abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 juli 2014 @ 00:45:12 #276
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_141875569
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 00:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Er was een maand terug een onderzoek dat wou kijken of er een verschil qua massa gains was tussen 3x10 en 10x3. Wat bleek, de toename in massa was nagenoeg gelijk, maar de tweede groep had meer strength gains gemaakt. Wel interessant.
Maar dan is de vraag weer wat de gemiddelde proefpersoon was? De beginnende/gemiddelde sporter? Of was het een ervaren groep?
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 10:34:00 #277
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_141880916
Dat is wel interessant ja! Lijkt me wel inderdaad omdat het aantal volume gelijk is, maar omdat je bij 10x3 in principe een hogere intensiteit kan nemen, lijkt me dat je strength dan ook omhoog gaat:).

Sowieso lijkt me dat hoge intensiteit =strength gains en hoge volume = massa gains. Dit kan je dan op verschillende manieren weer manipuleren in een programma
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly
pi_141881193
Even uit nieuwsgierigheid; wat is jullie visie m.b.t. Crossfit? Ik hoor er verschillende dingen over, crossfitters zelf zijn natuurlijk laaiend enthousiast, maar wil graag ook wat horen van fitnessers/bodybuilders.
pi_141881290
Ik denk niet dat je een hoop crossfit fans zult vinden hier :)
Zelf heb ik me er niet in verdiept aangezien ik me nog prima amuseer met mijn huidige vorm van trainen.
pi_141881804
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:50 schreef Questular het volgende:
Ik denk niet dat je een hoop crossfit fans zult vinden hier :)
Zelf heb ik me er niet in verdiept aangezien ik me nog prima amuseer met mijn huidige vorm van trainen.
Weet ik, ik hoef ook geen fans te horen. wil juist van verschillende invalshoeken wat horen. Op zich lijkt het me wel gaaf, wat me vooral aanspreekt is het feit dat je de verschillende aspecten van het 'fit' zijn traint en niet alleen de pure kracht.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 11:15:53 #281
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_141881981
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 11:09 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Weet ik, ik hoef ook geen fans te horen. wil juist van verschillende invalshoeken wat horen. Op zich lijkt het me wel gaaf, wat me vooral aanspreekt is het feit dat je de verschillende aspecten van het 'fit' zijn traint en niet alleen de pure kracht.
Ze doen echte lifts, maar er is een hoop gesmokkel met form, en een eigenaardige mengelmoes van allemaal dingen uit andere fitness- en liftdisciplines. De focus ligt echter niet volledig op krachtgains of spiergains, maar best veel op cardio. Het is eigenlijk een soort cardio-krachttraining, met alle 'coole' dingen die je in de gym ziet. Vlees noch vis.

Dat kan best tof zijn, maar ik betwijfel of zo'n shotgun-aanpak werkt.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 11:21:09 #282
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_141882137
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 11:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ze doen echte lifts, maar er is een hoop gesmokkel met form, en een eigenaardige mengelmoes van allemaal dingen uit andere fitness- en liftdisciplines. De focus ligt echter niet volledig op krachtgains of spiergains, maar best veel op cardio. Het is eigenlijk een soort cardio-krachttraining, met alle 'coole' dingen die je in de gym ziet. Vlees noch vis.

Dat kan best tof zijn, maar ik betwijfel of zo'n shotgun-aanpak werkt.
En de nadruk ligt volgens mij op veel reps, relatief lichter gewicht. Hoop circuitvormen etc. Ik denk dat het goed is voor beginners en mensen die veel af willen vallen, maar als je groot wilt worden is het volgens mij iets minder geschikt
  vrijdag 4 juli 2014 @ 11:21:15 #283
69994 seto
-|||--------|||-
pi_141882145
Zoveel mogelijk reps binnen een bepaalde tijd met zeer technische lifts is gewoon vragen om blessures imo.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  vrijdag 4 juli 2014 @ 11:29:44 #284
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_141882401
In de essentie is er niets mis met crossfit. De uitvoering is wat minder.
Deathlift or Die.
pi_141882406
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 11:29 schreef Ethanolic het volgende:
Behalve dat het best duur is. Kost volgens mij zomaar het dubbele t.o.v. een sportschool.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 11:43:50 #286
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_141882866
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:45 schreef nickhguitar het volgende:
Even uit nieuwsgierigheid; wat is jullie visie m.b.t. Crossfit? Ik hoor er verschillende dingen over, crossfitters zelf zijn natuurlijk laaiend enthousiast, maar wil graag ook wat horen van fitnessers/bodybuilders.
http://www.t-nation.com/t(...)ood-bad-and-the-ugly

door mark rippetoe, heeft zelf een aantal jaar crossfit aangeraden en kijkt daar op terug met de kennis van nu.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 11:46:05 #287
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_141882949
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:45 schreef nickhguitar het volgende:
Beter dan niks doen natuurlijk maar ideaal is het niet. Crossfit is erg goed om je 'workload' te verbeteren zolang je het goed uitvoerd. Echter wordt het gewichtheffen vaak halfgebakken gedaan en met oefeningen als de Kipping pullup zeg ik no thanks Jeff.

Als je dan zo graag je workload wil verbeteren kan je beter kettlebellen en hardlopen.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_141883269
Hehe klokov
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
pi_141883273
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 11:46 schreef Klokov het volgende:

[..]

Beter dan niks doen natuurlijk maar ideaal is het niet. Crossfit is erg goed om je 'workload' te verbeteren zolang je het goed uitvoerd. Echter wordt het gewichtheffen vaak halfgebakken gedaan en met oefeningen als de Kipping pullup zeg ik no thanks Jeff.

Als je dan zo graag je workload wil verbeteren kan je beter kettlebellen en hardlopen.
speedmarsen +1
  vrijdag 4 juli 2014 @ 11:56:06 #290
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_141883283
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 11:55 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

speedmarsen +1
:')
  vrijdag 4 juli 2014 @ 13:21:41 #291
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_141886030
Crossfit is bodypump voor gevorderden :)
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 4 juli 2014 @ 18:00:52 #292
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_141895657
Misschien totaal niet voor dit topic waardig maargoed..

Ik ben een driekwart jaar geleden "gestopt" met intensief turnen, sinds dien ben ik van 65 kg naar nu 59 kg gegaan (ik ben 1m 76). Ik ben er zeker van dat dat spiermassa is die ik ben verloren, want vet heb ik nooit gehad.

Paar jaar terug ben ik tijdens snowboarden gevallen en nu heb ik in de tijd van toen en nu MRI's gemaakt, en is ook erg duidelijk te zien hoe het spier weefsel is afgezwakt. Jammer.

Nu heb ik ook nog eens een baan sinds kort waarbij ik zeker een uur moet fietsen bij elkaar heen en terug. Dit helpt mij allemaal niet met het opbouwen van vet + spieren..
Het is een baan waarbij je feitelijk de hele dag staat in een magazijn en vrijwel de hele dag gewichten rond de 5 - 10 kg tilt. Ik voel het wel in mijn rug dat er spierpijn is.

Daarnaast ben ik een hele slechte eter, ik eet maar 4 broodjes op een dag en avond eten, nu heb ik honger maar weet ik gewoon niet wat ik moet eten.

Om nog enige progressie te zien van wat ik over heb moet ik eerst heel hard kracht doen in mijn kamertje zodat het wat opgepompt is.
Het wordt met de dag erger lijkt het wel, ik zie gewoon geen vooruitgang.

Maar het probleem is, als ik nu élke dag (of minimaal 3 x in de week) serieus aan kracht zou gaan doen, zou ik dan weer massa krijgen?

Nog wat vraagjes,

- zal deze baan (zoals beschreven) mij een beetje helpen met spieren aanmaken? Of fiets ik dat er dan weer af..

- Is sourcy vitamine water goed? (die voor je spieren vitamine) Ja dit is een echte vraag.. |:(

Thanks!
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 18:37:58 #293
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_141896991
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 18:00 schreef Basxt het volgende:

Ik ben een driekwart jaar geleden "gestopt" met intensief turnen, sinds dien ben ik van 65 kg naar nu 59 kg gegaan (ik ben 1m 76). Ik ben er zeker van dat dat spiermassa is die ik ben verloren, want vet heb ik nooit gehad.

Paar jaar terug ben ik tijdens snowboarden gevallen en nu heb ik in de tijd van toen en nu MRI's gemaakt, en is ook erg duidelijk te zien hoe het spier weefsel is afgezwakt. Jammer.

Nu heb ik ook nog eens een baan sinds kort waarbij ik zeker een uur moet fietsen bij elkaar heen en terug. Dit helpt mij allemaal niet met het opbouwen van vet + spieren..
Het is een baan waarbij je feitelijk de hele dag staat in een magazijn en vrijwel de hele dag gewichten rond de 5 - 10 kg tilt. Ik voel het wel in mijn rug dat er spierpijn is.

Daarnaast ben ik een hele slechte eter, ik eet maar 4 broodjes op een dag en avond eten, nu heb ik honger maar weet ik gewoon niet wat ik moet eten.

Om nog enige progressie te zien van wat ik over heb moet ik eerst heel hard kracht doen in mijn kamertje zodat het wat opgepompt is.

Maar het probleem is, als ik nu élke dag (of minimaal 3 x in de week) serieus aan kracht zou gaan doen, zou ik dan weer massa krijgen?

Nog wat vraagjes,

- zal deze baan (zoals beschreven) mij een beetje helpen met spieren aanmaken? Of fiets ik dat er dan weer af..

- Is sourcy vitamine water goed? (die voor je spieren vitamine) Ja dit is een echte vraag.. |:(

Thanks!
Ga eerst meer kcals nuttigen, omdat je zo weinig binnenkrijgt. Dit hoeft niet perse door meer te eten, maar door meer te drinken bijv. Volle (chocolade)melk. Probeer steeds meer te eten/drinken in het begin en hou je kcals inname bij om wat inzicht te krijgen in wat je eet/drinkt.

Het snelst en makkelijkst kracht en spiermassa aanzetten zal met een full body gaan. Voer starting strength uit en lees hoe je de oefeningen moet doen. Boek is (gratis) te verkrijgen via downloads (Arghh you pirate?).

En nee geen sourcy, maar melk drinken.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 18:38:57 #294
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_141897033
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 18:00 schreef Basxt het volgende:

Nog wat vraagjes,

Thanks!
Nee, die baan gaat je niet aan spiermassa helpen. Je tilt dagelijks hetzelfde gewicht, dus zelfs als je pakjes van 30 of 50 kilo zou tillen zou je (zo goed als) geen spiermassa aanmaken omdat je lijf went aan dat gewicht.

Je zal gewoon meer moeten eten, simple as that. En als je spiermassa aan wil zetten progressief moeten trainen.

En nee, die sourcy rommel is waardeloos.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 18:58:59 #295
391391 Basxt
pi_141897799
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 18:37 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Ga eerst meer kcals nuttigen, omdat je zo weinig binnenkrijgt. Dit hoeft niet perse door meer te eten, maar door meer te drinken bijv. Volle (chocolade)melk. Probeer steeds meer te eten/drinken in het begin en hou je kcals inname bij om wat inzicht te krijgen in wat je eet/drinkt.

Het snelst en makkelijkst kracht en spiermassa aanzetten zal met een full body gaan. Voer starting strength uit en lees hoe je de oefeningen moet doen. Boek is (gratis) te verkrijgen via downloads (Arghh you pirate?).

En nee geen sourcy, maar melk drinken.
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 18:38 schreef Snakey het volgende:

[..]

Nee, die baan gaat je niet aan spiermassa helpen. Je tilt dagelijks hetzelfde gewicht, dus zelfs als je pakjes van 30 of 50 kilo zou tillen zou je (zo goed als) geen spiermassa aanmaken omdat je lijf went aan dat gewicht.

Je zal gewoon meer moeten eten, simple as that. En als je spiermassa aan wil zetten progressief moeten trainen.

En nee, die sourcy rommel is waardeloos.
hier heb ik wat aan!
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 19:14:21 #296
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_141898422
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 18:58 schreef Basxt het volgende:

[..]

[..]

hier heb ik wat aan!
Good. Nu gaat het om het doen. Als je plannen hebt kun je die het best omzetten in doelen. Doelen kan je opschrijven en vervolgens ernaast neerpennen wat je er voor moet doen om dat doel te bereiken. Als je je daar aan houdt ben je al een heel eind.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 19:25:47 #297
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_141898877
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 11:29 schreef Ethanolic het volgende:
voor de oly lifts valt dat nog wel mee. Bij overige zaken wordt wel veel met momentum gewerkt.

Zit veel cardio bij. Als je naar de WOD kijkt zeker de wedstrijden zijn het voor de normale lifts best stevige gewichten.

Grootste issue wat mij betreft is is dat als je crossfit wedstrijden wil gaan doen, je niet veel hebt aan de WOD trainingen á 75¤/mnd
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 4 juli 2014 @ 19:38:09 #298
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_141899454
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 19:25 schreef stinkie het volgende:

[..]

voor de oly lifts valt dat nog wel mee.
Zoek eens wat filmpjes op. Ook de oly lifts worden vaak zo rommelig gedaan. Het is niet voor niks dat een competitie oly lifter eerst zo'n 5 jaar doet over zijn/haar techniek voor ze echt aan competitie mee kunnen gaan doen...
  vrijdag 4 juli 2014 @ 19:43:27 #299
391391 Basxt
pi_141899715
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 19:14 schreef Snakey het volgende:

[..]

Good. Nu gaat het om het doen. Als je plannen hebt kun je die het best omzetten in doelen. Doelen kan je opschrijven en vervolgens ernaast neerpennen wat je er voor moet doen om dat doel te bereiken. Als je je daar aan houdt ben je al een heel eind.
Ja.

Enige probleem waar ik nu tegenaan kijk is dat ik werkelijk waar géén idee heb wat ik aan mijn voeding moet doen.

Ik zit al snel vol en ben ook al snel te lui om eten/drinken te halen.. Sad but true.
Ik wil zoveel mogelijk Kcal binnen krijgen (boven de 2000 per dag eigenlijk) en ook vet. Ik zie heel veel producten met 0% vet, maar dat vindt ik juist niet fijn eigenlijk.

Is er een site waar veel producten staan voor beginners? :)
pi_141899997
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 19:43 schreef Basxt het volgende:

[..]

Ja.

Enige probleem waar ik nu tegenaan kijk is dat ik werkelijk waar géén idee heb wat ik aan mijn voeding moet doen.

Ik zit al snel vol en ben ook al snel te lui om eten/drinken te halen.. Sad but true.
Ik wil zoveel mogelijk Kcal binnen krijgen (boven de 2000 per dag eigenlijk) en ook vet. Ik zie heel veel producten met 0% vet, maar dat vindt ik juist niet fijn eigenlijk.

Is er een site waar veel producten staan voor beginners? :)
(chocolade)melk, volle kwark, noten, havermout. Dat soort voedsel zijn makkelijke kcal's.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')