Dit heb je in de auto ingestudeerd.quote:Op woensdag 25 juni 2014 00:20 schreef Pumatje het volgende:
Ik heb het in het NOS topic geplaatst, ben toch benieuwd wat anderen ervan vinden.
Die Nico bij VI,ik vind het een erg intelligente vent. Ik onderschat hem niet, echter vraag ik me af wat je met zo'n houding komt doen op tv, met Hans Kraaij Junior.. een andere flapdrol die in de laatste show rood werd, stoom uit zijn oren blies en het had volgens mij niet veel gescheeld of Kraaij jr. was over de tafel Nico in de haren gevlogen ( Wat Nico over Kraaij jr zei klopt overigens spot-on ). Nico verkondigde dat hij liever voor de Duitsers juicht, en dat het naar zijn inzien kansloos is om te juichen voor je eigen team. Ik vroeg mij hardop af of Oranjefans ( die oranjefans zijn omdat ze hun voetbal team supporten ) op zulke commentaren zit te wachten. Het werd een opstapeling van klachten en negativiteit.
Het is gewoon te negatief. Ik denk ook niet dat Nederland wereldkampioen wordt hoor. Echt niet, dat hoor je mij never zeggen, maar de grootte van de emmer schijt die elke keer over Van Gaal, de staf, het elftal, individuele spelers en de speeltactiek wordt gegoten is alleen maar groter geworden,.
Inmiddels is de hoeveelheid geklaag van zulke proporties gestegen dat ik mij afvraag of ze zelf wel doorhebben wat voor show ze aan het maken zijn. De speeltechniek is inderdaad anders, daar zijn al 4 shows aan gewijd, verder aub! Maar nee, Van Gijp die ging er echt he-le-maal los over terwijl hij dertig shows vol heeft gepraat met het succes van een bepaalde manier van toernooi voetbal. Hierop ging notabene Derksen de speeltactiek van van Gaal verdedigen. Inhoudelijk over het WK werd er wederom nul komma nul besproken. Eerst een bijtincident waar we ook al wel genoeg over hebben gehoord inmiddels, vervolgens de selfie van de week, daarna de meme's, vervolgens het kurhaus, en toen kwam de gebruikelijke emmer stront weer over hoe belachelijk kut het allemaal is.
Volgens mij bestaat dit in geen enkel land. Zelfs in groot-Britannië komt dit niet voor, het is absurd dat een team met 9 punten op zak, de meeste aantal goals, zo ver vooruit komt, al helemaal als je daarbij in acht neemt dat ze geen enkele kans werd gegeven. Maargoed, gelukkig besteedden ze meer aandacht aan het bestrijden van elkaar dan daarover te beginnen.
Als ik gezeik over Nederland wil lezen ga ik wel op een Belgisch forum kijken. Dit gaat echt veel te ver. Ze spreken alsof zij enkel weten hoe er gespeeld moet worden en wat Nederland wil, Fuck dat. Ik wil dat ze winnen, ik wil resultaten zien, ze praten daar voor zichzelf met met die camera 24/7 beseffen ze niet meer wat ze de kabel op gooien. Ik wil genieten, ik wil analyses en horen hoe of wat, kritiek hartstikke welkom, maar dit was ordinair bekvechten in een kroeg met anti rokers. Ik vind het jammer, ik was namelijk echt een groot fan van VI en kon de ad rem stijl enorm waarderen. Maar dit is geen leuke tv meer waar je kunt nagenieten van het wk.
Ik ben klaar met VI oranje en stap over naar de NOS.
Daar zit godverdomme nog een belg ook
1. De productiewaarde van het programma is heel laag. Een tafel en wat stoelen en dat is het.quote:
quote:Op woensdag 25 juni 2014 08:11 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
1. De productiewaarde van het programma is heel laag. Een tafel en wat stoelen en dat is het.
2. Er zit geen lijn in het programma. De wedstrijden worden amper geanalyseerd. Het gaat al gauw over iets wat totaal niet met voetbal te maken heeft.
3. Het is onnodig continu vulgair. Vroeger kon dat nog wel grappig zijn als dat sporadisch gebeurde. Nu is het iedere 5 minuten raak.
4. Derksen is onnodig kritisch om het kritisch zijn. Probeert continu te scoren en is negatief als de pest.
5. Van der Gijp leeft in een andere wereld en zegt vaak hele rare dingen. Echt een hele rare vent.
6. Genee is een zuiger. Hij houdt ervan als de sfeer heel ongemakkelijk wordt en is niet respectvol tegenover zijn gasten.
7. Het programma zit propvol met sponsoring. Dat kun je toch niet serieus nemen? In de achtergrond zie je een biermerk. Ieder item heeft te maken met een sponsor. Voordat je het weet zit Derksen met een reclamebord op z’n hoofd.
8. De heren weten bar weinig over het internationale voetbal. Dat valt iedere keer ook op tijdens VI wanneer het over clubs gaat die uitkomen in de CL, EL etc. Hun kennis over landenteams is ook dramatisch. De heren hebben alleen een ruime kennis over de Eredivisie.
9. 2 afleveringen per dag is onnodig.
10. De gasten zijn ronduit belachelijk. Het kan niemand schelen wat Gordon, Joling of Beckand te zeggen hebben.
Pure wegwerp-tv dus.
En 11. Wat ziet die Derksen er uit zeg. Hij ziet er uit als een dakloze verslaafde met rare schoenen aan.
Weet hij alquote:Op woensdag 25 juni 2014 08:34 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
We zullen het doorgeven aan Johan.
Als ik de vorige TT's bekijk krijg ik de indruk dat ook men op FOK! Nico niet allemaal een warm hart toedraagt.quote:Op woensdag 25 juni 2014 08:53 schreef Jivis het volgende:
Ze gaan alleen nog maar meer kijkers verliezen na de uitzending van gisteren. Het was ook enorm achterhaald dat die Dijkshoorn er een fragment van Louis uithaalde en nog even ging bashen. Een fragment van voor het duel tegen Chili nota bene.
Heel Nederland draagt Louis op handen, dus ze gooien hun eigen ruiten in. Dat ziet zelfs Johan nu in.
De show is pas echt voorbij als Hij gesproken heeft.quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:03 schreef Muto het volgende:
Pieter Derks is de enige die dit programma nog ken redden.
Lul niet zo overdreven met je 'volk', kritiek moet best kunnen en Gijp mag het voetbal ook best slecht vinden en Johan mag Louis best een schreeuwende schoolmeester noemen. Maar je kunt het ook op een iets leukere manier brengen zoals in 2010.quote:Op woensdag 25 juni 2014 04:16 schreef Perico het volgende:
Ok, het is duidelijk, "Het Volk" wil Henry Schut die alle kritiek de kop indrukt. En alles wat van Gaal doet of de spelers zeggen moet vol lof becommentarieerd worden.
En dat zou Rene dan ook moeten doen, van het volk. Iedere avond goed nieuws show, en dan wat kritisch zijn over de andere landen, want dan ben je journalistiek.
Dat is de NOS al. Gijp heeft gewoon gelijk. Deze speelwijze is risicovol, je gaat namelijk makkelijker op je plaat in de kruisfinales, dan als je het spel maakt. En als de tegenstanders niet wil voetballen, heb je echt een groot probleem als reactieploeg.
Veel gelukquote:Op woensdag 25 juni 2014 09:07 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik ben vanavond het enige non-crew member. Wish me luck.
Oh ja had ik nog niet eens bij stilgestaanquote:Op woensdag 25 juni 2014 09:07 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik ben vanavond het enige non-crew member. Wish me luck.
Je bent zelf een note.quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:26 schreef Karina het volgende:
[..]
Oh ja had ik nog niet eens bij stilgestaanAls je vervelend bent kunnen we je allemaal een note geven.
Nee die is alleen voor de ogen van intimiquote:Op woensdag 25 juni 2014 09:28 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Jammer dat je je tijgerjas niet aandoet. Je fans willen dat graag.
Volgens mij bedoelde hij dat het houdinkje van Depay exemplarisch was voor het Nieuwe Oranje. Een grote middelvinger naar de wereld, naar de kijker. Suck on it.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:58 schreef DSVM het volgende:
Raar van Gijpie , eerst dacht ik dat ie het ging hebben over Depay en zijn interview, toen werd het ineens de speelstijl van oranje,en erna werd het gezeik op het slechte spel.
Een paar dagen eerder was ie nog vol lof , en was het een onvergetelijk moment, we gaan ver komen,etc,etc
Balbezit an sich is geen doel, maar het is een stuk leuker om te kijken als een speler in een oranje shirt de bal ook naar een andere speler in een oranje shirt kan spelen ipv blind de bal naar voren rammen en hopen dat 1 van je snelle aanvallers in balbezit komt. Logische tactiek, maar als kijkspel niet om aan te zien.quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:59 schreef kalinhos het volgende:
Ik snap dat probleem van Gijp ook niet zo. Ajax is het afgelopen seizoen in 90% van de wedstrijden het meest in balbezit gemaakt, probeerde het spel te maken...maa rhet was vaak niet om aan te gluren zo slecht.
Inderdaad... hahahahaquote:Op woensdag 25 juni 2014 10:48 schreef Stiggie het volgende:
Gijp werd echt felzie je niet vaak gebeuren
Ach ja, de spelers zeiden zelf ook dat ze baalden van het spel in balbezit. Verder hoefde Nederland die wedstrijd tegen Chili niet zo nodig, dus de concentratie lag meer op het tegenhouden van de Chilenen. Dat uit het vuur kunnen halen van een resultaat ontbrak er nogal eens aan op eerdere toernooien, dus ik ben wel blij dat ze dat nu kunnen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:24 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Balbezit an sich is geen doel, maar het is een stuk leuker om te kijken als een speler in een oranje shirt de bal ook naar een andere speler in een oranje shirt kan spelen ipv blind de bal naar voren rammen en hopen dat 1 van je snelle aanvallers in balbezit komt. Logische tactiek, maar als kijkspel niet om aan te zien.
Bij Iran-Nigeria verwacht je zoiets en alleen de echte diehard kijkt zo'n wedstrijd uit. Ik heb na een half uur de TV uitgezet en ben iets gaan doen wat me meer plezier opleverde. Bij Oranje blijf je kijken, omdat het het Nederlands elftal is, maar dat is dan ook de enige reden.
Gijp roept toch altijd dat ie liever mooi voetbal ziet en het geen een bal uitmaakt wie er wint, waarom zou ie dat nu moeten veranderen. Het punt wat ie wilde maken is dat we volgens een groep mensen niet negatief over de spelwijze van het Nederlands elftal mogen praten, omdat die 9 punten binnen zijn. Voor hem is voetbal amusement als er goed gevoetbald wordt en voor andere als er gewonnen wordt. Maar blijkbaar als je dat zegt ben je gelijk tegen en moet je eigenlijk je mond houden.quote:Op woensdag 25 juni 2014 00:20 schreef Pumatje het volgende:
Ik heb het in het NOS topic geplaatst, ben toch benieuwd wat anderen ervan vinden.
...
Eigenlijk vergeet je één belangrijk punt: VI heeft (vooral Johan) Louis van Gaal vanaf het begin keihard gebashed. Ik denk dat ze dat is gaan opbreken tijdens dit succesvolle toernooi voor Van Gaal. In die lijn was het tekenend dat Johan na de wedstrijd tegen Chili ineens de loftrompet stak voor de bondscoach. Hij ziet het nu zelf ook in.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:32 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Gijp roept toch altijd dat ie liever mooi voetbal ziet en het geen een bal uitmaakt wie er wint, waarom zou ie dat nu moeten veranderen. Het punt wat ie wilde maken is dat we volgens een groep mensen niet negatief over de spelwijze van het Nederlands elftal mogen praten, omdat die 9 punten binnen zijn. Voor hem is voetbal amusement als er goed gevoetbald wordt en voor andere als er gewonnen wordt. Maar blijkbaar als je dat zegt ben je gelijk tegen en moet je eigenlijk je mond houden.
Onderbrekingen en reclame tijdens de uitzendingen zijn er altijd geweest. Volgens mij was er een vergelijkbare fotowedstrijd van Heineken tijdens het vorige EK. Je had ook die duif en ook genoeg promotieshit voor Den Haag. De gasten die andere jaren kwamen waren vaak ook matig, maar omdat men Derksen en vd Gijp nog niet echt kende draaide het meer daar om. Misschien hadden ze daar deze keer wel beter naar kunnen kijken, alhoewel ik betwijfel dat er genoeg goede gasten zijn om aan tafel te zetten. Vaak vallen ze er toch buiten of proberen ze geforceerd grappig te doen. Wedstrijden werden daarnaast nooit echt geanalyseerd. Je zou juist kunnen zeggen dat de fout die ze gemaakt hebben is dat ze precies hetzelfde doen als altijd.
Een groot deel van de kijkers is gewoon een oranjefan met een wortel op zijn hoofd die leuke anekdotes wil horen en in de polonaise achter van Gaal wil lopen. De anekdotes hebben we ondertussen allemaal wel gehoord en het is al lang bekend dat de mannen geen fan van hem zijn. Een vergelijkbare setting waar het vooral om de wedstrijden draait zoals de bbc of canvas kan bijna niet, omdat men bij rtl 4 bij een beperkt aantal beelden heeft. De NOS vind ikzelf ook maar dodelijk saai, vaak worden wedstrijden ook maar minimaal geanalyseerd en de gasten voegen vaak weinig toe.
De kijkcijfers zitten de laatste 2 dagen ook gewoon weer op 1,2 miljoen, het heeft vooral aan het tijdstip gelegen denk ik. En dat ze bij de NOS niet meer meteen naar de reclame gaan, iets wat ze voorgaande ek's en wk's wel deden.
Dat misschien, maar een hoop mensen hebben Louis keihard gebashed (en terecht). En elke keer als er weer een persconferentie was zat iedereen zich op VI te verheugen. Maar je hebt nu waarschijnlijk te maken met de mensen die alleen met het wk kijken en die louter positieve dingen willen horen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:36 schreef Jivis het volgende:
[..]
Eigenlijk vergeet je één belangrijk punt: VI heeft (vooral Johan) Louis van Gaal vanaf het begin keihard gebashed. Ik denk dat ze dat is gaan opbreken tijdens dit succesvolle toernooi voor Van Gaal. In die lijn was het tekenend dat Johan na de wedstrijd tegen Chili ineens de loftrompet stak voor de bondscoach. Hij ziet het nu zelf ook in.
Maar dat is dus juist het punt: omdat er weinig inhoudelijk over voetbal wordt gesproken, valt alleen het gebash op Louis van Gaal als persoon op. Ik heb dat gedurende VI zelf nooit erg gevonden, maar nu het tijdens het toernooi goed gaat met Oranje en Van Gaal (op wat kleine momenten na) ook best relaxed overkomt wordt het flauw en voelt het geforceerd aan.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:43 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Dat misschien, maar een hoop mensen hebben Louis keihard gebashed (en terecht). En elke keer als er weer een persconferentie was zat iedereen zich op VI te verheugen. Maar je hebt nu waarschijnlijk te maken met de mensen die alleen met het wk kijken en die louter positieve dingen horen.
Het zou volksverlakkerij zijn als ze ineens Louis niet meer gingen becommentariëren op zijn gedrag.
Ze hebben hem daarnaast nooit aangevallen op zijn tactische keuzes, de totaalmens Louis wordt gewoon niet serieus genomen.
Ze hebben er gewoon teveel tijd aan besteed, fout van Genee die het veel vaker en eerder had moeten afkappen.
quote:
quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:28 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Jammer dat je je tijgerjas niet aandoet. Je fans willen dat graag.
Ik hoor dat er naar een tijger wordt gevraagd?quote:
Heb je je tijgerstring aan vandaag?quote:Op woensdag 25 juni 2014 12:16 schreef essnhills het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik hoor dat er naar een tijger wordt gevraagd?
Hoe vaak gaan mensen dit nog verbaasd zeggen?quote:Op woensdag 25 juni 2014 12:08 schreef Wouterw17 het volgende:
Waren er gisteren nou 1,2 miljoen kijkers?
Het valt me wel op dat Derksen steeds positiever wordt over Oranje. Hij heeft dus toch wat van de kritieken opgestoken. Hij was gisteren voor het eerst zelfs Van Gaal aan het ophemelen.. Het moet niet gekker worden.
Ik heb altijd een tijgerstring aan.quote:Op woensdag 25 juni 2014 12:18 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Heb je je tijgerstring aan vandaag?
Broekjequote:Op woensdag 25 juni 2014 12:20 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik heb altijd een tijgerstring aan.
Rawrrrr
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |