Tof hè? Da's dan weer een van de voordelen van democratie.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah, jij weet wat tientallen miljoenen mensen denken? Knap. Heel knap.
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Tof hè? Da's dan weer een van de voordelen van democratie.
Inderdaad, want feiten ≠ meningen, inclusief de jouwe.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:08 schreef Jigzoz het volgende:
Ho. Er is een groot verschil tussen meningen en feiten.
http://usatoday30.usatoda(...)ity-study/57159760/1quote:O, dat wist ik niet. Waar kan ik dat nalezen?
Ik vind het zeker niet gelijkwaardig, maar dat betekent niet dat mijn mening ook de juiste is. Dat kan ook helemaal niet, want meningen zijn subjectief.quote:Hier vind ik echt dat je ongelijk hebt. Je kunt wat mij betreft echt niet stellen dat het strafbaar stellen van homoseksualiteit gelijkwaardig is aan acceptatie daarvan. Vind je dat echt?
Om maar even met een godwin aan te komen, het moet er per definitie tenslotte een keer van komen, dan is nazisme dus in principe gelijkwaardig aan humanisme, want het gaat slechts om een verschil van mening.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:30 schreef Leafeon672 het volgende:
Ik vind het zeker niet gelijkwaardig, maar dat betekent niet dat mijn mening ook de juiste is. Dat kan ook helemaal niet, want meningen zijn subjectief.
Welnee. Of denk jij dat 50+% van de Nederlandse bevolking achter de beslissingen staat die politici nemen? Nederland is voor pensioenpotten leegroven, voor oorlog in Irak, voor oorlog in Afghanistan? Alleen maar omdat een "democratisch gekozen" (via het parlement, dat dan weer wel) regering die dingen besliste?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wetten en regeringsbeleid vloeien voort uit democratisch genomen beslissingen. Of niet?
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kom maar met een gematigd voorbeeld dan.
Sorry, dat was flauw. Nogmaals: religieuzen die hun denkbeelden niet opleggen aan anderen: geen enkel punt. Mensen moeten maar geloven wat ze willen. Echt.
[..]
Ik bedoelde meer de toon, maar ik kan dat ook verkeerd gelezen hebben. Laten we het daarop houden.
Ja, ik heb inderdaad een stevige afkeer van de traditionele religies.
[..]
Oké. Als mensen allerlei wezens waarnemen die eigenlijk helemaal niet bestaan, zou je dat dan geestesziek noemen?
Jullie meningen, en natuurlijk ook homohuwelijk in zuid amerika vind ik natuurlijk allemaal zeer fascinerend enzo, maar wellicht, klein ideetje, is het een mogelijkheid daarmee niet het hele topic over te nemen?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Daar gaat je argument. Heel Zuid-Amerika is katholiek en je mag in Argentinië en Uruguay trouwen en hier samenwonen.
Doorgaans wel ja. Zeker waar het om principiële zaken gaat.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welnee. Of denk jij dat 50+% van de Nederlandse bevolking achter de beslissingen staat die politici nemen?
Ja. Achteraf gezien vaak toch maar niet, maar goed.quote:Nederland is voor pensioenpotten leegroven, voor oorlog in Irak, voor oorlog in Afghanistan? Alleen maar omdat een "democratisch gekozen" (via het parlement, dat dan weer wel) regering die dingen besliste?
Hmja, en dit bedoelde ik dus met die persoonlijke aanvallen.quote:Jouw democratie-liefde vind ik ook enger dan de "geestesziekte" van religieuzen. Je begrijpt er bar weinig van zie ik, helaas.
Wordt er een keer een fatsoenlijke discussie gevoerd, is het weer niet goedquote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
[..]
Jullie meningen, en natuurlijk ook homohuwelijk in zuid amerika vind ik natuurlijk allemaal zeer fascinerend enzo, maar wellicht, klein ideetje, is het een mogelijkheid daarmee niet het hele topic over te nemen?
Als je wil hè, voel je vooral niet belast ontopic (beleid VK) te posten of andere mensen ertussen te laten die dat wel willen
Ja, je hebt gelijk. Ik taai af.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
[..]
Jullie meningen, en natuurlijk ook homohuwelijk in zuid amerika vind ik natuurlijk allemaal zeer fascinerend enzo, maar wellicht, klein ideetje, is het een mogelijkheid daarmee niet het hele topic over te nemen?
Als je wil hè, voel je vooral niet belast ontopic (beleid VK) te posten of andere mensen ertussen te laten die dat wel willen
Ik vind dit op zich ook niet zo'n gek beleid van de VK. Op school dan, ik vind niet dat je mensen kan verplichten thuis bepaalde moraal wel of juist niet aan hun kinderen over te brengen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 18:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hé, waar jij blij van wordt moet jij weten. Als je er maar geen kinderen mee infecteert. Ik ben niet voor een verbod op religie, maar ik vind dat het een bewuste keuze moet zijn. Iets voor boven de 18 dus.
Levensbeschouwing wordt alleen gegeven op bijzondere scholen en daar gaat het hier volgens mij niet om. Bij maatschappijleer wordt geen wereldbeeld opgedrongen, maar wordt de maatschappij uitgelegd. Althans, dat is de bedoeling.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik vind dit op zich ook niet zo'n gek beleid van de VK. Op school dan, ik vind niet dat je mensen kan verplichten thuis bepaalde moraal wel of juist niet aan hun kinderen over te brengen.
Mogen ze van mij hier ook wel doen. Samen met vakken als levensbeschouwing en maatschappijleer, waar je toch een bepaald wereldbeeld opgedrongen wordt. Dat is niet aan de staat en dus niet aan scholen
Dat is de bedoeling ja. Maar in de praktijk gebeurt het wel bijzonder vaak. Levensbeschouwing is in de kern ook gewoon een kijk geven op verschillende levensovertuigingen, maar in de praktijk wordt dat ook bijzonder vaak misbruikt om de eigen levensbeschouwing te verkopen. Net als politieke beelden tijdens maatschappijleerquote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Levensbeschouwing wordt alleen gegeven op bijzondere scholen en daar gaat het hier volgens mij niet om. Bij maatschappijleer wordt geen wereldbeeld opgedrongen, maar wordt de maatschappij uitgelegd. Althans, dat is de bedoeling.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |