862
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:31 schreef Globali het volgende:

[..]

Ik geef gewoon aan wat iemand hier gisteren heeft geplaatst. Dat ging over temperaturen in dat gebied.
Ja, en jij, ervaren jungle trekker, de man die Mowgli water heeft leren drinken, die weet niet dat temperatuur met hoogte verschilt? :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141612888
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, en jij, ervaren jungle trekker, de man die Mowgli water heeft leren drinken, die weet niet dat temperatuur met hoogte verschilt? :')
Dat weet ik wel. Maar ik ken dit gebied niet. Ook nooit gezegd. Ik heb ook nooit gezegd dat ik een ervaren tracker ben. Wel dat ik aardige ervaring heb op dat gebied. Met gidsen meestal.
pi_141612898
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 11:23 schreef Loekie1 het volgende:
Ze wilden gevonden worden, dat was het belangrijkst. Dan laat je juist wel je identiteitspapieren in een tas achter die misschien gevonden gaat worden, althans dat hoop je.
Nee want de camera is voldoende aanwijzing dat het om hen gaat. En veel belangrijker nog dan een clou achterlaten dat zij daar geweest zijn, is aanwijzingen achterlaten over waar ze heen gaan. En dat hebben ze niet gedaan tot zover we (het publiek) nu weten.
pi_141612912
Zo lees je anderhalve dag dit topic niet, en zo kan je er ineens 7 achter elkaar lezen. Gaat snel ineens :D
pi_141612918
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, en jij, ervaren jungle trekker, de man die Mowgli water heeft leren drinken, die weet niet dat temperatuur met hoogte verschilt? :')
Waarom maak je je zo druk over dat water? Je weet waar die discussie begon. Bij iemand die niet begreep dat als je dorst hebt je niet even uit een rivier kan drinken. Jij en consorten maken er meer van dan het is. En ik heb duidelijk aangegeven met links dat ik gelijk heb.
pi_141612964
Wat is het uitzicht vanaf die bergtop eigenlijk? Was er aan de ene kant niet duidelijk bewoning te zien?
pi_141612977
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:43 schreef kurk_droog het volgende:
Wat is het uitzicht vanaf die bergtop eigenlijk? Was er aan de ene kant niet duidelijk bewoning te zien?
ja idd
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 27 juni 2014 @ 12:44:00 #174
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141612980
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 11:11 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ik blijf erbij dat een mentale achterstand de enige logische verklaring is van mensen die zichtbaar plezier halen uit deze kwestie.
Sentimentele jankbal.
pi_141612981
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:40 schreef Max23 het volgende:
Zo lees je anderhalve dag dit topic niet, en zo kan je er ineens 7 achter elkaar lezen. Gaat snel ineens :D
Meer dan 16 nu zelfs.
  Admin vrijdag 27 juni 2014 @ 12:44:18 #176
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_141612992
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 11:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

FOK!meet in Boquete en dan zelf kijken, Wie het langst overleeft wint een nacht met Yvonne/Feliciano (naar keuze).

Eh ja sorry, die zonnebrillen. Die zaten in de tas. Zou dat betekenen dat ze 's nachts zijn overvallen door iets (ongeluk, slang, whatever)?
Nachtje met Yvonne??? Dan kun je echt beter niet overleven hoor.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_141613026
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:44 schreef yvonne het volgende:

[..]

Nachtje met Yvonne??? Dan kun je echt beter niet overleven hoor.
Als ik mag kiezen tussen jou of de Bothrops asper, dan weet ik het wel. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141613083
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 11:32 schreef Loekie1 het volgende:
Een camera raakt na een paar dagen ook wel leeg.
Huh? :? Is dat tegenwoordig zulke meuk dan? Ik heb altijd reserve batterijtjes voor mijn digitale camera meegenomen op reis en ze nog nooit hoeven gebruiken terwijl fotograferen een hobby van me is en ik dus heel veel foto's maak op een vakantie.
pi_141613116
Ik wil de foto''s en gegevens van de camera weten, wij hebben recht op die info!
pi_141613239
hier een interview met the owner of Il Pianista
http://www.altoalcrimen.org/?author=2
bij dat restaurant zijn ze als laatste gezien

dan staat er :
There is no current search at Il Pianista. Although I have been told that Sinproc is searching in another area

waarom gaan ze dan in een heel ander gebied zoeken en niet in het verlengde (of omgeving) van het Pianista pad?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141613251
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:03 schreef jackie12 het volgende:
word moe van de mensen die mekaar steeds de loef af willen steken.Een opmerking van don james op mijn post "het is het focking pieterpad niet" gaat helemaal nergens over.
We zitten hier met zn allen om te philosopheren wat er met de meiden gebeurd kan zijn . Informatie, ervaringen en kennis van dat gebied zijn daarvoor noodzakelijk. Ieder heeft zijn eigen visie en laten we dat respecteren. Vind ieders visie goed onderbouwd over wat er gebeurd kan zijn heel wat interessanter dan mekaar constant voor lul willen zetten. We zijn toch geen kleine kinderen?

^O^
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_141613252
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:40 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee want de camera is voldoende aanwijzing dat het om hen gaat. En veel belangrijker nog dan een clou achterlaten dat zij daar geweest zijn, is aanwijzingen achterlaten over waar ze heen gaan. En dat hebben ze niet gedaan tot zover we (het publiek) nu weten.
Misschien wisten ze dat ze niet ver meer zouden komen.
pi_141613269
Ligt er dichtbij de vindplaats van de schoenen/bekken ook een bewoonde- of stopplek (voor vervoer)? En is dit bereikbaar vanaf de plek waarvan ooggetuigen zeiden dat de dames graag een taxi wilden nemen of met de bus wilden reizen? En bereikbaar met dit vervoersmiddel?

[ Bericht 1% gewijzigd door MidnightB00m op 27-06-2014 13:03:59 ]
pi_141613302
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:43 schreef kurk_droog het volgende:
Wat is het uitzicht vanaf die bergtop eigenlijk? Was er aan de ene kant niet duidelijk bewoning te zien?


Draai je je om en het loopt weer af en je zit er niets meer van...
Dream like you live forever
Live like you'll die today...
JD
pi_141613386
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 11:37 schreef Globali het volgende:

[..]

Handelt niet in water. Het is een expert op watergebied. Daar heeft hij een lange studie voor moeten doen. Als ik hem spreek zal ik hem vragen wat precies de gevaren zijn en hoe dom je moet zijn 'wild' water te drinken.
De denkfout die jij steeds maakt is het verschil tussen voorbereiding en praktijk.

Vóór je zo'n jungle intrekt zou je er verstandig aan doen voldoende water mee te nemen en een methode om bij nood natuurwater enigszins te reinigen. Klopt heb je helemaal gelijk in.
En ga je zo'n trail lopen om de gebruikelijke manier (toch totaal van 8 uur?) en zou je zonder water komen te zitten dan kan je idd beter dorst hebben dan het rivierwater te drinken. Klopt ook.

Maar zit je eenmaal in de jungle en ben je er na een dag niet gedronken te hebben nog niet uit én heb je geen enkele aanwijzing dat je er snel uit komt, dan is water binnen krijgen belangrijker dan het risico op diarree en raken te voorkomen. De vraag is dan namelijk; zeker sterven door niet te drinken of een kans lopen te sterven door wel te drinken.
Wachten met drinken tot je orgaanfalen hebt is dom want dan ben je vaak al te laat en te uitgeput om nog wat zinnigs met dat vocht te doen. Onder ideale omstandigheden kan een mens 3 tot max 6 dagen zonder drinken. De jungle is echter niet ideaal en fysieke arbeid (lopen, klimmen, dalen) al helemaal niet. Na een dag kan je dus beter het risico nemen ook al ben je nog niet half bewusteloos.
pi_141613448
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

De denkfout die jij steeds maakt is het verschil tussen voorbereiding en praktijk.

Vóór je zo'n jungle intrekt zou je er verstandig aan doen voldoende water mee te nemen en een methode om bij nood natuurwater enigszins te reinigen. Klopt heb je helemaal gelijk in.
En ga je zo'n trail lopen om de gebruikelijke manier (toch totaal van 8 uur?) en zou je zonder water komen te zitten dan kan je idd beter dorst hebben dan het rivierwater te drinken. Klopt ook.

Maar zit je eenmaal in de jungle en ben je er na een dag niet gedronken te hebben nog niet uit én heb je geen enkele aanwijzing dat je er snel uit komt, dan is water binnen krijgen belangrijker dan het risico op diarree en raken te voorkomen. De vraag is dan namelijk; zeker sterven door niet te drinken of een kans lopen te sterven door wel te drinken.
Wachten met drinken tot je orgaanfalen hebt is dom want dan ben je vaak al te laat en te uitgeput om nog wat zinnigs met dat vocht te doen. Onder ideale omstandigheden kan een mens 3 tot max 6 dagen zonder drinken. De jungle is echter niet ideaal en fysieke arbeid (lopen, klimmen, dalen) al helemaal niet. Na een dag kan je dus beter het risico nemen ook al ben je nog niet half bewusteloos.
Ik maak daar geen fout in. Wat ik aangeef is dat natuurlijk water drinken zeer gevaarlijk is. Als je aan het einde van latijn bent kun je er voor kiezen. De discussie begon met iemand die aangaf dat gebrek aan water geen probleem kon zijn omdat men dicht bij een rivier zat. Zo simpel werkt het niet met water.
pi_141613541
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:55 schreef Mystic_HBC het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Draai je je om en het loopt weer af en je zit er niets meer van...
Dat valt reuze mee volgens mij, volgens mij is het helemaal niet heel erg dicht qua begroeiing en zijn er redelijk wat open plekken...nee, daar verdwalen..meeh, kan het niet geloven.
pi_141613549
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:00 schreef Globali het volgende:

[..]

Ik maak daar geen fout in. Wat ik aangeef is dat natuurlijk water drinken zeer gevaarlijk is. Als je aan het einde van latijn bent kun je er voor kiezen. De discussie begon met iemand die aangaf dat gebrek aan water geen probleem kon zijn omdat men dicht bij een rivier zat. Zo simpel werkt het niet met water.
begin je nou voor de 1000 ste keer weer over water :r
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141613560
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:04 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

begin je nou voor de 1000 ste keer weer over water :r
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:04 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

begin je nou voor de 1000 ste keer weer over water :r
Lezen zit niet in jouw systeem denk ik. Ik begon er niet over.
pi_141613577
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 11:44 schreef El_Matador het volgende:
die zonnebrillen. Die zaten in de tas. Zou dat betekenen dat ze 's nachts zijn overvallen door iets
Ze hebben ze niet nodig gehad waarschijnlijk op het moment dat ze die tas neerzetten/kwijt raakten.
Dat hoeft niet 's nachts te zijn maar voor het begint te schemeren heb je al geen zonnebril meer nodig, al helemaal niet in een bos en ook minder snel als je omringt bent door hogere bergen. Sowieso, als zij op dat moment echt in een bos liepen hadden ze ook midden op de dag geen zonnebril nodig gehad; dan loop je in de schaduw.
pi_141613607
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 11:46 schreef roos85 het volgende:
Batterij leeg? Een andere reden kan ik niet bedenken waarom ze inderdaad niet hebben geprobeerd te bellen of smsen.
Is die info dan al vrijgegeven?
pi_141613664
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 11:46 schreef Dven het volgende:

[..]

Zolang je het er maar keihard uitpijpt. Door de snelheid sterven de bacterien.
Urine is steriel tenzij je een blaasontsteking of nier(bekken)ontsteking hebt. het is alleen een ideale voedingsbodem voor bacteriën nadat het het lichaam heeft verlaten. Urine opvangen (flesjes?) en direct opdrinken is dus prima en beter dan stilstaand water te drinken.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 13:10:11 #193
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_141613689
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:00 schreef Globali het volgende:

[..]

Ik maak daar geen fout in. Wat ik aangeef is dat natuurlijk water drinken zeer gevaarlijk is. Als je aan het einde van latijn bent kun je er voor kiezen. De discussie begon met iemand die aangaf dat gebrek aan water geen probleem kon zijn omdat men dicht bij een rivier zat. Zo simpel werkt het niet met water.
Hee een stromende rivier, daar kunnen we uit drinken! (10 meter terug ligt er een beest te rotten).................... :D
pi_141613733
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:10 schreef betyar het volgende:

[..]

Hee een stromende rivier, daar kunnen we uit drinken! (10 meter terug ligt er een beest te rotten).................... :D
Precies. En dan ga je heel snel ziek worden. Dan is je kans op overleven in elk geval een stuk kleiner geworden.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 13:12:11 #195
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_141613747
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:54 schreef MidnightB00m het volgende:
Ligt er dichtbij de vindplaats van de schoenen/bekken ook een bewoonde- of stopplek (voor vervoer)? En is dit bereikbaar vanaf de plek waarvan ooggetuigen zeiden dat de dames graag een taxi wilden nemen of met de bus wilden reizen? En bereikbaar met dit vervoersmiddel?
Er wordt gezegd dat de dames terug wilden met taxi of bus vanaf ongeveer begin Il Pianista, stukkie boven boquete. De vindplaats ligt op 8 uur lopen van boquete, dus niet dichtbij. Er was iemand hier die aangaf dat de rivier waarbij ze gevonden zijn, uitmondt in een soort dam die met de auto te bereiken moet zijn. Hier ontspringt ook een andere rivier die iets meer zuidelijk loopt. Hemelsbreed ligt de vindplaats dan een km of twee van die dam af. Maar dit is allemaal van horen zeggen :)
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 13:13:04 #196
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_141613784
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:07 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Is die info dan al vrijgegeven?
John van de Heuvel schijnt daar over getetterd te hebben, zie OP bij laatste nieuws
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_141613797
Als het ongeluk is geweest dan is het iets "plotselings"geweest. Dan gebeurt er dus iets onverwachts. Uitglijden, verdrinken, drijfzand etc etc. Maar dan klopt de rugzak niet die nog intact is.Tenzij ze allebei zijn aangevallen door een wild dier terwijl ze aan het rusten waren en die kans lijkt mij gewoon heel klein

Bij langzaam sterven zouden ze echt wel iets hebben achtergelaten op het fototoestel, telefoon of wat dan ook.
Is idd nog niet bekend maar zoals ik al zei als er straks naar buiten komt dat er geen informatie uit de rugzak komt,

Waarom is het dan zo raar dat ik denk dat het een misdrijf is?
  vrijdag 27 juni 2014 @ 13:13:54 #198
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_141613818
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:09 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Urine is steriel tenzij je een blaasontsteking of nier(bekken)ontsteking hebt. het is alleen een ideale voedingsbodem voor bacteriën nadat het het lichaam heeft verlaten. Urine opvangen (flesjes?) en direct opdrinken is dus prima en beter dan stilstaand water te drinken.
Urine is een zeer tijdelijke oplossing.

Overigens, heeft men er al eens aan gedacht dat je het allemaal het beste anaal kan inbrengen? :D Het water wordt opgenomen en schadelijke stoffen worden beter weggefilterd dan via de orale weg :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_141613841
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:13 schreef jackie12 het volgende:
Als het ongeluk is geweest dan is het iets "plotselings"geweest. Dan gebeurt er dus iets onverwachts. Uitglijden, verdrinken, drijfzand etc etc. Maar dan klopt de rugzak niet die nog intact is.Tenzij ze allebei zijn aangevallen door een wild dier terwijl ze aan het rusten waren en die kans lijkt mij gewoon heel klein

Bij langzaam sterven zouden ze echt wel iets hebben achtergelaten op het fototoestel, telefoon of wat dan ook.
Is idd nog niet bekend maar zoals ik al zei als er straks naar buiten komt dat er geen informatie uit de rugzak komt,

Waarom is het dan zo raar dat ik denk dat het een misdrijf is?
Omdat je geestelijk achteruit gaat in zo'n geval. Je denkt niet helder meer. Zeker als je niet drinkt.......
  vrijdag 27 juni 2014 @ 13:14:33 #200
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_141613844
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:13 schreef jackie12 het volgende:
Als het ongeluk is geweest dan is het iets "plotselings"geweest. Dan gebeurt er dus iets onverwachts. Uitglijden, verdrinken, drijfzand etc etc. Maar dan klopt de rugzak niet die nog intact is.Tenzij ze allebei zijn aangevallen door een wild dier terwijl ze aan het rusten waren en die kans lijkt mij gewoon heel klein

Bij langzaam sterven zouden ze echt wel iets hebben achtergelaten op het fototoestel, telefoon of wat dan ook.
Is idd nog niet bekend maar zoals ik al zei als er straks naar buiten komt dat er geen informatie uit de rugzak komt,

Waarom is het dan zo raar dat ik denk dat het een misdrijf is?
Drijfzand. Ook al zo'n mooie fabel.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')