quote:Op maandag 23 juni 2014 16:13 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Allereerst je hebt niets te verliezen als je in God gelooft. Als je goed doet dan kom je in de hemel. Maar als je niet in God gelooft dan ga je branden in hel als God bestaat. Je verliest dus alleen maar als ongelovige. Geloof je in God dan leid je op z'n minst een gezegend sterfelijke leven.
Dus om het nog eens duidelijk te maken:
Gelovigen: je kan in hemel terecht komen of niet.
Ongelovigen: je kan in hel terecht komen of niet.
Met deze voorkennis, kies je er toch niet voor om als ongelovige door de wereld te gaan?
Om jullie over te halen, denk eens even na over de wereld en het universum. Alles wat bestaat is door iets gemaakt. Er kan niet iets vanuit niets komen. Het universum is door God geschapen en daarom zullen wij als stervelingen nooit de mysteries van het universum achterhalen. Wij zijn de mieren in de glazen bol. Het universum is eindig, er is een limiet in het universum en wij kunnen die limiet nooit bereiken omdat God ons heeft gelimiteerd in ons kunnen.
Echter, als je niet in God gelooft, waar kom het universum dan vandaan? Gewoon zomaar uit het niets? Dat is een veel grotere sprookje dan Roodkapje. Er kan niet vanuit niets iets ontstaan. Er moet dus een Schepper bestaan en dat is, hoe moeilijk het ook is voor sommigen, God.
Dus als je niet in God gelooft, dan geloof je in dat 0 = 1. Niet logisch dus.
Evolutie is voor een deel van de gelovigen een probleem, correct. Maar wat is precies je vraag?quote:
Omdat oneindig niet definieerbaar is in het sterfelijk universum.quote:
Hij trekt echt shit uit zijn reet. Het is echt geweldig om te zien. Gooi een paar moeilijke termen bij elkaar die samen totaal niets zeggen en gebruik het als argument.quote:--> van wereldveroveraar
Ik snap niet wat je hiermee bedoeld. Laat staan hoe je hier tot de conclusie komt dat er een god is.
Zoals molurus al aangaf, is ''We weten het niet'' ook een optie ?
TS (wereldveroveraar) vergeet ook dat universum uit de singulariteit naar voren is gekomen welke is gaan uitdijen. Menig gelovige begrijpt dit niet.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:10 schreef euphoria19 het volgende:
Niet God maar een kracht heeft het universum gemaakt.
Wetenschap zegt niet dat het uit het niks ontstond.
De volgende kunnen hier nog wel bij:quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:11 schreef Pikkebaas het volgende:
Volgens mij heb je wel degelijk iets te verliezen door in een God te geloven.
Om bij de club te horen moet je bepaalde gedragsregels volgen en des te exclusiever het clubje des te strenger de regels.
Ik noem een paar regels uit diverse religies:
Geen sex voor het huwelijk
No homo
Geen varkensvlees
Geen alcohol
Geen schaaldieren
Geen melk en vlees combineren
Geen overspel
Als je na je dood ontdekt dat er geen God is heb je jezelf dus mooi voor niks allerlei dingen ontzegd.
Dat laatste wordt tegenwoordig wel gezien als een zeer reele mogelijkheid:quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:10 schreef euphoria19 het volgende:
Wetenschap zegt niet dat het uit het niks is ontstaan.
Welke god ? Thor, Boeddha, Allah ..... ?quote:
Waarom zou ik in iets niet bestaands moeten geloven van jou?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:16 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Alleen al om de fatsoensredenen moeten jullie in God geloven, want grotendeels van de posters hier hebben die niet.
Jij denkt dat gelovigen morelere mensen zijn? Dat is wel heel triest. Als het niet zo belachelijk was zou ik er aanstoot aan nemen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:16 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Alleen al om de fatsoensredenen moeten jullie in God geloven, want grotendeels van de posters hier hebben die niet.
