abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:52:05 #1
378192 -mandy-
I am who I am
pi_141265321
Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:55:18 #2
378192 -mandy-
I am who I am
pi_141265500
Laatste post uit het vorige topic:
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:47 schreef LadyBlack het volgende:
Oeh traplopen, dat ga ik doen net als KJ; altijd zelf onderaan om evt op te vangen.
Mijn oma is overleden tgv een val van de trap, dus ook ik ben er niet dol op :X

Verder was de dag hier echt een eitje! *O* Na de lunch (met hun vader er nog bij), nog even gespeeld en toen de heren op bed gelegd. E en ik lekker beneden getut, en toen de eerste daarvan wakker werd was zn moeder er alweer en heb ik E in bed gelegd :s

En daarna nog mooi voetbal gekeken met nog een vriendin + dreumes w/
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:55:39 #3
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141265527
Ohja Mandy, E's eerste tekening is ook ingelijst :D Die was namelijk voor oma's 65e verjaardag! En hoewel het echt maar wat gepriegel was en ik de meeste strepen zelf had gezet, was oma toch reuzeblij oO< Net als papa laatst met de vingerverfcreatie :') O+
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:58:41 #4
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141265710
Vanmiddag was zo schattig: ik ging de peuter in bed leggen, en moest daarvoor de twee dreumesen even alleen beneden laten. Allebei aan het piepen...

Kom ik even later beneden; hebben ze elk van die fisherprice bekertjes in handen en zitten oergenoeglijk te spelen. En allebei tegelijk: "Haaaii"

O+!
pi_141265821
Goitske fijn dat Teun weer thuis is

LB super gedaan dus *O*
(Jij gaat nu ook voor een tweeling)

Mandy mooi tekening. Kleine kunstenaar O+
  woensdag 18 juni 2014 @ 22:03:07 #6
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141265958
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 18 juni 2014 22:00 schreef Omentielvo het volgende:[/

LB super gedaan dus *O*
(Jij gaat nu ook voor een tweeling)
Hoewel het me nog steeds heel pittig lijkt, lijkt het me stiekem ook zooooo leuk (mn door alle foto's van Kyara's meiskes) O+

En het zit zowel in de familie van mijn vader als van mijn moeder.... dus tsja!
pi_141266114
Ophelia: :Y :D Zijn voornamelijk opgeblazen darmen, maar voel mijn banden ook al goed en zou nog maar max 4w3d 'ver' zijn...

KZ O+ :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_141266254
Door Kyara de foto's wil ik ook een tweeling. O+
pi_141266939
Phaidra de veranderingen aan mijn lijf voelde ik dit keer ook al heul snel! :o

Hier ook altijd voor Djen met trap lopen .. mocht ze een misstap maken dan kan ik haar opvangen.

LB baas die je bent _O_
Ik zou gek worden denk ik :@
Ik zie mezelf ook echt totaal nog niet als mama van twee.... zal er vanzelf wel in groeien maar stiekem knijp ik hem wel :') . Want ja ook w.b. de trap. Ik kan niet EN met dreumes EN met baby de trap af.. stel dat Djen een misstap maakt .. liggen we allemaal te kijken :o :+
  woensdag 18 juni 2014 @ 22:24:29 #10
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141267230
Maar Djenna wordt ook ouder natuurlijk. Die laat je straks dus wel -voorzichtig!- traplopen terwijl jij met baby ervoor of achter loopt.

Mijn vriendin kon dat zelfs al voedend _O- _O_
  woensdag 18 juni 2014 @ 22:25:25 #11
378192 -mandy-
I am who I am
pi_141267295
Lb goes for twins :D

Respect voor jou Kyara hoe je dat voor elkaar bokst met 2 dreumesjes en een peuter!

Ons hart zegt volmondig ja voor nog een broer of zusje voor D maar ons verstand zegt nee.
Met 2 jaar moet ik een nieuw hormoonstaafje, dan zien we wel weer.
pi_141267501
Mini hebben we uit noodzaak al heel snel leren traplopen. Hij kan nu prima zelfstandig omhoog en omlaag (bij omlaag loop ik voor hem en houd zijn hand vast), maar wil opeens weer vaker getild worden :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 18 juni 2014 @ 22:59:37 #13
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141269834
Lief O+

Twinkle, je hoeft ook niet met allebei tegelijk de trap af toch? Een voor 1 kan vaak ook wel. Ik ging hier tenminste niet met 3 tegelijk de trap op en af ;)
pi_141270957
Nee mijn gevoel zegt idd ook 1 voor 1 :Y . Alleen dan nog even denken in welke volgorde vanwege poezels en hond maar dat komt t.z.t. (wat zeg ik.. over een paar weken al :X ) vast goed :)
pi_141272547
Met 2 lukt vast ook wel Twinkle. Grote leert het snel genoeg zelf en je bent erbij toch.
Nena was een paar weken terug ook van de trap gevallen, samen met een ander jongetje door een traphekje wat niet werkte.
Jongetje lag helemaal beneden en Nena halverwege in de bocht. Schrok me kapot, maar ze hadden gelukkig niks ernstigs.
Kinderen zijn ook wel heel flexibel hoor, dat is wel heel wat anders als een oma die valt. (wel erg zeg van je oma :* )

Sterkte Goitske! Mocht je niet bij hem blijven in het ziekenhuis?
pi_141272707
Eerst baby, die veilig wegleggen in ledikantje/wiegje (boven) of box (beneden) en dan dreumes halen.
Of...als dreumes niet wil meewerken, andersom ;)
Ik deed ook niet tegelijk hoor.

Maar het komt op hetzelfde neer. Of je brengt eerst dreumes en die moet dan wachten tot je baby gehaald hebt. Of je brengt eerst baby en dreumes moet wachten tot je weer terug bent.
Hoe dan ook, het is goed voor het aanleren van geduld :P
pi_141276075
Traplopen? Hmmm Ow kan het goed (maar t mag nog niet zonder ons ;) ) z'n neefje is met anderhalf van de trap gevallen en mist dus twee ondertanden :X

Ook hier: Jeej Phaidra!! :D

Goitske beterschap!

Hier lijkt Ow sinds twee weken een complete persoonsverandering te hebben ondergaan...
Opeens niet meer bang voor grote mensen, speelt met andere kinderen en durft alleen op stap te gaan.
Fijn voor hem hoor! Maar ik moet ff wennen. Is dat trouwens normaal/herkenbaar?
pi_141277250
Loj, volgens mij is dat heel normaal. Hier ook een dreumes die erg aan het ontdekken is en makkelijk alleen op stap gaat. (Voordat ik een dreumes had dacht ik echt dat dit pas zou gaan gebeuren als ze peuter waren :@ )
  donderdag 19 juni 2014 @ 10:33:17 #19
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141279769
Fijn Loj!

Misschien dat dat ook gaat helpen in de nachten?

Ennuhm, ik was net bij t cb, en E woog een ruim pond meer dan ik op basis van haar curve had verwacht :o Nu maak ik me toch 'zorgen' dat ik haar misschien wat teveel laat eten / snoepen vanuit de oude overtuiging dat ze het kan hebben :{

Weliswaar een ander cb met nog een oude weegschaal, maar dat zou niet zoveel uit moeten maken toch?
pi_141279961
Heeft ze in de lengte ook een spurt gemaakt LB? Kinderen eten echt niet zo makkelijk te veel. Ik zou me er geen zorgen om maken hoor!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_141279963
LB, wat eet ze allemaal? Zeker groente en fruit enzo mag onbeperkt voor een kind hoor! Het kan denk ik ook wel aan de weegschaal liggen... Hoe was haar lengte? En belangrijker nog: wat zie je zelf?
Home is where the O+ is...
pi_141280070
Wat 'snoept' ze dan LB? Ze zit nu op de middenlijn, dat lijkt me toch prima?
  donderdag 19 juni 2014 @ 10:52:57 #23
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141280221
Oh nee lengte was net als de vorige keren op de middellijn.

En die zorgen maak ik me omdat ik haar onbeperkt eten geef als ze daarom vraagt.

'Normaal' is ongveer dit:
6:00 bv
9:00 ontbijt, boterham met smeerkaas of appelstroop en een banaan
11:00 bv
13:00 lunch, dubbele boterham met smeerkaas
16:00 bv
18:00 avondeten, bijv bieten met aardappel en wat geitenkaas, soms wat yoghurt toe
20:00 bv

Ze is dus dol op kaas... hoeveel geven jullie je kind daarvan? En wat eten jullie kinderen graag op brood?

NB Bovenstaande is wat ik aanbied, er zijn genoeg dagen dat t allemaal opgaat, maar ook dagen waarop ze alles na 1 hap wegflikkert. Ohja en bij een lastig moment in de middag, of als wij zelf wat lekkers hebben bij de koffie ofzo, krijgt ze een doosje rozijntjes of zo'n goodies koekje.
  donderdag 19 juni 2014 @ 10:55:37 #24
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141280275
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 10:46 schreef L-E het volgende:
Wat 'snoept' ze dan LB? Ze zit nu op de middenlijn, dat lijkt me toch prima?
Nouja opzich wel, maar daar zit ze zomaar ineens terwijl ze een jaar lang tussen de twee lijntjes heeft gezeten.

Onze beide families bestaan uit lekkere eters met allemaal overgewicht, en ik wil het niet nu al verkeerd aanleren -O-

Suiker krijgt ze niet veel, maar vet dus wel...
pi_141280321
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 10:55 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Nouja opzich wel, maar daar zit ze zomaar ineens terwijl ze een jaar lang tussen de twee lijntjes heeft gezeten.

Onze beide families bestaan uit lekkere eters met allemaal overgewicht, en ik wil het niet nu al verkeerd aanleren -O-
Zo te zien leer je haar niets verkeerds aan! Je kunt evt minder kaas geven als je je er zorgen om maakt, maar zo te zien prop je haar niet vol met chocola, fris en cake, toch? Lekker laten eten - als ze straks rondrent verbrandt ze 't vast wel weer.

Evt geen koekje maar fruit in de middag? Maar een koekje moet toch kunnen...
pi_141280346
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 10:55 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ik snap je.

Dat eetschema klinkt me niet als 'te veel', dat at mijn oudste ook weg op deze leeftijd. Stick niet, maar Sticker is anders :+

Op brood doen we hier: roomboter, zelfgemaakte salades (ham/prei, tonijn, zalm), avocado, tomaat, gekookt/gebakken ei, groenteomelet, appelstroop.
pi_141280405
O LB die curve ziet er super netjes uit joh :o ! Echt niks om je zorgen over te maken als je het mij vraagt! En het eetpatroon wat jij beschrijft ook niet. Zeker omdat het lang niet elke dag op gaat.

Hier prefereer ik ook fruit en dingenbals tomaat en komkommer boven zoete troep. Maar soms krijgt ze wel een nijntje koekje of rozijntjes of maisboogjes.

Over de kaas laat ik me niet uit. Maar misschien dat Spees je daar meer over kan vertellen. Die weet volgens mij veel over voeding.
pi_141280414
Wij geven geen smeerkaas overigens, maar hij is wel dol op kaas en ik geef dat onbeperkt. Meestal gewoon los uit het vuistje, hij is geen grote broodfan ;) Ik weet niet goed hoe vet smeerkaas is, maar als dat het geval is zou dat vervangen kunnen worden?
  donderdag 19 juni 2014 @ 11:05:30 #29
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141280489
Ja als ik gewone kaas op brood doe, plukt ze die er vanaf en het brood gaat op de grond :+

En juist om snoepen tegen te gaan geef ik haar geen kaas uit het vuistje.
  donderdag 19 juni 2014 @ 11:05:34 #30
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141280491
Het kan toch ook gewoon een groeispurtje zijn, LB? Ik zou me er niet druk om maken hoor! Ze eet helemaal niet enorm veel of gek als ik het zo bekijk.

Elin eet globaal dit op een dag:

Boterham met pindakaas/appelstroop/smeerkaas/kaas/worst/roomkaas/jam

Fruit of een koekje (kan ook een stuk eierkoek of ontbijtkoek zijn, of een rijstwafel, rozijntjes, een krentenbol bij het boodschappen doen, een plakje worst etc.), soms ook allebei

Boterham met pindakaas/appelstroop/smeerkaas/kaas/worst/roomkaas/jam

Fruit of een koekje (kan ook een stuk eierkoek of ontbijtkoek zijn, of een rijstwafel, rozijntjes, een krentenbol bij het boodschappen doen, een plakje worst etc), soms ook allebei

Avondeten, zoveel als ze wil/op kan + toetje (yoghurt of kwark)

[ Bericht 38% gewijzigd door Tante_Soesa op 19-06-2014 11:13:08 ]
pi_141280543
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 11:05 schreef LadyBlack het volgende:
Ja als ik gewone kaas op brood doe, plukt ze die er vanaf en het brood gaat op de grond :+

En juist om snoepen tegen te gaan geef ik haar geen kaas uit het vuistje.
Kaas eten is toch geen snoepen? Of bedoel je de associatie van iets buiten de maaltijden om eten?
  donderdag 19 juni 2014 @ 11:10:34 #32
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141280603
Nee ik probeer inderdaad juist om haar nog zo min mogelijk troep te geven! Ze drinkt alleen water, heeft nog nooit chocola of ander snoep gehad... alleen op een kinderfeestje laatst patat en frikandel :') en gisteren een broodje knakworst.

Maar ik vind een halve kilo boven het verwachte gewicht (terwijl ze juist is gaan kruipen) echt wel veel.

Dus even kijken wat ik kan aanpassen in het dagelijks brood, want dat levert denk ik het meest op.
  donderdag 19 juni 2014 @ 11:13:06 #33
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141280668
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 11:08 schreef L-E het volgende:

[..]

Kaas eten is toch geen snoepen? Of bedoel je de associatie van iets buiten de maaltijden om eten?
Een plak kaas zo in je mond stoppen ipv op je boterham doen... dat doet mijn vriend altijd, en ik vind het een slechte gewoonte die heel veel kalorieën en vet oplevert. Maar als E het ziet, bietst ze accuut ook een plakje.

En als ze verder niet goed at zou ik t wel doen hoor, maar ik wil dr niet nu al te vet eten geven...
  donderdag 19 juni 2014 @ 11:14:58 #34
378192 -mandy-
I am who I am
pi_141280709
Die weegschalen en meetlatten van het cb af en toe ... :?

Niet te druk om maken Lb, ik vind het ook een mooi eetschema.

Wat eet D graag op brood? Smeerkaas, kaas, kipfilet, ham, halvajam, heel af en toe een flinterdun laagje chocopasta. Alles eigenlijk. Pindakaas krijgt hij van ons niet.

Ik begrijp je redenatie heel goed LB, en ben het er ook wel mee eens wat je zegt met die kaas. je kunt beter goede gewoontes aanleren en dan slechte afleren.
  donderdag 19 juni 2014 @ 11:16:50 #35
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141280752
Ik ga wel eens voor het schap met beleg staan ;) Vleeswaar hebben we eigenlijk nooit in huis, en jam / appelstroop lijkt ze niet dol op :?
pi_141280757
Met kaas uit het vuistje bedoelde ik dat Sticker stukjes brie en mozzarella op zijn blad krijgt, het is wel echt een eetmoment hier.

Sowieso lijkt het me nooit een slecht idee om te kijken of een eetpatroon nog beter kan. Vindt ze andere dingen op brood ook lekker? :)
pi_141280766
mandy, hoezo geen pindakaas? :)
  donderdag 19 juni 2014 @ 11:21:07 #38
378192 -mandy-
I am who I am
pi_141280862
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 11:17 schreef L-E het volgende:
mandy, hoezo geen pindakaas? :)
(8> heeft een pinda- en notenallergie.
En uit voorzorg krijgt D daarom van ons ook geen pindakaas ed. Als hij een paar jaar ouder is, ga ik het wel eens uitproberen, en kijken of hij er allergisch voor is ja of nee. Maar voor nu doen we het nog niet.
Stel hij reageert er wel allergisch op, hij is nog maar net een dreumes ... daar wil ik nog even niet aan denken.
pi_141280877
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 11:13 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Een plak kaas zo in je mond stoppen ipv op je boterham doen... dat doet mijn vriend altijd, en ik vind het een slechte gewoonte die heel veel kalorieën en vet oplevert. Maar als E het ziet, bietst ze accuut ook een plakje.

En als ze verder niet goed at zou ik t wel doen hoor, maar ik wil dr niet nu al te vet eten geven...
Maar 1 plak kaas maakt in essentie niet dik :*. Vet is (itt suiker) niet alleen maar 'slecht', we hebben het ook nodig.

Ik zou echt niet teveel sleutelen aan haar eetpatroon. Het ziet er prima uit, en ze is pas 14 maanden. Er staat nog niets vast, haar toekomstige gewicht is nog niet bepaald.
pi_141280893
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 11:21 schreef -mandy- het volgende:

[..]

(8> heeft een pinda- en notenallergie.
En uit voorzorg krijgt D daarom van ons ook geen pindakaas ed. Als hij een paar jaar ouder is, ga ik het wel eens uitproberen, en kijken of hij er allergisch voor is ja of nee. Maar voor nu doen we het nog niet.
Stel hij reageert er wel allergisch op, hij is nog maar net een dreumes ... daar wil ik nog even niet aan denken.
Begrijpelijk. Zonder pindakaas kun je ook heel groot en sterk worden gelukkig :)
pi_141280950
Ik vind het er prima uitzien LB. Alleen is smeerkaas behoorlijk zout, wist je dat? Drie boterhammen daarmee op een dag vind ik wel veel, al eet ze dat niet altijd op. Ik geef smeerkaas om die reden thuis niet, hij krijgt het op het kdv wel en dat vind ik voldoende. Geitensmeerkaas (chavroux) bevat minder zout.

Je zou evt 's middags ipv een koekje nog wat fruit kunnen aanbieden, of komkommer/cherrytomaatjes/worteltjes. Ze krijgt op een incidenteel koekje en bv niks 's middags, begrijp ik? Best een lange ruk tot het avondeten dan, of eten jullie vroeg?

Hier vrij beperkt wat betreft beleg: kaas, philadelphia, vleesbeleg, jam of appelstroop.
Pindakaas, ei, avocado, zelfgemaakte tonijnsalade lust hij allemaal niet. Zoet beleg geef ik niet, op een incidentele hagelslagje van mijn bord, en de jam dus.

Edit: was jij nou ook vegetariër? Dan ken je wellicht de vegetarische tuinkruidenpaté, die smeert ook prima! Hier een groot succes ook. Maar wel ongeveer 900 ingredienten :X
  donderdag 19 juni 2014 @ 11:26:07 #42
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141280990
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 11:21 schreef Cwen het volgende:

[..]

Maar 1 plak kaas maakt in essentie niet dik :*. Vet is (itt suiker) niet alleen maar 'slecht', we hebben het ook nodig.

Ik zou echt niet teveel sleutelen aan haar eetpatroon. Het ziet er prima uit, en ze is pas 14 maanden. Er staat nog niets vast, haar toekomstige gewicht is nog niet bepaald.
Daar heb je ook weer gelijk in...

Ik baal ook van mijn reactie, maar ik wil gewoon zo graag voorkomen dat ze net als wij te dik wordt :{
  donderdag 19 juni 2014 @ 11:30:12 #43
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141281086
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 11:24 schreef Mineola het volgende:

Edit: was jij nou ook vegetariër? Dan ken je wellicht de vegetarische tuinkruidenpaté, die smeert ook prima! Hier een groot succes ook. Maar wel ongeveer 900 ingredienten :X
:D

En ja die ga ik ook eens proberen ^O^ De smeerkaas krijgt ze idd op de opvang ook al, dus eigenlijk moet die er hier gewoon grotendeels uit.
pi_141281099
Logisch :*. Houd het daarom in de gaten, let op met suiker, stimuleer beweging (straks dan hè ;)). Volgens mij eten jullie al best gezond, dus dan komt 't vast in orde :Y.
  donderdag 19 juni 2014 @ 11:31:14 #45
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141281115
Zo en nu ben ik toe aan een flinke bak koffie c_/

Sorry voor mijn topickaap! En dat terwijl mn meiske het zo goed doet! :@
pi_141281156
Denk dat het het belangrijkste is dat je zelf voordoet wat een gezond eetpatroon is. Dus bv je lekkers bij de koffie skippen (en bewaren tot wanneer zij in bed ligt, haha :+ ), als tussendoortje groente snacken (maak eens een monkeyplatter die jullie samen opeten), doe plakjes komkommer op je boterham met kaas, etc.

Zolang je kaas niet in industriële hoeveelheden naar binnen werkt is dat volgens mij hartstikke prima.

Disclaimer: uiteraard heb ik een bmi van 20 en eet ik zoet en zout in zeer beperkte mate :+ :+ :+
pi_141281446
Bram krijgt:
6 uur: bv
7 uur: ontbijt; 1 boterham met beleg en een beker melk.
10 uur tussendoortje, meestal een koekje, lange vinger, rijstwafel of iets in die geest en een beker limonade.
12 uur lunch; boterham met beleg en een beker melk
16 uur tussendoortje en een beker limonade
17 bv
18 avondeten, gewoon normaal portie en een beker melk
19 bv
23 bv
1 bv
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 19 juni 2014 @ 11:49:39 #48
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141281523
Neuh t gaat meer om dr structurele patroon inderdaad.

Dat broodje knakworst (en cherrytomaatjes) als avondeten gisteren, dat is incidenteel... Maar broodbeleg vind ik dan wel een verbeterpunt.
pi_141281530
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 10:33 schreef LadyBlack het volgende:
Fijn Loj!

Misschien dat dat ook gaat helpen in de nachten?

Ennuhm, ik was net bij t cb, en E woog een ruim pond meer dan ik op basis van haar curve had verwacht :o Nu maak ik me toch 'zorgen' dat ik haar misschien wat teveel laat eten / snoepen vanuit de oude overtuiging dat ze het kan hebben :{
[ link | afbeelding ]
Weliswaar een ander cb met nog een oude weegschaal, maar dat zou niet zoveel uit moeten maken toch?
Niet bijgelezen, maar ziet eruit als een gewichtstoename voordat ze (langs de randjes) gaat lopen :) Extra vetjes kweken als stootkussentjes, die is ze dan weer kwijt als ze meer gaat bewegen :*
pi_141282210
Hier is t:

7.00 2 boterhammen met (smeer)worst of (smeer)kaas en melk. Soms vraagt hij om pap, dan is dat ook prima.

9.30 fruit en water

11.30 2 boterhammen met worst/kaas/jam/appelstroop en melk

Als hij wakker wordt krijgt hij iets: fruit/koekje/rijstewafeltje/rozijntjes + water.

18.00 avondeten, zoveel als hij wilt + toetje (yoghurt of fruit) en een keer per week bij oma een danoontje.

19.30 warme melk

Beetje hetzelfde als de rest dus. Ik vind je schema er dan ook prima uitzien LB. Zou me er niet druk om proberen te maken.
  donderdag 19 juni 2014 @ 12:36:12 #51
381212 Gulara
From the future
pi_141282580
LB herkenbaar. Hier geef ik ook een hoop onder het mom van "hij is maar mager". En ik denk dat wij ook best wel in wat valkuilen vallen qua eten. Hij krijgt weinig suiker (vrijwel alleen water en ook niet echt zoete snacks) maar wel best veel vet. En ik koop dus zelfs van die kaasstengels voor uit het vuistje. :@
Maar ik zou me met zo'n sprintje nog geen zorgen maken hoor. Maar het kan tegenwoordig nooit kwaad om afentoe eens even kritisch naar je eetpatroon te kijken. Er is zoveel in overvloed en misleidende reclame.

Phaidra, wat tof! O+ *O*

Ik wil ook een tweeling, maar ik geloof dat Kyara die van haar op gaat sturen. *;
pi_141282946
Mijn mini eet graag die kaasknabbels van Goodies! Zit niet veel zout in. Ik geef een half zakje per keer, anders vind ik het wel weer erg veel.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_141284150
LB ik zie haar wel omhoog gaan, maar nou niet echt zorgelijk veel. Ik vind het eigenlijk een mooie curve. Ik zou echt niks aanpassen aan je schema hoor. Want je doet echt niks te veel. :*

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 12:48 schreef Phaidra het volgende:
Mijn mini eet graag die kaasknabbels van Goodies! Zit niet veel zout in. Ik geef een half zakje per keer, anders vind ik het wel weer erg veel.
Die vindt Riley ook heerlijk. Ik heb ze ook een keer geproefd en ze smaken echt zo flauw dat ik eigenlijk denk dat dreumessen nog niet echt een smaak hebben :D

Leuk om over de eetpatronen te lezen. Ik wil die van mijzelf toch wel veranderen (die vind ik toch wel ongezond), want ik wil Riley wel het goede voorbeeld geven. Nu is ze nog wel dol op groente en sommige fruitdingen. En ik wil eigenlijk dat dat zo blijft
pi_141284492
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 12:48 schreef Phaidra het volgende:
Die paprika eet de mijne ook graag. Wortel eet ze ook maar niet zo happig op.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_141284679
Rijstwafeltjes van Goodies zijn hier een hit, en de babykoekjes die naar hondenvoer smaken en ruiken :X :r
  donderdag 19 juni 2014 @ 14:22:55 #56
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_141285824
Hmm, ik ben denk ik een strenge moeder wat betreft eten. J. krijgt eigenlijk nooit koek en snoep van mij. Hij is dol op fruit, dus dat eet ie veel, en crackers en soepstengels vind ie ook nog steeds lekker. Van oma krijgt ie soms een Nijntje koekje of een halve liga, of rozijntjes. En gisteren had ie op het KDV een klein stukje tompouce geproefd.

Ik vind het ook wel prima zo eigenlijk. Ik denk er eigenlijk zelf niet aan. Snoep zelf ook overdag niet.

Wat J. wel doet is mijn water jatten uit een camelbak bottle. Dus nu maar eentje voor hemzelf gekocht:

J. heeft de blauwe, en drinkt er dus goed uit! Superhandig op vakantie, en helemaal lekvrij.
pi_141287588
Zitten jullie elkaar nou gek te maken met dat eten?
Een pondje meer wegen als de curve......een plakje kaas.......broodje knakworst...vruchtensap enz. daar maak je je toch echt niet druk om?

Volgens jullie zouden mijn kinderen dikke varkens zijn die enorm veel troep eten. Maar ze zijn toch echt gezond en slank. En ze eten hun gezonde dingen ook meestal braaf op! En ook al zouden ze wat dikker zijn, dan zouden ze nog steeds knakworsten krijgen en kaas, want daar word je echt niet dik van hoor, pfff

Weten jullie niet meer hoe het was om kind te zijn?
pi_141288545
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:17 schreef Troeta het volgende:
Een pondje meer wegen als de curve......een plakje kaas.......broodje knakworst...vruchtensap enz. daar maak je je toch echt niet druk om?

Volgens jullie zouden mijn kinderen dikke varkens zijn die enorm veel troep eten. Maar ze zijn toch echt gezond en slank. En ze eten hun gezonde dingen ook meestal braaf op! En ook al zouden ze wat dikker zijn, dan zouden ze nog steeds knakworsten krijgen en kaas, want daar word je echt niet dik van hoor, pfff

Uiteraard, zo zijn 'we' allemaal hier 8-)

Joh, niet gelijk op de kast springen, LadyBlack geeft zelf aan dat ze haar dochter gezonde eetgewoonten wil meegeven en vraagt om suggesties, en daar wordt op gereageerd. Over jouw kinderen zegt niemand iets, die conclusie trek je zelf.

Iedereen moet lekker geven wat hij zelf wil toch? Voeding is nou eenmaal een hot issue, en terecht mi, de bevolking in het algemeen en kinderen in het bijzonder worden steeds dikker en ongezonder. Ik vind het alleen maar goed als mensen (ouders) kritisch kijken naar hun voedingspatroon.
Beter dan dat winkelketens hun maten gaan aanpassen omdat kleding niet meer past, zoals laatst in het nieuws was :X
pi_141288645
Nou dat troeta. Mijn kinderen krijgen echt wel koek/snoep. Ik was blij dat yaro met 3 jaar snoep ging eten. Mag best ipv alleen komkommer :D
en als ik niet wil dat ze het krijgen eet ik het zelf ook niet.

Hier hebben ze net een stroopwafel op gewoon omdat het kan. Lekker toch.
wel probeer ik bij kyan dat hij eerst fruit eet, omdat hij dat niet zo goed eet. Maar verder prima hoor.
pi_141288671
Hier thuis probeer ik het zo gezond mogelijk te houden maar ik weet dat als ze bij oma is dat ze dan ook volgestopt wordt met van alles en nog wat waar ik zelfs nog van zou ontploffen als ik dat allemaal naar binnen zou werken :X
Maar daar zijn oma's voor O+

Als je het maar niet gaat compenseren. Zo van .. O hij eet totaal geen fruit of groente. Nou dan stoppen we hem maar vol met koekjes zodat ie 'iets' binnen krijgt' ... zo denk ik dan :Y)
pi_141288717
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:17 schreef Troeta het volgende:

Ja, dat is exact wat we bedoelen als we elkaar gezonde adviezen mee geven omtrent eten. Spijker op de kop!

Ik maak me niet druk om gewicht, want goede genen, maar ik vind het heel wenselijk dat mijn kinderen zo min mogelijk 'troep' binnen krijgen. Thuis doen we daar erg ons best voor, op feestjes e.d. laten we de teugels vieren omdat het op die manier werkbaar en leuk blijft voor alle partijen. Maar ik veroordeel niemand die zijn kinderen wel de 'troep' geeft die wij weren, zou fijn zijn als ik niet word veroordeeld omdat ik mijn kinderen die troep niet wens te geven ;)
pi_141288732
Ik denk trouwens dat je met een gezond voedingspatroon ook goed is dat een snoepje/koekje/chips e.d. mag. Mi zorgt verbieden juist voor stiekem gedrag.

Hier drinken ze trouwens siroop, fristi, melk en water.
en als ik op pad ga krijgen ze een pakje wicky.
pi_141288866
Ik denk dat het vooral nu over komt als wij geven niks "slechts". Mijn kinderen zijn niet zulke goede fruit eters. Kyan eet ook slecht zijn groente maar ik vind het bij een tweede veel moeilijker om vast te houden aan "gezond". Als de oudste een koekje krijgt mag hij ook.
bij de oudste was dat vaak op deze leeftijd niet ter sprake.
  donderdag 19 juni 2014 @ 16:06:17 #64
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141289301
E. eet ook heel slecht haar groenten, maar ik ga haar met eten niet dwingen (sterker nog; zoiets valt bij een bijna peuter niet te dwingen :') ). Ze eet dan ter compensatie nog wat fruit na het eten, dan vind ik het allang prima.
pi_141289580
*grom* ... Djen heeft de kattenbak uitgevonden en kwam net weer vol trots met twee handjes kattengrid aan zetten :X :X :X

Geen optie hier om hem ergens anders te plaatsen helaas :')
pi_141290125
Mijn schoonvader zei laatst ook eens tegen mijn lief: Vroeger kregen jullie ook alles te eten en je leeft nu ook nog steeds. :X

Nou sorry, maar de afgelopen 10 jaar (nadat ie uit huis ging) heeft mijn lief er behoorlijk veel aan gedaan om zich weer fijn en gezond te voelen en zijn........ En dat kun je van z'n vader nou niet bepaald zeggen die eigenlijk van ellende aan elkaar hangt.

En (oa) daarom dus vinden wij het wel heel erg belangrijk wat we in ons lichaam stoppen. Niet alleen voor nu of om op een later tijdstip 'nog steeds te leven', maar om ons nu én op een later tijdstip ook gewoon fijn te voelen en gezond te zijn. Dat staat bij ons hoog in het vaandel in ieder geval. Wat een ander eet moet ie zelf weten, zijn lichaam, maar ik vind het zelf erg fijn om op deze manier goed voor mijn lichaam te zorgen. Om me fijn te voelen en om zorgvuldig met de natuur om te gaan ook. Zoals biologisch eten, zonder pesticiden die de bodem demineraliseren en het milieu vervuilen bijv., naast dat ik dat ook veel fijner voor mijn lichaam vind.. En om een gezonde band te behouden met de natuur. Eten zoals het bedoelt is.

Wij eten ook wel eens gewoon koekjes en taarten, maar die bakken we zelf. En kaas is ze dol op, dat krijgt ze ook gewoon, wel dus altijd bio en vegetarisch en veelal van de plaatselijke consumentenboerderij. Je kunt ook gewoon super lekker eten, of in onze ervaring, zelfs veeeeeeel lekkerder, als je dingen zelf maakt met mooie ingredienten.

Knakworst :r

O+
pi_141290448
Ik heb het niet alleen over Ladyblacks post, het gaat hier al maanden over welk kind het gezondste eet en er word met afkeuring gepraat over moeders die kinderen chips geven...of wicky! Of KAAS! Kaas, kom op mensen?
Met 10 maanden een frikandel, dat kan echt niet hoor, een moeder gaf frietjes aan zijn 14 maanden dreumes bij de McDonalds, snap je dat nou? Dat soort dingen worden hier gezegd. Alsof je gelijk elke dag frikandellen geeft en je kinderen vetmest.
pi_141290458
Ela wat zijn jullie toch lekker hippie O+
pi_141290601
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:37 schreef L-E het volgende:
Ela wat zijn jullie toch lekker hippie O+
*;
pi_141291615
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:37 schreef Troeta het volgende:
Ik heb het niet alleen over Ladyblacks post, het gaat hier al maanden over welk kind het gezondste eet en er word met afkeuring gepraat over moeders die kinderen chips geven...of wicky! Of KAAS! Kaas, kom op mensen?
Met 10 maanden een frikandel, dat kan echt niet hoor, een moeder gaf frietjes aan zijn 14 maanden dreumes bij de McDonalds, snap je dat nou? Dat soort dingen worden hier gezegd. Alsof je gelijk elke dag frikandellen geeft en je kinderen vetmest.
_O_

Met-beide-voeten-op-de-grond-post

Al vond ik het laatst toch wel heul raar in de dierentuin om te zien dat een mama cola in een babyflesje over goot en aan der baby gaf.
  donderdag 19 juni 2014 @ 17:26:22 #71
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141292423
Ieder moet doen waar ie zich goed bij voelt. Ik ben niet van plan om m'n kind snoep e.d. te geven, zeer voorlopig. Maar wij zijn ook geen hippies ;). Beetje er tussenin.

Hoewel het deze dagen nutrilon voor en na is. Kind heeft nog steeds fikse koorts. Ik vermoed dat ze de zesde ziekte heeft. Als ze van het weekend onder de uitslag zit, had ik het goed :+. Net vloog ze ook binnen een uur van 37,8 naar 39,6 en van herstellend weer naar hoopje ellende.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_141293939
Dat vind ik natuurlijk ook wel raar cola in een babyflesje _O- _O-
En ik wil ook niet beweren dat iedereen zijn kind vol met troep moet proppen, maar ging me wel echt ergeren dat niks meer goed is hier, zoals krentenbollen en kaas en een plakje worst. En dat er zo verontschuldigd moet worden als er een keer een frikandelletje in gaat.

Want het lijkt me serieus ook niet zo goed om zo krampachtig met eten om te gaan. Gaan ze straks bij vriendjes thuis hartstikke bedelen om taksi en snoepjes.
  donderdag 19 juni 2014 @ 18:19:30 #73
378192 -mandy-
I am who I am
pi_141294160
Wat is er mis met het fenomeen krentebol voor een dreumes? Een hele krentebol vind ik vrij veel voor m'n dreumesje, maar een mini-krentebol krijgt ie af en toe wel. En hij vindt het heel erg lekker.

Cola in een babyfles, zonder extremist te zijn lijkt me dat met die cafeïne erin niet gezond.
pi_141294288
Zal ik dan maar uit de kast komen? Mijn 13 maanden oude dreumes eet wel eens friet, en frikandel, knakworst, is gek op kaas en leverworst, maisboogjes, rijstwafel, soepstengel, fruit, groente, brood, andijviestamppot, danoontjes, pudding, diksap en eigenlijk in zijn algemeenheid alles wat eetbaar is. Ik denk dat iedereen hier zijn of haar kind naar beste kunnen en vermogen laat opgroeien. Voor de een is dat biologisch, voor de ander vegetarisch en weer anderen laten dit los. Ik denk niet dat er hier een goed of fout in zit, althans, niet bij de mensen die hier posten.
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 19 juni 2014 @ 18:27:57 #75
378192 -mandy-
I am who I am
pi_141294411
+1
pi_141294666
Ik ben een middenmoter vermoed ik! :D
pi_141295033
Luc is gek op cola :') mijn man gaf hem een keer een slok in de hoop van Luc zijn gezeur om een slokje af te zijn. Dikke FAIL.
Nu zeurt hij er nog meer om dan eerst :')
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_141296246
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 18:23 schreef Spirit82 het volgende:
Zal ik dan maar uit de kast komen? Mijn 13 maanden oude dreumes eet wel eens friet, en frikandel, knakworst, is gek op kaas en leverworst, maisboogjes, rijstwafel, soepstengel, fruit, groente, brood, andijviestamppot, danoontjes, pudding, diksap en eigenlijk in zijn algemeenheid alles wat eetbaar is. Ik denk dat iedereen hier zijn of haar kind naar beste kunnen en vermogen laat opgroeien. Voor de een is dat biologisch, voor de ander vegetarisch en weer anderen laten dit los. Ik denk niet dat er hier een goed of fout in zit, althans, niet bij de mensen die hier posten.
Dat! En als we naar de mac gaan eten maxi en mini samen een happy mail. Waarbij mini het meeste eet :')

Beide krijgen ze bij de supermarkt altijd een grote krentenbol en mini eet die helemaal op. Maxi laat meer dan de helft over.

Dingen met prik krijgen ze nog niet maar als maxi een milkshake wil krijgt ze die wel van me. Mini wil daar dan ook wel een slokje van.

Wicky ben ik geen fan van maar bij oma drinken ze dat wel. Nou ja best.

Maxi weegt met dr 96cm nog steeds 12 kilo :') en mini weegt nu al bijna 10 kilo. Maar ze is nog altijd lichter dan maxi was op deze leeftijd.

Ik let echt wel op wat ze binnen krijgen en hoeveel wamt ik weet zelf hoe moeilijk het is als je dik ben (opmerkingen, schaamte en het moeilijk vanaf krijgen) maat ik reageer niet panisch als ze een keer een zakje chips krijgen. Of een patatje :+
pi_141297370
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:46 schreef Mineola het volgende:

[..]

Uiteraard, zo zijn 'we' allemaal hier 8-)

Joh, niet gelijk op de kast springen, LadyBlack geeft zelf aan dat ze haar dochter gezonde eetgewoonten wil meegeven en vraagt om suggesties, en daar wordt op gereageerd. Over jouw kinderen zegt niemand iets, die conclusie trek je zelf.

Iedereen moet lekker geven wat hij zelf wil toch? Voeding is nou eenmaal een hot issue, en terecht mi, de bevolking in het algemeen en kinderen in het bijzonder worden steeds dikker en ongezonder. Ik vind het alleen maar goed als mensen (ouders) kritisch kijken naar hun voedingspatroon.
Beter dan dat winkelketens hun maten gaan aanpassen omdat kleding niet meer past, zoals laatst in het nieuws was :X
Ik bedoelde ook niet dat er zo over mijn kinderen werd gesproken hoor, maar hoe er hier over eten van kinderen word gesproken.

En nogmaals ik ben niet tegen een gezond voedingspatroon hoor, en vind ook dat er wat aan te dikke kinderen gedaan moet worden, maar schrikken van een dreumes op de middenlijn lijkt mij echt niet goed.

En krentenbollen moeten gewoon kunnen. :P
pi_141297603
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 19:36 schreef Troeta het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook niet dat er zo over mijn kinderen werd gesproken hoor, maar hoe er hier over eten van kinderen word gesproken.

En nogmaals ik ben niet tegen een gezond voedingspatroon hoor, en vind ook dat er wat aan te dikke kinderen gedaan moet worden, maar schrikken van een dreumes op de middenlijn lijkt mij echt niet goed.

En krentenbollen moeten gewoon kunnen. :P
Ik heb een kliko gebaard die op de -2 lijn zit :')
pi_141297948
Tally die van mij krijg ook echt wel ongezonde dingen. Patat, kipvingers en ijs lust ze zeker. Pannenkoeken lust ze niet. :D
  donderdag 19 juni 2014 @ 19:48:45 #82
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141298007
Hmm Noors tandvlees bloedde net weer een beetje bij poetsen. Nu is ze ook ziekjes, maar toch..
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_141298661
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:13 schreef Twinkle20 het volgende:twee handjes kattengrid
Wees maar blij dat dat alles was. ;)
pi_141298735
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 18:23 schreef Spirit82 het volgende:
+1, en ook dingen die eigenlijk niet eetbaar zijn ;)

In datzelfde kader: Twinkle, is het een optie om zo'n dichte kattenbak te nemen? Of pikt de kat dat dan weer niet?
pi_141298772
Wij hebben een dichte kattenbak... Need I say more? Goed voor de weerstand :Y)
Sarcasme. Herken het.
pi_141299474
Ik heb zo'n schepje, Nena ging daar mee graven vanmiddag in de kattenbak, gooit ze ze het zo in de lucht. Ze zat helemaal onder het zaagsel. _O- Wij hebben van die houtkorrels.
pi_141300964
L begint eindelijk een beetje met ons mee te eten O+ hij is gek op paprika, rauw of gebakken. Vlees
vindt hij maar niks.

Ik geef nu een half potje Olvarit en daarna eet hij een beetje met ons mee. Eerst deed ik het andersom (eerst met ons mee eten en daarna Olvarit) maar dan heeft hij teveel honger en kan hij zelf niet snel genoeg eten en wordt hij boos!! Met een bodempje Olvarit kan hij daarna rustig zelf experimenteren, is hij veel geduldiger en kalmer. Weer wat ontdekt :P

Wij gaan morgen naar een bruiloft en slapen daarna in een hotel. L blijft thuis en oma komt oppassen. :X ik vind t spannend...
pi_141300973
Haha wat een eetdiscussie. Ik ben ook middenmoot denk ik.
Kaas is M. groot fan van. Hij krijgt gewoon plakken kaas op brood (en dan inderdaad als ik niet kijk alleen kaas opeten...hij snapt nog niet helemaal dat overgebleven stukjes brood ook verdacht zijn :') ). Maar een van de tussendoortjes is zoet. Op brood mag ook hagelslag en jam en stroop. En als wij ijs of friet of iets eten krijgt hij ook. Ik vind het met name belangrijk dat hij veel verschillende dingen lust. Dan lijkt me de rest wel vanzelf gaan.
pi_141301256
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 20:00 schreef Shandaly het volgende:

[..]

+1, en ook dingen die eigenlijk niet eetbaar zijn ;)

In datzelfde kader: Twinkle, is het een optie om zo'n dichte kattenbak te nemen? Of pikt de kat dat dan weer niet?
Hij is dicht? :D
Ze duwt gewoon de klep open en gaat er in zitten graaien als je niet uit kijkt :'(
Of .. heb jij een andere definitie van dicht?

De hond zit er ook weleens in als we niet opletten :{w ... Maar ik kan het ding nergens op zetten zodat geen van twee er aan kunnen komen ;(

Ik heb Djenna een keer een beetje Chocomel gegeven (de echte ;) ). Nou en die beker was in no time op en mevrouw was BOOS zal ik je zeggen! Krijsen! Dus nu durf ik niet meer zo goed Chocomel in huis te halen :') . Want da's volgens mij wel echt een uhh.. hoe zeg je dat, aanzetter?
  donderdag 19 juni 2014 @ 20:52:49 #90
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141301485
Ok, jammer dat er nou weer zo'n discussie ontstaat over wat gezond is en wat niet... ik geloof dat ik heel duidelijk uitlegde waarom ik mijn vraag stelde.

En ja, ik denk wel dat het slecht is om je dreumes structureel limonade en sap te geven. Slecht voor de tanden, loze kalorieën... Dat is dan mijn duit in het zakje, doe er je voordeel mee voor wie wil.

[/afreageren van lange dag]
  donderdag 19 juni 2014 @ 20:58:55 #91
378192 -mandy-
I am who I am
pi_141301923
Ik begrijp je frustratie heel goed LB. Je maakt je zorgen omdat E ietsje omhoog is gegaan in gewicht.
Niet te druk om maken, straks gaat ze voor een lengtespurt en is alles weer bijgetrokken.

D zit doet lengte- en gewichtstoename ook altijd apart, eerst weer in gewicht toenemen, dan bij voorkeur een cb-bezoek zodat ze kunnen mopperen en nadien weer een lengtespurt, zodat ze weer blij kunnen zijn met z'n lijntje.
Ik bereid me alvast voor omtrent gezeur om zijn gewicht volgende week.
En D eet heel gezond, dagelijks 2 broodjes met een beetje beleg, 1 of 2 stuks fruit, evt een koekje, avondmaaltijd, beetje yoghurt toe, en qua drinken, 's ochtends en 's avonds een beker melk en tussendoor water, verdunt vruchtensap, ed
pi_141302066
Ja sorry hoor LadyBlack, maar je om een pondje druk te maken is echt niet ok..JUIST omdat jullie vroeger dik waren..
Doe jij daar je voordeel maar mee?
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:09:57 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141302652
Jammer, ik wilde mijn post net weghalen... meedoen aan een discussie die je daarvoor veroordeelt is natuurlijk een beetje suf :@ :')
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:00 schreef Troeta het volgende:
Ja sorry hoor LadyBlack, maar je om een pondje druk te maken is echt niet ok..JUIST omdat jullie vroeger dik waren..
Doe jij daar je voordeel maar mee?
Een plotselinge stijging daarin die ik niet kan verklaren doordat ze daarvoor ziek is geweest oid, dan ga ik inderdaad kijken naar haar eten. Lijkt me vrij logisch. Daarbij vind ik een pond op 9 kilo lichaamsgewicht best veel.

En ja ik weet dat ik misschien wat overtrokken reageer omdat wij zelf makkelijk aankomen, maar kritisch kijken naar eten vind ik gewoon verstandig.
pi_141302857
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 12:36 schreef Gulara het volgende:
Ik wil ook een tweeling, maar ik geloof dat Kyara die van haar op gaat sturen.
:N

weet je wat dat kost joh, die verzendkosten zijn huge!

De hele wie-eet-wat discussie sla ik even over. LB, ik begrijp wel dat je bij een plotselinge stijging even goed naar haar eetpatroon wil kijken. Ik denk zelf dat de stijging wel meevalt, ik kan me ook voorstellen dat het weegmoment misschien vlak na een groeispurtje plaatsvond waardoor de lijn ineens wel erg stijl lijkt. Maar goed, mijn meiden zijn ook met dit soort sprongen naar de middenlijn geklommen. :*
pi_141302866
Ik denk dat het rap weer naar beneden bijtrekt als ze gaat lopen LB (en anders in de "wat de dreumes al dan niet kent dat vreet ze niet"-fase :P ). Je ziet wel vaker pieken en dalen in curves, zolang je haar een goede, gezonde basis geeft komt het echt wel goed.
pi_141302936
hier trouwens iemand die heel erg best wel op voeding let (in elk geval voor de kinderen, ik heb zelf nog wel het eea te leren voor mezelf) en een peuter die nog een keer extra naar het cb mag omdat ze hem wat zwaar vonden ;(
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:20:06 #97
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141303232
Ja nouja en ik keek er met mn vriend nog eens naar vanavond, en hij zei dat ie vond dat het voorlaatste meetmoment eigenlijk wat laag is in een trend die toch al naar de middenlijn ging. Dus dan zit er gewoon een heel constante groei in vanaf 6 maanden (start bijvoeding).

En nogmaals, dat ze nu op de middenlijn zit is prima! Helemaal gemiddeld kind qua lengte en gewicht! wat wil je nog meer? O+
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:21:20 #98
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141303299
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:13 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik denk dat het rap weer naar beneden bijtrekt als ze gaat lopen LB (en anders in de "wat de dreumes al dan niet kent dat vreet ze niet"-fase :P ). Je ziet wel vaker pieken en dalen in curves, zolang je haar een goede, gezonde basis geeft komt het echt wel goed.
_O-
pi_141303460
Was dit de eerste meting op het nieuwe cb? Ook nog eens een andere weegschaal. Kan ook net weer iets schelen?
*poef* nu is het weg
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:26:19 #100
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141303601
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:23 schreef kaatjejannie het volgende:
Was dit de eerste meting op het nieuwe cb? Ook nog eens een andere weegschaal. Kan ook net weer iets schelen?
Ja klopt :Y
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:30:27 #101
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_141303902
Hier juist het tegenovergestelde. Isabel pleurt van haar lijntje af. Is 5 cm gegroeid en net 500 gram aangekomen in 4,5 maand. Ik ben van gezond, lekker, voedzaam maar niets te. Ze eet weinig vlees, veeeeeel groente maar ook chocopasta op brood. Maar ze moet dus meer gaan eten......

En knaks :Y) (met mayo, ketchup en mosterd) maar niet voor Isabel, Noortje overigens wel. Maar die drinkt geen cola.
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:35:14 #102
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141304178
Tja, genen zijn interessante dingen he becky.... jij viel toch ook zo af van de borstvoeding?

Ik ben met meer dan een jaar borstvoeding nét aan terug op mijn startgewicht :')
pi_141304247
Mag ik ook even *O* dat ik vandaag voor het eerst pijnloze seks heb gehad sinds de bevalling O+ om ook maar een ander onderwerp er in te flikkeren :P
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:38:55 #104
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_141304423
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:35 schreef LadyBlack het volgende:
Tja, genen zijn interessante dingen he becky.... jij viel toch ook zo af van de borstvoeding?

Ik ben met meer dan een jaar borstvoeding nét aan terug op mijn startgewicht :')
Ja stom he van pre zw --> top zw --> eind bv = 60 --> 68 --> 49 bij Noortje bij Isabel minder maar tis nooit meer goedgekomen weeg nu 56/57 kilo. Heb geen tieten meer, dat scheelt he.

Ik was trouwens 10350 bij 2 jaar en 2 of 3 maanden
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:39:49 #105
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_141304522
quote:
17s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:36 schreef Tally het volgende:
Mag ik ook even *O* dat ik vandaag voor het eerst pijnloze seks heb gehad sinds de bevalling O+ om ook maar een ander onderwerp er in te flikkeren :P
*O*
wanneer dan :P

en jij hebt tenminste nog sex :P
pi_141305005
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:39 schreef becky27 het volgende:

[..]

*O*
wanneer dan :P

en jij hebt tenminste nog sex :P
Vandaag zei ik toch :P

Ja dat hebben we wel ja. Fijn was anders maar ik bleef het proberen want moest toch eens goed komen (whehehehe).
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:49:54 #107
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_141305128
Tally *O*

En lb ik zit nog niet op mijn startgewicht, maar min ervaring van destijds na Nathan is dat het echt goed komt :* en als jij dik zou zijn ben ik een walrus :'(
Ik was wel bijna terug op gewicht met dank aan Evy *O* maar kamperen met vrienden gevolgd door familie weekend :Y) . Dus ik moet weer flink lopen. Maar het wad het waard.
Verder ben ik van de "eet wat je eet als je maar nadenkt over wat je eet".

Becky ik herinner mee e dat filmpje waar ze los ging op broccoli O+
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:50:14 #108
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_141305154
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:47 schreef Tally het volgende:

[..]

Ja dat hebben we wel ja. Fijn was anders maar ik bleef het proberen want moest toch eens goed komen (whehehehe).
Good for you!
pi_141305161
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 18 juni 2014 23:49 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/99431]Troeta[/url
Sterkte Goitske! Mocht je niet bij hem blijven in het ziekenhuis?
Jawel maar spockjuh moest de volgende dag echt op het werk verschijnen dus hij had de auto nodig, jan naar de gastouder brengen etc dus dat lukte niet
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:54:01 #110
259886 pessie
pi_141305390
Oh ja Tico, ik las dat Bram van de trap was gevallen, wat en schrik zeg!
pi_141305414
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 01:40 schreef Loj het volgende:

Hier lijkt Ow sinds twee weken een complete persoonsverandering te hebben ondergaan...
Opeens niet meer bang voor grote mensen, speelt met andere kinderen en durft alleen op stap te gaan.
Fijn voor hem hoor! Maar ik moet ff wennen. Is dat trouwens normaal/herkenbaar?
Wat is herkenbaar ?

Mijnes is vandaag 23 (23 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) maanden en ik moet opeens weer zo aan haar wennen. Heel raar. Wennen is raar omdat ik haar door en door ken. Opeens zo verbaasd sta te kijken naar mn meisje. Ik zie haar groeien en groot worden en veranderen.

Ik heb dit 1 x eerder gehad. Dat was toen ze begon met kruipen/tijgeren. Toen was ik even in de war omdat ze overal naar toe kon :)

Nu is het een enorme groeispurt die ik niet goed kan benoemen. Er komen hele zinnen uit waarvan ik de helft versta. Ze snapt meer dan alles ! Echt eng soms. We hadden het over mn moeder en ze pikt gewoon dingen/stemmingen en zinnetjes op............. ze groeit als kool en krijgt een mening. Mn baby :'( O+
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:57:19 #112
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141305595
Een baby met een mening :D O+

E zegt ook af en toe zéér stellig een paar woordjes, steeds dezelfde achter elkaar, en we komen er maar niet achter wat ze bedoelt.... :') ;( Lijkt me zo frustrerend voor haar! Dat toont ze nog niet hoor, maar dat komt vast nog!

Oh en ze heeft vanavond heerlijk tomaat zitten snacken terwijl ik aan het koken was, en daarna heeft ze verse pasta en olijven gegeten. :Y)
pi_141305705
Ik versta alles normaal, maar nu zijn het hele zinnen :X
pi_141305741
LB je baby is echt perfect ! maak je geen zorgen ! Hoe relaxter jij om gaat met eten hoe beter het is
pi_141305825
Fee is alleen onverstaanbaar als ze zingt :') Voor de rest kan ze zich erg duidelijk maken. En als ik niet op schiet doet ze het zelf wel :')
pi_141305924
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:09 schreef LadyBlack het volgende:
Jammer, ik wilde mijn post net weghalen... meedoen aan een discussie die je daarvoor veroordeelt is natuurlijk een beetje suf :@ :')

[..]

Een plotselinge stijging daarin die ik niet kan verklaren doordat ze daarvoor ziek is geweest oid, dan ga ik inderdaad kijken naar haar eten. Lijkt me vrij logisch. Daarbij vind ik een pond op 9 kilo lichaamsgewicht best veel.

En ja ik weet dat ik misschien wat overtrokken reageer omdat wij zelf makkelijk aankomen, maar kritisch kijken naar eten vind ik gewoon verstandig.
Ah joh, er is geen discussie hoor :* Niet druk om maken. Je angst snap ik heel erg goed, die heb ik ook! Zo lang ze haar lijntje volgt is het prima, maar als Isa zo'n sprong omhoog zou maken zou ik ook extra opletten omdat ik haar niet wil "aandoen" wat wij onszelf aandoen. Een goede start is ook belangrijk! En die geeft ieder op zijn eigen, beste manier die er is.
Sarcasme. Herken het.
pi_141305954
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:54 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Wat is herkenbaar ?

Mijnes is vandaag 23 (23 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) maanden en ik moet opeens weer zo aan haar wennen. Heel raar. Wennen is raar omdat ik haar door en door ken. Opeens zo verbaasd sta te kijken naar mn meisje. Ik zie haar groeien en groot worden en veranderen.

Ik heb dit 1 x eerder gehad. Dat was toen ze begon met kruipen/tijgeren. Toen was ik even in de war omdat ze overal naar toe kon :)

Nu is het een enorme groeispurt die ik niet goed kan benoemen. Er komen hele zinnen uit waarvan ik de helft versta. Ze snapt meer dan alles ! Echt eng soms. We hadden het over mn moeder en ze pikt gewoon dingen/stemmingen en zinnetjes op............. ze groeit als kool en krijgt een mening. Mn baby :'( O+
Als ik terug ben van vakantie moeten we echt snel weer afspreken! Ik ben benieuwd naar je bijna-peutermeisje! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_141306052
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:47 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik snap het niet want keizersnede?
Sarcasme. Herken het.
pi_141306217
Iedereen moet doen wat hem/haar goed lijkt. Jan zit tegenwoordig net boven de 0 lijn vanaf geboorte op +1. Hij vertikt water en thee te drinken hij drinkt dan gewoon rustig de hele dag niet probeer het regelmatig en de gastouder ook Maja pech dan maar roosvicee ofzo
Hij mag absoluut geen sapjes of diksap appel gaat hij van aan de diarree ook is ereen rozijntjes verbod mag hij alleen van mij krijgen als de ontlasting aan de dikke kant is opa en oma hadden vooral moeitemet hetsapjes verbod tot ik woest werd en we deopen billen door de diarree lieten zien. Sinds dien is het bij alles mag jan .....
Qua koekjes krijgt hij een koekje uit een zakje smoeltjes vanille of speculaas of biscuitje, snoepjes zij. Jip en Janneke snoepjes zijn appel of aardbei stukjes, manna of rijstringetjes met yoghurt ik wil de kinderen zo lang mogelijk bij snoep en frisdrank weg houden
pi_141306282
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:02 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Als ik terug ben van vakantie moeten we echt snel weer afspreken! Ik ben benieuwd naar je bijna-peutermeisje! O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!!
Keek net naar foto's van onze laatste meet. Nahhhhh, die meid is zo gegroeid !
Erg goed plan O+

Volgende week hebben we onze 3e minimeisjesmeet bij Soesa, Allemaal meiden van dezelfde leeftijd. Hoe bijzonder is dat !!! *) *;
pi_141306718
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:08 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!!
Keek net naar foto's van onze laatste meet. Nahhhhh, die meid is zo gegroeid !
Erg goed plan O+

Volgende week hebben we onze 3e minimeisjesmeet bij Soesa, Allemaal meiden van dezelfde leeftijd. Hoe bijzonder is dat !!! *) *;
Bij mr paprika? Toen praatten ze nog niet zo hè? Enorm verschil :Y.

Heel tof! Veel plezier alvast :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_141306767
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:04 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik snap het niet want keizersnede?
Nee de eerste keer nergens last van. Toen baalde ik dat je minstens 6 weken moest wachten.
Maar nu deed het echt gewoon enorm zeer. Alsof ik te krap was of te droog of wat dan ook. Droog was zeker niet het geval maar misschien een verkramping als mn lichaam dacht aan seks of zo :')
pi_141307002
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:13 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Bij mr paprika? Toen praatten ze nog niet zo hè? Enorm verschil :Y.

Heel tof! Veel plezier alvast :).
Ja ! groot verschil ! Maar praten doet ze thuis meer dan elders ;)
Thx ! veel zin in.
  donderdag 19 juni 2014 @ 22:19:16 #124
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141307088
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:02 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ah joh, er is geen discussie hoor :* Niet druk om maken. Je angst snap ik heel erg goed, die heb ik ook! Zo lang ze haar lijntje volgt is het prima, maar als Isa zo'n sprong omhoog zou maken zou ik ook extra opletten omdat ik haar niet wil "aandoen" wat wij onszelf aandoen. Een goede start is ook belangrijk! En die geeft ieder op zijn eigen, beste manier die er is.
Amen!

donderdag 19 juni 2014 @ 22:20:04 #125
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141307145
:D O+

die foto's hebben wij ook. Met dezelfde bordjes O+
pi_141307350
quote:
6s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:19 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Amen!

[ link | afbeelding ]

:P
pi_141307384
LB :D Isa snapt het principe van likken nog niet ;( Maar ze heeft sinds vandaag wel eindelijk door hoe je met je tong kunt klakken :D

Tal, wat gek! En superfijn dat het weer lukt dan 8-)
Sarcasme. Herken het.
pi_141307637
Zo he, heel wat gemist! Interessant om jullie voedingsgewoontes te lezen.
En vooral die van Ela is mij bijgebleven, het klinkt zo goed en zo doordacht en verstandig. En zo volwassen en precies zoals ik ook bij jullie vindt passen van die keren dat ik jullie gezien heb :D

Ik ben niet heel erg moeilijk met eten. Ze krijgt hier eigenlijk standaard diksap of roosvicee terwijl ik daar eigenlijk heel erg tegen ben. Ik probeer ook met grote regelmaat water maar dan drinkt ze gewoon niets, helemaal niets. Dan grijp ik toch maar terug op de diksap want liever diksap drinken dan helemaal geen drinken.
En ze krijgt ook vrijwel iedere middag een koekje/soepstengel/snack en als toetje af en toe een danoontje of yoghurt met smaakje.
Op brood krijgt ze vaak zonnatura jam (lekker), philadelphia, appelstroop, geitensmeerkaas. Meestal twee boterhammen op een dag, eentje in de ochtend en eentje in de middag.
Vooralsnog zit ze op de -1,5 lijn en ik hoop dat ze de slanke genen van mijn man heeft en niet die van mijn familie :{

XM, beterschap voor Noor! Misschien komt het bloedende tandvlees wel van de aankomende kiesjes?

LB, ze heeft een prachtige curve hoor! Maar ik kan me voorstellen dat je even staat te kijken als hij zo omhoog schiet. Maar ik zou inderdaad ook verwachten dat er een afwijking in de Weegschaal zit vergeleken de vorige en misschien idd wat loopvetjes aan het kweken O+

E is een beetje ziekig, super verkouden! Even afwachten of ze nog koorts krijgt, vandaag alleen verhoging.
Ze maakt trouwens echt mega sprongen in haar ontwikkeling ineens! Sinds een dag of wat staat ze los! Heel voorzichtig en alleen als er iemand op de grond ligt waar ze bij kan staan maar als ze losstaat kan ze zelfs al een beetje heen en weer dansen en zich corrigeren als ze dreigt te vallen. Ik ben helemaal trots *O*
En ze speelt kiekeboe, dat deed ze al een hele tijd maar nu gaat ze zich verstoppen en komt tevoorschijn terwijl ze heel hard BOE roept. En dat met een hele grote grijns. Als ik dan doe alsof ik me een hoedje schrik valt ze soms bijna om van het lachen O+
En toen we boodschappen deden deze week zat ze in het winkelwagentje en zei ze ineens dada toen ik dagdag zei O+
En verder is het alleen maar papa wat de klok slaat. Bij ieder geluidje vliegt ze overeind en roept heel hard en blij: papaaaaaaaaa

Och, ze is zo lief, mijn meisje O+
E.
pi_141307672
En nu mis ik die geweldige foto's! Hahaha :D
E.
  donderdag 19 juni 2014 @ 22:33:10 #130
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141307952
Spark O+ wat een mooi relaas O+
pi_141308568
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:14 schreef Tally het volgende:

[..]

Nee de eerste keer nergens last van. Toen baalde ik dat je minstens 6 weken moest wachten.
Maar nu deed het echt gewoon enorm zeer. Alsof ik te krap was of te droog of wat dan ook. Droog was zeker niet het geval maar misschien een verkramping als mn lichaam dacht aan seks of zo :')
Herkenbaar! Bij mij duurde het ook een jaar voor seks weer pijnloos kon. Angst voor pijn maakte het niet beter :'). Maar van de bekkenfysio wat tips gehad voor houdingen en wat wel/niet aanspannen, en toen was het ineens over :?. Wellicht dat het ook samenhing met het terugkeren van mijn cyclus, dat viel zo'n beetje samen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_141308869
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:41 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Herkenbaar! Bij mij duurde het ook een jaar voor seks weer pijnloos kon. Angst voor pijn maakte het niet beter :'). Maar van de bekkenfysio wat tips gehad voor houdingen en wat wel/niet aanspannen, en toen was het ineens over :?. Wellicht dat het ook samenhing met het terugkeren van mijn cyclus, dat viel zo'n beetje samen.
Die cyclus was bij mij al terug. Alleen door de prikpil weer door de war geschopt. De dokter gaf laatst aan dat ik de prikpil maar om de 8 weken moet prikken ipv 12 omdat ze bang was dat hij anders niet goed zou werken :')

Maar ik ben enorm blij dat het weer pijnloos kan O+ Ik hoop mijn man ook :P
pi_141309937
Leuke foto's met die borden O+
pi_141310044
Wat fijn Tally! Have fun!:D
  vrijdag 20 juni 2014 @ 07:33:48 #135
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141317255
Noor wordt eerder zieker dan beter. Koorts loopt alweer op. Slap, alleen maar slapen. Niks willen. En net hele donkere ontlasting. Ik ga dit niet nog langer aankijken.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 07:38:41 #136
378192 -mandy-
I am who I am
pi_141317291
Arme Noor :* , ik zou idd even de ha bellen als ik van jou was.

[ Bericht 48% gewijzigd door -mandy- op 20-06-2014 07:46:51 ]
pi_141317572
Beterschap voor Noor :*
  vrijdag 20 juni 2014 @ 08:41:00 #138
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141317853
Beterschap voor Noor XM :*
pi_141317892
Misschien wel verstandig idd XM. Beterschap voor je kleintje!
  vrijdag 20 juni 2014 @ 08:47:30 #140
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141317930
9:50.

Enige dat ze wil is slapen. En ze had net een bloedneus. Google is zeer verontrustend.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 08:50:40 #141
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141317972
Ik zou stoppen met Googlen en de HA bellen XM. Als je op een simpele hoofdpijn googled kom je ook bij de meest vreselijke dingen uit dus google is niet je beste raadgever.
pi_141318189
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 08:50 schreef Kyara het volgende:
Ik zou stoppen met Googlen en de HA bellen XM. Als je op een simpele hoofdpijn googled kom je ook bij de meest vreselijke dingen uit dus google is niet je beste raadgever.
Dat. En dat weet je toch inmiddels wel, XM? Als je daarin snel van dingen schrikt, zwengel Google niet aan. Gewoon niet. Beterschap voor Noor.

Over bewust eten: Sticker nam gisteren een hap van een schoonmaaksponsje. Dat ontdekte ik pas toen hij het weer uit kotste :@ Was niet eens biologisch geteeld, ik ben geschokt! :P
  vrijdag 20 juni 2014 @ 09:06:50 #143
259886 pessie
pi_141318212
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 08:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
9:50.

Enige dat ze wil is slapen. En ze had net een bloedneus. Google is zeer verontrustend.
Even ha bellen meid. Lauren had laatst ook opeens keelontsteking. Kuurtje, klaar.
pi_141318264
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:05 schreef L-E het volgende:

[..]

Dat. En dat weet je toch inmiddels wel, XM? Als je daarin snel van dingen schrikt, zwengel Google niet aan. Gewoon niet. Beterschap voor Noor.

Over bewust eten: Sticker nam gisteren een hap van een schoonmaaksponsje. Dat ontdekte ik pas toen hij het weer uit kotste :@ Was niet eens biologisch geteeld, ik ben geschokt! :P
:o :o
_O-
Sticker toch..

Volgens mij heeft XM de ha al gebeld en mag ze om 9:50 al langs komen.. toch? Beterschap!
  vrijdag 20 juni 2014 @ 09:10:21 #145
259886 pessie
pi_141318276
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 08:50 schreef Kyara het volgende:
Inderdaad, Lauren bleek woensdagavond in de zandbak katten poep tegen te zijn gekomen en heeft sindsdien verhoging/koorts. Google vertelde me dat ze blind zou worden en epilepsie zou krijgen :') . Wel de ha even gebeld en die belt tussen half 11 en half 12 terug om even te bespreken.
pi_141318393
Ai pessie, wat is het gevaar bij kattenpoep? Hetzelfde als tijdens de zwangerschap?

Sticker kan staan trouwens, had ik dat al verteld? Zo lief, met die wiebelbeentjes en dat ubertrotse hoofd O+
pi_141318485
XM sterkte bij de ha. :*

Sticker die schoonmaaksponsjes aan het proeven is :D
*O* voor het staan

Pessie. :o
  vrijdag 20 juni 2014 @ 09:22:10 #148
259886 pessie
pi_141318530
Jonge kinderen en toxoplasmose schijnt niet echt een goede combinatie te zijn. Het is dat ze koortsig is en opeens weer heel belabberd slaapt, toch het zekere voor het onzekere nemen in dat geval.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 09:22:44 #149
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141318547
Ze heeft veel symptomen die op acute leukemie duiden... Moeheid (ze is 2-3 uur wakker geweest gister en nu slapen slapen slapen), bleek zien, bloedingen tandvlees en neus, algehele malaise... Koorts.. Huilen, jammeren..

Bij zesde ziekte is kind vaak niet zo ziek, ondanks hoge koorts. Zij is doodziek.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 09:23:07 #150
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141318556
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:09 schreef Shandaly het volgende:
Volgens mij heeft XM de ha al gebeld en mag ze om 9:50 al langs komen.. toch? Beterschap!
Oh, ik dacht dat een soort dagboekpost was :@

L-E, onbiologisch :o En *G* voor het staan *G*

Oef Pessie, klinkt ook niet fijn.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 09:24:24 #151
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141318579
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ze heeft veel symptomen die op acute leukemie duiden... Moeheid (ze is 2-3 uur wakker geweest gister en nu slapen slapen slapen), bleek zien, bloedingen tandvlees en neus, algehele malaise... Koorts.. Huilen, jammeren..

Bij zesde ziekte is kind vaak niet zo ziek, ondanks hoge koorts. Zij is doodziek.
Ik wil het niet baggetaliseren maar heeft verschijnselen die je noemt horen ook bij een fikse griep. Bloed kan ook toeval zijn. Ga je nou niet gek lopen maken en laat de HA de diagnose stellen.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 09:26:25 #152
259886 pessie
pi_141318626
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:22 schreef XcUZ_Me het volgende:

Bij Lauren was dit keelontsteking. Wacht de ha maar even rustig af. Vertel wel je zorgen over leukemie maar kaart hem ook in jaar keel kijken
pi_141318997
XM niet googelen... dokters zijn veel beter in diagnose dan google. Gelukkig mag je daar bijna naartoe.

Sticker iets te laat bedacht dat sponsjes niet biologisch waren :o ;) maar staan *O*

Oh bah kattenpoep in zandbak.

Sparkling beterschap voor je meisje.

Eetfoto's O+ :D
pi_141319272
XM nooit op Google zoeken. Echt met een gebroken teen kan je nog uitkomen op de amputatie van je rechterarm, omdat daar een gezwel zit
Laat de huisarts haar onderzoeken. :*
  vrijdag 20 juni 2014 @ 10:02:03 #155
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141319383
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:56 schreef Omentielvo het volgende:
Echt met een gebroken teen kan je nog uitkomen op de amputatie van je rechterarm, omdat daar een gezwel zit
_O-

ik moest lachen. Sorry.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 10:06:26 #156
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141319469
Mja, Google is your best friend maar niet met dit soort dingen :). Ik ben wel heel benieuwd hoe het bij de dokter is, XM. Beterschap voor Noor!
pi_141320270
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:06 schreef Tante_Soesa het volgende:
Mja, Google is your best friend maar niet met dit soort dingen :). Ik ben wel heel benieuwd hoe het bij de dokter is, XM. Beterschap voor Noor!
Dat :Y

Al ga ik ook altijd googlen als ik iets niet weet :@

Maar ook wat Omen beschrijft (heerlijk nuchter trouwens.. ik moest net als Kyara wel een beetje lachen :+ ).
pi_141320593
F5
Laat je wat horen XM ?

Hier is het kind in Artis. Wordt gelukkig nog net niet onder de voet gelopen door 2000 schoolreisjes kinderen :D

arme dieren :'(
  vrijdag 20 juni 2014 @ 10:46:00 #159
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_141320622
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:45 schreef kleinzusje het volgende:
F5
Laat je wat horen XM ?

Hier is het kind in Artis. Wordt gelukkig nog net niet onder de voet gelopen door 2000 schoolreisjes kinderen :D
zo snel zal ze nog wel niet terug zijn....
  vrijdag 20 juni 2014 @ 10:54:30 #160
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141320957
Nahhh Noor klinkt wel heel zielig :{

En Omen _O- Je hebt wel gelijk hoor, beter niet googlen als je toch al naar de huisarts gaat.
pi_141321121
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:56 schreef Omentielvo het volgende:
XM nooit op Google zoeken. Echt met een gebroken teen kan je nog uitkomen op de amputatie van je rechterarm, omdat daar een gezwel zit
Laat de huisarts haar onderzoeken. :*
Ik moest lachen......
*poef* nu is het weg
pi_141321181
Ik had luuk eerder moeten dreigen met een logopedist. Gisteren hadden we een pyjama dag en hadden we veel tv aan. Bumba is eeb favoriet van luuk. Begint ie ineens mba te zeggen als bumba op tv is. En au-o als ie met een auto speelt.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:02:39 #163
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141321186
Spoed bloed geprikt. Bloedingen zinden de huisarts niet. Check op acute leukemie. Ik ben in paniek.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:10:24 #164
426379 elamanilo
elämänilo
pi_141321393
:'(
:*

Ik duim dat het iets onschuldigs is XM
pi_141321405
Sterkte XM :*
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:16:16 #166
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141321550
Half 1 op z'n vroegst bellen.

pi_141321579
Xm sterkte! Zo erg die onzekerheid...
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_141321759
XM ik duim voor jullie. Zo erg die onzekerheid :*
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:24:31 #169
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_141321799
Oh bah XM :'(

Ik duim dat het onschuldig is. Ontzettend fijn dat de huisarts je serieus nam en direct bloed heeft laten prikken, maar wat een onzekerheid :*

(lurker hier, maar moest hier toch even op reageren)
pi_141321897
Jee XM... :* Ik krijg koude rillingen van je berichtje. Duim heel hard dat het onschuldig is. Fijn dat de huisarts het ook meteen serieus nam.

Sterkte de komende uren. Hoe is het nu met Noor?
pi_141321954
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Half 1 op z'n vroegst bellen.

Sterkte meid. Is je man bij je?
Met een meidenkwartet
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:30:31 #172
259886 pessie
pi_141322006
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Spoed bloed geprikt. Bloedingen zinden de huisarts niet. Check op acute leukemie. Ik ben in paniek.
Fijn dat hij het goed bekeken heeft. Goed dat er bloed geprikt wordt. Lekker knuffelen met je meisje, dan gaat de tijd tot half 1 sneller voorbij :*
pi_141322065
Dat gaat een lang uur worden. Ik duim dat het meevalt XM!
Fijn dat je serieus werd genomen. Nu lekker knuffelen met je meisje? Is papa ook in de buurt? Of iemand anders, je moeder, een vriendin?
pi_141322069
XM, hoe is je man eronder? En gaf de huisarts aan dat de test was ter jouw geruststelling of deelt hij echt je zorgen? Ik probeer het niet te bagatelliseren, maar hoop dat je jezelf niet angstiger maakt dan nodig is :*
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:39:16 #175
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141322298
Succes met afwachtem XM.
pi_141322502
Sterkte met wachten XM, ik hoop dat het gewoon ter uitsluiting is en dat je dat straks ook te horen krijgt! Ik duim!
pi_141323194
Voor ouders van jonge kinderen staat hier een leuke winactie: www.fok.nl een pakket met verschillende zwembad/strandartikelen.

[ Bericht 20% gewijzigd door Kyara op 20-06-2014 12:24:28 (spam ) ]
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:06:30 #178
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_141323270
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:03 schreef WebBeestje het volgende:
Hou eens op joh.

XM, veel sterkte met wachten. Hopelijk loopt het allemaal met een sisser af.
pi_141323296
XM sterkte met wachten :*
pi_141323450
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:06 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Hou eens op joh.

XM, veel sterkte met wachten. Hopelijk loopt het allemaal met een sisser af.
Pardon? :)
pi_141323622
XM, nog 'maar' tien minuutjes wachten; ik duim voor jullie!
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:22:23 #182
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_141323745
XM :* Ik duim mee.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:31:59 #183
259886 pessie
pi_141324068
XM kun je al bellen?
pi_141324084
XM, ik duim ook dat alles goed is.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:34:53 #185
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141324156
Nog niet binnen. Zij bellen ons nu.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:36:02 #186
259886 pessie
pi_141324197
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nog niet binnen. Zij bellen ons nu.
Hoe ging het bloedprikken?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:48:28 #187
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141324601
Vervelend van het wachten XM, hopelijk bellen ze snel.
pi_141324998
XM wat naar, hoop dat ze snel bellen en alles ok is.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:05:26 #189
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141325273
Veel sterkte met afwachten XM. Wat een nachtmerrie. :*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_141326295
Och XM :*
pi_141327063
XM, ik duim en hoop mee :*
  vrijdag 20 juni 2014 @ 14:01:47 #192
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141327224
He getver XM :{ wat naar dat je nou ook nog langer moet wachten :o

Hopelijk is het niet die leukemie :X Is er iemand bij jullie? Sterkte :*
pi_141327520
Oh shit XM, wat een schrik! En nu nog langer wachten..

Hopelijk is het geen leukemie :* ik denk aan jullie!
E.
pi_141329023
XM hopelijk is er al wat meer duidelijkheid :*
  vrijdag 20 juni 2014 @ 15:16:34 #195
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141330406
Bloed goed. Wel twee kleine afwijkingen in het bloed, maar die duiden op een virale infectie. Had overlegd met de kinderarts. Geen enkele aanwijzing op leukemie.

Godsamme, 10 jaar ouder. Huisarts was ook opgelucht.
pi_141330651
Fijn zeg! En hulde voor de snelle actie van de huisarts/onderzoekers.
pi_141330679
Pfew hee. Goed nieuws!
Met een meidenkwartet
pi_141330700
Pfoei, gelukkig goed nieuws! Opluchting zeg!

10 jaar maar, valt best mee :o :+
  vrijdag 20 juni 2014 @ 15:27:09 #199
426379 elamanilo
elämänilo
pi_141330851
Wow, wat een opluchting XM :*
Geef Noor een knuf van ons, en jij ook een!
pi_141330883
Goed nieuws. Ik ben helemaal blij om het te lezen :*
pi_141331001
Pfiew XM, ik zag de hele tijd te vernieuwen om te kijken naar nieuws. Wat een opluchting, gelukkig!
Nu maar hopen dat jullie kleine meid snel opknapt :*
E.
pi_141331450
Wat een opluchting .. hopelijk voelt ze zich gauw wat beter :*
pi_141332015
Wat een opluchting xm!
  vrijdag 20 juni 2014 @ 15:57:00 #204
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141332232
Fijn XM. Krijg ze nog iets van een AB kuur voor de infectie of gewoon uitzieken?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 15:59:00 #205
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141332313
Uitzieken, als maandag nog niet opgeknapt, dan weer ff langs.
pi_141333274
Goed om te lezen, XM! Ik was er een beetje misselijk van. Zo een goede borrel, die heb je wel verdiend. ;)
  vrijdag 20 juni 2014 @ 16:29:16 #207
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141333443
Oh wat een opluchting zeg! Heftig virusje dan :o hopelijk knapt ze snel weer op. En houden, die huisarts! Snelle actie altijd fijn. (Hopelijk is het nooit meer nodig)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_141333776
Het spijt me heel erg, maar ik wil dit toch even kwijt. XM, allereerst ben ik superblij dat noor alleen een virusje heeft, maar meid, echt, doe dit soort dingen jezelf en Noor niet aan. Je bent iedere keer dat ze ziek is volledig in paniek, maar het is een kindje en ze zal vaker ziek worden, blauwe plekken en bloedneuzen krijgen, haar hoofd stoten etc. Probeer niet steeds van het ergste uit te gaan en volledig in paniek te raken :* Voor jezelf en voor noor
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 16:40:14 #209
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141333802
Ja, dit is een lelijkerd. Ze is al ziek vanaf dinsdag en nu nog steeds in de 39 koorts.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 16:41:00 #210
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141333830
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 16:39 schreef Spirit82 het volgende:
Het spijt me heel erg, maar ik wil dit toch even kwijt. XM, allereerst ben ik superblij dat noor alleen een virusje heeft, maar meid, echt, doe dit soort dingen jezelf en Noor niet aan. Je bent iedere keer dat ze ziek is volledig in paniek, maar het is een kindje en ze zal vaker ziek worden, blauwe plekken en bloedneuzen krijgen, haar hoofd stoten etc. Probeer niet steeds van het ergste uit te gaan en volledig in paniek te raken :* Voor jezelf en voor noor
Eh, ik snap je post wel, maar ik was nu niet de enige met een vermoeden.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 16:46:44 #211
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141334043
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 16:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, dit is een lelijkerd. Ze is al ziek vanaf dinsdag en nu nog steeds in de 39 koorts.
pfoe! Maar dit virus heb je maar weer gehad. Waar ik me telkens weer over verbaas is hoe ze dagen als een dood vogeltje kunnen liggen en dan zo *poef* weer beter zijn. Hopelijk is dat bij Noor ook weer gauw.

Dat als een dood vogeltje is ook wel even wennen trouwens. Maar je gaat het herkennen. En er een gevoel bij ontwikkelen. Echt. :Y

Al wen je nooit aan artsen die zich zorgen maken.
pi_141334119
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 16:41 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Eh, ik snap je post wel, maar ik was nu niet de enige met een vermoeden.
Je hoeft je niet te verdedigen, het was niet als aanval bedoelt. Ik vond het heel goed dat je je gevoel volgt, ik zou alleen wensen, voor jullie, dat je niet altijd zo bang bent dat haar iets ergs mankeert.
Sarcasme. Herken het.
pi_141336085
Blij dat het geen ene dingen zijn XM. Verder kan ik me vinden in wat Spirit zegt. Ik weet niet hoe het is om zulke angst te voelen omtrent je kind, maar het lijkt me intens naar en overweldigend. Ik hoop dat je een manier zal vinden om daar wat nuchterder in te staan. :*
pi_141337204
Ik ben het ook met Spirit eens. Hopelijk knapt je meisje gauw op :*

Hier een meisje dat maar een uurtje wilde slapen over de hele dag. Deed haar humeur niet erg goed :o
Ik voel me op die momenten best wel onzeker :@
  vrijdag 20 juni 2014 @ 18:18:44 #215
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141337257
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 18:17 schreef Omentielvo het volgende:
Ik ben het ook met Spirit eens. Hopelijk knapt je meisje gauw op :*

Hier een meisje dat maar een uurtje wilde slapen over de hele dag. Deed haar humeur niet erg goed :o
Ik voel me op die momenten best wel onzeker :@
Waarom voel je je dan onzeker, Omen?

Fijn dat het niks ernstigs is XM.
pi_141337431
Als het dan even niet gaat zoals Riley wil wordt ze boos en gaat ze op de grond liggen huilen. En dan laat ik haar even boos zijn en ga dan op de grond zitten bij haar, zodat ze troost kan vinden bij me
En ik ben dan onzeker of ik het wel goed doe. En hoe je nou met die buien moet omgaan. :@
pi_141337758
Die buien vind ik ook lastig Omen :@

Ik zie haar nog veel te vaak als mijn kleine baby die niks 'fout' kan doen. Hoewel ze soms dondersgoed weet dat ze iets doet wat niet mag.

Het 'aanpakken' gaat me steeds beter af en ze heeft het soms gewoon nodig dat haar wordt gezegd dat het niet mag.

Maar zeker als ze ook wat vermoeid zijn is het lastig. Djen is dan ook veel huileriger. Wat eerder naar bed vanavond een optie?
pi_141337911
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 18:23 schreef Omentielvo het volgende:
Als het dan even niet gaat zoals Riley wil wordt ze boos en gaat ze op de grond liggen huilen. En dan laat ik haar even boos zijn en ga dan op de grond zitten bij haar, zodat ze troost kan vinden bij me
En ik ben dan onzeker of ik het wel goed doe. En hoe je nou met die buien moet omgaan. :@
Ik zou doen exact wat jij doet. Sterker nog, bij onze oudste pakken we het zo nog steeds aan: ruimte laten voor de emotie (want hoe futiel het ook mag lijken in onze ogen, voor een kind is die emotie de enige waarheid op dat moment) en veiligheid/troost bieden. Ik denk echt dat je het geweldig doet :)
pi_141338177
quote:
^O^
Zo doen wij het ook :)
  vrijdag 20 juni 2014 @ 18:52:12 #220
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141338805
quote:
Hier ook zo :Y
pi_141339211
quote:
Klinkt als een geweldige manier om met dat soort buien om te gaan ^O^ :*
Al blijft het natuurlijk wel lastig om je kindje te zien worstelen met vermoeidheid en emoties. Het helpt voor mezelf in ieder geval vaak wel om inderdaad goed voor ogen te houden dat het voornamelijk de vermoeidheid is die spreekt, en dat het niet aan mij ligt... :@
  vrijdag 20 juni 2014 @ 19:38:06 #222
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141340976
eerste losse stapjes! *O* *O* *O*

J deed 2 stapjes en daarna moest D er overheen door 3 stapjes los te doen.

*O*
pi_141341652
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 19:38 schreef Kyara het volgende:

*O*
*O* *O*
En toen J weer 4? Ze jutten elkaar leuk op dan he? O+
  vrijdag 20 juni 2014 @ 20:29:44 #224
426379 elamanilo
elämänilo
pi_141343946
*O* *O* Wat tof Kyara! En wat grappig dat ze zo met elkaar meegaan en zich aan elkaar optrekken O+
pi_141344232
quote:

*O*
Wat TOF! *O*
pi_141346338
XM, wat heerlijk dat Noor niets ernstigs mankeert! Wat een opluchting moet dat zijn... Nu wachten tot dit vervelende virus voorbij is :*

Kyara, stapjes *O*

Sticker staat! *O*

Omen, zo zou ik 't ook doen hoor :)
pi_141346498
quote:

*O*
*O*
pi_141346815
Even meejuichen voor alle mooie berichten *O* *O* *O*
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:23:35 #229
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141347013
Wat goed Kyara! *O*

Omen, dat klinkt echt juist als een heel fijne manier voor Riley om zich toch te kunnen uiten!
pi_141347073
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 15:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Bloed goed. Wel twee kleine afwijkingen in het bloed, maar die duiden op een virale infectie. Had overlegd met de kinderarts. Geen enkele aanwijzing op leukemie.

Godsamme, 10 jaar ouder. Huisarts was ook opgelucht.
Pffff wat een opluchting!! Dikke knuffel voor jullie :*

Ik heb het in onze (wat verdere) familie meegemaakt, meisje was toen van Noors leeftijd. Zo heftig :'(. Ze is nu 4,5 en maakt het gelukkig goed, maar het was een paar keer heel erg op het randje. Je zou het maar meemaken als ouders :'(
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:42:07 #231
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141348205
Oh en wat fijn dat Noor 'gewoon' een virusje heeft en niks engs!!
Sterkte met je vogeltje XM! :*
pi_141348554
Kyara *O* wat goed

:* dank voor jullie reacties. Ze lag vandaag zeer vroeg op bed. Ze was echt zo moe. Nu ligt ze heerlijk te snurken O+
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:59:27 #233
259886 pessie
pi_141349112
Xm fijn dat je zekerheid hebt! En nu uitzieken. Ik hoop dat ze er Snel weer bovenop is.

Sticker staat!

D en J stapjes!
pi_141349412
Staan en stapjes *O*

XM ! Gelukkig niets ergs. Sluit me bij spirit aan. Net als over eten.............. ajb probeer jezelf zo stabiel mogelijk te houden. Paniek is ziekmakend en zeker voor je kind. Je bent nu MOEDER !
Wees een voorbeeld ! Noor gaat alles opslaan en kopiëren. Wees volwassen en verwerk je eigen trauma's of onzekerheden elders. Je hebt nu een heel klein wezentje wat afhankelijk is van jou.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:14:40 #235
381212 Gulara
From the future
pi_141349917
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:13 schreef Kyara het volgende:

[..]

:N

weet je wat dat kost joh, die verzendkosten zijn huge!
Ik zie dat ze zelf al komen aanlopen. *O* Knap hoor! Heb je opeens allemaal walkers. :s)

En sticker ook al zo knap. *O* Misschien zat er iets voeg op z'n tong dat ie even weg wilde poetsen. :P

XM, fijn dat het niks is, dat is schrikken inderdaad. Nu even uitzieken, beterschap. :*

Omen, klinkt prima hoor. Lastig hè.

En ik ben wakker. We hadden weer een schreeuwer. Het ging trouwens sinds vorige week wel weer ietsje beter. En dit keer was het 5:45 (maar een kwartier voor de acceptabele opsta-tijd. Maar wat het nou is. :?
Maar goed, heb bedacht dat we gewoon megavroeg in de ochtendschemering naar de markt gaan. :s)
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:19:03 #236
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141350139
Oei Gulara, eerst een bak koffie hoop ik? :X Ik heb ook regelmatig een vroeg vogeltje, maar tot mijn grote opluchting ligt die nog steeds bijna een uur rustig tussen ons in _O_ Ik kijk niet zo uit naar het moment dat we om 6:00 beneden zitten :X
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:26:34 #237
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_141350556
Wauw wat zijn sommige van jullie hard voor XM. Ik lees al langer mee dus weet heus dat zij wat 'loslaatissues' heeft maar ik denk toch dat iedere moeder een paniekgevoel zou ervaren als je huisarts serieuze verdenkingen op leukemie heeft en je nog een paar uur moet wachten op de bloeduitslag.

Nou ja, ik hoor hier ook niet maar dit moest me toch even van het hart.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:30:13 #238
381212 Gulara
From the future
pi_141350783
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:19 schreef LadyBlack het volgende:
Oei Gulara, eerst een bak koffie hoop ik? :X Ik heb ook regelmatig een vroeg vogeltje, maar tot mijn grote opluchting ligt die nog steeds bijna een uur rustig tussen ons in _O_ Ik kijk niet zo uit naar het moment dat we om 6:00 beneden zitten :X
Haha, we zijn meestal wel vroeg op. In de zomer was het soms 4:30. :X
Maar goed, het werd 5 minuten geleden ineens licht, dus dat scheelt.
pi_141351515
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:26 schreef klavertje-4 het volgende:
Wauw wat zijn sommige van jullie hard voor XM. Ik lees al langer mee dus weet heus dat zij wat 'loslaatissues' heeft maar ik denk toch dat iedere moeder een paniekgevoel zou ervaren als je huisarts serieuze verdenkingen op leukemie heeft en je nog een paar uur moet wachten op de bloeduitslag.

Nou ja, ik hoor hier ook niet maar dit moest me toch even van het hart.
Hard he ? Ja misschien wel ! Maar wat mij betreft in het belang van Noor. Weet je waarom ? Als mijn meisje "doodziek" zou zijn ( hoop het nooit mee te maken) dan post ik liever niet op fok, maar zit stilletjes op de HAP, te appen met een vriendin of te huilen bij mn vriend.

Als mn meiske koorts heeft, dan temperatuur ik haar niet elk uur, ga het niet per micro decimeter centimeter op fok zetten en dan melden dan het weer laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag is.

Als mijn meisje geen brood lust, dan post ik geen lijstjes van 3 kantjes dag na dag en uur na uur op fok en .......................

Kortom: ik ben het paniek posten van XM een beetje zat.

En als er dan iets heel ergs kan zijn, neem ik het bijna niet serieus ! Dat is pas erg !

Leuk hoor FOK. maar echt ! Iedereen geeft al maanden tips en het gaat maar door.

De DOODZIEK term deed het hem bij mij. Sorry
pi_141351947
En nogmaals ! Je bent nu MOEDER !
Dat is de mooiste en zwaarste taak ter wereld. Hoeveel van ons hebben een moeder waar ze geen goede relatie mee hebben ? Nou ?
Ik vind het zijn van een "goede moeder" heel belangrijk !
Dat je heerlijke koekjes kan bakken zonder suiker ! Top !
Maar dat je je eigen trauma's hebt verwerkt, je kind los kunt zien als individu en haar/hem het beste geeft zonder te vermengen met je eigen onverwerkte shit ! Graag !

Dat is moederschap !
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:47:46 #241
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_141352020
Amen. Ik zit al de hele halve dag te denken hoe ik het netjes kan omschrijven omdat ik wat bot uit de bocht kan komen hou ik maar mijn handen van het toetsenbord af. Jij omschrijft het netter.

Oh en je kop uit het zand halen wat betreft de EDS want menig oudposter weet wat een gedoe wij hebben gehad met onze dochters/babyEDSsertjes maar als ik daar wat over zeg dan krijg ik te horen dat bij XM zelf alles op sommige fronten prima is maar Noor is niet XM net zoals ik hele andere problemen heb als mijn dochters. Je kind is geen kopie van jezelf en zeker niet in een genetische afwijking als ze die al lijkt te hebben dan.
If you can dream it, you can do it...
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:59:15 #242
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141352886
Ik heb na vandaag geen puf me te verdedigen. Als je me zo volgt, weet je ook dat ik wel degelijk serieus werk om mijn eigen verleden aan te pakken. Juist om Noor.

En Books, ik kan echt geen touw vastknopen aan je stukje over de EDS? Kop in zand? Huh? Ik houd er serieus rekening mee dat ze het heeft. Lijkt er qua huid ook op, maar motorische ontwikkeling gaat best goed.
pi_141353201
Je verleden aanpakken kan ook los staan van Noor in de dagelijkse dingen !
Weet dat je zelf nog wat dingen hebt aan te pakken ! Maar probeer jezelf tijdens deze "stress" momenten een schop onder je kont te geven en paniek te vermijden. Bel desnoods eerst je psych.

"doodziek" is geen term die je gebruikt als je nog niks weet
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:14:11 #244
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141353817
sorry hoor hoewel ik ook van mening ben dat er heel wat loslaten moet gebeuren vind ik dit echt een hele superduper gemene post. Mijn midi (toen baby) was doodziek en dat gebruikte ik ook toen ik nog geen arts had gezien.. ( Hij bleek later ook doodziek te zijn dus die inschatting was helemaal spot on )
Ook mijn mini is nu ziek en nee hij gaat niet dood maar ik omschreef hem net als doodziek.
Want uitdroging ligt om de hoek zeg maar. En nee ik post dat niet op fok of meld het tegen de mensen waar ik het meest mee praat want zo ben ik. Ik deal die shit zelf wel net als de hersenvlies ontsteking en de hele quarantaine shit. ik ben moppert en ik doe teveel alleen. sue me! }:|

Juist als je weet dat XM best wel een beetje fragiel kan zijn en eigenlijk best onzeker is moet je het dan op deze manier neerkwakken? Dat kan toch ook heel anders. -O-
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:16:57 #245
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_141353994
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:14 schreef Moppert het volgende:

Juist als je weet dat XM best wel een beetje fragiel kan zijn en eigenlijk best onzeker is moet je het dan op deze manier neerkwakken? Dat kan toch ook heel anders. -O-
Hoi. Dit. Sorry.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_141354005
:@ dacht dat het aan mij lag en aangezien ik weinig post wilde ik ook niks zeggen maar ben het helemaal met kz eens!
pi_141354434
Lieve mensen, ik snap de ergernis wel een beetje maar XM doet volgens mij hartstikke haar best in therapie om hierin wat steviger te raken. We zijn niet allemaal hetzelfde. Leven met angst kan heel overheersend zijn, onderschat dat niet..
pi_141354698
ik vind het lastig. Ik was bij Djen in het begin ook super onzeker (en nog wel eens). Heb dat hier op Fok! ook gedeeld.. juist omdat hier zoveel ervaringsdeskundigen bij elkaar zitten met allemaal hun eigen visie.

En ik denk dat we zo'n onzekere periode allemaal wel gehad hebben of soms nog steeds ervaren.

Dan is het juist fijn om wat steun te vinden hier vind ik :Y :@ . Zeker als je zelf, om welke reden dan ook, minder lekker/goed in je vel zit. Je kunt niet altijd de heppie-de-peppie-uberzelfverzekerde-supermama zijn helaas.

Dadelijk gaan we nog krijgen dat we onze onzekerheden niet meer durven te posten, uit angst om finaal afgebrand te worden. Dat zou ik heel jammer vinden.

En ik wilde nog even jompelen voor de dames van Kyara *O*
Ze gaan zo hard :o
pi_141354881
Stapjes O+ wat super Kyara *O*
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:31:01 #250
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_141354889
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:16 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Hoi. Dit. Sorry.
+1 :Y. XM, beterschap voor je meisje.

D en J aan de wandel! :o

:W tot over minder-dan-4-maanden!
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:34:59 #251
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141355134
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:24 schreef L-E het volgende:
Lieve mensen, ik snap de ergernis wel een beetje maar XM doet volgens mij hartstikke haar best in therapie om hierin wat steviger te raken. We zijn niet allemaal hetzelfde. Leven met angst kan heel overheersend zijn, onderschat dat niet..
Dat klopt. En dat is een fucking zwaar en lang traject met veel impact. Ik vecht om een andere moeder te worden. Voor noor. Want die is die moeite driedubbeldwars waard. Maar soms lukt dat niet. En als je huisarts je vermoeden van zoiets ernstigs met je deelt, dan is dat zo'n moment. Zo'n traject is niet iets met een stijgende lijn naar de top vd berg. Dat is er een met hobbels en bobbels en soms hele diepe kuilen.

En dat is het laatste wat ik erover zeg.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:35:54 #252
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_141355180
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb na vandaag geen puf me te verdedigen. Als je me zo volgt, weet je ook dat ik wel degelijk serieus werk om mijn eigen verleden aan te pakken. Juist om Noor.

En Books, ik kan echt geen touw vastknopen aan je stukje over de EDS? Kop in zand? Huh? Ik houd er serieus rekening mee dat ze het heeft. Lijkt er qua huid ook op, maar motorische ontwikkeling gaat best goed.
Ik heb in het verleden meerdere malen hier aangegeven dat als je Noor van Eds verdenkt (mogelijkheid is tenslotte aanwezig), dat het dan niets te maken heeft met alleen de huid in de gaten houden.

Ze hebben een heel ander slaappatroon. Onze jongste was een stille verhongeraar en sliep 22 uur van de 24 uur. Alle energie gaat/ging naar groeien en eten was daar ondergeschikt aan. Tekende ook in haar gezicht in dr mondgebied grijzig omdat ze suikerdipte en nog steeds heeft ze hongerklop maar intussen kan ze het zelf aangeven gelukkig.

Reageren lichamelijk anders dan een normaal (excuses voor mijn taalgebruik want de onze zijn heus niet abnormaal) kindje. Ooit heeft Freecell en foto gepost van L. die zijn hoofd gestoten had dat is een normale reactie die bij onze oudste ook voorkomt en de jongste heeft daar geen last van.

Over de motoriek waar jij je constant zorgen over maakte. Ze doen het op hun tempo en pas als ze zeker zijn doen ze alles op hun tijd. Soms later als normale kindjes en soms nog later. Onze oudste liep pas echt met 27 maanden.

Ook kunnen jullie nog steeds voor een voorlopige diagnose naar een KG (onze zit in het LUMC) oudste had deze met 13 maanden en met 2.5 jaar een definitieve diagnose. Jongste had de voorlopige met 20 maanden en pas met 4 jaar de definitieve diagnose. Andere tip is vraag een verwijzing naar een reva.arts en laat haar nakijken die heeft er samen met een KG redelijk wat verstand van of (weet niet of jullie nog de kinderfysio zien) laat deze de beighton test afnemen. Fysieke test die wat dingen op zeer jonge leeftijd aan het licht kunnen brengen.

Allemaal tips die langs je heen gegaan lijken te zijn omdat je je focust op haar huid en dat is prima maar het is niet alleen een huidprobleem. Was het dat alleen maar.

Als je nog wat meer informatie wil vraag de folder bij de VED op over baby's, peuter/kleuter met EDS of Freecell een pbtje of de Taartjesfee heeft er ook vast wel iets over te zeggen.

Ja je maakt je zorgen maar aan de andere kant lijkt het of je dus je kop tegelijkertijd in het zand steekt.

Excuses nogmaals voor mijn lompheid maar ik kan het niet netter brengen want ik denk dat als jij eenmaal weet wat bij Noor past dat er ook een stukje rust in je bol komt en dat gun ik jou en Noor van harte.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:39:05 #253
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141355369
Ze is gezien door een KG. Vooralsnog geen bijzonderheden. Vervolgtraject loopt.
pi_141355534
Twinkle: jij deed wat met de adviezen !
Moppert: alleen ? Je deelt al je intieme shit met alles en iedereen

ps. Ik ben niet de therapeut van XM. Ben een moeder die erg veel wegen heeft bewandeld om moeder te worden. En graag deelt ipv geeft :)
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:44:06 #255
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_141355638
Die moet dat toch aangegeven hebben nav jullie verhaal over hoe Noor het deed en doet dat sommige dingen echt EDS gerelateerd lijken te zijn en dat je dus moet proberen om Noor het vertrouwen te laten hebben om het zelf te laten ontwikkelen. Het eten is in principe het belangrijkste om in de gaten te houden maar ook met het minimale of iets minder worden ze ook groter.

Noor is ook met moeilijk drinken al ouder dan een jaar inmiddels dus het gaat goed maar vertrouw haar. Ook met ziek zijn (en ja wij hebben ook al voor wat vuurtjes gestaan inmiddels incl. stilstand van het hart door de eds tijdens een operatie) maar ook daarna hebben wij het vertrouwen in ons kind weer kunnen vinden en daar varen wij allemaal het beste bij en ja natuurlijk met hoge koorts slaapt ze bij ons op in bed omdat haar hart dan nog steeds aan de haal gaat en je hoeft alle problemen niet te vergeten maar vertrouwen in je kind doet zoveel voor jezelf. Dikke kus

[ Bericht 0% gewijzigd door Books1 op 20-06-2014 23:59:52 ]
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:45:18 #256
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_141355706
Moppert toch zie ik dat anders eerlijk gezegd. Jij post ook gewoon alles en niet in vijfvoud en alleen de bak ellende.
pi_141355864
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:24 schreef L-E het volgende:
Klopt ! Daarom 10 jaar de pil geslikt om wat evenwichtiger aan een kind te beginnen ! Ook een optie ?
pi_141355998
XM, dat is een zwaar traject inderdaad. Ik vind het knap dat je je eigen tekortkomingen daarin durft te zien en er iets mee doet. Ik denk soms ook dat je jezelf iets te veel verliest in je angsten en gepieker, dat is denk ik wat men je mee wil geven nu, maar ik weet ook zo goed hoe dat niet altijd een keuze is. Hopelijk kun je uit alles wat er nu wordt gezegd iets halen waar je iets mee kan.
pi_141356082
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:50 schreef L-E het volgende:
XM, dat is een zwaar traject inderdaad. Ik vind het knap dat je je eigen tekortkomingen daarin durft te zien en er iets mee doet. Ik denk soms ook dat je jezelf iets te veel verliest in je angsten en gepieker, dat is denk ik wat men je mee wil geven nu, maar ik weet ook zo goed hoe dat niet altijd een keuze is. Hopelijk kun je uit alles wat er nu wordt gezegd iets halen waar je iets mee kan.
Keuze ?
Is het kind gepland ?
Dan kies je toch wel ?
pi_141356145
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:48 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Klopt ! Daarom 10 jaar de pil geslikt om wat evenwichtiger aan een kind te beginnen ! Ook een optie ?
Het is niet aan ons om zoiets te beoordelen, bovendien loopt het leven soms anders dan je hoopt. Ik begon heel stabiel aan een tweede kind, ik zit er nu heel anders bij. Je hebt niet alles in de hand helaas.
pi_141356195
De keus om je niet te verliezen in die angst, bedoelde ik.
pi_141356255
Serieus KZ, ik snap oprecht je punt maar je brengt het op dit moment niet heel constructief, vooral niet om zaken als überhaupt het hebben gekregen van een kind en de eventuele juistheid van de beslissing daarvoor hierbij te betrekken.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:55:21 #263
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141356263
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:50 schreef L-E het volgende:
Ik denk dat dit het wel goed verwoord inderdaad.

Verder denk ik dat de boodschap nu wel bij XM aan is gekomen.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:58:16 #264
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_141356435
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:55 schreef Olf het volgende:
Serieus KZ, ik snap oprecht je punt maar je brengt het op dit moment niet heel constructief, vooral niet om zaken als überhaupt het hebben gekregen van een kind en de eventuele juistheid van de beslissing daarvoor hierbij te betrekken.
+1. Ik vind je formuleringen serieus vals, kz. Mijn hemel, we zijn ook gewoon ménsen hoor, achter die beeldschermen. Over voorleven: een lesje respect zou op zijn plaats zijn (want ook als je het pertinent oneens bent met iemand kun je nog respectvol blijven). Bah. Ik ben er plaatsvervangend naar van.
pi_141356444
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:02 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik had luuk eerder moeten dreigen met een logopedist. Gisteren hadden we een pyjama dag en hadden we veel tv aan. Bumba is eeb favoriet van luuk. Begint ie ineens mba te zeggen als bumba op tv is. En au-o als ie met een auto speelt.
mag deze dan nog even in de herhaling. .... *O*
*poef* nu is het weg
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:59:42 #266
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141356516
Wat goed KJ!

*G*
  zaterdag 21 juni 2014 @ 00:00:40 #267
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141356565
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:58 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

+1. Ik vind je formuleringen serieus vals, kz. Mijn hemel, we zijn ook gewoon ménsen hoor, achter die beeldschermen. Over voorleven: een lesje respect zou op zijn plaats zijn (want ook als je het pertinent oneens bent met iemand kun je nog respectvol blijven). Bah. Ik ben er plaatsvervangend naar van.
+2
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 00:00:57 #268
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141356580
Fijn Kj *O*
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 00:02:34 #269
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_141356689
*ontlurkt*

KZ, ik kan het best vaak met je vinden, maar ik vind je opmerking heel erg gemeen, onnodig en zeer kwetsend.

En ja, XM paniekt snel, en ja, dat weet ze, en ja, daar is ze mee bezig. Dat is toch genoeg? Als je je aan haar posts irriteert dan lees je het niet, of je leest het en denkt er het jouwe van. Maar dat zo hier neer plempen? Nee. Gewoon nee.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 00:03:27 #270
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_141356738
Jeej KJ! En jeej voor alles wat wel fijn is!
pi_141356779
Je kan alles van me zeggen, maar gemeen/vals ben ik niet O+
Ik heb geen zin in kusjekroel en 10000 adviezen, waar niks mee wordt gedaan.
XM is vast een schat, maar mn zorg gaat uit naar noor !

Boodschap: vermeng eigen shit niet met je kindje en je bent een topmoeder
  zaterdag 21 juni 2014 @ 00:06:09 #272
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_141356893
En als XM er door dit soort opmerkingen straks nóg meer doorheen zit.. Dan lijkt me dat ook niet positief voor Noor, toch?

Had dan alleen die boodschap gebracht, als het daar om draait.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 00:06:26 #273
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_141356906
Dat en dat alleen was toch genoeg geweest? Ik zeg niet dat je vals bent, maar je formuleringen waren vals met een gouden randje.

Jammer, meer nog als je bedoelingen niet slecht zijn.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 00:07:46 #274
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141356986
Imho ben je ook een topmoeder als je al je eigen valkuilen kent en er hard aan werkt :Y
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_141357036
Als XM nu door een FOK poster er nog meer door heen zit is er werkelijk reden om de therapie sessies te verhogen. Sjemig ! Zo belangrijk ben ik niet.

En na 200 mooi verwoorde tips, zonder reactie of opvolging, riekt de botte bijl !
excuses voor het "gemoedelijke " oud topic <3
pi_141357069
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:07 schreef Moppert het volgende:
Imho ben je ook een topmoeder als je al je eigen valkuilen kent en er hard aan werkt :Y
Dit dus.

Kj, dat klinkt superlief!
  zaterdag 21 juni 2014 @ 00:09:31 #277
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_141357083
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:58 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

+3 jeetje wat heb je er aan om iemand zo respectloos te benaderen.
Mensen maken hun eigen keuzes. De een om op de ene manier moeder (zoals xm die werkt om een betere mama te worden maar ik vind dat ze dat ook al is) te worden de ander pas op het allerlaatste moment (40+dus) om redenen. Om te zeggen dat je je kinderwens dan maar had moeten uitstellen. Belachelijk. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes en ik vind het soms ook goed dat het forum een van je aftypmedium is.
Ik las al niet veel mee maar de manier waarop KZ zo lafhartig iemand te kakken zet vind ik echt erg.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 00:10:20 #278
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_141357122
Anders ga je gewoon nog even door kz ^O^

Goed bezig!

Ik ben weer weg hier want ik heb hier de komende 8 maanden nog weinig te zoeken. :W
pi_141357148
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:08 schreef kleinzusje het volgende:
Asl XM nu door een FOK poster er nog meer door heen zit is er werkelijk reden om de therapie sessies te verhogen. Sjemig ! Zo belangrijk ben ik niet.
Jemig.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 00:12:00 #280
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_141357193
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:08 schreef kleinzusje het volgende:
Asl XM nu door een FOK poster er nog meer door heen zit is er werkelijk reden om de therapie sessies te verhogen. Sjemig ! Zo belangrijk ben ik niet.
Nee, maar het is nog al wat wat je gezegd hebt. Ook al ben je maar een onbelangrijk persoon, je hebt geen idee wat zoiets los maakt. Kennelijk in ieder geval genoeg, want er komen hier ineens nog al wat posters bij die echt vinden dat je te ver gegaan bent.
pi_141357313
Gulara wat heerlijk, zo vroeg naar de markt! 'Dan heb je tenminste nog wat aan je dag' :') :(

Ja dat sponsje was om de potloodresten weg te krijgen. Vandaag at hij het doosje waar de diepvrieserwten in zaten. De kassamevrouw deed maar een zakje om het doosje erna O+ Helpen met boodschappen doen, hij kan het niet!
  zaterdag 21 juni 2014 @ 00:15:51 #282
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_141357379
Ik denk dat er de afgelopen maanden heel veel tips voor/over aan XM en Noor gegeven zijn. Ook om te proberen het scherpe randje van de paniek af proberen te krijgen. De meeste tips of trucs werden/zijn genegeerd of werd nooit op gereageerd en dat op een gegeven moment de maat vol is dat kan ik ook wel begrijpen.

Zelf heb ik tig tips gegeven en ook nu hier uitgelegd hoe het kan gaan en hoe het op het horen zeggen van XM met Noor lijkt te gaan en je krijgt 1 regel terug maar er word weer niet op ingegaan. Prima waarschijnlijk is ze niet in staat om daar op te reageren en ik kan me voorstellen als je allerlei doemscenario's bij elkaar op google zoekt en je bent over je toeren bij de huisarts dat de huisarts daarin mee gaat om een geruststelling te geven en uit te sluiten dat het echt ernstig is.

Ik (mijn PERSOONLIJKE mening) denk dat XM heel erg op t moment leeft en niet nadenkt over het morgen of volgende week bijvoorbeeld.
pi_141357638
Ik leef ook erg in het moment. En op dit moment vind ik dit een beetje gezeik worden.

Welterusten! O+
  zaterdag 21 juni 2014 @ 00:23:24 #284
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_141357757
Zullen we proberen iedereen in z'n waarde te laten?
Kritiek mag geuit worden maar probeer dat op een constructieve manier te doen.
Van iemand bij de enkels afzagen is nog nooit iemand beter geworden :)
I`m not weird. I`m limited edition.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 00:23:42 #285
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_141357770
Ik bedoelde meer dat ze haar handen vol heeft om een dag door te komen op een normale manier en dat ze het ergens kwijt moet als ze het niet meer trekt.

Slaap lekker.
pi_141357845
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:09 schreef becky27 het volgende:

[..]

+3 jeetje wat heb je er aan om iemand zo respectloos te benaderen.
Mensen maken hun eigen keuzes. De een om op de ene manier moeder (zoals xm die werkt om een betere mama te worden maar ik vind dat ze dat ook al is) te worden de ander pas op het allerlaatste moment (40+dus) om redenen. Om te zeggen dat je je kinderwens dan maar had moeten uitstellen. Belachelijk. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes en ik vind het soms ook goed dat het forum een van je aftypmedium is.
Ik las al niet veel mee maar de manier waarop KZ zo lafhartig iemand te kakken zet vind ik echt erg.
Lafhartig te kakken ?
O+
pi_141357902
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:23 schreef Books1 het volgende:
Ik bedoelde meer dat ze haar handen vol heeft om een dag door te komen op een normale manier en dat ze het ergens kwijt moet als ze het niet meer trekt.

Slaap lekker.
ik ?
  zaterdag 21 juni 2014 @ 00:26:36 #288
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_141357917
kleinzusje of je op zou willen houden?
I`m not weird. I`m limited edition.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 00:27:17 #289
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_141357953
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:26 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

ik ?
Nee XM bedoelde ik.
pi_141357970
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:10 schreef Kimpossible het volgende:
Anders ga je gewoon nog even door kz ^O^

Goed bezig!

Ik ben weer weg hier want ik heb hier de komende 8 maanden nog weinig te zoeken. :W
dan ben ik bij de peuters ;)
pi_141358061
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:26 schreef De_Taartjesfee het volgende:
kleinzusje of je op zou willen houden?
Ok ! Was me van geen kwaad bewust, maar even wat onvrede spuien over iemand die al weken het topic kaapt met paniek............... is net iets te veel voor de hormonale meelezers. Zal me gedragen !
xx
  zaterdag 21 juni 2014 @ 03:16:46 #292
381212 Gulara
From the future
pi_141362007
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 00:14 schreef L-E het volgende:
Gulara wat heerlijk, zo vroeg naar de markt! 'Dan heb je tenminste nog wat aan je dag' :') :(

Ja dat sponsje was om de potloodresten weg te krijgen. Vandaag at hij het doosje waar de diepvrieserwten in zaten. De kassamevrouw deed maar een zakje om het doosje erna O+ Helpen met boodschappen doen, hij kan het niet!
Uiteindelijk heb ik eerst nog even een was aangezet en zijn we pas na 9en gegaan. We hebben ons weer prima vermaakt. Het is zo'n heerlijke struinmarkt met van-alles-en-nog-veel-meer. Pi kijkt altijd z'n ogen uit en geniet er ook zo van: wil bij elke fruitkraam een fruitsample proeven, bewondert mooie dingetjes met mij, danst mee op de live muziek en wijst naar alle rondlopende honden en kindjes.
En dan lekker een (gratis!) appeltje etend naar huis lopen. O+

En nu ligt ie in z'n bed te mopperen dat ie heul nog niet moe is. :')
pi_141362802
quote:
Ik doe het precies zo! En ik denk dat je moet doen wat goed voelt.

De eerste stapjes van J en D! Wow!!

Fijn XM dat het "maar" een virus is.

Nog wat gekocht op de markt Gulara?

Hier werd er ook om 5.45 heel hard mama aankleeen geroepen! Hij gaat opeens zo snel met woordjes leren. O+
pi_141362823
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:54 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Wat is herkenbaar ?

Beetje late reactie ;)

Nou ik vroeg me af of andere dreumesen ook zo veranderde rond anderhalf. Hij is echt in een weekje of drie een heel ander kind geworden. Op een positieve manier bedoel ik dan. Hij is vooral niet meer bang is voor anderen.
Ik had dat nog nooit zo gelezen hier op t forum :)

En wat jij eigenlijk zei, daar heb je gelijk in.. Ik moet er ff aan wennen :)

En verder O+ voor je post!
pi_141362878
Hoera voor de stapjes van D en J *O* *O*
Wat gaan ze snel!!!
Met een meidenkwartet
pi_141363096
Vandaag verhuizen! :') Sorryvoor m'n dagboekpost hoor, maar ik heb er zooooveel moeite mee gehad dat we uit mijn appartement weg moesten. Nachtmerries! Maar nu is de dag hier. Alles ingepakt (wat een zooi hebben we :') ) en over 2 uur staan er allemaal mensen klaar om alles over te sjouwen en laminaat te leggen. Vannacht sliepen we bij mijn ouders... Nouja, Ik moest er 4x uit voor Isa en heb haar uiteindelijk maar bij ons gelegd, toen was het goed. Ik vraag me af hoeveel die pluk ervan mee krijgt, volgens mij meer dan ik denk!

En nog eentje voor XM, ik hoop dat Noor weer aan het opknappen is en dat je je er niet van laat weerhouden om gewoon mee te blijven posten, misschien juist ook om af en toe even te relativeren :*
Sarcasme. Herken het.
pi_141363169
Spirit, ik vroeg me vannacht (ik kon niet slapen O+ ) nog af wanneer de Grote Dag zou zijn. Spannend hoor! En ook leuk, jullie gaan een nieuwe fase in, hopelijk slaapt Isa een beetje goed in het nieuwe huis :)

Mijn dag begon om 5:30 dankzij Stick. Sindsdien zitten we beneden en de grote mannen slapen lekker uit O+
pi_141363223
Gulara. Zielig dat hij schreeuwend wakker wordt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:58 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

mag deze dan nog even in de herhaling. .... *O*
Deze had ik gemist. Wat goed *O*

L-E die Sticker van jou heeft een aparte smaak :D

Gulara wat klinkt dat gezellig. Ik kan het helemaal voor me zien O+

Spirit succes vandaag :*

L-E dat is vroeg :D

XM is jouw meisje al een beetje aan het opknappen?
pi_141363318
Veel plezier met verhuizen Spirit!
Wij mogen volgende week :D
  zaterdag 21 juni 2014 @ 08:43:23 #300
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141363326
Succes vandaag Spirit!

Wat een vroege vogels zeg. Gulara, jullie dagje markt klinkt erg leuk O+
  zaterdag 21 juni 2014 @ 08:43:33 #301
4756 Kyara
1 + 1 = 3