SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Ouders hebben schoenen herkend'
Ook al is er nog geen direct bewijs, alles wijst erop dat de gevonden resten in Panama afkomstig zijn van de vermiste Kris en Lisanne.
De resten die in de jungle gevonden zijn, worden op dit moment nog onderzocht door experts in Panama. Verslaggever Britta Sanders:"Ik hoor hier van de woordvoerder van de familie dat de ouders de gevonden schoenen herkend zouden hebben als de schoenen van Kris en Lisanne. En dat het dezelfde schoenen zouden zijn die ze gedragen hebben bij hun vertrek vanaf Schiphol."
Ook de politie in Nederland zegt het sterke vermoeden te hebben dat het om de vrouwen gaat. Het DNA-onderzoek dat uitsluitsel moet geven, kan nog een halve week duren.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Zolderkamerspeculaties FOK!:
• meiden zijn in de rivier de Chiangola (of Culebra) gevallen en verdronken, de rugzak lag nog op de kant
• de meiden zijn met rugzak en al in de rivier beland en de rugzak is ergens gestrand en daar gevonden
• meiden rustten uit op hun verdwalings(?)tocht en zijn door wilde dieren aangevallen en gedood, de rugzak stond ongemoeid verderop
Vragen:
• Waarom gingen Kris en Lisanne om 13:30-14:00 nog de bergen in?
• Hoe was het weer? 36 graden overdag, 22 graden 's nachts in Boquete, hoger op de berg kouder, regen/onweer wordt beweerd, bron?
• Wat staat er op de laatste foto's?
========================================================================
Nieuwslinks:
• http://www.nrc.nl/nieuws/(...)t-meisjes-in-panama/
• http://prensa.com/uhora/l(...)as-holandesas/345622
• http://www.bbc.com/news/world-latin-america-27939119
• http://www.elsevier.nl/Bu(...)en-Kremers-1545546W/
• http://nos.nl/video/66379(...)onden-in-panama.html
• http://www.hartvannederland.nl/tag/vermissing-panama/
• http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)melijke-resten.dhtml
• http://www.panamaamerica.(...)cia-sobre-holandesas
• http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-met-kris-en-lisanne
• http://www.blikopnieuws.n(...)eden-misdrijf-panama
• http://www.tvn-2.com/Noti(...)e-Lisanne-Froon.aspx
===========================================================================
Ouder nieuws:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.tvn-2.com/Noticias/Paginas/envivo.aspxJa doei.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn:
1 april 2014
• 13:00 - Lisanne en Kris zijn gezien in Boquete, vragend naar de El Pianista Trail - bron?
• 15:00 - De meiden zijn voor het laatst gezien op het laagste, vlakste deel van de El Pianista (oranje) - bron?
2 april:
• 9:00? - Lisanne en Kris hadden een afspraak met gids Feliciano Gonzalez om op woensdag 2 april naar een aardbeienboerderij en op zaterdag 5 april naar de Volcán Barú te gaan
• ochtend - alarm geslagen door hostel/familie en Feliciano om verdwenen meiden omdat ze niet op de afspraak verschenen
x april:
• Kris en Lisanne komen onder raadselachtige omstandigheden te overlijden
.
.
.
woensdag 11 juni - 72 dagen
• rugzak van 1 van de dames (wie?) gevonden - vinders - rijstboertjes uit Alto Romero
maandag 16 juni - 77 dagen
• schoen 1 (Lisanne) + bekkenbot (Kris) gevonden bij de uitmonding van de Culubré in de Changuinola - vinder: Team van 6 man, waaronder Feliciano Gonzalez
woensdag 18 juni - 79 dagen
• schoen 2 (Kris) gevonden, 1-5 km stroomopwaarts langs de Changuinola - vinder: Team van 6 man, waaronder Feliciano Gonzalez
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
• Volgens Panamese media zijn er (nog) géén verdachten ("nadie en investigación")
• gids uit Boquete Feliciano Gonzalez (?):
- Kris en Lisanne hadden met HEM de afspraak de tocht naar de Volcan Baru (NIET; El Pianista!) te gaan lopen - boekingen, feesten en partijen
- Maakte deel uit van eerdere zoekteams en van het team van 6 man dat de schoenen en resten vond (niet de rugzak)
• zoekteam van 5 man naast Feliciano
- vonden de schoenen en menselijke resten
• inheems echtpaar (geen foto) die op de aangegeven plek (NOS-kaartje) de rugzak vonden toen ze rijst (!) wilden planten
Flora, fauna en klimaat:
• Dierentuin
• 36 graden overdag, 22 's nachts in Boquete
• zon op: 6:27, zon onder: 18:40
• Nieuwe Maan was op 30 maart 13:45
Goede informatie:
• John van den Heuvel, kort interview bij RTL Boulevard
• 26 mei 2014 - John van den Heuvel vanuit Panama - meisjes zouden een hele steile helling beklimmen, niet doorgegaan maar teruggekeerd en 'vermoedelijk' een of meerdere verkeerde personen tegengekomen
• (es) Video waar Feliciano Gonzalez en de getuige langs de El Pianista aan het woord komen
- interessant, grootste deel heb ik kunnen vertalen:
Bekijk de video en lees de tekst ernaast, het is niet moeilijk te begrijpen, Spaans.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 51% gewijzigd door El_Matador op 26-06-2014 05:59:05 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:19 schreef danos het volgende:
Hahaha wedden dat Matador zijn nieuwe OP al klaar had staan.
Hele avond aan gewerkt
Meedenken zegt soms niets.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar lol in schoppen of een beetje meedenken met dit verhaal, wat vind je eigenlijk zieliger?
Hele avond aan gewerkt
Hele avond aan gewerkt
Die heb ik ook horen kermen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:19 schreef motorbloempje het volgende:
Beetje in dezelfde categorie als al die indianenverhalen rondom de vermiste boeing. Die had ook ineens iedereen gezien.
Ja, we zijn een paar delen van deze reeks rijker.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:23 schreef eight het volgende:
nog bijzonderheden in de afgelopen 24 uur?
Waar zelfs mensen die nog nooit in een vliegtuig hebben gezeten ineens een mening over hebben.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:19 schreef motorbloempje het volgende:
Beetje in dezelfde categorie als al die indianenverhalen rondom de vermiste boeing. Die had ook ineens iedereen gezien.
Goede OP.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:18 schreef motorbloempje het volgende:
Zolderkamerspeculaties FOK!:
• meiden zijn in de rivier de Chiangola (of Culebra) gevallen en verdronken, de rugzak lag nog op de kant
• de meiden zijn met rugzak en al in de rivier beland en de rugzak is ergens gestrand en daar gevonden
• meiden rustten uit op hun verdwalings(?)tocht en zijn door wilde dieren aangevallen en gedood, de rugzak stond ongemoeid verderop
Vooral die laatste.quote:
Dat weet je dus niet. Daarom weten we niets. Men kan ook gewurgd zijn door een hele enge man. Zelfs SBS6 weet het niet. Kijkend naar kans.....quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:29 schreef Prixie het volgende:
N.a.v. dit bericht: '' Vooralsnog lijkt het erop dat er geen misdrijf heeft plaatsgevonden in de bossen bij Boquete. Op de botten zijn namelijk geen sporen van geweld aangetroffen ''
http://nos.nl/op3/artikel(...)panamese-jungle.html
Is het dan ook uit te sluiten dat ze door roofdieren zijn aangevallen? Je zou toch denken dat zo'n aanval tekenen van geweld achterlaat? Valt natuurlijk niet onder misdrijf maar is dit niet te achterhalen of ze zijn aangevallen? Misschien een hele domme vraag
De vraag is hoeveel botten er zijn gevonden? Met alleen een voet en een bekkendeel is er weinig te zeggen, maar bij meer beenderen en allemaal geen geweldssporen wordt geweld minder waarschijnlijk.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:29 schreef Prixie het volgende:
N.a.v. dit bericht: '' Vooralsnog lijkt het erop dat er geen misdrijf heeft plaatsgevonden in de bossen bij Boquete. Op de botten zijn namelijk geen sporen van geweld aangetroffen ''
http://nos.nl/op3/artikel(...)panamese-jungle.html
Is het dan ook uit te sluiten dat ze door roofdieren zijn aangevallen? Je zou toch denken dat zo'n aanval tekenen van geweld achterlaat? Valt natuurlijk niet onder misdrijf maar is dit niet te achterhalen of ze zijn aangevallen? Misschien een hele domme vraag
Wurging sluit je uit?quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De vraag is hoeveel botten er zijn gevonden? Met alleen een voet en een bekkendeel is er weinig te zeggen, maar bij meer beenderen en allemaal geen geweldssporen wordt geweld minder waarschijnlijk.
Dat is met AL het nieuws zo. (Bijna) niemand was er volledig bij.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:31 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat weet je dus niet. Daarom weten we niets. Men kan ook gewurgd zijn door een hele enge man. Zelfs SBS6 weet het niet. Kijkend naar kans.....
Vanaf mijn zolderkamer heb ik niet de luxe iets uit te sluiten.quote:
je schrijft dit bericht onder mijn post -echt belachelijkquote:Op woensdag 25 juni 2014 23:19 schreef motorbloempje het volgende:
Ja. Organen stelen etc. Je moet altijd eerst kijken naar wat het normaalst lijkt.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is met AL het nieuws zo. (Bijna) niemand was er volledig bij.
Het hele idee van dit forum.
quote:
Geile Halcon ken ik niet. Is dat ook zo'n halfwezen?quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vanaf mijn zolderkamer heb ik niet de luxe iets uit te sluiten.
Nou ja, Reptilians en geile Halcon dan.
Daarom; het originele nieuws afzetten tegen het huidige. En verschillende bronnen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:33 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
je schrijft dit bericht onder mijn post -echt belachelijk
Ja, nu komen natuurlijk ook de wildste verhalen los van de mensen die graag ook wat aandacht willen.
Dus? Niets.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daarom; het originele nieuws afzetten tegen het huidige. En verschillende bronnen.
Het AD stelt:
• meiden hadden afspraak met Feliciano, woensdagmorgen 2 april om naar een aardbeienboerderij (?) te gaan en ook een tour met hem geboekt voor zaterdag 5 april (Volcán Barú)
Hijzelf stelt:
• filmpje Panamese tv waar hij zelf aan het woord komt, nog even precies terugkijken, vertaling volgt.
Ik vraag het me af of dat klopt. Lees dit maar:quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Top, deze locatie moesten we hebben, gaat duidelijker in de nieuwe OP.
Dat is dus 25-35 km naar de resten die veeel verder stroomafwaarts zijn gevonden; net ten zuiden van de stuwdam waar de Culubré in de Changuinola stroomt.
Toen kwam de grote bruine beer langs.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:40 schreef brambus het volgende:
Ik denk dat ze vanaf een bepaald punt zijn achtervolgd en toen zijn ze even gaan zitten en hebben de rugtas neergelegd , toen is er iets gebeurf
Waarom uitgaan van een misdrijf als daar (nog) geen concrete aanwijzingen voor zijn?quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:40 schreef brambus het volgende:
Ik denk dat ze vanaf een bepaald punt zijn achtervolgd en toen zijn ze even gaan zitten en hebben de rugtas neergelegd , toen is er iets gebeurf
Omdat dat spannender is.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom uitgaan van een misdrijf als daar (nog) geen concrete aanwijzingen voor zijn?
Iedereen ging op enig moment uit van een misdrijf, inclusief de ouders. Die stellingname is nog niet ingetrokken.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom uitgaan van een misdrijf als daar (nog) geen concrete aanwijzingen voor zijn?
Ik niet. Dus niet iedereen. Er is en was nog niets bekend.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:48 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Iedereen ging op enig moment uit van een misdrijf, inclusief de ouders. Die stellingname is nog niet ingetrokken.
Dat overleef je waarschijnlijk niet. Of jij moet meer weten dan ik.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:50 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Een aanval van katachtige kun je ook wel nagenoeg uitsluiten. Jaguars vallen geen mensen aan, poema's bijna ook nooit. Bovendien zou je een aanval waarschijnlijk overleven en doden ze sowieso geen twee mensen.
http://dier-en-natuur.inf(...)g-van-de-jungle.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Poema#Aanvallen_op_mensen
Omdat ze nogal close gevonden zijn. Zo innig samen dat het problemen gaf bij DNA onderzoek. Geen grote kat of slang iig want dan zou de ander hulp zijn gaan halen. Of pogen tot.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De gevonden resten zijn helemaal niet dicht bij elkaar gevonden zover ik weet (iig de schoenen niet). Heb je dat ingetrokken twitteraccount zitten volgen soms?quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:53 schreef Staal het volgende:
[..]
Omdat ze nogal close gevonden zijn. Zo innig samen dat het problemen gaf bij DNA onderzoek. Geen grote kat of slang iig want dan zou de ander hulp zijn gaan halen. Of pogen tot.
Huh?quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:53 schreef Staal het volgende:
[..]
Omdat ze nogal close gevonden zijn. Zo innig samen dat het problemen gaf bij DNA onderzoek. Geen grote kat of slang iig want dan zou de ander hulp zijn gaan halen. Of pogen tot.
Hopelijk is een vreselijk einde hun bespaard gebleven . Afschuwelijk wat deze ouders/ families doormaken.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De vraag is hoeveel botten er zijn gevonden? Met alleen een voet en een bekkendeel is er weinig te zeggen, maar bij meer beenderen en allemaal geen geweldssporen wordt geweld minder waarschijnlijk.
Men lag ver uit elkaar.....quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:53 schreef Staal het volgende:
[..]
Hoe kom je bij die onzin?quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:53 schreef Staal het volgende:
[..]
Er wordt door professionals vanuit gegaan dat ze waarschijnlijk zijn verdwaald. Maar op fok weten ze het beter.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ten koste van familie. De uitleg van profs is gewoon het meest waarschijnlijke. Al heb ik die niet gelezen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:56 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Er wordt door professionals vanuit gegaan dat ze waarschijnlijk zijn verdwaald. Maar op fok weten ze het beter.
Nee, ik denk omdat mensen dat spannender vinden.
Ik gok dat ingetrokken twitteraccount (zelf niets van gezien, wel anderen over gehoord). Zouden innig in elkaars armen gestorven zijn enzo..quote:
Lees alle 22 delen nog maar even terug, dan zie je misschien in waarom men vraagtekens bij het simpelweg verdwalen stelt.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:56 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Er wordt door professionals vanuit gegaan dat ze waarschijnlijk zijn verdwaald. Maar op fok weten ze het beter.
Heb je een bron? Ik heb uit de push berichten wat anders begrepen. Kan echt niet alle topics met alle onderling gesteggel teruglezen. Ik heb gelezen dat die meidekes bij elkaar gevonden zijn en die rugzak er relatief ver vandaan.quote:
Ik ga gewoon uit van internationaal nieuws. Men lag niet direct bij elkaar.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:59 schreef Staal het volgende:
[..]
Heb je een bron? Ik heb uit de push berichten wat anders begrepen. Kan echt niet alle topics met alle onderling gesteggel teruglezen. Ik heb gelezen dat die meidekes bij elkaar gevonden zijn en die rugzak er relatief ver vandaan.
Wat is jouw bron?quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:59 schreef Staal het volgende:
[..]
Heb je een bron? Ik heb uit de push berichten wat anders begrepen. Kan echt niet alle topics met alle onderling gesteggel teruglezen. Ik heb gelezen dat die meidekes bij elkaar gevonden zijn en die rugzak er relatief ver vandaan.
En "men" is helaas (iig voor zover we weten) schromelijk overdreven voor wat er gevonden is..quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:00 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik ga gewoon uit van internationaal nieuws. Men lag niet direct bij elkaar.
Wel wat gelezen. Gaat nergens over als mensen die zich 24/7 bezighouden met de zaak tot de conclusie komen dat het hoogstwaarschijnlijk wel zo is. Maar je hoort het vanzelf.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:58 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Lees alle 22 delen nog maar even terug, dan zie je misschien in waarom men vraagtekens bij het simpelweg verdwalen stelt.
Inderdaad. Wat is de verklaring voor deze hype? Met respect voor familie.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En "men" is helaas (iig voor zover we weten) schromelijk overdreven voor wat er gevonden is..
Welke professionals? Al wat ik daar over gelezen heb is een jungle expert uit Panama die zegt dat je daar in die jungle regelmatig mensen tegen komt. Dan lijkt het mij vreemd om te verdwalen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:56 schreef Fierce. het volgende:
[..]
quote:Upon starting the trail we witnessed two young schoolchildren whizzing across a short bridge crossing a low river.
quote:Meandering along and taking in the stunning scenery, we came across a local man toting a machete and a bag of green vegetables
quote:We kept walking and admiring the trail when we came across a Canadian girl and avid hiker of the earth
Hier wat meer info over de trails daar:quote:We stood and talked when a native Boquete guide and a few tourists
En als je niemand tegenkomt heb je een probleem. Maar wie is die man dan?quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:03 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Welke professionals? Al wat ik daar over gelezen heb is een jungle expert uit Panama die zegt dat je daar in die jungle regelmatig mensen tegen komt. Dan lijkt het mij vreemd om te verdwalen.
Hier een ervaringsverhaal van die trail:
http://earthdrifter.com/b(...)rs-became-separated/
[..]
[..]
[..]
[..]
Hier wat meer info over de trails daar:
http://www.hablayapanama.com/nl/ecotourism/boquete/hiking/
Welke man?quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:04 schreef Globali het volgende:
[..]
En als je niemand tegenkomt heb je een probleem. Maar wie is die man dan?
Professionals die zich bezighouden met de zaak. Lees betrouwbare nieuwssites. Of journaal. Ja, heb je niks aan dat soort ervaringen van bloggers (met alle respect verder), maar zijn ook bloggers die zeggen dat je wel kunt verdwalen. Snap niet waarom mensen gewoon niet bepaalde dingen willen aannemen. Het is het meest logische dat ze zijn verdwaald of verongelukt, niet dat iemand ze daar van het leven heeft beroofd. Maar dat komt nog wel aan het licht vroeg of laat.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:03 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Welke professionals? Al wat ik daar over gelezen heb is een jungle expert uit Panama die zegt dat je daar in die jungle regelmatig mensen tegen komt. Dan lijkt het mij vreemd om te verdwalen.
Hier een ervaringsverhaal van die trail:
http://earthdrifter.com/b(...)rs-became-separated/
[..]
[..]
[..]
[..]
Hier wat meer info over de trails daar:
http://www.hablayapanama.com/nl/ecotourism/boquete/hiking/
ik vind de dood anders best een vreselijk eindequote:Op woensdag 25 juni 2014 23:55 schreef Prixie het volgende:
[..]
Hopelijk is een vreselijk einde hun bespaard gebleven .
http://www.cougarinfo.org/attacks3.htmquote:Op woensdag 25 juni 2014 23:51 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat overleef je waarschijnlijk niet. Of jij moet meer weten dan ik.
Ik geloof het wel. Als die aanvallen heb je een zeer groot probleem. Dat win je niet.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:08 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
http://www.cougarinfo.org/attacks3.htm
Dit verhaal lijkt zijn oorsprong te hebben in het verhaal van ene Rianne Brouwer die een paar jaar geleden in Cambodja dood gevonden werd, innig verstrengeld met haar vakantievriendje.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik gok dat ingetrokken twitteraccount (zelf niets van gezien, wel anderen over gehoord). Zouden innig in elkaars armen gestorven zijn enzo..
Dikke BS, want er is vooralsnog bijna niks van de meiden teruggevonden
Nietszeggend dus.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:10 schreef El_Matador het volgende:
Video, Panamese TV, van 5 minuten, interessant, grootste deel heb ik kunnen vertalen:
http://www.tvn-2.com/Noti(...)omar-otro-rumbo.aspx
Bekijk de video en lees de tekst ernaast, het is niet moeilijk te begrijpen, Spaans.
Lisanne Froon en Kris Kremers waren bijna klaar met hun opleiding psychologie [in Utrecht, Mata] en kozen Panama om hun stage uit te voeren, sociaal werk in Casa Esperanza via Language School waar ze verbleven in een van hun gebouwtjes. Toen de Nederlandsen in Panama aankwamen, verbleven ze enkele dagen in Bocas del Toro bij dezelfde school, dat ook dienst doet als hostel. Ze reisden naar Boquete om hun cursus Spaans te beginnen.
Nederlandse (?) toerist in Boquete (stem, geen beeld): “Ze verbleven bij een familie aangesloten bij het hostel en gingen vrijwilligerswerk doen bij Casa Esperanza, maar, ik weet niet waarom, miscommunicatie? Werkte niet.”
In Boquete het werk was nog niet beschikbaar en er waren enkele dagen vrij voor Kris en Lisanne. Deze dagen gebruikten ze om een trip te maken naar de vulkaan, maar ze kwamen nooit aan bij de gids [Feliciano Gonzalez].
Feliciano: “We hebben geprobeerd ze te bellen, we stelden ons in contact met de familie van het huisje. We hadden zelf geen sleutel om het huisje binnen te gaan, maar we konden zien dat de meisjes niet in hun kamer waren.
In de maanden erop vertrokken teams met 12 speurhonden uit Nederland op zoek naar de meisjes in de omgeving van Boquete [en dus niet bij Alto Romero/Changuinola/Culubré, Mata]. TVN deed mee met een van de zoektochten gedurende 7 uur, door de bergen, samen met het Rode Kruis en medewerkers van het ministerie. De weg is onbegaanbaar op enkele punten. Vol met hellingen en gevaarlijke stroompjes/riviervalleitjes.
Tijdens de zoektocht spraken we met een van de getuigen die de Nederlandsen gezien zou moeten aan het begin van de El Pianista. Hij DACHT dat zij het waren.
Interviewer: “Waar gingen ze heen?”
“Ja, naar boven”
“....” (versta ik niet)
Interviewer: “Hadden ze tassen, rugzakken bij zich?”
“Nee, heb ik niet gezien, ik zag ze zo eventjes...”
De El Pianista heet zo omdat bij het begin er een natuurlijk concert is dat de vele vogels brengen met hun zang. Tijdens de zoektocht sloegen de honden aan op verscheidene plekken langs de rivier [welke?]. De volgende dag vonden ze twee vastgebonden matrassen in een andere vallei in de buurt. Op een gegeven moment dachten ze dat de Nederlandsen erin zaten maar gelukkig bleek dat niet het geval. De matrassen zijn overgedragen aan het openbaar ministerie.
Na het onderzoeken van alle mogelijke wegen die El Pianista kende, kwam men tot de conclusie dat de meiden NIET verdwaald waren op de trail.
Feliciano:
“het lijkt me dat de autoriteiten zeggen: ‘het neemt veel tijd in beslag’”
“Wanneer ze aankomen bij een plaats om op te letten, de grens ... [kan het ff niet volgen wat hij precies wil zeggen]”
“De mensen zijn gewend om toeristen in Boquete te zien”
Politie:
“Op dit moment kan niets worden uitgesloten”
“Wij moeten alle personen die betrokken zijn verhoren, echter door het terrein lopend kunnen we enkele eerdere verklaringen uitsluiten gedurende het onderzoek”
De families van de meisjes hebben vanaf het begin gezegd dat de meisjes van de trail afgeraakt moeten zijn maar na 2 maanden:
Vader een van de meiden:
“Op dit moment sluiten we andere mogelijkheden niet uit, een van de mogelijkheden zou kunnen zijn dat iemand ze meegenomen heeft. De reden waarom hier 2 Fiscales Superiores [politie, lijkt me, Mata] zijn is dat we hier te maken hebben met een andere mogelijke oorzaak van hun verdwijning”
De meiden waren niet verdwenen op de trail en er werd een zoektocht georganiseerd en hun kamer werd onderzocht door niet-professionals. Nu zijn veel aanwijzingen verdwenen.
Politie:
“eerst moet een onderzoeksexpert naar binnen en belangrijke details zoals agendas, en briefjes veiligstellen, zien wat de meisjes echt op hun kamer hadden. Ze hadden aanwijzingen kunnen vinden die op bepaalde onderwerpen het onderzoek verder zou kunnen helpen, zoals wat ze van plan waren te gaan doen in de komende dagen.
Op alle muren en plekken in Boquete hangen de gezichten van de jonge vrouwen. Die in het dorp waren om hun sociaal werk af te ronden en af te studeren
Alle opties moeten worden opengehouden, het gaat niet om wat het meest logische is. Mensen nemen dingen niet zomaar aan nee, heel normaal dat je je vraagtekens zet bij sommige dingen. Er is nu nog te weinig bekend om al je conclusies te trekken.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:05 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Professionals die zich bezighouden met de zaak. Lees betrouwbare nieuwssites. Of journaal. Ja, heb je niks aan dat soort ervaringen van bloggers (met alle respect verder), maar zijn ook bloggers die zeggen dat je wel kunt verdwalen. Snap niet waarom mensen gewoon niet bepaalde dingen willen aannemen. Het is het meest logische dat ze zijn verdwaald of verongelukt, niet dat iemand ze daar van het leven heeft beroofd. Maar dat komt nog wel aan het licht vroeg of laat.
Graag gedaan.quote:
Ik heb doorgaans geen blind vertrouwen in journalisten, jij wel? Er werd hier eerder een link geplaatst:quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:05 schreef Fierce. het volgende:
Professionals die zich bezighouden met de zaak. Lees betrouwbare nieuwssites. Of journaal.
Het gaat niet om wat Sjaak uit Woerden denkt.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:12 schreef ntm het volgende:
[..]
Alle opties moeten worden opengehouden, het gaat niet om wat het meest logische is. Mensen nemen dingen niet zomaar aan nee, heel normaal dat je je vraagtekens zet bij sommige dingen. Er is nu nog te weinig bekend om al je conclusies te trekken.
Sorry ik begrijp je berichtje niet helemaal. Wat geloof je wel? In de meeste gevallen 'win' je het wel. Poema's zijn erg schuw, vallen zelden aan (laat staan op twee mensen) en aanvallen zijn meestal niet dodelijk.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:09 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik geloof het wel. Als die aanvallen heb je een zeer groot probleem. Dat win je niet.
Ik ook. Ergens hoop ik dat het snel en pijnloos is gegaan. Al zijn alle mogelijke scenario's vreselijk. Eigenlijk zijn hier ook geen passende woorden voor.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:06 schreef sacha het volgende:
[..]
ik vind de dood anders best een vreselijk einde
Ah ok, dankquote:Op donderdag 26 juni 2014 00:10 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Dit verhaal lijkt zijn oorsprong te hebben in het verhaal van ene Rianne Brouwer die een paar jaar geleden in Cambodja dood gevonden werd, innig verstrengeld met haar vakantievriendje.
ALS die aanvallen overleef je het waarschijnlijk niet. Het is gewoon een huiskat keer 100.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:13 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Sorry ik begrijp je berichtje niet helemaal. Wat geloof je wel? In de meeste gevallen 'win' je het wel. Poema's zijn erg schuw, vallen zelden aan (laat staan op twee mensen) en aanvallen zijn meestal niet dodelijk.
Jaguars vallen sowieso geen mensen aan.
Ik heb natuurlijk niet zo gek veel bronnen. Alleen maar Reuters, AP, AFP, Al-Jazeera, BBC, RTL, NOS, VK, AD, TG en oh, Ja CNN dat overal wat later mee komt.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:00 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik ga gewoon uit van internationaal nieuws. Men lag niet direct bij elkaar.
"Het verhaal"? De mensen zelf komen aan het woord. Dichter bij de bron kan je niet zitten.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:13 schreef Globali het volgende:
[..]
Bedankt voor de moeite. Maar het verhaal zegt niets.
Men lag niet bij elkaar. Dat gaf je aan. Daar had ik het over.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:15 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik heb natuurlijk niet zo gek veel bronnen. Alleen maar Reuters, AP, AFP, Al-Jazeera, BBC, RTL, NOS, VK, AD, TG en oh, Ja CNN dat overal wat later mee komt.
Feit is dat hoe die meisjes gevonden zijn daar nog steeds aannames zitten terwijl dat nu juist zo belangrijk is.
Uhm jawel, dat overleef je zeer waarschijnlijk wel. Hoe kom je bij het tegendeel?quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:14 schreef Globali het volgende:
[..]
ALS die aanvallen overleef je het waarschijnlijk niet. Het is gewoon een huiskat keer 100.
Het zegt toch niets over wat er gebeurt is?quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"Het verhaal"? De mensen zelf komen aan het woord. Dichter bij de bron kan je niet zitten.
De meiden hadden pas de VOLGENDE dag (2 april) een afspraak met Feliciano, niet al op 1 april.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:17 schreef Globali het volgende:
[..]
Het zegt toch niets over wat er gebeurt is?
Je zal dood bloeden. Heel simpel. Een Aziatische tijger valt ook niet snel aan. Doet die dat wel dan.....quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:17 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Uhm jawel, dat overleef je zeer waarschijnlijk wel. Hoe kom je bij het tegendeel?
Lees even terug. En kom met een bericht dat ze ver van elkaar vandaan lagen, zoals jij beweerde.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:16 schreef Globali het volgende:
[..]
Men lag niet bij elkaar. Dat gaf je aan. Daar had ik het over.
Dus? Daar heb ik het niet over. Het zegt weinig.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De meiden hadden pas de VOLGENDE dag (2 april) een afspraak met Feliciano, niet al op 1 april.
De botten van nr. 2 lagen ergens anders. Ik heb geen behoefte dat terug te zoeken. Dat was nieuws.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:18 schreef Staal het volgende:
[..]
Lees even terug. En kom met een bericht dat ze ver van elkaar vandaan lagen, zoals jij beweerde.
Kris en Lisanne lagen vlak bij elkaar (heupbot en voet) en verder uit elkaar (schoenen Lisanne en Kris). Zie OP.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:18 schreef Staal het volgende:
[..]
Lees even terug. En kom met een bericht dat ze ver van elkaar vandaan lagen, zoals jij beweerde.
Over "respect" gesproken.quote:
Vér voor ze gevonden zijn he?quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:13 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik heb doorgaans geen blind vertrouwen in journalisten, jij wel? Er werd hier eerder een link geplaatst:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rk-van-derde-n.dhtml
Lijkt mij best geloofwaardig en een professional.
Zeg ik dat dan? Reageerde op diegene die zei 'het is het meest logische, daar kom je wel vroeg of laat achter'quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:13 schreef Globali het volgende:
[..]
Het gaat niet om wat Sjaak uit Woerden denkt.
quote:
quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:13 schreef Globali het volgende:
[..]
Bedankt voor de moeite. Maar het verhaal zegt niets.
quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:17 schreef Globali het volgende:
[..]
Het zegt toch niets over wat er gebeurt is?
Nu weten we het wel.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:18 schreef Globali het volgende:
[..]
Dus? Daar heb ik het niet over. Het zegt weinig.
Moet ik namen uit elkaar gaan houden? Moet ik echt namen gaan gebruiken want dat maakt het persoonlijk? Meer jullie ding. Niet van mij. Al lag men deels bij elkaar. Het maakt niets uit.quote:
Blijkbaar niet. Het geblaat blijft doorgaan.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:22 schreef Specularium het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Nu weten we het wel.
Joh, professionals trekken zelf hoogstwaarschijnlijk de conclusie op basis van feiten. Ik snap gewoon niet zo goed waarom mensen nog willen beweren dat verdwaald raken onrealistisch is (wtf, juist vrij realistisch) en een misdrijf wel realistisch. Er zijn professionals die zich met de zaak bezighouden en toch tot een hele andere conclusie komen zoals het er nu uitziet.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:12 schreef ntm het volgende:
[..]
Alle opties moeten worden opengehouden, het gaat niet om wat het meest logische is. Mensen nemen dingen niet zomaar aan nee, heel normaal dat je je vraagtekens zet bij sommige dingen. Er is nu nog te weinig bekend om al je conclusies te trekken.
AD is per definitie niet geloofwaardig. Hebben ook het verhaal in de wereld geholpen van een orgaanroof.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:13 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik heb doorgaans geen blind vertrouwen in journalisten, jij wel? Er werd hier eerder een link geplaatst:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rk-van-derde-n.dhtml
Lijkt mij best geloofwaardig en een professional.
Een tijger aanval is niet te vergelijken met een aanval van een poema. Een tijger is bijvoorbeeld al 3x zo zwaar.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:18 schreef Globali het volgende:
[..]
Je zal dood bloeden. Heel simpel. Een Aziatische tijger valt ook niet snel aan. Doet die dat wel dan.....
Ik weet exact alle nieuwsberichten. Je lult maar wat.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:19 schreef Globali het volgende:
[..]
De botten van nr. 2 lagen ergens anders. Ik heb geen behoefte dat terug te zoeken. Dat was nieuws.
Dat zegt al wat.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:25 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik weet exact alle nieuwsberichten. Je lult maar wat.
Overigens zou ik ook echt nooit reppen in de zin van 'nr.2'. Je bent een harlekijntje met je grote poezenposts.
Je hebt jezelf zojuist volledig gediskwalificeerd en zeker als iemand die hier op hoge poten iedereen om zich heen komt afzeiken met "stop met dat domme gespeculeer". Bovendien iemand die "respect" predikt als er grapjes gemaakt worden.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:22 schreef Globali het volgende:
[..]
Moet ik namen uit elkaar gaan houden? Moet ik echt namen gaan gebruiken want dat maakt het persoonlijk? Meer jullie ding. Niet van mij. Al lag men deels bij elkaar. Het maakt niets uit.
Als zo'n dier aanvalt ben je de klos. Heel simpel.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:24 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Een tijger aanval is niet te vergelijken met een aanval van een poema. Een tijger is bijvoorbeeld al 3x zo zwaar.
Zie de statistieken en vooral de toelichting daarbij van aanvallen in Amerika: http://tchester.org/sgm/lists/lion_attacks.html#stats
Bovendien zijn die Poema's groter dan in Zuid- en Midden-Amerika.
zout op met je gemekker johquote:
quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kris en Lisanne lagen vlak bij elkaar (heupbot en voet) en verder uit elkaar (schoenen Lisanne en Kris). Zie OP.
Enne.. die voet zat toch in de schoen?quote:Niet ver van de plek waar de rugzak werd gevonden, vond het onderzoeksteam later menselijke resten en botten.
Dan flikker je toch op uit het topic, je weet dat mensen hier speculeren. Als je hier alleen maar komt om steeds hetzelfde te zeggenquote:Op donderdag 26 juni 2014 00:23 schreef Globali het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Het geblaat blijft doorgaan.
De slangendichtheid in dat gebied is veel groter dan de poema/jagoeardichtheid. En wat te denken van giftige spinnen, insecten en andere gezelligheidsdieren in die duistere wildernis aan de andere kant van de waterscheiding?quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:24 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Een tijger aanval is niet te vergelijken met een aanval van een poema. Een tijger is bijvoorbeeld al 3x zo zwaar.
Zie de statistieken en vooral de toelichting daarbij van aanvallen in Amerika: http://tchester.org/sgm/lists/lion_attacks.html#stats
Niet echt. Ik leef mij gewoon niet zo raar in als mensen als jij. Ik geloof eerder in een natuurlijke doodsoorzaak dan iets anders.Bepaalde mensen willen liever dat het een drama is.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je hebt jezelf zojuist volledig gediskwalificeerd en zeker als iemand die hier op hoge poten iedereen om zich heen komt afzeiken met "stop met dat domme gespeculeer". Bovendien iemand die "respect" predikt als er grapjes gemaakt worden.
Walgelijk, serieus. Je bent het reageren niet meer waard.
Ik heb je nu genoeg info gegeven dat het tegendeel aantoont.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:26 schreef Globali het volgende:
[..]
Als zo'n dier aanvalt ben je de klos. Heel simpel.
Maar waar heb je dit dan vandaan?quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:53 schreef Staal het volgende:
[..]
Omdat ze nogal close gevonden zijn. Zo innig samen dat het problemen gaf bij DNA onderzoek.
Daarom zei ik ook dat je aanvallen van katachtigen nagenoeg kon uitsluiten.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De slangendichtheid in dat gebied is veel groter dan de poema/jagoeardichtheid. En wat te denken van giftige spinnen, insecten en andere gezelligheidsdieren in die duistere wildernis aan de andere kant van de waterscheiding?
Als je niets zegt......quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:28 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Ik heb je nu genoeg info gegeven dat het tegendeel aantoont.
Je bent geen goede discussiepartner.
Niemand gaf aan dat daar de grote kans zat.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:29 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook dat je aanvallen van katachtigen nagenoeg kon uitsluiten.
Verdwalen en dood teruggevonden worden is geen drama?quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:28 schreef Globali het volgende:
[..]
Niet echt. Ik leef mij gewoon niet zo raar in als mensen als jij. Ik geloof eerder in een natuurlijke doodsoorzaak dan iets anders.Bepaalde mensen willen liever dat het een drama is.
Ja. Zoals ik het interpreteer, corrigeer me als het niet zo is:quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:26 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
[..]
Enne.. die voet zat toch in de schoen?
Nogmaals, wat versta jij onder 'professionals'? Professionals zijn doorgaans mensen die doen wat ze doen voor hun beroep. Een journalist is een professional in het schrijven van verhalen die mensen boeien (wil niet zeggen dat de info klopt). Een wandelgids uit dat gebied is een professional wanneer het gaat om die trails, natuur en verdwalen. Een rechercheur is een professional waar het gaat over onderzoek naar vermissingen en doodsoorzaken.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:23 schreef Fierce. het volgende:
Joh, professionals trekken zelf hoogstwaarschijnlijk de conclusie op basis van feiten.
Niemand loopt hier te zeiken over speculaties en aandacht, maar Globali heeft een punt. Het is een beetje raar om professionals tegen te spreken door te zeggen dat het een misdrijf is en zelfs te zeggen dat verdwaald raken in de jungle onrealistisch is.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:29 schreef ntm het volgende:
Mensen die hier lopen te zeiken over de speculaties en de aandacht naar de vermissingszaak, godsammeZelfde soort mensen die naar een bakker gaan en klagen dat er brood ligt.
Stel ik ook niet, maar in eerdere OP's stonden er plaatjes van katachtige. De kans dat deze er echter iets mee te maken hebben is nagenoeg verwaarloosbaar.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:29 schreef Globali het volgende:
[..]
Niemand gaf aan dat daar de grote kans zat.
Echt? En wat zegt dat precies? Iets ongeveers zeker weer? Nieuws volgen, ik moet wel gebeten zijn door een grote boze kat zeker. Lol!quote:
Dat ben ik met je eens.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:32 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Stel ik ook niet, maar in eerdere OP's stonden er plaatjes van katachtige. De kans dat deze er echter iets mee te maken hebben is nagenoeg verwaarloosbaar.
- ze vallen over het algemeen geen mensen aan (laat staan twee);
- aanvallen zijn vaak niet dodelijk;
- en men heeft geen bijtsporen gevonden.
O oke, dan nemen we de wandelgids als professional die twee maanden geleden beweerde dat het wel een misdrijf moest zijn tegen het AD, met als argument dat ze anders wel waren teruggevonden.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nogmaals, wat versta jij onder 'professionals'? Professionals zijn doorgaans mensen die doen wat ze doen voor hun beroep. Een journalist is een professional in het schrijven van verhalen die mensen boeien (wil niet zeggen dat de info klopt). Een wandelgids uit dat gebied is een professional wanneer het gaat om die trails, natuur en verdwalen. Een rechercheur is een professional waar het gaat over onderzoek naar vermissingen en doodsoorzaken.
Over welke 'professionals' heb jij het dan?
Het gaat over KANS.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:32 schreef Staal het volgende:
[..]
Echt? En wat zegt dat precies? Iets ongeveers zeker weer? Nieuws volgen, ik moet wel gebeten zijn door een grote boze kat zeker. Lol!
Enfin, begrijp al zo'n beetje dat je jezelf al uit de schijndiscussie gezaagd hebt. Doei he?
Dichtbij de bron, voor professionals, zie de gids, de politie en andere getuigen:quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:31 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Niemand loopt hier te zeiken over speculaties en aandacht, maar Globali heeft een punt. Het is een beetje raar om professionals tegen te spreken door te zeggen dat het een misdrijf is en zelfs te zeggen dat verdwaald raken in de jungle onrealistisch is.
Mag gewoon gezegd worden ook.
In een voet in een schoen en een half bekkenbot.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:32 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
en men heeft geen bijtsporen gevonden.
Een wandelgids is een wandelgids. Niet meer dan dan. Ik ben in Thailand verdwaalt met zo'n iemand. Dat zegt totaal niets.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:33 schreef Fierce. het volgende:
[..]
O oke, dan nemen we de wandelgids als professional die twee maanden geleden beweerde dat het wel een misdrijf moest zijn tegen het AD, met als argument dat ze anders wel waren teruggevonden.
Genoeg reacties hier gezien van mensen die erover liepen te zeuren hoor, o.a. dat het respectloos was voor de familie. Alsof die even op FOK! zitten te kijken steedsquote:Op donderdag 26 juni 2014 00:31 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Niemand loopt hier te zeiken over speculaties en aandacht, maar Globali heeft een punt. Het is een beetje raar om professionals tegen te spreken door te zeggen dat het een misdrijf is en zelfs te zeggen dat verdwaald raken in de jungle onrealistisch is.
Nee.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dichtbij de bron, voor professionals, zie de gids, de politie en andere getuigen:
Vader een van de meiden:
“Op dit moment sluiten we andere mogelijkheden niet uit, een van de mogelijkheden zou kunnen zijn dat iemand ze meegenomen heeft. De reden waarom hier 2 Fiscales Superiores [politie, lijkt me, Mata] zijn is dat we hier te maken hebben met een andere mogelijke oorzaak van hun verdwijning”
De meiden waren niet verdwenen op de trail en er werd een zoektocht georganiseerd en hun kamer werd onderzocht door niet-professionals. Nu zijn veel aanwijzingen verdwenen.
Er zijn meer resten gevonden maar die zijn nog niet geidentificeerd. Hoe meer resten zonder tekenen van geweld, hoe logischer dat er geen pre mortem geweld (mensen dan wel dieren) was.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
In een voet in een schoen en een half bekkenbot.
Dat zijn gewoon simpele figuren uit dat gebied. Met alle respect.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dichtbij de bron, voor professionals, zie de gids, de politie en andere getuigen:
Vader een van de meiden:
"nee", wat bedoel je?quote:
Lijkt mij eigenlijk allesbehalve raar als je in een jungle gaat wandelen waar er wordt aangeraden om een gids mee te nemen. Maar de kans is groter dat ze een henkie tegenkwamen met snode plannen, natuurlijk.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:35 schreef ntm het volgende:
[..]
Genoeg reacties hier gezien van mensen die erover liepen te zeuren hoor, o.a. dat het respectloos was voor de familie. Alsof die even op FOK! zitten te kijken steeds. Globali zegt elke keer hetzelfde, snap niet wat hij in dit topic doet. Professionals houden ook nog relening met een misdrijf, het is te vroeg denk ik om een misdrijf uit te sluiten. Een verdwaling vind ik zelf persoonlijk ook raar (niet onrealistisch), gezien de omstandigheden.
Je kan gewoon dood gaan.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er zijn meer resten gevonden maar die zijn nog niet geidentificeerd. Hoe meer resten zonder tekenen van geweld, hoe logischer dat er geen pre mortem geweld (mensen dan wel dieren) was.
Bizar idd, er is nieuwe info en het is inmiddels duidelijk dat ze dood zijn.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:33 schreef Fierce. het volgende:
[..]
O oke, dan nemen we de wandelgids als professional die twee maanden geleden beweerde dat het wel een misdrijf moest zijn tegen het AD, met als argument dat ze anders wel waren teruggevonden.
Hoe zijn ze gevonden. Van daar uit kun je evt. speculeren.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:31 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Laat ik gewoon wat dingen uit zijn betoog halen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:33 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ik heb hier (veel!) mensen minder zinnige dingen zien posten hoor..quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:35 schreef ntm het volgende:
[..]
Genoeg reacties hier gezien van mensen die erover liepen te zeuren hoor, o.a. dat het respectloos was voor de familie. Alsof die even op FOK! zitten te kijken steeds. Globali zegt elke keer hetzelfde, snap niet wat hij in dit topic doet. Professionals houden ook nog rekening met een misdrijf, het is te vroeg denk ik om een misdrijf uit te sluiten. Een verdwaling vind ik zelf persoonlijk ook raar (niet onrealistisch), gezien de omstandigheden.
Wat dan? Volgens mij is het weefsel ook (DNA)-geidentificeerd toch?quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er zijn meer resten gevonden maar die zijn nog niet geidentificeerd. Hoe meer resten zonder tekenen van geweld, hoe logischer dat er geen pre mortem geweld (mensen dan wel dieren) was.
Ze moeten wel ernstig verdwaald zijn, gezien de plek waar hun resten gevonden zijn. Dat is geen simpele verdwaling...denk dat er wel een stuk duidelijker zal worden als de telefoons en camera worden gecheckt.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:37 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Lijkt mij eigenlijk allesbehalve raar als je in een jungle gaat wandelen waar er wordt aangeraden om een gids mee te nemen. Maar de kans is groter dat ze een henkie tegenkwamen met snode plannen, natuurlijk.
Uit elkaar dus. Niet innig omstrengeld.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:38 schreef Staal het volgende:
[..]
Hoe zijn ze gevonden. Van daar uit kun je evt. speculeren.
Er is info dat gewoon nog niet bekend gemaakt wordt ten behoeve van het onderzoek. Is toch ook begrijpelijk?
Volgens mij alleen van het heupbot en de voet in de schoen, als het ook van meer vondsten is, heb jij een linkje?quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat dan? Volgens mij is het weefsel ook (DNA)-geidentificeerd toch?
Hoe goed ken jij het gebied dan?quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Laat ik gewoon wat dingen uit zijn betoog halen.
Je komt daar bijna altijd mensen tegen (zie ook mijn andere eerdere link)
Er komen juist in dat gebied geen grotere roofdieren voor
Als één een ongeval krijgt dan gaat de ander opzoek naar hulp - en komt iemand tegen
Het dagen (weken?) ronddwalen is dus zeer onwaarschijnlijk. Juist omdat ze met ronddwalen eerder gevonden zouden zijn. Een plotselinge dood (ongeval/moord?) lijkt dan waarschijnlijker.
Link?quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:36 schreef El_Matador het volgende:
Er zijn meer resten gevonden maar die zijn nog niet geidentificeerd.
Er komen wél grote roofdieren voor. En uiteraard ook aaseters en insecten.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Laat ik gewoon wat dingen uit zijn betoog halen.
Je komt daar bijna altijd mensen tegen (zie ook mijn andere eerdere link)
Er komen juist in dat gebied geen grotere roofdieren voor
Als één een ongeval krijgt dan gaat de ander opzoek naar hulp - en komt iemand tegen
Het dagen (weken?) ronddwalen is dus zeer onwaarschijnlijk. Juist omdat ze met ronddwalen eerder gevonden zouden zijn. Een plotselinge dood (ongeval/moord?) lijkt dan waarschijnlijker.
Ah, ik wist niet dat ik in een casino zat. Maar nr.2 inzetten dus.quote:
De kans dat je vermoord wordt is kleiner dan dat je gewoon verdwaalt.......quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:41 schreef Staal het volgende:
[..]
Ah, ik wist niet dat ik in een casino zat. Maar nr.2 inzetten dus.
(Mafkees.)
Weefsel:Lisanne, Bot: Kris. Volgens de berichten van de afgelopen dagen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Volgens mij alleen van het heupbot en de voet in de schoen, als het ook van meer vondsten is, heb jij een linkje?
Ik sluit misdrijf niet uit. Ik heb alleen iets tegen het domme speculeren hier. En dat gaat steeds vaker over rare dingen. Ooit in een oerwoud geweest? Hoe moeilijk dat is?quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:35 schreef ntm het volgende:
[..]
Genoeg reacties hier gezien van mensen die erover liepen te zeuren hoor, o.a. dat het respectloos was voor de familie. Alsof die even op FOK! zitten te kijken steeds. Globali zegt elke keer hetzelfde, snap niet wat hij in dit topic doet. Professionals houden ook nog rekening met een misdrijf, het is te vroeg denk ik om een misdrijf uit te sluiten. Een verdwaling vind ik zelf persoonlijk ook raar (niet onrealistisch), gezien de omstandigheden.
De man zei dat in april, er is inmiddels eea gevonden en bevestigd en hij schijnt nog in de groep gezeten te hebben van de vinders ook. Misschien is zijn mening wel bijgesteld. Zou mij niks verbazen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:43 schreef ntm het volgende:
[..]
De man uit het artikel is een kenner wat betreft de jungle in Panama als je het zo leest.
Ik ga uit van de verhalen van iemand die juist over dat gebied een jungle expert heet te zijn. Als je leest welke ervaring hij heeft dan neem ik dat ook aan.quote:
quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:43 schreef ntm het volgende:
[..]
De man uit het artikel is een kenner wat betreft de jungle in Panama als je het zo leest.
Waar leest? En een kenner? Die zal zich redden. Een Thai ook. Ik niet.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:43 schreef ntm het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:44 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik ga uit van de verhalen van iemand die juist over dat gebied een jungle expert heet te zijn. Als je leest welke ervaring hij heeft dan neem ik dat ook aan.
quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De man zei dat in april, er is inmiddels eea gevonden en bevestigd en hij schijnt nog in de groep gezeten te hebben van de vinders ook. Misschien is zijn mening wel bijgesteld. Zou mij niks verbazen.
Ik las ergens anders over experts die zeggen wat ik zeg. Je bent zo de weg kwijt en zonder eten en zeker water gaat het erg snel.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:44 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik ga uit van de verhalen van iemand die juist over dat gebied een jungle expert heet te zijn. Als je leest welke ervaring hij heeft dan neem ik dat ook aan.
Nu ja, hij zei dat ze juist niet dáár voor kwamen:quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er komen wél grote roofdieren voor. En uiteraard ook aaseters en insecten.
quote:De kans dat het duo ten prooi is gevallen aan roofdieren is zo goed als uitgesloten, zegt Morales. In de Panamese jungle leven weliswaar zwarte panters en poema's maar die zijn volgens hem uiterst schuw en laten zich zelden zien. 'Ik ben er nog nooit eentje tegengekomen en ik trek toch al heel waten jaren door de jungle. Bovendien leven deze dieren niet in het gebied waar de toeristes verdwenen.'
Dat doen ze wel.. Ga zelf maar Googelen, want anders vrees ik dat je het niet gelooft..quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nu ja, hij zei dat ze juist niet dáár voor kwamen:
[..]
Maar zolang de kans dat je vermoord wordt niet afwezig is kan je die doodsoorzaak niet uitsluiten op kansberekening alleen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:42 schreef Globali het volgende:
[..]
De kans dat je vermoord wordt is kleiner dan dat je gewoon verdwaalt.......
Precies.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Weefsel:Lisanne, Bot: Kris. Volgens de berichten van de afgelopen dagen.
In verschillende media zijn 3 plekken aangewezen waar stoffelijke resten zijn gevonden, waar die 3e plek is, weet ik niet.quote:En mind you: er was slechts heel weinig gevonden (remember de gele papieren zakken?)
Klopt. Doe ik ook niet. Daarom wacht ik af wat profs zeggen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:48 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Maar zolang de kans dat je vermoord wordt niet afwezig is kan je die doodsoorzaak niet uitsluiten op kansberekening alleen.
En die plekken waren niet dicht bij elkaar en ze zijn zeker niet (overal) samen gevonden.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Precies.
[..]
In verschillende media zijn 3 plekken aangewezen waar stoffelijke resten zijn gevonden, waar die 3e plek is, weet ik niet.
Het wil niet zeggen dat die 2 zakken alles was. Kan van die dag zijn geweest, want die andere schoen werd pas 2 dagen later (of eerder, afhankelijk van welke dag die papieren zakfoto is) gevonden.
Uitsluiten niet, maar welke aanwijzingen zie jij voor een misdrijf?quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:48 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Maar zolang de kans dat je vermoord wordt niet afwezig is kan je die doodsoorzaak niet uitsluiten op kansberekening alleen.
Geloof niet dat veel mensen dat doen. Maar daarom hoeft het dus nog niet waarschijnlijk te zijn (evenals tal van andere "scenario's")quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:48 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, paar kilometer uit elkaar.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En die plekken waren niet dicht bij elkaar en ze zijn zeker niet (overal) samen gevonden.
quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Uitsluiten niet, maar welke aanwijzingen zie jij voor een misdrijf?
• geen sporen van geweld - ja, op slechts een deel van de lichamen, lang niet alles
• rugzak perfect intact - na enkele dagen (als JvdHs comment klopt) zwerven door de wildernis
Dat zijn erg grote vogels dan.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, paar kilometer uit elkaar.
De resten zijn overduidelijk verspreid (door de rivier het meeste denk ik, een beetje door vogels), want verstrengelen met kilometerslange armen gaat wat lastig, zelfs voor de zolderkamerspeculeerder.
Precies.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De resten zijn overduidelijk verspreid (door de rivier het meeste denk ik, een beetje door vogels), want verstrengelen met kilometerslange armen gaat wat lastig, zelfs voor de zolderkamerspeculeerder.
Echt waar joh? Ik heb een heel andere lijst hier liggen mbt Panama.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:42 schreef Globali het volgende:
[..]
De kans dat je vermoord wordt is kleiner dan dat je gewoon verdwaalt.......
De kans dat er geen geweld geweest is, is met elke onaangetaste vondst groter.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
Je bedoelt: niet alles gevonden dus niks over te zeggen hoop ik?
Ik zie eerder een kans in natuurlijke dood. Verder niets. Het kan ook moord zijn. Men onderschat hier rimboe nog weleens zie ik. Ik ken het. Het is zwaar en moeilijk. Zeker als 1 van de twee ziek of gewond raakt.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:54 schreef Staal het volgende:
[..]
Echt waar joh? Ik heb een heel andere lijst hier liggen mbt Panama.
Doodleuk verdwalen is idd aannemelijk. Twee jonge naïeve dames die denken dat ze in de heuvels van Luxemburg zitten, maar dan exotischer. Kan idd.
Maar daarom zijn de feiten zo belangrijk, hoe exact zijn ze gevonden en juist dat dwaalt nogal. (Overigens volg ik deze zaak niet intensief, wel nieuws in general, krijg het mee.) Jij plant daar nog es even vrolijk een gesuikerd kersje bovenop en je draaft door in al je aannames. En nu begrijp je misschien mijn punt.
Met resten, de interessante resten zijn de grote botten.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, dat kan prima. Men kan zien of er tanden zijn gebruikt (en zelfs van welke diersoort) of mechanische werktuigen of een zaag of en natuurlijke breuk. Is prima te doen met botten en men beoordeelt dat elke dag in elk land opd e wereld.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De kans dat er geen geweld geweest is, is met elke onaangetaste vondst groter.
Maar 1 vondst die geweld laat zien zou weer op het tegendeel wijzen.
M.i. lijkt het me bijna onmogelijk om zelfs als ze sporen van geweld op een bot aantreffen aan te tonen hoe waar en op welke manier dat is veroorzaakt. Daarvoor zijn de vondsten te fragmentarisch en de zoektocht te lang te slecht (niet over de Cordillera)
Ik weet niet welke beenderen gevonden zijn, maar volgens mij nog niet erg veel.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:57 schreef Staal het volgende:
[..]
Met resten, de interessante resten zijn de grote botten.
Als we het hebben over geweld met dodelijke afloop en daar hebben we het her toch over? Denkik niet dat je de sporen daarvan met zoeken in een deel van en voet (niet eens de hele voet) en een half bekkenbot.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:51 schreef El_Matador het volgende:
geen sporen van geweld - ja, op slechts een deel van de lichamen, lang niet alles
En die zijn dus niet gevonden, behalve een (deel van) een heupquote:Op donderdag 26 juni 2014 00:57 schreef Staal het volgende:
[..]
Met resten, de interessante resten zijn de grote botten.
Ja, dat bedoel ik niet, ik denk niet aan Saw of dat soort dingen, maar je weet niet of een steen een bot geraakt heeft (aanval) of het bot een steen (val).quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat kan prima. Men kan zien of er tanden zijn gebruikt (en zelfs van welke diersoort) of mechanische werktuigen of een zaag of en natuurlijke breuk. Is prima te doen met botten en men beoordeelt dat elke dag in elk land opd e wereld.
Jawel, maar daar hebben we nog geen details van.quote:
1 valt. De ander raakt in paniek. Kan ook. Zoveel kan misgaan.quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik niet, ik denk niet aan Saw of dat soort dingen, maar je weet niet of een steen een bot geraakt heeft (aanval) of het bot een steen (val).
Dat je die beenderen goed kan analyseren geloof ik, maar voor een goede reconstructie moet je een flink deel van het lichaam hebben met 1 of meerdere geweldsplekken die ook nog eens dodelijk geweest moeten zijn (enkele dagen, 1 val kan niet dodelijk geweest zijn, maar 2 wel, ofzo).
Er zijn géén sporen van geweld aangetroffen op de botten. En ik mag hopen dat ze daarmee ook het geweld van aaseters bedoelen. Dat zegt verder nog niet zo veel omdat er vooralsnog erg weinig gevonden is.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:59 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als we het hebben over geweld met dodelijke afloop en daar hebben we het her toch over? Denkik niet dat je de sporen daarvan met zoeken in een deel van en voet (niet eens de hele voet) en een half bekkenbot.
Sporen van dodelijk geweld zijn vooral te vinden in de weke delen; vlees en niet botten. Daarnaast zijn die sporen dan meestal te vinden in de vitale delen: Hoofd, longen, ingewanden (buik). Voor het hoofd zou een schedel ook nog duidelijke aanwijzingen kunnen geven.
Welke geweldssporen verwacht jij aan te kunnen treffen op een half bekkenbot en een deel van een voet in een schoen? Meer is er dus gewoon niet gevonden.
Dieren zijn er zeker mee gaan slepen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er zijn géén sporen van geweld aangetroffen op de booten. En ik mag hopen dat ze daarmee ook het geweld van aaseters bedoelen. Dat zegt verder nog niet zo veel omdat er vooralsnog erg weinig gevonden is.
MAAR: zoals ik net zei: áls er sporen van geweld op botten worden gevonden (welk soort geweld dan ook) dan is de wetenschap prima in staat om te bepalen wat voor soort geweld (misschien niet op een fragmentje van een paar mm).
Alleen laten tandensporen op een bot niet zien of dat voor of na hun dood was. Gezien de verre staat van ontbinding (geen enkel vlees meer op dat bekken) lijkt het mij sowieso dat er op enige manier een beest aan het eten is geweest. In die schoen kon die daar moeilijker bij waardoor er nog een deel van de voet in bleef zitten.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat kan prima. Men kan zien of er tanden zijn gebruikt (en zelfs van welke diersoort) of mechanische werktuigen of een zaag of en natuurlijke breuk. Is prima te doen met botten en men beoordeelt dat elke dag in elk land opd e wereld.
Dat denk ik ook welquote:Op donderdag 26 juni 2014 01:03 schreef Globali het volgende:
[..]
Dieren zijn er zeker mee gaan slepen.
Het is nou ook weer niet zo dat het terrein zelf (los van elke andere factor als mensen of roofdieren -minieme kans-) zo vriendelijk is, dat ze geen takken in hun gezicht kunnen krijgen, struikelen en vallen en zo botbreuken of andere wonden oplopen..quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er zijn géén sporen van geweld aangetroffen op de booten. En ik mag hopen dat ze daarmee ook het geweld van aaseters bedoelen. Dat zegt verder nog niet zo veel omdat er vooralsnog erg weinig gevonden is.
MAAR: zoals ik net zei: áls er sporen van geweld op botten worden gevonden (welk soort geweld dan ook) dan is de wetenschap prima in staat om te bepalen wat voor soort geweld (misschien niet op een fragmentje van een paar mm).
M.b.t. die onderschatting ben ik het zeker met je eens. Ook wel weer begrijpelijk.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:56 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik zie eerder een kans in natuurlijke dood. Verder niets. Het kan ook moord zijn. Men onderschat hier rimboe nog weleens zie ik. Ik ken het. Het is zwaar en moeilijk. Zeker als 1 van de twee ziek of gewond raakt.
Het kan dus heel goed natuurlijk zijn. Dat lijkt mij de grootste kans. En dan komen dieren kijken.quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook welAl kan het ook een combi zijn van rivier + dieren.
Aangezien dieren meestal niet "vermoorden" op het bekken is dat bijna zeker ná de dood. Er was echter kennelijk niets op te vinden.quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:03 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Alleen laten tandensporen op een bot niet zien of dat voor of na hun dood was. Gezien de verre staat van ontbinding (geen enkel vlees meer op dat bekken) lijkt het mij sowieso dat er op enige manier een beest aan het eten is geweest. In die schoen kon die daar moeilijker bij waardoor er nog een deel van de voet in bleef zitten.
Ik denk dat we ons dat allemaal prima realiseren.quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:05 schreef Staal het volgende:
Met alle respect maar dit gaan de FOK!sherlocks dan ook echt niet oplossen. Er is veel meer info dat mbt onderzoek niet vrijgegeven wordt.
Dat is de meest logische verklaring voor de verre staat van ontbinding en het uit elkaar gerukt zijn van de lichamen. Een rivier breekt botten maar rukt geen armen en benen van een lijf. dat doen aaseters.quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:03 schreef Globali het volgende:
[..]
Dieren zijn er zeker mee gaan slepen.
Daar is dus wel een onderscheid in te maken (beenbreuk door ongeval of aangevreten of in gehakt of gezaagd of ander engs).quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is nou ook weer niet zo dat het terrein zelf (los van elke andere factor als mensen of roofdieren -minieme kans-) zo vriendelijk is, dat ze geen takken in hun gezicht kunnen krijgen, struikelen en vallen en zo botbreuken of andere wonden oplopen..
Daarom zal het bijna onmogelijk zijn iets te zeggen, zou ik zeggen.
Ja behalve als er een zaagvlak wordt aangetroffen, maar dat geloof ik toch echt niet, die sensatie.
Ik doe er nu zelf aan mee. Maar moet dit zo lang door gaan? Iemand die eerder riep dat je prima water uit een rivier kan drinken? Zo had men kunnen overleven. Misschien werd dat hun dood.quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:05 schreef Staal het volgende:
[..]
M.b.t. die onderschatting ben ik het zeker met je eens. Ook wel weer begrijpelijk.
Er zitten wat vreemde dingen in de getuigenverklaringen ook.
Met alle respect maar dit gaan de FOK!sherlocks dan ook echt niet oplossen. Er is veel meer info dat mbt onderzoek niet vrijgegeven wordt.
Nee, de rivier kan dat makkelijk, is supersterk want steil daar.quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:07 schreef Ouder1 het volgende:
Een rivier breekt botten maar rukt geen armen en benen van een lijf. dat doen aaseters.
Uiteraard kan dat prima.quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:05 schreef Globali het volgende:
[..]
Het kan dus heel goed natuurlijk zijn. Dat lijkt mij de grootste kans. En dan komen dieren kijken.
Ook na lang in het water liggen val je uit elkaar helaasquote:Op donderdag 26 juni 2014 01:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat is de meest logische verklaring voor de verre staat van ontbinding en het uit elkaar gerukt zijn van de lichamen. Een rivier breekt botten maar rukt geen armen en benen van een lijf. dat doen aaseters.
De schade die aangebracht wordt ná de dood wordt doorgaans niet als 'geweld' beschreven in een onderzoek; dat komt uit jouw aannames.quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
Er was echter kennelijk niets op te vinden.
Tuurlijk, maar beenbreuk door vallende steen, zwiepende tak, etc. is moeilijk te onderscheiden van beenbreuk door extern geweld door een mens.quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar is dus wel een onderscheid in te maken (beenbreuk door ongeval of aangevreten of in gehakt of gezaagd of ander engs).
Stel dat men gewurgd is. Dat zie je nu niet meer. Maar ik denk dat je daar niet vanuit moet gaan. Hoeveel gekken kom je gemiddeld tegen in een oerwoud in Panama? Wat is de kans dat je zelf een fout maakt?quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat is de meest logische verklaring voor de verre staat van ontbinding en het uit elkaar gerukt zijn van de lichamen. Een rivier breekt botten maar rukt geen armen en benen van een lijf. dat doen aaseters.
Kan zeker. Heb me er toen niet mee bemoeid, maar je kunt zeker niet alle (natuur)water drinken. Zelfs niet uit een kraan. Terwijl locals er niet ziek van worden.quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:08 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik doe er nu zelf aan mee. Maar moet dit zo lang door gaan? Iemand die eerder riep dat je prima water uit een rivier kan drinken? Zo had men kunnen overleven. Misschien werd dat hun dood.
Pardon? Hoe kom je daar bij?quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De schade die aangebracht wordt ná de dood wordt doorgaans niet als 'geweld' beschreven in een onderzoek; dat komt uit jouw aannames.
Breken en uitelkaar rukken zijn verschillende dingen. Huid en vlees (spieren en pezen) zijn zeer sterk en flexibel.quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, de rivier kan dat makkelijk, is supersterk want steil daar.
Dode lichamen hebben geen werkende pezen, zo'n lichaam breekt juist makkelijk in een sterke stroom met rotsen (zie foto's van de Changuinola vorige topic).
Precies. Zelfs dat is niet okay vaak. Daarom zit er chloor in.......als je het meezit.quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kan zeker. Heb me er toen niet mee bemoeid, maar je kunt zeker niet alle (natuur)water drinken. Zelfs niet uit een kraan. Terwijl locals er niet ziek van worden.
Kan wel als het betreffende botje in de nek is gebroken (als het al gevonden wordt). Hoewel dat in dit geval ook andere oorzaken kan hebben.quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:10 schreef Globali het volgende:
[..]
Stel dat men gewurgd is. Dat zie je nu niet meer. Maar ik denk dat je daar niet vanuit moet gaan. Hoeveel gekken kom je gemiddeld tegen in een oerwoud in Panama? Wat is de kans dat je zelf een fout maakt?
Als alle botten uit elkaar liggen? Ik ben geen CSI mens..... Je moet kijken naar waarschijnlijkheid. Dat kun je doen door te kijken naar route. Waarom week men af?quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kan wel als het betreffende botje in de nek is gebroken (als het al gevonden wordt). Hoewel dat in dit geval ook andere oorzaken kan hebben.
Niet eens zo gek wat je post. Er waren middelen om te overleven maar het is niet erg aannemelijk dat ze zich daar in verdiept hebben. En doorgaans gaan dit soort ondernemingen ook wel goed. Bij wonder en volkomen naïef.quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:08 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik doe er nu zelf aan mee. Maar moet dit zo lang door gaan? Iemand die eerder riep dat je prima water uit een rivier kan drinken? Zo had men kunnen overleven. Misschien werd dat hun dood.
Triest voor de familie. Zoals ik eerder aangaf. Hoe erg ook. Je wil het weten.quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:19 schreef Staal het volgende:
[..]
Niet eens zo gek wat je post. Er waren middelen om te overleven maar het is niet erg aannemelijk dat ze zich daar in verdiept hebben. En doorgaans gaan dit soort ondernemingen ook wel goed. Bij wonder en volkomen naïef.
Feit is dat er onvoldoende info is. Veel dwaalinfo.
Je weet dat je in de jungle al binnen een week of 2 al ontbonden bent? En dat water ook niet echt bevordelijk is voor het intact blijven..quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:12 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Breken en uitelkaar rukken zijn verschillende dingen. Huid en vlees (spieren en pezen) zijn zeer sterk en flexibel.
Dat is zoals het werkt.quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je weet dat je in de jungle al binnen een week of 2 al ontbonden bent? En dat water ook niet echt bevordelijk is voor het intact blijven..
Bah, ik haat het om het zo te moeten zeggen (plastisch), maar dat kan amper anders
Nog nooit zulke mooie wiite tanden gehad als na 2 weken op een camping in Spanje jaren geledenquote:Op donderdag 26 juni 2014 01:13 schreef Globali het volgende:
[..]
Precies. Zelfs dat is niet okay vaak. Daarom zit er chloor in.......als je het meezit.
Maar ook nog nooit zoveel water uit flessen gedronken waarschijnlijk? Ik vroeg mij bij Thai wel af waarom men zo weinig problemen heeft met tanden. Misschien komt het daar door. Niet door 'heet' eten.quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nog nooit zulke mooie wiite tanden gehad als na 2 weken op een camping in Spanje jaren geleden![]()
Maar dat is offtopic
Dat zeg ik: in dit geval zegt het waarschijnlijk niet zo veel.. Maar ik baseer me niet op CSI hoor (binnen 15 minuten oorzaak gevonden), maar gewoon op de "gewone" wetenschapquote:Op donderdag 26 juni 2014 01:15 schreef Globali het volgende:
[..]
Als alle botten uit elkaar liggen? Ik ben geen CSI mens..... Je moet kijken naar waarschijnlijkheid. Dat kun je doen door te kijken naar route. Waarom week men af?
Ik ga er niet vanuit dat ze 2 maanden in een rivier hebben gelegen. Ze zijn gevonden nabij een rivier, niet in een rivier. Nergens wordt melding gemaakt hoever ze dan van de oever af lagen. Of ze überhaupt in die rivier zijn verdronken en meegevoerd is nog maar de vraag dus. En al zou dat gebeurd zijn, die heftige regen is kortstondig geweest. Hoever is het van het maximale punt (de dam?) tot waar de resten gevonden zijn en hoe lang zou de rivier daar in die tijd over gedaan hebben? Toch geen 2 maanden in een rivier waar de stroming zo sterk was dat ze er in verdronken? Eerder dan 2 dagen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je weet dat je in de jungle al binnen een week of 2 al ontbonden bent? En dat water ook niet echt bevordelijk is voor het intact blijven..
Bah, ik haat het om het zo te moeten zeggen (plastisch), maar dat kan amper anders
Welnee. Ze zijn echt niet achterlijk in Panamaquote:Op donderdag 26 juni 2014 01:18 schreef Globali het volgende:
Werkelijke professionals zullen zien wat er is gebeurt. Maar dan zul je toch mensen uit de EU of USA moeten hebben.
Maar je kan wel nalopen wat men heeft gedaan. Wat of wie je dan tegenkomt....quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat zeg ik: in dit geval zegt het waarschijnlijk niet zo veel.. Maar ik baseer me niet op CSI hoor (binnen 15 minuten oorzaak gewonden), maar gewoon op de "gewone" wetenschap
Nee ik dronk het gechloreerde water.. Anders waren mijn tanden niet zo wit gewordenquote:Op donderdag 26 juni 2014 01:27 schreef Globali het volgende:
[..]
Maar ook nog nooit zoveel water uit flessen gedronken waarschijnlijk? Ik vroeg mij bij Thai wel af waarom men zo weinig problemen heeft met tanden. Misschien komt het daar door. Niet door 'heet' eten.
Dat moet je helemaal niet drinken. Daar poets je je tanden mee. Verder niets. Je hebt gewoon witte ingewanden nu.quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee ik dronk het gechloreerde water.. Anders waren mijn tanden niet zo wit geworden
Vergeet de eerste zin van de post nietquote:Op donderdag 26 juni 2014 01:30 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik ga er niet vanuit dat ze 2 maanden in een rivier hebben gelegen. Ze zijn gevonden nabij een rivier, niet in een rivier. Nergens wordt melding gemaakt hoever ze dan van de oever af lagen. Of ze überhaupt in die rivier zijn verdronken en meegevoerd is nog maar de vraag dus. En al zou dat gebeurd zijn, die heftige regen is kortstondig geweest. Hoever is het van het maximale punt (de dam?) tot waar de resten gevonden zijn en hoe lang zou de rivier daar in die tijd over gedaan hebben? Toch geen 2 maanden in een rivier waar de stroming zo sterk was dat ze er in verdronken? Eerder dan 2 dagen.
Het verschil tussen het bekken en de voet geeft mij de meeste aanwijzingen voor aaseters. Insecten en bacteriën komen ook in zo'n schoen namelijk. Water ook.
Gaat prima hoor, iig voor 2 wekenquote:Op donderdag 26 juni 2014 01:32 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat moet je helemaal niet drinken. Daar poets je je tanden mee. Verder niets. Je hebt gewoon witte ingewanden nu.
Okay. Waarom Kangaroes zolang een baby in hun zakje houden. Wat vreemd!quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gaat prima hoor, iig voor 2 wekenMaar on topic maar weer
Weleens buiten Europa geweest?quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gaat prima hoor, iig voor 2 wekenMaar on topic maar weer
Ik zou graag antwoorden, maar is off topic. Geen persoonlijke jungle-ervaring iig.quote:
Okay. Moet je echt eens doen als je kan. Zeer fraai.quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zou graag antwoorden, maar off topic. Geen persoonlijke jungle-ervaring iig.
hebben ze 2 schoenen gevonden dan van lisanne?quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kris en Lisanne lagen vlak bij elkaar (heupbot en voet) en verder uit elkaar (schoenen Lisanne en Kris). Zie OP.
grote van een kat zegt niets over hoe dodelijk HIJ kan zijnquote:Op donderdag 26 juni 2014 00:24 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
HET IS Een drama...quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:28 schreef Globali het volgende:
[..]
Niet echt. Ik leef mij gewoon niet zo raar in als mensen als jij. Ik geloof eerder in een natuurlijke doodsoorzaak dan iets anders.Bepaalde mensen willen liever dat het een drama is.
gif is mogenlijk nog te achterhalen in het weefsel (schijnt snel door het lichaam te gaan)quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar beenbreuk door vallende steen, zwiepende tak, etc. is moeilijk te onderscheiden van beenbreuk door extern geweld door een mens.
Dieren zou je denk ik al gezien hebben. Een jaguar zet zich af op haar heup en scheurt vlees, dus zou je krassen kunnen zien.
Nee, er zijn gewoon veel te weinig grote dieren in dat gebied, Slang is een veeel grotere kans. En iets van tropische insecten en spinnen ook.
Ayayaya, neee, die matrassen worden beschreven als hun huis???quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:10 schreef Tourniquet het volgende:
Misschien nog interessant vanwege de beelden van de omgeving en interviews:
Reconstructie van Panamese tv-zender NexTV van 3 weken geleden (Spaanstalig):
Oeh ja! Fingers crossed dat het zo is en snel op Internet staat.quote:Op donderdag 26 juni 2014 05:51 schreef KingRadler het volgende:
Zou het mogelijk zijn dat ze een afscheidsvideo gemaakt hebben met hun camera.
Nee want de flitser gebruikten ze toch om wilde dieren af te schrikken?quote:Op donderdag 26 juni 2014 05:51 schreef KingRadler het volgende:
Zou het mogelijk zijn dat ze een afscheidsvideo gemaakt hebben met hun camera.
quote:Op donderdag 26 juni 2014 06:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Oeh ja! Fingers crossed dat het zo is en snel op Internet staat.
Kan je niet een high res kaartje maken met alle posities op 1 kaart en dan alles op 5-25m nauwkeurig?quote:Op donderdag 26 juni 2014 04:08 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ]
• Eerste vindplaats - rugzak - 11 juni - rijstboertjes (~ 11 km van huis -vogelvlucht-)
[ afbeelding ]
• Vanaf start El Pianista Trail, veronderstelde locatie is gebaseerd op http://imagizer.imageshack.us/a/img855/5145/89uq8.jpg (copy/paste deze link) is het ~6 km vogelvlucht naar de rugzak (~7 uur lopen?)
[ afbeelding ]
• Schoenen zijn gigantisch ver van de rugzak gevonden; 30+ kilometer in vogelvlucht, ~ 45-50 langs de rivier
[ afbeelding ]
• Schoenen zijn zelfs dichterbij (vogelvlucht) Bocas de Toro dan bij Boquete gevonden...
Dat is de eerste keer ik hier over lees. Welke aanwijzingen en waarom weer de kamer onderzocht door niet-professionals? Was het ook niet die gids die kwam kijken en in Nederlandse berichtgeving werd aangegeven dat er nog een mobiele telefoon lag, terwijl hij dus in Spaanse nieuwsberichten aangaf dat er geen mobiele telefoon was gevonden (had je ook gepost, maar kan de bron zo niet meer vinden)?quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vader een van de meiden:
Ja, dat is raar... en ik vind het ook raar dat meteen de kamer bezocht wordt. Net als die Elton Garcia bij Joran Van der Sloot&Stephanie Flores.... Joran kwam pokerafspraak niet na en Elton belt meteen hotel van Joran en toen ging het balletje rollen...quote:Op donderdag 26 juni 2014 07:41 schreef matthijst het volgende:
Matrassen in de jungle gevonden?
Feliciano die een dag later een afspraak had en bij niet opdagen meteen de kamer bezoekt? Vaag.
Je vraagt je ook af hoe zo'n trail er uitziet. We denken te snel aan een makkelijk te zien bospad denk ik.quote:Op donderdag 26 juni 2014 09:19 schreef matthijst het volgende:
Ervaringen met een hike van Boquete naar Cerro Punta (links van de vulkaan), met Feliciano:
"We ran into PUMA!!! on the trail -- at 9:40am. In all his years of hiking in the area, Feliciano has never seen a puma. This was a very lucky sighting."
"One other thing to mention, while February is considered to be high season, we only saw 1 other hiker (coming down from Cerro Punta side) on the whole trail."
Ja maar dat is net als met "goed aangegeven" en "slecht gemarkeerd"; dat is allemaal zo subjectief. De een vindt elke kilometer een pijl goed, terwijl een ander liever elke 10 meter een markering ziet, zeg maar.quote:Op donderdag 26 juni 2014 09:26 schreef Globali het volgende:
[..]
Je vraagt je ook af hoe zo'n trail er uitziet. We denken te snel aan een makkelijk te zien bospad denk ik.
Wat dus kan betekenen dat je zo'n pad gewoon niet meer terug kan vinden al loop je er op 30 meter afstand langs.quote:Op donderdag 26 juni 2014 09:46 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ja maar dat is net als met "goed aangegeven" en "slecht gemarkeerd"; dat is allemaal zo subjectief. De een vindt elke kilometer een pijl goed, terwijl een ander liever elke 10 meter een markering ziet, zeg maar.
Wat de een makkelijk te volgen vindt als pad kan voor een ander onduidelijk zijn.
Ik ben vooral benieuwd naar de info uit camera en telefoon.
Klopt, maar dan lijkt het voor de hand liggend dat je op zo'n afstand wel andere mensen hoort als die het pad afgaan. Dan loop je daar op af lijkt me. En zeker omdat er de eerste dagen wel gezocht is zou je verwachten dat ze mensen gehoord hebben.quote:Op donderdag 26 juni 2014 09:49 schreef Globali het volgende:
[..]
Wat dus kan betekenen dat je zo'n pad gewoon niet meer terug kan vinden al loop je er op 30 meter afstand langs.
En los van dat je denk ik niet in die rivier wil vallen (al ziet het er niet diep uit, je kan maar net uitglijden en je hoofd verkeerd stoten op een steen ofzo) ziet dat pad er wel duidelijk uit op de achtergrond. Lijkt me niet dat je daar snel van afloopt.quote:
Klopt. De naam "trail" zegt het al. het is feitelijk een "spoor" veroorzaakt door mensen die er lopen. Laat ik voorop stellen dat ik daar nooit geweest ben, en niet bekend ben met hoe ze er daar mee om gaan en hoe het er uit ziet. Maar een "trail" kan uit allerlei soorten terrein bestaan. Maar ga niet van Nederlandse bospaadjes uit met houtsnippers of schelpen/wit zand etc.quote:Op donderdag 26 juni 2014 09:26 schreef Globali het volgende:
[..]
Je vraagt je ook af hoe zo'n trail er uitziet. We denken te snel aan een makkelijk te zien bospad denk ik.
Blijkbaar lopen daar weinig mensen. En als je het pad niet terug ziet ga je verder op zoek.......en dan ben je echt de weg kwijt.quote:Op donderdag 26 juni 2014 09:54 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Klopt, maar dan lijkt het voor de hand liggend dat je op zo'n afstand wel andere mensen hoort als die het pad afgaan. Dan loop je daar op af lijkt me. En zeker omdat er de eerste dagen wel gezocht is zou je verwachten dat ze mensen gehoord hebben.
Het blijft onlogisch om als je verdwaald een berg over te gaan klimmen. Dan ben je om wat voor reden zo gedesorienteerd dat je niet meer logisch kunt nadenken. Het lijkt mij dat je ook wel aanvoelt dat je terug moet naar waar je vandaan kwam en als je niet eerder een berg tegenkwam, moet je daar dus niet overheen!
Daarbij verklaart dat nog niet waarom ze in de eerste dagen niet gevonden zijn (zeker niet als ze nog leefden en er meer mensen daar rondliepen) en hoe ze vervolgens van verdwaald aan de ene kant van de bergkam, dood aan de andere kant zijn terechtgekomen.
Het kan er wel vredig uitzien.....dat zegt weinig. Je kan ook heel vredig verdwalen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 10:01 schreef Meaghan het volgende:
Als je die filmpjes op youtube van Boquete en de trails aldaar zo ziet, lijkt het allemaal zo vredig en zonder direct gevaar. Wat is er toch gebeurd met ze.
Wat precies de reden kan zijn dat mensen niet meer alert zijn, en gewoon al pratend doorlopen zonder te controleren waar ze heen lopenquote:Op donderdag 26 juni 2014 10:01 schreef Meaghan het volgende:
Als je die filmpjes op youtube van Boquete en de trails aldaar zo ziet, lijkt het allemaal zo vredig en zonder direct gevaar. Wat is er toch gebeurd met ze.
Maar als die lichamen na de dood door aaseters en overige roofdieren dusdanig is toegetakeld dat er alleen nog een voet en een stuk bekken over is. Zou die bekken dan niet onder de sporen van geweld moeten zitten?quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Aangezien dieren meestal niet "vermoorden" op het bekken is dat bijna zeker ná de dood. Er was echter kennelijk niets op te vinden.
Verder eens.
Haalt hij nu gewoon ribbel chips uit die boom?quote:Op donderdag 26 juni 2014 10:23 schreef Kaugummi het volgende:
Niet panama maar deze man is geweldig en weet tenminste hoe je overleeft!![]()
Bewegende ribbel chips jaquote:Op donderdag 26 juni 2014 10:26 schreef Globali het volgende:
[..]
Haalt hij nu gewoon ribbel chips uit die boom?
Ja ik ook.. Maar je moet toch wat, verhongeren of vieze kruipende insecten etenquote:Op donderdag 26 juni 2014 10:29 schreef Globali het volgende:
[..]
Het is heel voedzaam.....maar daar zou ik toch wel moeite mee hebben.
Alles aan die format is fake.quote:Op donderdag 26 juni 2014 10:23 schreef Kaugummi het volgende:
In een noodgeval doe je het wel. Er zijn ook mensen die ogen eten. Van vissen maar ook van grotere dieren......dan moet ik echt even van tafel.quote:Op donderdag 26 juni 2014 10:32 schreef Kaugummi het volgende:
[..]
Ja ik ook.. Maar je moet toch wat, verhongeren of vieze kruipende insecten eten
Ja precies ja, er is een grens. Dan liever een bult insecten, dan een oogquote:Op donderdag 26 juni 2014 10:33 schreef Globali het volgende:
[..]
In een noodgeval doe je het wel. Er zijn ook mensen die ogen eten. Van vissen maar ook van grotere dieren......dan moet ik echt even van tafel.
Wat zijn "bult" insecten? Ik heb wel sprinkhanen gegeten. Diep gebakken. Prima te eten als chips. Lekker ? Niet echt. Ik trok wel de grens bij diep gebakken schorpioenen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 10:34 schreef Kaugummi het volgende:
[..]
Ja precies ja, er is een grens. Dan liever een bult insecten, dan een oog
Dit is gewoon dom gedrag.quote:
quote:Op donderdag 26 juni 2014 10:23 schreef Kaugummi het volgende:
Tja, geen idee wat ze zeggen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 10:30 schreef StaceySinger het volgende:
El Pianista. -Video- http://www.telemetro.com/(...)21.html#.U6t8aLEXLw8
Nooit gehoord van die slang.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:08 schreef Kaugummi het volgende:
Fer de lance snake /Bothrop asper Beet
http://www.gva.be/nieuws/(...)t-giftige-slang.aspx
Die dus ook in Panama ronduitveel rondkruipen!
Zo zijn er zoveel dieren die link zijn.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:33 schreef Kaugummi het volgende:
'' It chiefly inhabits tropical rainforest and evergreen forest, but it also occurs in drier areas of tropical deciduous forest, thorn forest and pine savannah near lakes, rivers and streams ''
http://en.wikipedia.org/wiki/Bothrops_asper
Wow....quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:33 schreef Kaugummi het volgende:
'' It chiefly inhabits tropical rainforest and evergreen forest, but it also occurs in drier areas of tropical deciduous forest, thorn forest and pine savannah near lakes, rivers and streams ''
http://en.wikipedia.org/wiki/Bothrops_asper
En toch loop je het in werkelijkheid gewoon voorbij.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat pad is hier wel heel duidelijk zou ik zeggen.
Ja dat klopt.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:35 schreef Globali het volgende:
[..]
Zo zijn er zoveel dieren die link zijn.
Het kan een reden zijn. 1 wordt gebeten .... de ander gaat in paniek op zoek naar hulp.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:39 schreef Kaugummi het volgende:
[..]
Ja dat klopt.
Maar ik denk dat slangen een groter risico zijn in dat gebied dan Puma's o.id
En slangen vallen ook minder snel op en zie je ook snel over het hoofd,als je bijvoorbeeld aan het praten bent met elkaar.
Maar als je deze beelden ziet.. hoe waarschijnlijk is het dan dat die rivier twee mensenlichamen en de tas kilometers meesleurt? Dat ligt tenslotte welaan de basis van veel speculaties hier.quote:Op donderdag 26 juni 2014 09:56 schreef silliegirl het volgende:
[..]
En los van dat je denk ik niet in die rivier wil vallen (al ziet het er niet diep uit, je kan maar net uitglijden en je hoofd verkeerd stoten op een steen ofzo) ziet dat pad er wel duidelijk uit op de achtergrond. Lijkt me niet dat je daar snel van afloopt.
Is men dan werkelijk in de rivier gevonden?quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:40 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Maar als je deze beelden ziet.. hoe waarschijnlijk is het dan dat die rivier twee mensenlichamen en de tas kilometers meesleurt? Dat ligt tenslotte welaan de basis van veel speculaties hier.
Precies ja, dat denk ik dus ook.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:40 schreef Globali het volgende:
[..]
Het kan een reden zijn. 1 wordt gebeten .... de ander gaat in paniek op zoek naar hulp.
Je kan je daar moeilijk op voorbereiden. Dat is het risico dat je loopt in dat soort landen. Of je moet een sateliettelefoon meenemen.quote:
Tsja, zo niet denk ik. Maar als het veel regent kan zo'n rivier wel HEEL snel HEEL veel groeien. Ik heb dat in Frankrijk meegemaakt, toen werd een rustig riviertje zo'n chaos dat er hele bomen etc. in werden meegesleurd op hoog tempo. En dat was na een halve dag flink regenen al zo. Dus ja, dat zie ik wel gebeuren.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:40 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Maar als je deze beelden ziet.. hoe waarschijnlijk is het dan dat die rivier twee mensenlichamen en de tas kilometers meesleurt? Dat ligt tenslotte welaan de basis van veel speculaties hier.
Ik las daar ook ergens iets over. In elk geval is het niet gek dat je even van een pad afgaat omdat je iets leuks ziet of denkt te horen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:45 schreef Meaghan het volgende:
Op een van de filmpjes op youtube wordt gesproken over geheime watervallen en dat men dan door 'the rainforest' moet om daar te komen. Waren de meiden nou op zoek naar deze watervallen, of is dat inmiddels ook weerlegt?
Geen idee, het zou vast kunnen, maar waarom zouden ze daar om 15:00 nog aan beginnen? Ze wisten denk ik ook wel hoe laat het donker wordt daar; ze waren immers al even in Boquete toch?quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:45 schreef Meaghan het volgende:
Op een van de filmpjes op youtube wordt gesproken over geheime watervallen en dat men dan door 'the rainforest' moet om daar te komen. Waren de meiden nou op zoek naar deze watervallen, of is dat inmiddels ook weerlegt?
Omdat men nog even de benen wil strekken na een wat saaie dag misschien? Zo gaat het.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:48 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Geen idee, het zou vast kunnen, maar waarom zouden ze daar om 15:00 nog aan beginnen? Ze wisten denk ik ook wel hoe laat het donker wordt daar; ze waren immers al even in Boquete toch?
Je neemt geen gids als je even een uur wil gaan wandelen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:52 schreef Meaghan het volgende:
Ze hebben de hele situatie gruwelijk onderschat. Dat is mijn gevoel hierover. Sowieso door alleen te gaan hiken zonder gids. Daar begint het al mee.
Als dit bij Boulevard te zien was moet je je afvragen of de beelden wel echt zijn.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:54 schreef Jezus9 het volgende:
Gisteren lieten ze bij Boulevard pratende over deze zaak deze foto zien in de achtergrond, weet iemand of dit de plek is waar die schoen is gevonden? Dat is toch helemaal niet bij een rivier? Dit is een soort hoek. Ook lees ik dat het meters, meters van de oever bij een rivier is gevonden en niet de rivier zelf. Op één of andere manier geloof ik dat rivier-meesleurende-scenario niet.
[ afbeelding ]
Nee kilometers van elkaar af. De tas was gevonden 8-uur van waar ze gezien waren in Boquete. En die tas en de resten lagen 6-uur van elkaar af. Vandaar dat ik neig naar een misdrijf, een dier gaat echt niet uren ermee lopen, als het op is, is het op en laat hij het liggen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:57 schreef Parzival het volgende: Maar vonden ze alle resten nou op 1 plek? (tas 1, botten 2)
Van alle links die ik heb gelezen was er maar eentje die het had over IN de rivier. Alle andere hebben het over 'nabij', in de buurt of zelfs 'in het gebied bij'.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:41 schreef Globali het volgende:
[..]
Is men dan werkelijk in de rivier gevonden?
Dat hele verhaal van "in de rivier" is ook nieuw voor mij. Ik heb er niet echt tijd in gestoken. Volgens mij is men op ca. 500 meter van elkaar gevonden. Op het land.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:59 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Van alle links die ik heb gelezen was er maar eentje die het had over IN de rivier. Alle andere hebben het over 'nabij', in de buurt of zelfs 'in het gebied bij'.
Op geen enkele foto/video over de vondsten heb ik een rivier gezien. Niet op de closeups maar ook niet op de foto's waar je meer van de omgeving ziet.
[ [url=
[ afbeelding ]
De tas zou op een struik gevonden zijn door een boer die een rijstveld aan wou gaan leggen. Lijkt mij dat je geen rijstveld in een rivier aanlegt maar op het land.
Ik heb meerdere keren hier gevraagd hoe ver ze dan van de oever zijn gevonden maar krijg daar geen reactie op. Er was wel iemand die zei dat het eerst hoogwater en toen laag water was en dat met het dalen van de rivier de resten op het land zouden kunnen zijn achtergebleven.
Ik bedoel maar; 300 meter van de rivier heet in zo'n gebied óók 'nabij' de rivier. Zelfs in NL noemen we dat dan zo.
Dat bedoel ik, dat hele eb-en-vloed verhaal is helemaal niet zeker, slechts een speculatie van mensen. En van die foto met de schoenen er zelf op, ook dat leek op een hoek-achtig natuur gebied, zag helemaal geen rivier nabij. Mensen zitten zo vastgeroest in het ongeluk-scenario dat ze telkens aanwijzingen zoeken om dat te bevestigen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:59 schreef Ouder1 het volgende: Ik heb meerdere keren hier gevraagd hoe ver ze dan van de oever zijn gevonden maar krijg daar geen reactie op. Er was wel iemand die zei dat het eerst hoogwater en toen laag water was en dat met het dalen van de rivier de resten op het land zouden kunnen zijn achtergebleven. Ik bedoel maar; 300 meter van de rivier heet in zo'n gebied óók 'nabij' de rivier.
Ik weet van de tas dat die gevonden zou zijn in de rivierbedding (whatever that means, ik heb dan nu zo'n beeld van een drooggevallen rivier). Hoe het met de rest zit weet ik niet precies, de berichtgeving wisselt teveel.quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:01 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, dat hele eb-en-vloed verhaal is helemaal niet zeker, slechts een speculatie van mensen. En van die foto met de schoenen er zelf op, ook dat leek op een hoek-achtig natuur gebied, zag helemaal geen rivier nabij. Mensen zitten zo vastgeroest in het ongeluk-scenario dat ze telkens aanwijzingen zoeken om dat te bevestigen.
Dan komen we dus weer terug op het "we weten gewoon niets". Ik ook niet.quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:03 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik weet van de tas dat die gevonden zou zijn in de rivierbedding (whatever that means, ik heb dan nu zo'n beeld van een drooggevallen rivier). Hoe het met de rest zit weet ik niet precies, de berichtgeving wisselt teveel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |