abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 26 december 2014 @ 14:32:48 #51
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_147974915
Met de simulator. Hoe denk je dat de huidige 200 of zo piloten zijn opgeleid? :)
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 26 december 2014 @ 14:36:42 #52
104871 remlof
Europees federalist
pi_147975010
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 11:34 schreef icloud het volgende:
De f16 heeft een extra zitplaats zodat je een passagier/extra piloot kan meenemen, de jsf heeft dat niet, hoe gaan ze dat oplossen?
Dat zijn speciale versies, in het geval van de KLu de F-16B, daar zijn er destijds 22 van aangeschaft.
pi_147975911
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 december 2014 14:32 schreef RonaldV het volgende:
Met de simulator. Hoe denk je dat de huidige 200 of zo piloten zijn opgeleid? :)
Jij snapt toch wel dat deze speciale f16's niet alleen vervangen kunnen worden door een simulator.

Ik neem aan dat de tweede stoel meer nut had dan alleen lesvluchten
  vrijdag 26 december 2014 @ 15:52:35 #54
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_147976525
Deze 'speciale' F-16s zijn in zoverre speciaal dat er een tweede zitplaats met volledige besturing in zit en dat het bereik door het verwijderen van één tank (die stoel moest ergens staan) wat kleiner is. Ja, ze zijn bedoeld om op te leiden en voor checkrides (en onofficeel voor meevliegen om speciale redenen). Maar voor de vliegopleiding zijn ze niet strict noodzakelijk. De F-117A bijvoorbeeld was nooit voorzien van een tweezitsversie en toch vlogen er ooit 60 rond met een gekwalificeerde piloot.

En moderne simulatoren zijn zo goed dat de vliegopleiding en type conversie op de simulator gegeven kan worden, dus je hebt geen tweezitters meer nodig. Ze zijn dan ook niet voorzien, bij geen enkele klant. En toch zijn er al zo'n 200 piloten gekwalificeerd op 3 verschillende subtypes (Conventionele, STOVL en Vliegdek varianten).
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_147976754
Je kunt met een F-35 natuurlijk altijd een passagier meenemen. Gewoon ophangen in het wapenruim.
pi_147979359
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 11:34 schreef icloud het volgende:
De f16 heeft een extra zitplaats zodat je een passagier/extra piloot kan meenemen, de jsf heeft dat niet, hoe gaan ze dat oplossen?
Dat wordt uitbesteed aan het bedrijfsleven zodat de lokale MKB er profijt van heeft.
pi_147981071
http://www.thedailybeast.(...)hind-older-jets.html

quote:
Newest U.S. Stealth Fighter ’10 Years Behind’ Older Jets
America’s $400 billion, top-of-the-line aircraft can’t see the battlefield all that well. Which means it’s actually worse than its predecessors at fighting today’s wars.

By Dave Majumdar | Daily Beast | 12-26-2014

"When the Pentagon’s nearly $400 billion F-35 Joint Strike Fighter finally enters service next year after nearly two decades in development, it won’t be able to support troops on the ground the way older planes can today...."

"“The F-35 will, in my opinion, be 10 years behind legacy fighters when it achieves [initial operational capability],” said one Air Force official affiliated with the F-35 program. “When the F-35 achieves [initial operational capability], it will not have the weapons or sensor capability, with respect to the CAS [close air support] mission set, that legacy multi-role fighters had by the mid-2000s.”..."

"The problem stems from the fact that the technology found on one of the stealth fighter’s primary air-to-ground sensors—its nose-mounted Electro-Optical Targeting System (EOTS)—is more than a decade old and hopelessly obsolete. ...."

"“EOTS is a big step backwards. The technology is 10-plus years old, hasn’t been able to take advantage of all the pod upgrades in the meantime, and there were some performance tradeoffs to accommodate space and stealth,” said another Air Force official familiar with the F-35 program. “I think it’s one area where the guys are going to be disappointed in the avionics.”...."

"Ironically, older jets currently in service with the Air Force, Navy and Marine Corps can carry the latest generation of sensor pods, which are far more advanced than the EOTS sensor carried by the F-35. The latest generation pods—the Lockheed Martin Sniper ATP-SE and Northrop Grumman LITENING-SE—display far clearer high-definition video imagery in both in the infrared and optical spectrum—and from greater distances. Further, both pods have the ability to beam those full-motion video feeds to ground troops, which provides those forces with burial intelligence information....."

"Both pods also incorporate the ability to mark targets with an infrared laser beam—which the EOTS lacks—that helps pilots and ground controllers coordinate their attacks. Some pilots consider the infrared marker to be crucial to the close air-support mission to support ground troops. The F-35 EOTS, which is an integral component of the new stealth fighter, was envisioned as a replacement for targeting pods altogether to preserve the JSF’s stealth frame. (Targeting pods can bulge out a bit, and leak out unwanted signals.) But along with the stealth came performance compromises that also hinder the ability to upgrade the system—the specifications of which were set more that 15 years ago—far before anyone imagined a jet would be providing video imagery to ground forces..."

"“It was an awesome system when the F-35 specs were drawn-up in the late ’90s—LANTIRN [targeting pod] was the most advanced pod at that time,” said the first Air Force official affiliated with the F-35 program. “But we’re now a couple of generations beyond that spec with the targeting pods. EOTS is about a [1990s-era Northrop Grumman AN/AAQ-28(V)] LITENING II-equivalent targeting pod.”..."

"“At no point is F-35 fragged to have VDL [video down-link] unless it carries a targeting pod and the F-35 EOTS does not have and will not get an IR [infrared] marker,” the first F-35 official said. “It won’t fit in the space available.”

The lack of an infrared pointer is a huge problem, according to multiple Air Force pilots with experience flying combat missions in support of ground forces. In aircraft like the A-10, F-15E or F/A-18 Hornet, when ground troops pass target coordinates—or if the pilot spots enemy forces shooting—that pilot can turn on the infrared pointer to highlight the target. If the ground controller—known as a Joint Terminal Attack Controller—sees the “sparkle” from the infrared pointer, he can confirm that the pilot is illuminating the correct target.

Further, if a pilot sees something of interest, he or she can use the infrared pointer to draw the attention of the ground controller, who can then confirm if the target is hostile or not. “F-35s will never have this,” the first F-35 official said. “It also helps pilots orientate themselves during weapons delivery passes.”..."

"One of the JSF officials agreed that the EOTS does not speak well for the Pentagon’s ability to buy new weapons. “EOTS is a poster child for one of the ills of the acquisition process,” the official said. “Because all of the subsystems depend on each other, requirements aren’t allowed to change after the design is ‘finalized.’ It’s not a big deal, unless it takes 20 years to field the jet… then it’s a problem.”

The end result is that when the F-35 finally becomes operational after its myriad technical problems, cost overruns, and massive delays, in some ways it will be less capable than current fighters in the Pentagon’s inventory.

“Will the F-35 even have parity with those jets in the CAS mission set 10 years from now? I don’t know, dude. It doesn’t look good.”
pi_147981388
quote:
Als de F16 niet zo handig was geweest als vliegend frame waar je altijd de modernste versie van apparatuur en wapens aan kunt hangen dan had ie het ook niet zo lang volgehouden.
Ik ben benieuwd of de F35 over 35 jaar ook nog alle pods en bommen binnenboord heeft zoals nu de bedoeling is en zo niet welk effect dat dan heeft op de stealth- en vliegeigenschappen
Wie dit leest is gek
pi_148089943
Stel dat de f-35 na nog vele testen en updates een goed toestel blijkt te zijn...
Wat gaan we dan doen met een handjevol toestellen? Gaan we later nog bijkopen? Wat is de bedoeling?

Daar ben ik wel benieuwd naar.

Ik hoop natuurlijk wel dat de f-35 een uitstekend toestel blijkt te zijn, de sensoren en gebruiksvriendelijkheid voor de piloot zijn de sterke punten laten we maar zeggen. Maar goed, ook al hadden we de allerbeste toestellen, met slecht een tiental gevechtsklare toestellen sla je nog geen deuk in een pakje boter.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_148110420
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 12:33 schreef piekartz87 het volgende:
Stel dat de f-35 na nog vele testen en updates een goed toestel blijkt te zijn...
Wat gaan we dan doen met een handjevol toestellen? Gaan we later nog bijkopen? Wat is de bedoeling?

Daar ben ik wel benieuwd naar.

Ik hoop natuurlijk wel dat de f-35 een uitstekend toestel blijkt te zijn, de sensoren en gebruiksvriendelijkheid voor de piloot zijn de sterke punten laten we maar zeggen. Maar goed, ook al hadden we de allerbeste toestellen, met slecht een tiental gevechtsklare toestellen sla je nog geen deuk in een pakje boter.
Het totaalbedrag ligt vast: 4,5 miljard geloof ik.
Als het toestel 10% duurder wordt gaat het aantal automatisch met 10% naar beneden.
Wie dit leest is gek
pi_148128075
quote:
99s.gif Op maandag 29 december 2014 20:43 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het totaalbedrag ligt vast: 4,5 miljard geloof ik.
Als het toestel 10% duurder wordt gaat het aantal automatisch met 10% naar beneden.
Dat ze behoorlijk aan de prijs zijn was bekend inderdaad :P Budget is budget maar het houdt dus wel in dat we na de uitfasering van de f16 ons eigen luchtruim amper kunnen verdedigen.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_148129574
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 08:55 schreef piekartz87 het volgende:

[..]

Dat ze behoorlijk aan de prijs zijn was bekend inderdaad :P Budget is budget maar het houdt dus wel in dat we na de uitfasering van de f16 ons eigen luchtruim amper kunnen verdedigen.
Hoe doen we dat eigenlijk als er een paar naar beneden komen? Is al bekend hoe lang hij in productie blijft?
pi_148146987
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 08:55 schreef piekartz87 het volgende:

[..]

Dat ze behoorlijk aan de prijs zijn was bekend inderdaad :P Budget is budget maar het houdt dus wel in dat we na de uitfasering van de f16 ons eigen luchtruim amper kunnen verdedigen.
In tijd van een grootschalige oorlog wordt alles anders. Dan worden de JSF's desnoods bij Nedcar gemaakt.
Wie dit leest is gek
  woensdag 31 december 2014 @ 01:06:44 #64
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_148171197
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 10:11 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Hoe doen we dat eigenlijk als er een paar naar beneden komen? Is al bekend hoe lang hij in productie blijft?
In die 37 stuks is al verrekend dat er een paar naar beneden zullen komen. Van de F-16 waren dat er uiteindelijk een stuk of 30 (van de 213 die we gekocht hebben), dus zeg 15%. Er mogen er dus 5 crashen en dan is er nog niks aan de hand.

De grote fout is dat de politiek er van uit is gegaan dat zo veel missies in één vliegtuig te proppen zijn waardoor het ding zo belachlijk duur is geworden. Dat rekenwerk is waarschijnlijk uitgevoerd door dezelfde rekenmeester die zei dat als één vrouw er 9 maanden over doet om een kind te baren, 9 vrouwen hetzlefde kunnen in één maand.

Waarmee ik niet wil zeggen dat de F-35 een slecht toestel is. Ik geloof zeker dat het ding bijzondere dingen kan en geen miskoop is. Ik geloof tegelijktijd echter ook dat generaals die anno nu nog beweren dat je tegenwoordig alleen nog maar alleskunners in dienst moet nemen per direct ontslagen moeten worden. Specialisten zijn veel goedkoper, want dan hoef je a. geen nutteloos gewicht van anderssoortige misies meer mee de lucht in te nemen en b. geen belachelijke bedragen voor integratie meer neer te leggen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_148230002
JSF krijgt in 2019 pas boordwapens
quote:
De reeds geplaagde F-35 Lightning II, voortgekomen uit het Joint Strike Fighter-programma, heeft weer een grote tegenslag te verwerken gekregen. Door een fout in de software is het 25mm-boordkanon onbruikbaar geworden tot 2019.

Het nieuwste stealth-toestel van het Amerikaanse Pentagon kan zijn boordwapen de komende drie á vier jaar niet gebruiken nadat het vliegtuig in gebruik is genomen. Hoewel het toestel zijn boordwapen nog niet ondersteunt, is het zeer de vraag of het al een effectief wapen is, omdat het vliegtuig amper genoeg munitie voor het wapen bij zich heeft. Het boordkanon kan 3300 kogels per minuut schieten, maar het toestel kan slechts 180 kogels aan boord dragen.

Een vertegenwoordiger van de software van het boordwapen vertelt: “er is op dit moment geen software beschikbaar om het wapen correct te laten functioneren, nu en de komende drie tot vier jaar, block 3F wordt verwacht in 2019”.
pi_148230359
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2015 22:15 schreef AchJa het volgende:
En dan? Alsof een boordkanon zo belangrijk is... Het is geen 1914 meer.
Nogal lullig als ie volgend jaar in gebruik word genomen :') , en dat er maar voor 3 seconde munitie aanboord is :')
pi_148230743
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 22:24 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Nogal lullig als ie volgend jaar in gebruik word genomen :') , en dat er maar voor 3 seconde munitie aanboord is :')
Daarom, niet te druk om maken. Een boordkanon in een jet is een beetje zoals de bajonet is voor de infanterist. Zodat de piloot het idee heeft dat hij nog iets kan doen als echt alles mislukt.
pi_148234340
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2015 22:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Daarom, niet te druk om maken. Een boordkanon in een jet is een beetje zoals de bajonet is voor de infanterist. Zodat de piloot het idee heeft dat hij nog iets kan doen als echt alles mislukt.
Tenzij het de A-10 is natuurlijk :9~
  vrijdag 2 januari 2015 @ 10:10:24 #70
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_148237566
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2015 22:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Daarom, niet te druk om maken. Een boordkanon in een jet is een beetje zoals de bajonet is voor de infanterist. Zodat de piloot het idee heeft dat hij nog iets kan doen als echt alles mislukt.
Beetje lullig voor al die soldaten die ooit aan een bajonet geregen zijn.
Wie dit leest is gek
pi_148347090
Volgens piloten is een boordcannon wel erg handig voor CAS. Aangezien hij ook de a-10 moet gaan vervangen..
Ik vraag me overigens sterk af hoe de f35 in vredesnaam de a10 moet gaan vervangen..
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
  maandag 5 januari 2015 @ 09:30:50 #72
104871 remlof
Europees federalist
pi_148347456
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 08:59 schreef piekartz87 het volgende:
Volgens piloten is een boordcannon wel erg handig voor CAS. Aangezien hij ook de a-10 moet gaan vervangen..
Ik vraag me overigens sterk af hoe de f35 in vredesnaam de a10 moet gaan vervangen..
Van de A-10 kan je de helft afschieten en het ding blijft nog vliegen, dat lijkt me voor de F-35 niet gelden :')
pi_148352012
quote:
Wie was hier ook alweer vol lof over de EOTS? :')

quote:
7s.gif Op maandag 5 januari 2015 09:30 schreef remlof het volgende:

[..]

Van de A-10 kan je de helft afschieten en het ding blijft nog vliegen, dat lijkt me voor de F-35 niet gelden :')
Voor zo'n laagvliegend bakbeest (F-35) heb je niet eens een manpad voor nodig, gewoon wat artillerievuur. :')
  maandag 5 januari 2015 @ 22:27:14 #74
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_148373337
alsof dat kanon zo vaak wordt gebruikt zeg.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 5 januari 2015 @ 22:34:45 #75
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_148373745
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:27 schreef Pumatje het volgende:
alsof dat kanon zo vaak wordt gebruikt zeg.
Als je er voor betaalt wil je ook dat het werkt.
Wie dit leest is gek
  maandag 5 januari 2015 @ 22:40:06 #76
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_148374034
quote:
99s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:34 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Als je er voor betaalt wil je ook dat het werkt.
Uiteraard, heb het ook over de munitie capaciteit.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 5 januari 2015 @ 22:44:12 #77
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_148374251
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:40 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Uiteraard, heb het ook over de munitie capaciteit.
Zonder munitie doet ie het niet
Wie dit leest is gek
pi_148374346
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:27 schreef Pumatje het volgende:
alsof dat kanon zo vaak wordt gebruikt zeg.
Als de jsf de a10 ook moet over nemen is wat minutie wel handig ja :')
  Moderator maandag 5 januari 2015 @ 22:52:43 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148374677
neemt de gevechtshelikopter dat werk niet meer en meer over?

dat de A10 vervangen gaat worden door de F35 wil niet per se zeggen dat hij de taken 1 op 1 over gaat nemen natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 5 januari 2015 @ 22:59:36 #80
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 5 januari 2015 @ 23:02:21 #81
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_148375129
De JSF kan alles, maar alles minder goed dan het origineel.
Wie dit leest is gek
  Moderator maandag 5 januari 2015 @ 23:07:08 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148375341
ok bedankt Hans
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_148384520
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:59 schreef AchJa het volgende:
Een dedicated CAS kist vergelijken met de F35... :')
Is ook niet te vergelijken, en toch is dat de aangewezen vervanger.
Hij gaat de f-16, f-18 (niet de superhornet), a-10 en de harrier vervangen.

In allemaal kan ik er wel een beetje inkomen maar de a-10.... wat voor een capabiliteiten biedt de f35 zodat hij dat kan vraag ik me af..
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
  Moderator dinsdag 6 januari 2015 @ 12:24:32 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148385357
nogaals .... de A10 is meer dan alleen het kanon dat iedereen kent
een deel van de taken kan prima overgenomen worden door F35, de rest komt bij de (gevechts)helikopters en (als dat een keer door gaat) dat lightweight fighter programme (of hoe het ook heet) op de plank

je moet hier bij vervangen vooral aan geld en infrastructuur denken, feitelijk is het ding iets van vroeger .... gaat er gewoon helemaal uit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:28:38 #85
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_148408258
De vraag is natuurlijk was Nederland met een alternatieve F18, Harrier en A10 moet.
Wie dit leest is gek
  Moderator dinsdag 6 januari 2015 @ 22:33:56 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148408516
waarom stelt hij die vraag dan niet gewoon?

antwoord: de F16 vervangen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 23:24:25 #87
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_148410729
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:33 schreef sp3c het volgende:
waarom stelt hij die vraag dan niet gewoon?

antwoord: de F16 vervangen
Het is mijn vraag, en meer van retorische aard.
Wie dit leest is gek
  Moderator dinsdag 6 januari 2015 @ 23:25:29 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148410766
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:24 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het is mijn vraag, en meer van retorische aard.
antwoord: de f16 vervangen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_148417746
Bedankt captain obvious
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_148417904
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:52 schreef piekartz87 het volgende:
Bedankt captain obvious
Inmiddels wel majoor
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 15 januari 2015 @ 02:23:59 #91
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_148699197
Zorgen over lawaai JSF blijven in Volkel

VEGHEL -
Nader onderzoek naar het lawaai van de JSF heeft zorgen rondom vliegbasis Volkel niet weggenomen. Omwonenden en gemeenten kunnen zich nog steeds geen enkele voorstelling maken van het geluid van de nieuwe straaljager. Ze willen meer concreet inzicht in het verschil tussen de F-16 en de JSF.

In een extra vergadering met de vliegbasis woensdagavond werd het verzoek herhaald om een JSF naar Volkel te laten komen om de omgeving het geluid te laten horen en ervaren.

Volgens tests in de Verenigde Staten maakt de JSF bij overvliegen 110 tot 115 decibel geluid. „Maar het antwoord op de vraag wat dat concreet betekent, is niet gegeven. Wilt u draagvlak krijgen dan moeten er extra stappen gezet worden”, zei burgemeester Henk Hellegers van de gemeente Uden.

Aan het verzoek om een JSF naar Nederland te laten komen kan voorlopig niet worden voldaan. De twee toestellen die Nederland inmiddels heeft aangeschaft, blijven in de Verenigde Staten voor tests en training, aldus basiscommandant André Steur.

De hoop van de omgeving is gevestigd op minister Jeanine Hennis-Plasschaert (Defensie) die op 26 januari naar Odiliapeel komt en de vraag wederom kan verwachten.

Nederland koopt ten minste 37 toestellen. Ze komen te staan in Leeuwarden (vanaf 2019) en in Volkel (vanaf 2021).

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)er_JSF_lawaai__.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 15 januari 2015 @ 12:32:30 #92
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_148706630
Mijn god, die geluidskwestie.
Hoe kun je je daar zo druk over maken met 35 toestellen.
Het gaat om je veiligheid, niet omdat ze oefenen voor stuntvliegen.

Kosten/baten.

Zeikerds, en ik woonde 20 jaar onder de aanvliegroute van F-16's en nu woon ik blijkbaar in een gebied waar de vrachtvliegtuigen moeten komen.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_148728317
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 12:32 schreef Pumatje het volgende:
Mijn god, die geluidskwestie.
Hoe kun je je daar zo druk over maken met 35 toestellen.
Het gaat om je veiligheid, niet omdat ze oefenen voor stuntvliegen.

Kosten/baten.

Zeikerds, en ik woonde 20 jaar onder de aanvliegroute van F-16's en nu woon ik blijkbaar in een gebied waar de vrachtvliegtuigen moeten komen.
Als het er ooit op aan komt, zullen die 35 waarschijnlijk bar weinig voorstellen.
  Moderator donderdag 15 januari 2015 @ 23:38:25 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148733834
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:30 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Als het er ooit op aan komt, zullen die 35 waarschijnlijk bar weinig voorstellen.
al kopen we er 100 dan stellen ze in dat geval nog weinig voor in hun eentje net als de rest van wat er nog over is van onze krijgsmacht

de vraag is of we er een proportionele bijdrage mee kunnen leveren als het er op aankomt

ik heb geen idee, vier of zes toestellen moet lukken maar wat zou de norm zijn?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 11:34:12 #95
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_148742661
Nog gemakkelijker: flikker Volkel dicht en heropen Twenthe. Van de drie in 2000 overgebleven F-16 velden had Volkel de kleinste geluidscontouren, maar wel de grootste hoeveelheid squadrons (3). Nog steeds heeft Volkel de kleinste contouren, maar om de één of andere reden vinden de (KMA opgeleide) KLu bozo's dat alles in Noord-Brabant geconcentreerd moet worden.
Waarmee ook gelijk bewezen is dat de KMA (in ieder geval in de jaren 80) een ondermaats product afleverde. Elke militair die zijn geld waard is weet wat er in 1940 gebeurde toen we alles bij elkaar zetten.

Hoe dan ook: Leeuwarden en Twenthe hebben betere geluidscontouren dan Volkel. Noord-Brabant houdt ook na sluiting van Volkel nog 3 militaire vliegvelden over. Uden heeft het stukken rustiger. Friensland en Twenthe winnen in werkgelegeheid. Oh, en het AOCS O+ kan gewoon blijven waar het hoort: in het midden van het land. Iedereen wint. ^O^
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  Moderator vrijdag 16 januari 2015 @ 11:38:39 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148742775
twente was sowieso gezelliger dan volkel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 11:40:03 #97
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_148742812
True that
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zaterdag 17 januari 2015 @ 11:01:54 #98
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_148771047
quote:
99s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:44 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Zonder munitie doet ie het niet

ca-pa-ci-teit

Oftewel hoeveel hij mee kan nemen. Dat is wat anders dan dat een apparaat werkt of niet.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_148989683
Ik wilde hier een lang verhaal gaan posten, maar bij het lezen van de posts van dit topic is het wel duidelijk dat alles wat de F-35 niet de hemel in prijst hier ongewenst is. Ik doe het wel ergens anders.

Tja, zo werkt dat natuurlijk. De feitelijke capaciteiten van het apparaat zijn totaal ondergeschikt aan de marketing en de preken van de "gelovigen".

Wat doe ik hier?
  vrijdag 23 januari 2015 @ 21:47:29 #100
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_148992485
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 20:29 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ik wilde hier een lang verhaal gaan posten, maar bij het lezen van de posts van dit topic is het wel duidelijk dat alles wat de F-35 niet de hemel in prijst hier ongewenst is. Ik doe het wel ergens anders.

Tja, zo werkt dat natuurlijk. De feitelijke capaciteiten van het apparaat zijn totaal ondergeschikt aan de marketing en de preken van de "gelovigen".

Wat doe ik hier?
Als je daadwerkelijk over informatie van waarde zou beschikken, zou er iets mis zijn met het veiligheidsysteem van het Pentagon en Lockheed Martin. De exacte gegevens die er toe doen zijn van de F-16 niet eens vrijgegeven, en jij met wat andere aluhoedjes is in staat om met wat je hebt gelezen op het internet even te beoordelen of zo'n kist voldoet of niet? Laat me niet lachen.. naast het feit dat je niet over informatie beschikt om te oordelen is je kennis van luchtvaarttechniek ook nihil, of ga je me vertellen dat je een studie hebt gevolgd in lucht&ruimtevaart techniek?

Buiten dit alles is het nog veel vreemder dat je weet hoe een toestel weet te beoordelen wat nog niet eens operationeel is. Het is een product in testfase. En als je een aspect van militaire r&d moet begrijpen is dat er alleen maar een voordeel bij is om juist niemand bij die informatie kan. Sure, anderen weten dit nu inmiddels ook, ik geloof wel dat de Chinezen het gelukt is achter de vitale informatie te komen, maar Fok! user SymbolicFrank? Nah.. denk het niet.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')