Jezelf netjes gedragen omdat je bang bent voor een eventuele straf in het hiernamaals is eigenlijk een vorm van gijzeling. Ik gedraag me gewoon netjes omdat ik een degelijk fatsoenlijk mens ben, en niet omdat ik in een godje geloof.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:16 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Je argumenten gaan qua kwaliteit er op achteruitquote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:16 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Ik moet niks. Ik kan zonder te geloven ook een 'goed' leven leiden.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:16 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Je moet geloven in een niet bestaat entiteit, andere zal je branden in een niet bestaande plaats!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:18 schreef euphoria19 het volgende:
[..]
Ik moet niks. Ik kan zonder te geloven ook een 'goed' leven leiden.
Dit gaat wel erg ver. Ongelovigen hebben automatisch geen fatsoen ?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:16 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Geloof leidt niet tot fatsoen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:16 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Ze verwachtte vast dat we meteen zouden bekerenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:21 schreef TheListener het volgende:
[..]
Dit gaat wel erg ver. Ongelovigen hebben automatisch geen fatsoen ?
Wij vragen om argumenten en natuurlijk gaan we in op de dingen die jij hier post.
Wat had je verwacht toen je dit topic opende ?
Tuurlijk..persoonlijk maken, op de man spelen. Gaat zeker werken ditquote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:16 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Teken van wanhoop wanneer je geen argumenten meer hebt.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:24 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
Tuurlijk..persoonlijk maken, op de man spelen. Gaat zeker werken dit
Vanaf het moment dat gelovigen niet meer om hun eigen rechten demonstreerden, maar demonstreerden om anderen minder rechten te geven, verloren ze al het fatsoen..quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:16 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Je geeft nu alleen maar meer redenen dat God bestaat. Noem het kracht, singulariteit of beginpunt, het komt van God. Immers, wetenschap zegt 'niet dat het uit het niks is ontstaan'. En nu val ik in herhaling, het universum kan gewoon niet oneindig zijn anders zou het alle wetten van de natuur breken die door God is opgelegd in het beginpunt.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:10 schreef euphoria19 het volgende:
Wetenschap zegt niet dat het uit het niks is ontstaan.
Dat is helemaal niet onrechtvaardig. Jij kies ervoor om niet voor God te kiezen dus je leven houdt op nadat je lichaam is begeven. Jij blijft in het universum begraven, terwijl wij gelovigen buiten het universum ons spirituele leven voortzetten.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:11 schreef OllieWilliams het volgende:
Wat is er trouwens rechtvaardig aan om mensen tot in de eeuwigheid te straffen voor de fouten die ze hier in een verwaarloosbaar kleine tijdspanne begaan hebben?
Het komt van God..Bron?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:28 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Je geeft nu alleen maar meer redenen dat God bestaat. Noem het kracht, singulariteit of beginpunt, het komt van God.
Je doet net of geloven in God een keuze is. Dat zie ik niet zo. Je gelooft of je gelooft niet.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:02 schreef Molurus het volgende:
Allereerst je hebt niets te verliezen als je in God gelooft.
hint: na je dood ben je er niet meer, is er geen 'je' meer om iets te ontdekkenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:11 schreef Pikkebaas het volgende:
Als je na je dood ontdekt dat er geen God is heb je jezelf dus mooi voor niks allerlei dingen ontzegd.
Onze kennis is nog heel beperkt, maar zal nog groeien. Wij durven gewoon toe te geven als we niet alles weten. Jullie schuiven alles maar af naar een God.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:28 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Je geeft nu alleen maar meer redenen dat God bestaat. Noem het kracht, singulariteit of beginpunt, het komt van God. Immers, wetenschap zegt 'niet dat het uit het niks is ontstaan'. En nu val ik in herhaling, het universum kan gewoon niet oneindig zijn anders zou het alle wetten van de natuur breken die door God is opgelegd in het beginpunt.
Daarnaast zijn jullie wetenschappers nog eens oneens wat niets betekent, dit geeft al aan dat jullie gewoonweg niet durven toe te geven dat God bestaat en dat wij onderworpen zijn aan zijn regels.
Over aantoonbare onzin gesproken. De Eerste Wereldoorlog bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:30 schreef jackson het volgende:
Daarnaast zijn ALLE oorlogen ontstaan door geloof.
Ooh, ooh, ooh wat zijn mensen zoals jij gevaarlijk voor de maatschappij. Dat onderschat men nogal eens. De overtuigende en manipulerende toonzetting van alles rondom het geloof is ronduit beangstigend.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:28 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Je geeft nu alleen maar meer redenen dat God bestaat. Noem het kracht, singulariteit of beginpunt, het komt van God. Immers, wetenschap zegt 'niet dat het uit het niks is ontstaan'. En nu val ik in herhaling, het universum kan gewoon niet oneindig zijn anders zou het alle wetten van de natuur breken die door God is opgelegd in het beginpunt.
Daarnaast zijn jullie wetenschappers nog eens oneens wat niets betekent, dit geeft al aan dat jullie gewoonweg niet durven toe te geven dat God bestaat en dat wij onderworpen zijn aan zijn regels.
[..]
Dat is helemaal niet onrechtvaardig. Jij kies ervoor om niet voor God te kiezen dus je leven houdt op nadat je lichaam is begeven. Jij blijft in het universum begraven, terwijl wij gelovigen buiten het universum ons spirituele leven voortzetten.
En mensen die in moslimlanden geboren worden en op hun twintigste sterven maar nooit iets over de christelijke god gehoord hebben? EEUWIGE HEL EN VERDOEMENIS! Waarom staat god het überhaupt toe dat de snelstgroeiende religie niet zíjn religie is, maar de islam? Systematisch miljoenen mensen die als moslim geboren worden, wat ook nog eens een veel repressievere godsdienst is met nog meer sociale controle en dus moeilijker is om afscheid van te nemen. Waarom doet god er niets aan? Of vindt hij het wel best om die allemaal naar de hel te sturen ipv met zijn almacht de islam een beetje de kop in te drukken?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:28 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
[..]
Dat is helemaal niet onrechtvaardig. Jij kies ervoor om niet voor God te kiezen dus je leven houdt op nadat je lichaam is begeven. Jij blijft in het universum begraven, terwijl wij gelovigen buiten het universum ons spirituele leven voortzetten.
Klassiek voorbeeld van geloof. Wat begrijp je er niet aan?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Over aantoonbare onzin gesproken. De Eerste Wereldoorlog bijvoorbeeld.
Welk geloof heb je het precies over? Geef eens een vers aan waar dit wordt uitgelegd.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:28 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
De conflicten tussen allianties hadden weinig met het geloof van doen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:36 schreef jackson het volgende:
[..]
Klassiek voorbeeld van geloof. Wat begrijp je er niet aan?
Buiten het universum? Zeker weten? Niet binnen? Zou toch ook kunnen? Of is dit een gokje?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:28 schreef Wereldveroveraar het volgende:
het universum begraven, terwijl wij gelovigen buiten het universum ons spirituele leven voortzetten.
De grap is straks als multi-versum theorie wordt bevestigd of bestaan van iets anders buiten ons universum, want dan wordt god/de hemel weer verder weg gedrukt.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:40 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
Buiten het universum? Zeker weten? Niet binnen? Zou toch ook kunnen? Of is dit een gokje?
Die conflicten waren niet de reden van de grootschalige eerste wereldoorlog, wel een onderdeel maar niet de belangrijkste reden. Juist bij de eerste wereldoorlog zie je dat grondstoffen etc minder van belang waren. Om dergelijke groepen mensen bij elkaar te krijgen heeft geloof een belangrijke rol gespeeld. Het inboezeme van angst is primair een pressiemiddel van het geloof om zieltjes te winnen, klassiek voorbeeld ook binnen eerste wereld oorlog.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De conflicten tussen allianties hadden weinig met het geloof van doen.
Dit. Het gaat momenteel in rap tempo op dit gebied. Zelf verwacht ik ook in de toekomst nog een sterkere afname van gelovigen mensen. Het is toch tegenwoordig niet meer te verkopen aan kinderen / jonge volwassenen. Die vinden het voor zichzelf wel uit, de opvoeiding op dat gebied is dan van ondergeschikt belang. Zie het nu al veel om me heen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:41 schreef Pakspul het volgende:
[..]
De grap is straks als multi-versum theorie wordt bevestigd of bestaan van iets anders buiten ons universum, want dan wordt god/de hemel weer verder weg gedrukt.
Mensen op de been krijgen lukt ook met nationalisme. Zolang je maar een sterke groepsidentiteit en een gezamenlijke vijand hebt. Maar ik ben erg benieuwd uit welke bronnen blijkt dat het vooral religie was wat ten grondslag lag aan WOI.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:47 schreef jackson het volgende:
[..]
Die conflicten waren niet de reden van de grootschalige eerste wereldoorlog, wel een onderdeel maar niet de belangrijkste reden. Juist bij de eerste wereldoorlog zie je dat grondstoffen etc minder van belang waren. Om dergelijke groepen mensen bij elkaar te krijgen heeft geloof een belangrijke rol gespeeld. Het inboezeme van angst is primair een pressiemiddel van het geloof om zieltjes te winnen, klassiek voorbeeld ook binnen eerste wereld oorlog.
Denk dat het wel meevalt. Gelovigen, geloven wetenschappelijke hypotheses vaak simpelweg niet. Wel zo makkelijk, want dan kun je gewoon aan je eigen verhaal blijven vasthouden, wel zo prettig, toch? lekker larpenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:50 schreef jackson het volgende:
[..]
Dit. Het gaat momenteel in rap tempo op dit gebied. Zelf verwacht ik ook in de toekomst nog een sterkere afname van gelovigen mensen. Het is toch tegenwoordig niet meer te verkopen aan kinderen / jonge volwassenen. Die vinden het voor zichzelf wel uit, de opvoeiding op dat gebied is dan van ondergeschikt belang. Zie het nu al veel om me heen.
Wanneer bovenstaande echt los komt is er geen houden meer aan.
Dit is inderdaad problematisch, want als je dit veronderstelt ben je eigenlijk een deist, geen theist, en kun je geen kennis hebben van zo'n God.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:40 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
Buiten het universum? Zeker weten? Niet binnen? Zou toch ook kunnen? Of is dit een gokje?
Inderdaad.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:41 schreef Pakspul het volgende:
[..]
De grap is straks als multi-versum theorie wordt bevestigd of bestaan van iets anders buiten ons universum, want dan wordt god/de hemel weer verder weg gedrukt.
Ziewieso lastig om kennis te hebben van God..toch? Ik bedoel wie heeft er nou kennis van God?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:55 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit is inderdaad problematisch, want als je dit veronderstelt ben je eigenlijk een deist, geen theist, en kun je geen kennis hebben van zo'n God.
Voor mijn gevoel laten nieuwe generaties zich minder bullshit zoals het geloof aanleunen. De afgelopen jaren (10) is er een daling geweest in NL, nu er crisis geroepen wordt zie je wat stabilisering en lichte stijging (laatste 2,5 jaar).quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:54 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
Denk dat het wel meevalt. Gelovigen, geloven wetenschappelijke hypotheses vaak simpelweg niet. Wel zo makkelijk, want dan kun je gewoon aan je eigen verhaal blijven vasthouden, wel zo prettig, toch? lekker larpen
Niet zo bij de hand. Jij mogelijk wel?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mensen op de been krijgen lukt ook met nationalisme. Zolang je maar een sterke groepsidentiteit en een gezamenlijke vijand hebt. Maar ik ben erg benieuwd uit welke bronnen blijkt dat het vooral religie was wat ten grondslag lag aan WOI.
Klopt. Maar om kennis van zo'n God te kunnen hebben, in potentie, zul je moeten veronderstellen dat hij waarneembaar is in dit universum. Veel gelovigen doen dat dan ook. (Ten onrechte inderdaad.)quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:58 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
Ziewieso lastig om kennis te hebben van God..toch? Ik bedoel wie heeft er nou kennis van God?
Ten onrechte? Hoezo? Je bent nogal stellig..Wat weet jij dat ik niet weet?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:04 schreef Molurus het volgende:
[..]
Klopt. Maar om kennis van zo'n God te kunnen hebben, in potentie, zul je moeten veronderstellen dat hij waarneembaar is in dit universum. Veel gelovigen doen dat dan ook. (Ten onrechte inderdaad.)
Hier. Niet religie maar nationalisme dus. En zo zijn er nog wel meer oorlogen of conflicten te noemen die niets met religie hadden te maken.quote:
Laat ik het zo zeggen... ik heb nog nooit een voorbeeld van een hypothetisch godsbewijs gehoord dat werkelijk zoiets zou kunnen bewijzen. Als men zoiets heeft bedacht zou het toch zeer populair moeten zijn onder gelovigen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:05 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
Ten onrechte? Hoezo? Je bent nogal stellig..Wat weet jij dat ik niet weet?
Het lijkt me sterk dat dit dan populair onder de gelovigen zou zijn. Stel dat er een hypothetisch godsbewijs zou zijn dan denk ik niet dat dit in het straatje van de meeste religie's valt.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:13 schreef Molurus het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen... ik heb nog nooit een voorbeeld van een hypothetisch godsbewijs gehoord dat werkelijk zoiets zou kunnen bewijzen. Als men zoiets heeft bedacht zou het toch zeer populair moeten zijn onder gelovigen.
Ik heb m'n best gedaan, maar wat zeg je nu eigenlijk?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:13 schreef Molurus het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen... ik heb nog nooit een voorbeeld van een hypothetisch godsbewijs gehoord dat werkelijk zoiets zou kunnen bewijzen. Als men zoiets heeft bedacht zou het toch zeer populair moeten zijn onder gelovigen.
Er zijn anders wel bibliotheken over volgeschreven:quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:17 schreef TheListener het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat dit dan populair onder de gelovigen zou zijn. Stel dat er een hypothetisch godsbewijs zou zijn dan denk ik niet dat dit in het straatje van de meeste religie's valt.
Hoe herformuleer ik dit... er zijn bij mijn weten geen gelovigen die mij kunnen vertellen hoe een godsbewijs er - in theorie - uit zou kunnen zien.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:22 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
Ik heb m'n best gedaan, maar wat zeg je nu eigenlijk?
Ja....en daarmee wil je verhelderen dat.....?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoe herformuleer ik dit... er zijn bij mijn weten geen gelovigen die mij kunnen vertellen hoe een godsbewijs er - in theorie - uit zou kunnen zien.
Dat de veronderstelling dat God zichtbaar is in dit universum, in elk geval in 99.9999999% van de gevallen onterecht is. En ik heb een sterk vermoeden dat dat 100% is.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:28 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
Ja....en daarmee wil je verhelderen dat.....?
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Er zijn anders wel bibliotheken over volgeschreven:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Godsbewijs
De hedendaagse gelovige is hier echter niet bekend mee. Vooral, denk ik, omdat niet 1 daarvan stand houdt.
Ik gister wel, voor het eerst in veel jaren een echte kater...quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:46 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik heb eigenlijk niet genoeg gedronken voor dit soort gesprekken....
Je vroeg hoe ik tot de conclusie kwam dat dat ten onrechte is, daar probeer ik je antwoord op te geven. (Ik probeer echt te volgen wat je daar niet aan begrijpt.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:33 schreef Sjarrel78 het volgende:
En dat is van belang omdat? (ik probeer echt je redenatie te volgen)
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:54 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
Denk dat het wel meevalt. Gelovigen, geloven kennen wetenschappelijke hypotheses vaak simpelweg niet. Wel zo makkelijk, want dan kun je gewoon aan je eigen verhaal blijven vasthouden, wel zo prettig, toch? lekker larpen
Ik denk dat onze manieren van redeneren, niet erg aan elkaar gewaagd zijn, dat zal het wel zijn.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je vroeg hoe ik tot de conclusie kwam dat dat ten onrechte is, daar probeer ik je antwoord op te geven. (Ik probeer echt te volgen wat je daar niet aan begrijpt.)
Wikipedia, ze doen hun best zeg maar.... Heb nu niet de tijd om alles bij elkaar te zoeken. Kom wel dit stukje ellende tegen: http://www.wereldoorlog1418.nl/duitse-predikanten/quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hier. Niet religie maar nationalisme dus. En zo zijn er nog wel meer oorlogen of conflicten te noemen die niets met religie hadden te maken.
Hoe bedoel je? Je gaat nu beweren dat iedereen daar maar wat op kan slingeren en Wikipedia niet betrouwbaar is?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:43 schreef jackson het volgende:
[..]
Wikipedia, ze doen hun best zeg maar....
Nee, dat weerspreekt ook je claim.quote:Heb nu niet de tijd om alles bij elkaar te zoeken. Kom wel dit stukje ellende tegen: http://www.wereldoorlog1418.nl/duitse-predikanten/
Was uiteraard niet wat ik zocht
dat stukje is interessant, maar het pleit niet voor je zaak. Er staat duidelijk dat de oorlog eerst uitbrak en als reactie daarop gingen er meer mensen naar de kerk en gingen die predikanten dat zien als teken van God....quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:43 schreef jackson het volgende:
[..]
Wikipedia, ze doen hun best zeg maar.... Heb nu niet de tijd om alles bij elkaar te zoeken. Kom wel dit stukje ellende tegen: http://www.wereldoorlog1418.nl/duitse-predikanten/
Was uiteraard niet wat ik zocht
Wikipedia, het kan betrouwbaarder. Het is in deze niet allemaal onzin hoor.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:46 schreef Xa1pt het volgende:
Hoe bedoel je? Je gaat nu beweren dat iedereen daar maar wat op kan slingeren en Wikipedia niet betrouwbaar is?
Nee, dat weerspreekt ook je claim.
Mensen die dat zien als een teken van god zijn compleet de weg kwijt natuurlijk. Het is een nare / enge tekstquote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:47 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
dat stukje is interessant, maar het pleit niet voor je zaak. Er staat duidelijk dat de oorlog eerst uitbrak en als reactie daarop gingen er meer mensen naar de kerk en gingen die predikanten dat zien als teken van God....
Het was dus niet een theologische opleving die naar oorlog leidde, maar andersom, de oorlog zorgde voor de theologie
Ik wilde net een opmerking maken dat het wel aangeeft hoe eng die christenen kunnen denken, inderdaad....quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:48 schreef jackson het volgende:
[..]
Wikipedia, het kan betrouwbaarder. Het is in deze niet allemaal onzin hoor.
Het weerspreekt mijn claim, maar we zijn het toch allebei eens dat het enge praat is of niet? Kloppen doet het ook niet.
theorethisch bewijs zal er ook nooit komen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoe herformuleer ik dit... er zijn bij mijn weten geen gelovigen die mij kunnen vertellen hoe een godsbewijs er - in theorie - uit zou kunnen zien.
Goed dit was hem hier. Veel plezier iedereen. Heb je vragen? Deze man weet.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:55 schreef Manke het volgende:
[..]
theorethisch bewijs zal er ook nooit komen.
Vraag hem persoonlijk of hij bestaat en of hij zich aan jou wil openbaren, vraag of hij in je hart komt, en je krijgt gegarandeerd je persoonlijke bewijs. Moet je wel oprecht zijn.
Gewoon doen, je hebt niks te verliezen en je vraag wordt dan ook beantwoord, op een andere manier zal dat nooit gebeuren.
"Je moet wel geloven dat het een bewijs is, anders zul je het bewijs niet zien." <-- dit lijkt me nogal een cirkelredenering.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:55 schreef Manke het volgende:
Vraag hem persoonlijk of hij bestaat en of hij zich aan jou wil openbaren, vraag of hij in je hart komt, en je krijgt gegarandeerd je persoonlijke bewijs. Moet je wel oprecht zijn.
Als ik daar al toe in staat was, wat ik niet ben, dan lijken zelfopgelegde illusies me helemaal niet bevordelijk voor mijn begrip van de wereld. Ik zou dat best schadelijk willen noemen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:55 schreef Manke het volgende:
Gewoon doen, je hebt niks te verliezen en je vraag wordt dan ook beantwoord, op een andere manier zal dat nooit gebeuren.
of de hemel wordt bevestigdquote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:41 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Jezelf voor de gek houden noem ik dit.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:55 schreef Manke het volgende:
[..]
Dit komt een beetje op mij over als mensen die astrologie verhaaltjes uit de krant serieus lezen over hun sterrenbeeld. O ja ik ga iemand belangrijk ontmoeten -> Wie zou het zijn? Ja het is vast die daar! Goh had die waarzegger het toch wel ff goed voor 1/12de van de gehele bevolking.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:55 schreef Manke het volgende:
[..]
Tja, als je maar graag genoeg wilt dat God bestaat ga je hem vanzelf overal in zien. Heb eens een christen gesproken die het een wonder noemde dat de zon elke dag weer opkomt en dat daar gods grootheid uit blijkt.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:01 schreef Manke het volgende:
Ander bewijs zal je niet vinden voor God dan hem zelf te vragen voor bewijs
ach je kan altijd aan de antipsychotica als het 'bewijs' je niet bevaltquote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:01 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Jezelf voor de gek houden noem ik dit.
Gelovigen vergelijken met psychoten vind ik dan wel weer een passende vergelijking.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:03 schreef Manke het volgende:
[..]
ach je kan altijd aan de antipsychotica als het 'bewijs' je niet bevalt
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:04 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Gelovigen vergelijken met psychoten vind ik dan wel weer een passende vergelijking.
als atheist zijnde wil je het niet zo graag genoeg dat je hem ook gaat zien.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:03 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Tja, als je maar graag genoeg wilt dat God bestaat ga je hem vanzelf overal in zien. Heb eens een christen gesproken die het een wonder noemde dat de zon elke dag weer opkomt en dat daar gods grootheid uit blijkt.
Hoe ziet ie eruit dan? Kan ik hem herkennen als ik 'm ziequote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:04 schreef Manke het volgende:
[..]
als atheist zijnde wil je het niet zo graag genoeg dat je hem ook gaat zien.
Het vragen is niet het punt. Het gaat erom dat je gelooft dat je een antwoord krijgt.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:01 schreef Manke het volgende:
Ander bewijs zal je niet vinden voor God dan hem zelf te vragen voor bewijs
een atheist verwacht geen antwoordquote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:07 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het vragen is niet het punt. Het gaat erom dat je gelooft dat je een antwoord krijgt.
Maar dat geldt net zoveel voor het stellen van vragen aan grote smurf of het spaghettimonster. Zoals gezegd... dat is een cirkelredenering.
niet letterlijk 'zien'quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:05 schreef euphoria19 het volgende:
[..]
Hoe ziet ie eruit dan? Kan ik hem herkennen als ik 'm zie
Er zijn meer oorlogen te noemen die niets met religie te maken hebben, en zo zijn er ook oorlogen geweest waar religie wel een rol speelde. Anyway, jij stelt dat religie de oorzaak is van veel oorlogen. Dat betwijfel ik; religie wordt aangegrepen als legitimering voor een oorlog, maar daarmee is het nog geen oorzaak van een oorlog. De oorzaak van oorlogen en conflicten ligt 'm wat mij betreft vooral in de drang naar macht.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:57 schreef jackson het volgende:
Christenen hebben altijd dat geloof maar in hun achterhoofd waardoor een vertroebeling van de waarheid onstaat. Ook grijpen ze alles aan om door een christelijke bril te kijken. Ik moet nu weerleggen waarom de eerste wereld oorlog geen geloofskwestie is, waarbij we er allemaal 10 op kunnen noemen waar dat wel zo was.
En als een welwillende gelovige vraagt of hij bestaat klinkt er opeens een stem uit de hemel?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:15 schreef Manke het volgende:
[..]
als je als atheïst aan God vraagt of hij bestaat, verwacht je geen antwoord
daarvan zullen er veel in de VS zitten.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:17 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
En als een welwillende gelovige vraagt of hij bestaat klinkt er opeens een stem uit de hemel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |