Ziet er goed uit.quote:Op zondag 8 juni 2014 20:44 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Stoofpunt van rundvlees en div. paddestoelen, geserveerd met gestoofde witlof en een torentje van bulgur.
Daarbij een plezierige, maar weinig indrukwekkende Domina uit de Ahr.
Welke citroen en kokos siroop?quote:Op maandag 9 juni 2014 16:05 schreef minilot het volgende:
Vanmiddag de hoofdmaaltijd al gehad, want ik zit straks rond normale etenstijd in de bios.
Aangezien ik glad vergeten was dat er vandaag geen winkels open zijn () was er restjeseten: gebakken aardappelen, geroosterde broccoli met parmezaan en knoflook en Really Awesome Black Bean Burgers uit de vriezer. Schep yoghurtmayo erbij nog.
Als toetje dronken we een mix van Kraken-rum, citroen en kokossiroop - samen met dikke ijsklonten door elkaar geschud in een grote jampot (bij gebrek aan een echte cocktailshaker).
Citroen, als in: gewoon een uitgeperste citroen. Ik had citroensap willen typen, maar was blijkbaar halverwege blijven steken.quote:Op maandag 9 juni 2014 16:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Welke citroen en kokos siroop?
Schaf ik aanquote:Op maandag 9 juni 2014 16:16 schreef minilot het volgende:
[..]
Citroen, als in: gewoon een uitgeperste citroen. Ik had citroensap willen typen, maar was blijkbaar halverwege blijven steken.
Kokossiroop was deze van Monin:
[ afbeelding ]
![]()
lekkâh!quote:Op maandag 9 juni 2014 20:34 schreef Iwanius het volgende:
Omdat we vandaag bezoek kregen de BBQ aangezet en zelf even wat actie ondernomen. Vanwege het drukkende weer de ronde tafel binnen maar gedekt en binnen gegeten i.p.v. buiten.
De steaks.
Drumsticks & mais
Koolsla met radijs
Aardappelen & Tomaten
Het avondbordje.
Zo! weer genoeg achter het fornuis/grill gestaan voor de komende maanden.![]()
Yum, toch eens wat van die moninsiropen aanschaffen.quote:Op maandag 9 juni 2014 16:16 schreef minilot het volgende:
[..]
Citroen, als in: gewoon een uitgeperste citroen. Ik had citroensap willen typen, maar was blijkbaar halverwege blijven steken.
[ afbeelding ]
![]()
Je hebt een scherpe blik. Als het je interesseert: Christofle bestek.quote:
Wooow vet goedkoop!quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:43 schreef sirdanilot het volgende:
Als ontbijt enkel een mango, vult toch wel redelijk zo'n ding. 3 voor 1 euro op de markt
Die heb ik denk ik al minstens tien jaar niet op!quote:
Dat had ik dus ook toen iemand in dit topic het woord 'salmiaklolly' onlangs liet vallenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:54 schreef minilot het volgende:
[..]
Die heb ik denk ik al minstens tien jaar niet op!
En nu heb ik er zin in!
Een domino-effect van retro salmiakbehoeftes!quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat had ik dus ook toen iemand in dit topic het woord 'salmiaklolly' onlangs liet vallen
Dat was ik denkquote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat had ik dus ook toen iemand in dit topic het woord 'salmiaklolly' onlangs liet vallen
FF begint een nieuwe rage! Wij waren er als eerste bijquote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:08 schreef minilot het volgende:
[..]
Een domino-effect van retro salmiakbehoeftes!Tof. Morgen meteen kopen.
quote:Op maandag 9 juni 2014 16:16 schreef minilot het volgende:
[
Dat zou kunnen, al weet ik niet precies wat er in die siroop van Go-tan zit. Alle siropen van Monin (in meer dan honderd smaken) zijn in elk geval van zeer hoge kwaliteit met betrekking tot de ingrediënten en ze zijn zeer geconcentreerd. En superlekker.quote:
Iwanius pronkpost nummer 10000quote:Op dinsdag 10 juni 2014 16:16 schreef Iwanius het volgende:
[..]Dat ken ik. Is dat niet hetzelfde als dat Go-tan orchade siroop?
Heerlijk met melk,drink je zo een literpak mee leeg als je dat mengt.![]()
Vanmiddag heel licht gegeten aangezien ik zelf straks (vanwege bezoek) achter het fornuis ga staan voor een simpele home meal. Geen vrouwen in de keuken dus.![]()
Zwarte soep,varken met byb en witte rijst.
Yuk!quote:
En weet je wat nu het mooie is. Allemaal zelf betaalt,de volle mep. Niks kortingen of acties e.d.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:39 schreef sirdanilot het volgende:
Iwanius pronkpost nummer 10000(ditmaal vanwege de sigaar)
Gelukkig had ze wel het juiste tafelkleedje en placemat gepakt voor bij het zilveren bestekquote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:37 schreef FutureFairytale het volgende:
Hè wat een stomme vriendin heb je toch Iwanius, wat heb je nou aan haar?
Nou die placemat... die zou ik ook wel willen. Hoe komen mensen toch aan zulke moderne spullen?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:38 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Gelukkig had ze wel het juiste tafelkleedje en placemat gepakt voor bij het zilveren bestek
Heb je een foto van jou en je vriendin samen? Ben reuze benieuwd! Mag ook per PM!quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:40 schreef Iwanius het volgende:
Dat ze mooi is en goed voor mij is.![]()
Ik heb altijd pech met vrouwen als het om het koken gaat maar dat is enerzijds ook de schuld van mijn moeder want die heeft mij met lekker eten groot gebracht.
Modern? Dingetjes zijn al een tijd oud die placemats. En hoe ik eraan kom? Gewoon uitzoeken en kopen als je er tegenaan loopt.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:40 schreef FutureFairytale het volgende:
Nou die placemat... die zou ik ook wel willen. Hoe komen mensen toch aan zulke moderne spullen?
Klinkt als een strafquote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:33 schreef knokkels het volgende:
Laatste stuk van http://www.smulweb.nl/recepten/307137/Chocoladetaart]deze chocoladetaart. Alleen heb ik 78% pure/mint chocolade gebruikt. Bijna een halve kilo chocolade en een serieuze chocoladebom. Erg machtig, en de dag erna was ie nog lekkerder. Straks mijn kwarktaart nog opmaken, en heb nog wat nootjes staan. De dag nadat je je verjaardag hebt gevierd is altijd zo erg
Ja! Dat was ik inderdaad vergeten.... En ik heb het meel er per ongeluk meteen in gekieperd terwijl ik nog tegen mezelf zei: Die komt pas bij de volgende stap.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Klinkt als een straf
Tip: volgende keer wat zout toevoegen, dan missie nóg lekkerder,
Watquote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:33 schreef Molo het volgende:
Smerig brouwsel wat een vriendin maakte, volgende keer kook ik wel weer
(Pastasaus op basis van champignonsoep uit blik en room)
Zo'n blik geconcentreerde champignonsoep gaat, zeker in Amerikaanse 'recepten' opvallend vaak in sauzen voor pasta en zeker ook in ovenschotels. Ik krijg er altijd een beetje de bibbers van als ik het tegenkom!quote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:33 schreef Molo het volgende:
(Pastasaus op basis van champignonsoep uit blik)
Heb je een recept voor die uiensoep?quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:09 schreef minilot het volgende:
Vanavond uiensoep (met uien die anderhalf uur over het karameliseren gaan doen), met flink wat marsala en kruiden uit eigen tuin (laurier, twee soorten tijm, rozemarijn).
Erbij zelfgebakken brood met gruyère
[..]
Zo'n blik geconcentreerde champignonsoep gaat, zeker in Amerikaanse 'recepten' opvallend vaak in sauzen voor pasta en zeker ook in ovenschotels. Ik krijg er altijd een beetje de bibbers van als ik het tegenkom!
Nope, geen heel precies recept. Er zijn er online heel veel te vinden hoor!:)quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:56 schreef Uccie het volgende:
[..]
Heb je een recept voor die uiensoep?
Of een indicatie van de verhouding kruiden?
Wordt het niet té zoet met marsala? De uien worden al zo zoet vind ik altijdquote:Op woensdag 11 juni 2014 12:05 schreef minilot het volgende:
[..]
Nope, geen heel precies recept. Er zijn er online heel veel te vinden hoor!:)
Uiensoep is bij mij vanmiddag een kwestie van een dikke klont boter, zoveel in reepjes gesneden uien als er in de pan passen. Afvullen met eigengemaakte kippenbouillon (uit de vriezer), en een flinke scheut marsala naar smaak (bij een soeppan wel zo rond de 100 ml).
Op een grote pan soep gebruik ik denk ik een takje of tien tijm (want dat vind ik erg lekker), één tak rozemarijn (dat overheerst, vind ik, nogal snel) en twee grote blaadjes laurier of zes kleintjes.
Denk dat ik morgen maar eens een pan opzetquote:Op woensdag 11 juni 2014 12:05 schreef minilot het volgende:
[..]
Nope, geen heel precies recept. Er zijn er online heel veel te vinden hoor!:)
Uiensoep is bij mij vanmiddag een kwestie van een dikke klont boter, zoveel in reepjes gesneden uien als er in de pan passen. Afvullen met eigengemaakte kippenbouillon (uit de vriezer), en een flinke scheut marsala naar smaak (bij een soeppan wel zo rond de 100 ml).
Op een grote pan soep gebruik ik denk ik een takje of tien tijm (want dat vind ik erg lekker), één tak rozemarijn (dat overheerst, vind ik, nogal snel) en twee grote blaadjes laurier of zes kleintjes.
Mijn bouillon is heel erg hartig en er gaat zoute kaas op het brood erbij, dus een wat zoete uiensoep vind ik geen probleem. Ik gebruik wel droge marsala, dat scheelt ook. Niet de zoetste.quote:Op woensdag 11 juni 2014 12:19 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Wordt het niet té zoet met marsala? De uien worden al zo zoet vind ik altijd
Ik denk dat ik de uien niet lang genoeg laat garen, de bouillon smaakt wel lekker (meestal runderbouillon) maar toch miste ik iets.quote:Op woensdag 11 juni 2014 12:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor een uiensoep snij ik heel veel uien die ik in een beetje boter of olie op een laag vuur heel langzaam gaar, net als minilot, tot het een bruine glibberige massa is, dan doe ik er bouillon bij.
Het kan idd wel anderhalf-twee uur duren
Het geheim is echt lang laten garen en heel veel uien, en goede bouillon. Als je niet zelf maakt is rundvleesextract een aanraderquote:Op woensdag 11 juni 2014 12:23 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik denk dat ik de uien niet lang genoeg laat garen, de bouillon smaakt wel lekker (meestal runderbouillon) maar toch miste ik iets.
Morgen ben ik de hele dag thuis, dus een mooie dag voor verse uiensoep en een maaltijd uit de römertopf.quote:Op woensdag 11 juni 2014 12:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het geheim is echt lang laten garen en heel veel uien, en goede bouillon. Als je niet zelf maakt is rundvleesextract een aanrader
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:33 schreef Molo het volgende:
Smerig brouwsel wat een vriendin maakte, volgende keer kook ik wel weer
Kut, dat had ik moeten halen. Lange dag gehad op m'n werk en ik eet vanavond toch alléén, dus heb net ff snel een burger bij de BK weggeduwd. Geen zin om te koken.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:42 schreef habitue het volgende:
Indiase curry met rijst en een biertje zo
Ik kom eraan!quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:25 schreef ChilllayD het volgende:
We gaan racletten!![]()
Hamburgers, gehakt met ontbijtspek, varkenshaas, kipfilet, filet-lapjes.
Raclette kaas, ei, kaas uien stokbroodje, komkommer, tomaatjes en wat sausjes
Hoe maak jij je spareribs?quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Spareribs, brood, salade, aardbeiensorbet
Exact zoiets ranzig was het ook helaasquote:Op woensdag 11 juni 2014 09:09 schreef minilot het volgende:
Vanavond uiensoep (met uien die anderhalf uur over het karameliseren gaan doen), met flink wat marsala en kruiden uit eigen tuin (laurier, twee soorten tijm, rozemarijn).
Erbij zelfgebakken brood met gruyère
[..]
Zo'n blik geconcentreerde champignonsoep gaat, zeker in Amerikaanse 'recepten' opvallend vaak in sauzen voor pasta en zeker ook in ovenschotels. Ik krijg er altijd een beetje de bibbers van als ik het tegenkom!
Marineer ze 48 uur en dan gaar ik ze in de ovenquote:
Die kom 'rijst' is denk ik een kom gesnipperde uien.quote:Op donderdag 12 juni 2014 09:47 schreef FutureFairytale het volgende:
Een baby harinkje met een schaal amsterdamse uien en een kom rijst?
Oja! Nou heeft ie in ieder geval genoeg voor dat sardientjequote:Op donderdag 12 juni 2014 09:52 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Die kom 'rijst' is denk ik een kom gesnipperde uien.
Viel wel mee hoor maar dat komt door hoe de foto is genomen. Gezichtsbedrog dus.quote:Op donderdag 12 juni 2014 09:47 schreef FutureFairytale het volgende:
Een baby harinkje met een schaal amsterdamse uien en een kom rijst?
Nou,normaliter flikker ik er altijd een berg verse ui op en eet ik er zo een lekkere stevige Mokum ui bij,maar dat laatste op de vroege ochtend maar even achterwege gelaten.quote:Op donderdag 12 juni 2014 12:14 schreef FutureFairytale het volgende:
Oja! Nou heeft ie in ieder geval genoeg voor dat sardientje
quote:Op donderdag 12 juni 2014 21:35 schreef uniekhoorn het volgende:
Morgen gourmetten....Zo'n standaard kutgourmet. dus afbakstokbrood, opwarm satesaus, alleen vlees vd supermarkt en huzarensalade uit pot.
Heb er zin in
Wat gaaf. Ik wist niet eens dat je die kon eten. Nou ja, kunnen wel, maar niet dat het dan ook lekker zou zijn.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 07:36 schreef Bramito het volgende:
Ik was woensdag in Servië en heb daar gefrituurde karper, die eerst was gerookt, gegeten. Dat was echt heel lekker.
Het stond op mijn lijst om te proberen, en toevallig kreeg ik de kans. Ik was echt aangenaam verrast. Verder de typische balkan bbq gegeten. Je weet wel, ćevapčići enzo. Dat krijg ik altijd te eten van m'n klanten in deze regio, maar ik klaag niet hoorquote:Op vrijdag 13 juni 2014 07:53 schreef minilot het volgende:
[..]
Wat gaaf. Ik wist niet eens dat je die kon eten. Nou ja, kunnen wel, maar niet dat het dan ook lekker zou zijn.
Wat heb je nog meer gegeten in Servië? *benieuwd*
Lekkere worstjes zijn dat!quote:Op vrijdag 13 juni 2014 08:20 schreef Bramito het volgende:
[..]
Het stond op mijn lijst om te proberen, en toevallig kreeg ik de kans. Ik was echt aangenaam verrast. Verder de typische balkan bbq gegeten. Je weet wel, ćevapčići enzo. Dat krijg ik altijd te eten van m'n klanten in deze regio, maar ik klaag niet hoor
Ziet er allemaal super uit. Komkommernoodlesquote:Op vrijdag 13 juni 2014 07:56 schreef minilot het volgende:
Vanavond maak ik:
Groenteloempia's met zelfgemaakte chilisaus.
Erbij zoetzure komkommer en een bordje groene asperges met paddestoelen.
Nu al trek in!
Lollig!quote:Op vrijdag 13 juni 2014 11:12 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanavond koken in oranje thema met vriendinnen
Peren zijn zeker awesome! Welke soort vind jij het lekkerst? Conference vind ik geweldig en zo in de zomer is de Forelle peer de onbetwiste winnaar. Tegen de herfst Triomphe de Vienne.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:49 schreef PluisigNijntje het volgende:
De laatste twee wasa volkoren crackers met mijn laatste stukkie komkommer en laatste plakjes kipfilet. Komt precies uit allemaalEn een peer. Want peren zijn awesome.
Conferencequote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:09 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Peren zijn zeker awesome! Welke soort vind jij het lekkerst? Conference vind ik geweldig en zo in de zomer is de Forelle peer de onbetwiste winnaar. Tegen de herfst Triomphe de Vienne.
Ik ben een beetje bizar wat fruit betreft...onrijp vind ik ze het lekkerst. Dis harde peren, niet van die zachte meuk. Nectarines, perziken etc. moeten ook hard zijn, bananen een tikkeltje groen.
Nee is een verrassing maar allerlei hapjes worden hetquote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:21 schreef minilot het volgende:
[..]
Lollig!Weet je al wat er gemaakt gaat worden?
Bah, is dat een ding?quote:
Bah, bah en nog eens bah.quote:
Ooit geprobeerd?quote:Op zondag 15 juni 2014 13:53 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Bah, bah en nog eens bah.
Wat ik wel eens doe is pindakaas en sambal, dan heb je een soort pindasaus op je brood. Maar kaas? Nee, bah.
Had je zo'n iboodhunt voorraad?!quote:
Welke gedachte zit daar bij jou achter, het deels vegetarisch, deels vlees en deels veganistisch eten?quote:Op maandag 16 juni 2014 14:19 schreef minilot het volgende:
Alweer een paar dagen achter elkaar voornamelijk vegetarisch en veganistisch gegeten, dus vanavond deze volstrekt geniale gehaktballen, op een wat zoetige en kruidige tomatensaus (zelfgemaakt, uit de vriezer) + spaghetti.
Verschillende redenen: voornamelijk voor de afwisseling bij het koken, ook omdat het me wel okee lijkt voor de grootte van mijn 'ecologische voetafdruk', ook omdat het lekker goedkoop is en tot slot voelt het fysiek heel fijn om dierlijke producten flink te beperken, al kan dat laatste gerust een placebo-effect zijn.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Welke gedachte zit daar bij jou achter, het deels vegetarisch, deels vlees en deels veganistisch eten?
Zelf worst maken, gaaf! Zou ik ook wel eens willen doen.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:07 schreef Molo het volgende:
Ik wilde venkelworst maken maar kan even geen worstdarmen krijgen... In het weekend maar achteraan gaan dan.
Zoiets dacht ik al, was benieuwd of het beeld in mijn hoofd kloptequote:Op maandag 16 juni 2014 15:14 schreef minilot het volgende:
[..]
Verschillende redenen: voornamelijk voor de afwisseling bij het koken, ook omdat het me wel okee lijkt voor de grootte van mijn 'ecologische voetafdruk', ook omdat het lekker goedkoop is en tot slot voelt het fysiek heel fijn om dierlijke producten flink te beperken, al kan dat laatste gerust een placebo-effect zijn.
Dus niet overwegend omdat ik het 'zielig voor de diertjes' vind, want dan zou ik helemaal geen vlees meer eten.
Ik heb eerder dit jaar een workshop gedaan en was supergaaf, viel me enorm mee qua moeilijkheidsgraad.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Zoiets dacht ik al, was benieuwd of het beeld in mijn hoofd klopte
Thanks voor de uitleg.
Dat kan ik me voorstellen! Mag ik vragen welke workshop precies? Heb er ook wel oren naarquote:Op maandag 16 juni 2014 15:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb eerder dit jaar een workshop gedaan en was supergaaf
Van Wild Vleesch. Die vent, Paul, was echt heerlijk Rotterdams aan het uitleggen, word je automatisch helemaal enthousiast vanquote:Op maandag 16 juni 2014 15:30 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen! Mag ik vragen welke workshop precies? Heb er ook wel oren naar
Aaaa, leuk, Wild Vleesch!quote:Op maandag 16 juni 2014 15:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Van Wild Vleesch. Die vent, Paul, was echt heerlijk Rotterdams aan het uitleggen, word je automatisch helemaal enthousiast van
https://m.facebook.com/Wi(...)ww.google.nl%2F&_rdr
[ afbeelding ]
Bij welke horecagelegenheid krijg je toch in vredesnaam je haring zo geserveerd?quote:Op maandag 16 juni 2014 17:27 schreef Iwanius het volgende:
Maandag dus met m'n vriendin op het terras ondanks het weer. En we zetten het haring festijn wat vorige week begon gewoon voort.
Nee gewoon een grote zak van Lemco. Nou ja, 2 zakkenquote:
Net zo'n kaasfan als ikquote:Op maandag 16 juni 2014 18:17 schreef Sylvana het volgende:
Cordon bleu, broccoli met kaassaus en aardappelgratintaartjes
Haha, ja iddquote:Op maandag 16 juni 2014 18:36 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Net zo'n kaasfan als ik.
Alleen ik eet voetbal eten (=makkelijk): Casa di mama 4 formaggi in de oven
haring bier en sigaren...klinkt relex..quote:Op maandag 16 juni 2014 17:27 schreef Iwanius het volgende:
Maandag dus met m'n vriendin op het terras ondanks het weer. En we zetten het haring festijn wat vorige week begon gewoon voort.
Wat lust je niet van de quarter pounder?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:47 schreef Iwanius het volgende:
Bekende lunch i.c.m......een heerlijke quarterpounder!
Ai, sterkte!quote:Op woensdag 18 juni 2014 00:49 schreef ChilllayD het volgende:
Oh, jaloers! Heerlijk.
Ik vrij weinig.... verstandskies is vandaag getrokken en ik dip wat witte bolletjes in soep, in smeltkaas....
Het is meer algemeen op een hamburger en wel augurken.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 18:27 schreef FutureFairytale het volgende:
Wat lust je niet van de quarter pounder?
Hee, je wordt gequote!quote:Op woensdag 18 juni 2014 07:15 schreef Iwanius het volgende:
Morgen trouwens. Bewolkte ochtend en goed om naast thee ook wat zwarte vocht tot mij te nemen. Werk ze voor wie aan de slag gaat.
Dat is nog niks. Soms heb ik een hele waslijst aan quotes die ik kan weg klikken.quote:
Kan toch geen kwaad als je al sedert 05:30 uur op bent?quote:Zo vroeg al aan de sigaar?!
Doe die achterlijke plaatjes er bij weg !quote:Op donderdag 19 juni 2014 00:36 schreef Iwanius het volgende:
Late avond snack met drank en een paffert.
quote:Op donderdag 19 juni 2014 02:19 schreef ChilllayD het volgende:
[..]
Doe die achterlijke plaatjes er bij weg !![]()
Anyway, ik at net:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |