Ziet er goed uit.quote:Op zondag 8 juni 2014 20:44 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Stoofpunt van rundvlees en div. paddestoelen, geserveerd met gestoofde witlof en een torentje van bulgur.
Daarbij een plezierige, maar weinig indrukwekkende Domina uit de Ahr.
Welke citroen en kokos siroop?quote:Op maandag 9 juni 2014 16:05 schreef minilot het volgende:
Vanmiddag de hoofdmaaltijd al gehad, want ik zit straks rond normale etenstijd in de bios.
Aangezien ik glad vergeten was dat er vandaag geen winkels open zijn () was er restjeseten: gebakken aardappelen, geroosterde broccoli met parmezaan en knoflook en Really Awesome Black Bean Burgers uit de vriezer. Schep yoghurtmayo erbij nog.
Als toetje dronken we een mix van Kraken-rum, citroen en kokossiroop - samen met dikke ijsklonten door elkaar geschud in een grote jampot (bij gebrek aan een echte cocktailshaker).
Citroen, als in: gewoon een uitgeperste citroen. Ik had citroensap willen typen, maar was blijkbaar halverwege blijven steken.quote:Op maandag 9 juni 2014 16:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Welke citroen en kokos siroop?
Schaf ik aanquote:Op maandag 9 juni 2014 16:16 schreef minilot het volgende:
[..]
Citroen, als in: gewoon een uitgeperste citroen. Ik had citroensap willen typen, maar was blijkbaar halverwege blijven steken.
Kokossiroop was deze van Monin:
[ afbeelding ]
![]()
lekkâh!quote:Op maandag 9 juni 2014 20:34 schreef Iwanius het volgende:
Omdat we vandaag bezoek kregen de BBQ aangezet en zelf even wat actie ondernomen. Vanwege het drukkende weer de ronde tafel binnen maar gedekt en binnen gegeten i.p.v. buiten.
De steaks.
Drumsticks & mais
Koolsla met radijs
Aardappelen & Tomaten
Het avondbordje.
Zo! weer genoeg achter het fornuis/grill gestaan voor de komende maanden.![]()
Yum, toch eens wat van die moninsiropen aanschaffen.quote:Op maandag 9 juni 2014 16:16 schreef minilot het volgende:
[..]
Citroen, als in: gewoon een uitgeperste citroen. Ik had citroensap willen typen, maar was blijkbaar halverwege blijven steken.
[ afbeelding ]
![]()
Je hebt een scherpe blik. Als het je interesseert: Christofle bestek.quote:
Wooow vet goedkoop!quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:43 schreef sirdanilot het volgende:
Als ontbijt enkel een mango, vult toch wel redelijk zo'n ding. 3 voor 1 euro op de markt
Die heb ik denk ik al minstens tien jaar niet op!quote:
Dat had ik dus ook toen iemand in dit topic het woord 'salmiaklolly' onlangs liet vallenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:54 schreef minilot het volgende:
[..]
Die heb ik denk ik al minstens tien jaar niet op!
En nu heb ik er zin in!
Een domino-effect van retro salmiakbehoeftes!quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat had ik dus ook toen iemand in dit topic het woord 'salmiaklolly' onlangs liet vallen
Dat was ik denkquote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat had ik dus ook toen iemand in dit topic het woord 'salmiaklolly' onlangs liet vallen
FF begint een nieuwe rage! Wij waren er als eerste bijquote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:08 schreef minilot het volgende:
[..]
Een domino-effect van retro salmiakbehoeftes!Tof. Morgen meteen kopen.
quote:Op maandag 9 juni 2014 16:16 schreef minilot het volgende:
[
Dat zou kunnen, al weet ik niet precies wat er in die siroop van Go-tan zit. Alle siropen van Monin (in meer dan honderd smaken) zijn in elk geval van zeer hoge kwaliteit met betrekking tot de ingrediënten en ze zijn zeer geconcentreerd. En superlekker.quote:
Iwanius pronkpost nummer 10000quote:Op dinsdag 10 juni 2014 16:16 schreef Iwanius het volgende:
[..]Dat ken ik. Is dat niet hetzelfde als dat Go-tan orchade siroop?
Heerlijk met melk,drink je zo een literpak mee leeg als je dat mengt.![]()
Vanmiddag heel licht gegeten aangezien ik zelf straks (vanwege bezoek) achter het fornuis ga staan voor een simpele home meal. Geen vrouwen in de keuken dus.![]()
Zwarte soep,varken met byb en witte rijst.
Yuk!quote:
En weet je wat nu het mooie is. Allemaal zelf betaalt,de volle mep. Niks kortingen of acties e.d.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 17:39 schreef sirdanilot het volgende:
Iwanius pronkpost nummer 10000(ditmaal vanwege de sigaar)
Gelukkig had ze wel het juiste tafelkleedje en placemat gepakt voor bij het zilveren bestekquote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:37 schreef FutureFairytale het volgende:
Hè wat een stomme vriendin heb je toch Iwanius, wat heb je nou aan haar?
Nou die placemat... die zou ik ook wel willen. Hoe komen mensen toch aan zulke moderne spullen?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:38 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Gelukkig had ze wel het juiste tafelkleedje en placemat gepakt voor bij het zilveren bestek
Heb je een foto van jou en je vriendin samen? Ben reuze benieuwd! Mag ook per PM!quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:40 schreef Iwanius het volgende:
Dat ze mooi is en goed voor mij is.![]()
Ik heb altijd pech met vrouwen als het om het koken gaat maar dat is enerzijds ook de schuld van mijn moeder want die heeft mij met lekker eten groot gebracht.
Modern? Dingetjes zijn al een tijd oud die placemats. En hoe ik eraan kom? Gewoon uitzoeken en kopen als je er tegenaan loopt.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:40 schreef FutureFairytale het volgende:
Nou die placemat... die zou ik ook wel willen. Hoe komen mensen toch aan zulke moderne spullen?
Klinkt als een strafquote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:33 schreef knokkels het volgende:
Laatste stuk van http://www.smulweb.nl/recepten/307137/Chocoladetaart]deze chocoladetaart. Alleen heb ik 78% pure/mint chocolade gebruikt. Bijna een halve kilo chocolade en een serieuze chocoladebom. Erg machtig, en de dag erna was ie nog lekkerder. Straks mijn kwarktaart nog opmaken, en heb nog wat nootjes staan. De dag nadat je je verjaardag hebt gevierd is altijd zo erg
Ja! Dat was ik inderdaad vergeten.... En ik heb het meel er per ongeluk meteen in gekieperd terwijl ik nog tegen mezelf zei: Die komt pas bij de volgende stap.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Klinkt als een straf
Tip: volgende keer wat zout toevoegen, dan missie nóg lekkerder,
Watquote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:33 schreef Molo het volgende:
Smerig brouwsel wat een vriendin maakte, volgende keer kook ik wel weer
(Pastasaus op basis van champignonsoep uit blik en room)
Zo'n blik geconcentreerde champignonsoep gaat, zeker in Amerikaanse 'recepten' opvallend vaak in sauzen voor pasta en zeker ook in ovenschotels. Ik krijg er altijd een beetje de bibbers van als ik het tegenkom!quote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:33 schreef Molo het volgende:
(Pastasaus op basis van champignonsoep uit blik)
Heb je een recept voor die uiensoep?quote:Op woensdag 11 juni 2014 09:09 schreef minilot het volgende:
Vanavond uiensoep (met uien die anderhalf uur over het karameliseren gaan doen), met flink wat marsala en kruiden uit eigen tuin (laurier, twee soorten tijm, rozemarijn).
Erbij zelfgebakken brood met gruyère
[..]
Zo'n blik geconcentreerde champignonsoep gaat, zeker in Amerikaanse 'recepten' opvallend vaak in sauzen voor pasta en zeker ook in ovenschotels. Ik krijg er altijd een beetje de bibbers van als ik het tegenkom!
Nope, geen heel precies recept. Er zijn er online heel veel te vinden hoor!:)quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:56 schreef Uccie het volgende:
[..]
Heb je een recept voor die uiensoep?
Of een indicatie van de verhouding kruiden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |