abonnement Unibet Coolblue
  zondag 15 juni 2014 @ 21:28:47 #1
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_141126676
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reėle grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Toepasselijke plaatjes:





  zondag 15 juni 2014 @ 21:30:09 #2
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_141126791
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:25 schreef sitting_elfling het volgende:

Mja, ik krijg maandag feedback terug van interview afgelopen vrijdag. Als dat ook weer nee is, heb ik nog 6 week and otherwise I'm fucked. Nu ben ik wel een bijtertje en vecht ik door.

Maar ik vraag me soms oprecht af waar ik de energie allemaal vandaan tover :'). Ik heb soms het idee dat mijn hart er op mijn 35e mee op gaat houden :'). Stress is echt ongezond.
Hou me op de hoogte! Moet vast wel goedkomen. Wel jamme rdat je op gesprek bent gegaan voordat je mij hebt ingelicht. Anders hadden we de bonus kunnen delen ;)

Je moet idd niet teveel stress hebben, als ik soms hoor/lees hoe je de nacht door bent gekomen klinkt het idd niet gezond.

Maar hoe zit het eig met jouw therapie, want tijd terug zou het helemaal stop gezet worden enzo. Maa rdat lijkt me nu niet echt t beste.
pi_141126804
quote:
7s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:19 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Stop je problemen weg en ze zijn er niet / minder.
Als ik het erover heb dan zit het aan de oppervlakte, beinvloed m'n stemming enorm ,en dat is ook niet goed voor bv de werksfeer. en sluit ik me meer en meer af.

Wel goed dat je dan weer verder bent gegaan. Hopelijk gaat deze je echt verder helpen! ^O^

Het komt hoe dan ook op hetzelfde neer, ik moet het zelf doen. Dat is bij mij "van m'n reet afkomen" En dat is een kwestie van doen. Kan ik nog zo veel met iemand praten, maar dat haalt mij niet van de bank af.
Ik betwijfel of het wegstoppen van problemen echt zo werkt. Dat was bij mij een vorm van vermijding. Het werkte slechts tijdelijk en kwam uiteindelijk twee keer zo hard terug, toen ik ze niet langer kon wegstoppen. De beste manier om met problemen om te gaan is te accepteren dat ze er zijn en vervolgens proberen ze op te lossen. Als ze niet vallen op te lossen dan moet je ermee leren leven. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, dat besef ik. Ik worstel daar zelf ook mee....

Ook dat van je reet afkomen en dingen doen is makkelijker gezegd van gedaan. Zolang je in een depressie zit en het gevoel dat het toch geen zin heeft gaat je dat niet lukken. Je moet er klaar voor zijn. Daarbij kan een therapeut wel degelijk helpen. Die kan een stok achter de deur zijn en motiveren/prikkelen/ondersteunen.
pi_141126840
Ik heb m'n werk opgezegd omdat ik er depri van werd
nog anderhalve week
  zondag 15 juni 2014 @ 21:32:43 #5
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_141126959
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:30 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik betwijfel of het wegstoppen van problemen echt zo werkt. Dat was bij mij een vorm van vermijding. Het werkte slechts tijdelijk en kwam uiteindelijk twee keer zo hard terug, toen ik ze niet langer kon wegstoppen. De beste manier om met problemen om te gaan is te accepteren dat ze er zijn en vervolgens proberen ze op te lossen. Als ze niet vallen op te lossen dan moet je ermee leren leven. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, dat besef ik. Ik worstel daar zelf ook mee....

Ook dat van je reet afkomen en dingen doen is makkelijker gezegd van gedaan. Zolang je in een depressie zit en het gevoel dat het toch geen zin heeft gaat je dat niet lukken. Je moet er klaar voor zijn. Daarbij kan een therapeut wel degelijk helpen. Die kan een stok achter de deur zijn en motiveren/prikkelen/ondersteunen.
Ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar wanneer bij mij die emmer zal overlopen.
Daarbij accepteer ik het ook wel grotendeels, dus heb vaste een grote emmer :+

Zou niet weten wat iemand zou kunnen zeggen om mij te motiveren. Ja misschien tot aan de rit naar huis. Zodra ik mijn voordeur open doe, is het alweer weg.
pi_141126979
quote:
15s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:30 schreef maart78 het volgende:
Ik heb m'n werk opgezegd omdat ik er depri van werd
nog anderhalve week
Van werkloos tussen zitten wordt het niet beter is mijn ervaring. Dan heb je de hele dag om te piekeren en te malen wat je psychische gemoedstoestand niet ten goede komt.
  zondag 15 juni 2014 @ 21:33:27 #7
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_141127013
quote:
15s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:30 schreef maart78 het volgende:
Ik heb m'n werk opgezegd omdat ik er depri van werd
nog anderhalve week
Ga je opzoek naar ander werk dan?
  zondag 15 juni 2014 @ 21:36:40 #8
416931 yats
(non) Average Joe
pi_141127205
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:32 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Van werkloos tussen zitten wordt het niet beter is mijn ervaring. Dan heb je de hele dag om te piekeren en te malen wat je psychische gemoedstoestand niet ten goede komt.
Dat dus. Ik heb ook ongeveer een jaar werkeloos thuis gezeten en in samenspraak met een aantal andere dingen die tegelijk mis gingen gaf dat een flinke klap. Uiteindelijk ben ik er met veel moeite enigszins bovenop gekomen doordat ik voor mezelf begonnen ben waardoor ik mijn tijd i.p.v. aan piekeren en mezelf minderwaardigheidsgevoelens aan te praten aan iets nuttigs kon besteden. Dat heeft mijn humeur de afgelopen weken behoorlijk verbetert.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_141127212
Ja tuurlijk, wil zo snel mogelijk weer aan het werk..
pi_141127314
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 13:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Voor het slapen gaan besef ik vaak hoe weinig plezier ik uit het leven haal. Dat is altijd een heftige confrontatie. Het is moeilijk in te schatten als ik 50 jaar naar voren moet kijken.

Hoeveel fantastische momenten ik nog mee ga maken, natuurlijk, maar er komen ook weer zware momenten. En daar heb ik eigenlijk geen zin in. Want dat trekt je echt naar beneden. Ik wil niet een leven van 5 jaar fantastische tijd en 4 jaar depressie en zo voooorts.
Ik vecht mn hele leven al tegen allerlei dingen zoals depressie en angst. Maar ik ben ook dankbaar voor de fijne momenten die er ook zijn. Een knuffel van een lieverd in mn omgeving, de geur van de lente, en natuurlijk een gaaf concert geven op mn barisax.

Soms heb ik dat ook, dat ik t ff niet meer trek al die psychische en ook lichamelijke dingen. Maar toch weet ik dat t ook weer veel beter kan gaan. Dan probeer ik even geduld te oefenen en niet teveel aan de toekomst te denken. Eigenlijk een soort mindfullness.

Ik hoop dat jij ook weer betere tijden gaat kennen.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_141127337
drink ook veel bier in het weekend om te verdoven
pi_141127397
quote:
7s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:32 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar wanneer bij mij die emmer zal overlopen.
Daarbij accepteer ik het ook wel grotendeels, dus heb vaste een grote emmer :+

Zou niet weten wat iemand zou kunnen zeggen om mij te motiveren. Ja misschien tot aan de rit naar huis. Zodra ik mijn voordeur open doe, is het alweer weg.
Ik hoop eigenlijk voor jou dat het nooit gebeurd, het is geen prettig gevoel om dat mee te maken kan ik je vertellen.

Een goede therapeut waarmee je een klik hebt die heeft die gave. Als het slechts tot de voordeur werkt dan krijg je de volgende sessie dat wel te horen. Maar goed volgens mij sta je daar nu niet zo voor open. :P
  zondag 15 juni 2014 @ 21:43:05 #13
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_141127690
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:39 schreef Jaeger85 het volgende:
Ik hoop eigenlijk voor jou dat het nooit gebeurd, het is geen prettig gevoel om dat mee te maken kan ik je vertellen.

Een goede therapeut waarmee je een klik hebt die heeft die gave. Als het slechts tot de voordeur werkt dan krijg je de volgende sessie dat wel te horen. Maar goed volgens mij sta je daar nu niet zo voor open. :P
hehe daar kan je wel eens gelijk in hebben. Ook geen geen in nog meer chagrijnigheid door confrontatie enzo ermee. wie weet later eens al het weer slechter gaat .
  zondag 15 juni 2014 @ 21:54:43 #14
416931 yats
(non) Average Joe
pi_141128511
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:38 schreef maart78 het volgende:
drink ook veel bier in het weekend om te verdoven
Hoe begrijpelijk ook, dat is een van de slechtste dingen die je kunt doen. Even uit interesse, heb je vrienden/familie?
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_141128567
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:54 schreef yats het volgende:

[..]

Hoe begrijpelijk ook, dat is een van de slechtste dingen die je kunt doen. Even uit interesse, heb je vrienden/familie?
Vooral in combinatie met medicijnen...
pi_141128693
quote:
7s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:32 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar wanneer bij mij die emmer zal overlopen.
Daarbij accepteer ik het ook wel grotendeels, dus heb vaste een grote emmer :+

Zou niet weten wat iemand zou kunnen zeggen om mij te motiveren. Ja misschien tot aan de rit naar huis. Zodra ik mijn voordeur open doe, is het alweer weg.
Alles wegduwen in een grote emmer heb ik ook geprobeerd. Maar dat resulteerde in een enorme heftige periode van paniek, angst en depressie. Dat wil ik nooit meer.... ofwel, ik beveel t niet aan.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_141128705
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:54 schreef yats het volgende:

[..]

Hoe begrijpelijk ook, dat is een van de slechtste dingen die je kunt doen. Even uit interesse, heb je vrienden/familie?
weinig vrienden, zit erg veel thuis en geen hobby's.. geen relatie en erg eenzaam en straks geen werk meer
  zondag 15 juni 2014 @ 21:59:30 #18
416931 yats
(non) Average Joe
pi_141128801
quote:
9s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:57 schreef maart78 het volgende:

[..]

weinig vrienden, zit erg veel thuis en geen hobby's.. geen relatie en erg eenzaam en straks geen werk meer
Hoe vaak zie je jouw vrienden? Zijn dat types die je in contact met anderen kunnen brengen en die begrip voor jouw situatie zouden hebben?
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_141128877
quote:
9s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:57 schreef maart78 het volgende:

[..]

weinig vrienden, zit erg veel thuis en geen hobby's.. geen relatie en erg eenzaam en straks geen werk meer
Klinkt niet fijn :{

Ik had vanmiddag een enorme paniekstressaanval in de auto. Kon mn haren wel uit mn kop trekken en t werd een jankbui. We zijn even gestopt, ff naar de wc en een ijsje genomen. Het trok toch weer voorbij toen gelukkig. En nu gaat t wel weer.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_141128919
Vrienden zijn jonger als mij, en hebben een eigen vriendengroep
pi_141128962
Ik vind dat de TT moet worden: Winter is coming. (8>

quote:
14s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:23 schreef maart78 het volgende:

[..]

nee, maar verdooft emotie
Hm, dat lijkt me ook niets. Het verdooft wellicht eenzaamheid, maar speelt alleen zijn in de hand. Of niet?

quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:25 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, ik krijg maandag feedback terug van interview afgelopen vrijdag. Als dat ook weer nee is, heb ik nog 6 week and otherwise I'm fucked. Nu ben ik wel een bijtertje en vecht ik door.

Maar ik vraag me soms oprecht af waar ik de energie allemaal vandaan tover :'). Ik heb soms het idee dat mijn hart er op mijn 35e mee op gaat houden :'). Stress is echt ongezond.
Er is altijd hoop, hoe klein ook. Desnoods doe je hamburgerwerk, boeiend. Een woning kan je altijd wel aan komen, al is soms wel een klein beetje kapitaal nodig.

De energie van stress kan je nu juist even helpen. Zolang het later maar weg is, dat zou wel zo fijn zijn. Geef jezelf tussendoor een oppeppende speech, zelfs al voelt het niet helemaal oprecht; het helpt, zelfs al is het alleen onbewust.
  zondag 15 juni 2014 @ 22:02:31 #22
416931 yats
(non) Average Joe
pi_141129002
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:01 schreef maart78 het volgende:
Vrienden zijn jonger als mij, en hebben een eigen vriendengroep
Kun je daar niet bij aansluiten of activiteiten mee ondernemen?
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_141129162
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:02 schreef yats het volgende:

[..]

Kun je daar niet bij aansluiten of activiteiten mee ondernemen?
dat heb ik geprobeerd, maar dat willen ze niet..
ik leef van dag tot dag
  zondag 15 juni 2014 @ 22:05:25 #24
47102 Elvi
miemkwien
pi_141129189
Hee zo makkelijk is het niet om bij de McDonalds aan te worden genomen. Ben al 2 keer afgewezen :')
pi_141129308
ze gaan naar decibel maar ik mocht niet mee, vinden mij te oud
  zondag 15 juni 2014 @ 22:07:56 #26
47102 Elvi
miemkwien
pi_141129392
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:07 schreef maart78 het volgende:
ze gaan naar decibel maar ik mocht niet mee, vinden mij te oud
Oh toffe vrienden heb je dan -O-
  zondag 15 juni 2014 @ 22:14:21 #27
416931 yats
(non) Average Joe
pi_141130024
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:07 schreef maart78 het volgende:
ze gaan naar decibel maar ik mocht niet mee, vinden mij te oud
Fijne vrienden dan...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_141130154
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:07 schreef maart78 het volgende:
ze gaan naar decibel maar ik mocht niet mee, vinden mij te oud
Er zijn nog zat leuke uitstapjes die je kan maken. Je zal wellicht je kring wat verder moeten zoeken. Je kan het hier op FOK! ook proberen, bijvoorbeeld via het 25+ topic in R&P (waar ik binnenkort ook wat mee ga ondernemen) of in dat uitgaans-subforum.

Het zal wellicht geen vaste vriendengroep in de buurt opleveren, en wellicht niet eens een enkel persoon bij je in de buurt, maarrrrrr, het kan een goede oefening zijn voor sociaal contact EN je even uit je bureaustoel brengen. ;)
pi_141130457
quote:
3s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:02 schreef Gray het volgende:
Ik vind dat de TT moet worden: Winter is coming. (8>
Disagree! :W
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_141130608
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:20 schreef zomertje het volgende:

[..]

Disagree! :W
Zomertje is coming dan?
pi_141130638
quote:
10s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:22 schreef Gray het volgende:

[..]

Zomertje is coming dan?
* zomertje is hier ;)

(maar ik hoef niet in de TT hoor.... *wegduikt achter steen* )
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_141132393
Is er hier nog iemand die dit herkent?
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 20:30 schreef Mord_Sith het volgende:
Bioscoop ging redelijk.
Ik merk dat mijn angst grotendeels de angst voor de angst is, en dan gaat het dus mis. Hebben jullie daar nog tips voor om dat minder te laten zijn? Of herkennen jullie dit gedrag misschien?
Therapie lijkt me de uitweg, maar tot die tijd.. Mindfullness maybe?
Mokkel met stuntstok
pi_141132468
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:49 schreef Mord_Sith het volgende:
Is er hier nog iemand die dit herkent?

[..]

Therapie lijkt me de uitweg, maar tot die tijd.. Mindfullness maybe?
Het lijkt duracellkonijn te helpen.
pi_141136858
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:38 schreef zomertje het volgende:

[..]

Ik vecht mn hele leven al tegen allerlei dingen zoals depressie en angst. Maar ik ben ook dankbaar voor de fijne momenten die er ook zijn. Een knuffel van een lieverd in mn omgeving, de geur van de lente, en natuurlijk een gaaf concert geven op mn barisax.

Soms heb ik dat ook, dat ik t ff niet meer trek al die psychische en ook lichamelijke dingen. Maar toch weet ik dat t ook weer veel beter kan gaan. Dan probeer ik even geduld te oefenen en niet teveel aan de toekomst te denken. Eigenlijk een soort mindfullness.

Ik hoop dat jij ook weer betere tijden gaat kennen.
Ik heb ook fijne momenten in mijn leven. Echt, ik heb ze.

Maar ik heb zielsveel kut momenten meegemaakt in mijn leven waarvan ik denk, niet meer! Zoveel leugens, bedrog, bewust leugens verdraaien voor persoonlijk gewin etc. Of mensen het leven zuur maken omdat ze dat niet verdienen. Of wanneer ik 2 mocro's zie een conducteur uit te schelden. Ik krijg daar echt pedante kriebels van :').

Ik heb nu zelfs al wanneer ik in een goed moment zit, ik denk van, godver, whats the point, het is zo weer voorbij :').
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_141136939
quote:
7s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:30 schreef Cue_ het volgende:
Maar hoe zit het eig met jouw therapie, want tijd terug zou het helemaal stop gezet worden enzo. Maa rdat lijkt me nu niet echt t beste.
Ik heb op dit therapie maar meeste via mail.

Suggesties, zoals anhedonie etc. komen voorbij. Het is een schop tegen mijn hersenpan. En die heb ik nodig. Het zorgt voor een ander denk patroon. Want het gaat toch wel wat minder met ome s_e op het moment.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_141137099
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:49 schreef Mord_Sith het volgende:
Is er hier nog iemand die dit herkent?

[..]

Therapie lijkt me de uitweg, maar tot die tijd.. Mindfullness maybe?
Ik herken het wel. Angst voor de angst.

Hoe dat bij mij minderde? Confrontatie dat die angst niet rationeel was. En ja, dat was een hel qua fysieke pijnen. Heb lopen trillen op bed net alsof ik een seizure had. Zoveel negatieve energie wat er dan uit je lichaam moet.

Je kunt jaren lang weglopen. Je komt het een keer face to face tegen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_141137109
Ik zit overigens weer flink te nacht baggeren :').
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 16 juni 2014 @ 00:11:23 #38
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_141137168
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:07 schreef sitting_elfling het volgende:

Ik heb op dit therapie maar meeste via mail.

Suggesties, zoals anhedonie etc. komen voorbij. Het is een schop tegen mijn hersenpan. En die heb ik nodig. Het zorgt voor een ander denk patroon. Want het gaat toch wel wat minder met ome s_e op het moment.
Geen behoefte aan persoonlijk contact?

Wel fijn dat dergelijke suggesties iets met je denkpatroon doen, wie weet wat voor het effect het dan heeft :)
pi_141137352
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:05 schreef Elvi het volgende:
Hee zo makkelijk is het niet om bij de McDonalds aan te worden genomen. Ben al 2 keer afgewezen :')
Haha :')
Worry is a misuse of imagination
pi_141137491
quote:
7s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:11 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Geen behoefte aan persoonlijk contact?

Wel fijn dat dergelijke suggesties iets met je denkpatroon doen, wie weet wat voor het effect het dan heeft :)
Ik heb op het moment inderdaad even geen behoefte aan sociaal contact. Ik heb op het moment sowieso niet veel behoefte aan sociaal contact. Ik heb met name behoefte aan een uitlaat klep. En die heb ik hier weten te vinden.

Ze wil dat ik gewoon 6 dagen in de week aan het werk ga. Ik heb ritme nodig. En dan wel werk wat past. Hoog salaris is niet noodzakelijk. Wel iets waar ik me hoofd bij kan gebruiken.

Maar ook qua werk kom ik er vaak weer achter dat ik net een tikkeltje anders ben dan het 'gros' van de mensen :').
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_141137858
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:05 schreef maart78 het volgende:

[..]

dat heb ik geprobeerd, maar dat willen ze niet..
ik leef van dag tot dag
Dit is ook een ontzettend kut probleem aan het worden. Sinds de breuk met mijn ex nu 1.5 jaar geleden leef ik dag bij dag. Dat deed ik daarvoor echt niet. Nu wel.

Zo ontzettend gruwelijke kut dat is.

Ik sta altijd ook op met zo'n gevoel, wat staat er voor vandaag op de planning. Niet wat staat er voor dinsdag of woensdag op de planning. Mijn 'toekomst' gaat niet verder dan de volgende ochtend :').
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_141137949
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:05 schreef Elvi het volgende:
Hee zo makkelijk is het niet om bij de McDonalds aan te worden genomen. Ben al 2 keer afgewezen :')
Op reden waarvan? Wat is je studie achtergrond?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 16 juni 2014 @ 00:44:34 #43
47102 Elvi
miemkwien
pi_141138586
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Op reden waarvan? Wat is je studie achtergrond?
De eerste keer was omdat ik voor fulltime wilde en ze hadden alleen partime :')
De tweede keer weet ik niet meer...

Maar ik denk dat t komt omdat ik geen 16 ben en een hbo-studie heb gedaan. Ik was ook best wanhopig en ging steeds lagere baantjes zoeken. Schoonmaakwerk en krantenwijk lukte me overigens ook niet.
pi_141139168
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:05 schreef maart78 het volgende:

[..]

dat heb ik geprobeerd, maar dat willen ze niet..
ik leef van dag tot dag
Zijn het dan wel vrienden?
Worry is a misuse of imagination
pi_141140866
Ik loop al 2 uur lang te kotsen, tranen biggelen over de wangen en ik loop te shaken als een figuur met epilepsie. Zo veel ontzettende negatieve energie zit er in dit lijf :').
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_141140874
Ik denk dat ik eens maar ga vragen of ik een week kan crashen bij vrienden en mn mail eens uitzetten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 16 juni 2014 @ 08:33:12 #47
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_141142119
S_e dit klinkt niet gezond he. Dergelijke posts had je destijds ook met je ex.
Hopen dat je vandaag goed nieuws krijgt!
pi_141142652
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:05 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb ook fijne momenten in mijn leven. Echt, ik heb ze.

Maar ik heb zielsveel kut momenten meegemaakt in mijn leven waarvan ik denk, niet meer! Zoveel leugens, bedrog, bewust leugens verdraaien voor persoonlijk gewin etc. Of mensen het leven zuur maken omdat ze dat niet verdienen. Of wanneer ik 2 mocro's zie een conducteur uit te schelden. Ik krijg daar echt pedante kriebels van :').

Ik heb nu zelfs al wanneer ik in een goed moment zit, ik denk van, godver, whats the point, het is zo weer voorbij :').
Zoals ik me bedenk: je kunt alle problemen in de wereld niet op jouw nek nemen. Probeer je daar voor een groot deel voor af te sluiten en zorg dat JIJ wel een goed mens bent die niet zomaar mensen benadeeld en buitensluit enz. Als jij dingen doet waar anderen gelukkig van worden dan is dat al heel erg goed. En die kut momenten van vroeger kun je toch niet meer ongedaan maken, probeer die letterlijk te negeren.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_141142685
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 02:15 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik loop al 2 uur lang te kotsen, tranen biggelen over de wangen en ik loop te shaken als een figuur met epilepsie. Zo veel ontzettende negatieve energie zit er in dit lijf :').
Meld dit ook aan je hulpverleners, dat kotsen kan ook een uiting zijn van die angst en stress... ik wens je betere tijden dan dit :(
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_141142695
Heb me ziek gemeld vanwege teveel benauwdheid. Astma ism virusjes en andere infecties is niet echt een aanrader. Straks voor de zekerheid naar de dok...
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  maandag 16 juni 2014 @ 10:32:49 #51
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_141144066
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 02:15 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik loop al 2 uur lang te kotsen, tranen biggelen over de wangen en ik loop te shaken als een figuur met epilepsie. Zo veel ontzettende negatieve energie zit er in dit lijf :').
Shit man, wat naar. Ik weet hoe vreselijk het is om zoveel stress te hebben, je schiet er helemaal van in de angst en je ziet het licht aan het einde van de tunnel niet meer. Net als alle emotionele buien waait het echter langzaamaan weer over. Waarschijnlijk weet je zelf dondersgoed waar de stress vandaan komt, hebt daarmee een krachtige bron aan informatie en laat het verder gewoon maar over je heen komen. Stressen omdat je stress hebt lijdt immers alleen maar tot meer stress! ;)

Zet hem op, je kunt het wel! :)
Ignorance is bliss
  maandag 16 juni 2014 @ 10:36:25 #52
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_141144138
Zo, lang geleden dat ik wat gepost heb, maar de laatste dagen waren gek. Vrijdag nog mijn verjaardag gevierd met een hele groep vrienden, flink gedronken, helemaal gek vanwege Oranje en tot de vroege uurtjes knetterlam geweest in de stad. :) Leuk weekendje.

Wat betreft mijn eigen psyche maak ik stappen. Ik zie dat ik steeds meer op mijn eigen intuļtie vertrouw en die angsten steeds meer links laat liggen. Er is een afstand tussen mij en mijn gevoelens. Ik zie in dat die angsten me echt niet helpen, vanaf hier doe ik toch niks aan de toekomst. Om die reden verlies ik mijn interesse in die angst en leef ik lekker van dag tot dag. Ik ben trots op de ontwikkelingen die ik heb gemaakt, al zijn er nog wat hordes om te nemen. Ik voel echter wel dat het probleem nooit echt bij de angst lag, maar mijn perspectief er op! :) Stapje voor stapje durf ik mezelf weer meer te vertrouwen.
Ignorance is bliss
pi_141144160
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:10 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoe dat bij mij minderde? Confrontatie dat die angst niet rationeel was. En ja, dat was een hel qua fysieke pijnen
Hoe deed je dat? jezelf vermanend toespreken? Ik probeer dat maar merk dat het vooralsnog niet helpt qua gevoel.
Mokkel met stuntstok
  maandag 16 juni 2014 @ 10:45:05 #54
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_141144336
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:36 schreef duracellkonijntje het volgende:
. Ik ben trots op de ontwikkelingen die ik heb gemaakt, al zijn er nog wat hordes om te nemen. Ik voel echter wel dat het probleem nooit echt bij de angst lag, maar mijn perspectief er op! :) Stapje voor stapje durf ik mezelf weer meer te vertrouwen.
Goed nieuws *O* *O*
pi_141144816
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 09:21 schreef zomertje het volgende:

[..]

Meld dit ook aan je hulpverleners, dat kotsen kan ook een uiting zijn van die angst en stress... ik wens je betere tijden dan dit :(
Dank. Ik heb het bericht ook verzonden naar mijn hulpverlener. Ik ga 2 nachtjes crashen bij vrienden.

Het punt zit hem gewoon echt dat het lichaam dan volledig gaat blokkeren. De emoties te hoog worden en je maag dan in een knup komt. Die gaat dan leeg en dan loop je te trillen in bed.

Ze zeggen wel eens, wanneer je rock bottom zit, kun je alleen maar omhoog. En is alles eigenlijk altijd beter. Maar bij mij voelt het vooral alsof er in die put alleen maar deurtjes zitten en ik door ontzettend lange gangen aan het wandelen ben.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_141144842
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:32 schreef duracellkonijntje het volgende:

Waarschijnlijk weet je zelf dondersgoed waar de stress vandaan komt,...
Dat weet ik ook wel. En misschien was ik op sommige momenten ook wat laks. Of had ik eerder ja moeten zeggen, of eerder een belletje moeten nemen. Etc. Maar dat zijn allemaal if's if's en if's ..

Ik koop daar nu niks voor. Nu gaat het kut. Nu heb ik hulp nodig.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 16 juni 2014 @ 11:19:16 #57
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_141145207
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:05 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat weet ik ook wel. En misschien was ik op sommige momenten ook wat laks. Of had ik eerder ja moeten zeggen, of eerder een belletje moeten nemen. Etc. Maar dat zijn allemaal if's if's en if's ..

Ik koop daar nu niks voor. Nu gaat het kut. Nu heb ik hulp nodig.
Je koopt er nu niks voor behalve een extra ervaring voor de toekomst. Je kunt hier wat van leren voor je toekomst. Soms moet je naar het grote geheel kijken inplaats van alleen maar het nu.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_141145713
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:19 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Je koopt er nu niks voor behalve een extra ervaring voor de toekomst. Je kunt hier wat van leren voor je toekomst. Soms moet je naar het grote geheel kijken inplaats van alleen maar het nu.
Mja, helaas bied de toekomst zoveel variabelen dat veel van die meuk gewoon in de lijn valt van; "niet verwacht ...".

Ik kreeg net telefoontje ... voor een flat waar ik 1 augustus in kon ...

Sorry ... je kunt er pas 1 september in ...

Kutver :').!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_141146814
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:37 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, helaas bied de toekomst zoveel variabelen dat veel van die meuk gewoon in de lijn valt van; "niet verwacht ...".

Ik kreeg net telefoontje ... voor een flat waar ik 1 augustus in kon ...

Sorry ... je kunt er pas 1 september in ...

Kutver :').!
Je moet ook kijken naar waar je zelf een aandeel in hebt.
Ik hoor het wel vaker: Beginnen mensen te praten over hoe ongerecht of whatever hun leven gegaan is en dat ze daardoor in de shit zitten...maar als je even doorvraagt, dan kom je er achter dat ze daar zelf schuld aan hebben.

Je koos er zelf voor om je woning op te zeggen, je nam een risico en het pakte anders uit dan je verwachtte.

Zelf neem ik dat soort risico's niet meer, omdat ik -weet- dat het voor veel shit kan zorgen en daar heb ik gewoon geen trek in :+

Nou weet ik niet in hoeverre je huidige psychische staat veroorzaakt is door de beslissingen die je de afgelopen maanden genomen hebt, maar je bent uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor de beslissingen die je neemt.

Edit: Shit, mijn naam is ook oranje _O- :')
pi_141147159
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:12 schreef magnetronkoffie het volgende:

Edit: Shit, mijn naam is ook oranje _O- :')
De mijne ook?

tssssss :N
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_141147187
Ja die oranje namen zijn kansloos....

Net bij de dok geweest en mn longen zijn schoon :) In ieder geval beter dan dat die meuk daar ook nog gaat klieren... benauwdheid is al genoeg.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  maandag 16 juni 2014 @ 13:17:27 #62
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_141148985
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:37 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, helaas bied de toekomst zoveel variabelen dat veel van die meuk gewoon in de lijn valt van; "niet verwacht ...".

Ik kreeg net telefoontje ... voor een flat waar ik 1 augustus in kon ...

Sorry ... je kunt er pas 1 september in ...

Kutver :').!
Des te meer je de toekomst probeert vast te leggen, des te meer gezeik je er mee krijgt omdat dingen er buiten vallen. Je weet niet wat er gaat gebeuren en dat zul je ook nooit weten. Plan je toekomst gewoon in hoofdlijnen en laat de rest aan het toeval over. Daarnaast weet jij zelf wel wat je wel en niet wil/kunt doen en handel daar naar. Je kunt onmogelijk elke mogelijk situatie gaan analyseren en kijken hoe je er op zou reageren 'just in case' deze gebeurd. ;)
Ignorance is bliss
  maandag 16 juni 2014 @ 13:48:38 #63
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_141150046
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:37 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, helaas bied de toekomst zoveel variabelen dat veel van die meuk gewoon in de lijn valt van; "niet verwacht ...".

Ik kreeg net telefoontje ... voor een flat waar ik 1 augustus in kon ...

Sorry ... je kunt er pas 1 september in ...

Kutver :').!
Ah joh das 1 maandje als je slaapplek nodig heb ik ken nog wel een adres waar je gratis een maandje kan slapen heur.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  maandag 16 juni 2014 @ 13:56:09 #64
47102 Elvi
miemkwien
pi_141150299
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:37 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, helaas bied de toekomst zoveel variabelen dat veel van die meuk gewoon in de lijn valt van; "niet verwacht ...".

Ik kreeg net telefoontje ... voor een flat waar ik 1 augustus in kon ...

Sorry ... je kunt er pas 1 september in ...

Kutver :').!
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:48 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Ah joh das 1 maandje als je slaapplek nodig heb ik ken nog wel een adres waar je gratis een maandje kan slapen heur.
Dus dat :P Het is maar een maandje dus kijk of je je spulen ergens kan opslaan en ga op vakantie :P Couchsurfen was toch je ding? Kan je dat weer oppikken :)
  maandag 16 juni 2014 @ 13:58:20 #65
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_141150396
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:56 schreef Elvi het volgende:
Dus dat :P Het is maar een maandje dus kijk of je je spulen ergens kan opslaan en ga op vakantie :P Couchsurfen was toch je ding? Kan je dat weer oppikken :)
Mocht hij werk vinden voor die tijd, dan is couchsurfing/vakantie niet echt ideaal natuurlijk ;)
pi_141150498
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:56 schreef Elvi het volgende:

[..]

[..]

Dus dat :P Het is maar een maandje dus kijk of je je spulen ergens kan opslaan en ga op vakantie :P Couchsurfen was toch je ding? Kan je dat weer oppikken :)
Dit heb ik ook 2 keer gedaan, ik vond het echt ideaal :)
quote:
7s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:58 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Mocht hij werk vinden voor die tijd, dan is couchsurfing/vakantie niet echt ideaal natuurlijk ;)
Je kunt toch altijd weer afbreken? En je moet toch een dak boven je hoofd hebben :P
  maandag 16 juni 2014 @ 14:02:15 #67
47102 Elvi
miemkwien
pi_141150553
quote:
7s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:58 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Mocht hij werk vinden voor die tijd, dan is couchsurfing/vakantie niet echt ideaal natuurlijk ;)
In deze tijden krijg je niet heel makkelijk een baan dus die factor rekende ik niet mee :@ :P

Maar je kan ook via Kamernet tijdelijk een kamer huren. Als je je spullen maar ergens kan opslaan.
  maandag 16 juni 2014 @ 14:05:20 #68
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_141150684
Ik heb eig geen idee waar s_e woont. Maar mocht ie z'n spullen echt nergens kunnen opslaan, dan heb ik nog wel plek vrij in m'n huis.
pi_141162516
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 00:27 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit is ook een ontzettend kut probleem aan het worden. Sinds de breuk met mijn ex nu 1.5 jaar geleden leef ik dag bij dag. Dat deed ik daarvoor echt niet. Nu wel.

Zo ontzettend gruwelijke kut dat is.

Ik sta altijd ook op met zo'n gevoel, wat staat er voor vandaag op de planning. Niet wat staat er voor dinsdag of woensdag op de planning. Mijn 'toekomst' gaat niet verder dan de volgende ochtend :').
Ik zit nu wel op fitness 3x per week en ga afentoe een rondje fietsen, dit helpt mij wel
pi_141162560
Ik krijg nu een angstaanval omdat ik me druk maak of ik morgen op m'n werk een angstaanval krijg.
:')
Scumbag hoofd...
Mokkel met stuntstok
pi_141165369
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 18:54 schreef Mord_Sith het volgende:
Ik krijg nu een angstaanval omdat ik me druk maak of ik morgen op m'n werk een angstaanval krijg.
:')
Scumbag hoofd...
hoe meer je die situaties meemaakt en het allemaal wel meevalt, hoe minder je die angst zal hebben. (ik spreek uit ervaring)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_141167625
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:05 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat weet ik ook wel. En misschien was ik op sommige momenten ook wat laks. Of had ik eerder ja moeten zeggen, of eerder een belletje moeten nemen. Etc. Maar dat zijn allemaal if's if's en if's ..

Ik koop daar nu niks voor. Nu gaat het kut. Nu heb ik hulp nodig.
Heb je een idee van hoe je er mee om kan gaan?
pi_141169195
Heb meestal zo erge depressie dat ik niet kan slapen ook al ben ik doodmoe ik denk aan alles zon chatische gedachten gang. Heb geen adhd ofzo ben opzich een rustige jongen maar die gedachten ...ik haat een piekeraar te zijn soms. -O-
pi_141169428
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:40 schreef zomertje het volgende:

[..]

hoe meer je die situaties meemaakt en het allemaal wel meevalt, hoe minder je die angst zal hebben. (ik spreek uit ervaring)
Is dat zo?

Eigenlijk moet je er dus gewoon doorheen, en steeds ervaren dat er niks aan de hand is?

Ik heb in die situaties de sterke neiging om heel hard weg te rennen, naar huis te gaan en nooit meer de deur uit te gaan, hoe kom je daar dan doorheen?
Mokkel met stuntstok
pi_141175350
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:39 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Is dat zo?

Eigenlijk moet je er dus gewoon doorheen, en steeds ervaren dat er niks aan de hand is?

Ik heb in die situaties de sterke neiging om heel hard weg te rennen, naar huis te gaan en nooit meer de deur uit te gaan, hoe kom je daar dan doorheen?
Niet toegeven aan het vlucht- of vechtgedrag en in de situatie blijven tot dat deze voorbij gaat. Zo leer je jezelf uiteindelijk dat er niets is om bang voor te zijn. Door te gaan vluchten maak je de angst alleen maar erger.
pi_141180038
Pfoeh, het gaat hier rot met de meesten... Veel sterkte voor iedereen die het nodig heeft!

Hier heb ik het te druk om me slecht te voelen (tot ik dan alleen zit en alles ineens wat doorsijpelt).

Wat zijn jullie ervaringen met groepstherapie?
  dinsdag 17 juni 2014 @ 07:49:01 #77
399061 kuolema
vermaledijd
pi_141189124
Ik heb gisteren geen mirtazapine genomen want ik slaap de laatste tijd weer onrustig, ondanks het middel. Maar het helpt blijkbaar toch nog wel want vannacht heb ik dus heel slecht geslapen. Kon niet in slaap vallen en was de hele nacht half wakker. En nu de hele dag therapie ...

Nu twijfel ik wat ik verder ga doen. Is het logisch dat je ineens weer slechter slaapt als je stopt?
Ik heb het al eerder twee nachten niet geslikt en toen sliep ik ook slechter.
Why are you wearing that stupid man suit?
  dinsdag 17 juni 2014 @ 09:38:17 #78
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_141190524
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 22:56 schreef Mange-tout het volgende:
Pfoeh, het gaat hier rot met de meesten... Veel sterkte voor iedereen die het nodig heeft!

Hier heb ik het te druk om me slecht te voelen (tot ik dan alleen zit en alles ineens wat doorsijpelt).

Wat zijn jullie ervaringen met groepstherapie?
Geen ervaring mee, maar ik denk niet dat ik dat ooit zou doen. Vreselijk lijkt het me...
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  dinsdag 17 juni 2014 @ 09:39:32 #79
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_141190551
En kuo, kan ms ook door de drukte komen?
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_141190731
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 22:56 schreef Mange-tout het volgende:
Pfoeh, het gaat hier rot met de meesten... Veel sterkte voor iedereen die het nodig heeft!

Hier heb ik het te druk om me slecht te voelen (tot ik dan alleen zit en alles ineens wat doorsijpelt).

Wat zijn jullie ervaringen met groepstherapie?
Het voordeel van groepstherapie is dat je steun aan elkaar kunt vinden en je wordt gedwongen om assertief te zijn. Het nadeel is dat iedereen vooral druk met zichzelf bezig lijkt te zijn en je ook alle nare ervaringen van andere aan dient te horen. Daar zit je als zelf al down bent niet altijd op te wachten.
pi_141191890
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:39 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Is dat zo?

Eigenlijk moet je er dus gewoon doorheen, en steeds ervaren dat er niks aan de hand is?

Ik heb in die situaties de sterke neiging om heel hard weg te rennen, naar huis te gaan en nooit meer de deur uit te gaan, hoe kom je daar dan doorheen?
Dat is mijn ervaring wel, de neiging om weg te rennen onderdrukken en proberen te focussen op iets anders door wat te gaan doen. Praten tegen iemand, met je telefoon desnoods. Opstaan en ff naar de wc gaan, enz. Maar ik zit aan de anti-depressiva, dus ik weet ook niet welk aandeel die er in hebben. Maar ik ben niet meer zo bang voor een paniekaanval als eerst.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_141191959
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 22:56 schreef Mange-tout het volgende:
Pfoeh, het gaat hier rot met de meesten... Veel sterkte voor iedereen die het nodig heeft!

Hier heb ik het te druk om me slecht te voelen (tot ik dan alleen zit en alles ineens wat doorsijpelt).

Wat zijn jullie ervaringen met groepstherapie?
Ik heb er best wel wat aan. Zeker omdat je dingen herkent bij anderen en dus steun bij elkaar kan vinden en elkaar kan helpen. Nadeel is dat er niet veel tijd is per persoon om op de zaken in te gaan.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:53:47 #83
399061 kuolema
vermaledijd
pi_141204880
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:39 schreef missbehavin het volgende:
En kuo, kan ms ook door de drukte komen?
Ik heb niet het idee dat er nu meer drukte is dan eerst. Vanavond ga ik het toch gewoon weer zonder proberen, morgen ook, als dat niet gaat dan neem ik donderdag weer dat spul want het is wel handig als ik enigszins fit ben met therapie.

Ik ben echt een watje :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga maar even slapen, dan voel ik me hopelijk beter daarna.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_141205231
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:53 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat er nu meer drukte is dan eerst. Vanavond ga ik het toch gewoon weer zonder proberen, morgen ook, als dat niet gaat dan neem ik donderdag weer dat spul want het is wel handig als ik enigszins fit ben met therapie.

Ik ben echt een watje :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga maar even slapen, dan voel ik me hopelijk beter daarna.
Klinkt echt niet fijn... hoop dat je je nu al beter voelt. Probeer jezelf niet te stom te vinden, dat maakt t alleen maar erger (ja, is lastig, ik weet t)

Hier liggen slapen en een beetje down omdat ik echt bijna niks kan door een enorme astma aanval... en mn lief gaat straks lekker muziek maken en ik heb geen puf en kan dus niet mee :(
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 17:08:32 #85
399061 kuolema
vermaledijd
pi_141205410
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 22:56 schreef Mange-tout het volgende:
Pfoeh, het gaat hier rot met de meesten... Veel sterkte voor iedereen die het nodig heeft!

Hier heb ik het te druk om me slecht te voelen (tot ik dan alleen zit en alles ineens wat doorsijpelt).

Wat zijn jullie ervaringen met groepstherapie?
Ik ben nu in groepstherapie. Ik vind het lastig, omdat ik juist veel moeite heb met sociale contacten. Je moet ook echt zelf initiatief nemen als je iets uit de therapie wilt halen, terwijl het heel moeilijk is om uit jezelf ergens over te beginnen, juist ook omdat je in een groep zit waarin iedereen meeluistert. Tot nu toe heb ik alleen niet de ervaring gehad dat het echt nuttig was om iets in te brengen.
Maar anders zit je de hele dag alleen maar te luisteren naar de problemen van anderen. Waar je soms ook wel wat uit kan halen, maar om echt bij je eigen kernproblemen te komen werkt dat niet.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_141205726
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 21:48 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Niet toegeven aan het vlucht- of vechtgedrag en in de situatie blijven tot dat deze voorbij gaat. Zo leer je jezelf uiteindelijk dat er niets is om bang voor te zijn. Door te gaan vluchten maak je de angst alleen maar erger.
Dank je wel, dit besef is waardevol voor me gebleken!
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:29 schreef zomertje het volgende:

[..]

Dat is mijn ervaring wel, de neiging om weg te rennen onderdrukken en proberen te focussen op iets anders door wat te gaan doen. Praten tegen iemand, met je telefoon desnoods. Opstaan en ff naar de wc gaan, enz. Maar ik zit aan de anti-depressiva, dus ik weet ook niet welk aandeel die er in hebben. Maar ik ben niet meer zo bang voor een paniekaanval als eerst.
Jij ook dank je wel.
Ik heb het echt zwaar gehad vandaag, maar ik heb het overleefd zonder gillend weg te rennen~!
Mokkel met stuntstok
pi_141209077
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:08 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik ben nu in groepstherapie. Ik vind het lastig, omdat ik juist veel moeite heb met sociale contacten. Je moet ook echt zelf initiatief nemen als je iets uit de therapie wilt halen, terwijl het heel moeilijk is om uit jezelf ergens over te beginnen, juist ook omdat je in een groep zit waarin iedereen meeluistert. Tot nu toe heb ik alleen niet de ervaring gehad dat het echt nuttig was om iets in te brengen.
Maar anders zit je de hele dag alleen maar te luisteren naar de problemen van anderen. Waar je soms ook wel wat uit kan halen, maar om echt bij je eigen kernproblemen te komen werkt dat niet.
Bij mij doen ze echt een rondje over hoe t de afgelopen tijd is gegaan. Dus niet meedoen is geen optie...
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_141209105
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:15 schreef Mord_Sith het volgende:

Jij ook dank je wel.
Ik heb het echt zwaar gehad vandaag, maar ik heb het overleefd zonder gillend weg te rennen~!
Doorbikkelen, het word echt beter (zeg ik terwijl ik hier bang ben een paniekaanval te kweken)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_141210470
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:15 schreef Mord_Sith het volgende:
Ik heb het echt zwaar gehad vandaag, maar ik heb het overleefd zonder gillend weg te rennen~!
Heel goed, een overwinning voor jou!
pi_141212938
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:15 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Dank je wel, dit besef is waardevol voor me gebleken!

[..]

Jij ook dank je wel.
Ik heb het echt zwaar gehad vandaag, maar ik heb het overleefd zonder gillend weg te rennen~!
Mooie eerste overwinning! Ga zo door. :)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 19:40:40 #91
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_141213411
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:53 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat er nu meer drukte is dan eerst. Vanavond ga ik het toch gewoon weer zonder proberen, morgen ook, als dat niet gaat dan neem ik donderdag weer dat spul want het is wel handig als ik enigszins fit ben met therapie.

Ik ben echt een watje :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga maar even slapen, dan voel ik me hopelijk beter daarna.
Wat kunnen we onszelf toch opnaaien he... :*
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_141214561
Bedankt allemaal!
Mokkel met stuntstok
pi_141216269
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 19:40 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Wat kunnen we onszelf toch opnaaien he... :*
Yeah, op een bitterzoete manier valt er nog best om te lachen. :P
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:47:51 #94
399061 kuolema
vermaledijd
pi_141217456
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:03 schreef zomertje het volgende:

[..]

Klinkt echt niet fijn... hoop dat je je nu al beter voelt. Probeer jezelf niet te stom te vinden, dat maakt t alleen maar erger (ja, is lastig, ik weet t)

Hier liggen slapen en een beetje down omdat ik echt bijna niks kan door een enorme astma aanval... en mn lief gaat straks lekker muziek maken en ik heb geen puf en kan dus niet mee :(
Ja ik voel me nu wel wat beter, dat had ik ook wel verwacht. Al ben ik nog steeds bang voor wat de therapeuten nu van me denken. Ik zie behoorlijk tegen vrijdag op, dan moet ik voorlezen wat ik zelf heb geschreven en hoor ik hoe de groepsgenoten en therapeuten mij hebben geėvalueerd.

Wat naar dat je een astma-aanval had :( Heb je er daarna nog lang last van?
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:29 schreef Gray het volgende:

[..]

Yeah, op een bitterzoete manier valt er nog best om te lachen. :P
Oh ja hoor :P Over het algemeen is het goed en fijn om een beetje zelfspot te hebben.
Toen ik in de trein naar huis zat al. Ik zag voor me hoe ik, als ik totaal geen zelfbeheersing had, jankend op de grond zou liggen omdat ik het eng vind om ergens aan te kloppen. Dat vond ik toch wel enigszins komisch. Het gaat echt nergens over _O-

[ Bericht 3% gewijzigd door kuolema op 17-06-2014 21:00:11 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_141218977
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:47 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ja ik voel me nu wel wat beter, dat had ik ook wel verwacht. Al ben ik nog steeds bang voor wat de therapeuten nu van me denken. Ik zie behoorlijk tegen vrijdag op, dan moet ik voorlezen wat ik zelf heb geschreven en hoor ik hoe de groepsgenoten en therapeuten mij hebben geėvalueerd.

Wat naar dat je een astma-aanval had :( Heb je er daarna nog lang last van?

[..]

Oh ja hoor :P Over het algemeen is het goed en fijn om een beetje zelfspot te hebben.
Toen ik in de trein naar huis zat al. Ik zag voor me hoe ik, als ik totaal geen zelfbeheersing had, jankend op de grond zou liggen omdat ik het eng vind om ergens aan te kloppen. Dat vond ik toch wel enigszins komisch. Het gaat echt nergens over _O-
Zelfspot is goed, doe ik ook graag. Het lucht op. Dat je tegen die evaluatie op ziet en dat je daar ter plekke misschien in de stress schiet kan ook wijzen op schema's die dan actief worden. Kan dus leerzaan zijn (en kut voelen, ja dat ook)

Astma aanval duurt hier echt lang. Ik heb t dan een paar dagen benauwd en de medicijnen doen niet zoveel. Vergroot ook mn angst/paniek, maar die lijkt weer aardig weg nu.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:12:22 #96
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_141219269
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:29 schreef Gray het volgende:

[..]

Yeah, op een bitterzoete manier valt er nog best om te lachen. :P
Oh, zelfspot is mij niet vreemd...
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_141221740
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:47 schreef kuolema het volgende:

[..]

Oh ja hoor :P Over het algemeen is het goed en fijn om een beetje zelfspot te hebben.
Toen ik in de trein naar huis zat al. Ik zag voor me hoe ik, als ik totaal geen zelfbeheersing had, jankend op de grond zou liggen omdat ik het eng vind om ergens aan te kloppen. Dat vond ik toch wel enigszins komisch. Het gaat echt nergens over _O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:12 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Oh, zelfspot is mij niet vreemd...
Mooi zo. ^O^

Zelf heb ik het ook, soms zelfs al wanneer zo'n ongemakkelijke situatie zich voordoet. Zo van, awww, kijk 'm nou eens knijpen..! :D
  dinsdag 17 juni 2014 @ 22:33:41 #98
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_141224686
Ik merk wel dat niet iedereen daar goed tegen kan, die zelfspot en dat sarcasme. Beetje donkere humor... heerlijk O+
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_141251004
Ben er even 48h tussen uitgeweest. Ik ben nog steeds niet in opperbeste stemming. De nachten (dat halfuurtje net voor het pitten) is het zwaarste.

quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:12 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je moet ook kijken naar waar je zelf een aandeel in hebt.
Ik hoor het wel vaker: Beginnen mensen te praten over hoe ongerecht of whatever hun leven gegaan is en dat ze daardoor in de shit zitten...maar als je even doorvraagt, dan kom je er achter dat ze daar zelf schuld aan hebben.
Het is mijn inziens nooit 'zelf schuld aan hebben'. Ik vind 'een ongelukkige samenloop van omstandigheden' een stuk beter. De meeste mensen die ik ken die in de problemen zitten hebben ... die hebben daar niet omgevraagd. Soms gewoon ontzettend ongelukkig. Oneerlijkheid en onrecht bestaan serieus.

Mijn moeder heeft er niet omgevraagd om psychisch ziek te worden. "Dankzij" haar zijn mijn beide families uitelkaar. Die spreken niet meer met elkaar. Mijn inziens is er nooit sprake van; "je hebt hier schuld aan.." maar eigenlijk meer een schuld van beide kanten.

quote:
Je koos er zelf voor om je woning op te zeggen, je nam een risico en het pakte anders uit dan je verwachtte.

Zelf neem ik dat soort risico's niet meer, omdat ik -weet- dat het voor veel shit kan zorgen en daar heb ik gewoon geen trek in :+
Hier heb je gelijk in natuurlijk. Als ik die kamer nooit had opgezegd had ik nu 4 week extra gehad.

quote:
Nou weet ik niet in hoeverre je huidige psychische staat veroorzaakt is door de beslissingen die je de afgelopen maanden genomen hebt, maar je bent uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor de beslissingen die je neemt.

Edit: Shit, mijn naam is ook oranje _O- :')
Ik zal ook niemand anders aanwijzen voor mijn eigen issues. Ik ben daar toch echt zelf verantwoordelijk voor (en dat is prima). Helaas is het voor mijn gevoel vaak een keuze tussen 2 kwaden. Natuurlijk kruip ik soms in de slachtoffer rol. Is dat goed? Nee...

Voorbeeld, ik zat op het VWO. Examens. Net daarvoor overleed de moeder van mijn moeder. Paniek en gekkenhuis en vrees dat mijn moeder misschien 'iets geks ging doen'. Ik werd overal bijgetrokken maar wou dat niet. En waarom ga je dan toch? Het 24/7 gescheld wat er kwam als ik niet zou komen zit me niet lekker. Het gedram van, je krijgt hier jarenlang spijt van blabla .. En ik had geen ouders of broer of zus of familie waar ik iets dus kwijt kon. Gevolg, ik verneukte mijn toetsen en bleef zitten. Het gezeik van; omg domme kneus dat je het niet haalde etc :'). Tsjah, ik ben er verantwoordelijk voor dat ik de knop niet kon omzetten om me wel te focussen. Ik heb toen bewust andere dingen gedaan ipv studie. Is het mijn eigen schuld dat ik op mijn bek ging? Volgens sommige wel. Volgens sommige niet. Ik zelf heb er niet zo veel aan ...

Mijn therapeut blijft maar zeggen; "Geeft niet......". Voor alles wat nu fout gaat kan ik een punt verwijzen naar je verleden waar het mis ging tijdens je jeugd waar je toen geen verantwoordelijkheid had. Nu heb ik dat wel ... maar loop ik tegen (mentale) issues van het verleden aan. Waar anderen verder kunnen bots ik tegen dingen aan die jaren geleden (en jaar na jaar) gebeurde. Dat is stupide en ik wou dat het niet zo was. Ik doe oprecht m'n best om niet tegen die muur aan te lopen maar doe het wel. Foei foei foei s_e? Ik zal de laatste zijn die opgeeft.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_141251808
Mag ik nog even miepen?

Hoelang duurt het gemiddeld voordat je iets merkt van bijvoorbeeld Paroxetine? Zit nu een week op verhoging, slikte altijd al 20mg, nu 30 mg. en mag volgende week naar 40.

Ik merk nog niks, de klachten zijn enkel erger, ik lees wel dat dat normaal is maar heb even wat geruststelling en goede ervaringen nodig... :@
Mokkel met stuntstok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')