Het klinkt inderdaad als een Speld-artikel, maar toch is het echt waar:quote:
*proest*quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het klinkt inderdaad als een Speld-artikel, maar toch is het echt waar:
http://www.eo.nl/tv/kneve(...)-voor-zwarte-piet-1/
??????quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:30 schreef richolio het volgende:
Alle gevonden alternatieven voor een andere zwarte piet waren dom en onhaalbaar. Dus ik ben benieuwd. Alsof iemand zich eraan gaat houden trouwens..
Ik denk dat hij erop doelt dat het Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed geen harde wetten uitvaardigt. Ze kunnen wel zeggen dat we een nieuwe Zwarte Piet hebben, maar het is nog maar afwachten of de rest van het land zich er ook iets van aantrekt en niet stug de oude variant blijft gebruiken.quote:
Eerlijk gezegd denk ik dat als de piet bij de officiele intocht veranderd dat de piet los door het land ook vanzelf zal veranderen, zal een paar jaartjes duren, maar kinderen verwachten toch pieten zoals bij de officiele intocht en zoals op tv.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:33 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik denk dat hij erop doelt dat het Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed geen harde wetten uitvaardigt. Ze kunnen wel zeggen dat we een nieuwe Zwarte Piet hebben, maar het is nog maar afwachten of de rest van het land zich er ook iets van aantrekt en niet stug de oude variant blijft gebruiken.
Sinterklaas is (al lang) geen feest voor alleen maar kinderen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
Mooiste is dat vooral volwassenen zijn die zich hier kwaad om gaan maken. Een aantal zal zelfs wel gewelddadig worden.
Zo spaart die pin mooi weer wat geld uit.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik zou als Sinterklaas meteen in staking gaan als ik het moest doen met dat soort nep-pieten.
Achterlijk geouwehoer.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:11 schreef Donderenbliksem het volgende:Bron: http://www.nieuwwij.nl/nieuws/nieuw-uiterlijk-voor-zwarte-piet/
Het argument van de zwarte-piet-tegenstanders was vorig jaar inderdaad dat zwarte-piet-tegenstanders zich waarschijnlijk zouden misdragen zodat een intocht met zwarte pieten om veiligheidsredenen verboden zou moeten worden.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
Mooiste is dat vooral volwassenen zijn die zich hier kwaad om gaan maken. Een aantal zal zelfs wel gewelddadig worden.
Je hebt er inderdaad van die irritante volwassenen tussen zitten die zich verkleden en vol laten gieten en denken dat het feestje er voor hen is.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:44 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Sinterklaas is (al lang) geen feest voor alleen maar kinderen.
Wat is een nep piet dan? Zijn alle pieten nu dan geen nep-pieten? Want een x aantal jaar geleden en echt nog niet zo lang waren ze toch echt anders....quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik zou als Sinterklaas meteen in staking gaan als ik het moest doen met dat soort nep-pieten.
Ook hier, welke vaste vorm heb je het over? Er is eigenlijk nog nooit een vaste vorm geweest voor piet, die veranderd met de jaren aardig vanaf het moment dat die in die vorm uitgevonden werd.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:46 schreef Werkman het volgende:
[..]
Achterlijk geouwehoer.
Gewoon niet aan sleutelen en intact houden of gewoon in zijn geheel afschaffen!
Hebben we gewoon kerst als cadeaufeest, is toch duur genoeg en zijn we van dat gezeik af.
Niet dat ik specifiek voor of tegen ben, maar het iets dat of in zijn vaste traditionele vorm moet blijven of helemaal weg moet
Verneukte versie doe je niemand een plezier mee.
Zwarte Piet.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Ook hier, welke vaste vorm heb je het over? Er is eigenlijk nog nooit een vaste vorm geweest voor piet, die veranderd met de jaren aardig vanaf het moment dat die in die vorm uitgevonden werd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |