Streamsquote:Saturday 7 June 2014
Session Channel Coverage starts Session starts Session ends
Canadian Grand Prix third practice live BBC2 14:55 15:00 16:00
Canadian Grand Prix third practice live Sky Sports F1 14:45 15:00 16:00
Canadian Grand Prix qualifying live BBC1 17:00 18:00
Canadian Grand Prix qualifying live Sky Sports F1 17:00 18:00
Sunday 8 June 2014
Session Channel Coverage starts Session starts
Texas 600 live BT Sport 2 01:30 02:00
Canadian Grand Prix live BBC1 18:20 19:00
Canadian Grand Prix live Sky Sports F1 17:30 19:00
twitter:clubforce twitterde op maandag 09-06-2014 om 17:06:29They say a picture is worth a thousand words... who crashes into whom?
reageer retweet
twitter:clubforce twitterde op maandag 09-06-2014 om 17:07:07"I watched several replays of the incident and I can't help but notice how Felipe turns right just before he hits me" says @SChecoPerez. reageer retweet
twitter:clubforce twitterde op maandag 09-06-2014 om 17:18:36More from Checo: "I was following the same line and braking patterns as in the previous laps and I just got hit from behind by Massa..." reageer retweet
Lol hij stuurt licht naar rechts op een stuk baan dat licht naar rechts gaat. Case closed.quote:Op maandag 9 juni 2014 18:06 schreef Gramulanion het volgende:
twitter:clubforce twitterde op maandag 09-06-2014 om 17:06:29They say a picture is worth a thousand words... who crashes into whom? [ afbeelding ] reageer retweet
quote:Op maandag 9 juni 2014 18:56 schreef Fer het volgende:
Ik heb de plaatjes nu al meerdere keren bekeken, maar niet anders concluderen dat Perez eerst begon met remmen en pas toen Massa erlangs kwam, afweek van de racing line. Ofwel een verdedigende actie probeerde te maken.
nee, het is 100% duidelijk dat Massa naar rechts instuurde, terwijl die ruimte er niet was.quote:Op maandag 9 juni 2014 18:56 schreef Fer het volgende:
Ik heb de plaatjes nu al meerdere keren bekeken, maar niet anders concluderen dat Perez eerst begon met remmen en pas toen Massa erlangs kwam, afweek van de racing line. Ofwel een verdedigende actie probeerde te maken.
???????quote:Op maandag 9 juni 2014 19:13 schreef Fir3fly het volgende:
Ah, daar komen de experts. Iedereen is het eens tot de stewards aan toe en toch moet men er nog weer vraagtekens bij zetten.
Zeg eens, wat vonden jullie van de straf voor Hamilton in 2008 op Spa? Ook onterecht?
Hey, leuk, laten we die discussie nog eens over doen.quote:Op maandag 9 juni 2014 19:13 schreef Fir3fly het volgende:
Ah, daar komen de experts. Iedereen is het eens tot de stewards aan toe en toch moet men er nog weer vraagtekens bij zetten.
Zeg eens, wat vonden jullie van de straf voor Hamilton in 2008 op Spa? Ook onterecht?
Het beeld happert net op het cruciale moment voor mij, maar ik meen te zien dat het contact bestaat uit de voorvleugel van massa tegen de achterband van perez, dus de voorvleugel was er nog niet naast dus mocht ie nog verdedigen? Als ik er goed over na denk vind ik die regel die jij stelt nogal discutabel.quote:Op maandag 9 juni 2014 19:30 schreef Fer het volgende:
Het afwijken van de racelijn, wordt gezien als een verdedigende actie. Je mag 1 kant op verdedigen en niet meer verder opzij als iemands voorvleugel naast je achterwiel zit. Dat zijn nu de regels en daar zullen we het mee moeten doen.
Massa was toch sneller dan Perez...quote:Op maandag 9 juni 2014 19:34 schreef opreis het volgende:
[..]
Het beeld happert net op het cruciale moment voor mij, maar ik meen te zien dat het contact bestaat uit de voorvleugel van massa tegen de achterband van perez, dus de voorvleugel was er nog niet naast dus mocht ie nog verdedigen? Als ik er goed over na denk vind ik die regel die jij stelt nogal discutabel.
Waar het om draait, Perez voerde een verdedigende actie uit terwijl hij wist dat Massa veel later kon remmen en de actie onherroepelijk zou leiden tot een crash.quote:More than one change of direction to defend a position is not permitted. Any driver moving
back towards the racing line, having earlier defended his position off-line, should leave at least
one car width between his own car and the edge of the track on the approach to the corner.
