Nogmaals: De taalkundig correcte versie is "de consensus was". Dit gezien het enigszins lastig is uit ervaring te leren gezien er destijds vrijwel geen RX-8's die km-standen bereikt hadden en zowel eigenaren als monteurs tot deze
consensus kwamen. Maar als je dat met de woordenboekdefinitie in de hand ervaring, horlepiep of dingflofbips wilt noemen en daar blij van wordt heb je mijn zegen.
Ik denk niet dat het een kopersmentaliteitsprobleem is, ook 10-20-30 jaar geleden had je genoeg mensen die niet in staat waren iets simpels te doen als olie peilen en bij het minste of geringste de ANWB belden of de auto naar de garage reden - niet iedereen heeft technisch inzicht. Dat die groep groter geworden is geloof ik wel, maar dat doet er weinig aan af dat Mazda destijds (we praten over 5-10 jaar geleden...) de auto als 'gewone' auto aanbood en verkocht. Je kon hem bij elke merkdealer bekijken en bestellen, dat was bij de RX-7 en voorgangers wel anders. Sterker nog, bij de lokale dealer kreeg ik de MX-5NC niet eens mee voor een proefrit 'omdat dit net als de RX-8 een sportauto is die we niet aan iedereen meegeven meneer'

Die heb ik vervolgens in Meppel gehaald waar wel 1 stond die we ook zonder enige problemen meekregen voor een proefrit

Ik snap je verwijzing naar het SF niet echt, gezien men daar 'een beetje werk' nog wel eens wil verwarren met 'zo krokant als een oude italiaan'. Ik geef alleen maar een lijst met de mij bekende duurste kostenposten indien je de genoemde problemen krijgt. Als je geluk hebt overkomt dat je niet of heeft iemand anders het reeds voor je hersteld (dorpels = slecht onderhoud van de afvoer, kap gaat 10-12 jaar mee, dynamo kapot door lang stilstaan in winter, etc.).
Je bent je er overigens wel van bewust dat het plaatsen van
objectief voor een mening zonder enige onderbouwing eerder overkomt als zwaktebod om subjectiviteit te verhullen?
Het waarom ontgaat me overigens, het is volgens mij voor eenieder duidelijk dat het geen serieuze optie is voor je.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van
Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen
team 9000 - Spijker