abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141562141
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Er komen wél grote roofdieren voor. En uiteraard ook aaseters en insecten.
Nu ja, hij zei dat ze juist niet dáár voor kwamen:
quote:
De kans dat het duo ten prooi is gevallen aan roofdieren is zo goed als uitgesloten, zegt Morales. In de Panamese jungle leven weliswaar zwarte panters en poema's maar die zijn volgens hem uiterst schuw en laten zich zelden zien. 'Ik ben er nog nooit eentje tegengekomen en ik trek toch al heel waten jaren door de jungle. Bovendien leven deze dieren niet in het gebied waar de toeristes verdwenen.'
  donderdag 26 juni 2014 @ 00:47:58 #152
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141562165
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:46 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nu ja, hij zei dat ze juist niet dáár voor kwamen:

[..]

Dat doen ze wel.. Ga zelf maar Googelen, want anders vrees ik dat je het niet gelooft..

Daarbij was het gebied toen een ander gebied dan waar ze gevonden zijn.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_141562169
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:42 schreef Globali het volgende:

[..]

De kans dat je vermoord wordt is kleiner dan dat je gewoon verdwaalt.......
Maar zolang de kans dat je vermoord wordt niet afwezig is kan je die doodsoorzaak niet uitsluiten op kansberekening alleen.
pi_141562186
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Weefsel:Lisanne, Bot: Kris. Volgens de berichten van de afgelopen dagen.
Precies.

quote:
En mind you: er was slechts heel weinig gevonden (remember de gele papieren zakken?)
In verschillende media zijn 3 plekken aangewezen waar stoffelijke resten zijn gevonden, waar die 3e plek is, weet ik niet.

Het wil niet zeggen dat die 2 zakken alles was. Kan van die dag zijn geweest, want die andere schoen werd pas 2 dagen later (of eerder, afhankelijk van welke dag die papieren zakfoto is) gevonden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141562204
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:48 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Maar zolang de kans dat je vermoord wordt niet afwezig is kan je die doodsoorzaak niet uitsluiten op kansberekening alleen.
Klopt. Doe ik ook niet. Daarom wacht ik af wat profs zeggen.
  donderdag 26 juni 2014 @ 00:50:00 #156
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141562207
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Precies.

[..]

In verschillende media zijn 3 plekken aangewezen waar stoffelijke resten zijn gevonden, waar die 3e plek is, weet ik niet.

Het wil niet zeggen dat die 2 zakken alles was. Kan van die dag zijn geweest, want die andere schoen werd pas 2 dagen later (of eerder, afhankelijk van welke dag die papieren zakfoto is) gevonden.
En die plekken waren niet dicht bij elkaar en ze zijn zeker niet (overal) samen gevonden.
pi_141562241
Blijft over waarom bepaalde mensen hier er zo'n drama van willen maken. Dat is vrij nieuw in mijn beleving.
pi_141562242
quote:

[..]

Uitsluiten niet, maar welke aanwijzingen zie jij voor een misdrijf?

• geen sporen van geweld - ja, op slechts een deel van de lichamen, lang niet alles
• rugzak perfect intact - na enkele dagen (als JvdHs comment klopt) zwerven door de wildernis
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_141562248
El indígena ngäbe buglé Benjamin Cuevas Montezuma, que trabajó durante 34 años como guardaparque y guía en Boquete, y que ha participado en las operaciones de búsqueda, señaló que "hay que pernoctar" para recorrer los senderos.
"Hay un punto donde el sendero (El Pianista) se bifurca en varios senderos donde hay refugios, por eso hay que recorrer y volver, hay que pernoctar, lo conozco hasta Bocas del Toro", comentó e hizo un llamamiento a las comunidades de su misma etnia que habitan la zona para que busquen pistas.
El área donde se supone que se introdujeron las jóvenes "la conozco muy bien, hay que pernoctar y continuar al otro día, es una ruta que a la hora que estaban esas muchachas subiendo a la cima de la cordillera no podían bajar porque se forma un río muy peligroso, por eso a la hora que lo vieron, pienso que no bajaron, yo puedo llegar", acotó.

The Ngäbe Bugle indigenous Benjamin Cuevas Montezuma, who worked for 34 years as a ranger and guide in Boquete, and participated in the search operations, said that "we must spend the night" to walk the trails.
"There is a point where the trail (The Pianist) splits into several paths where there are shelters, so you have to go and come back, you have to spend the night, I know the trail all the way to Bocas del Toro," he said and appealed to the communities of their same ethnic group inhabiting the area to search for clues.
The area where I assumed the young girls entered "I know it very well, you have to stay overnight and continue the next day, it is a route that at the time these girls were climbing to the top of the ridge they could not go down because it forms a very dangerous river, so when they saw it, I do not think they came down, I can do it, "he said.

http://www.teletica.com/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  donderdag 26 juni 2014 @ 00:51:24 #160
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141562249
quote:

[..]

Geloof niet dat veel mensen dat doen. Maar daarom hoeft het dus nog niet waarschijnlijk te zijn (evenals tal van andere "scenario's")
pi_141562276
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En die plekken waren niet dicht bij elkaar en ze zijn zeker niet (overal) samen gevonden.
Nee, paar kilometer uit elkaar.

De resten zijn overduidelijk verspreid (door de rivier het meeste denk ik, een beetje door vogels), want verstrengelen met kilometerslange armen gaat wat lastig, zelfs voor de zolderkamerspeculeerder.

donderdag 26 juni 2014 @ 00:52:29 #162
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141562281
quote:
12s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Uitsluiten niet, maar welke aanwijzingen zie jij voor een misdrijf?

• geen sporen van geweld - ja, op slechts een deel van de lichamen, lang niet alles
• rugzak perfect intact - na enkele dagen (als JvdHs comment klopt) zwerven door de wildernis
:?

Je bedoelt: niet alles gevonden dus niks over te zeggen hoop ik?
pi_141562293
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De resten zijn overduidelijk verspreid (door de rivier het meeste denk ik, een beetje door vogels), want verstrengelen met kilometerslange armen gaat wat lastig, zelfs voor de zolderkamerspeculeerder.
Dat zijn erg grote vogels dan.
  donderdag 26 juni 2014 @ 00:53:09 #164
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141562307
quote:

[..]

Precies.
pi_141562345
De families van de vrouwen willen de onderste steen boven en gaan door met de boel verder te laten onderzoeken met het geld vanuit de opgerichte stichting, voor zover ik tijdens het journaal vluchtig opving.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2014 00:55:05 ]
  donderdag 26 juni 2014 @ 00:54:35 #166
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_141562347
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:42 schreef Globali het volgende:

[..]

De kans dat je vermoord wordt is kleiner dan dat je gewoon verdwaalt.......
Echt waar joh? Ik heb een heel andere lijst hier liggen mbt Panama.

Doodleuk verdwalen is idd aannemelijk. Twee jonge naïeve dames die denken dat ze in de heuvels van Luxemburg zitten, maar dan exotischer. Kan idd.

Maar daarom zijn de feiten zo belangrijk, hoe exact zijn ze gevonden en juist dat dwaalt nogal. (Overigens volg ik deze zaak niet intensief, wel nieuws in general, krijg het mee.) Jij plant daar nog es even vrolijk een gesuikerd kersje bovenop en je draaft door in al je aannames. En nu begrijp je misschien mijn punt.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_141562381
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

:?

Je bedoelt: niet alles gevonden dus niks over te zeggen hoop ik?
De kans dat er geen geweld geweest is, is met elke onaangetaste vondst groter.

Maar 1 vondst die geweld laat zien zou weer op het tegendeel wijzen.

M.i. lijkt het me bijna onmogelijk om zelfs als ze sporen van geweld op een bot aantreffen aan te tonen hoe waar en op welke manier dat is veroorzaakt. Daarvoor zijn de vondsten te fragmentarisch en de zoektocht te lang te slecht (niet over de Cordillera)

pi_141562390
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:54 schreef Staal het volgende:

[..]

Echt waar joh? Ik heb een heel andere lijst hier liggen mbt Panama.

Doodleuk verdwalen is idd aannemelijk. Twee jonge naïeve dames die denken dat ze in de heuvels van Luxemburg zitten, maar dan exotischer. Kan idd.

Maar daarom zijn de feiten zo belangrijk, hoe exact zijn ze gevonden en juist dat dwaalt nogal. (Overigens volg ik deze zaak niet intensief, wel nieuws in general, krijg het mee.) Jij plant daar nog es even vrolijk een gesuikerd kersje bovenop en je draaft door in al je aannames. En nu begrijp je misschien mijn punt.
Ik zie eerder een kans in natuurlijke dood. Verder niets. Het kan ook moord zijn. Men onderschat hier rimboe nog weleens zie ik. Ik ken het. Het is zwaar en moeilijk. Zeker als 1 van de twee ziek of gewond raakt.
  donderdag 26 juni 2014 @ 00:57:36 #169
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_141562409
quote:

[..]

Met resten, de interessante resten zijn de grote botten.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 26 juni 2014 @ 00:58:33 #170
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141562427
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De kans dat er geen geweld geweest is, is met elke onaangetaste vondst groter.

Maar 1 vondst die geweld laat zien zou weer op het tegendeel wijzen.

M.i. lijkt het me bijna onmogelijk om zelfs als ze sporen van geweld op een bot aantreffen aan te tonen hoe waar en op welke manier dat is veroorzaakt. Daarvoor zijn de vondsten te fragmentarisch en de zoektocht te lang te slecht (niet over de Cordillera)
Nee, dat kan prima. Men kan zien of er tanden zijn gebruikt (en zelfs van welke diersoort) of mechanische werktuigen of een zaag of en natuurlijke breuk. Is prima te doen met botten en men beoordeelt dat elke dag in elk land opd e wereld.
pi_141562428
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:57 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik weet niet welke beenderen gevonden zijn, maar volgens mij nog niet erg veel.

2.5 maand in regenseizoen is echt te lang. :(

pi_141562440
quote:
12s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:51 schreef El_Matador het volgende:
geen sporen van geweld - ja, op slechts een deel van de lichamen, lang niet alles
Als we het hebben over geweld met dodelijke afloop en daar hebben we het her toch over? Denkik niet dat je de sporen daarvan met zoeken in een deel van en voet (niet eens de hele voet) en een half bekkenbot.
Sporen van dodelijk geweld zijn vooral te vinden in de weke delen; vlees en niet botten. Daarnaast zijn die sporen dan meestal te vinden in de vitale delen: Hoofd, longen, ingewanden (buik). Voor het hoofd zou een schedel ook nog duidelijke aanwijzingen kunnen geven.
Welke geweldssporen verwacht jij aan te kunnen treffen op een half bekkenbot en een deel van een voet in een schoen? Meer is er dus gewoon niet gevonden.
  donderdag 26 juni 2014 @ 00:59:20 #173
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141562444
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:57 schreef Staal het volgende:

[..]

En die zijn dus niet gevonden, behalve een (deel van) een heup
pi_141562475
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, dat kan prima. Men kan zien of er tanden zijn gebruikt (en zelfs van welke diersoort) of mechanische werktuigen of een zaag of en natuurlijke breuk. Is prima te doen met botten en men beoordeelt dat elke dag in elk land opd e wereld.
Ja, dat bedoel ik niet, ik denk niet aan Saw of dat soort dingen, maar je weet niet of een steen een bot geraakt heeft (aanval) of het bot een steen (val).

Dat je die beenderen goed kan analyseren geloof ik, maar voor een goede reconstructie moet je een flink deel van het lichaam hebben met 1 of meerdere geweldsplekken die ook nog eens dodelijk geweest moeten zijn (enkele dagen, 1 val kan niet dodelijk geweest zijn, maar 2 wel, ofzo).

pi_141562499
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:59 schreef Ouder1 het volgende:

Meer is er dus gewoon niet gevonden.
Jawel, maar daar hebben we nog geen details van.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')