abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141453430
Nou ja, als je roept

quote:
- Zo snel mogelijk de staatsschuld richting de 0% brengen. Daarnaast heeft het hebben van een begrotingsevenwicht of overschot altijd topprioriteit.
Dan is de vraag hoe je dat gaat betalen en of het financieel haalbaar is toch wel van belang lijkt me :P
pi_141453681
quote:
2s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:13 schreef 99.999 het volgende:
Nou ja, als je roept

[..]

Dan is de vraag hoe je dat gaat betalen en of het financieel haalbaar is toch wel van belang lijkt me :P
True that. Wat ik noemde over de ontwikkelingssamenwerking en zorg lijkt mee een flinke stap op weg. Daarnaast het legaliseren van drugs en het afschaffen van het toeslagensysteem, wat zorgt voor minder verspilling en een legertje overbodige ambtenaren die er dus uit kunnen. Geen idee wat hiervan de opbrengsten zijn, maar ik gok dat je er een eind mee komt.
pi_141454023
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 11:43 schreef robin007bond het volgende:
• Meer focus op welzijn in plaats van welvaart.

• Ongezond eten duurder maken, gezond eten goedkoper.

• Vleestaks

• Gratis OV voor iedereen, maar autorijden flink duurder maken

• Flinke sancties aan bedrijven die lak hebben aan het milieu

• Minder focus op het 'bezitten' van dingen. Hoe ik dit concreet zou willen vormgeven weet ik niet

Deze zaken zouden eigenlijk allemaal behaald kunnen worden met een flinke verlaging van het loon op arbeid, en tegelijkertijd een veel hogere belasting op goederen met sterke sociale kosten (een soort van variabel btw)
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_141455224
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:21 schreef Niek92 het volgende:

[..]

True that. Wat ik noemde over de ontwikkelingssamenwerking en zorg lijkt mee een flinke stap op weg. Daarnaast het legaliseren van drugs en het afschaffen van het toeslagensysteem, wat zorgt voor minder verspilling en een legertje overbodige ambtenaren die er dus uit kunnen. Geen idee wat hiervan de opbrengsten zijn, maar ik gok dat je er een eind mee komt.
Dat gaat je tegenvallen. Als het echt van die wonderoplossingen waren zou men dat al jaren terug hebben toegepast ;)
  maandag 23 juni 2014 @ 21:30:42 #80
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_141467166
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 11:43 schreef robin007bond het volgende:
• Meer focus op welzijn in plaats van welvaart.

• Een verplicht maximum aan uren die je mag werken. Zelf zat ik te denken aan 32 uur. Dit kan de vrouwenemancipatie op de arbeidsmarkt bevorderen, omdat ze nu vaak kiezen voor een parttime baan. Daarnaast zijn er meer argumenten voor te bedenken: https://decorrespondent.n(...)n/256758777-6ba52d30

• Een taal voor heel de Europese Unie. In dat geval dacht ik aan Engels. Landen mogen hun eigen taal nog wel doceren en behouden, maar de nadruk zou echt moeten liggen op tweetaligheid.

• Niet meer moeilijk doen over bijstandsfraude, maar de echte grootschalige fraude aanpakken

• Privatisering in de zorg ongedaan maken

• Een toptarief van 80%. Dit zou ik het liefst Europees willen regelen of zelfs wereldwijd zodat een brain-drain kan worden voorkomen.

• Einde maken aan free-ridende multinationals die NL gebruiken als een belastingparadijs

• Ongezond eten duurder maken, gezond eten goedkoper.

• Vleestaks

• Meer geld naar onderwijs

• Universiteiten moeten academisch blijven. Inmenging van het bedrijfsleven doet af aan de academische vorming van de studenten

• Meer erkenning voor talent in het onderwijs en snellere doorstroom mogelijk maken

• Gratis OV voor iedereen, maar autorijden flink duurder maken

• Legalisering van alle drugs, maar wel professionele voorlichting op scholen hierover

• Flinke sancties aan bedrijven die lak hebben aan het milieu

• Lagere straffen

• Minder focus op het 'bezitten' van dingen. Hoe ik dit concreet zou willen vormgeven weet ik niet

• In het onderwijs meer focus op het ontplooien van studenten. Nu wordt door de overheid een studie gezien als 'investering' voor jezelf, zodat je later dat terug kan verdienen met geld. Er wordt gepraat over een studie in economische termen terwijl het veel meer is dan dat. Leenstelsel afschaffen dus.

• Ontslagrecht versoepelen voor een flexibelere economie, maar hulp vanuit de overheid om werknemers zekerheid te bieden.

• Anticyclisch beleid. In tijden van laagconjunctuur investeren en in tijden van hoogconjunctuur juist op de centen letten

• Meer aandacht voor privacy. Bewaarplicht moet afgeschaft worden

• Banken flink reguleren.

• Nudisme in het openbaar toestaan. Ik vind het gewoon belachelijk dat een overheid moet voorschrijven hoe iemand in het openbaar loopt.

• Meer vrouwen de techniek in krijgen door middel van voorlichtingscampagnes en vrouwelijke technici die hun verhaal doen op scholen. Ook ouders proberen te stimuleren niet alleen stereotype speelgoed voor meisjes en jongens te kopen, zodat ze echt kunnen ontdekken wat het leukste voor ze is

• Bibliotheken moeten literaire klassiekers in de originele taal en vertaald altijd op voorraad hebben.

• Internationale belasting op vermogen

• HRA gefaseerd afschaffen

• Geen overheidssteun voor religieuze scholen
_O_
  maandag 23 juni 2014 @ 21:32:31 #81
pi_141467275
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 12:29 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk ook. :)

Maar als mensen vegetarisch zouden worden omdat vlees heel duur is zou dat nog mooier zijn. ;)
Dit.
  maandag 23 juni 2014 @ 21:34:13 #82
pi_141467356
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:03 schreef Tem het volgende:

[..]

Je vergeet; hoeren neuken en nooit meer werken.
De PVV-stemmer in een notendop. :')
  maandag 23 juni 2014 @ 21:35:14 #83
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_141467412
- Ontwikkelingshulp afschaffen
- Landbouwsubsidie afschaffen
- HRA (gefaseerd) afschaffen
- Visumplicht voor arbeid afschaffen (iedereen mag hier komen werken)
- Import belasting afschaffen, veiligheidscontrole vertienvoudigen (alles wat veilig is mag hier verkocht worden, zonder extra belasting)
- Sociale zekerheid enkel voor Nederlanders
- Minstens 5 jaar bijdragen aan Nederland (lees: werken en belasting betalen) voor in aanmerking komen om Nederlander te worden, dan taaltoets
- Criminele-niet-Nederlanders bij derde overtreding of eerste misdrijf uitzetten, mogen het land niet meer in

En alle punten van robin007bond die niet in strijd zijn met bovenstaande
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  maandag 23 juni 2014 @ 21:48:54 #84
pi_141468164
Wanneer Robin, Deadprez, Droevigepanda, BG en Babewatcher het land zouden regeren, was het hier een klein paradijsje geweest.

Ook voor de rechtse lieden, want alhoewel zij er licht op achteruit zouden gaan in inkomen, zou het bruto nationaal geluk flink stijgen, is er nauwelijks mee criminaliteit, veiligheid op straat dus, is er goed openbaar vervoer voor iedereen en rust en ruimte voor allen.

Zelfs maffiamaatjes Ivo en Fred, die door deze maatregelen hun witwaspraktijken zullen moeten stoppen, zullen er in inkomen op achteruit gaan, maar hun nachtrust zal aanzienlijk verbeteren. Ze zullen nieuwe vriendjes zoeken om mee te spelen, die wel lief zijn en geen bloed aan hun handen hebben.

Het effect van deze politiek wordt in de onderstaande video duidelijk:

_O_

Stemt allen Robin dus. :D

En dat naturisme-idee is grandioos trouwens!
Basisinkomen ben ik ook nog voor, wellicht kan dat er ook nog bij.
pi_141468415
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:21 schreef Niek92 het volgende:

[..]

Ontwikkelingssamenwerking is een kleiner budget dan defensie. Wat je op het één lijkt te willen bezuinigen compenseer je ruimschoots met het andere lijkt mee, hoewel je het niet kwantificeert.

Verder gaf ik juist aan dat mooie verhaaltje over minder managers in de zorg waarschijnlijk weinig effect gaat hebben op de kosten aangezien de stijging daar niet heel veel mee van doen heeft en je van management kunt zeggen wat je wilt, maar ze zijn vaak wel sterk in sturen op kosten, waardoor je daar wellicht juist een averechts effect gaat zien.

Ook de toeslagen en reductie van de belasting kwantificeer je niet, maar ik betwijfel of je daar zo makkelijk een efficiëntieslag maakt en een redelijke reductie compenseert de afschaf van toeslagen waarschijnlijk ruimschoots.

Komt nog bij dat je een overschot wilt en gezien je ambitie een behoorlijk overschot, waardoor je nog veel harder zult moeten snijden.

Ik vrees dat je kostenreductie veel eerder moet zoeken in het drastisch reduceren van de overheidstaken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_141476792
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 09:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is wel wat kort door de bocht om jezelf te baseren op enkel BBP inderdaad. Het is bijvoorbeeld wel aardig dat, wanneer je kijkt naar de economische situatie in het VK, het puur op basis van het BBP erg goed lijkt te gaan. Kijk je echter naar bijvoorbeeld het BBP per inwoner, dan valt het al vies tegen en zo zijn er nog wel wat meer indicatoren die een stuk minder rooskleurig beeld geven.
Ook als je b.v. het BBP per inwoner afzet tegen de inkomensmediaan, dan zie je dat het lang niet altijd iets zegt over de welvaart van de gemiddelde inwoner:
[ afbeelding ]

Er zit natuurlijk wel enig verband tussen, maar het extreem hoge BBP in Ierland en Zwitserland vertaalt zich niet in een significant hoger mediaan inkomen dan b.v. landen als Australië, Canada en de VS die allen een stuk lager BBP per inwoner hebben.
Je geeft al enkele goede argumenten, maar er zijn er meer. Het BBP zegt bijvoorbeeld helemaal niets over de hoeveelheid vrije tijd, schone lucht, natuur en fysieke en mentale gezondheid die iemand 'consumeert'. Deze zaken worden immers geen monetaire waarde geven waardoor ze niet in het BBP tot uitdrukking komen, maar ze hebben natuurlijk wel degelijk invloed op jouw welvaart (of welzijn, als je die term liever gebruikt). Bovendien komt er in het BBP genoeg voor dat helemaal niet nuttig is, zo stijgt het na een natuurramp omdat vernietigd kapitaal vervangen moet worden.

Hell, toen enkele weken geleden bleek dat door de hoge temperaturen mensen meer geld te besteden hadden voor andere zaken dan hun verwarming (wat erg positief is), was heel Den Haag in rep en roer omdat daardoor het heilige BBP even gedaald was, enkel vanwege het lagere energieverbruik.

Vond de kreet 'meer focus op welzijn ipv enkel op welvaart' van Robin dan ook eerder logisch dan raar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaas- op 24-06-2014 12:22:33 (Taalfouten, had ik vannacht niet door) ]
pi_141481537
quote:
14s.gif Op maandag 23 juni 2014 15:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Makkelijk: stoppen met ontwikkelingssamenwerking, cultuursubsidies en duurzaamheid.

Dat levert al snel een miljardje of 900 op.
Lol dat zijn echt minieme kostenposten op de rijksbegroting, je hebt je gek laten maken door Wilders en Rutte.
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_141481568
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 10:17 schreef WJMW het volgende:

[..]

Lol dat zijn echt minieme kostenposten op de rijksbegroting, je hebt je gek laten maken door Wilders en Rutte.
Poets je sarcasmeradar eens op.
pi_141481589
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 10:17 schreef WJMW het volgende:

[..]

Joh.

Gast, 900 miljard euro is drie miljoenennota's.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 24 juni 2014 @ 10:38:44 #90
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_141482114
- Einde monarchie, begin republiek
- Afschaffen kunstsubsidies
- HRA helemaal afschaffen in een periode van 30 jaar
- Huizenkopers dienen 10% van het koopbedrag in te leggen bij het kopen van een huis
- Vermindering EU-afdracht
- Uiteindelijke opdeling van Europa in delen
- Toetsingsverbod Grondwet afschaffen
- Instellen constitutioneel hof
- Digitalisering eenvoudige rechtszaken
- Bezuinigen op bureaucratie in de zorg (wegsnijden managementlagen)
- Ziekenfondspakket inkrimpen als dingen tegen een redelijke prijs op de markt zijn te verkrijgen
- Taks op ongezond eten
- Belasting op vermogen verhogen
pi_141482427
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 10:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Poets je sarcasmeradar eens op.
Nou ja, wij kennen Koos, maar veel mensen lijken hier serieus te geloven dat het om dergelijke bedragen handelt. Lekker roepen dat bijstandsfraudeurs keihard moeten worden aangepakt om te besparen klinkt leuk, maar de totale uitgaven aan bijstandsuitkeringen liggen in de orde van grootte van 4,5 miljard per jaar, terwijl de uitgaven aan de AOW 32 miljard zijn.
Leuke riedeltjes over dergelijke relatief marginale posten en vermeende efficiencyslagen zijn natuurlijk leuk omdat ze de illusie in stand houden dat wij bijvoorbeeld nog op staatskosten riant kunnen blijven zorgen voor onze bejaarden, maar de realiteit is anders. AOW is met afstand de grootste kostenpost, op respectabele afstand gevolgd door arbeidsongeschiktheidsuitkeringen in de orde van grootte van 13-14 miljard. Daarna komt de WW met een miljard of 5 en dan pas de bijstand met 4,5 miljard.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_141482627
Ja, dat is ook wel weer waar. Men heeft geen flauw benul van wat voor bedragen er omgaan in de rijksbegroting.
pi_141484720
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 10:57 schreef 99.999 het volgende:
Ja, dat is ook wel weer waar. Men heeft geen flauw benul van wat voor bedragen er omgaan in de rijksbegroting.
Gelukkig vertelt de GBL ons altijd haarfijn wat die bedragen zijn. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_141484983
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 10:38 schreef IkeDubaku99 het volgende:
- Taks op ongezond eten
Hoe ga je die praktisch vormgeven?
pi_141490337
-Vrije keuze in oude dag voorziening
-Afschaffen van Provinciale staten
-Plan van aanpak om de staatsschuld naar 0 te brengen
-Afschaffen van erfpacht
-Sociale huur 100% inkomensgebonden
-100% opendata van overheidsdiensten
-Iedere organisatie die overheidssubsidie gebruikt moet zijn financiële huishouding publiceren
-Gelovige instanties worden op zelfde manier behandeld als sportclubs
-Plan van aanpak om onderwijs naar hoger niveau te brengen
-Belastingen worden exclusief gebruikt voor het doel waar ze voor worden geheven
-Kamerleden mogen slechts 2 termijnen zitting nemen
-Speciale toezichthouders met grote bevoegdheden die de overheid controleren op privacywetgeving
-EU puur als samenwerking, niet als regelgever
-Iedere werkende burger mag 4 uur per week vrijwilligerswerk doen, de werkgever word hier belastingtechnisch niet de dupe van.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_141490836
quote:
-Gelovige instanties worden op zelfde manier behandeld als sportclubs
Dan bedoel je vast niet dat gelovige clubs veel meer subsidie moeten gaan krijgen :P?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 15:20:22 #97
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141490917
Opvallend weinig reacties op mijn lijstje, dat zie ik als een goed iets.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_141492581
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 15:20 schreef Fir3fly het volgende:
Opvallend weinig reacties op mijn lijstje, dat zie ik als een goed iets.
Dan wil ik wel op een puntje reageren:
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 19:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

• Afschaffen basispakket, zorgverzekeraars zijn compleet vrij in het samenstellen van pakketten. Met de voorwaarde dat alle rekeningen door de klanten (patiënten) worden ingezien en betaald/goedgekeurd. Zodat iedereen een duidelijk overzicht heeft over de kosten van zijn/haar gezondheidszorg en verzekeringsmaatschappijen door de markt gedwongen worden goede service voor lage kosten te leveren.
Volgens mij heb je als gezond mens geen flauw idee wat voor ziektes je allemaal kan krijgen en welke behandeling bij welk ziekenhuis je in-het-geval-dat vergoed zou willen hebben. Dus ik vind het een slecht idee.

Een paar algemene parameters (wel of geen tandarts, restitutie of natura, 80% dekking onbeperkt of 100% dekking tot 500 euro, ik noem maar wat) is denk ik het maximale wat je als normaal mens kan overzien.
pi_141492586
En verder, wat me zo te binnen schiet:
• Afschaffing van het toetsingsverbod en invoering van een constitutioneel hof
• Zo veel mogelijk decentralisatie naar de provincie en gemeente. Grote gemeenten opdelen en taken evt. overhevelen naar de provincie.
• In eerste instantie geen erf-/schenkingsbelasting voor productieve investeringen. Als je aandelen of een familiebedrijf overneemt of erft, dan moet je pas belast worden op het moment dat je de boel verkoopt.
• Invoering van een omgekeerde toepassing van voorwaardelijke opzet / bewuste schuld: schulduitsluiting of strafvermindering indien het slachtoffer zich bewust heeft blootgesteld aan een bepaald risico
• Hervorming van het UWV naar een instantie die als eerste prioriteit heeft om mensen aan een baan te helpen (of goed te begeleiden op weg naar ZZP'er) ipv. alleen maar te zoeken naar een stok om mee te slaan
• Meer geld naar defensie
• Leerplicht t/m 18 jaar, die streng gehandhaafd wordt. Mbo-opleidingen zo veel mogelijk als beroepsbegeleidende leerweg aanbieden.
• HRA afbouwen; aanpassing van de huurwoningmarkt zodat de grens tussen sociale huur en vrije sector niet wordt bepaald door de woning zelf, maar ervan afhankelijk is of de overheid via WSW/CFV garant staat.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2014 16:03:53 ]
  dinsdag 24 juni 2014 @ 16:06:19 #100
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141492753
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan wil ik wel op een puntje reageren:

[..]

Volgens mij heb je als gezond mens geen flauw idee wat voor ziektes je allemaal kan krijgen en welke behandeling bij welk ziekenhuis je in-het-geval-dat vergoed zou willen hebben. Dus ik vind het een slecht idee.

Een paar algemene parameters (wel of geen tandarts, restitutie of natura, 80% dekking onbeperkt of 100% dekking tot 500 euro, ik noem maar wat) is denk ik het maximale wat je als normaal mens kan overzien.
Wellicht. Maar ik wil simpelweg forceren dat mensen zelf over hun zorgkosten gaan nadenken, want dat is nu het grote probleem. Dus laten we beginnen met een kleiner basispakket en elke rekening zelf betalen of eerst ter goedkeuring inzien. Op dit moment is het grote probleem dat er een markt is zonder marktwerking. Druk mensen maar eens onder de neus wat zo'n simpele operatie nou kost. Dan gaan mensen vanzelf zich afvragen of dat niet goedkoper kan en dan kan de markt (de patienten/consumenten van zorg) op gang komen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')