abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 juni 2014 @ 21:02:35 #251
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_141383093
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 20:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik vind agnosticisme een vorm van luiheid. Een soort excuus om er maar niet meer over na te hoeven denken. Maar ieder zijn ding.

Mwah, ik heb niet van de ene op de andere dag besloten dat ik agnostisch zou worden. Maar je zegt dus eigenlijk wel dat religieuzen ook nadenken. Dat vind ik heel tof van je ^O^.
quote:
Daarnaast zijn de religies waar het hier over gaat geen gok naar waarheid, maar een claim op waarheid en dan niet op basis van redelijkheid, maar op basis van dogma's. Dat kun je ze zelf ook vragen en ze zullen dat beamen.

Jij verschilt dan niet zo heel veel van ze, als je vind dat alleen mensen die jouw mening delen gelijk hebben.
quote:
Mijn normen en waarden zijn niet zo eng hoor. De enige daarvan waar veel mensen het niet mee eens zullen zijn, zijn zaken waar het gaat om de mensenrechten. Ik vind die nogal belangrijk; veel religieuzen hebben daar juist lak aan.

Wist je trouwens dat in de VS religieuzen gemiddeld veel meer geld geven aan goede doelen dan niet-religieuzen? Blijkbaar geven niet-religieuzen dus ook niet zoveel om mensenrechten.
quote:
Voorbeeldje? Het homohuwelijk. Wat kan mij het nou schelen met wat voor mensen andere mensen willen trouwen? Ik vind het leuk als ze gelukkig zijn. Als mensen daartegen ageren en het zelfs weten te blokkeren, dan keur ik dat af. Ben ik dan de slechte partij?
Hoezo ben jij de goede partij? Dus omdat jij het idee hebt dat jij gelijk hebt en een goed persoon bent, is dat ook de waarheid? Het onderscheid tussen goed en kwaad is nogal subjectief.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 21:04:33 #252
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_141383196
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik mag homoseksualiteit strafbaar aken, want dat is vrijheid. Vat ik dat zo goed samen?
Nee, dat doe je niet, want ik heb het niet over strafbaar maken. OK, dat staat inderdaad niet letterlijk in mijn post.

Jij mag vinden dat iedereen vrijheid van liefde dient te hebben. Je buurman mag vinden dat homoseksualiteit een ziekte is. Wat je buurman natuurlijk weer niet mag doen is een homo verrot schoppen.
Wat vind je trouwens van je overbuurman die liefde met kinderen van 12 ook wel prima vindt?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_141383207
*O*
pi_141383215
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, vele religieuzen hebben geen problemen met vrije partnerkeuze. Het is meer een cultureel familiedingetje. Zoals blanke Nederlanders het minder vinden als de dochter met een Marokkaan thuiskomt, ookal zijn ze geen racisten.
En nogmaals: ik heb er geen enkel probleem mee als mensen dingen geloven die ik absurd vind. Echt niet. Andersom zal vast hetzelfde gelden. Het enige waar ik een probleem van maak is waar mensen anderen zaken gaan opleggen vanwege die religie.

quote:
Nou wordt ie mooi. Jij gaat eerst eventjes alle gelovigen "geestesziek" noemen en daarna nog "vele religieuzen inhumaan" en dan klagen over 'persoonlijke aanvallen'. :')
Dat is het grote verschil tussen een mening die beledigend kan zijn, en een opzettelijke aanval. Maar als ik dat verkeerd heb gezien: geen probleem.
pi_141383326
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:05 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En nogmaals: ik heb er geen enkel probleem mee als mensen dingen geloven die ik absurd vind. Echt niet. Andersom zal vast hetzelfde gelden. Het enige waar ik een probleem van maak is waar mensen anderen zaken gaan opleggen vanwege die religie.
En dat is dus echt niet overal het geval.

Als je de extremen uit de media pikt en daarop je wereldbeeld vormt, sja, dan wel, maar dan ben je sowieso niet bezig met een beetje serieuze analyse van hoe religieuzen zijn/doen.

quote:
Dat is het grote verschil tussen een mening die beledigend kan zijn, en een opzettelijke aanval. Maar als ik dat verkeerd heb gezien: geen probleem.
Nee, als ik stel dat jij "antireligieus" bent, dan baseer ik dat op je posts hier. Dus op jouw mening.
Als jij stelt dat 5 miljard mensen "geestesziek" zijn, dan heb je een hoop meer om te bewijzen, succes.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141383365
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:02 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Mwah, ik heb niet van de ene op de andere dag besloten dat ik agnostisch zou worden. Maar je zegt dus eigenlijk wel dat religieuzen ook nadenken. Dat vind ik heel tof van je ^O^.

Tof. Thanks.

quote:
Jij verschilt dan niet zo heel veel van ze, als je vind dat alleen mensen die jouw mening delen gelijk hebben.
Ho. Er is een groot verschil tussen meningen en feiten.

quote:
Wist je trouwens dat in de VS religieuzen gemiddeld veel meer geld geven aan goede doelen dan niet-religieuzen? Blijkbaar geven niet-religieuzen dus ook niet zoveel om mensenrechten.
O, dat wist ik niet. Waar kan ik dat nalezen?

quote:
Hoezo ben jij de goede partij? Dus omdat jij het idee hebt dat jij gelijk hebt en een goed persoon bent, is dat ook de waarheid? Het onderscheid tussen goed en kwaad is nogal subjectief.
Hier vind ik echt dat je ongelijk hebt. Je kunt wat mij betreft echt niet stellen dat het strafbaar stellen van homoseksualiteit gelijkwaardig is aan acceptatie daarvan. Vind je dat echt?
pi_141383388
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:04 schreef Janneke141 het volgende:
Wat vind je trouwens van je overbuurman die liefde met kinderen van 12 ook wel prima vindt?
Interessant dat jij dat vraagt. Jij wil volledige vrijheid van onderwijs, dus ook als docenten stellen dat seks met kinderen van 12 helemaal niet zo raar is.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_141383464
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:08 schreef Jigzoz het volgende:
het strafbaar stellen van homoseksualiteit

Daar gaat je argument. Heel Zuid-Amerika is katholiek en je mag in Argentinië en Uruguay trouwen en hier samenwonen.

pi_141383524
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En dat is dus echt niet overal het geval.

Als je de extremen uit de media pikt en daarop je wereldbeeld vormt, sja, dan wel, maar dan ben je sowieso niet bezig met een beetje serieuze analyse van hoe religieuzen zijn/doen.

Kom maar met een gematigd voorbeeld dan.

Sorry, dat was flauw. Nogmaals: religieuzen die hun denkbeelden niet opleggen aan anderen: geen enkel punt. Mensen moeten maar geloven wat ze willen. Echt.

quote:
Nee, als ik stel dat jij "antireligieus" bent, dan baseer ik dat op je posts hier. Dus op jouw mening.
Ik bedoelde meer de toon, maar ik kan dat ook verkeerd gelezen hebben. Laten we het daarop houden.

Ja, ik heb inderdaad een stevige afkeer van de traditionele religies.
quote:
Als jij stelt dat 5 miljard mensen "geestesziek" zijn, dan heb je een hoop meer om te bewijzen, succes.
Oké. Als mensen allerlei wezens waarnemen die eigenlijk helemaal niet bestaan, zou je dat dan geestesziek noemen?
pi_141383549
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Daar gaat je argument. Heel Zuid-Amerika is katholiek en je mag in Argentinië en Uruguay trouwen en hier samenwonen.
Dat is dus de zaken omkeren.
pi_141383648
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:11 schreef Jigzoz het volgende:
Oké. Als mensen allerlei wezens waarnemen waar IK, Jigzoz, het bestaan niet van kan bewijzen
Fixed.

quote:
zou je dat dan geestesziek noemen?
Ik ben geen psychiater en zou dat dus niet kunnen.

Mensen in Europa met een meer dan heilig geloof in De Wet en De Staat, vind ik eerlijk gezegd enger dan mensen die een persoonlijke relatie met (hun) God hebben, zoals de meeste gelovigen.

pi_141383675
quote:

[..]

Dat is dus de zaken omkeren.
Nee. Het ondergraaft je eigen claim, dat "homoseksualiteit en religie niet samengaan" (vrij vertaald).

pi_141383779
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Fixed.
Prima, dan geloof je er wel in. Echt geen punt.

quote:
Ik ben geen psychiater en zou dat dus niet kunnen.

Ik ken er toevallig een vrij goed (en hij deelt mijn visie op theïstische religies absoluut niet), maar hij was het met me eens.

Kleine (nou ja, eigenlijk grote) nuance: hij voegde eraan toe dat er eigenlijk pas sprake is van een geestesziekte als de persoon in kwestie er daadwerkelijk last van ondervindt.
pi_141383812
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee. Het ondergraaft je eigen claim, dat "homoseksualiteit en religie niet samengaan" (vrij vertaald).
Dan vertaal je dat totaal verkeerd. Ik ken een homoseksuele dominee. Waarom zou ik dat ontkennen?
pi_141383894
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Prima, dan geloof je er wel in. Echt geen punt.
Dat doe ik niet, maar ik noem ook niet mensen die dat wel doen "geestesziek". :')

quote:
Ik ken er toevallig een vrij goed (en hij deelt mijn visie op theïstische religies absoluut niet), maar hij was het met me eens.
Ah, dan moet het wel waar zijn.

quote:
Kleine (nou ja, eigenlijk grote) nuance: hij voegde eraan toe dat er eigenlijk pas sprake is van een geestesziekte als de persoon in kwestie er daadwerkelijk last van ondervindt.
Een nuance die jij -bewust- niet maakt.

pi_141383929
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dan vertaal je dat totaal verkeerd. Ik ken een homoseksuele dominee. Waarom zou ik dat ontkennen?
Waarom dan je belachelijke claim dat "vele religieuzen" "niets van [jouw] mensenrechten moeten hebben"?

Ben je zo slecht behandeld door een religieus figuur dat je nu zo extremistisch antireligieus denkt?

pi_141383939
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat doe ik niet, maar ik noem ook niet mensen die dat wel doen "geestesziek". :')

[..]

Ah, dan moet het wel waar zijn.

[..]

Een nuance die jij -bewust- niet maakt.
Hé, even tussendoor: ik vind het leuk om het over dit soort dingen te hebben, maar ik heb geen zin om me de hele tijd te verdedigen voor standpunten die ik niet heb.
pi_141383978
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hé, even tussendoor: ik vind het leuk om het over dit soort dingen te hebben, maar ik heb geen zin om me de hele tijd te verdedigen voor standpunten die ik niet heb.
Ik haal slechts je eigen woorden aan, dus niks geen stromannen.

pi_141383981
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom dan je belachelijke claim dat "vele religieuzen" "niets van [jouw] mensenrechten moeten hebben"?
Moet ik je serieus voorbeelden gaan aandragen?
pi_141383993
quote:
12s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik haal slechts je eigen woorden aan, dus niks geen stromannen.
Houd het dan ook bij wat ik zei.
pi_141384006
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Houd het dan ook bij wat ik zei.
Dat doe ik.

pi_141384038
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Moet ik je serieus voorbeelden gaan aandragen?
Individuele voorbeelden zijn relevant als je eventjes 5 miljard mensen als "geesteszieke inhumane mensen" afschildert?

Wat ik al zei; als je je extremistische visie uit de media haalt, ben je sowieso verloren.

pi_141384046
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat doe ik.
Dan lees ik blijkbaar bijzonder slecht. Maar oké, laten we het daarop houden.
pi_141384070
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Individuele voorbeelden zijn relevant als je eventjes 5 miljard mensen als "geesteszieke inhumane mensen" afschildert?

Wat ik al zei; als je je extremistische visie uit de media haalt, ben je sowieso verloren.
Nee hoor. Ik kan ook voorbeelden noemen waar tientallen miljoenen mensen tegelijk dergelijke opvattingen aanhangen. Jij ook.
pi_141384092
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik kan ook voorbeelden noemen waar tientallen miljoenen mensen tegelijk dergelijke opvattingen aanhangen. Jij ook.
Ah, jij weet wat tientallen miljoenen mensen denken? Knap. Heel knap.

pi_141384134
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah, jij weet wat tientallen miljoenen mensen denken? Knap. Heel knap.
Tof hè? Da's dan weer een van de voordelen van democratie.
pi_141384206
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Tof hè? Da's dan weer een van de voordelen van democratie.
:? :?

pi_141384347
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:? :?
Wetten en regeringsbeleid vloeien voort uit democratisch genomen beslissingen. Of niet?
  zaterdag 21 juni 2014 @ 21:30:18 #279
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_141384406
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:08 schreef Jigzoz het volgende:
Ho. Er is een groot verschil tussen meningen en feiten.
Inderdaad, want feiten ≠ meningen, inclusief de jouwe.
quote:
O, dat wist ik niet. Waar kan ik dat nalezen?

http://usatoday30.usatoda(...)ity-study/57159760/1
quote:
Hier vind ik echt dat je ongelijk hebt. Je kunt wat mij betreft echt niet stellen dat het strafbaar stellen van homoseksualiteit gelijkwaardig is aan acceptatie daarvan. Vind je dat echt?
Ik vind het zeker niet gelijkwaardig, maar dat betekent niet dat mijn mening ook de juiste is. Dat kan ook helemaal niet, want meningen zijn subjectief.
pi_141384492
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:30 schreef Leafeon672 het volgende:
Ik vind het zeker niet gelijkwaardig, maar dat betekent niet dat mijn mening ook de juiste is. Dat kan ook helemaal niet, want meningen zijn subjectief.
Om maar even met een godwin aan te komen, het moet er per definitie tenslotte een keer van komen, dan is nazisme dus in principe gelijkwaardig aan humanisme, want het gaat slechts om een verschil van mening.

Of gaat dat dan weer te ver?
pi_141384509
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wetten en regeringsbeleid vloeien voort uit democratisch genomen beslissingen. Of niet?
Welnee. Of denk jij dat 50+% van de Nederlandse bevolking achter de beslissingen staat die politici nemen? Nederland is voor pensioenpotten leegroven, voor oorlog in Irak, voor oorlog in Afghanistan? Alleen maar omdat een "democratisch gekozen" (via het parlement, dat dan weer wel) regering die dingen besliste?

Jouw democratie-liefde vind ik ook enger dan de "geestesziekte" van religieuzen. Je begrijpt er bar weinig van zie ik, helaas.

zaterdag 21 juni 2014 @ 21:32:57 #282
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141384543
Gaan nu wel erg off-topic...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 21 juni 2014 @ 21:33:33 #283
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_141384570
quote:

[..]

Kom maar met een gematigd voorbeeld dan.

Sorry, dat was flauw. Nogmaals: religieuzen die hun denkbeelden niet opleggen aan anderen: geen enkel punt. Mensen moeten maar geloven wat ze willen. Echt.

[..]

Ik bedoelde meer de toon, maar ik kan dat ook verkeerd gelezen hebben. Laten we het daarop houden.

Ja, ik heb inderdaad een stevige afkeer van de traditionele religies.

[..]

Oké. Als mensen allerlei wezens waarnemen die eigenlijk helemaal niet bestaan, zou je dat dan geestesziek noemen?
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Jullie meningen, en natuurlijk ook homohuwelijk in zuid amerika vind ik natuurlijk allemaal zeer fascinerend enzo, maar wellicht, klein ideetje, is het een mogelijkheid daarmee niet het hele topic over te nemen?

Als je wil hè, voel je vooral niet belast ontopic (beleid VK) te posten of andere mensen ertussen te laten die dat wel willen
Laffe huichelaar
pi_141384633
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Welnee. Of denk jij dat 50+% van de Nederlandse bevolking achter de beslissingen staat die politici nemen?
Doorgaans wel ja. Zeker waar het om principiële zaken gaat.
quote:
Nederland is voor pensioenpotten leegroven, voor oorlog in Irak, voor oorlog in Afghanistan? Alleen maar omdat een "democratisch gekozen" (via het parlement, dat dan weer wel) regering die dingen besliste?
Ja. Achteraf gezien vaak toch maar niet, maar goed.

quote:
Jouw democratie-liefde vind ik ook enger dan de "geestesziekte" van religieuzen. Je begrijpt er bar weinig van zie ik, helaas.
Hmja, en dit bedoelde ik dus met die persoonlijke aanvallen.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 21:35:10 #285
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_141384660
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:33 schreef timmmmm het volgende:

[..]

[..]

Jullie meningen, en natuurlijk ook homohuwelijk in zuid amerika vind ik natuurlijk allemaal zeer fascinerend enzo, maar wellicht, klein ideetje, is het een mogelijkheid daarmee niet het hele topic over te nemen?

Als je wil hè, voel je vooral niet belast ontopic (beleid VK) te posten of andere mensen ertussen te laten die dat wel willen
Wordt er een keer een fatsoenlijke discussie gevoerd, is het weer niet goed :').
pi_141384684
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:33 schreef timmmmm het volgende:

[..]

[..]

Ja, je hebt gelijk. Ik taai af.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 21:39:24 #287
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_141384853
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 18:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hé, waar jij blij van wordt moet jij weten. Als je er maar geen kinderen mee infecteert. Ik ben niet voor een verbod op religie, maar ik vind dat het een bewuste keuze moet zijn. Iets voor boven de 18 dus.
Ik vind dit op zich ook niet zo'n gek beleid van de VK. Op school dan, ik vind niet dat je mensen kan verplichten thuis bepaalde moraal wel of juist niet aan hun kinderen over te brengen.

Mogen ze van mij hier ook wel doen. Samen met vakken als levensbeschouwing en maatschappijleer, waar je toch een bepaald wereldbeeld opgedrongen wordt. Dat is niet aan de staat en dus niet aan scholen
Laffe huichelaar
pi_141384934
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:39 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik vind dit op zich ook niet zo'n gek beleid van de VK. Op school dan, ik vind niet dat je mensen kan verplichten thuis bepaalde moraal wel of juist niet aan hun kinderen over te brengen.

Mogen ze van mij hier ook wel doen. Samen met vakken als levensbeschouwing en maatschappijleer, waar je toch een bepaald wereldbeeld opgedrongen wordt. Dat is niet aan de staat en dus niet aan scholen
Levensbeschouwing wordt alleen gegeven op bijzondere scholen en daar gaat het hier volgens mij niet om. Bij maatschappijleer wordt geen wereldbeeld opgedrongen, maar wordt de maatschappij uitgelegd. Althans, dat is de bedoeling.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 21:43:59 #289
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_141385043
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 21:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Levensbeschouwing wordt alleen gegeven op bijzondere scholen en daar gaat het hier volgens mij niet om. Bij maatschappijleer wordt geen wereldbeeld opgedrongen, maar wordt de maatschappij uitgelegd. Althans, dat is de bedoeling.
Dat is de bedoeling ja. Maar in de praktijk gebeurt het wel bijzonder vaak. Levensbeschouwing is in de kern ook gewoon een kijk geven op verschillende levensovertuigingen, maar in de praktijk wordt dat ook bijzonder vaak misbruikt om de eigen levensbeschouwing te verkopen. Net als politieke beelden tijdens maatschappijleer
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')