abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140939027
Het is wel jammer dat met die lichte tinten de mensen zo herkenbaar zijn.
pi_140939092
quote:
Wat is dít in vredesnaam! :D _O-

Gaat hem dus écht niet worden. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_140939192
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 23:20 schreef gelly het volgende:

[..]

De wedervraag is onderdeel van het antwoord. Waarom is bij de Zwitsers de figuur van zwarte Piet gewoon de duivel die het moet zijn en niet een negerslaaf ?
Wie zegt dat Zwarte Piet geen duivel is? Aangezien de hele sinterklaaslegende in europa volzit met geketende duivels lijkt het me logischer dat Zwarte Piet een demoon is dan een negerslaaf. Hooguit heeft men hem een ander pakkie aangetrokken.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 23:42:48 #179
104871 remlof
Europees federalist
pi_140939269
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 23:25 schreef gelly het volgende:
Herken de PVV'er.
Dat is in dit topic niet zo moeilijk.
pi_140939686
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 23:42 schreef remlof het volgende:

[..]

Ben ik er één?
pi_140940103
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:20 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je zegt het zelf, de rol van Zwarte Piet. Die kan toch prima gespeeld worden zonder zwarte schmink, immers we hebben zojuist vastgesteld dat we verder dan huidskleur kijken. Dus zolang je de rol van Zwarte Piet speelt, zou het idealiter niet eens moeten opvallen dat de schmink niet aanwezig is.

Tenzij je toch wel waarde hecht aan huidskleur.
Jij hecht blijkbaar zeer veel waarde aan huidskleur aangezien je hier zon groot punt van maakt.
  woensdag 11 juni 2014 @ 00:02:11 #182
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_140940215
Ik lees dat het pak 'hipper' moet? Wat is er nou weer mis met het pak!? Prachtig juist.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  woensdag 11 juni 2014 @ 00:05:29 #183
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_140940351
Ik vind deze zwarte piet trouwens veel enger dan de vorige.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_140940361
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:02 schreef Strani het volgende:
Ik lees dat het pak 'hipper' moet? Wat is er nou weer mis met het pak!? Prachtig juist.
Gewoon, de broek moet een beetje afgezakt. De baret vervangen door een cap, dat soort dingen.
  woensdag 11 juni 2014 @ 00:05:53 #185
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_140940371
Ik geef hier werkelijk waar geen ene neuk om. Zowel de felle voorstanders als tegenstanders mogen aan mijn reet roesten en lekker SBS6 opzoeken met hun infantiele gezwets. Dit onderwerp heeft nagenoeg meer aandacht in de media dan Syrië, werkelijk bizar.
pi_140940420
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:05 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Ik geef hier werkelijk waar geen ene neuk om. Zowel de felle voorstanders als tegenstanders mogen aan mijn reet roesten en lekker SBS6 opzoeken met hun infantiele gezwets. Dit onderwerp heeft nagenoeg meer aandacht in de media dan Syrië, werkelijk bizar.
Nee hoor. Sla de kranten er maar op na.
  † In Memoriam † woensdag 11 juni 2014 @ 00:11:39 #187
231686 budvar
budvar
pi_140940580
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 23:42 schreef remlof het volgende:

[..]

Rot toch op joh, de pvv is clowneske partij met een dictatoriale leider. Je hoeft echt geen pvv'er te zijn om voor de echte Zwarte Piet te zijn of om tegen moslim te zijn. Echt heel kinderachtig om mensen daarvoor als pvv'er weg te zetten.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_140940592
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:49 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is gewoon wel zo. Zwarten werden als minderwaardig beschouwd, niet als volwaardige mensen, daarom maakten "we" ze tot slaven. Ook nadat de slavernij was afgeschaft werd er nog lange tijd neergekeken om mensen met een donkere huidskleur, nog steeds door sommigen trouwens.

En daar komt het vandaan dat de hulpjes van Sinterklaas zwart zijn.
Ja? heb jij iemand tot slaaf gemaakt? slavendrijver, schaam je.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_140940666
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 23:26 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Nou ja valt wel mee toch, hij is nog steeds zwart :P
En hij is geen echte allochtoon. Die kun je niet knuffelen. Deze wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 11-06-2014 00:22:09 ]
  Redactie Frontpage woensdag 11 juni 2014 @ 00:19:48 #190
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_140940789
quote:
De tering _O-

Mystique met carnaval

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_140940815
quote:
De smurf van sinterklaas :P
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_140940926
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 22:37 schreef remlof het volgende:

[..]

En als je als blanke je boerderij was ontnomen door diezelfde zwarten, hoe zou je je dan voelen?
Als dat door mensen was gedaan die 150 jaar geleden leefden dan kun je moeilijk de huidige generatie op de schuld geven. Jij hebt een hekel aan Duitsers vanwege de tweede wereldoorlog? Tevens heeft de huidige zwartepiet niks maar dan ook niks met slavernij te maken. Het zijn vooral mensen die teveel naar kleur kijken die er nu zon heisa om maken.
pi_140941129
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:11 schreef budvar het volgende:

[..]

Rot toch op joh, de pvv is clowneske partij met een dictatoriale leider. Je hoeft echt geen pvv'er te zijn om voor de echte Zwarte Piet te zijn of om tegen moslim te zijn. Echt heel kinderachtig om mensen daarvoor als pvv'er weg te zetten.
Ach, vorig jaar werd toch ook constant de suggestie gewekt dat degenen die pietitie hadden geliked, allemaal pvv'ers zouden zijn. Terwijl dat ook nauwelijks verder van de waarheid kon zijn.

Dat is het probleem met de hele discussie. Bijna niemand wil open staan voor enige nuance. Bijna iIedereen verklaart z'n eigen onbewezen hypothesetje als De Enige Echte Waarheid en iedereen die het er niet mee eens is wordt gelijk in de andere extreme hoek geduwd en zwart gemaakt.

Als ik in dit topic wat genuanceerds schrijf, dan komt er nul reactie op. Hooguit wordt er een fragmentje uit gehaald dat wordt verdraaid om het in een extreme hoek te zetten. Dat is hoe het debat gevoerd wordt.

Maar weten jullie wat? Ik heb vanavond biologische omelet gegeten. Daarmee ben ik moreel beter dan iedereen. :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2014 00:31:40 ]
pi_140941232
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, Historisch gezien is er geen enkele Nederlander die zich hoeft te schamen voor ons slaven verleden. Waarom? omdat niemand hier in Nederland zich schuldig heeft gemaakt aan slavernij. Wij niet, onze ouders niet en onze verre voorouders ook niet.
Sterker nog, de slavenhandelaars en magnaten van die tijd leefden niet eens in Nederland maar in Afrika, Indonesie of Suriname waar het plaats vond. Dus eigenlijk komt het erop neer dat de afstammelingen van de schuldigen afkomstig waren uit deze koloniale landen net zoals de Afrikaanse boeren nu is.

Wij daarentegen hebben moeten vechten voor ons bestaan, er was geen geld voor slavernij en de gemiddelde Nederlander leefde gewoon in vette armoede. Dat zijn onze voorouders. Dus hoe halen zij het lef om ons schuld aan te praten als de realiteit stomweg heel anders in elkaar steekt.
pi_140941531
Het gevoeligste onderwerp van Nederland. Zwarte Piet. :P
En dat in deze mooie lente.
  woensdag 11 juni 2014 @ 00:57:53 #196
3542 Gia
User under construction
pi_140941754
En wie zit daar met grote, op ringen gelijkende, oorbellen?

Zwarte piet mag het niet maar een zwarte griet wel!
  woensdag 11 juni 2014 @ 01:00:49 #197
3542 Gia
User under construction
pi_140941814
quote:
Als je dit ziet als kind, weet je toch dat het hele verhaal verzonnen is, want er bestaan geen paarse mensen.

Of moeten we kinderen nu ook wijs gaan maken dat je van een regenboog paars kunt worden. Worden ze bang van een regenboog!
pi_140941971
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:34 schreef MakkieR het volgende:
I
Sterker nog, de slavenhandelaars en magnaten van die tijd leefden niet eens in Nederland maar in Afrika, Indonesie of Suriname waar het plaats vond.
De handelaars leefden in Nederland, maar waren vaak weg dus.
De aandeelhouders van de WIC en de VOC woonden in grote meerderheid in Nederland.

quote:
. Dus hoe halen zij het lef om ons schuld aan te praten als de realiteit stomweg heel anders in elkaar steekt.
Wie is zij ?
Nederlanders verdienden aan de slavernij. De staat verdiende daaraan.
Een meerderheid van de bevolking vond het goed of protesteerde niet en de staat deed er vele tientallen jaren over in de 19e eeuw om tot afschaffing van de slavernij te komen.
De Nederlandse cultuur heeft zeer zeker schuld.
Maar hebben jij en ik dan schuld? Zeer zeker niet.
De schuld van nu levende personen kan wel zijn bijv het bagatelliseren van slavernij, racisme en dat veel mensen zich buitengesloten voelen door het spel rond knuffelnepallochtoon Piet..
Moge Piet pimpelpaars worden.
  woensdag 11 juni 2014 @ 01:23:09 #199
3542 Gia
User under construction
pi_140942155
Het vasthouden aan een bruine Zwarte Piet heeft niks te maken met bagatelliseren van slavernij. Zwarte Piet heeft niks te maken met slavernij. Hij is een werknemer van Sinterklaas.

Het hele verhaal is al een leugen. Moeten we nog meer gaan liegen tegen kinderen, omdat een bruine werknemer echt niet kan?

Ik kan ermee leven als er blanke, licht getinte en zwarte Pieten zijn, al dan niet met roetvegen, oorringen, apepakje, maar paarse Zwarte Pieten is zo onlogisch.
pi_140942211
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 01:23 schreef Gia het volgende:
Het vasthouden aan een bruine Zwarte Piet heeft niks te maken met bagatelliseren van slavernij. Zwarte Piet heeft niks te maken met slavernij.
klopt..

quote:
Het hele verhaal is al een leugen. Moeten we nog meer gaan liegen tegen kinderen, omdat een bruine werknemer echt niet kan?
Ja.... wat maakt een leugentje uit op een hele koffer leugens ?

quote:
Ik kan ermee leven als er blanke, licht getinte en zwarte Pieten zijn, al dan niet met roetvegen, oorringen, apepakje, maar paarse Zwarte Pieten is zo onlogisch.
Nee hoor..... Pimpelpaarse Piet duikt in de schoorsteen en vandaar dat hij roet meeneemt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')