Nu ja, hij zei dat ze juist niet dáár voor kwamen:quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er komen wél grote roofdieren voor. En uiteraard ook aaseters en insecten.
quote:De kans dat het duo ten prooi is gevallen aan roofdieren is zo goed als uitgesloten, zegt Morales. In de Panamese jungle leven weliswaar zwarte panters en poema's maar die zijn volgens hem uiterst schuw en laten zich zelden zien. 'Ik ben er nog nooit eentje tegengekomen en ik trek toch al heel waten jaren door de jungle. Bovendien leven deze dieren niet in het gebied waar de toeristes verdwenen.'
Dat doen ze wel.. Ga zelf maar Googelen, want anders vrees ik dat je het niet gelooft..quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nu ja, hij zei dat ze juist niet dáár voor kwamen:
[..]
Maar zolang de kans dat je vermoord wordt niet afwezig is kan je die doodsoorzaak niet uitsluiten op kansberekening alleen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:42 schreef Globali het volgende:
[..]
De kans dat je vermoord wordt is kleiner dan dat je gewoon verdwaalt.......
Precies.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Weefsel:Lisanne, Bot: Kris. Volgens de berichten van de afgelopen dagen.
In verschillende media zijn 3 plekken aangewezen waar stoffelijke resten zijn gevonden, waar die 3e plek is, weet ik niet.quote:En mind you: er was slechts heel weinig gevonden (remember de gele papieren zakken?)
Klopt. Doe ik ook niet. Daarom wacht ik af wat profs zeggen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:48 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Maar zolang de kans dat je vermoord wordt niet afwezig is kan je die doodsoorzaak niet uitsluiten op kansberekening alleen.
En die plekken waren niet dicht bij elkaar en ze zijn zeker niet (overal) samen gevonden.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Precies.
[..]
In verschillende media zijn 3 plekken aangewezen waar stoffelijke resten zijn gevonden, waar die 3e plek is, weet ik niet.
Het wil niet zeggen dat die 2 zakken alles was. Kan van die dag zijn geweest, want die andere schoen werd pas 2 dagen later (of eerder, afhankelijk van welke dag die papieren zakfoto is) gevonden.
Uitsluiten niet, maar welke aanwijzingen zie jij voor een misdrijf?quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:48 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Maar zolang de kans dat je vermoord wordt niet afwezig is kan je die doodsoorzaak niet uitsluiten op kansberekening alleen.
Geloof niet dat veel mensen dat doen. Maar daarom hoeft het dus nog niet waarschijnlijk te zijn (evenals tal van andere "scenario's")quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:48 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, paar kilometer uit elkaar.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En die plekken waren niet dicht bij elkaar en ze zijn zeker niet (overal) samen gevonden.
quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Uitsluiten niet, maar welke aanwijzingen zie jij voor een misdrijf?
• geen sporen van geweld - ja, op slechts een deel van de lichamen, lang niet alles
• rugzak perfect intact - na enkele dagen (als JvdHs comment klopt) zwerven door de wildernis
Dat zijn erg grote vogels dan.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, paar kilometer uit elkaar.
De resten zijn overduidelijk verspreid (door de rivier het meeste denk ik, een beetje door vogels), want verstrengelen met kilometerslange armen gaat wat lastig, zelfs voor de zolderkamerspeculeerder.
Precies.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De resten zijn overduidelijk verspreid (door de rivier het meeste denk ik, een beetje door vogels), want verstrengelen met kilometerslange armen gaat wat lastig, zelfs voor de zolderkamerspeculeerder.
Echt waar joh? Ik heb een heel andere lijst hier liggen mbt Panama.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:42 schreef Globali het volgende:
[..]
De kans dat je vermoord wordt is kleiner dan dat je gewoon verdwaalt.......
De kans dat er geen geweld geweest is, is met elke onaangetaste vondst groter.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
Je bedoelt: niet alles gevonden dus niks over te zeggen hoop ik?
Ik zie eerder een kans in natuurlijke dood. Verder niets. Het kan ook moord zijn. Men onderschat hier rimboe nog weleens zie ik. Ik ken het. Het is zwaar en moeilijk. Zeker als 1 van de twee ziek of gewond raakt.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:54 schreef Staal het volgende:
[..]
Echt waar joh? Ik heb een heel andere lijst hier liggen mbt Panama.
Doodleuk verdwalen is idd aannemelijk. Twee jonge naïeve dames die denken dat ze in de heuvels van Luxemburg zitten, maar dan exotischer. Kan idd.
Maar daarom zijn de feiten zo belangrijk, hoe exact zijn ze gevonden en juist dat dwaalt nogal. (Overigens volg ik deze zaak niet intensief, wel nieuws in general, krijg het mee.) Jij plant daar nog es even vrolijk een gesuikerd kersje bovenop en je draaft door in al je aannames. En nu begrijp je misschien mijn punt.
Met resten, de interessante resten zijn de grote botten.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, dat kan prima. Men kan zien of er tanden zijn gebruikt (en zelfs van welke diersoort) of mechanische werktuigen of een zaag of en natuurlijke breuk. Is prima te doen met botten en men beoordeelt dat elke dag in elk land opd e wereld.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De kans dat er geen geweld geweest is, is met elke onaangetaste vondst groter.
Maar 1 vondst die geweld laat zien zou weer op het tegendeel wijzen.
M.i. lijkt het me bijna onmogelijk om zelfs als ze sporen van geweld op een bot aantreffen aan te tonen hoe waar en op welke manier dat is veroorzaakt. Daarvoor zijn de vondsten te fragmentarisch en de zoektocht te lang te slecht (niet over de Cordillera)
Ik weet niet welke beenderen gevonden zijn, maar volgens mij nog niet erg veel.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:57 schreef Staal het volgende:
[..]
Met resten, de interessante resten zijn de grote botten.
Als we het hebben over geweld met dodelijke afloop en daar hebben we het her toch over? Denkik niet dat je de sporen daarvan met zoeken in een deel van en voet (niet eens de hele voet) en een half bekkenbot.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:51 schreef El_Matador het volgende:
geen sporen van geweld - ja, op slechts een deel van de lichamen, lang niet alles
En die zijn dus niet gevonden, behalve een (deel van) een heupquote:Op donderdag 26 juni 2014 00:57 schreef Staal het volgende:
[..]
Met resten, de interessante resten zijn de grote botten.
Ja, dat bedoel ik niet, ik denk niet aan Saw of dat soort dingen, maar je weet niet of een steen een bot geraakt heeft (aanval) of het bot een steen (val).quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat kan prima. Men kan zien of er tanden zijn gebruikt (en zelfs van welke diersoort) of mechanische werktuigen of een zaag of en natuurlijke breuk. Is prima te doen met botten en men beoordeelt dat elke dag in elk land opd e wereld.
Jawel, maar daar hebben we nog geen details van.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |