abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141486217
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:13 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Allereerst je hebt niets te verliezen als je in God gelooft. Als je goed doet dan kom je in de hemel. Maar als je niet in God gelooft dan ga je branden in hel als God bestaat. Je verliest dus alleen maar als ongelovige. Geloof je in God dan leid je op z'n minst een gezegend sterfelijke leven.

Dus om het nog eens duidelijk te maken:
Gelovigen: je kan in hemel terecht komen of niet.
Ongelovigen: je kan in hel terecht komen of niet.

Met deze voorkennis, kies je er toch niet voor om als ongelovige door de wereld te gaan?

Om jullie over te halen, denk eens even na over de wereld en het universum. Alles wat bestaat is door iets gemaakt. Er kan niet iets vanuit niets komen. Het universum is door God geschapen en daarom zullen wij als stervelingen nooit de mysteries van het universum achterhalen. Wij zijn de mieren in de glazen bol. Het universum is eindig, er is een limiet in het universum en wij kunnen die limiet nooit bereiken omdat God ons heeft gelimiteerd in ons kunnen.

Echter, als je niet in God gelooft, waar kom het universum dan vandaan? Gewoon zomaar uit het niets? Dat is een veel grotere sprookje dan Roodkapje. Er kan niet vanuit niets iets ontstaan. Er moet dus een Schepper bestaan en dat is, hoe moeilijk het ook is voor sommigen, God.

Dus als je niet in God gelooft, dan geloof je in dat 0 = 1. Niet logisch dus.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_141486267
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Evolutie?
pi_141486293
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:04 schreef Antaris het volgende:

[..]

Evolutie?
Evolutie is voor een deel van de gelovigen een probleem, correct. Maar wat is precies je vraag?
pi_141486457
[/quote] Omdat oneindig niet definieerbaar is in het sterfelijk universum. [quote] --> van wereldveroveraar

Ik snap niet wat je hiermee bedoeld. Laat staan hoe je hier tot de conclusie komt dat er een god is.
Zoals molurus al aangaf, is ''We weten het niet'' ook een optie ?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 13:10:45 #5
383170 euphoria19
Life is like a dance!!
pi_141486513
Niet God maar een kracht heeft het universum gemaakt.
Wetenschap zegt niet dat het uit het niks is ontstaan.
pi_141486522
Als God te incapabel is om zijn heilige boek zonder fouten op de wereld te brengen en daar bovendien in naar voren komt als een gruwelijk moorddadige en wispelturige narcist, zie ik geen enkele reden daar ook maar met enige serieusheid naar te kijken. Met zo'n idioot hoef ik geen eeuwigheid door te brengen. Die satan komt mij een stuk sympathieker over. Wat is er trouwens rechtvaardig aan om mensen tot in de eeuwigheid te straffen voor de fouten die ze hier in een verwaarloosbaar kleine tijdspanne begaan hebben?
pi_141486523
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:09 schreef TheListener het volgende:
Omdat oneindig niet definieerbaar is in het sterfelijk universum.
quote:
--> van wereldveroveraar

Ik snap niet wat je hiermee bedoeld. Laat staan hoe je hier tot de conclusie komt dat er een god is.
Zoals molurus al aangaf, is ''We weten het niet'' ook een optie ?
Hij trekt echt shit uit zijn reet. Het is echt geweldig om te zien. Gooi een paar moeilijke termen bij elkaar die samen totaal niets zeggen en gebruik het als argument. _O_
pi_141486528
Die openingspost. :') Triest dat er zoveel schapen op de wereld zijn.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 13:11:15 #9
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_141486529
Volgens mij heb je wel degelijk iets te verliezen door in een God te geloven.
Om bij de club te horen moet je bepaalde gedragsregels volgen en des te exclusiever het clubje des te strenger de regels.

Ik noem een paar regels uit diverse religies:
Geen sex voor het huwelijk
No homo
Geen varkensvlees
Geen alcohol
Geen schaaldieren
Geen melk en vlees combineren
Geen overspel

Als je na je dood ontdekt dat er geen God is heb je jezelf dus mooi voor niks allerlei dingen ontzegd.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_141486569
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:10 schreef euphoria19 het volgende:
Wetenschap zegt niet dat het uit het niks ontstond.
TS (wereldveroveraar) vergeet ook dat universum uit de singulariteit naar voren is gekomen welke is gaan uitdijen. Menig gelovige begrijpt dit niet.
pi_141486653
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:11 schreef Pikkebaas het volgende:
Volgens mij heb je wel degelijk iets te verliezen door in een God te geloven.
Om bij de club te horen moet je bepaalde gedragsregels volgen en des te exclusiever het clubje des te strenger de regels.

Ik noem een paar regels uit diverse religies:
Geen sex voor het huwelijk
No homo
Geen varkensvlees
Geen alcohol
Geen schaaldieren
Geen melk en vlees combineren
Geen overspel

Als je na je dood ontdekt dat er geen God is heb je jezelf dus mooi voor niks allerlei dingen ontzegd.
De volgende kunnen hier nog wel bij:

Geen goud dragen,
Geen tatoeages
Niet scheiden
Geen polyester of kleding gemaakt van meerdere materialen
pi_141486674
TS geloofd, voor de zekerheid, in God....Clever bastard
Walter Sobchak: When we make the handoff, I double back, grab one of 'em and beat it out of him! Huh?
The Dude: That's a great plan, Walter. That's fuckin' ingenious, if I understand it correctly. It's a Swiss fuckin' watch.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 13:15:53 #13
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141486699
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:10 schreef euphoria19 het volgende:
Dat laatste wordt tegenwoordig wel gezien als een zeer reele mogelijkheid:

Het lijkt namelijk zo te zijn dat de totale hoeveelheid energie in het universum precies 0 is.
pi_141486724
Alleen al om de fatsoensredenen moeten jullie in God geloven, want grotendeels van de posters hier hebben die niet.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 13:16:45 #15
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_141486726
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:15 schreef Sjarrel78 het volgende:
TS geloofd, voor de zekerheid, in God.
Welke god ? Thor, Boeddha, Allah ..... ?
pi_141486748
Vegeta
Walter Sobchak: When we make the handoff, I double back, grab one of 'em and beat it out of him! Huh?
The Dude: That's a great plan, Walter. That's fuckin' ingenious, if I understand it correctly. It's a Swiss fuckin' watch.
pi_141486755
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:16 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Alleen al om de fatsoensredenen moeten jullie in God geloven, want grotendeels van de posters hier hebben die niet.
Waarom zou ik in iets niet bestaands moeten geloven van jou?
Omdat het fatsoenlijk is? :') Ga toch weg.

Nog een dooddoener ook voor een discussie.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 13:17:42 #18
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141486763
quote:
Jij denkt dat gelovigen morelere mensen zijn? Dat is wel heel triest. Als het niet zo belachelijk was zou ik er aanstoot aan nemen.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 13:17:47 #19
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_141486768
quote:
Jezelf netjes gedragen omdat je bang bent voor een eventuele straf in het hiernamaals is eigenlijk een vorm van gijzeling. Ik gedraag me gewoon netjes omdat ik een degelijk fatsoenlijk mens ben, en niet omdat ik in een godje geloof.
pi_141486798
quote:
Je argumenten gaan qua kwaliteit er op achteruit ;(
  dinsdag 24 juni 2014 @ 13:18:55 #21
383170 euphoria19
Life is like a dance!!
pi_141486812
quote:
Ik moet niks. Ik kan zonder te geloven ook een 'goed' leven leiden.
pi_141486863
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:18 schreef euphoria19 het volgende:

[..]

Ik moet niks. Ik kan zonder te geloven ook een 'goed' leven leiden.
Je moet geloven in een niet bestaat entiteit, andere zal je branden in een niet bestaande plaats!
pi_141486885
quote:
Dit gaat wel erg ver. Ongelovigen hebben automatisch geen fatsoen ?
Wij vragen om argumenten en natuurlijk gaan we in op de dingen die jij hier post.
Wat had je verwacht toen je dit topic opende ?
pi_141486924
quote:
Geloof leidt niet tot fatsoen.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 13:23:06 #25
383170 euphoria19
Life is like a dance!!
pi_141486938
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:21 schreef TheListener het volgende:

[..]

Dit gaat wel erg ver. Ongelovigen hebben automatisch geen fatsoen ?
Wij vragen om argumenten en natuurlijk gaan we in op de dingen die jij hier post.
Wat had je verwacht toen je dit topic opende ?
Ze verwachtte vast dat we meteen zouden bekeren :P
  dinsdag 24 juni 2014 @ 13:23:49 #26
383170 euphoria19
Life is like a dance!!
pi_141486968
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:22 schreef LittlemanNL het volgende:

[..]

Geloof leidt niet tot fatsoen.
Ik denk juist het tegenovergestelde. Want God is vergevingsgezind.
pi_141486979
quote:
Tuurlijk..persoonlijk maken, op de man spelen. Gaat zeker werken dit
pi_141487026
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:24 schreef Sjarrel78 het volgende:

[..]

Tuurlijk..persoonlijk maken, op de man spelen. Gaat zeker werken dit
Teken van wanhoop wanneer je geen argumenten meer hebt.
pi_141487080
Ongelovigen uitmaken voor onfatsoenlijken is uiterst dom, net zoals dat andersom dom zou zijn.
pi_141487089
quote:
Vanaf het moment dat gelovigen niet meer om hun eigen rechten demonstreerden, maar demonstreerden om anderen minder rechten te geven, verloren ze al het fatsoen..

Daarnaast, gezien het lijstje van de inwoners van de hel, stuur mij maar naar beneden.... Hoef helemaal niet naar die megalomane, hypocriete massamoordenaar die men god noemt.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_141487103
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:10 schreef euphoria19 het volgende:
Je geeft nu alleen maar meer redenen dat God bestaat. Noem het kracht, singulariteit of beginpunt, het komt van God. Immers, wetenschap zegt 'niet dat het uit het niks is ontstaan'. En nu val ik in herhaling, het universum kan gewoon niet oneindig zijn anders zou het alle wetten van de natuur breken die door God is opgelegd in het beginpunt.

Daarnaast zijn jullie wetenschappers nog eens oneens wat niets betekent, dit geeft al aan dat jullie gewoonweg niet durven toe te geven dat God bestaat en dat wij onderworpen zijn aan zijn regels.

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:11 schreef OllieWilliams het volgende:
Wat is er trouwens rechtvaardig aan om mensen tot in de eeuwigheid te straffen voor de fouten die ze hier in een verwaarloosbaar kleine tijdspanne begaan hebben?
Dat is helemaal niet onrechtvaardig. Jij kies ervoor om niet voor God te kiezen dus je leven houdt op nadat je lichaam is begeven. Jij blijft in het universum begraven, terwijl wij gelovigen buiten het universum ons spirituele leven voortzetten.
pi_141487147
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:28 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Je geeft nu alleen maar meer redenen dat God bestaat. Noem het kracht, singulariteit of beginpunt, het komt van God.
Het komt van God..Bron?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 13:30:11 #33
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_141487174
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:02 schreef Molurus het volgende:
Allereerst je hebt niets te verliezen als je in God gelooft.
Je doet net of geloven in God een keuze is. Dat zie ik niet zo. Je gelooft of je gelooft niet.
pi_141487175
Over dat niet eten van bepaalde dingen wat iemand hierboven zegt.

Ik zie dat zo (als gelovige), je moet je bedenken in welke tijd de bijbel geschreven is.
Dan is dat eigenlijk heel logisch, want in die tijd waren er nog geen koelkasten enzo.
En dan zijn die dingen gewoon ongezond.

Tja en dat kun je je met meerdere dingen afvragen in de bijbel, in hoeverre moet je het letterlijk nemen.
Ik denk zelf van niet, zie de bijbel wel als een richtlijn.
Maar als je alles letterlijk zou moeten opvolgen dan kun je het nooit goed doen, want er staan best wel tegenstellingen in
Verder kun je je afvragen inhoeverre verhalen zijn veranderd gewoon door het vertellen via via voor het opgeschreven werd.
En wat ik altijd nog vreemd blijf vinden is het hele apocriefe boeken verhaal, oftewel wat houden ze daar in het vaticaan nog achter wat wij niet mogen weten?
Het hele rooms-katholieke spreekt me sowieso niet zo aan.
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 24 juni 2014 @ 13:30:34 #35
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_141487189
Mensen die geloven zetten de wetenschap aan de kant... Wat op zich al beangstigend is. Daarnaast zijn ALLE oorlogen ontstaan door geloof. Uiteraard zijn er figuren die Olie en vaderland gevoelens opperen als reden voor oorlog maar dit is aantoonbare onzin.

Sowieso is alles omtrend het geloof vanuit gezond verstand een beetje lastig te verklaren. Discussies met mensen die gelovig zijn eindigen altijd hetzelfde, een hoop onwaarheden ben je aan het weerleggen en in the end roepen ze: "Ja, maar ik geloof dat gewoon".

[ Bericht 0% gewijzigd door jackson op 24-06-2014 13:35:51 ]
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_141487236
Die OP is echt om over je nek van te gaan. Gadverdamme man. Johovagetuige is er niks bij.
pi_141487255
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:11 schreef Pikkebaas het volgende:

hint: na je dood ben je er niet meer, is er geen 'je' meer om iets te ontdekken
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 13:32:33 #38
383170 euphoria19
Life is like a dance!!
pi_141487270
quote:

[..]

Je geeft nu alleen maar meer redenen dat God bestaat. Noem het kracht, singulariteit of beginpunt, het komt van God. Immers, wetenschap zegt 'niet dat het uit het niks is ontstaan'. En nu val ik in herhaling, het universum kan gewoon niet oneindig zijn anders zou het alle wetten van de natuur breken die door God is opgelegd in het beginpunt.

Daarnaast zijn jullie wetenschappers nog eens oneens wat niets betekent, dit geeft al aan dat jullie gewoonweg niet durven toe te geven dat God bestaat en dat wij onderworpen zijn aan zijn regels.
Onze kennis is nog heel beperkt, maar zal nog groeien. Wij durven gewoon toe te geven als we niet alles weten. Jullie schuiven alles maar af naar een God.
pi_141487303
Ik weet nou even niet meer of ik inhoudelijk moet reageren op de OP.
Bianceroni is er niets bij *O* .
pi_141487308
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:30 schreef jackson het volgende:
Daarnaast zijn ALLE oorlogen ontstaan door geloof.
Over aantoonbare onzin gesproken. De Eerste Wereldoorlog bijvoorbeeld.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 13:35:10 #41
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_141487352
quote:

[..]

[..]

Dat is helemaal niet onrechtvaardig. Jij kies ervoor om niet voor God te kiezen dus je leven houdt op nadat je lichaam is begeven. Jij blijft in het universum begraven, terwijl wij gelovigen buiten het universum ons spirituele leven voortzetten.
Ooh, ooh, ooh wat zijn mensen zoals jij gevaarlijk voor de maatschappij. Dat onderschat men nogal eens. De overtuigende en manipulerende toonzetting van alles rondom het geloof is ronduit beangstigend.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_141487403
quote:

[..]

[..]

En mensen die in moslimlanden geboren worden en op hun twintigste sterven maar nooit iets over de christelijke god gehoord hebben? EEUWIGE HEL EN VERDOEMENIS! Waarom staat god het überhaupt toe dat de snelstgroeiende religie niet zíjn religie is, maar de islam? Systematisch miljoenen mensen die als moslim geboren worden, wat ook nog eens een veel repressievere godsdienst is met nog meer sociale controle en dus moeilijker is om afscheid van te nemen. Waarom doet god er niets aan? Of vindt hij het wel best om die allemaal naar de hel te sturen ipv met zijn almacht de islam een beetje de kop in te drukken?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 13:36:50 #43
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_141487408
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Over aantoonbare onzin gesproken. De Eerste Wereldoorlog bijvoorbeeld.
Klassiek voorbeeld van geloof. Wat begrijp je er niet aan?
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_141487441
quote:

[..]

Welk geloof heb je het precies over? Geef eens een vers aan waar dit wordt uitgelegd.
pi_141487495
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:36 schreef jackson het volgende:

[..]

Klassiek voorbeeld van geloof. Wat begrijp je er niet aan?
De conflicten tussen allianties hadden weinig met het geloof van doen.
pi_141487541
quote:
het universum begraven, terwijl wij gelovigen buiten het universum ons spirituele leven voortzetten.
Buiten het universum? Zeker weten? Niet binnen? Zou toch ook kunnen? Of is dit een gokje?
pi_141487608
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:40 schreef Sjarrel78 het volgende:

[..]

Buiten het universum? Zeker weten? Niet binnen? Zou toch ook kunnen? Of is dit een gokje?
De grap is straks als multi-versum theorie wordt bevestigd of bestaan van iets anders buiten ons universum, want dan wordt god/de hemel weer verder weg gedrukt.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 13:46:12 #48
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_141487731
Ik heb eigenlijk niet genoeg gedronken voor dit soort gesprekken....
  dinsdag 24 juni 2014 @ 13:47:24 #49
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_141487779
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De conflicten tussen allianties hadden weinig met het geloof van doen.
Die conflicten waren niet de reden van de grootschalige eerste wereldoorlog, wel een onderdeel maar niet de belangrijkste reden. Juist bij de eerste wereldoorlog zie je dat grondstoffen etc minder van belang waren. Om dergelijke groepen mensen bij elkaar te krijgen heeft geloof een belangrijke rol gespeeld. Het inboezeme van angst is primair een pressiemiddel van het geloof om zieltjes te winnen, klassiek voorbeeld ook binnen eerste wereld oorlog.

Je krijgt geen mensen op de been door te zeggen dat pietje olie uit de grond wil of je aardappelvelden in beslag wil nemen.
-- YOU FOUND YOURSELF --
  dinsdag 24 juni 2014 @ 13:50:14 #50
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_141487860
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:41 schreef Pakspul het volgende:

[..]

De grap is straks als multi-versum theorie wordt bevestigd of bestaan van iets anders buiten ons universum, want dan wordt god/de hemel weer verder weg gedrukt.
Dit. Het gaat momenteel in rap tempo op dit gebied. Zelf verwacht ik ook in de toekomst nog een sterkere afname van gelovigen mensen. Het is toch tegenwoordig niet meer te verkopen aan kinderen / jonge volwassenen. Die vinden het voor zichzelf wel uit, de opvoeiding op dat gebied is dan van ondergeschikt belang. Zie het nu al veel om me heen.

Wanneer bovenstaande echt los komt is er geen houden meer aan.
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_141487893
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:47 schreef jackson het volgende:

[..]

Die conflicten waren niet de reden van de grootschalige eerste wereldoorlog, wel een onderdeel maar niet de belangrijkste reden. Juist bij de eerste wereldoorlog zie je dat grondstoffen etc minder van belang waren. Om dergelijke groepen mensen bij elkaar te krijgen heeft geloof een belangrijke rol gespeeld. Het inboezeme van angst is primair een pressiemiddel van het geloof om zieltjes te winnen, klassiek voorbeeld ook binnen eerste wereld oorlog.
Mensen op de been krijgen lukt ook met nationalisme. Zolang je maar een sterke groepsidentiteit en een gezamenlijke vijand hebt. Maar ik ben erg benieuwd uit welke bronnen blijkt dat het vooral religie was wat ten grondslag lag aan WOI.
pi_141487981
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:50 schreef jackson het volgende:

[..]

Dit. Het gaat momenteel in rap tempo op dit gebied. Zelf verwacht ik ook in de toekomst nog een sterkere afname van gelovigen mensen. Het is toch tegenwoordig niet meer te verkopen aan kinderen / jonge volwassenen. Die vinden het voor zichzelf wel uit, de opvoeiding op dat gebied is dan van ondergeschikt belang. Zie het nu al veel om me heen.

Wanneer bovenstaande echt los komt is er geen houden meer aan.
Denk dat het wel meevalt. Gelovigen, geloven wetenschappelijke hypotheses vaak simpelweg niet. Wel zo makkelijk, want dan kun je gewoon aan je eigen verhaal blijven vasthouden, wel zo prettig, toch? lekker larpen
  dinsdag 24 juni 2014 @ 13:55:52 #53
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141488053
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:40 schreef Sjarrel78 het volgende:

[..]

Dit is inderdaad problematisch, want als je dit veronderstelt ben je eigenlijk een deist, geen theist, en kun je geen kennis hebben van zo'n God.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 13:56:17 #54
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141488064
quote:

[..]

Inderdaad. :)

pi_141488145
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit is inderdaad problematisch, want als je dit veronderstelt ben je eigenlijk een deist, geen theist, en kun je geen kennis hebben van zo'n God.
Ziewieso lastig om kennis te hebben van God..toch? Ik bedoel wie heeft er nou kennis van God?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:00:18 #56
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_141488202
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:54 schreef Sjarrel78 het volgende:

[..]

Denk dat het wel meevalt. Gelovigen, geloven wetenschappelijke hypotheses vaak simpelweg niet. Wel zo makkelijk, want dan kun je gewoon aan je eigen verhaal blijven vasthouden, wel zo prettig, toch? lekker larpen
Voor mijn gevoel laten nieuwe generaties zich minder bullshit zoals het geloof aanleunen. De afgelopen jaren (10) is er een daling geweest in NL, nu er crisis geroepen wordt zie je wat stabilisering en lichte stijging (laatste 2,5 jaar).

quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mensen op de been krijgen lukt ook met nationalisme. Zolang je maar een sterke groepsidentiteit en een gezamenlijke vijand hebt. Maar ik ben erg benieuwd uit welke bronnen blijkt dat het vooral religie was wat ten grondslag lag aan WOI.
Niet zo bij de hand. Jij mogelijk wel?
-- YOU FOUND YOURSELF --
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:04:23 #57
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141488349
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:58 schreef Sjarrel78 het volgende:

[..]

Ziewieso lastig om kennis te hebben van God..toch? Ik bedoel wie heeft er nou kennis van God?
Klopt. Maar om kennis van zo'n God te kunnen hebben, in potentie, zul je moeten veronderstellen dat hij waarneembaar is in dit universum. Veel gelovigen doen dat dan ook. (Ten onrechte inderdaad.)
pi_141488367
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Klopt. Maar om kennis van zo'n God te kunnen hebben, in potentie, zul je moeten veronderstellen dat hij waarneembaar is in dit universum. Veel gelovigen doen dat dan ook. (Ten onrechte inderdaad.)
Ten onrechte? Hoezo? Je bent nogal stellig..Wat weet jij dat ik niet weet?
pi_141488370
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:00 schreef jackson het volgende:
Niet zo bij de hand. Jij mogelijk wel?
Hier. Niet religie maar nationalisme dus. En zo zijn er nog wel meer oorlogen of conflicten te noemen die niets met religie hadden te maken.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:13:56 #60
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141488697
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:05 schreef Sjarrel78 het volgende:

[..]

Ten onrechte? Hoezo? Je bent nogal stellig..Wat weet jij dat ik niet weet?
Laat ik het zo zeggen... ik heb nog nooit een voorbeeld van een hypothetisch godsbewijs gehoord dat werkelijk zoiets zou kunnen bewijzen. Als men zoiets heeft bedacht zou het toch zeer populair moeten zijn onder gelovigen.
pi_141488804
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen... ik heb nog nooit een voorbeeld van een hypothetisch godsbewijs gehoord dat werkelijk zoiets zou kunnen bewijzen. Als men zoiets heeft bedacht zou het toch zeer populair moeten zijn onder gelovigen.
Het lijkt me sterk dat dit dan populair onder de gelovigen zou zijn. Stel dat er een hypothetisch godsbewijs zou zijn dan denk ik niet dat dit in het straatje van de meeste religie's valt.
pi_141488975
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb m'n best gedaan, maar wat zeg je nu eigenlijk?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:25:53 #63
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141489092
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:17 schreef TheListener het volgende:

[..]

Het lijkt me sterk dat dit dan populair onder de gelovigen zou zijn. Stel dat er een hypothetisch godsbewijs zou zijn dan denk ik niet dat dit in het straatje van de meeste religie's valt.
Er zijn anders wel bibliotheken over volgeschreven:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Godsbewijs

De hedendaagse gelovige is hier echter niet bekend mee. Vooral, denk ik, omdat niet 1 daarvan stand houdt.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:26:44 #64
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141489124
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:22 schreef Sjarrel78 het volgende:

[..]

Ik heb m'n best gedaan, maar wat zeg je nu eigenlijk?
Hoe herformuleer ik dit... er zijn bij mijn weten geen gelovigen die mij kunnen vertellen hoe een godsbewijs er - in theorie - uit zou kunnen zien.
pi_141489203
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoe herformuleer ik dit... er zijn bij mijn weten geen gelovigen die mij kunnen vertellen hoe een godsbewijs er - in theorie - uit zou kunnen zien.
Ja....en daarmee wil je verhelderen dat.....?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:31:40 #66
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141489303
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:28 schreef Sjarrel78 het volgende:

[..]

Ja....en daarmee wil je verhelderen dat.....?
Dat de veronderstelling dat God zichtbaar is in dit universum, in elk geval in 99.9999999% van de gevallen onterecht is. En ik heb een sterk vermoeden dat dat 100% is.
pi_141489380
En dat is van belang omdat? (ik probeer echt je redenatie te volgen)
pi_141489473
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er zijn anders wel bibliotheken over volgeschreven:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Godsbewijs

De hedendaagse gelovige is hier echter niet bekend mee. Vooral, denk ik, omdat niet 1 daarvan stand houdt.
:)

Verder wat ik bedoelde te zeggen is dat stel er een godsbewijs zou zijn (die wel stand zou houden). Zal het hoogst waarschijnlijk niet passen bij datgene wat er in de --> bijbel, koran etcetera staat.
pi_141489592
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:46 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik heb eigenlijk niet genoeg gedronken voor dit soort gesprekken....
Ik gister wel, voor het eerst in veel jaren een echte kater... :(
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:41:22 #70
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141489634
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:33 schreef Sjarrel78 het volgende:
En dat is van belang omdat? (ik probeer echt je redenatie te volgen)
Je vroeg hoe ik tot de conclusie kwam dat dat ten onrechte is, daar probeer ik je antwoord op te geven. (Ik probeer echt te volgen wat je daar niet aan begrijpt. :P )
pi_141489638
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:54 schreef Sjarrel78 het volgende:

[..]

Denk dat het wel meevalt. Gelovigen, geloven kennen wetenschappelijke hypotheses vaak simpelweg niet. Wel zo makkelijk, want dan kun je gewoon aan je eigen verhaal blijven vasthouden, wel zo prettig, toch? lekker larpen
pi_141489713
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je vroeg hoe ik tot de conclusie kwam dat dat ten onrechte is, daar probeer ik je antwoord op te geven. (Ik probeer echt te volgen wat je daar niet aan begrijpt. :P )
Ik denk dat onze manieren van redeneren, niet erg aan elkaar gewaagd zijn, dat zal het wel zijn.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:43:51 #73
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_141489728
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hier. Niet religie maar nationalisme dus. En zo zijn er nog wel meer oorlogen of conflicten te noemen die niets met religie hadden te maken.
Wikipedia, ze doen hun best zeg maar.... Heb nu niet de tijd om alles bij elkaar te zoeken. Kom wel dit stukje ellende tegen: http://www.wereldoorlog1418.nl/duitse-predikanten/

Was uiteraard niet wat ik zocht :)
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_141489800
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:43 schreef jackson het volgende:

[..]

Wikipedia, ze doen hun best zeg maar....
Hoe bedoel je? Je gaat nu beweren dat iedereen daar maar wat op kan slingeren en Wikipedia niet betrouwbaar is?

quote:
Heb nu niet de tijd om alles bij elkaar te zoeken. Kom wel dit stukje ellende tegen: http://www.wereldoorlog1418.nl/duitse-predikanten/

Nee, dat weerspreekt ook je claim.
pi_141489852
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:43 schreef jackson het volgende:

[..]

Wikipedia, ze doen hun best zeg maar.... Heb nu niet de tijd om alles bij elkaar te zoeken. Kom wel dit stukje ellende tegen: http://www.wereldoorlog1418.nl/duitse-predikanten/

dat stukje is interessant, maar het pleit niet voor je zaak. Er staat duidelijk dat de oorlog eerst uitbrak en als reactie daarop gingen er meer mensen naar de kerk en gingen die predikanten dat zien als teken van God....

Het was dus niet een theologische opleving die naar oorlog leidde, maar andersom, de oorlog zorgde voor de theologie
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:48:30 #76
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_141489870
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:46 schreef Xa1pt het volgende:

Hoe bedoel je? Je gaat nu beweren dat iedereen daar maar wat op kan slingeren en Wikipedia niet betrouwbaar is?

Nee, dat weerspreekt ook je claim.
Wikipedia, het kan betrouwbaarder. Het is in deze niet allemaal onzin hoor.

Het weerspreekt mijn claim, maar we zijn het toch allebei eens dat het enge praat is of niet? Kloppen doet het ook niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:47 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

dat stukje is interessant, maar het pleit niet voor je zaak. Er staat duidelijk dat de oorlog eerst uitbrak en als reactie daarop gingen er meer mensen naar de kerk en gingen die predikanten dat zien als teken van God....

Het was dus niet een theologische opleving die naar oorlog leidde, maar andersom, de oorlog zorgde voor de theologie
Mensen die dat zien als een teken van god zijn compleet de weg kwijt natuurlijk. Het is een nare / enge tekst :{. Ik zie het dus andersom.
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_141489922
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:48 schreef jackson het volgende:

[..]

Wikipedia, het kan betrouwbaarder. Het is in deze niet allemaal onzin hoor.

Het weerspreekt mijn claim, maar we zijn het toch allebei eens dat het enge praat is of niet? Kloppen doet het ook niet.
Ik wilde net een opmerking maken dat het wel aangeeft hoe eng die christenen kunnen denken, inderdaad....
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:55:46 #78
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141490150
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

theorethisch bewijs zal er ook nooit komen.
Vraag hem persoonlijk of hij bestaat en of hij zich aan jou wil openbaren, vraag of hij in je hart komt, en je krijgt gegarandeerd je persoonlijke bewijs. Moet je wel oprecht zijn.
Gewoon doen, je hebt niks te verliezen en je vraag wordt dan ook beantwoord, op een andere manier zal dat nooit gebeuren.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:57:31 #79
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_141490199
Christenen hebben altijd dat geloof maar in hun achterhoofd waardoor een vertroebeling van de waarheid onstaat. Ook grijpen ze alles aan om door een christelijke bril te kijken. Ik moet nu weerleggen waarom de eerste wereld oorlog geen geloofskwestie is, waarbij we er allemaal 10 op kunnen noemen waar dat wel zo was.

Het lijkt me doodvermoeiend eerlijk gezegd :D

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:55 schreef Manke het volgende:

[..]

Vraag hem persoonlijk of hij bestaat en of hij zich aan jou wil openbaren, vraag of hij in je hart komt, en je krijgt gegarandeerd je persoonlijke bewijs. Moet je wel oprecht zijn.
Gewoon doen, je hebt niks te verliezen en je vraag wordt dan ook beantwoord, op een andere manier zal dat nooit gebeuren.
Goed dit was hem hier. Veel plezier iedereen. Heb je vragen? Deze man weet. _O-

:W
-- YOU FOUND YOURSELF --
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:59:50 #80
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141490265
quote:

"Je moet wel geloven dat het een bewijs is, anders zul je het bewijs niet zien." <-- dit lijkt me nogal een cirkelredenering. :)

quote:

Als ik daar al toe in staat was, wat ik niet ben, dan lijken zelfopgelegde illusies me helemaal niet bevordelijk voor mijn begrip van de wereld. Ik zou dat best schadelijk willen noemen.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 15:00:02 #81
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141490270
quote:

[..]

of de hemel wordt bevestigd :P
http://www.spiritsciencea(...)r-universe-at-death/
  dinsdag 24 juni 2014 @ 15:00:21 #82
181126 MouzurX
Misschien?
pi_141490277
Wat een titel van dit topic zeg :')

Allereerst is dan al de vraag "welke god?"

En als écht antwoord kan je al meteen het beginsel vraagstuk neerleggen wat een god redelijk overbodig maakt.
Heelal was er altijd al -> Geen god nodig.
Heelal is op een bepaald punt in tijd/andere dimensie begonnen -> Kan je zeggen dat een god dit heeft gemaakt. -> Vervang nu het woord god in de vorige twee zinnen en zie je dat je geen steek verder bent gekomen.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_141490307
quote:

[..]

Jezelf voor de gek houden noem ik dit.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 15:01:32 #84
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141490328
Ander bewijs zal je niet vinden voor God dan hem zelf te vragen voor bewijs :P
  dinsdag 24 juni 2014 @ 15:02:40 #85
181126 MouzurX
Misschien?
pi_141490361
quote:

[..]

Dit komt een beetje op mij over als mensen die astrologie verhaaltjes uit de krant serieus lezen over hun sterrenbeeld. O ja ik ga iemand belangrijk ontmoeten -> Wie zou het zijn? Ja het is vast die daar! Goh had die waarzegger het toch wel ff goed voor 1/12de van de gehele bevolking.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_141490371
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 15:01 schreef Manke het volgende:
Tja, als je maar graag genoeg wilt dat God bestaat ga je hem vanzelf overal in zien. Heb eens een christen gesproken die het een wonder noemde dat de zon elke dag weer opkomt en dat daar gods grootheid uit blijkt.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 15:03:30 #87
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141490382
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 15:01 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Jezelf voor de gek houden noem ik dit.
ach je kan altijd aan de antipsychotica als het 'bewijs' je niet bevalt :P
pi_141490406
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 15:03 schreef Manke het volgende:

[..]

ach je kan altijd aan de antipsychotica als het 'bewijs' je niet bevalt :P
Gelovigen vergelijken met psychoten vind ik dan wel weer een passende vergelijking. :@
  dinsdag 24 juni 2014 @ 15:04:45 #89
383170 euphoria19
Life is like a dance!!
pi_141490418
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 15:04 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Gelovigen vergelijken met psychoten vind ik dan wel weer een passende vergelijking. :@
_O-
  dinsdag 24 juni 2014 @ 15:04:55 #90
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141490425
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 15:03 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Tja, als je maar graag genoeg wilt dat God bestaat ga je hem vanzelf overal in zien. Heb eens een christen gesproken die het een wonder noemde dat de zon elke dag weer opkomt en dat daar gods grootheid uit blijkt.
als atheist zijnde wil je het niet zo graag genoeg dat je hem ook gaat zien.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 15:05:27 #91
383170 euphoria19
Life is like a dance!!
pi_141490441
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 15:04 schreef Manke het volgende:

[..]

als atheist zijnde wil je het niet zo graag genoeg dat je hem ook gaat zien.
Hoe ziet ie eruit dan? Kan ik hem herkennen als ik 'm zie :D
  dinsdag 24 juni 2014 @ 15:07:00 #92
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141490480
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 15:01 schreef Manke het volgende:
Het vragen is niet het punt. Het gaat erom dat je gelooft dat je een antwoord krijgt.

Maar dat geldt net zoveel voor het stellen van vragen aan grote smurf of het spaghettimonster. Zoals gezegd... dat is een cirkelredenering.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 15:09:15 #93
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141490547
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 15:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het vragen is niet het punt. Het gaat erom dat je gelooft dat je een antwoord krijgt.

Maar dat geldt net zoveel voor het stellen van vragen aan grote smurf of het spaghettimonster. Zoals gezegd... dat is een cirkelredenering.
een atheist verwacht geen antwoord
  dinsdag 24 juni 2014 @ 15:10:36 #94
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141490595
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 15:05 schreef euphoria19 het volgende:

[..]

Hoe ziet ie eruit dan? Kan ik hem herkennen als ik 'm zie :D
niet letterlijk 'zien' :P
  dinsdag 24 juni 2014 @ 15:11:15 #95
383170 euphoria19
Life is like a dance!!
pi_141490612
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 15:10 schreef Manke het volgende:

[..]

niet letterlijk 'zien' :P
zeg dan wat je bedoelt.
pi_141490625
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:57 schreef jackson het volgende:
Christenen hebben altijd dat geloof maar in hun achterhoofd waardoor een vertroebeling van de waarheid onstaat. Ook grijpen ze alles aan om door een christelijke bril te kijken. Ik moet nu weerleggen waarom de eerste wereld oorlog geen geloofskwestie is, waarbij we er allemaal 10 op kunnen noemen waar dat wel zo was.
Er zijn meer oorlogen te noemen die niets met religie te maken hebben, en zo zijn er ook oorlogen geweest waar religie wel een rol speelde. Anyway, jij stelt dat religie de oorzaak is van veel oorlogen. Dat betwijfel ik; religie wordt aangegrepen als legitimering voor een oorlog, maar daarmee is het nog geen oorzaak van een oorlog. De oorzaak van oorlogen en conflicten ligt 'm wat mij betreft vooral in de drang naar macht.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 15:15:58 #97
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141490759
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 15:11 schreef euphoria19 het volgende:

[..]

zeg dan wat je bedoelt.
als je als atheïst aan God vraagt of hij bestaat, verwacht je geen antwoord
pi_141490820
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 15:15 schreef Manke het volgende:

[..]

als je als atheïst aan God vraagt of hij bestaat, verwacht je geen antwoord
En als een welwillende gelovige vraagt of hij bestaat klinkt er opeens een stem uit de hemel?
pi_141490887
Ik vind TS en zijn OP geweldig. Wat je nu dus ziet kun je vergelijken met regen en wormen. Ts = regen en mensen die massaal reageren = de wormen. Wat een beetje regen allemaal niet doet! Prachtig. En waarom komen wormen eigenlijk naar boven als het regent?

Kijk maar:

Door te stampen veroorzaak je trillingen in de grond. Regenwormen zijn daar erg gevoelig voor. Zodra ze de trillingen voelen, kruipen ze omhoog.

Het is niet zeker waarom de wormen naar de oppervlakte komen. Het zou vluchtgedrag kunnen zijn. Misschien denken ze dat de trillingen worden veroorzaakt door hun grootste vijand: de mol. Dan is het natuurlijk wegwezen! Of misschien lijkt het stampen op een fikse regenbui. Als het regent komen wormen naar boven om ondergelopen tunnels te ontvluchten. Het kan ook zijn dat ze het gewoon prettig vinden om tijdens een regenbui even aan de oppervlakte te komen.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 15:21:10 #100
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141490950
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 15:17 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

En als een welwillende gelovige vraagt of hij bestaat klinkt er opeens een stem uit de hemel?
daarvan zullen er veel in de VS zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')