abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140918239
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 12:26 schreef zoem het volgende:
Massa leek veel te harken met zijn nieuwe banden (oa in de hairpin) waardoor ze er sneller aan gingen dan normaal. Alsof hij te graag wil en daardoor wat foutjes begint te maken. Hij is geen sierlijke en geduldige rijder die zijn aanval tot in de puntjes plant.
Daarom kon hij ook niet aan Vettel voorbij komen, ondanks dat de Williams 30 km/h harder hoorde te lopen op het rechte stuk. Dat hij ook nog eens zijn DRS vergat hielp ook niet echt.
pi_140940555
Vettel had natuurlijk ook DRS openstaan voor achter Perez. En hij is natuurlijk ook niet zomaar een coureurtje.

Denk dat Massa vooral stress heeft omdat de race ook alweer bijna op het eind liep en het erop leek dat Vettel, niet voorbij Perez zou raken. Verder had RedBull ook een beregoede snelheid de bocht uitkomend.
.
pi_140941047
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 20:04 schreef opreis het volgende:

[..]

Oke, het was dan zn eerste 'defensive move' omdat hij niet de racelijn hield (maar recht doorging ipv met de bocht naar rechts). Dan mag hij dus de hele baan gebruiken om te verdedigen zolang de auto achter hem maar niet met zn voorvleugel NAAST het achterwiel is. Massa zn voorvleugel is nooit naast het achterwiel van Perez geweest
Nee, want het was in de remzone en Perez remde zelfs eerder dan de ronde ervoor omdat hij remproblemen had. Perez mocht dus helemaal niet meer van de racelijn afwijken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_140941665
Wat ik mij afvraag, vanaf het moment dat Lewis over de radio riep dat er no power was, wisten de engineers allang dat ERS oververhit was en uitgevallen. Waarom niet gelijk de teamorder eruit gooien dat ze rustiger moesten rijden en niet meer elkaar aanvallen?
.
pi_140945778
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 00:53 schreef Fer het volgende:
Wat ik mij afvraag, vanaf het moment dat Lewis over de radio riep dat er no power was, wisten de engineers allang dat ERS oververhit was en uitgevallen. Waarom niet gelijk de teamorder eruit gooien dat ze rustiger moesten rijden en niet meer elkaar aanvallen?
Volgens mij hadden ze een aantal ronden eerder al aangegeven dat er problemen waren en "first priority is to finish". Hoewel het ook zou kunnen dat ze dat richting Rosberg aangaven nadat Hamilton was uitgevallen.
pi_140960070
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 09:42 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens mij hadden ze een aantal ronden eerder al aangegeven dat er problemen waren en "first priority is to finish". Hoewel het ook zou kunnen dat ze dat richting Rosberg aangaven nadat Hamilton was uitgevallen.
Ieder geval, Lewis was nog vol aan het trappen en probeerde tot het laatste moment Rosberg in te halen. Terwijl Rosberg uiteindelijk liet zien, dat je met de brake-balance naar voren ook nog aardige rondes kan rijden.

Ik lees hier en daar dat Perez en Bottas ook een kapotte MGU-K en remproblemen hadden.
.
pi_140999752
Weer terug van de GP in Canada. >Hier< wat fotootjes voor de liefhebbers.

De races (en het weer) waren dit jaar natuurlijk ook zeer geslaagd. Die spanning op de tribune in de laatste 25 ronden van de F1 race was echt heel mooi om mee te maken. Wel veel Hamilton fans, maar toen die was uitgevallen wisten de altijd aanwezige Mexicanen iedereen enthousiast te maken voor Perez. Dat Massa als schuldige werd aangewezen door het publiek was dus ook geen verrassing...

Mooie toevoeging aan het programma dit jaar waren de Formule Masters HGP, de historische F1 wagens uit eind jaren '70 / begin jaren '80. De rest van het voorprogramma bestond zoals andere jaren uit de Ferrari Challenge, Formule Ford en het Canadese toerwagen kampioenschap. Niet heel bijzonder allemaal, wel spannende races.

Nu voor de derde keer geweest en het was op alle dagen veel drukker dan in de andere jaren. Volkomen terecht dat de overheid daar wat geld geïnvesteerd heeft om de komende 10 jaar de race te behouden. Wel moet er dan vanaf 2017 een nieuw pitcomplex staan.
Voor de rest moeten ze niet te veel willen veranderen; de sfeer is er echt super en de hele stad staat een week lang in het teken van de races met verschillende straat- en muziekfestivals. Trek een willekeurig raceshirt aan en je hebt overal aanspraak; van een paar ouderen die er in '77 bij waren op de 'Glenn tot en met families die er een jaarlijks dagje uit van maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door DutchTrain op 12-06-2014 23:03:28 ]
  donderdag 12 juni 2014 @ 22:26:00 #58
34586 kepler
No bounce, no play
pi_141009486
:o Net de race gezien _O_ Beste sinds jaren, misschien zelfs sinds de kampioensrace in 2008?

Gelukkig wist ik de uitslag nog niet :D
The line is a dot to you!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 juni 2014 @ 22:26:42 #59
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_141009537
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:26 schreef kepler het volgende:
:o Net de race gezien _O_ Beste sinds jaren, misschien zelfs sinds de kampioensrace in 2008?

Gelukkig wist ik de uitslag nog niet :D
Dat heb je lang volgehouden :X
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 juni 2014 @ 22:29:44 #60
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_141009782
Investering voor mijn eerste F1 race is trouwens zeker *O*
De tribune aan Bruxelles met net wel of net niet uitzicht op het rechte stuk tot Les Combes :)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 12 juni 2014 @ 22:37:40 #61
34586 kepler
No bounce, no play
pi_141010352
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat heb je lang volgehouden :X
Zat op een camping in Noorwegen :D
The line is a dot to you!
  donderdag 12 juni 2014 @ 22:41:17 #62
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141010539
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:26 schreef kepler het volgende:
:o Net de race gezien _O_ Beste sinds jaren, misschien zelfs sinds de kampioensrace in 2008?

Echt waar? Dit vind je mooi :{?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 juni 2014 @ 22:43:48 #63
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_141010678
quote:
5s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Echt waar? Dit vind je mooi :{?
:')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 12 juni 2014 @ 22:50:29 #64
34586 kepler
No bounce, no play
pi_141011018
quote:
5s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Echt waar? Dit vind je mooi :{?
Nu heb ik de afgelopen dagen gemist, maar dit is een serieuze vraag?
The line is a dot to you!
  donderdag 12 juni 2014 @ 22:52:47 #65
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141011151
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:50 schreef kepler het volgende:

[..]

Nu heb ik de afgelopen dagen gemist, maar dit is een serieuze vraag?
Ja. Het einde van de race was zeer vermakelijk maar heeft verder toch weinig met racen of F1 in het algemeen te maken?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 12 juni 2014 @ 22:58:05 #66
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_141011423
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:26 schreef kepler het volgende:
:o Net de race gezien _O_ Beste sinds jaren, misschien zelfs sinds de kampioensrace in 2008?

Gelukkig wist ik de uitslag nog niet :D
Overdrijven is ook een vak natuurlijk. Niet eens de beste race in Canada sinds 2008 imo. Maar wel zeer vermakelijk.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  donderdag 12 juni 2014 @ 23:01:25 #67
34586 kepler
No bounce, no play
pi_141011591
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ja. Het einde van de race was zeer vermakelijk maar heeft verder toch weinig met racen of F1 in het algemeen te maken?
eh? Het heeft alles met racen te maken toch? Pech, crashes, inhaalacties, strijd om plek 1 (tussen vier! wagens), safety car, geen/weinig brandstof besparing door SC, etc. Enige wat je eventueel slecht zou kunnen noemen is DRS.

Als je dit geen interessante race vond dan weet ik het ook niet meer hoor :D Dan is het tijd om te switchen naar voetbal ;) Goed moment nu!
The line is a dot to you!
  donderdag 12 juni 2014 @ 23:03:36 #68
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141011722
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 23:01 schreef kepler het volgende:

[..]

eh? Het heeft alles met racen te maken toch? Pech, crashes, inhaalacties, strijd om plek 1 (tussen vier! wagens), safety car, geen/weinig brandstof besparing door SC, etc. Enige wat je eventueel slecht zou kunnen noemen is DRS.

Als je dit geen interessante race vond dan weet ik het ook niet meer hoor :D Dan is het tijd om te switchen naar voetbal ;) Goed moment nu!
Als je al deze calamiteiten nodig hebt om een race interessant te maken vraag ik me af of jij niet degene zou moeten zijn die over moet schakelen... naar alleen crashvideos op youtube kijken ofzo.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 12 juni 2014 @ 23:03:36 #69
34586 kepler
No bounce, no play
pi_141011723
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak natuurlijk. Niet eens de beste race in Canada sinds 2008 imo. Maar wel zeer vermakelijk.
Ok, dat is waar :P Maar zeker in de top 5, alhoewel mn geheugen niet zo goed meer is :D
The line is a dot to you!
  donderdag 12 juni 2014 @ 23:10:19 #70
34586 kepler
No bounce, no play
pi_141012064
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juni 2014 23:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Als je al deze calamiteiten nodig hebt om een race interessant te maken vraag ik me af of jij niet degene zou moeten zijn die over moet schakelen... naar alleen crashvideos op youtube kijken ofzo.
Nou ja, zal wel aan mij liggen dan hoor. Ik vond het een erg vermakelijke race, 1 van de betere van afgelopen jaren. Ook zonder de crashes, maar dat hoort erbij en is voor mij ook deel van de charme (zolang er niemand gewond raakt). Top 5 zat rondenlang binnen een aantal seconden en tot zo goed als de laatste ronde was niet zeker wie zou winnen. Dat kwam door pech van Mercedes, maar ook dat is onderdeel van F1

Iedereen klaagt de hele tijd dat het zo saai is, dan gebeurt er eens wat en is het weer niet goed...
The line is a dot to you!
  donderdag 12 juni 2014 @ 23:12:13 #71
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141012154
Dan vond ik Bahrain dit jaar stukken beter. Gewoon een straight up gevecht zonder bizarre gebeurtenissen en auto's die alles en iedereen ophouden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 12 juni 2014 @ 23:16:12 #72
34586 kepler
No bounce, no play
pi_141012344
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juni 2014 23:12 schreef Fir3fly het volgende:
Dan vond ik Bahrain dit jaar stukken beter. Gewoon een straight up gevecht zonder bizarre gebeurtenissen en auto's die alles en iedereen ophouden.
Ook dat was inderdaad een hele leuke race :Y

Wat mij betreft horen die gebeurtenissen bij de F1 en kan het een race nog interessanter maken. Ik zou het juist saai vinden als er niet zo af en toe iets 'bizars' gebeurt. Altijd al zo geweest in de F1 (zolang ik me kan herinneren :P)
The line is a dot to you!
  vrijdag 13 juni 2014 @ 09:32:16 #73
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_141021488
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:29 schreef Nattekat het volgende:
Investering voor mijn eerste F1 race is trouwens zeker *O*
De tribune aan Bruxelles met net wel of net niet uitzicht op het rechte stuk tot Les Combes :)

Je bedoeld neem ik aan deze bocht (onderaan)?

Heb ooit eens bij Les Combes gestaan maar nooit de bocht of tribune gezien van Bruxelles.
Dat rechte stuk ligt significant hoger dan die bocht.
Op Spa zijn er niet echt stukken waarbij je ze meerdere keren per ronde kan zien....
Vanwege de bebossing en het hoogteverschil.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 13 juni 2014 @ 09:47:20 #74
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141021855
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 23:16 schreef kepler het volgende:

[..]

Wat mij betreft horen die gebeurtenissen bij de F1 en kan het een race nog interessanter maken. Ik zou het juist saai vinden als er niet zo af en toe iets 'bizars' gebeurt. Altijd al zo geweest in de F1 (zolang ik me kan herinneren :P)
Tsja, gewoon lekker kijken wat je leuk vindt. Het is bij een aantal fokkers nu superhip om te vinden dat niemand mag genieten van sport als die bewuste fokker dat zelf niet kan. Onder het motto "gedeelde zuurheid is halve zuurheid" of zo.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 juni 2014 @ 10:00:11 #75
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_141022161
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 09:32 schreef nils7 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Je bedoeld neem ik aan deze bocht (onderaan)?

Heb ooit eens bij Les Combes gestaan maar nooit de bocht of tribune gezien van Bruxelles.
Dat rechte stuk ligt significant hoger dan die bocht.
Op Spa zijn er niet echt stukken waarbij je ze meerdere keren per ronde kan zien....
Vanwege de bebossing en het hoogteverschil.
Zoiets dacht ik al toen ik de foto's zag. Tenminste mooi dat je ze van ver al ziet aankomen daar, mits ik niet aan de linkerkant van de tribune terecht kom. Waar je dan wel weer dichter bij de baan zit.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Sport vrijdag 13 juni 2014 @ 10:04:34 #76
274204 crew  Mexicanobakker
pi_141022251
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juni 2014 23:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Als je al deze calamiteiten nodig hebt om een race interessant te maken vraag ik me af of jij niet degene zou moeten zijn die over moet schakelen... naar alleen crashvideos op youtube kijken ofzo.
Ik stel voor dat jij Spanje 1999 eens terug gaat kijken. Waarom was racen vroeger spannender dan nu? A. Er gingen auto's kapot. B. Er waren coureurs als Alesi en Senna die gewoon als een gek gingen inhalen en dan soms eens de mist in gingen en C. Vaak werden eindes al spannender door SC's die het veld op het einde bij elkaar houden.

Ik heb nog nooit een optocht interessant gevonden. Niet een race als Canada 1994, niet een race als Spanje 1999, ook geen race als Bahrein 2010, en zelfs geen Maleisië 2014. Autoracen heeft iets onvoorspelbaars nodig om spannend te zijn, en dat geldt vooral voor de F1. Tegenwoordig is de voorspelbaarheid echter groter dan vroeger, en daarom ervaren we het als saaier.

Het enige wat jammer is is dat er minder gevechten op de baan zijn dan pakweg 10 jaar geleden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 13 juni 2014 @ 11:52:17 #77
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_141025378
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 10:04 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik stel voor dat jij Spanje 1999 eens terug gaat kijken. Waarom was racen vroeger spannender dan nu? A. Er gingen auto's kapot. B. Er waren coureurs als Alesi en Senna die gewoon als een gek gingen inhalen en dan soms eens de mist in gingen en C. Vaak werden eindes al spannender door SC's die het veld op het einde bij elkaar houden.

Ik heb nog nooit een optocht interessant gevonden. Niet een race als Canada 1994, niet een race als Spanje 1999, ook geen race als Bahrein 2010, en zelfs geen Maleisië 2014. Autoracen heeft iets onvoorspelbaars nodig om spannend te zijn, en dat geldt vooral voor de F1. Tegenwoordig is de voorspelbaarheid echter groter dan vroeger, en daarom ervaren we het als saaier.

Het enige wat jammer is is dat er minder gevechten op de baan zijn dan pakweg 10 jaar geleden.
Daar kan de commercie niks mee helaas

Hoe meer auto's er uitvallen hoe minder interessant het is voor een sponsor hun sticker op de auto te laten plakken.
Daarom hebben we ook asfalt uitloopt stroken... zodat de auto's in de race kunnen blijven (het is niet alleen een veiligheidsaspect).

In de hedendaagse F1 had een minardi of tyrell het gewoon niet meer gered.
Zeker niet als ze veel zouden uitvallen.

Ik ben ook voor meer technologie en gevechten en enkele uitvallers door mechanische pech of een domme actie.

En races waren vroeger niet spannender.. de meest indrukwekkende heb je gewoon onthouden.
Maar van de afgelopen paar jaar kan je er ook wel een paar noemen (Japan 2005 geloof ik, Imola 2005 en 2006, Brazilië 2008).

Ik vind het jammer dat er geen tabaksreclame meer is en ik hoorde dat alcohol op de ban list gaat komen.
Dat zijn toch grote geldschieters... ik ben er geen sigaret meer van gaan roken of special een John de Wandelaar gekocht omdat Button zo goed reed.
Maar goed dat ben ik alleen en geen ander.
Tabaksreclame bracht herkenbare/iconische auto's en veel geld mee.

In dat opzicht denk ik dat ik veel geluk heb gehad en eind '96 begon met kijken en zodoende heel 1997 heb mee gemaakt... wat naar mijn idee nog een van de mooiste seizoenen is qua spanning, techniek, auto's en coureurs en circuits.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Sport vrijdag 13 juni 2014 @ 11:54:32 #78
274204 crew  Mexicanobakker
pi_141025451
De echte 'fall from grace' is dan ook pas gekomen in 2009. Na 2009 zijn er weinig echt iconische races geweest.. buiten Maleisie 2012, Canada 2011 en misschien Australie 2009 kan ik er weinig noemen
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport vrijdag 13 juni 2014 @ 12:07:14 #79
274204 crew  Mexicanobakker
pi_141025857
Mooie races vanaf 1994 trouwens:

Adelaide 1994
Canada, België, Nurburgring, Japan 1995
Monaco, Duitsland, België 1996
Monaco, Duitsland, Hongarije, België, Jerez 1997
Groot-Brittanië, België 1998
Frankrijk, Nurburgring 1999
Duitsland 2000
Duitsland, België, VS 2001
Eigenlijk niets in 2002
Brazilië, GB, Hongarije, VS 2003
Monaco, Frankrijk, België, Italië 2004
Japan 2005
Hongarije 2006
Nurburgring, China 2007
Australië, Canada, Italië, Brazilië 2008
Australië 2009
Turkije 2010
Canada 2011
Maleisië 2012
Geen in 2013
Canada 2014

Dan zie je toch wel dat het de laatste jaren, buiten 2008, een stuk magerder is met echt mooie en vreemde races. Nu zie je wel vaak dat weer, kampioenschapsstrijd of een gek op de baan iets doet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_141026968
Opvallend dat je 2009 als 'fall from grace' noemt. Juist vanaf dat jaar is de F1 imho veel competitiever geworden waarbij het hele veld (uitgezonderd de nieuwe teams) binnen 2 seconden zat. Dit jaar is het verschil wel weer groter geworden met de nieuwe motoren.

Ook zijn er sinds 2010 (toen nog met Bridgestones en geen DRS) veel meer inhaalacties op de baan in tegenstelling tot de 15 jaar ervoor. Nu zijn veel van die inhaalacties met DRS, maar ook zonder DRS waren er al meer inhaalacties. In ieder geval beter dan inhalen in de pits zoals daarvoor.

2010 was in ieder geval imho een leuk F1 seizoen om te kijken. En volgens mij was Canada dat jaar ook een mooie race. En heb ik de afgelopen jaren wel meer leuke races gezien dan jij noemt. Of je moet de overmacht van Red Bull en dit jaar Mercedes al meteen als niet leuk aanmerken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Sport maandag 16 juni 2014 @ 09:56:43 #81
274204 crew  Mexicanobakker
pi_141143375
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 12:43 schreef sasquatsch het volgende:
Opvallend dat je 2009 als 'fall from grace' noemt. Juist vanaf dat jaar is de F1 imho veel competitiever geworden waarbij het hele veld (uitgezonderd de nieuwe teams) binnen 2 seconden zat. Dit jaar is het verschil wel weer groter geworden met de nieuwe motoren.

Ook zijn er sinds 2010 (toen nog met Bridgestones en geen DRS) veel meer inhaalacties op de baan in tegenstelling tot de 15 jaar ervoor. Nu zijn veel van die inhaalacties met DRS, maar ook zonder DRS waren er al meer inhaalacties. In ieder geval beter dan inhalen in de pits zoals daarvoor.

2010 was in ieder geval imho een leuk F1 seizoen om te kijken. En volgens mij was Canada dat jaar ook een mooie race. En heb ik de afgelopen jaren wel meer leuke races gezien dan jij noemt. Of je moet de overmacht van Red Bull en dit jaar Mercedes al meteen als niet leuk aanmerken.
Mja, maar jij vindt de strategieen van de tankstops niks. Ik vind die juist leuk.. ik denk dat dat veel verschil maakt. 2009 was overigens vooral spannend in de kwalificaties, maar de races waren vaak optochten..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_141143522
2013 waren de races tot Silverstone zeer goed te pruimen!
  maandag 16 juni 2014 @ 10:10:06 #83
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141143596
En zo heeft iedereen zijn voorkeur. Maar het is niet alleen oneerlijk, maar ook zinloos, om die races met elkaar te gaan vergelijken. Het is niet 1999 meer en de regels zijn ook compleet anders. Met alle respect, maar als je die races mooi vond dan moet je het gewoon bij youtube houden. De races van dit jaar moet je ook beoordelen in de sfeer van dit jaar. Iedereen mag de huidige F1 saai vinden, maar de F1 blijft vooruit gaan en niet achteruit naar de races van het vorige millenium.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_141143690
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 11:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
De echte 'fall from grace' is dan ook pas gekomen in 2009. Na 2009 zijn er weinig echt iconische races geweest.. buiten Maleisie 2012, Canada 2011 en misschien Australie 2009 kan ik er weinig noemen
De kampioensrace van Brazilie 2012 was natuurlijk ook een grandioze wedstrijd. Spa 2011 was ook ook mooi.

Ik denk dat de laatste jaren het probleem zat in de spanningsboog, en niet zozeer in wat er nou eigenlijk gebeurde. Als een wedstrijd een beetje suf begint en er een uur weinig te doen is, maar je het laatste kwartier op het puntje van je stoel zit om wat er allemaal gebeurt, heb je een fantastische wedstrijd. De laatste jaren was het vaak 20 ronden voor het einde klaar. Dan kan er best veel leuks gebeurd zijn, de wedstrijd gaat wel als een nachtkaars uit.

Nu is de mix van ingredienten veranderd, en is het slot van de wedstrijd doorgaans waar het gebeurt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Redactie Sport maandag 16 juni 2014 @ 10:21:15 #85
274204 crew  Mexicanobakker
pi_141143820
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De kampioensrace van Brazilie 2012 was natuurlijk ook een grandioze wedstrijd. Spa 2011 was ook ook mooi.

Ik denk dat de laatste jaren het probleem zat in de spanningsboog, en niet zozeer in wat er nou eigenlijk gebeurde. Als een wedstrijd een beetje suf begint en er een uur weinig te doen is, maar je het laatste kwartier op het puntje van je stoel zit om wat er allemaal gebeurt, heb je een fantastische wedstrijd. De laatste jaren was het vaak 20 ronden voor het einde klaar. Dan kan er best veel leuks gebeurd zijn, de wedstrijd gaat wel als een nachtkaars uit.

Nu is de mix van ingredienten veranderd, en is het slot van de wedstrijd doorgaans waar het gebeurt.
Brazilië 2012 had in die lijst gemoeten ja, ik riep wat echt in me opkwam en daar zat ie niet bij, maar hij had er zeker bij gekund. België 2011 kan ik me niet herinneren, maar 2010 had juist mooie momenten staat me bij.

Vroeger was een race waar het slot spannend was, en waar er in het slot gevechten op de baan waren automatisch spannend. Je had de start, hopelijk een klein incidentje - of soms gewoon een fikse crash waardoor je 7 ronden achter de SC kon gapen - vervolgens kreeg je een mini-optochtje waarbij je moest hopen dat een Williams (<97), McLaren(98-99, 05-08) of Ferrari (00-04) een poepstart had zodat ie moest inhalen. Daarna de pitstops, en in het midden van de race ontwikkelde hij zich, tot aan de laatste stop. Na de laatste stop lag het hele veld uit elkaar, en ging de race als een nachtkaars uit. Nu zit het veld dichter bij elkaar, dus zijn er altijd wel gevechten, maar is het midden vaak relatief saai. Of mensen halen meteen in met DRS of ze halen niet in, want banden sparen. Er is geen middenweg met verdediging, behalve in regen, na een SC of als er toch iets misgaat bij een Mercedes. Ik denk wel dat er vroeger ook meer echt saaie races waren, juist omdat het slot nu bijna standaard nog spannend is.

In ieder geval: de mooiste races waren ook vroeger die waar veel uitvallers waren of waar het slot spannend was. Maar nu is er vaak een calamiteit nodig om het spannend te maken, want anders is het in het midden van de race, waar de race zich ontwikkelt, simpelweg niet spannend. En dat was het vroeger vaak wel. De echte prutraces zijn diegene waar het in het midden en aan het eind niet spannend is. Daarom zie je dat tegenwoordig ook minder. Het is gemakkelijker geworden om een ok race te krijgen, maar lastiger om echt een superrace te krijgen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport maandag 16 juni 2014 @ 10:24:02 #86
274204 crew  Mexicanobakker
pi_141143889
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:10 schreef twiFight het volgende:
En zo heeft iedereen zijn voorkeur. Maar het is niet alleen oneerlijk, maar ook zinloos, om die races met elkaar te gaan vergelijken. Het is niet 1999 meer en de regels zijn ook compleet anders. Met alle respect, maar als je die races mooi vond dan moet je het gewoon bij youtube houden. De races van dit jaar moet je ook beoordelen in de sfeer van dit jaar. Iedereen mag de huidige F1 saai vinden, maar de F1 blijft vooruit gaan en niet achteruit naar de races van het vorige millenium.
Ik vind het een zeer leuk seizoen hoor :)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_141144928
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Brazilië 2012 had in die lijst gemoeten ja, ik riep wat echt in me opkwam en daar zat ie niet bij, maar hij had er zeker bij gekund. België 2011 kan ik me niet herinneren, maar 2010 had juist mooie momenten staat me bij.

Vroeger was een race waar het slot spannend was, en waar er in het slot gevechten op de baan waren automatisch spannend. Je had de start, hopelijk een klein incidentje - of soms gewoon een fikse crash waardoor je 7 ronden achter de SC kon gapen - vervolgens kreeg je een mini-optochtje waarbij je moest hopen dat een Williams (<97), McLaren(98-99, 05-08) of Ferrari (00-04) een poepstart had zodat ie moest inhalen. Daarna de pitstops, en in het midden van de race ontwikkelde hij zich, tot aan de laatste stop. Na de laatste stop lag het hele veld uit elkaar, en ging de race als een nachtkaars uit. Nu zit het veld dichter bij elkaar, dus zijn er altijd wel gevechten, maar is het midden vaak relatief saai. Of mensen halen meteen in met DRS of ze halen niet in, want banden sparen. Er is geen middenweg met verdediging, behalve in regen, na een SC of als er toch iets misgaat bij een Mercedes. Ik denk wel dat er vroeger ook meer echt saaie races waren, juist omdat het slot nu bijna standaard nog spannend is.

In ieder geval: de mooiste races waren ook vroeger die waar veel uitvallers waren of waar het slot spannend was. Maar nu is er vaak een calamiteit nodig om het spannend te maken, want anders is het in het midden van de race, waar de race zich ontwikkelt, simpelweg niet spannend. En dat was het vroeger vaak wel. De echte prutraces zijn diegene waar het in het midden en aan het eind niet spannend is. Daarom zie je dat tegenwoordig ook minder. Het is gemakkelijker geworden om een ok race te krijgen, maar lastiger om echt een superrace te krijgen.
Je moet ook rekening houden met je eigen sensatie-inflatie natuurlijk. In het eerste seizoen dat je kijkt is een race een heel groot iets. Maar je 300e race is er een van de 300, en een fantastische race is er dan één van 30 fantastische races, dat voelt toch minder fantastisch dan je eerste fantastische race.

Ik ben wel met je eens dat er een trend is om de races meer gemiddeld te maken, de saaiste wedstrijden moeten minder saai worden, maar dat gaat ook een beetje ten koste van de sensationele wedstrijden. F1 is natuurlijk vooral handel met een vleugje sport, dus mag je geen kijkers wegjagen, terwijl een kijker die op het puntje van zijn stoel zit weinig meer oplevert dan een kijker die het net interessant genoeg vindt om niet weg te zappen. Ook heb je gewoon het simpele feit dat als er meer inhaalacties komen, een inhaalactie daardoor vanzelf al minder interessant is. Ook inflatie. DRS doet daar nog een flinke schep bovenop.

Wat gewoon heel goed is, is dat de mix van bandenslijtage, brandstof en betrouwbaarheid weer als effect heeft dat er naar het einde toe nog van alles kan gebeuren doordat de een nog over heeft terwijl de ander het heel moet houden. Maar dat is niet iets wat de FIA echt kan sturen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 16 juni 2014 @ 11:35:04 #88
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141145641
Kunstmatige regenraces dan maar? :P In Bahrain met de tuinslang over de baan...
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 16 juni 2014 @ 11:41:57 #89
194695 franklop
Fran knock
pi_141145838
Schummie schijnt uit coma te zijn

BBCSport twitterde op maandag 16-06-2014 om 11:39:28 #MichaelSchumacher is out of a coma and has been moved from hospital in Grenoble reageer retweet
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 16 juni 2014 @ 11:55:38 #90
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141146266
Uit coma betekent natuurlijk niet dat hij alles weer kan. Hij kan er nog steeds als een kasplantje bij zitten.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 16 juni 2014 @ 12:01:03 #91
194695 franklop
Fran knock
pi_141146442
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:55 schreef twiFight het volgende:
Uit coma betekent natuurlijk niet dat hij alles weer kan. Hij kan er nog steeds als een kasplantje bij zitten.
Klopt uiteraard, maar goed dat zal wel even duren voordat er daar bericht over komt.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_141146480
quote:
Michael Schumacher uit coma
Oud-coureur verlaat ziekenhuis in Grenoble
Michael Schumacher is ontwaakt uit zijn coma. Hij heeft ook het ziekenhuis in Grenoble verlaten. Dat meldt zijn manager Sabine Kehm volgens AP.

De 7-voudig wereldkampioen Formule 1 verongelukte eind december bij een zware valpartij tijdens het skiën in de Franse Alpen. Hij raakte in coma en lag sindsdien in de universiteitskliniek van Grenoble. Eind januari werd begonnen hem uit zijn coma te halen, in april werd duidelijk dat hij af en toe bij bewustzijn was.

Zijn manager bevestigde vandaag dat de Duitse oud-coureur naar een revalidatiecentrum is overgebracht. De 45-jarige Schumacher zou weer stemmen horen en reageren op bewegingen.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)acher-uit-coma.dhtml
  maandag 16 juni 2014 @ 12:05:40 #93
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141146591
quote:
De 7-voudig wereldkampioen Formule 1 verongelukte eind december bij een zware valpartij tijdens het skiën in de Franse Alpen.
:o De meeste definities van dat woord maken het bijkomen uit coma wat lastig :+
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 16 juni 2014 @ 12:06:21 #94
34586 kepler
No bounce, no play
pi_141146626
Er wordt gezegd dat hij communiceert met vrouw en kinderen, maar dat zijn geruchten natuurlijk :)
The line is a dot to you!
pi_141146689
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:05 schreef twiFight het volgende:

[..]

:o De meeste definities van dat woord maken het bijkomen uit coma wat lastig :+
Dat is inderdaad wel een erg pijnlijke fout van het AD...
pi_141295624
FIA onderzoekt nogmaals de crash van Perez en Massa
quote:
Stewards at the Austrian GP are to study the collision between Sergio Perez and Felipe Massa in Montreal again, meaning that the Force India driver could have his five-place grid penalty for this weekend's race overturned.

Perez and Massa were contesting fourth place entering the 70th and final lap of the Canadian GP two weeks ago when they collided at high speed, with both drivers lucky to escape the ensuing accident with little more than bruising.

They were undergoing medical checks when race stewards investigated the accident and although Perez was found culpable, Force India have requested that FIA officials study it again in accordance with Article 13.10.1 of the governing body's International Sporting Code.

Force India have cited the emergence of "new elements" and the stewards will meet at 9am on Friday to decide whether or not they have a case. If so, they'll reconvene at 4pm later that day to discuss it further.

Stewards at the Austrian GP are to study the collision between Sergio Perez and Felipe Massa in Montreal again.

Massa and Perez were outspoken in their criticism of each other in the days following the accident and the Brazilian ramped up on the subject when questioned at the Red Bull Ring on Thursday, saying that he "will think twice" before dicing with the Mexican again.

"You cannot believe when somebody gets so many penalties and is causing so many problems, you cannot believe. I will not trust him any more, definitely," Massa said.

"If you know their history, most of the time it's the young drivers - especially him - that cause these problems. It's dangerous.

"If I made a mistake, I'd be the first to say, 'I made a mistake, I'm sorry' like I always did when I made a mistake. But people don't think in the same way, so I'm sorry for him and I hope he will learn. Otherwise, he'll pay more penalties in the future."

Perez sounded a little calmer during the official Drivers' Press Conference, adding: "Felipe is a good guy and he has his opinion and I have my opinion.

"We need to sit down, but also tomorrow we will get a chance to sit down with the FIA and review the incident and we think we have enough evidence to prove that I did nothing wrong."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_141322265
Uitslag VT1
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
1.      N. Rosberg     Mercedes     01:11.295     19
2.      L. Hamilton    Mercedes     01:11.435     32
3.      F. Alonso      Ferrari      01:11.606     23
4.      F. Massa       Williams     01:11.756     27
5.      J. Button      McLaren      01:11.839     33
6.      S. Perez       Force India  01:12.009     33
7.      N. Hulkenberg  Force India  01:12.072     20
8.      V. Bottas      Williams     01:12.011     21
9.      K. Magnussen   McLaren      01:12.313     36
10.     J. Vergne      Toro Rosso   01:12.364     30
11.     K. Raikkonen   Ferrari      01:12.365     21
12.     D. Kvyat       Toro Rosso   01:12.372     35
13.     D. Ricciardo   Red Bull     01:12.570     28
14.     E. Gutiérrez   Sauber       01:12.098     29
15.     S. Vettel      Red Bull     01:12.988     25
16.     R. Grosjean    Lotus        01:13.168     28
17.     P. Maldonado   Lotus        01:13.642     27
18.     J. Bianchi     Marussia     01:13.738     26
19.     M. Chilton     Marussia     01:13.857     28
20.     K. Kobayashi   Caterham     01:14.611     24
21.     A. Sutil       Sauber       01:14.691      9
22.     M. Ericsson    Caterham     01:17.501      8
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 20 juni 2014 @ 14:54:38 #98
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141329431
quote:
Force India have cited the emergence of "new elements"
Iemand die weet welke dat dan moeten zijn?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_141329869
Dit terug graag, maar dan zonder traction control.


Kippevel, wat een geluid.

quote:
Mercedes en Ferrari hebben tijdens de eerste training voor de Oostenrijkse Grand Prix een proef gedaan met titanium skidblocks onder de auto. Deze blokken, die onder de wagens van Nico Rosberg en Kimi Raikkonen waren gemonteerd, moeten ervoor zorgen dat de wagens meer vonken veroorzaken op het circuit.

De Formule 1 is dit jaar hard op zoek naar manieren op de show in de hoogste autosportklasse te verbeteren, nu de motoren minder geluid produceren en de coureurs het op bepaalde momenten in de race rustiger aan moeten doen om brandstof te sparen. Het terugbrengen van vonkenregens is een van de maatregelen die overwogen wordt. In het verleden waren dergelijke vonken het gevolg van het feit dat er nog geen minimale rijhoogte was. Met titanium blokken hopen de Formule 1-teams dat effect te kunnen reproduceren.
http://www.gpupdate.net/n(...)ectaculairder-maken/

:{
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 15:11:53 #100
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141330193
Zegt wel genoeg lijkt me :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')