20.4
Any driver defending his position on a straight, and before any braking area, may use the full
width of the track during his first move, provided no significant portion of the car attempting
to pass is alongside his. Whilst defending in this way the driver may not leave the track
without justifiable reason.
For the avoidance of doubt, if any part of the front wing of the car attempting to pass is
alongside the rear wheel of the car in front this willbe deemed to be a ‘significant portion’.
Ja, maar dat betekend toch niet dat je iemand er langs moet laten?quote:Op maandag 9 juni 2014 19:44 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Massa was toch sneller dan Perez...
Oke, het was dan zn eerste 'defensive move' omdat hij niet de racelijn hield (maar recht doorging ipv met de bocht naar rechts). Dan mag hij dus de hele baan gebruiken om te verdedigen zolang de auto achter hem maar niet met zn voorvleugel NAAST het achterwiel is. Massa zn voorvleugel is nooit naast het achterwiel van Perez geweestquote:Op maandag 9 juni 2014 19:51 schreef Fer het volgende:
[..]
Waar het om draait, Perez voerde een verdedigende actie uit terwijl hij wist dat Massa veel later kon remmen en de actie onherroepelijk zou leiden tot een crash.
Iemand zei dat je een verdedigende manoeuvre mag doen wanneer de andere courerus's voorvleugel nog niet naast de achterwiel is. Dat was het geval bij Massa en Perez. Maar Massa was veel sneller dus de kans was groot dat Massa naast Perez zou rijden.quote:Op maandag 9 juni 2014 19:59 schreef opreis het volgende:
[..]
Ja, maar dat betekend toch niet dat je iemand er langs moet laten?
Mogen blij zijn dat jij niet bij de FIA werkt.quote:Op maandag 9 juni 2014 22:47 schreef THEFXR het volgende:
nog een keer, Massa stuurde naar rechts, op perez in, waar perez zijn stuur recht hield.
verder als je in het verkeer iemand van achter aanrijdt ben je ook schuld.
nee, want dan was het gewoon bij een race incident gebleven, net zoals in andere open wheel klassen.quote:Op maandag 9 juni 2014 22:48 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Mogen blij zijn dat jij niet bij de FIA werkt.
Volgens mij kreeg Verstappen laatst nog een penalty voor track limits. Dan kwam Rosberg gisteren nog goed weg toen hij weer een beloning kreeg voor een stuurfout. Dus in andere raceklassen zijn ze ook streng.quote:Op maandag 9 juni 2014 22:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, want dan was het gewoon bij een race incident gebleven, net zoals in andere open wheel klassen.
FIA mierenneukers, echt he, wat een aanstellers, altijd maar straf dit, zus en zo!
quote:Op maandag 9 juni 2014 22:48 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Mogen blij zijn dat jij niet bij de FIA werkt.
Gelukkig worden de meesten andere klassen ook onder FIA geredenquote:Op maandag 9 juni 2014 22:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, want dan was het gewoon bij een race incident gebleven, net zoals in andere open wheel klassen.
FIA mierenneukers, echt he, wat een aanstellers, altijd maar straf dit, zus en zo!
Heul echt wel meer vriendinnen/vrouwen laten zienquote:Op maandag 9 juni 2014 13:43 schreef Sinister-D- het volgende:
ow, en ik wil een verzoek doen aan de FOM om niet meer de broers/vriendinnen/ouders van een coureur, het publiek of een zenuwpees aan de pitmuur te laten zien gedurende de race. En zeker niet op cruciale momenten![]()
![]()
Als er iemand schuldig is, dan is dat Massa, met zijn naar rechts sturen, dat ziet een blinde mol nog, daar heb ik geen zogenaamde experts voor nodig.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 02:33 schreef twiFight het volgende:
Uiteindelijk is er geen discussie mogelijk over wie schuldig is. Perez is dat per definitie, omdat het enige orgaan die dat bepaalt al een uitspraak heeft gedaan (motor sport counsil etc. even niet meegerekend). Hun besluit is 'wet', of je het er nou mee eens bent of niet. Daar hoef je het helemaal niet mee eens te zijn, maar het is wel 'de waarheid' zoals deze nu bepaald is.
En natuurlijk zijn FI en Williams beide pissed. Terecht, ze verloren hier allebei ontzettend veel punten.
Dus als jij op de weg rijdt, iemand aan het inhalen bent op een stuk waar een bocht is, en die ander houdt het stuur recht (en stuurt dus niet mee mee de bocht) en rijdt je van de weg, dan is het jouw schuld?quote:Op maandag 9 juni 2014 22:47 schreef THEFXR het volgende:
nog een keer, Massa stuurde naar rechts, op perez in, waar perez zijn stuur recht hield.
verder als je in het verkeer iemand van achter aanrijdt ben je ook schuld.
Wat stom van mij, je hebt helemaal gelijk! Alsnog ben ik blij dat jij niet bij de FIA werktquote:Op dinsdag 10 juni 2014 03:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Als er iemand schuldig is, dan is dat Massa, met zijn naar rechts sturen, dat ziet een blinde mol nog, daar heb ik geen zogenaamde experts voor nodig.
Perez heeft ook bezwaar aangetekend tegen die falende beslissing.
Heb je die idioten niet 10x uitgescholden dat ze het voor de 1000e keer in de laatste 5 jaar verneukt hebben door die kuttactiek? Tis echt een genant slecht team aan de pitmuur - wat mij betreft slechter dan Caterham en Marussia.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:30 schreef Syntix het volgende:
Zelfs al is Massa er medeschuldig aan, who gives a fuck about Force IndiaWilliams gaat gewoon voor en zijn grotere helden.
Eens, ze hebben stappen gemaakt wat betreft de wagen zelf, maar als team moet het nog veel professioneler. Gelukkig zijn de pitstops (op die van massa's na) wel een stuk sneller en meer competitief nu. Echter hadden ze nu al zeker 2/3 keer op het podium moeten staan met 1 van hun drivers en zelf verkloten ze het de hele tijd door strategieën, teamfoutjes of de drivers zelf (bottas die de muur schaaft in 1 van de eerste races, massa nu weer).quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heb je die idioten niet 10x uitgescholden dat ze het voor de 1000e keer in de laatste 5 jaar verneukt hebben door die kuttactiek? Tis echt een genant slecht team aan de pitmuur - wat mij betreft slechter dan Caterham en Marussia.
Ik bedoel, Williams' tactiek is meer debet aan het uitvallen van Massa dan Perez.
Had Massa doorgereden was ie 2e geworden denk ik, Rosberg en Perez waren daar nooit meer voorbij gekomen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:38 schreef Syntix het volgende:
[..]
Eens, ze hebben stappen gemaakt wat betreft de wagen zelf, maar als team moet het nog veel professioneler. Gelukkig zijn de pitstops (op die van massa's na) wel een stuk sneller en meer competitief nu. Echter hadden ze nu al zeker 2/3 keer op het podium moeten staan met 1 van hun drivers en zelf verkloten ze het de hele tijd door strategieën, teamfoutjes of de drivers zelf (bottas die de muur schaaft in 1 van de eerste races, massa nu weer).
Hij deed er wel erg lang over er voorbij te komen nadat hij was aangesloten bij de kopgroep, had plek 1 of 2 moeten scoren gezien de aanwezige snelheid en beschikbare banden.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Had Massa doorgereden was ie 2e geworden denk ik, Rosberg en Perez waren daar nooit meer voorbij gekomen.
Misschien zelfs 1e maar dat is discutabel.
Ik kreeg juist de indruk dat ie het hartstikke goed heeft gedaan. Zonder die mislukte pitstop was hij voor Alonso gekomen en had hij versere banden voor de kopgroep gehad. Dat was een zekere podium of misschien zelfs een overwinning.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 10:37 schreef twiFight het volgende:
Volgens mij is Massa zijn grootste tegenstander Massa zelf. Ergens heeft hij de snelheid wel, denk ik, maar hij weet het er maar niet uit te krijgen.
Maar in die slotfase haalde hij er niet uit wat er in zit, die crash nog even daar gelaten, hij had er al voorbij moeten zijn.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 10:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kreeg juist de indruk dat ie het hartstikke goed heeft gedaan. Zonder die mislukte pitstop was hij voor Alonso gekomen en had hij versere banden voor de kopgroep gehad. Dat was een zekere podium of misschien zelfs een overwinning.
Massa die Alonso inhaalde was ook wel eenmomentje
Volgens mij waren zijn bandjes er toen al aardig aanquote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar in die slotfase haalde hij er niet uit wat er in zit, die crash nog even daar gelaten, hij had er al voorbij moeten zijn.
Dat ligt dan toch mede aan hem, waren 10 rondjes verser dan die van zijn voorliggersquote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij waren zijn bandjes er toen al aardig aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |