Streamsquote:Saturday 7 June 2014
Session Channel Coverage starts Session starts Session ends
Canadian Grand Prix third practice live BBC2 14:55 15:00 16:00
Canadian Grand Prix third practice live Sky Sports F1 14:45 15:00 16:00
Canadian Grand Prix qualifying live BBC1 17:00 18:00
Canadian Grand Prix qualifying live Sky Sports F1 17:00 18:00
Sunday 8 June 2014
Session Channel Coverage starts Session starts
Texas 600 live BT Sport 2 01:30 02:00
Canadian Grand Prix live BBC1 18:20 19:00
Canadian Grand Prix live Sky Sports F1 17:30 19:00
twitter:clubforce twitterde op maandag 09-06-2014 om 17:06:29They say a picture is worth a thousand words... who crashes into whom?
reageer retweet
twitter:clubforce twitterde op maandag 09-06-2014 om 17:07:07"I watched several replays of the incident and I can't help but notice how Felipe turns right just before he hits me" says @SChecoPerez. reageer retweet
twitter:clubforce twitterde op maandag 09-06-2014 om 17:18:36More from Checo: "I was following the same line and braking patterns as in the previous laps and I just got hit from behind by Massa..." reageer retweet
Lol hij stuurt licht naar rechts op een stuk baan dat licht naar rechts gaat. Case closed.quote:Op maandag 9 juni 2014 18:06 schreef Gramulanion het volgende:
twitter:clubforce twitterde op maandag 09-06-2014 om 17:06:29They say a picture is worth a thousand words... who crashes into whom? [ afbeelding ] reageer retweet
quote:Op maandag 9 juni 2014 18:56 schreef Fer het volgende:
Ik heb de plaatjes nu al meerdere keren bekeken, maar niet anders concluderen dat Perez eerst begon met remmen en pas toen Massa erlangs kwam, afweek van de racing line. Ofwel een verdedigende actie probeerde te maken.
nee, het is 100% duidelijk dat Massa naar rechts instuurde, terwijl die ruimte er niet was.quote:Op maandag 9 juni 2014 18:56 schreef Fer het volgende:
Ik heb de plaatjes nu al meerdere keren bekeken, maar niet anders concluderen dat Perez eerst begon met remmen en pas toen Massa erlangs kwam, afweek van de racing line. Ofwel een verdedigende actie probeerde te maken.
???????quote:Op maandag 9 juni 2014 19:13 schreef Fir3fly het volgende:
Ah, daar komen de experts. Iedereen is het eens tot de stewards aan toe en toch moet men er nog weer vraagtekens bij zetten.
Zeg eens, wat vonden jullie van de straf voor Hamilton in 2008 op Spa? Ook onterecht?
Hey, leuk, laten we die discussie nog eens over doen.quote:Op maandag 9 juni 2014 19:13 schreef Fir3fly het volgende:
Ah, daar komen de experts. Iedereen is het eens tot de stewards aan toe en toch moet men er nog weer vraagtekens bij zetten.
Zeg eens, wat vonden jullie van de straf voor Hamilton in 2008 op Spa? Ook onterecht?
Het beeld happert net op het cruciale moment voor mij, maar ik meen te zien dat het contact bestaat uit de voorvleugel van massa tegen de achterband van perez, dus de voorvleugel was er nog niet naast dus mocht ie nog verdedigen? Als ik er goed over na denk vind ik die regel die jij stelt nogal discutabel.quote:Op maandag 9 juni 2014 19:30 schreef Fer het volgende:
Het afwijken van de racelijn, wordt gezien als een verdedigende actie. Je mag 1 kant op verdedigen en niet meer verder opzij als iemands voorvleugel naast je achterwiel zit. Dat zijn nu de regels en daar zullen we het mee moeten doen.
Massa was toch sneller dan Perez...quote:Op maandag 9 juni 2014 19:34 schreef opreis het volgende:
[..]
Het beeld happert net op het cruciale moment voor mij, maar ik meen te zien dat het contact bestaat uit de voorvleugel van massa tegen de achterband van perez, dus de voorvleugel was er nog niet naast dus mocht ie nog verdedigen? Als ik er goed over na denk vind ik die regel die jij stelt nogal discutabel.
Waar het om draait, Perez voerde een verdedigende actie uit terwijl hij wist dat Massa veel later kon remmen en de actie onherroepelijk zou leiden tot een crash.quote:More than one change of direction to defend a position is not permitted. Any driver moving
back towards the racing line, having earlier defended his position off-line, should leave at least
one car width between his own car and the edge of the track on the approach to the corner.
20.4
Any driver defending his position on a straight, and before any braking area, may use the full
width of the track during his first move, provided no significant portion of the car attempting
to pass is alongside his. Whilst defending in this way the driver may not leave the track
without justifiable reason.
For the avoidance of doubt, if any part of the front wing of the car attempting to pass is
alongside the rear wheel of the car in front this willbe deemed to be a ‘significant portion’.
Ja, maar dat betekend toch niet dat je iemand er langs moet laten?quote:Op maandag 9 juni 2014 19:44 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Massa was toch sneller dan Perez...
Oke, het was dan zn eerste 'defensive move' omdat hij niet de racelijn hield (maar recht doorging ipv met de bocht naar rechts). Dan mag hij dus de hele baan gebruiken om te verdedigen zolang de auto achter hem maar niet met zn voorvleugel NAAST het achterwiel is. Massa zn voorvleugel is nooit naast het achterwiel van Perez geweestquote:Op maandag 9 juni 2014 19:51 schreef Fer het volgende:
[..]
Waar het om draait, Perez voerde een verdedigende actie uit terwijl hij wist dat Massa veel later kon remmen en de actie onherroepelijk zou leiden tot een crash.
Iemand zei dat je een verdedigende manoeuvre mag doen wanneer de andere courerus's voorvleugel nog niet naast de achterwiel is. Dat was het geval bij Massa en Perez. Maar Massa was veel sneller dus de kans was groot dat Massa naast Perez zou rijden.quote:Op maandag 9 juni 2014 19:59 schreef opreis het volgende:
[..]
Ja, maar dat betekend toch niet dat je iemand er langs moet laten?
Mogen blij zijn dat jij niet bij de FIA werkt.quote:Op maandag 9 juni 2014 22:47 schreef THEFXR het volgende:
nog een keer, Massa stuurde naar rechts, op perez in, waar perez zijn stuur recht hield.
verder als je in het verkeer iemand van achter aanrijdt ben je ook schuld.
nee, want dan was het gewoon bij een race incident gebleven, net zoals in andere open wheel klassen.quote:Op maandag 9 juni 2014 22:48 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Mogen blij zijn dat jij niet bij de FIA werkt.
Volgens mij kreeg Verstappen laatst nog een penalty voor track limits. Dan kwam Rosberg gisteren nog goed weg toen hij weer een beloning kreeg voor een stuurfout. Dus in andere raceklassen zijn ze ook streng.quote:Op maandag 9 juni 2014 22:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, want dan was het gewoon bij een race incident gebleven, net zoals in andere open wheel klassen.
FIA mierenneukers, echt he, wat een aanstellers, altijd maar straf dit, zus en zo!
quote:Op maandag 9 juni 2014 22:48 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Mogen blij zijn dat jij niet bij de FIA werkt.
Gelukkig worden de meesten andere klassen ook onder FIA geredenquote:Op maandag 9 juni 2014 22:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, want dan was het gewoon bij een race incident gebleven, net zoals in andere open wheel klassen.
FIA mierenneukers, echt he, wat een aanstellers, altijd maar straf dit, zus en zo!
Heul echt wel meer vriendinnen/vrouwen laten zienquote:Op maandag 9 juni 2014 13:43 schreef Sinister-D- het volgende:
ow, en ik wil een verzoek doen aan de FOM om niet meer de broers/vriendinnen/ouders van een coureur, het publiek of een zenuwpees aan de pitmuur te laten zien gedurende de race. En zeker niet op cruciale momenten![]()
![]()
Als er iemand schuldig is, dan is dat Massa, met zijn naar rechts sturen, dat ziet een blinde mol nog, daar heb ik geen zogenaamde experts voor nodig.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:33 schreef twiFight het volgende:
Uiteindelijk is er geen discussie mogelijk over wie schuldig is. Perez is dat per definitie, omdat het enige orgaan die dat bepaalt al een uitspraak heeft gedaan (motor sport counsil etc. even niet meegerekend). Hun besluit is 'wet', of je het er nou mee eens bent of niet. Daar hoef je het helemaal niet mee eens te zijn, maar het is wel 'de waarheid' zoals deze nu bepaald is.
En natuurlijk zijn FI en Williams beide pissed. Terecht, ze verloren hier allebei ontzettend veel punten.
Dus als jij op de weg rijdt, iemand aan het inhalen bent op een stuk waar een bocht is, en die ander houdt het stuur recht (en stuurt dus niet mee mee de bocht) en rijdt je van de weg, dan is het jouw schuld?quote:Op maandag 9 juni 2014 22:47 schreef THEFXR het volgende:
nog een keer, Massa stuurde naar rechts, op perez in, waar perez zijn stuur recht hield.
verder als je in het verkeer iemand van achter aanrijdt ben je ook schuld.
Wat stom van mij, je hebt helemaal gelijk! Alsnog ben ik blij dat jij niet bij de FIA werktquote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Als er iemand schuldig is, dan is dat Massa, met zijn naar rechts sturen, dat ziet een blinde mol nog, daar heb ik geen zogenaamde experts voor nodig.
Perez heeft ook bezwaar aangetekend tegen die falende beslissing.
Heb je die idioten niet 10x uitgescholden dat ze het voor de 1000e keer in de laatste 5 jaar verneukt hebben door die kuttactiek? Tis echt een genant slecht team aan de pitmuur - wat mij betreft slechter dan Caterham en Marussia.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:30 schreef Syntix het volgende:
Zelfs al is Massa er medeschuldig aan, who gives a fuck about Force IndiaWilliams gaat gewoon voor en zijn grotere helden.
Eens, ze hebben stappen gemaakt wat betreft de wagen zelf, maar als team moet het nog veel professioneler. Gelukkig zijn de pitstops (op die van massa's na) wel een stuk sneller en meer competitief nu. Echter hadden ze nu al zeker 2/3 keer op het podium moeten staan met 1 van hun drivers en zelf verkloten ze het de hele tijd door strategieën, teamfoutjes of de drivers zelf (bottas die de muur schaaft in 1 van de eerste races, massa nu weer).quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heb je die idioten niet 10x uitgescholden dat ze het voor de 1000e keer in de laatste 5 jaar verneukt hebben door die kuttactiek? Tis echt een genant slecht team aan de pitmuur - wat mij betreft slechter dan Caterham en Marussia.
Ik bedoel, Williams' tactiek is meer debet aan het uitvallen van Massa dan Perez.
Had Massa doorgereden was ie 2e geworden denk ik, Rosberg en Perez waren daar nooit meer voorbij gekomen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:38 schreef Syntix het volgende:
[..]
Eens, ze hebben stappen gemaakt wat betreft de wagen zelf, maar als team moet het nog veel professioneler. Gelukkig zijn de pitstops (op die van massa's na) wel een stuk sneller en meer competitief nu. Echter hadden ze nu al zeker 2/3 keer op het podium moeten staan met 1 van hun drivers en zelf verkloten ze het de hele tijd door strategieën, teamfoutjes of de drivers zelf (bottas die de muur schaaft in 1 van de eerste races, massa nu weer).
Hij deed er wel erg lang over er voorbij te komen nadat hij was aangesloten bij de kopgroep, had plek 1 of 2 moeten scoren gezien de aanwezige snelheid en beschikbare banden.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Had Massa doorgereden was ie 2e geworden denk ik, Rosberg en Perez waren daar nooit meer voorbij gekomen.
Misschien zelfs 1e maar dat is discutabel.
Ik kreeg juist de indruk dat ie het hartstikke goed heeft gedaan. Zonder die mislukte pitstop was hij voor Alonso gekomen en had hij versere banden voor de kopgroep gehad. Dat was een zekere podium of misschien zelfs een overwinning.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 10:37 schreef twiFight het volgende:
Volgens mij is Massa zijn grootste tegenstander Massa zelf. Ergens heeft hij de snelheid wel, denk ik, maar hij weet het er maar niet uit te krijgen.
Maar in die slotfase haalde hij er niet uit wat er in zit, die crash nog even daar gelaten, hij had er al voorbij moeten zijn.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 10:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kreeg juist de indruk dat ie het hartstikke goed heeft gedaan. Zonder die mislukte pitstop was hij voor Alonso gekomen en had hij versere banden voor de kopgroep gehad. Dat was een zekere podium of misschien zelfs een overwinning.
Massa die Alonso inhaalde was ook wel eenmomentje
Volgens mij waren zijn bandjes er toen al aardig aanquote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar in die slotfase haalde hij er niet uit wat er in zit, die crash nog even daar gelaten, hij had er al voorbij moeten zijn.
Dat ligt dan toch mede aan hem, waren 10 rondjes verser dan die van zijn voorliggersquote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij waren zijn bandjes er toen al aardig aan
Daarom kon hij ook niet aan Vettel voorbij komen, ondanks dat de Williams 30 km/h harder hoorde te lopen op het rechte stuk. Dat hij ook nog eens zijn DRS vergat hielp ook niet echt.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:26 schreef zoem het volgende:
Massa leek veel te harken met zijn nieuwe banden (oa in de hairpin) waardoor ze er sneller aan gingen dan normaal. Alsof hij te graag wil en daardoor wat foutjes begint te maken. Hij is geen sierlijke en geduldige rijder die zijn aanval tot in de puntjes plant.
Nee, want het was in de remzone en Perez remde zelfs eerder dan de ronde ervoor omdat hij remproblemen had. Perez mocht dus helemaal niet meer van de racelijn afwijken.quote:Op maandag 9 juni 2014 20:04 schreef opreis het volgende:
[..]
Oke, het was dan zn eerste 'defensive move' omdat hij niet de racelijn hield (maar recht doorging ipv met de bocht naar rechts). Dan mag hij dus de hele baan gebruiken om te verdedigen zolang de auto achter hem maar niet met zn voorvleugel NAAST het achterwiel is. Massa zn voorvleugel is nooit naast het achterwiel van Perez geweest
Volgens mij hadden ze een aantal ronden eerder al aangegeven dat er problemen waren en "first priority is to finish". Hoewel het ook zou kunnen dat ze dat richting Rosberg aangaven nadat Hamilton was uitgevallen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 00:53 schreef Fer het volgende:
Wat ik mij afvraag, vanaf het moment dat Lewis over de radio riep dat er no power was, wisten de engineers allang dat ERS oververhit was en uitgevallen. Waarom niet gelijk de teamorder eruit gooien dat ze rustiger moesten rijden en niet meer elkaar aanvallen?
Ieder geval, Lewis was nog vol aan het trappen en probeerde tot het laatste moment Rosberg in te halen. Terwijl Rosberg uiteindelijk liet zien, dat je met de brake-balance naar voren ook nog aardige rondes kan rijden.quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze een aantal ronden eerder al aangegeven dat er problemen waren en "first priority is to finish". Hoewel het ook zou kunnen dat ze dat richting Rosberg aangaven nadat Hamilton was uitgevallen.
Dat heb je lang volgehoudenquote:Op donderdag 12 juni 2014 22:26 schreef kepler het volgende:
Net de race gezien
Beste sinds jaren, misschien zelfs sinds de kampioensrace in 2008?
Gelukkig wist ik de uitslag nog niet
Echt waar? Dit vind je mooiquote:Op donderdag 12 juni 2014 22:26 schreef kepler het volgende:
Net de race gezien
Beste sinds jaren, misschien zelfs sinds de kampioensrace in 2008?
Nu heb ik de afgelopen dagen gemist, maar dit is een serieuze vraag?quote:
Ja. Het einde van de race was zeer vermakelijk maar heeft verder toch weinig met racen of F1 in het algemeen te maken?quote:Op donderdag 12 juni 2014 22:50 schreef kepler het volgende:
[..]
Nu heb ik de afgelopen dagen gemist, maar dit is een serieuze vraag?
Overdrijven is ook een vak natuurlijk. Niet eens de beste race in Canada sinds 2008 imo. Maar wel zeer vermakelijk.quote:Op donderdag 12 juni 2014 22:26 schreef kepler het volgende:
Net de race gezien
Beste sinds jaren, misschien zelfs sinds de kampioensrace in 2008?
Gelukkig wist ik de uitslag nog niet
eh? Het heeft alles met racen te maken toch? Pech, crashes, inhaalacties, strijd om plek 1 (tussen vier! wagens), safety car, geen/weinig brandstof besparing door SC, etc. Enige wat je eventueel slecht zou kunnen noemen is DRS.quote:Op donderdag 12 juni 2014 22:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja. Het einde van de race was zeer vermakelijk maar heeft verder toch weinig met racen of F1 in het algemeen te maken?
Als je al deze calamiteiten nodig hebt om een race interessant te maken vraag ik me af of jij niet degene zou moeten zijn die over moet schakelen... naar alleen crashvideos op youtube kijken ofzo.quote:Op donderdag 12 juni 2014 23:01 schreef kepler het volgende:
[..]
eh? Het heeft alles met racen te maken toch? Pech, crashes, inhaalacties, strijd om plek 1 (tussen vier! wagens), safety car, geen/weinig brandstof besparing door SC, etc. Enige wat je eventueel slecht zou kunnen noemen is DRS.
Als je dit geen interessante race vond dan weet ik het ook niet meer hoorDan is het tijd om te switchen naar voetbal
Goed moment nu!
Ok, dat is waarquote:Op donderdag 12 juni 2014 22:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak natuurlijk. Niet eens de beste race in Canada sinds 2008 imo. Maar wel zeer vermakelijk.
Nou ja, zal wel aan mij liggen dan hoor. Ik vond het een erg vermakelijke race, 1 van de betere van afgelopen jaren. Ook zonder de crashes, maar dat hoort erbij en is voor mij ook deel van de charme (zolang er niemand gewond raakt). Top 5 zat rondenlang binnen een aantal seconden en tot zo goed als de laatste ronde was niet zeker wie zou winnen. Dat kwam door pech van Mercedes, maar ook dat is onderdeel van F1quote:Op donderdag 12 juni 2014 23:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als je al deze calamiteiten nodig hebt om een race interessant te maken vraag ik me af of jij niet degene zou moeten zijn die over moet schakelen... naar alleen crashvideos op youtube kijken ofzo.
Ook dat was inderdaad een hele leuke racequote:Op donderdag 12 juni 2014 23:12 schreef Fir3fly het volgende:
Dan vond ik Bahrain dit jaar stukken beter. Gewoon een straight up gevecht zonder bizarre gebeurtenissen en auto's die alles en iedereen ophouden.
quote:Op donderdag 12 juni 2014 22:29 schreef Nattekat het volgende:
Investering voor mijn eerste F1 race is trouwens zeker
De tribune aan Bruxelles met net wel of net niet uitzicht op het rechte stuk tot Les Combes
Tsja, gewoon lekker kijken wat je leuk vindt. Het is bij een aantal fokkers nu superhip om te vinden dat niemand mag genieten van sport als die bewuste fokker dat zelf niet kan. Onder het motto "gedeelde zuurheid is halve zuurheid" of zo.quote:Op donderdag 12 juni 2014 23:16 schreef kepler het volgende:
[..]
Wat mij betreft horen die gebeurtenissen bij de F1 en kan het een race nog interessanter maken. Ik zou het juist saai vinden als er niet zo af en toe iets 'bizars' gebeurt. Altijd al zo geweest in de F1 (zolang ik me kan herinneren)
Zoiets dacht ik al toen ik de foto's zag. Tenminste mooi dat je ze van ver al ziet aankomen daar, mits ik niet aan de linkerkant van de tribune terecht kom. Waar je dan wel weer dichter bij de baan zit.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:32 schreef nils7 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je bedoeld neem ik aan deze bocht (onderaan)?
Heb ooit eens bij Les Combes gestaan maar nooit de bocht of tribune gezien van Bruxelles.
Dat rechte stuk ligt significant hoger dan die bocht.
Op Spa zijn er niet echt stukken waarbij je ze meerdere keren per ronde kan zien....
Vanwege de bebossing en het hoogteverschil.
Ik stel voor dat jij Spanje 1999 eens terug gaat kijken. Waarom was racen vroeger spannender dan nu? A. Er gingen auto's kapot. B. Er waren coureurs als Alesi en Senna die gewoon als een gek gingen inhalen en dan soms eens de mist in gingen en C. Vaak werden eindes al spannender door SC's die het veld op het einde bij elkaar houden.quote:Op donderdag 12 juni 2014 23:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als je al deze calamiteiten nodig hebt om een race interessant te maken vraag ik me af of jij niet degene zou moeten zijn die over moet schakelen... naar alleen crashvideos op youtube kijken ofzo.
Daar kan de commercie niks mee helaasquote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik stel voor dat jij Spanje 1999 eens terug gaat kijken. Waarom was racen vroeger spannender dan nu? A. Er gingen auto's kapot. B. Er waren coureurs als Alesi en Senna die gewoon als een gek gingen inhalen en dan soms eens de mist in gingen en C. Vaak werden eindes al spannender door SC's die het veld op het einde bij elkaar houden.
Ik heb nog nooit een optocht interessant gevonden. Niet een race als Canada 1994, niet een race als Spanje 1999, ook geen race als Bahrein 2010, en zelfs geen Maleisië 2014. Autoracen heeft iets onvoorspelbaars nodig om spannend te zijn, en dat geldt vooral voor de F1. Tegenwoordig is de voorspelbaarheid echter groter dan vroeger, en daarom ervaren we het als saaier.
Het enige wat jammer is is dat er minder gevechten op de baan zijn dan pakweg 10 jaar geleden.
Mja, maar jij vindt de strategieen van de tankstops niks. Ik vind die juist leuk.. ik denk dat dat veel verschil maakt. 2009 was overigens vooral spannend in de kwalificaties, maar de races waren vaak optochten..quote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:43 schreef sasquatsch het volgende:
Opvallend dat je 2009 als 'fall from grace' noemt. Juist vanaf dat jaar is de F1 imho veel competitiever geworden waarbij het hele veld (uitgezonderd de nieuwe teams) binnen 2 seconden zat. Dit jaar is het verschil wel weer groter geworden met de nieuwe motoren.
Ook zijn er sinds 2010 (toen nog met Bridgestones en geen DRS) veel meer inhaalacties op de baan in tegenstelling tot de 15 jaar ervoor. Nu zijn veel van die inhaalacties met DRS, maar ook zonder DRS waren er al meer inhaalacties. In ieder geval beter dan inhalen in de pits zoals daarvoor.
2010 was in ieder geval imho een leuk F1 seizoen om te kijken. En volgens mij was Canada dat jaar ook een mooie race. En heb ik de afgelopen jaren wel meer leuke races gezien dan jij noemt. Of je moet de overmacht van Red Bull en dit jaar Mercedes al meteen als niet leuk aanmerken.
De kampioensrace van Brazilie 2012 was natuurlijk ook een grandioze wedstrijd. Spa 2011 was ook ook mooi.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 11:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
De echte 'fall from grace' is dan ook pas gekomen in 2009. Na 2009 zijn er weinig echt iconische races geweest.. buiten Maleisie 2012, Canada 2011 en misschien Australie 2009 kan ik er weinig noemen
Brazilië 2012 had in die lijst gemoeten ja, ik riep wat echt in me opkwam en daar zat ie niet bij, maar hij had er zeker bij gekund. België 2011 kan ik me niet herinneren, maar 2010 had juist mooie momenten staat me bij.quote:Op maandag 16 juni 2014 10:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De kampioensrace van Brazilie 2012 was natuurlijk ook een grandioze wedstrijd. Spa 2011 was ook ook mooi.
Ik denk dat de laatste jaren het probleem zat in de spanningsboog, en niet zozeer in wat er nou eigenlijk gebeurde. Als een wedstrijd een beetje suf begint en er een uur weinig te doen is, maar je het laatste kwartier op het puntje van je stoel zit om wat er allemaal gebeurt, heb je een fantastische wedstrijd. De laatste jaren was het vaak 20 ronden voor het einde klaar. Dan kan er best veel leuks gebeurd zijn, de wedstrijd gaat wel als een nachtkaars uit.
Nu is de mix van ingredienten veranderd, en is het slot van de wedstrijd doorgaans waar het gebeurt.
Ik vind het een zeer leuk seizoen hoorquote:Op maandag 16 juni 2014 10:10 schreef twiFight het volgende:
En zo heeft iedereen zijn voorkeur. Maar het is niet alleen oneerlijk, maar ook zinloos, om die races met elkaar te gaan vergelijken. Het is niet 1999 meer en de regels zijn ook compleet anders. Met alle respect, maar als je die races mooi vond dan moet je het gewoon bij youtube houden. De races van dit jaar moet je ook beoordelen in de sfeer van dit jaar. Iedereen mag de huidige F1 saai vinden, maar de F1 blijft vooruit gaan en niet achteruit naar de races van het vorige millenium.
Je moet ook rekening houden met je eigen sensatie-inflatie natuurlijk. In het eerste seizoen dat je kijkt is een race een heel groot iets. Maar je 300e race is er een van de 300, en een fantastische race is er dan één van 30 fantastische races, dat voelt toch minder fantastisch dan je eerste fantastische race.quote:Op maandag 16 juni 2014 10:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Brazilië 2012 had in die lijst gemoeten ja, ik riep wat echt in me opkwam en daar zat ie niet bij, maar hij had er zeker bij gekund. België 2011 kan ik me niet herinneren, maar 2010 had juist mooie momenten staat me bij.
Vroeger was een race waar het slot spannend was, en waar er in het slot gevechten op de baan waren automatisch spannend. Je had de start, hopelijk een klein incidentje - of soms gewoon een fikse crash waardoor je 7 ronden achter de SC kon gapen - vervolgens kreeg je een mini-optochtje waarbij je moest hopen dat een Williams (<97), McLaren(98-99, 05-08) of Ferrari (00-04) een poepstart had zodat ie moest inhalen. Daarna de pitstops, en in het midden van de race ontwikkelde hij zich, tot aan de laatste stop. Na de laatste stop lag het hele veld uit elkaar, en ging de race als een nachtkaars uit. Nu zit het veld dichter bij elkaar, dus zijn er altijd wel gevechten, maar is het midden vaak relatief saai. Of mensen halen meteen in met DRS of ze halen niet in, want banden sparen. Er is geen middenweg met verdediging, behalve in regen, na een SC of als er toch iets misgaat bij een Mercedes. Ik denk wel dat er vroeger ook meer echt saaie races waren, juist omdat het slot nu bijna standaard nog spannend is.
In ieder geval: de mooiste races waren ook vroeger die waar veel uitvallers waren of waar het slot spannend was. Maar nu is er vaak een calamiteit nodig om het spannend te maken, want anders is het in het midden van de race, waar de race zich ontwikkelt, simpelweg niet spannend. En dat was het vroeger vaak wel. De echte prutraces zijn diegene waar het in het midden en aan het eind niet spannend is. Daarom zie je dat tegenwoordig ook minder. Het is gemakkelijker geworden om een ok race te krijgen, maar lastiger om echt een superrace te krijgen.
twitter:BBCSport twitterde op maandag 16-06-2014 om 11:39:28#MichaelSchumacher is out of a coma and has been moved from hospital in Grenoble reageer retweet
Klopt uiteraard, maar goed dat zal wel even duren voordat er daar bericht over komt.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:55 schreef twiFight het volgende:
Uit coma betekent natuurlijk niet dat hij alles weer kan. Hij kan er nog steeds als een kasplantje bij zitten.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)acher-uit-coma.dhtmlquote:Michael Schumacher uit coma
Oud-coureur verlaat ziekenhuis in Grenoble
Michael Schumacher is ontwaakt uit zijn coma. Hij heeft ook het ziekenhuis in Grenoble verlaten. Dat meldt zijn manager Sabine Kehm volgens AP.
De 7-voudig wereldkampioen Formule 1 verongelukte eind december bij een zware valpartij tijdens het skiën in de Franse Alpen. Hij raakte in coma en lag sindsdien in de universiteitskliniek van Grenoble. Eind januari werd begonnen hem uit zijn coma te halen, in april werd duidelijk dat hij af en toe bij bewustzijn was.
Zijn manager bevestigde vandaag dat de Duitse oud-coureur naar een revalidatiecentrum is overgebracht. De 45-jarige Schumacher zou weer stemmen horen en reageren op bewegingen.
quote:De 7-voudig wereldkampioen Formule 1 verongelukte eind december bij een zware valpartij tijdens het skiën in de Franse Alpen.
Dat is inderdaad wel een erg pijnlijke fout van het AD...quote:Op maandag 16 juni 2014 12:05 schreef twiFight het volgende:
[..]De meeste definities van dat woord maken het bijkomen uit coma wat lastig
quote:Stewards at the Austrian GP are to study the collision between Sergio Perez and Felipe Massa in Montreal again, meaning that the Force India driver could have his five-place grid penalty for this weekend's race overturned.
Perez and Massa were contesting fourth place entering the 70th and final lap of the Canadian GP two weeks ago when they collided at high speed, with both drivers lucky to escape the ensuing accident with little more than bruising.
They were undergoing medical checks when race stewards investigated the accident and although Perez was found culpable, Force India have requested that FIA officials study it again in accordance with Article 13.10.1 of the governing body's International Sporting Code.
Force India have cited the emergence of "new elements" and the stewards will meet at 9am on Friday to decide whether or not they have a case. If so, they'll reconvene at 4pm later that day to discuss it further.
Stewards at the Austrian GP are to study the collision between Sergio Perez and Felipe Massa in Montreal again.
Massa and Perez were outspoken in their criticism of each other in the days following the accident and the Brazilian ramped up on the subject when questioned at the Red Bull Ring on Thursday, saying that he "will think twice" before dicing with the Mexican again.
"You cannot believe when somebody gets so many penalties and is causing so many problems, you cannot believe. I will not trust him any more, definitely," Massa said.
"If you know their history, most of the time it's the young drivers - especially him - that cause these problems. It's dangerous.
"If I made a mistake, I'd be the first to say, 'I made a mistake, I'm sorry' like I always did when I made a mistake. But people don't think in the same way, so I'm sorry for him and I hope he will learn. Otherwise, he'll pay more penalties in the future."
Perez sounded a little calmer during the official Drivers' Press Conference, adding: "Felipe is a good guy and he has his opinion and I have my opinion.
"We need to sit down, but also tomorrow we will get a chance to sit down with the FIA and review the incident and we think we have enough evidence to prove that I did nothing wrong."
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | 1. N. Rosberg Mercedes 01:11.295 19 2. L. Hamilton Mercedes 01:11.435 32 3. F. Alonso Ferrari 01:11.606 23 4. F. Massa Williams 01:11.756 27 5. J. Button McLaren 01:11.839 33 6. S. Perez Force India 01:12.009 33 7. N. Hulkenberg Force India 01:12.072 20 8. V. Bottas Williams 01:12.011 21 9. K. Magnussen McLaren 01:12.313 36 10. J. Vergne Toro Rosso 01:12.364 30 11. K. Raikkonen Ferrari 01:12.365 21 12. D. Kvyat Toro Rosso 01:12.372 35 13. D. Ricciardo Red Bull 01:12.570 28 14. E. Gutiérrez Sauber 01:12.098 29 15. S. Vettel Red Bull 01:12.988 25 16. R. Grosjean Lotus 01:13.168 28 17. P. Maldonado Lotus 01:13.642 27 18. J. Bianchi Marussia 01:13.738 26 19. M. Chilton Marussia 01:13.857 28 20. K. Kobayashi Caterham 01:14.611 24 21. A. Sutil Sauber 01:14.691 9 22. M. Ericsson Caterham 01:17.501 8 |
Iemand die weet welke dat dan moeten zijn?quote:Force India have cited the emergence of "new elements"
http://www.gpupdate.net/n(...)ectaculairder-maken/quote:Mercedes en Ferrari hebben tijdens de eerste training voor de Oostenrijkse Grand Prix een proef gedaan met titanium skidblocks onder de auto. Deze blokken, die onder de wagens van Nico Rosberg en Kimi Raikkonen waren gemonteerd, moeten ervoor zorgen dat de wagens meer vonken veroorzaken op het circuit.
De Formule 1 is dit jaar hard op zoek naar manieren op de show in de hoogste autosportklasse te verbeteren, nu de motoren minder geluid produceren en de coureurs het op bepaalde momenten in de race rustiger aan moeten doen om brandstof te sparen. Het terugbrengen van vonkenregens is een van de maatregelen die overwogen wordt. In het verleden waren dergelijke vonken het gevolg van het feit dat er nog geen minimale rijhoogte was. Met titanium blokken hopen de Formule 1-teams dat effect te kunnen reproduceren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |