abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 juni 2014 @ 12:36:12 #51
381212 Gulara
From the future
pi_141282580
LB herkenbaar. Hier geef ik ook een hoop onder het mom van "hij is maar mager". En ik denk dat wij ook best wel in wat valkuilen vallen qua eten. Hij krijgt weinig suiker (vrijwel alleen water en ook niet echt zoete snacks) maar wel best veel vet. En ik koop dus zelfs van die kaasstengels voor uit het vuistje. :@
Maar ik zou me met zo'n sprintje nog geen zorgen maken hoor. Maar het kan tegenwoordig nooit kwaad om afentoe eens even kritisch naar je eetpatroon te kijken. Er is zoveel in overvloed en misleidende reclame.

Phaidra, wat tof! O+ *O*

Ik wil ook een tweeling, maar ik geloof dat Kyara die van haar op gaat sturen. *;
pi_141282946
Mijn mini eet graag die kaasknabbels van Goodies! Zit niet veel zout in. Ik geef een half zakje per keer, anders vind ik het wel weer erg veel.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_141284150
LB ik zie haar wel omhoog gaan, maar nou niet echt zorgelijk veel. Ik vind het eigenlijk een mooie curve. Ik zou echt niks aanpassen aan je schema hoor. Want je doet echt niks te veel. :*

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 12:48 schreef Phaidra het volgende:
Mijn mini eet graag die kaasknabbels van Goodies! Zit niet veel zout in. Ik geef een half zakje per keer, anders vind ik het wel weer erg veel.
Die vindt Riley ook heerlijk. Ik heb ze ook een keer geproefd en ze smaken echt zo flauw dat ik eigenlijk denk dat dreumessen nog niet echt een smaak hebben :D

Leuk om over de eetpatronen te lezen. Ik wil die van mijzelf toch wel veranderen (die vind ik toch wel ongezond), want ik wil Riley wel het goede voorbeeld geven. Nu is ze nog wel dol op groente en sommige fruitdingen. En ik wil eigenlijk dat dat zo blijft
pi_141284492
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 12:48 schreef Phaidra het volgende:
Die paprika eet de mijne ook graag. Wortel eet ze ook maar niet zo happig op.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_141284679
Rijstwafeltjes van Goodies zijn hier een hit, en de babykoekjes die naar hondenvoer smaken en ruiken :X :r
  donderdag 19 juni 2014 @ 14:22:55 #56
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_141285824
Hmm, ik ben denk ik een strenge moeder wat betreft eten. J. krijgt eigenlijk nooit koek en snoep van mij. Hij is dol op fruit, dus dat eet ie veel, en crackers en soepstengels vind ie ook nog steeds lekker. Van oma krijgt ie soms een Nijntje koekje of een halve liga, of rozijntjes. En gisteren had ie op het KDV een klein stukje tompouce geproefd.

Ik vind het ook wel prima zo eigenlijk. Ik denk er eigenlijk zelf niet aan. Snoep zelf ook overdag niet.

Wat J. wel doet is mijn water jatten uit een camelbak bottle. Dus nu maar eentje voor hemzelf gekocht:

J. heeft de blauwe, en drinkt er dus goed uit! Superhandig op vakantie, en helemaal lekvrij.
pi_141287588
Zitten jullie elkaar nou gek te maken met dat eten?
Een pondje meer wegen als de curve......een plakje kaas.......broodje knakworst...vruchtensap enz. daar maak je je toch echt niet druk om?

Volgens jullie zouden mijn kinderen dikke varkens zijn die enorm veel troep eten. Maar ze zijn toch echt gezond en slank. En ze eten hun gezonde dingen ook meestal braaf op! En ook al zouden ze wat dikker zijn, dan zouden ze nog steeds knakworsten krijgen en kaas, want daar word je echt niet dik van hoor, pfff

Weten jullie niet meer hoe het was om kind te zijn?
pi_141288545
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:17 schreef Troeta het volgende:
Een pondje meer wegen als de curve......een plakje kaas.......broodje knakworst...vruchtensap enz. daar maak je je toch echt niet druk om?

Volgens jullie zouden mijn kinderen dikke varkens zijn die enorm veel troep eten. Maar ze zijn toch echt gezond en slank. En ze eten hun gezonde dingen ook meestal braaf op! En ook al zouden ze wat dikker zijn, dan zouden ze nog steeds knakworsten krijgen en kaas, want daar word je echt niet dik van hoor, pfff

Uiteraard, zo zijn 'we' allemaal hier 8-)

Joh, niet gelijk op de kast springen, LadyBlack geeft zelf aan dat ze haar dochter gezonde eetgewoonten wil meegeven en vraagt om suggesties, en daar wordt op gereageerd. Over jouw kinderen zegt niemand iets, die conclusie trek je zelf.

Iedereen moet lekker geven wat hij zelf wil toch? Voeding is nou eenmaal een hot issue, en terecht mi, de bevolking in het algemeen en kinderen in het bijzonder worden steeds dikker en ongezonder. Ik vind het alleen maar goed als mensen (ouders) kritisch kijken naar hun voedingspatroon.
Beter dan dat winkelketens hun maten gaan aanpassen omdat kleding niet meer past, zoals laatst in het nieuws was :X
pi_141288645
Nou dat troeta. Mijn kinderen krijgen echt wel koek/snoep. Ik was blij dat yaro met 3 jaar snoep ging eten. Mag best ipv alleen komkommer :D
en als ik niet wil dat ze het krijgen eet ik het zelf ook niet.

Hier hebben ze net een stroopwafel op gewoon omdat het kan. Lekker toch.
wel probeer ik bij kyan dat hij eerst fruit eet, omdat hij dat niet zo goed eet. Maar verder prima hoor.
pi_141288671
Hier thuis probeer ik het zo gezond mogelijk te houden maar ik weet dat als ze bij oma is dat ze dan ook volgestopt wordt met van alles en nog wat waar ik zelfs nog van zou ontploffen als ik dat allemaal naar binnen zou werken :X
Maar daar zijn oma's voor O+

Als je het maar niet gaat compenseren. Zo van .. O hij eet totaal geen fruit of groente. Nou dan stoppen we hem maar vol met koekjes zodat ie 'iets' binnen krijgt' ... zo denk ik dan :Y)
pi_141288717
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:17 schreef Troeta het volgende:

Ja, dat is exact wat we bedoelen als we elkaar gezonde adviezen mee geven omtrent eten. Spijker op de kop!

Ik maak me niet druk om gewicht, want goede genen, maar ik vind het heel wenselijk dat mijn kinderen zo min mogelijk 'troep' binnen krijgen. Thuis doen we daar erg ons best voor, op feestjes e.d. laten we de teugels vieren omdat het op die manier werkbaar en leuk blijft voor alle partijen. Maar ik veroordeel niemand die zijn kinderen wel de 'troep' geeft die wij weren, zou fijn zijn als ik niet word veroordeeld omdat ik mijn kinderen die troep niet wens te geven ;)
pi_141288732
Ik denk trouwens dat je met een gezond voedingspatroon ook goed is dat een snoepje/koekje/chips e.d. mag. Mi zorgt verbieden juist voor stiekem gedrag.

Hier drinken ze trouwens siroop, fristi, melk en water.
en als ik op pad ga krijgen ze een pakje wicky.
pi_141288866
Ik denk dat het vooral nu over komt als wij geven niks "slechts". Mijn kinderen zijn niet zulke goede fruit eters. Kyan eet ook slecht zijn groente maar ik vind het bij een tweede veel moeilijker om vast te houden aan "gezond". Als de oudste een koekje krijgt mag hij ook.
bij de oudste was dat vaak op deze leeftijd niet ter sprake.
  donderdag 19 juni 2014 @ 16:06:17 #64
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141289301
E. eet ook heel slecht haar groenten, maar ik ga haar met eten niet dwingen (sterker nog; zoiets valt bij een bijna peuter niet te dwingen :') ). Ze eet dan ter compensatie nog wat fruit na het eten, dan vind ik het allang prima.
pi_141289580
*grom* ... Djen heeft de kattenbak uitgevonden en kwam net weer vol trots met twee handjes kattengrid aan zetten :X :X :X

Geen optie hier om hem ergens anders te plaatsen helaas :')
pi_141290125
Mijn schoonvader zei laatst ook eens tegen mijn lief: Vroeger kregen jullie ook alles te eten en je leeft nu ook nog steeds. :X

Nou sorry, maar de afgelopen 10 jaar (nadat ie uit huis ging) heeft mijn lief er behoorlijk veel aan gedaan om zich weer fijn en gezond te voelen en zijn........ En dat kun je van z'n vader nou niet bepaald zeggen die eigenlijk van ellende aan elkaar hangt.

En (oa) daarom dus vinden wij het wel heel erg belangrijk wat we in ons lichaam stoppen. Niet alleen voor nu of om op een later tijdstip 'nog steeds te leven', maar om ons nu én op een later tijdstip ook gewoon fijn te voelen en gezond te zijn. Dat staat bij ons hoog in het vaandel in ieder geval. Wat een ander eet moet ie zelf weten, zijn lichaam, maar ik vind het zelf erg fijn om op deze manier goed voor mijn lichaam te zorgen. Om me fijn te voelen en om zorgvuldig met de natuur om te gaan ook. Zoals biologisch eten, zonder pesticiden die de bodem demineraliseren en het milieu vervuilen bijv., naast dat ik dat ook veel fijner voor mijn lichaam vind.. En om een gezonde band te behouden met de natuur. Eten zoals het bedoelt is.

Wij eten ook wel eens gewoon koekjes en taarten, maar die bakken we zelf. En kaas is ze dol op, dat krijgt ze ook gewoon, wel dus altijd bio en vegetarisch en veelal van de plaatselijke consumentenboerderij. Je kunt ook gewoon super lekker eten, of in onze ervaring, zelfs veeeeeeel lekkerder, als je dingen zelf maakt met mooie ingredienten.

Knakworst :r

O+
pi_141290448
Ik heb het niet alleen over Ladyblacks post, het gaat hier al maanden over welk kind het gezondste eet en er word met afkeuring gepraat over moeders die kinderen chips geven...of wicky! Of KAAS! Kaas, kom op mensen?
Met 10 maanden een frikandel, dat kan echt niet hoor, een moeder gaf frietjes aan zijn 14 maanden dreumes bij de McDonalds, snap je dat nou? Dat soort dingen worden hier gezegd. Alsof je gelijk elke dag frikandellen geeft en je kinderen vetmest.
pi_141290458
Ela wat zijn jullie toch lekker hippie O+
pi_141290601
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:37 schreef L-E het volgende:
Ela wat zijn jullie toch lekker hippie O+
*;
pi_141291615
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:37 schreef Troeta het volgende:
Ik heb het niet alleen over Ladyblacks post, het gaat hier al maanden over welk kind het gezondste eet en er word met afkeuring gepraat over moeders die kinderen chips geven...of wicky! Of KAAS! Kaas, kom op mensen?
Met 10 maanden een frikandel, dat kan echt niet hoor, een moeder gaf frietjes aan zijn 14 maanden dreumes bij de McDonalds, snap je dat nou? Dat soort dingen worden hier gezegd. Alsof je gelijk elke dag frikandellen geeft en je kinderen vetmest.
_O_

Met-beide-voeten-op-de-grond-post

Al vond ik het laatst toch wel heul raar in de dierentuin om te zien dat een mama cola in een babyflesje over goot en aan der baby gaf.
  donderdag 19 juni 2014 @ 17:26:22 #71
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_141292423
Ieder moet doen waar ie zich goed bij voelt. Ik ben niet van plan om m'n kind snoep e.d. te geven, zeer voorlopig. Maar wij zijn ook geen hippies ;). Beetje er tussenin.

Hoewel het deze dagen nutrilon voor en na is. Kind heeft nog steeds fikse koorts. Ik vermoed dat ze de zesde ziekte heeft. Als ze van het weekend onder de uitslag zit, had ik het goed :+. Net vloog ze ook binnen een uur van 37,8 naar 39,6 en van herstellend weer naar hoopje ellende.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_141293939
Dat vind ik natuurlijk ook wel raar cola in een babyflesje _O- _O-
En ik wil ook niet beweren dat iedereen zijn kind vol met troep moet proppen, maar ging me wel echt ergeren dat niks meer goed is hier, zoals krentenbollen en kaas en een plakje worst. En dat er zo verontschuldigd moet worden als er een keer een frikandelletje in gaat.

Want het lijkt me serieus ook niet zo goed om zo krampachtig met eten om te gaan. Gaan ze straks bij vriendjes thuis hartstikke bedelen om taksi en snoepjes.
  donderdag 19 juni 2014 @ 18:19:30 #73
378192 -mandy-
I am who I am
pi_141294160
Wat is er mis met het fenomeen krentebol voor een dreumes? Een hele krentebol vind ik vrij veel voor m'n dreumesje, maar een mini-krentebol krijgt ie af en toe wel. En hij vindt het heel erg lekker.

Cola in een babyfles, zonder extremist te zijn lijkt me dat met die cafeīne erin niet gezond.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_141294288
Zal ik dan maar uit de kast komen? Mijn 13 maanden oude dreumes eet wel eens friet, en frikandel, knakworst, is gek op kaas en leverworst, maisboogjes, rijstwafel, soepstengel, fruit, groente, brood, andijviestamppot, danoontjes, pudding, diksap en eigenlijk in zijn algemeenheid alles wat eetbaar is. Ik denk dat iedereen hier zijn of haar kind naar beste kunnen en vermogen laat opgroeien. Voor de een is dat biologisch, voor de ander vegetarisch en weer anderen laten dit los. Ik denk niet dat er hier een goed of fout in zit, althans, niet bij de mensen die hier posten.
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 19 juni 2014 @ 18:27:57 #75
378192 -mandy-
I am who I am
pi_141294411
+1
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')