abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 juni 2014 @ 22:11:11 #1
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_140792008
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.

Over vriendjes en peuterlogica
  vrijdag 6 juni 2014 @ 22:15:01 #2
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_140792135
Doe ik weer eens een keer mee, sluit ik 'm meteen ;) ik zei nog dit:

Over bang zijn: het is wel herkenbaar. Ventje vindt alles ' een beetje eng'. Hij huilt niet ofzo, maar geeft dus wel aan dat hij bang is. In bed heeft hij het steeds over een 'enge vogel', en overal waar water is vreest hij voor haaien. Het lijkt ook wel of hij opeens weer klein wil zijn. ' ik ben een baby' zegt hij soms. Alsof hij aandacht tekort krijgt ofzo. Slapen gaat ook weet moeilijk. Net weer een paar keer bij zijn bedje gezeten. ' Ik vind het gewoon niet gezellig' , ' ik ben helemaal alleen' , 'ik vind deze kamer niet leuk' , zegt hij dan. We staan er natuurlijk op dat hij wel in zijn eigen bed slaapt. Maar hij zit de tijd echt uit en kruipt er rond 7 uur altijd weer bij ons in. Lijkt wel of hij het groter worden even wil stilzetten ofzo.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 22:23:18 #3
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_140792450
quote:
je om mij maar niet druk, frustrerend is het zeker niet. Ik ben blij dat het goed gaat bij jullie.
Bij ons gaat het anders maar bij elke kleine vooruitgang die wij opmerken zijn wij ook erg hyper ;)
Kyara

quote:
las in het andere topic dat jullie ook best grote stappen maken de afgelopen tijd. Vooral qua communicatie toch?
ja daarin gaat het nu lekker. Nog wel eens jammer hoor dat het nog steeds geen echte spraak is hoor.
Maar hij begrijpt de gebaren beter,hij kan zelf dingen beter duidelijk maken.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 22:53:58 #4
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140793313
Wat sneu Aventura.

Fijn Bar. Het begin is er in elk geval. Ik moet eerlijk zeggen dat jouw beschrijving van communicatie en hoe hij probeerde dingen duidelijk te maken mij best wel raakte. Zo mooi dat hij dat kenbaar kan maken en zich daardoor ook begrepen voelt. Ik heb dat toen niet in het betreffende topic willen/kunnen zeggen. Maar ik heb daar naderhand nog vaak aan gedacht.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 22:54:59 #5
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140793352
En ik moet iets bekennen hier:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_140793554
:D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_140793655
whahahaha een fietskar
pi_140793664
Nu heb je wel dat koopje gemist!
  vrijdag 6 juni 2014 @ 23:06:15 #9
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140793699
Ik ben nog aan het overwegen he! ;)

welk koopje?
pi_140793728
Iemand bood er toch 1 aan? Of dat was ook een grapje misschien
  vrijdag 6 juni 2014 @ 23:10:55 #11
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140793879
Oh compleet gemist. Maar ze staan wel regelmatig te koop.

Maar zit nu een beetje van of 2 stoeltjes erbij kopen (1 voor en 1 achterop) maar dan kun je dus alleen maar samen fietsen. Plus dat ik ook niet weer of er überhaupt wel een stoeltje voor op mijn man's fiets kan ivm stang. En van wat ik zo snel gezien heb ik een fietskar bijna even duur als 2 fietsstoeltjes...
  vrijdag 6 juni 2014 @ 23:12:23 #12
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_140793934
Je hebt evt ook dubbele achterstoeltjes, dan kun je in je eentje met 3 op pad
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  vrijdag 6 juni 2014 @ 23:19:19 #13
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140794190
Ja klopt, maar daar zijn de meningen ook over verdeeld. Die worden ook vaak gebruikt met een tweeling die te groot is voor het voorzitje geloof ik.
  vrijdag 6 juni 2014 @ 23:23:14 #14
100412 mefke79
komt goed!
pi_140794354
Ik zou met drie op de fiets bang zijn om om te vallen. Dat vind ik met een lichte peuter en kleuter al een gevaar. En dan heb ik toch een stevige mamafiets.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 6 juni 2014 @ 23:24:07 #15
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_140794388
Ja even gegoogeld, model dat ik bedoelde is uit de handel. Nu nog wel een speciale verlengde fiets bij de Fietsfabriek, maar dat gaat aardig in de cijfers lopen... Dan is een kar een stuk goedkoper :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zaterdag 7 juni 2014 @ 00:08:30 #16
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_140796022
Wat is je belangrijkste tegen argument Kyara?

wij zitten met bijna dezelfde "kwestie" Roy groeit zijn fietstoel uit,en dan... Zelf fietsen kan hij nog niet, los achterop ook niet,die kan nu nog niet snappen dat hij en moet blijven zitten,voeten op de steunen enzo.
hij wurmt zich nu al los bij mij achterop in zijn zitje.

we hebben al gekeken naar speciaal aangepaste fietsen,maar die zijn zo vreselijk duur dat kunnen we niet missen en vanuit wmo zijn die hier uit hun "pakket". En ook niet in ons verzekeringspakket.

fietskar en of bakfiets overwegen we nu...
pi_140796214
Fietskar is by far mijn beste aankoop van vorig jaar. Ik was snel mobiel meer mijn ukjes en nu kleuter zelf fietst (en ze dus ook voorop/achterop kunnen)gebruik ik het ding nog heel vaak. Je kunt er onwijs veel boodschappen in kwijt of voor een dag weg ook ideaal. Kan iedereen lachen maar ik ben fan. Ik heb een knalroze. En mijn man rijdt daar ook heerlijk mee rond.

Bar, misschien wel spannend voor r. Je hebt ook niet echt contact met kindjes in de kar, dat is wel jammer.
Met een meidenkwartet
  zaterdag 7 juni 2014 @ 00:19:51 #18
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_140796368
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 00:15 schreef Cathmar het volgende:
Fietskar is by far mijn beste aankoop van vorig jaar. Ik was snel mobiel meer mijn ukjes en nu kleuter zelf fietst (en ze dus ook voorop/achterop kunnen)gebruik ik het ding nog heel vaak. Je kunt er onwijs veel boodschappen in kwijt of voor een dag weg ook ideaal. Kan iedereen lachen maar ik ben fan. Ik heb een knalroze. En mijn man rijdt daar ook heerlijk mee rond.

Bar, misschien wel spannend voor r. Je hebt ook niet echt contact met kindjes in de kar, dat is wel jammer.
op de dagopvang hebben ze een bakfiets waar Roy graag inzit. Dat is wel fijn om te weten.
en daar blijft hij ook netjes in zitten.
pi_140796417
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 00:19 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

op de dagopvang hebben ze een bakfiets waar Roy graag inzit. Dat is wel fijn om te weten.
en daar blijft hij ook netjes in zitten.
Zou wel een fijne optie zijn dan! Kun je een bakfiets kwijt? Mijn kar is makkelijk in te klappen.
Met een meidenkwartet
  zaterdag 7 juni 2014 @ 07:35:08 #20
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_140799754
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 22:15 schreef Aventura het volgende:

Over bang zijn: het is wel herkenbaar. Ventje vindt alles ' een beetje eng'. Hij huilt niet ofzo, maar geeft dus wel aan dat hij bang is. In bed heeft hij het steeds over een 'enge vogel', en overal waar water is vreest hij voor haaien. Het lijkt ook wel of hij opeens weer klein wil zijn. ' ik ben een baby' zegt hij soms. Alsof hij aandacht tekort krijgt ofzo. Slapen gaat ook weet moeilijk. Net weer een paar keer bij zijn bedje gezeten. ' Ik vind het gewoon niet gezellig' , ' ik ben helemaal alleen' , 'ik vind deze kamer niet leuk' , zegt hij dan. We staan er natuurlijk op dat hij wel in zijn eigen bed slaapt. Maar hij zit de tijd echt uit en kruipt er rond 7 uur altijd weer bij ons in. Lijkt wel of hij het groter worden even wil stilzetten ofzo.
Goh wat klinkt dat zielig zeg :{
Wat ik wel herken is dat zeggen van "ik ben een baby", dat zegt R ayen hier de laatste tijd ook regelmatig.
Ik had zoiets van wat krijgen we nou :D
Zat mezelf af te vragen of ik teveel "eisen" aan hem stelde, maar dat kan er volgens miij niet mee te maken hebben.
Het blijft soms een raadsel zo'n peuterhoofd :+
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 7 juni 2014 @ 08:33:10 #21
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_140800058
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 00:15 schreef Cathmar het volgende:

Hoezo zou iedereen lachen dan? Naar mijn idee is dat toch ideaal? Vriendin van mij heeft een tweeling van ruim 3,5 en kan lekker de hort op met die 2 achterin de bak. Perfect toch? Of was het lachen omdat het roze is ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zaterdag 7 juni 2014 @ 08:45:58 #22
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140800146
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 00:08 schreef _Bar_ het volgende:
Wat is je belangrijkste tegen argument Kyara?

Dat ik dagelijks een auto tot mijn beschikking heb en ook vrijwel alles lopend kan doen. Het is dus niet echt nodig om weg te kunnen. En het is ook weer een sta in de weg. En ik dacht ook dat ze duurder zouden zijn eerlijk gezegd. Nu blijkt dat ik met 2 fietsstoeltjes even veel kwijt ben.

Voor een bakfiets heb ik nog steeds geen ruimte of geld ;)
pi_140800887
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:45 schreef Kyara het volgende:

[..]

Dat ik dagelijks een auto tot mijn beschikking heb en ook vrijwel alles lopend kan doen. Het is dus niet echt nodig om weg te kunnen. En het is ook weer een sta in de weg. En ik dacht ook dat ze duurder zouden zijn eerlijk gezegd. Nu blijkt dat ik met 2 fietsstoeltjes even veel kwijt ben.

Voor een bakfiets heb ik nog steeds geen ruimte of geld ;)
Ik doe hier in het dorp alles op de fiets. Lopen kan ook maar dat kost vaak net te veel tijd (met school en zo). Anders scoorde je toch bobike stoeltjes op mp. Zo duur zijn die niet.
Ik ga mijn dubbele wagen zelfs wegdoen omdat de kar veel idealer is omdat er zoveel in kan.
Met een meidenkwartet
  zaterdag 7 juni 2014 @ 10:01:33 #24
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140800980
Ik hou het nog even in beraad. Sowieso eerst even kijken of er een stoeltje op mijn mans fiets past.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 13:59:21 #25
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_140805126
Een bakfiets zou wel passen hier maar dan moet hij wel altijd buiten staan. Het geld houd me ook tegen hoor.

ik doe zelf met Roy hier alles lopend,Roy zit graag nog in de buggy.
pi_140814701
Ik was zo blij dat ik even met 2 kinderen op de fiets weg kon. Geen gezeur over dat ean in de buggy wil. Maar nu wilde ze vanmorgen voorop de fiets. Wij waren vanmiddag op visite en ze heeft daar na het even moeten ontdooien heerlijk heel de middag in het badje gespeeld, gaf zelf aan wanneer ze moest plassen.
pi_140818513
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 22:15 schreef Aventura het volgende:

Dit klinkt idd wel herkenbaar. Onze kleuter had ook zo'n phase met 2,5-3 jaar. Hij was toen bang voor monsters, wilde niet alleen in zijn kamer slapen en nu met zijn 5 jaar komen soortgelijke angsten ook weleens terug. Hier ook uitspraken als "helemaal alleen" en dat hij bij ons wilde slapen. Wij zijn meegegaan in zijn angsten, hebben deze serieus genomen en geprobeerd weg te halen door de monsters te verjagen.

Kyara waarom zou iemand lachen. Hier een tijdelijke fietskar ( mag gratis opgehaald worden, maar verkeert niet meer in de beste staat). En nu dus trotse eigenaars van een bakfiets. Een fietskar is niet zo vreselijk duur als je niet de mooiste en beste wil hebben. Dan kan het best duur worden en kom je op bedragen waar je ook een 2e hands bakfiets voor kunt kupen. Onze buren hebben bijvoorbeeld deze. Hij is echt stabiel en degelijk. En je kunt hem makkelijk aan en afkoppelen aan de fiets en ook als kinderwagen gebruiken:
http://www.futurumshop.nl/chariot-cts-captain-xl-fietskar.phtml
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 8 juni 2014 @ 10:26:01 #28
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140825705
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 22:50 schreef Tinuviel het volgende:
Kyara waarom zou iemand lachen. Hier een tijdelijke fietskar ( mag gratis opgehaald worden, maar verkeert niet meer in de beste staat). En nu dus trotse eigenaars van een bakfiets. Een fietskar is niet zo vreselijk duur als je niet de mooiste en beste wil hebben. Dan kan het best duur worden en kom je op bedragen waar je ook een 2e hands bakfiets voor kunt kupen. Onze buren hebben bijvoorbeeld deze. Hij is echt stabiel en degelijk. En je kunt hem makkelijk aan en afkoppelen aan de fiets en ook als kinderwagen gebruiken:
http://www.futurumshop.nl/chariot-cts-captain-xl-fietskar.phtml
Ik lach niet :?

Dat ding is wel gaaf wat je post. Maar veel en veel te duur. Daarvoor zullen we hem gewoon te weinig gebruiken. Dus ik zat echt te denken aan maximaal 100 euro. Maar dan wel een die nog goed te gebruiken is.

Alle peutertjes lekker genoten van het mooie weer? Hier hebben we lekker in het zwembadje in de tuin gepoedeld. En bij het vullen M fink nat gespoten met de tuinslang >:) hij vond het hilarisch O+
  zondag 8 juni 2014 @ 10:27:54 #29
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140825738
Ik had mijn bakfiets al veel en veel eerder moeten doen.
En de cabby is niet heel duur.. Hij is 1250 *O*

Ik ben er echt zo enorm blij mee.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_140825810
Noem het maar niks Moppert. Heb jij een goede baan tegenwoordig met al die dure spullen,haha

Kyara, hoe ga je ze over een paar jaar naar school brengen? Is het op loopafstand of gaan jullie met de auto?
Of met de fiets? Dan zou ik het doen!
  zondag 8 juni 2014 @ 10:43:52 #31
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140825953
Dat vind ik dus veel te duur Moppert :)

Als je midden in een stad woont of geen auto hebt dan vind ik het nog wat anders. Maar hier is het echt voor erbij.

Troeta, we moeten ons nog gaan verdiepen in de scholenkwestie maar ik hoop dat het de school hier om de hoek wordt. Dus dat is loopafstand. En er zijn nog 2 andere scholen op loopafstand (afstand die M nu ook al prima kan lopen). Het is echt voor gezellige fietstochtjes en af en toe boodschappen doen bij een verder gelegen winkelcentrum.
  zondag 8 juni 2014 @ 10:46:56 #32
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_140825987
Toen ik nog geen rijbewijs had, maar wel een 2e kind, heb ik ook een fietskar gekocht, ding was iets van 100 euro. En ik heb mn zoon zo in de maxi cosi daarin gezet (wel vast natuurlijk :P )
Was ideaal :)
pi_140829476
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 10:27 schreef Moppert het volgende:
Ik had mijn bakfiets al veel en veel eerder moeten doen.
En de cabby is niet heel duur.. Hij is 1250 *O*

Ik ben er echt zo enorm blij mee.
Dat vind ik een behoorlijk klap geld...
S. 2014
J. 2016
  zondag 8 juni 2014 @ 13:28:01 #34
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_140829483
Wat is nou het voordeel van een bakfiets boven een fietskar? (Als die er zijn).

Wij hebben onze bakfiets weggedaan, ik kon er echt niet op fietsen en twee kindjes kunnen natuurlijk ook prima op een gewone fiets. Toch lijkt zo'n fietskar me wel handig voor als je even gaat winkelen of naar het strand oid
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2014 @ 13:39:58 #35
147316 crew  DJMO
#trut
pi_140829784
quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 13:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

ik heb het ook niet dagelijks op zak zeg maar :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 8 juni 2014 @ 13:46:23 #36
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140829980
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 13:28 schreef __Isis__ het volgende:

Wij hebben onze bakfiets weggedaan, ik kon er echt niet op fietsen en twee kindjes kunnen natuurlijk ook prima op een gewone fiets. Toch lijkt zo'n fietskar me wel handig voor als je even gaat winkelen of naar het strand oid
Misschien dat er meer kindjes in kunnen? Ik zie ze tenminste wel eens met 3 of 4 kindjes rondfietsen. En het lijkt me ook wel fijner dat je ze meer in het zicht hebt en daardoor misschien ook wat veiliger?

Ik zie ook vaak elektrische fietsen achter een fietskar inderdaad. Lijkt mij ook superzwaar fietsen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 juni 2014 @ 13:49:00 #37
147316 crew  DJMO
#trut
pi_140830055
quote:
2s.gif Op zondag 8 juni 2014 13:46 schreef Kyara het volgende:

[..]

Misschien dat er meer kindjes in kunnen? Ik zie ze tenminste wel eens met 3 of 4 kindjes rondfietsen. En het lijkt me ook wel fijner dat je ze meer in het zicht hebt en daardoor misschien ook wat veiliger?

Ik zie ook vaak elektrische fietsen achter een fietskar inderdaad. Lijkt mij ook superzwaar fietsen.
ik heb zelf ook een fietskar, maar ik gebruik hem vooral als buggy inderdaad. Het fiets behoorlijk zwaar en je hebt geen zicht op wat je kinderen uitspoken. Vooral met die van mij die zelf hun gordels/gespen kunnen losmaken / zich eruit kunnen wringen vind ik dat bloedlink.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

zondag 8 juni 2014 @ 13:49:27 #38
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_140830068
quote:
2s.gif Op zondag 8 juni 2014 13:46 schreef Kyara het volgende:

[..]

Wij hadden indd geen electrische, man man wat zwaar, daarnaast ben ik niet zo'n fietswonder en vond ik het echt lastig sturen en daardoor een beetje eng :@

Maar dat je geen zicht hebt op je kindjes in een fietskar achter je fiets, lijkt me indd ook niet prettig....
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zondag 8 juni 2014 @ 13:55:50 #39
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140830248
Dat zou je natuurlijk wel op kunnen lossen met spiegels op je fiets. Maar wat DJMO zegt, als ze ook niet netjes blijven zitten :X
  zondag 8 juni 2014 @ 14:02:18 #40
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_140830438
Nou daar ben ik met mijn kroost dan niet eens zo bang voor, is meer een gevoel dat je ze niet ziet...
Misschien eens eentje lenen om te proberen :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zondag 8 juni 2014 @ 14:03:28 #41
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140830462
Ja, dat is wel een goed idee. Weet je meteen hoe zwaar het fietst.
pi_140831476
Ik vind het bij een fiets kar ook wel een voordeel dat je ook zonder op pad kunt. Dus met een gewone fiets (als hem alleen ergens naar toe wilt). Met een bakfiets moetje altijd met dat hele ding op pad.
  zondag 8 juni 2014 @ 14:54:29 #43
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_140831828
Ja en dat je er een (dubbele) buggy van kan maken!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_140834507
Mijn vriend kreeg nog een tip van een collega, om een potje achterin de auto te zetten voor als je ergens rijdt en er moet geplast worden. Of zoals bij ons net in een winkel waar ze niet naar de wc mogen. Achter een auto bij een boom werkt perfect.
  zondag 8 juni 2014 @ 17:48:16 #45
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140837113
Maar met dat hele ding op pad is niet erg toch?
Hij fietst als een normale fiets de cabby :) daarom ook heel bewust voor een 2 wieler gekozen.|

quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 10:33 schreef Troeta het volgende:
Noem het maar niks Moppert. Heb jij een goede baan tegenwoordig met al die dure spullen,haha
Hahaha nee niet eens :D We hebben geen bijzonder hoog inkomen ofzo.
Mijn fiets was gestolen dus dit was slimmer dan nieuwe fiets + fietskar.
(Zeker met 3 kinderen)

quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 13:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Is het ook maar ik vind het voor een bakfiets dan weer niet veel :)

SPOILER

[ Bericht 12% gewijzigd door Moppert op 08-06-2014 17:55:44 ]
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_140840967
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 13:28 schreef __Isis__ het volgende:

Bij de bakfiets zitten de kinderen in jouw zicht, hoger en veiliger. Fietskar kan uitzwenken en wellicht zelfs omkieperen. In de bakfiets kun je hele boodschappentassen zetten, bij de fietskar heb je soms aparte vakjes, maar daar moet je dan losse dingen instoppen. Voordeel van fietskar is dan weer de afkoppeling en gebruik als duobuggy.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 8 juni 2014 @ 20:45:14 #47
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_140842827
Dat is wel een gaaf ding Moppert! ^O^

Wij zijn vandaag bij de theatervoorstelling "Elmo is jarig" geweest. Superleuk! Prima te doen voor een 2,5 jarige. Ze ging zelfs klappen als een liedje was afgelopen O+ Na afloop kwamen Elmo, Bert, Ernie en Tommie nog in de foyer. Erg druk, maar miep worstelde zich door de drukte heen om vervolgens heel verlegen met Bert op de foto te kunnen O+ O+ O+

zondag 8 juni 2014 @ 20:47:12 #48
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140842905
Aaah Susie, wat schattig en vooral ook heel erg stoer!
pi_140843887
Schattig Susie en fijn, dat het zo leuk was.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 8 juni 2014 @ 21:13:33 #50
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140844338
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 20:45 schreef Susie het volgende:
Dat is wel een gaaf ding Moppert!
Ik ben er zo blij mee had ik echt 5 jaar eerder moeten doen :D

Leuke foto!

quote:
1s.gif Op zondag 8 juni 2014 19:59 schreef Tinuviel het volgende:
Bij de bakfiets zitten de kinderen in jouw zicht, hoger en veiliger. Fietskar kan uitzwenken en wellicht zelfs omkieperen. In de bakfiets kun je hele boodschappentassen zetten, bij de fietskar heb je soms aparte vakjes, maar daar moet je dan losse dingen instoppen. Voordeel van fietskar is dan weer de afkoppeling en gebruik als duobuggy.
Ik heb dat omvallen ook zien gebeuren dus voor mij never ammenooitniet een fietskar.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_140861232
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 21:13 schreef Moppert het volgende:
[..]

Ik heb dat omvallen ook zien gebeuren dus voor mij never ammenooitniet een fietskar.
Oei ik was er wel bang voor, maar gelukkig nooit gebeurt. Bakfietsen zijn meestal ook ruimer, maar dat hangt ook van je fietskar af. In onze fietskar past mijn kleuter echt niet meer, maar in de bakfiets past hij prima.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 9 juni 2014 @ 08:36:44 #52
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_140861605
Jee Susie wat lief O+ en leuk dat de voorstelling zo goed is bevallen.

Pfff lijkt me echt erg om te zien als zo'n fietskar omdenderd :{
Een bakfiets lijkt mij ook prettiger omdat je dan zicht heb op je kinderen.
Wij kunnen het de komende jaren makkelijk af met een Yepp fietszitje, ben zo blij dat ik die gekozen heb achteraf. Kostte wat meer maar dan heb je ook wat :+
Rayen 2½ jaar!
  maandag 9 juni 2014 @ 15:52:04 #53
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140873206
Sowieso lijkt me met 1 kind fietsen niet zo'n probleem....

Nog meer mensen naar de Open boerderijdag geweest? Wij hebben echt genoten. Wat was dat leuk! Koeien heeft M al vaker van dichtbij bekeken op de kinderboerderij maar nu hebben we ook een kalfje geknuffeld en er was een springkussen, tractoren *G* , een berg zand en een heleboel hooi. Was echt leuk. Volgend jaar gaan we weer O+
  maandag 9 juni 2014 @ 16:58:41 #54
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_140875424
quote:
2s.gif Op maandag 9 juni 2014 15:52 schreef Kyara het volgende:
Sowieso lijkt me met 1 kind fietsen niet zo'n probleem....

Nog meer mensen naar de Open boerderijdag geweest? Wij hebben echt genoten. Wat was dat leuk! Koeien heeft M al vaker van dichtbij bekeken op de kinderboerderij maar nu hebben we ook een kalfje geknuffeld en er was een springkussen, tractoren *G* , een berg zand en een heleboel hooi. Was echt leuk. Volgend jaar gaan we weer O+
Nee met 1 kind zeker geen probleem :+

Wij zijn ook geweest *O* de kalfjes had hij geen interesse in maar in de tractor en klimmen op de strobalen des te meer.
Later nog wel de "grote" koeien eten gegeven en stro op zijn hoofd gegooid tot grote hilariteit van hemzelf ;)
En dan nog een bekertje vla daar eten :Y)
Leuke dag volgend jaar gaan wij ook weer
Rayen 2½ jaar!
pi_140877975
Wij ook! Alleen koeien gekeken en tractors gekeken :D
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_140880723
Ik dacht dat die 'waarom'fase pas bij 6 jaar kwam?
Tenminste...dat leerde ik op de SPW.
}:|
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 juni 2014 @ 19:19:27 #57
147316 crew  DJMO
#trut
pi_140880851
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 19:17 schreef danic het volgende:
Ik dacht dat die 'waarom'fase pas bij 6 jaar kwam?
Tenminste...dat leerde ik op de SPW.
}:|
heeft de uitgever van het boek vast een drukfout gemaakt hahaha

Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 juni 2014 @ 19:20:36 #58
147316 crew  DJMO
#trut
pi_140880931
overigens zitten wij nu in een omgekeerde, daarom!, fase :') als ik vraag aan geert waarom hij iets gedaan heeft of waarom hij iets wil .. is het antwoord steevast: daarom ;( :')

pi_140882488
Bij ons was de Campina open boerderijdag al 2 weken geleden en het was zeker een succes. De kinderen waren met mijn schoonmoeder en hebben erg genoten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_140884647
Het was hier twee keer, eerste keer was de vrijdag na hemelvaart, en tweede keer dus vandaag. Lars was de eerste keer met de BSO naar een boerderij geweest, heeft er z'n 'Melkhulp in de orde van Campina'-diploma gehaald ;)
Z'n zusje is al heel het weekend ziek, dus wij hebben niet veel bijzonders gedaan. Te heet om achterthuis te zijn, dus Lars heeft vooral veel lego gebouwd O+ :@
pi_140885665
Ean is hier gisteren bij mijn ouders de hele middag mee zoet geweest.
Ik "moest" weer mijn huis uit vanwege de keuken.
SPOILER
pi_140885787
Aaaww... Wat doet ze dat lief!! Die tweede foto O+
Pop is nu vast heel goed schoon ;)
pi_140885879
Echt een meid. Ze moest ook speldjes in haar eigen haar. Tja dat was een hele puzzel want ze bleven in haar pluis niet echt zitten. Vervolgens was ze er eentje kwijt en die bleek in de wc pot te liggen. Uit haar haar gevallen tijdens het plassen.
  maandag 9 juni 2014 @ 21:11:55 #64
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_140888882
Wat een moppie FR O+ Ook zo'n poppenmoedertje O+

Ik had ook het plan naar de boerderij te gaan, maar ik had er de puf niet voor :@ Volgens mij is er aankomende zaterdag ook iets dergelijks...maar nu ik dit type, bedenk ik mij dat ik de avond ervoor in de kroeg heb doorgebracht, gaat hem ook niet worden denk ik :@
  maandag 9 juni 2014 @ 22:00:22 #65
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140892433
Wat een leuke foto's FR! Klein dametje O+
pi_140898833
Hier kwamen we gisteren toevallig uit bij de open dag van de brandweer toen we naar een pinkstermarkt wilden gaan. Tja das natuurlijk veel leuker :D echte brandweerauto's kijken (en er in zitten natuurlijk) en je kon ook mee in de hoogwerker, en dat was natuurlijk helemaal je van het. En Jelle vond het helemaal niet eng (wel wat spannend aan z'n enthousiaste lachje te horen O+ )
32 meter hoog, konden mooi rond kijken van daar boven.
En het bedrag wat je er voor betaalde (2,50 pp) was voor stichting wensambulance dus dan is het helemaal leuk als je er ook nog een goed doel mee steunt.
Ook was er nog vanalles te zien en te doen voor alle leeftijden (al zijn we niet meer naar de demo's wezen kijken).

Daarna ook nog even over de markt geweest natuurlijk, maar dat kon niet tippen aan de brandweer
  dinsdag 10 juni 2014 @ 05:37:46 #67
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_140904161
Goeiemorgennnn :W pff onweer en een peuter :N

Leuk die open brandweerdag. HIer was er laatst ook één helaas was Rayen ziek anders waren we zeker gegaan.
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 10 juni 2014 @ 06:51:29 #68
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_140904318
Geen onweer geweest, wel al voor 5 wakker...nu moet ik wel werken, maar dan nog :O
pi_140943909
FR wat een leuke foto's!

Susie mijn kids waren met oma de vrijdag na hemelvaart geweest.

Hillie klinkt goed de open dag bij de brandweer.

Welkom marjoleintje en gefeliciteerd met je peuter *O*

Hier een zieke uk sinds gisteren. Koorts is nu weg, maar hij is echt nietlekker, heeft hoest en is vreselijk kortademig. Met name dat hijgen klinkt zo zielig.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_140944338
Vandaag is het buitenspeeldag, jullie nog plannen?
pi_140944574
Buitenspeeldag? Is dat niet elke dag?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_140944606
Hier wel, maar vandaag nationale buitenspeeldag dus word er ook van alles georganiseerd.
  woensdag 11 juni 2014 @ 08:51:59 #73
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_140944872
Is dat vandaag? Nu ja, we zitten al buiten ;)
pi_140944902
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 08:51 schreef Susie het volgende:
Is dat vandaag? Nu ja, we zitten al buiten ;)
:D volgens mij vanaf de middag ivm de ochtend school.
yaro krijgt zo bezoek van twee juffen en dan gaan wij na het slaapje van kyan even de hort op denk ik.
  woensdag 11 juni 2014 @ 09:34:43 #75
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_140945615
ja dat is vandaag :Y
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 11 juni 2014 @ 09:56:47 #76
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140946105
Hier in de buurt zijn alle activiteiten 's middags onder slaaptijd.

En besides that hebben we weer waterpokken in huis dus sowieso niet verstandig.
  woensdag 11 juni 2014 @ 10:04:39 #77
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_140946269
Even raad vragen hier. Iemand ervaring met zwemluiers voor een peuter van bijna 2,5 jaar (13 kilo). Huggies zijn volgens mij te klein en die van Kruidvat hoor ik ook geen succesverhalen. Wellicht een luierzwembroekje?
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_140946347
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 10:04 schreef Bayswater het volgende:
Even raad vragen hier. Iemand ervaring met zwemluiers voor een peuter van bijna 2,5 jaar (13 kilo). Huggies zijn volgens mij te klein en die van Kruidvat hoor ik ook geen succesverhalen. Wellicht een luierzwembroekje?
Toen mijn peuter die leeftijd had, gebruikten we al geen zwemluiers meer. Maar Huggies zijn er toch in meer maten? De oranje pakken, maat 5-6, zijn geschikt voor 12 tot 18 kilo... daar zou mijn kleuter nog in moeten passen...
  woensdag 11 juni 2014 @ 10:13:09 #79
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140946474
Wij hebben gewoon de Kruidvat variant. Alleen maar goede ervaringen mee :)
  woensdag 11 juni 2014 @ 10:19:46 #80
43642 Bayswater
pi_140946655
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 10:07 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Toen mijn peuter die leeftijd had, gebruikten we al geen zwemluiers meer. Maar Huggies zijn er toch in meer maten? De oranje pakken, maat 5-6, zijn geschikt voor 12 tot 18 kilo... daar zou mijn kleuter nog in moeten passen...
Ze is 2 jaar 4 maanden, zit op het randje, Op amazon hadden ze ook de reviews van kleinere pakken onder de 5/6 van Huggies gezet, vandaar dat ik even dacht dat ze heel klein vielen. Niet zo handig, denk inderdaad dat ze dan wel passen.
Life lies a slow suicide
  woensdag 11 juni 2014 @ 10:28:47 #81
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_140946885
Susie, leuke foto zo, met Bert :)

FR, lleuk dat ze zo lief met de pop kan spelen :)

Bayswater, waarom een zwemluier? Heb ooit eens zo'n setje van 5 luiers gekocht en maar 1 ervan gebruikt, hier lopen ze óf in zwembroek, of cristel loopt in dr blootje :@
  woensdag 11 juni 2014 @ 10:39:15 #82
43642 Bayswater
pi_140947099
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 10:28 schreef PureEvil het volgende:
Susie, leuke foto zo, met Bert :)

FR, lleuk dat ze zo lief met de pop kan spelen :)

Bayswater, waarom een zwemluier? Heb ooit eens zo'n setje van 5 luiers gekocht en maar 1 ervan gebruikt, hier lopen ze óf in zwembroek, of cristel loopt in dr blootje :@
Denk ook niet dat ze snel in het zwembad zal poepen, maar er is wel een kans als ze in het gras staat. Ze is nog niet zindelijk genoeg. Gaat om de vakantie, niet in de ac.
Life lies a slow suicide
  woensdag 11 juni 2014 @ 17:02:08 #83
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140959181
Dilemma: M heeft een heleboel uitslag. Kleine builtjes en grotere pukkels. Vooral in zijn liezen en nek maar ook op zijn gezicht. Hij zweet veel, wordt geregeld met natte haren wakker. Ik denk dat hij al waterpokken heeft gehad maar helemaal zeker weet ik het niet. Zuslief heeft wel (overduidelijk) waterpokken maar die zien er toch wel anders uit dan de uitslag en bultjes van M. (we denken dat M de waterpokken binnen heeft gebracht).

Warmte-uitslag? Of toch iets anders?

Morgen peutergym en nu weet ik niet of ik wel of niet moet gaan.....
pi_140959440
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juni 2014 17:02 schreef Kyara het volgende:
Dilemma: M heeft een heleboel uitslag. Kleine builtjes en grotere pukkels. Vooral in zijn liezen en nek maar ook op zijn gezicht. Hij zweet veel, wordt geregeld met natte haren wakker. Ik denk dat hij al waterpokken heeft gehad maar helemaal zeker weet ik het niet. Zuslief heeft wel (overduidelijk) waterpokken maar die zien er toch wel anders uit dan de uitslag en bultjes van M. (we denken dat M de waterpokken binnen heeft gebracht).

Warmte-uitslag? Of toch iets anders?

Morgen peutergym en nu weet ik niet of ik wel of niet moet gaan.....
Kun je een foto maken? ( ik heb vaak warmte uitslag)
S. 2014
J. 2016
  woensdag 11 juni 2014 @ 17:13:25 #85
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140959496
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 17:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Kun je een foto maken? ( ik heb vaak warmte uitslag)
ik ga een poging doen....
  woensdag 11 juni 2014 @ 17:27:17 #86
100412 mefke79
komt goed!
pi_140959902
Kyara, na de waterpokken is de huid beschadigd en kan daardoor ineens heftig(er) reageren op bijvoorbeeld warmte. Bij Driekus speelde na de waterpokken ook ineens zijn eczeem weer veel heftiger op. Het duurt best even voor de huid weer helemaal genezen is, al zijn de pokken ingedroogd. Driekus is uiteindelijk na een paar weken aan de hormoonzalf gegaan om het eczeem weg te krijgen.
  woensdag 11 juni 2014 @ 20:24:15 #87
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_140965836
Roy zit op zijn bovenarmen aan de onderkant ook onder de bultjes, maar ik heb dezelfde en bij mij is dat zonnenergie en of warmtebultjes.

Roy heeft alsmaar dunne ontlasting, drinkt en eet goed.
Vroeg me af of dat het ook samen zou kunnen hangen door de warmte.
Of door de hoeveelheid fruit wat hij eet. (veel momenteel, ik maak om de paar dagen een fruitsalade en daar blijft Roy van eten, hij at altijd al goed fruit maar nu in een salade vraagt hij er vaak om)

mag ik eens vragen hoelang een fase bij julie kan duren? Roy hangt een beetje tussen verschillende fases in. hij begint steeds meer te beseffen wie hij is...
Waardoor er weer behoorlijk vaak gillende fases zijn. De nee fase is hier ook wel aan de gang alleen zonder Nee want dat is echt iets wat er nog niet in zit. de orthopedagoog komt volgende week weer thuis mee draaien, en gisteren deed ze dat op school want daar lopen ze tegen het zelfde aan.

En ze zei al schrik niet jullie hebben kans dat dit wel eens heel lang kan gaan duren :{
  woensdag 11 juni 2014 @ 21:17:06 #88
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140968235
Ik heb toch de indruk dat het hier 2 verschillende soorten uitslag zijn. Uitslag bij de liezen door warmte, zweet en broeien. En bij de hals misschien toch waterpokken?

Maar door de post van Mefke ga ik toch weer twijfelen. Het zijn namelijk meer bulten dan blaasjes. En het ontwikkelt zich ook weer anders dan bij de meiden.

Morgen staat peutergym en kdv op het programma. Hij voelt zich verder prima dus geen reden om hem thuis te houden maar ik kan nergens het beleid terugvinden.....

Bar, ik denk dat het heel goed samen kan hangen met de warmte maar heb daar verder eigenlijk ook weinig ervaring mee.
  woensdag 11 juni 2014 @ 21:27:43 #89
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_140968748
Goh ik dacht dat waterpokken pas op een latere leeftijd kwamen :@ :o

Rayen en ik hebben samen in de auto luidkeels een lied gezongen O+
Het liedje was aan de Costa del Sol van de zangeres zonder naam :@
Tsja erg hoor zo'n cd van een soort ski-hut repertoire (en nee die heb ik niet zelf gekocht :N )en neeehhh ook niet mijn smaak,
rayen zong dat luidkeels het laatste woord van iedere zin mee O+
Hier kunnen jullie meegenieten :P
Refrein:
Het was zo fijn (tingeling, tingeling)
bij maneschijn (tingeling, tingeling)
en Spaanse wijn (tingeling, tingeling)
om samen te zijn.....

Ben in m'n landje terug (tingelingeling)
Regen en donkere lucht (tingelingeling)
Toch blijf ik heerlijk dromen
Wat mij is overkomen

Ik hoor nog steeds z'n gitaar (tingelingeling)
en voel z'n hand door m'n haar
(tingelingeling)
nooit zal ik hem vergeten
hem en de Costa del Sol

Daarna kwam een liedje van "hij is een transsexueel", hoor ik ineens vanaf de achterbank herhalen "transsexueel" :@ :+ en nog goed uitgesproken ook.
Ik heb maar gauw een andere cd opgezet. :+
Rayen 2½ jaar!
  woensdag 11 juni 2014 @ 22:23:17 #90
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_140971287
TJ _O- :D Geweldig!

Kyara; bij Anouk op het kdv mogen kindjes met pokken gewoon komen, tenzij hoge koorts uiteraard.

Anouk had ze toen ze 15 maanden was ongeveer. Rayen heeft ze dus nog niet gehad? Aan de ene kant, wees blij, aan de andere kant, je kan ze maar gehad hebben.
  woensdag 11 juni 2014 @ 22:25:02 #91
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_140971369
Oh, en Anouk telt tot 10 O+
1, 2, 7, 8, 9, 10 :P Niet dat ze echt tot tien kan tellen, maar tot 2 in ieder geval ;)
pi_140971966
Wij waren s'ochtends buiten spelen. Maar heb verder niets bijzonders gedaan, hij moest tenslotte uitzieken.

Lastig Kyara, ik vond het zelf ook vaak moeilijk om te beoordelen welke voekjes een kinderziekte waren. Kun je kdv morgen niet bellen en vragen over beleid?

Bar, de lengte van fases varieert heel sterk. Het leuke eraan is wel, dat ze samen gaan met nieuwe ontwikkelingen.

TJ herkenbaar die vreselijke liedjesteksten. En dat dat nagepapegaaid wordt. Kennen jullie het liedje van kinderen voor kinderen "Je vader is gek"? Helemaal aan het einde zingen ze dan "hou je bek!". En dat is bij mijn kids een grote hit.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 11 juni 2014 @ 22:39:38 #93
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140972196
Ja, ik twijfel echt enorm nu. Vlekjes zijn ook meer bulten dan pokjes. En ik heb nu natuurlijk heel goed vergelijkingsmateriaal wat betreft waterpokken ( :') ) en het ziet er wel anders uit.

Eigenlijk maakt het ook niet zoveel uit wat het is want hij heeft er zelf geen last van. Peutegym slaan we morgen maar even over maar dat is ook omdat ik zelf (weer) een slechte nacht voorzie en voor de gym moeten we vroeg(er) op. Kdv is eigenlijk alleen even knutselen voor vaderdag dus voorzie ook niet echt problemen. We gaan gewoon en in het ergste geval worden we weer weggestuurd :D
pi_140972352
Mijn peuter heeft morgen ook een deadline wat betreft knutselen voor vaderdag. Het is de laatste kans. Kyara, ze zullen er vast niet moeilijk ov doen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 11 juni 2014 @ 22:48:38 #95
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140972710
Zul je net zien dat hij wel mag en weer zo'n bui heeft dat hij niks wil :')

Laatst trouwens een leuk verhaaltje van M aan tafel:

"Tijger (zijn knuffel) is een soort poes. Hij is een carnivoor".

Wij hadden echt zoiets van :? :o _O-
  woensdag 11 juni 2014 @ 22:49:55 #96
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140972781
Oh en hij zag ook een gordijntjesauto

SPOILER
en hij had korte benen.

SPOILER
pi_140972796
Te vaak met hem bij Burgers geweest inmiddels?
  donderdag 12 juni 2014 @ 11:36:32 #98
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_140984630
Leuk Kyara, die eigen woord verzinsels :)

Minder van de waterpokken....Maarja, je kan er maar vanaf zijn.....(hier hebben ze ze alle 3 nog niet gehad, en Cristel is er voor ingeent...)

ik heb vanochtend cristel voor in de auto gezet, dat ging aardig goed. Achterin was echt een drama.... :{ Hoop dat het zondag wel goed gaat achterin, want dan gaan we ff naar de opa en oma's....(uur rijden ;( )
pi_140989539
Phaidra *O* *O* *O* *O* welkom met I O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 12 juni 2014 @ 14:49:56 #100
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_140991042
Phaidra heeft een peuter *G*
Gefeliciteerd!
pi_141007127
:W :W

Vandaag twee jaar geleden werd ik mama van een geweldig jongetje O+. En die is nu een heuse peuter, met, heel cliché, NEE als stopwoord :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_141007236
Peuters O+ I is echt een hele toffe :*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 12 juni 2014 @ 22:11:43 #103
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141008303
:W Phaidra en peuter! Gefeliciteerd dat hij nee kan zeggen ;) :P
pi_141009296
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:11 schreef Susie het volgende:
:W Phaidra en peuter! Gefeliciteerd dat hij nee kan zeggen ;) :P
Het zeggen was al lang geen probleem meer, maar sinds een paar weken is alles per definitie nee. Omdat het kan :'). En dan wegrennen en met een ondeugend hoofd PAKKEN erachteraan roepen O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_141012308
Phaidra en i gefeliciteerd en welkom *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_141015490
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 22:23 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Het zeggen was al lang geen probleem meer, maar sinds een paar weken is alles per definitie nee. Omdat het kan :'). En dan wegrennen en met een ondeugend hoofd PAKKEN erachteraan roepen O+.
Op weg rennen na (kruipen wel) doet mijn dreumes dat al :P
pi_141015560
De oudste rende haar Pa vanavond achterna met ee. Speelgoed hamer en riep: ik sla je kapot!!!!!!

En net zegt ze: Mam kom je bij me liggen? Nee mopje dan kan ik geen tv kijken, kom jij maar bij mij liggen. Ja daar heb ik geen tijd voor hoor. :')
  vrijdag 13 juni 2014 @ 00:03:13 #108
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_141015566
Mijn meisje is vandaag 3 jaar geworden, ze was gisteren (bij de peuterzaal) en vandaag erg jarig, zo leuk is het dat hele bewuste meemaken.

SPOILER
  vrijdag 13 juni 2014 @ 00:11:54 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141015918
Wat een schatje is het toch O+
Gefeliciteerd Juud :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_141019563
Juud gefeliciteerd met je grote dochter *O*. Wat een schatje is ze zeg.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 13 juni 2014 @ 06:34:46 #111
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141019628
Gefeliciteerd Juud!
  vrijdag 13 juni 2014 @ 09:18:39 #112
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141021161
Gefeliciteerd Juud!
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_141021631
Phaidra nog gefeliciteerd en juud gefeliciteerd.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 10:59:26 #114
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_141023691
Gefeliciteerd Juud!

vandaag zijn we op de psz wezen kijken, heb dr gelijk ingeschreven...Maar nu twijfel ik toch wel ofdat ik het zo'n goede psz vind :/ zo stom weer....(dr zijn geen andere psz in het dorp, wel in de dorpe daarbuiten, maar die hebben dezelfde organisatie....)

Of ik doe dr hier op de kindergarten...(als er plek is na de zomervakantie)
  vrijdag 13 juni 2014 @ 11:21:14 #115
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_141024372
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 10:59 schreef PureEvil het volgende:
Gefeliciteerd Juud!

vandaag zijn we op de psz wezen kijken, heb dr gelijk ingeschreven...Maar nu twijfel ik toch wel ofdat ik het zo'n goede psz vind :/ zo stom weer....(dr zijn geen andere psz in het dorp, wel in de dorpe daarbuiten, maar die hebben dezelfde organisatie....)

Of ik doe dr hier op de kindergarten...(als er plek is na de zomervakantie)
Waarom denk je dat ie niet goed is?
  vrijdag 13 juni 2014 @ 11:33:35 #116
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_141024781
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 11:21 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ie niet goed is?
Ja t zag er gewoon niet gezellig uit, en klein. Wel schoon. Misschien ligt t wel gewoon aan mij....Da's 't lastige als je vergelijkingsmateriaal hebt ;)
  vrijdag 13 juni 2014 @ 11:49:27 #117
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_141025296
Gefeliciteerd jarigen!

PE, in het kader van integratie in Duitsland zou ik kindergarten zeggen maar je zoons zitten ook in NL op school volgens mij? En neem aan dat Christel daar ook heen gaat dus dan zou ik toch voor psz in NL kiezen.
Dat het dezelfde organisatie is wil niet zeggen dat het een dorp verder toch een hele andere sfeer heeft. Leidsters en een ruimte doen veel en wie weet is dat daar heel anders.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_141029252
Het ging hier een poos geleden over angst. Nu herken ik bepaalde dingen wel bij Ean. Die is bang in het donker. En nog regelmatig horen wij dat ze in de draaimolen in het donker wil (de droomvlucht en carnavalfestival in de efteling). En ze heeft nu de fase wil ik zelf doen. Ja leuk om 02:00 's nachts gaan plassen en alles zelf willen doen. Inclusief nieuwe onderbroek. Tot 03:30 zijn wij bezig geweest met ik:
-wil nog wat drinken.
-ik wil in papa mama bed
-ik ben wakker
-ik wil opstaan
-het is te donker
-deur moet open/dicht/open/dicht
Wij waren beide donderdag een beetje heel erg gaar. En ean was dat donderdagmorgen ook en ook vandaag is ze nog chagrijnig.
Maar *O* voor de bijna zindelijkheid *O*
pi_141042588
Juud, jij ook nog gefeliciteerd met je mooie meisje!! 3 jaar alweer! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 16 juni 2014 @ 10:42:35 #120
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_141144273
Wat is het stil hier......

Fototje dan maar?

oh weten jullie nog, mijn probleem met cristel in dr autostoeltje?
Dat probleem bestaat nog steeds...maar NIET als mn man bij haar achterin gaat zitten...(gister uitgeprobeerd :/ ) Vandaag was ze natuurlijk weer aan 't klieren

T is een fase...Toch? Pleaseeeee :{

Oh FR, daar zit je ook niet op te wachten midden in de nacht.....

Hier ging het vannacht 'mamaaaaaaaaa waar ben jeeeeeeeeee" vond het grappig en zielig tegelijk :P Ben maar ff naar dr toe gegaan en toen sliep ze gelijk weer....tot een uur of 4, toen vroeg ze t weer, ben er toen maar bij gaan liggen O+ (nu wel brak, ondanks 3 bakken koffie :O )
  maandag 16 juni 2014 @ 15:25:42 #121
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_141153654
Hallo hallo, ik laat weer iets van mij horen ;)

Het gaat heel erg goed met Larissa, en sinds een paar dagen.. is ze zindelijk :D *O*

Nu zit ik zelf met een probleem:
Larissa heeft in maart een paar dagen in het ziekenhuis gelegen vanwege een virusinfectie in haar longen. Ze heeft ook regelmatig last van bronchitis (daarvoor ook al), en na een onderzoek van de KNO arts is er door hem geadviseerd om haar neusamandelen te laten knippen. We hebben ook een afspraak staan voor eind juni...maar nu krijg ik toch de griebels ;(

Larissa is namelijk emotioneel pas sinds een paar weken weer de oude, ze had sinds de ziekenhuisopname weer regelmatig (heftige) driftbuien.

En nu is ze weer vrolijk en lief... en dan gaan we dadelijk weer naar het ziekenhuis... en dan vraag ik mij af of we dit niet beter kunnen uitstellen totdat ze 6 is ofzo?
Het aparte is dat mijn partner eerst tegen een operatie was, en nu ik hem heb overtuigd van de voordelen (als het goed is is Larissa dan minder vaak verkouden, en heeft ze dus minder kans op bronchitis), zit ik nu zelf te twijfelen.

Aan de andere kant zijn ze zo klaar met de neusamandelen. Maar ja, wegen de voordelen op tegen de (alleen emotionele) nadelen? Wat is jullie mening hierover?

Ik heb het ziekenhuis al gebeld om met de kinderarts te overleggen (die kent Larissa ook goed), maar die spreek ik pas vrijdag.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_141153702
Is iemand hier wel eens in Toverland geweest in Sevenum?
  maandag 16 juni 2014 @ 17:27:23 #123
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141158122
Wat een lastige beslissing TT. Ik heb wel altijd begrepen dat hoe jonger hoe minder last maar ik weet niet wat daar van juist is.

Nog gefeliciteerd voor de jarigen!

Leuke foto van Christel. Als er genoeg afleiding is blijft ze dus wel van de sluiting af?

Tally, ik ben daar wel eens geweest maar met een wat ouder kind (kleuter).
  maandag 16 juni 2014 @ 18:20:43 #124
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141160531
Blegh, had vanmiddag in de wachtruimte heel verhaal getypt, kreeg ik een error :(

Eeniewee...herkansing :P

Wat een lieve foto PE!

TT; als ze daardoor geen bronchitis meer krijgt (wat ik mij persoonlijk eigenlijk afvraag wat neusamandelen daarmee te maken heeft, maar dat zal de arts echt wel weten), dan zijn het die driftbuien misschien wel waard? Na het vorige ziekenhuis avontuur is het uiteindelijk weer over gegaan toch? Maar doe vooral wat je gevoel je zegt! :*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 juni 2014 @ 18:34:30 #125
147316 crew  DJMO
#trut
pi_141161262
mijn ervaring met neusamandelen laten knippen op jongen leeftijd (Jan) is dat hij inderdaad veel minder verkouden was, minder last had oorontstekingen en beter hoorde waardoor ook zijn spraak vooruit ging. Het is een ingreep van misschien vijf tot tien minuten. Ik heb op twee juli een afspraak staan voor Geert, om hem ook na te laten kijken. (constant snotterig, achterblijvende articulatie (wat kan duiden op slechter gehoor)). Ik zou dus zeggen: doen; maar vooraf véél uitleggen waarom ze naar het ziekenhuis moet, dat ze daardoor minder vaak ziek gaat worden en dus vaker buiten kan spelen (benoem vooral positieve dingen, dat maakt dat ze er positief tegenover komt te staan!)

maandag 16 juni 2014 @ 20:07:32 #126
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_141167196
Is jullie peuter ook zo aan het puberen? Die van ons zit regelmatig tegen het onhandelbare aan. Aankleden, uitkleden, eten, alles gaat even moeilijk. Er is maar 1 stand en dat is de tegenstand. Hij is zo koppig dat hij soms gewoon niet eet, enkel en alleen om een reactie uit te lokken. Boos worden of (dreigen met) straf werkt niet. Vindt-ie alleen maar mooi. Tegelijk is het ook dikke lol met hem hoor en het gaat verder ook goed, motorisch, praten en gaat steeds vaker op het potje...alleen ik word soms zo moe van die tegenstand bij vrijwel alles. Na een dagje thuis met hem ben ik gevloerd.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 16 juni 2014 @ 20:38:22 #127
147316 crew  DJMO
#trut
pi_141169376
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:07 schreef Aventura het volgende:
Is jullie peuter ook zo aan het puberen? Die van ons zit regelmatig tegen het onhandelbare aan. Aankleden, uitkleden, eten, alles gaat even moeilijk. Er is maar 1 stand en dat is de tegenstand. Hij is zo koppig dat hij soms gewoon niet eet, enkel en alleen om een reactie uit te lokken. Boos worden of (dreigen met) straf werkt niet. Vindt-ie alleen maar mooi. Tegelijk is het ook dikke lol met hem hoor en het gaat verder ook goed, motorisch, praten en gaat steeds vaker op het potje...alleen ik word soms zo moe van die tegenstand bij vrijwel alles. Na een dagje thuis met hem ben ik gevloerd.
hou op schei uit :')

ik mag de trap pas af (of op) als hij beneden is, (of boven) , het hele portiek wordt bij elkaar gekrijst als z'n broer voor hem de trap afloopt, aankleden is een drama, eten is drama, drinken is drama. Koekje? mag alleen een hele zijn en hij wil hem alleen als hij hem zelf uit de trommel mag pakken. Een cracker met pindakaas of pasta wil hij alleen als er een 'druppel' aan de zijkant zit, straf doet hem niks, ik krijg een grote mond: dan ga ik het lekker toch pakken en hij rent om de haverklapt van de mat af, lekker puh roepend. (oh, voor je info: m'n kleuter van vijf vertoont nog steeds hetzelfde gedrag) :')

maandag 16 juni 2014 @ 20:43:54 #128
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141169816
quote:
+1 hoor! Je bent zeker niet de enige!
"Anouk, doe je schoenen aan als je naar buiten gaat" loopt al buiten voordat ik schoenen kan zeggen of ik krijg een "Neehee" (echt...die hee erachteraan ook :') ) En verder alles doen wat niet mag, of niet doen wat ik vraag, uitstellen om maar naar bed te moeten....ja, begrijp je volkomen :*

Overigens merk ik hier dat het met name zaterdagmorgen een echte klier is. Alles moet uitgetest worden. Ik denk (weet het wel zeker) dat het komt omdat ze daarvoor 2 dagen elders is geweest en dus thuis "lekker los gaat" ;)
pi_141171882
Yep hier ook een peuterpuber.
Slecht (tot niet) avondeten, nergens mee naar toe willen, als we er eenmaal zijn niet naar huis willen, luier verschonen is momenteel helemaal een drama (niet mee naar boven, niet op de commode willen, schoppen of wiebelen en heul boos worden als ik z'n benen naar zijn zin te lang om hoog hou)
Opruimen komt helemaal niet voor bij hem (ook niet samen) en alles willen hebben waar z'n zusje mee aan het spelen is.
Enzovoorts.. Dus ja erg herkenbaar ;)
  maandag 16 juni 2014 @ 21:09:28 #130
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_141172273
quote:
Ja +1 dus......Al een maand of 4/5

quote:
2s.gif Op maandag 16 juni 2014 17:27 schreef Kyara het volgende:

Leuke foto van Christel. Als er genoeg afleiding is blijft ze dus wel van de sluiting af?
Nee want als ik me haar achterin zit, of mn zoons dan gaat ze ook klieren/janken/krijsen etc.
Ligt gewoon aan dat dr vader achterin zat...
pi_141174397
Hier ook een dwarse peuter. Alles is zelf doen. En dat wil ik wel en wel nu!!!!
Maar ze is dag en nacht zindelijk *O*
  maandag 16 juni 2014 @ 22:04:06 #132
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_141176346
Hahaha die verhalen. Ik moet er eigenlijk ook enorm om lachen! Ik weet natuurlijk wel dat het erbij hoort en heb me ook wel ingelezen. Ik hou maar in gedachte dat hij weet dat onze liefde voor hem onvoorwaardelijk is en dat hij zich veilig voelt, en dat hij dus daardoor ook zo ver durft te gaan :)
pi_141178790
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 22:04 schreef Aventura het volgende:
Hahaha die verhalen. Ik moet er eigenlijk ook enorm om lachen! Ik weet natuurlijk wel dat het erbij hoort en heb me ook wel ingelezen. Ik hou maar in gedachte dat hij weet dat onze liefde voor hem onvoorwaardelijk is en dat hij zich veilig voelt, en dat hij dus daardoor ook zo ver durft te gaan :)
Dat veilig voelen herken ik ook wel hoor. Want bij het kdv is hij de liefheid zelve, luistert goed en moppert zelden.. Laatst een keer had hij daar wel moppers toen ik z'n schoenen aan wilden doen om naar huis te gaan, hij wilde echt niet en liet dat ook weten (en op zich ook nog wel wat rustiger dan dat hij thuis zou doen) en de leidsters keken elkaar echt aan van 'Jelle?? Mopper jij ooit?'

Wat tegenwoordig ook wel een punt van discussie is is als het 30 graden is en we met de auto weg gaan, alles al klaar is om te gaan, Jelle nog perse een jas aan wil ( heb het so koud mama) :')
  maandag 16 juni 2014 @ 22:43:25 #134
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141179040
Ik geloof dat mijn peuter nog niet in die fase zit. Hij roept wel veel nee en niet maar uiteindelijk werkt hij wel mee. Komt vast nog wel :') Wij zitten sowieso even in rustiger vaarwater. De peuterbuien worden ook minder en we merken dat hij verbaal ook weer flinke stappen heeft gemaakt. Hij praat vaak in volzinnen en kan zich steeds beter uitdrukken in wat hij wel en niet wil waardoor het ook makkelijker communiceren is.

Soms wel volslagen onzin trouwens. Hij was wakker geworden (lamp was uit dus beetje bang in het donker). Beneden begon hij een verhaal over een meneer die zou komen en die zou gaan dansen en zijn slaapzak uitdoen. Toen had ik wat uit te leggen aan mijn man _O-
pi_141188678
PE wat een leuk en vrolijk meisje heb je daar. Wat doet papa dan als hij achterin zit, dat zij dan niet de gordel open doet?

Interessant verhaal Kyara. Ik schijn als peuter vaker "de andere papa" gezegd te hebben. Was vast ook een uitleg van mijn moeder waard.

Herkenbaar, hier soms ook een dwarse peuter. Hij roept nee en rent weg. En hij zegt mama pakken, omdat hij weet dat wij hem komen pakken als hij niet mee komt. Maar het is veel erg speels en nog niet echt zware dwarsbuien.

En ik hoor hier mezelf terug. Zeg vaak als hij iets aanpakt, doe maar met 2 handjes. Als ik nu boekjes lees ofzo, dan hoor ik "twee handjes". En hij maakte zijn zwager aan het lachen door keihard nee te roepen toen oma een liedje ging zingen. Het is zo een tof mannetje O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 17 juni 2014 @ 07:39:02 #136
30252 Soempie
Procreating
pi_141189048
PE, wat een vrolijke foto! Zoveel lol, gaaf is dat.

Kyara _O- en Tinu O+

Hier ook zo'n tof vrolijk mannetje met de mooiste verhalen. Gister waren we bij de eendjes. M. stond wat dichtbij de rand, dus ik zei dat hij beter een stap naar achter kon doen, zodat hij niet in het water zou vallen. Komt hij met: 'Oja, want anders val ik in het water en dan breek ik in heeeeel veeel stukjes. Dan eten de eendjes mij per ongeluk op, omdat ik dan een boterham lijkt'. :') :D

En angsten zijn hier ook herkenbaar. M. speelt dat dan later na in rollenspel met zijn knuffel of met een van ons. Dan Is hij de kapper en worden mijn haren geknipt. Merkt hij op: 'Jij vindt het leuk bij de kapper. Je vindt het niet eng?'.. Gister was hij aan het tekenen op zijn krijtbord, allemaal witte zigzagstrepen. REnt hij vervolgens weg, omdat hij bang was voor het onweer. Langzaam wilde hij wel weer kijken naar zijn getekende flitsen en vervolgens werden ze weggepoetst. Mooi hoe hij dat verwerkt.

[ Bericht 23% gewijzigd door Soempie op 17-06-2014 09:22:36 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_141193677
Ik hoor hier voorlopig nog niet, maar ik heb wel een peutervraag: heeft iemand ervaring met de overstap naar een ander kdv op peuterleeftijd? Hoe ging dat?

Mijn jochie van 20 maanden is vooralsnog niet het type dat het kdv geweldig vindt, uitgebreid lacht naar leidsters en gelijk wegrent om te gaan spelen als ik hem afzet (integendeel), dus ik ben een beetje bang voor overstappen, zeker icm een nieuw huis tegelijkertijd. Maar als we verhuizen hebben we geen keus, helaas.
pi_141199965
Ik vind de peuterpuberteit een enorme uitdaging. Amai.

Vandaag belde de voorschool :o. Billie is vanaf 1 september welkom. *Slik*. Wat wordt ie groot!

Ik las dat er nog wat nieuwe aanwas bij is en een jarige peuter! Gefeliciteerd! :)
pi_141216276
Hier een peuter die nu vaak zegt ik ben heel boos hoor, vooral als ze d'r zin niet krijgt.

T_t ook een zindelijke meid *O*. Ligt aan de termijn vast want die van mij is ook ineens zindelijk. Voor de rest geen advies voor je mbt de rest van je verhaal. Moeilijk besluit.
pi_141216880
Zeg }:|
Ik vond het al zo bijzonder en Jammer dat eva niet bijblijft bij haar 2 leeftijdsgenootjes. Maar om sater nou ook nog eens in te wrijven :N
pi_141217745
Eva is toch al een poos zindelijk danic?
pi_141218122
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:26 schreef Mineola het volgende:
Ik hoor hier voorlopig nog niet, maar ik heb wel een peutervraag: heeft iemand ervaring met de overstap naar een ander kdv op peuterleeftijd? Hoe ging dat?

Mijn jochie van 20 maanden is vooralsnog niet het type dat het kdv geweldig vindt, uitgebreid lacht naar leidsters en gelijk wegrent om te gaan spelen als ik hem afzet (integendeel), dus ik ben een beetje bang voor overstappen, zeker icm een nieuw huis tegelijkertijd. Maar als we verhuizen hebben we geen keus, helaas.
Lotte is met 2j9m gewisseld. Dat was wel vrij lastig. Ik was op dat moment nog met verlof van Noah, dus ze kon heel langzaam wennen. We hebben er een maand voor uit getrokken (en ze gaan hier in Dld dagelijks. Het was wel een periode met veel vrije dagen erin). Ze heeft de leidsters heel erg lang op afstand gehouden.

Het oude kdv had ze nog lang in herinnering, maar ondertussen (4j9m) heeft ze het er nooit meer over en is ze helemaal gek op dr leidsters en moppert ze als ik haar ophaal..
Lotte!
Noah!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:34:48 #143
100412 mefke79
komt goed!
pi_141220812
Mineola toevallig is Tienus vandaag naar een nieuw kdv overgestapt en hij is nu drie. Toen hij anderhalf was is hij ook al eens overgestapt en dat ging prima. Die overstap is prima voorbereid door de twee betrokken kdv's die op loopafstand zaten en waar de leidsters hem zelf van de ene naar de andere locatie brachten. Hij maakte daarna even een periode door van huilen bij het wegbrengen, maar of dat werkelijk lag aan het nieuwe kdv, geen idee.
Nu is hij dus weer overgestapt en ik merk aan hem dat hij nu veel beter snapt wat dat inhoudt. Hij heeft het nog wel over zijn vriendjes van het andere kdv, maar hij weet dat 1 van hen ook binnen een paar maanden overkomt en vindt dat dus prima. Hij ging nu met grote broer mee en dat ging probleemloos. Hij was ook wel echt toe aan nieuwe uitdagingen en een andere omgeving, dat speelt ook mee.
Hij is ook enorm groot geworden in een korte tijd. Hij is zindelijk, ineens, ook voor ontlasting dus. En hij praat veel meer en doet pogingen om zelf aan te kleden en uit te kleden.

TT heeft ze ook medicijnen (gehad) voor haar longen? De jongens hebben beide long en luchtwegproblemen (gehad) en daar is nooit geadviseerd om de amandel eruit te halen. Wel krijgen ze onderhoudsmedicatie in de winter.
Ik denk dat ik de operatie, als hij echt noodzakelijk is, wel zou laten doen. Je kan haar er goed op voorbereiden met boekjes en soms organiseren ziekenhuizen zelfs informatiedagen voor die kleintjes. Vraag daar anders naar. En op de kinderafdeling hebben ze vaak een pedagogisch medewerker die precies weet hoe het allemaal gaat en dat ook prima kan vertellen.
pi_141228564
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:52 schreef ferrari_rood het volgende:
Eva is toch al een poos zindelijk danic?
Alleen plassen en alleen overdag.
Dus 's nachts nog een luier en overdag nog of 2x om te poepen.
pi_141229983
quote:
Is jullie peuter ook zo aan het puberen?
heel herkenbaar, het verandert wel een beetje wat het is, het nieuwste is zeuren, dus niet een of twee keer iets vragen, maar door blijven zeuren, of als de ene ouder "nee" zegt, gewoon bij de ander proberen het toch voor elkaar te krijgen...luisteren is ook moeilijk....dus gewoon door blijven trappen met de driewieler of fiets, ook al zeg ik stop (en met de fiets is hij opeens zo veel sneller dan met de driewieler, je kunt er niet meer gewoon naast lopen), in de winkel is hij ook meestal binnen 2 minuten weg en gaat rondjes rennen of zich verstoppen (inmiddels hebben wij afgesproken dat hij altijd binnen bij de deur blijft wachten als wij elkaar kwijt zijn), of ik smeer hem een bolletje helemaal naar wens, hij eet twee hapjes en 10 minuten later wil hij weer iets anders, want het zachte (!) bolletje is "hard"
maar er zijn ook zo veel leuke dingen, kleine "gesprekjes", hij helpt graag mee in het huishouden, hij kan nu een tijdje zich zelfs bezighouden, geeft vaak spontane kusjes

ik vind het soms wel lastig in te schatten wat hij al aan kan en wanneer ik moet ingrijpen, laatst ging hij zo het hek bij het voetbalveldje omhoog klimmen, dat ziet hij dan bij de oudere kinderen...ik vind het best wel knap hoe hoog hij is gekomen, maar aan de ander kant weet ik ook niet of hij zich wel lang genoeg kan vasthouden
je kunt hem echt niet meer alles verbieden, hij moet zich alleen bewuster worden wat hij aan het doen is en dat hij niet alleen op de wereld is, maar dat is wel nog heel moeilijk, soms lijken ze al zo groot en verstandig nu, maar ze zien de gevaren gewoon niet altijd
  woensdag 18 juni 2014 @ 13:32:51 #146
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141242606
Moeilijk is dat het Zana. Ik wil hem ook nog zo veel mogelijk beschermen terwijl ik dat eigenlijk lost moet laten. Merk ook dat dat bij nummer 2 (en 3) veel makkelijker gaat.

Herkenbaar Soempie. M is blijkbaar bang in het donker en dat koppelt hij dan aan Muck, een aflevering waarin Muck ook bang in het donker is. Lifty is niet bang in het donker dus dan mag die mee naar bed. Het vervelende dat het nog zo lang licht is 's avonds. Dan vergeten we de overlooplamp aan te doen en dan is het midden in de nacht ineens drama.

Ik vind de peuterkletspraatjes zo leuk. M is helemaal gek van alles wat wielen heeft en hij ziet ook een heleboel bijzondere voertuigen:

een jarige auto

SPOILER
en een gordijntjesauto

SPOILER
O+
pi_141249413
Wij gingen vandaag ff een frisse neus halen ondanks budweer. Dus naar de kinderboerderij. Zakje worteltjes mee.
Komen we daar, staan er 10 meter verder ofzo 2 oude ezels. Oké check.
We lopen naar wat geitjes en ik wil die zak worteltjes opentrekken. Eva staat met haar rug naar me toe voor me.
Terwijl ze zich omdraait kijk ik ook naar rechts. Staat ineens doe ezel naast me!! Ik schrok me de tandjes!!
En Eva nog meer want die stond oog in oog met die ezel.
Kind helemaal in paniek, stuitert naar me toe en klimt bijna in me, ezel blijft tegen me aangeleund staan, ondertussen duikt de shetlandpony op het hek om te kijken wat er te eten valt en die geiten? Die sprongen tegen me op :X
Echt hè?!?! Ik die beesten van me 'afgeslagen' en weggelopen. Ff rustig bij de varkens kijken.
Kindjes een koekje, ff tot rust komen. Staat er ineens een pauw naast eva die wel trek had in haar koekje |:(
Kind weer over de rooie.

En zo hebben we nog een aanvaring gehad met het hondje, een Vlaamse reus en geiten die ineens het binnenverblijf inliepen terwijl wij op adem stonden te komen.
Allemaal losse momenten, en bij alle momenten eva in paniek.

Denk dat het trauma er nu wel goed inzit -O-
pi_141249442
Ik zit het nu terug te lezen moet echt keihard lachen. Wat een comedie zeg _O-
pi_141249470
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 16:39 schreef danic het volgende:
Ik zit het nu terug te lezen moet echt keihard lachen. Wat een comedie zeg _O-
:D
_O-
  woensdag 18 juni 2014 @ 16:51:41 #150
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_141249852
Horror op de kinderboerderij :D
  woensdag 18 juni 2014 @ 16:54:18 #151
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141249933
_O-

Maar stonden jullie echt tussen de beesten dan? Want eten op de kinderboerderij doe ik echt alleen op de gebieden waar geen beesten komen. En voeren mag hier sowieso niet.
pi_141250103
Ja ze laten de dieren gewoon loslopen. En de konijnen zitten in rennen die weer in een grote ren staat. Daar kun je dan in. En soms laten ze wat konijnen loslopen. De pony's staan binnen een hek, maar de geiten en ezels dus (meestal) niet.

Voeren mag hier volgens de voorschriften.
  woensdag 18 juni 2014 @ 17:06:54 #153
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141250334
Ja hier lopen ze ook gewoon los. Behalve in de gebieden waar de picknicktafels zijn. Maar als je ze mag voeren dan vind ik het ook weer een ander verhaal trouwens.
  woensdag 18 juni 2014 @ 17:08:25 #154
244125 laziness
pi_141250390
Het lijkt wel een klucht Danic :D Hopelijk is het trauma bij Eva niet al te groot.

Ik heb een nieuwe baan gevonden *O* Ik ga wel meer werken dan voorheen en om dat meer werken te laten lonen wil ik een mix van kdv en gastouder maken qua opvang.
Kdv zit hij al maar een gastouder is nieuw. Er lijken me niet zo heel veel zaken anders waar ik op moet letten bij een kennismaking maar is misschien hebben jullie toch nog tips? Juud die zelf gastouder is bijvoorbeeld...?

[ Bericht 0% gewijzigd door laziness op 18-06-2014 17:14:54 ]
  woensdag 18 juni 2014 @ 17:11:07 #155
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141250472
Gefeliciteerd Lazi! *O*
pi_141250483
Gefeliciteerd met je nieuwe baan, lazi! *O*
  woensdag 18 juni 2014 @ 18:17:37 #157
100412 mefke79
komt goed!
pi_141252913
Lazi kijk goed naar de kosten en de service van het bureau. En waarvoor je wel en niet betaald.
Gaaf van je baan!
  woensdag 18 juni 2014 @ 18:54:57 #158
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141254897
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 16:37 schreef danic het volgende:
Wij gingen vandaag ff een frisse neus halen ondanks budweer. Dus naar de kinderboerderij. Zakje worteltjes mee.
Komen we daar, staan er 10 meter verder ofzo 2 oude ezels. Oké check.
We lopen naar wat geitjes en ik wil die zak worteltjes opentrekken. Eva staat met haar rug naar me toe voor me.
Terwijl ze zich omdraait kijk ik ook naar rechts. Staat ineens doe ezel naast me!! Ik schrok me de tandjes!!
En Eva nog meer want die stond oog in oog met die ezel.
Kind helemaal in paniek, stuitert naar me toe en klimt bijna in me, ezel blijft tegen me aangeleund staan, ondertussen duikt de shetlandpony op het hek om te kijken wat er te eten valt en die geiten? Die sprongen tegen me op :X
Echt hè?!?! Ik die beesten van me 'afgeslagen' en weggelopen. Ff rustig bij de varkens kijken.
Kindjes een koekje, ff tot rust komen. Staat er ineens een pauw naast eva die wel trek had in haar koekje |:(
Kind weer over de rooie.

En zo hebben we nog een aanvaring gehad met het hondje, een Vlaamse reus en geiten die ineens het binnenverblijf inliepen terwijl wij op adem stonden te komen.
Allemaal losse momenten, en bij alle momenten eva in paniek.

Denk dat het trauma er nu wel goed inzit -O-
Hahaha ik zie het zo voor me _O- Komisch hoor!

En dan heb je mij nog niet gezien, op een holletje met Rayen onder mijn ene arm en de buggy in de andere. Vluchtend voor een groep ganzen in de aanval _O-
Ik scheet haast in m'n broek :@ en Rayen maar gillen aangestoken door mijn angst :@ :+
Rayen 2½ jaar!
  woensdag 18 juni 2014 @ 19:03:45 #159
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141255311
M wilde laatst een kalkoen knuffelen ( :? ) en dreef hem vervolgens in een hoek. Vond de kalkoen niet leuk :X

gelukkig was ik sneller dan de kalkoen >:)
pi_141256801
Gefeliciteerd Laziness! !!!

Sofie heeft de avond van dr leven. Ze mag opblijven met chips en cola. Luuk ligt al wel in bed.

[ Bericht 37% gewijzigd door kaatjejannie op 19-06-2014 20:06:44 ]
*poef* nu is het weg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 18 juni 2014 @ 19:28:46 #161
147316 crew  DJMO
#trut
pi_141257006
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juni 2014 19:03 schreef Kyara het volgende:
M wilde laatst een kalkoen knuffelen ( :? ) en dreef hem vervolgens in een hoek. Vond de kalkoen niet leuk :X

gelukkig was ik sneller dan de kalkoen >:)
dus jij at kalkoen die avond? :Y)

komisch al die verhalen :P

pi_141257241
Lazi, gefeliciteerd met je baan. Wat mij zo te binnen schiet, kijk of je een vast bedrag per maand betaald aan bemiddelingskosten, of dat er per uur een bedrag opkomt.

A. zat aan tafel te prikken in zijn eten en vroeg toen zelf of hij naar bed toe mocht.
Hij wil 's middags niet meer slapen, maar dat is soms nog net wat teveel.

En volgend het consultatiebureau hebben wij een coöperatieve peuter. Hij heeft wel zijn buien, maar over het algemeen is hij heel gezellig en leuk en lief.
  woensdag 18 juni 2014 @ 19:59:19 #163
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141258936
Ik ga morgen de ha bellen. Roy gilde het weer uit en weer heftige luier uitslag. Helemaal weg was het niet maar ineens weer helemaal terug.
zelfs douchen wilde niet lukken zodra er water over Roy zijn billen ging krijste hij het uit ;(

ik wil nu echt even een beter middeltje.
pi_141259297
Ahw Bar. Wat sneu ;( Hopelijk trekt het gauw weer een beetje bij.
Billie heeft op het moment ook vuurrode kapotte billetjes. Ik had een poepluier gemist :@. ;(.
pi_141259392
Wat sneu voor hem bar.

Danic dan is ze ookal bijna zindelijk. Mogen tt en mijn dame ook eens eerder zijn? ;) eva is met alles zo snel. En wat een gebeurtenissen bij de kinderboerderij zeg.

Wij hebben ean vandaag ingeschreven op school toch ook wel raar. Gisteren nog flink voor d'r geshopt bij 4ff.
pi_141259421
Oh naar bar, hopelijk hebben ze iets voor hem.

gefeliciteerd lazi, geen tips.

gezellig KJ. Yaro drinkt nog steeds geen prik (als je zegt dat hij het niet lust probeert hij het niet :P)
Itt kyan die vind prik dus wel lekker. Gelukkig drinken wij het zelden overdag.
  woensdag 18 juni 2014 @ 20:15:45 #167
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_141259947
_O- Danic ! Ik zie 't helemaal voor me :D

Lazi, gefeliciteerd met je nieuwe baan :)

Gezellig KJ, O+

zielig bar :( Hopelijk krijg je iets wat wel werkt...

Priklimonade...ik moet hier geen fles op de tafel laten staan, want mevrouw draait zo de dop eraf en zet de fles aan dr mond :X Vorige week had ze een beker cola ingeschonken voor zichzelf :')
pi_141260838
Gefeliciteerd Lazi *O* *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_141261097
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 20:07 schreef As1981 het volgende:
Oh naar bar, hopelijk hebben ze iets voor hem.

gefeliciteerd lazi, geen tips.

gezellig KJ. Yaro drinkt nog steeds geen prik (als je zegt dat hij het niet lust probeert hij het niet :P)
Itt kyan die vind prik dus wel lekker. Gelukkig drinken wij het zelden overdag.
sofie mag alleen cola als er iemand jarig is. En dan zo af en toe eens extra. Ze vindt het niet eens super lekker, maar is intens blij als ze het mag.

Wij drinken het zelden. Vooral als de kinderen in bed liggen.

Wat sneu bar.
*poef* nu is het weg
pi_141261342
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 19:59 schreef _Bar_ het volgende:
Ik ga morgen de ha bellen. Roy gilde het weer uit en weer heftige luier uitslag. Helemaal weg was het niet maar ineens weer helemaal terug.
zelfs douchen wilde niet lukken zodra er water over Roy zijn billen ging krijste hij het uit ;(

ik wil nu echt even een beter middeltje.
Arme Roy -O- :*
  woensdag 18 juni 2014 @ 20:53:36 #171
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141261637
Wat sneu Bar -O-
Hopelijk heeft de ha een beter middeltje :*
  woensdag 18 juni 2014 @ 20:55:17 #172
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_141261745
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 17:08 schreef laziness het volgende:
Het lijkt wel een klucht Danic :D Hopelijk is het trauma bij Eva niet al te groot.

Ik heb een nieuwe baan gevonden *O* Ik ga wel meer werken dan voorheen en om dat meer werken te laten lonen wil ik een mix van kdv en gastouder maken qua opvang.
Kdv zit hij al maar een gastouder is nieuw. Er lijken me niet zo heel veel zaken anders waar ik op moet letten bij een kennismaking maar is misschien hebben jullie toch nog tips? Juud die zelf gastouder is bijvoorbeeld...?
Ik zou proberen om een gastouder te vinden waar ie straks na schooltijd ook naartoe kan ipv naar de BSO, dus dat ie nu 1-2 dagen ofzo gaat en dat je hem straks niet naar de BSO doet, maar naar haar. Maar dat is mijn persoonlijke mening. ;)
Waar je op moet letten is het huis, wat is er aan speelgoed, wat onderneemt ze met de kinderen, hoeveel tv mogen ze kijken e.d. Ze moet geregistreerd zijn bij de gemeente en bij een Gastouder bureau, bij die laatste zit er verschil en prijs en in kwaliteit, google en rondvragen wil wel eens helpen.

Ik zou gericht zoeken naar iemand die niet teveel kindjes heeft, want dan gaan kleintjes al snel voor. Dan liever iemand die iets ouder is en hem aandacht en zorg kan geven na schooltijd.

Mocht je nog iets willen weten, pm me maar.
  woensdag 18 juni 2014 @ 20:57:37 #173
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_141261907
_Bar_ Kan het geen schimmel zijn? Het klinkt heel erg als wat Larissa vorig jaar had in de zomer (komt vaak voor met warm weer i.c.m. luiers).
Wel heel zielig :'(

Danic, klinkt als de keer dat ik met Larissa naar de kinderboerderij ging, en een pauw zich kenbaar maakte vlak bij mij. Vloog een meter in de lucht van schrik hahaha

Mefke: jouw advies klinkt hetzelfde als die van de ambulante hulp, die zei vanmorgen ook dat ik aan de kinderarts moest vragen of er een kinderpedagoog aanwezig is in het ziekenhuis. Gelukkig komt de hulp nog een keer extra, een paar dagen na Larissa haar operatie. Echt superfijn vind ik dat :)

Over haar medicatie: ze krijgt al 2x per dag Q-var (puffer) om haar longen te beschermen. Daarnaast krijgt ze ook vloeibare aerius vanwege hooikoorts.

Larissa heeft gisteren ook een wc-diploma meegekregen, zo leuk :) En Danic, ze krijgt 's nachts wel gewoon nog een luier om hoor, dus ze lopen nog gelijk ;)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_141262262
Ik ben als kind ook eens door ganzen achterna gezeten ben nog bang voor ze. En tijdens een rondvaart aangevallen door een zwaan die zijn vrouwtje en nest verdedigde. Hij kwam zo de boot in. Het arme beest had er een dagtaak aan want er kwamen telkens boten voorbij.

Hier een volledig zindelijke ean. Maar ik ben er vanavond al tig keer heen geweest. plas/poep/dorst/vies shirt/koud/andere broek aan/plas en weer poep/weer dorst.
Ze kan alles prima zelf maar bij poep moeten wij vegen maar sinds vandaag moet ik ook bij plas een wcpapiertje geven.
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:04:48 #175
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_141262324
Zo, nu de rest ook nog.... :)

Bar, wat enorm sneu voor Roy, ik hoop dat het snel weer wat beter gaat.

Danic, ik moest ook lachen om je boerderij verhaal, arme kleine meis.... Op beeld zal het er als slapstic uit hebben gezien.

Tankgirl, ik zou zeker niet zomaar zo'n ingreep laten doen. Ik zou eerder eerst een natuurlijk geneesmiddel proberen of naar een homeopaat gaan. Pas als dat niet helpt evt de ingreep laten doen. Ik vind het nogal wat voor een peuter om zoiets te ondergaan.
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:10:28 #176
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141262650
Lazi gefeliteerd met je nieuwe job! *O*

Wat een boerderijverhalen zeg! Lijkt mij ook best schrikken ja. En ganzen zijn ook enge gemene beesten hoor!

KJ, wat een moppie O+

Anouk denkt dat roosvicee cola is _O- "mag Anouk cola?" Natuurlijk lieverd :+
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:23:32 #177
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141263441
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 20:57 schreef The_Tankgirl het volgende:
_Bar_ Kan het geen schimmel zijn? Het klinkt heel erg als wat Larissa vorig jaar had in de zomer (komt vaak voor met warm weer i.c.m. luiers).
Wel heel zielig :'(

Roy heeft de laatste paar weken dunnere ontlasting en die van vanavond was weer heel dun. Ik denk zelf ook aan de combinatie warmte en ontlasting.

het beterd gewoonweg niet. Nu mag de ha er eens naar kijken.
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:34:10 #178
100412 mefke79
komt goed!
pi_141264091
Lazi aanvullend op Juud: het is wel handig als de gastouder ook de bso wil doen en hem dan ook van school wil ophalen. De prijzen voor die uren liggen meestal wel hoger (want kind telt wel mee in het geheel van max zes kinderen, maar heeft een beperkt aantal uren), dus daar moet je dan ook wel even op letten.

TT, is die puffer een luchtwegverwijder of echt een beschermer? Als ze inderdaad met 2x per dag beschermer nog ontstekingen kweekt en de arts is er van overtuigd dat die amandelen gaan helpen, dan zou ik het wel weten. Wij redden het prima met alleen beschermende puf in de winter. Het blijft dan bij hoesten en proesten en benauwd zijn, maar we voorkomen de echte longontstekingen.

Balen Bar! De combi met dunne ontlasting helemaal. Misschien eens wat opvangen en laten controleren op parasieten ofzo?
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:35:58 #179
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141264197
En nog beterschap voor Roy! :* Niet leuk.
pi_141273250
Lazi gefeliciteerd met je baan *O*

Oh jongens ik heb vanavond al een paar keer terug zitten denken aan vanmiddag en moet iedere keer weer zo lachen.
ik zat net Rosalie een fles te geven en ondertussen lekker schaapachtig ( :P ) te grinniken.

En sorry TJ, maar ik moest net hardop om je ganzenverhaal lachen. Wat zijn die beesten erg hè :X
Hier ook al een paar keer zo'n actie gehad als je lief en onschuldig eendjes wilt voeren.
Maar ik zag je echt al rennen met kind en buggy onder je arm *grinnik*

Hier geen frisdrank voor de kinderen. Eva wilde tot voor kort alleen vruchtensap en daar baalde ik al een beetje van. Maar iets anders wilde ze echt niet.
Nu is ze ineens helemaal fan van diksap.
Prima schat, lekker diksap drinken ^O^ scheelt weer een hoop fruitsuikers.

En vooruit dan maar f_r, jullie mogen ook een keertje snel zijn. Maar niet te vaak hè ;)
Ikea me na onze vakantie eens verdiepen in school. Gevoelsmatig hebben wij onze keuze al gemaakt. Nu nog eens langs gaan om te kijken of dat gevoel blijft plakken.
Ik heb begrepen dat de scholen het fijn vinden om inschrijvingen voor oktober binnen te hebben. Dus daar gaan we maar eens ons best voor doen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 19 juni 2014 @ 00:23:46 #181
147316 crew  DJMO
#trut
pi_141273994
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 00:04 schreef danic het volgende:
Ikea me na onze vakantie eens verdiepen in school.
last van autocorrectie ??? _O-

pi_141277352
Danic, wat een verhaal zeg! Zoiets heb ik gelukkig nog niet meegemaakt. Wel een kennismaking met een zwaan en ik hield mijn kinderen op respectvolle afstand.

Lazi gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wat een goed nieuws. Hoeveel dagen ga je werken?

Hier nog geen cola. Wij zeggen tegen kleuter, dat dat pas met 8 jaar mag. Tot voor kort lusten beide kinderen ook helemaal geen prik. Hun gezichten als ze van mij een slok spa rood namen waren priceless _O_
Wel mochten ze naast het eten en voor het naar bed gaan nog wat voetbal kijken.

Ik struikelde ook over de "ikea"

Hier zo een rare actie eergisteren. We moesten L ophalen van het kdv want hij was de hele tijd aan het huilen volgens de leidster en ze dacht dat hij ziek was. Toen manlief eraan kwam, was alles prima en thuis was er ook niks mis. Volgens de leidster wist hij, dat hij dan opgehaald zou worden. Ik geloof daar niet zo in.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_141277357
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 00:04 schreef danic het volgende:
Lazi gefeliciteerd met je baan *O*

Oh jongens ik heb vanavond al een paar keer terug zitten denken aan vanmiddag en moet iedere keer weer zo lachen.
ik zat net Rosalie een fles te geven en ondertussen lekker schaapachtig ( :P ) te grinniken.

En sorry TJ, maar ik moest net hardop om je ganzenverhaal lachen. Wat zijn die beesten erg hè :X
Hier ook al een paar keer zo'n actie gehad als je lief en onschuldig eendjes wilt voeren.
Maar ik zag je echt al rennen met kind en buggy onder je arm *grinnik*

Hier geen frisdrank voor de kinderen. Eva wilde tot voor kort alleen vruchtensap en daar baalde ik al een beetje van. Maar iets anders wilde ze echt niet.
Nu is ze ineens helemaal fan van diksap.
Prima schat, lekker diksap drinken ^O^ scheelt weer een hoop fruitsuikers.

En vooruit dan maar f_r, jullie mogen ook een keertje snel zijn. Maar niet te vaak hè ;)
Ikea me na onze vakantie eens verdiepen in school. Gevoelsmatig hebben wij onze keuze al gemaakt. Nu nog eens langs gaan om te kijken of dat gevoel blijft plakken.
Ik heb begrepen dat de scholen het fijn vinden om inschrijvingen voor oktober binnen te hebben. Dus daar gaan we maar eens ons best voor doen.
Het liefst in juni al vanwege de formatie.
pi_141277490
Wij kregen van de week een brief voor een kennismakingsgesprek. Ze is dr nu vanaf maart ingeschreven denk ik. Zie zal na de herfstvakantie ergens gaan denk ik.
*poef* nu is het weg
pi_141277787
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 06:51 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Hier in april al voor alle drie de basisscholen.. Moet ik zeggen dat we daar wel in verzaakt hebben, maar Jelle zal komend schooljaar ook nog niet naar school gaan aangezien hij pas in of net na de zomervakantie jarig is (volgend jaar).

Danic wat een avontuur zeg :P

Lazi gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wat leuk!

Bar wat balen dat Roy weet zon uitslag heeft. Hoop dat de ha je kan helpen met een goed middel

Cola mag hier nog niet, vind ik echt nog niet nodig. Prik sowieso eigenlijk niet, al drinkt Jelle wel eens een slokje Spa citroen uit de fles als papa dat ook doet (en dat vind ie heerlijk, maar hij vraagt er verder niet om)
Hij krijgt hier sap of ranja (niet te sterk) of sap (aangelengd met water meestal, soms puur, bijvoorbeeld een pakje ofzo, maar dat is echt niet dagelijks)
pi_141278225
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:34 schreef mefke79 het volgende:
Lazi aanvullend op Juud: het is wel handig als de gastouder ook de bso wil doen en hem dan ook van school wil ophalen. De prijzen voor die uren liggen meestal wel hoger (want kind telt wel mee in het geheel van max zes kinderen, maar heeft een beperkt aantal uren), dus daar moet je dan ook wel even op letten.

TT, is die puffer een luchtwegverwijder of echt een beschermer? Als ze inderdaad met 2x per dag beschermer nog ontstekingen kweekt en de arts is er van overtuigd dat die amandelen gaan helpen, dan zou ik het wel weten. Wij redden het prima met alleen beschermende puf in de winter. Het blijft dan bij hoesten en proesten en benauwd zijn, maar we voorkomen de echte longontstekingen.

Balen Bar! De combi met dunne ontlasting helemaal. Misschien eens wat opvangen en laten controleren op parasieten ofzo?
Ik zit me af te vragen, mini heeft inmiddels 2x in het ziekenhuis gelegen met luchtweginfecties (1x ordinaire griep met bovenste luchtweginfectie, 1x RS-virus dat uitmondde in longontsteking). Ik heb gevraagd of er voor hem een grotere kans is op herhaling, maar de arts schoof het vooralsnog op ongelukkig toeval. Wanneer verandert dat? Bij verkoudheid hoest hij ook al gauw een week of 3. Maar ja, jonge kinderen zijn nu eenmaal vaak verkouden/ziek, dus ik weet niet zo goed waar de grens van het normale ligt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_141278326
Wij hebben eigenlijk nooit prik in huis, met uitzondering van verjaardagsfeestjes. Mini kent het dus nog niet echt. Hij drinkt wel graag vruchtensap, maar voor hem verdun ik het meestal met de helft water. Tegenwoordig drinkt hij ook graag water en thee *O*

Uit een open beker drinken is de laatste weken echt een uitdaging. Hij speelt er alleen maar mee :(. Hand erin, brood of ander eten erin gooien (en dan een driftbui omdat het vies geworden is), expres uitgieten over de tafel of steeds de inhoud overschenken in een ander glas of kommetje. Ik snap dat spelen met water helemaal de bom is, en laat hem ook geregeld bewust spelen met water (lekker buiten als het kan :P), maar dat helpt nog niet echt. Als tussenoplossing geef ik nu vaker de rietjesbeker, een soort sportdrinkfles met drinktuitje of een pakje. Niet dat je daar niet mee kan knoeien ( :')), maar het geeft net iets minder troep...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_141279330
Phaidra nog gefeliciteerd met je zwangerschap.
@hillie ik weet dat scholen aanmeldingen het liefst nog eerder hebben maar goed daar hebben wij ook in verzaakt. Ean gaat nog wel volgend schooljaar naar school. We hebben relatief laat vakantie dan vind ik het nog wel nuttig. Maar dan hoop ik niet op een 30+ klas want dan wordt het een drama gok ik.
  donderdag 19 juni 2014 @ 10:30:41 #189
100412 mefke79
komt goed!
pi_141279719
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 08:55 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik zit me af te vragen, mini heeft inmiddels 2x in het ziekenhuis gelegen met luchtweginfecties (1x ordinaire griep met bovenste luchtweginfectie, 1x RS-virus dat uitmondde in longontsteking). Ik heb gevraagd of er voor hem een grotere kans is op herhaling, maar de arts schoof het vooralsnog op ongelukkig toeval. Wanneer verandert dat? Bij verkoudheid hoest hij ook al gauw een week of 3. Maar ja, jonge kinderen zijn nu eenmaal vaak verkouden/ziek, dus ik weet niet zo goed waar de grens van het normale ligt.
De oudste ging echt piepen, dus dat was duidelijk. Hij zat met drie maanden al aan de luchtweg verwijdende medicijnen. Toen dat het jaar erna steeds erger werd en we het de puf een keertje of tien per dag nodig hadden is hij doorgestuurd naar de kinderarts. Hij valt nu officieel in het astmaprotocol (diagnose astma mogen ze nu nog niet stellen, maar dat protocol heet nou eenmaal zo) en krijgt dus een griepprik, medicijnen die zijn longen beschermen (dat zijn een soort hormonen, cortisol) en hij krijgt nog steeds zijn puf. Ook hebben we afspraken met de huisarts over sneller melden en controleren bij benauwdheid en verkoudheid. Het goede nieuws: hij is nu 4,5 en afgelopen winter ging perfect. Geen ab nodig gehad en we zijn al vroeg met de medicijnen gestopt voor de zomer. Ik denk dat we komende winter wel uit het protocol mogen. Hij lijkt er echt overheen te groeien.
Jongste is een ander verhaal. Daar waren we natuurlijk al voorbereid, maar die leek er geen last van te hebben. Hij heeft als baby wel RS gehad, maar die pakte redelijk mild uit. Tot hij vorige winter drie keer een longontsteking opliep. Hij laat niet de klassieke symptomen zien zoals piepen of benauwdheid. Dus we waren er drie keer te laat bij. Afgelopen winter is ook hij in het protocol gekomen. Hij heeft echt elke verkoudheidsvirus opgepakt, weer RS gehad, kan ook echt enorm hoesten en proesten, maar geen longontsteking meer gehad en ook geen bronchitis. We hebben er wel echt bovenop gezeten, dus vrij snel pcm geven, na drie dagen al naar de huisarts en bij koorts zelfs meteen melden. Met resultaat dus. Ik hoop dat hij er ook overheen groeit.
De kinderen hadden hier allebei een verhoogde kans op, ik had het als kind ook en hun papa is allergisch voor het een en ander. Dus tja. Bij ons zijn ze er ook heel makkelijk in. Liever die onderhoudsmedicatie dan telkens ab kuren. En wij zijn er ook heel simpel in. Zodra het weer beter wordt is het stoppen met de medicatie. En onze kinderen hoesten. Tja. Ik weet niet beter.

Wij drinken overigens zelf wel prik. En de kinderen willen af en toe een slokje. Opa en oma voeren ze ook het schuim van koffie, daar gaan ze echt niet dood van. En voor de rest drinken ze ranja. Dat maken wij heel waterig aan. Tenzij we denken dat het handig is ze even een stoot suiker te geven, dan maken we mierzoete en die drinken ze ook op.

Tienus gaat sinds deze week naar het integraal kindcentrum en draait dus mee in de kleuterklas (wel op aangepast tempo en in de middag in een eigen groepje). Afgelopen week ook in de inschrijving voor de school in orde gemaakt. Hij heeft namelijk voorrang omdat hij al op de opvang zit en omdat oudere broer er al zit, maar ze verwachten op korte termijn een wachtlijst, dus ik wilde zeker zijn van een plekje.
pi_141279894
Dank je mefke. Zo te horen valt het bij ons nog mee inderdaad. Voorkomen lijkt me zeker wenselijk, een ontsteking (+ eventueel ziekenhuisopname, ab en bij ons de laatste keer ook sondevoeding) kost zoveel energie. Het herstel duurde ook zeker een maand. En emotioneel heeft het nog langer geduurd voor hem.

Het speelt ook mee dat er in mijn familie longaandoeningen voorkomen, dat zou erfelijk kunnen zijn, maar dat is niet onderzocht. Opa had het, maar iedereen dacht dat dat door werken in de mijnen kwam. Tot mijn moeder copd kreeg en mijn tante astma/chronische bronchitis. Maar hun rokersverleden zal daarbij ook niet geholpen hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 19-06-2014 12:52:01 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_141281691
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 06:51 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Mijn buurvrouw is leerkracht op de school en die gaf aan dat zij oktober aanhouden. Dus dat volg ik dan maar. Zal wel per regio verschillen denk ik.

En sorry voor de autocorrect. Hoewel ik de Ikea een heerlijke winkel vind hoop ik stiekem dat mijn kinderen iets meer leren :P (niet rot bedoeld uiteraard)
pi_141281983
Cola/prik lust Chris nog steeds niet. Daan wel, en hij lust ook wel koffie. Maar dat is echt een half slokje per week. Daar valt hij niet van om.
Chris begint nu pas echt water te drinken bij dorst. Tot een jaar of 5 wilde hij alleen sap (sterk verdunde roosvicee). Daan drinkt thee, water en sap.

Mijn zusje heeft 3 kinderen met kno klachten. Allemaal op een andere manier. Wel hebben ze allemaal buisjes(of gehad). Bij 1 hebben ze de amandelen ook geknipt. Toen was hij anderhalf. 2 jaar later zijn ze er nog eens uitgehaald, toen in combi met de buisjes. Daarnaast een paar keer AB en pufjes. Het helpt bij allemaal toch wel. Maar de kinderen zijn ook niet zo gevoelig voor dat soort ingrepen. Waren allemaal snel weer vrolijk.

Bij Chris op school vragen ze om broertjes en zusje wel ruim van te voren aan te melden. Plek is er wel (elk jaar een kleuterklas erbij). Maar ze proberen wel om broertjes en zusjes bij dezelfde leraren in de klas te krijgen, dus dan is het handig als ze het weten ivm met de plaatsing van de rest van de kinderen.
Daan staat al een paar maand ingeschreven. Zag de formulieren al liggen bij de open dag. Gelijk geregeld. Eens kijken of hij nog voor de kerst mag wennen (21-12-2015 he) of toch na de vakantie. Maar dat regelen we tzt wel ;)
  donderdag 19 juni 2014 @ 12:25:05 #193
100412 mefke79
komt goed!
pi_141282281
Het voordeel van ons systeem is dat Tienus ondanks dat hij in juni jarig is, gewoon voor de zomervakantie begint. Of nou ja, hij gaat nu al twee dagen per week, dat zal dan wel de gebruikelijk vijf worden. De overstap zal voor hem toch niet zo speciaal zijn want eigenlijk blijft alles (gebouw, juffen, kinderen) hetzelfde als nu.
pi_141283248
Je kunt amandelen toch maar 1x knippen? Weg = weg dacht ik. Kan het zijn dat het eerst de keelamandelen en later de neusamandelen (of andersom) was?

Oh en met sap bedoel ik dus ook echt sap: appelsap, perensap, taxi, spa&fruit dat soort spul.
Ik ben helemaal blij als ze gewoon roosvicee of diksap wil.
pi_141283645
Danic, als ze erg jong geknipt worden, dan kunnen ze teruggroeien. De arts wilde het eerst ook niet en heeft alleen buisjes gedaan bij 13 maand. Om 3 maand later alsnog die amandelen te doen.
En 2 jaar later buisjes en beide amandelen dus nog eens. Misschien ook nog een keer buisjes tussendoor. Die heeft flink gekwakkeld. Nu hij lijkt het weer beter te gaan. Hij is nu bijna 4.

Dat is wel fijn voor de overstap Mefke. Daan heeft wel dezelfde materialen en 1 jochie die een paar dagen jonger is en zijn grote zus in dezelfde juffenlijn zit als Chris. Dus die gaan vermoedelijk samen naar dezelfde kleuterklas.

Echt sap krijgt Daan amper. Is hij ook niet dol op. Chris krijgt wel wicky en een keer roosvicee mee naar school. Volgend schooljaar schoolmelk en roosvicee.
pi_141283674
Oh echt? Dat wist ik niet :o
  donderdag 19 juni 2014 @ 13:29:47 #197
100412 mefke79
komt goed!
pi_141284178
Jep amandelen kunnen weer aangroeien. Bij het dochtertje van een vriendin van me waren ze binnen een jaar weer terug. Welliswaar wat minder groot dan eerst, maar nog steeds hinderlijk en ontstoken.
  donderdag 19 juni 2014 @ 14:34:03 #198
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_141286136
*geitenwollensok modus aan*
Hier is het water, bio volle melk, bio diksap of appel/peren/druivensap uit een glazen fles.
Dingen als vruchtensap uit een pak of aanmaak limo krijgt ze eigenlijk alleen als we ergens anders zijn of bij oma/opa-oma.

Er gaat toch heel wat aan drinken naar binnen en dan heb ik het liever zo gezond mogelijk.

Cola heeft ze een keer om staan dreinen, toen gaf ik haar een slok en nu weet ze het verschil tussen grote mensen drinken en kinder drinken. >:)

Ik werd gisteren op het matje geroepen op dr schooltje. Ze wou niet drinken en niet eten net voor het naar huis gaan. Ook niet na even apart gezet te zijn aan een klein tafeltje, ze ging alleen maar gek doen en schreeuwen.
Toen vroeg ze aan mij advies, wat ik zou doen...
Nou gewoon, het eten drinken weghalen en dr van tafel laten gaan, dan eet en drinkt ze maar niet. :)
Ik vertelde dat ik het wel als een positief iets zag, blijkbaar is ze zo gewend en op dr plek daar dat ze zich zo durft op te stellen. O+

Maar goed, ik vroeg haar onderweg naar huis waarom ze niet wou eten en drinken en dat dat toch niet zo gezellig was voor de rest als ze niet mee ging eten.
Zegt ze 'Mama, ik wou geen broodje eten, want ik wou naar huis toe'
Ze was dus gewoon moe en dacht, dat stukje slaan we maar even over, laat mijn mama mij nu maar ophalen. O+
pi_141286373
Wat een foto met een 3,5 jarige met een klein laagje cola in haar beker al niet teweeg kan brengen....... 8)7

Ze krijgt het niet dagelijks, ze krijgt het pas sinds een maand of 3 en ach, wat verdedig ik me ook.....
*poef* nu is het weg
pi_141286453
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 14:34 schreef Juud79 het volgende:
Cola heeft ze een keer om staan dreinen, toen gaf ik haar een slok en nu weet ze het verschil tussen grote mensen drinken en kinder drinken. >:)

Dat dachten wij ook bij Daan, omdat Chris het ook niet lekker vond. Maar Daan dronk zo nog een tweede en derde slok.. Die is wel in voor gekke smaken..

Inderdaad van het eten geen groot drama maken. Gewoon lekker naar mama toe ;)
  donderdag 19 juni 2014 @ 14:44:39 #201
244125 laziness
pi_141286516
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 14:40 schreef kaatjejannie het volgende:
Wat een foto met een 3,5 jarige met een klein laagje cola in haar beker al niet teweeg kan brengen....... 8)7

Ze krijgt het niet dagelijks, ze krijgt het pas sinds een maand of 3 en ach, wat verdedig ik me ook.....
Ik vind het wel verfrissend hoor, zo af en toe de andere kant van de geitenwollensok ;)
Wij zitten er ergens tussenin en dan voel ik me weer heerlijk normaal :7
pi_141286610
In de zomer dragen we hier nooit sokken. Misschien is dat het.

Ik denk dat wij er normaal ook best tussenin zitten. Ik probeer best bewust te zijn, eten groenten en aardappel uit eigen tuin, alleen drinkt mijn oudste heel af en toe cola.
*poef* nu is het weg
pi_141286621
quote:

Ik had serieus niet in de gaten dat de discussie naar aanleiding van jouw foto was! Niet nodig om je te verdedigen volgens mij. Iedereen kiest voor zichzelf wat wel of niet kan. Kinderen willen toch vooral graag wat hun ouders ook eten/drinken. Soms sta je dat toe, omdat dat leuk is O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 19 juni 2014 @ 14:53:56 #204
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_141286815
Kaatjejannie, het ging me helemaal niet om wat jij doet, sorry! :*
Ik vertel gewoon hoe ik het doe, wat een ander doet maakt me echt niets uit, dat veroordeel ik ook helemaal niet.

Ik vond mijn verhaal over de peuterschool boeiender..... O-)
pi_141289060
quote:

niet verdedigen hoor. Wij waren laatst bij de mac (ja ook die troep krijgen ze soms hier :P) en toen had ik cola. Ja kyan moet dat dan proberen en hij bleek het lekker te vinden. Boeiend. Wij drinken dat dus zelden als de kinderen wakker zijn dus boeiend die ene keer.
ik heb zelfs gevraagd of yaro het wilde proberen maar die is dus zo dat hij zegt dat lust ik toch niet en het dan niet hoeft :D

hier had hij dan wel popcorn met het voetbal.
  donderdag 19 juni 2014 @ 16:17:39 #206
100412 mefke79
komt goed!
pi_141289768
Ik heb ook helemaal geen driejarige die zelf opmerkt: he mama kijk, een gele M. Ik wil ijs... :P
pi_141290137
Sofie riep gisteren tijdens de voetbalwedstrijd ineens heel hard:"mama, ik zie de Dommels! !!!"

Zag ze het logo op de reclame borden.
*poef* nu is het weg
  donderdag 19 juni 2014 @ 16:57:13 #208
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_141291248
Wij halen twee keer per jaar wat bij de Mac, ik weiger om er te gaan zitten. Frietjes halen bij de snackbar doen we heel soms, dan krijgt ze frietjes met mayo en een kaaskroketje.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 19 juni 2014 @ 16:58:46 #209
147316 crew  DJMO
#trut
pi_141291319
ik ben met Jan en Geert regelmatig bij de Mac geweest, maar ze vragen er niet zelf om .. Als ik op station Alkmaar op de bus sta te wachten wijzen ze echter steevast naar de automatiek: Mama frikandel!!! :@ :')

donderdag 19 juni 2014 @ 17:08:05 #210
244125 laziness
pi_141291700
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:17 schreef mefke79 het volgende:
Ik heb ook helemaal geen driejarige die zelf opmerkt: he mama kijk, een gele M. Ik wil ijs... :P
Wij gaan max 3x per jaar en toch was hij net twee toen hij vorig jaar in Spanje riep bij een reclamebord, terwijl hij net 2 seconden zijn ogen open had, 'kijk, kijk, kijk, patatjes!' :D

Goede logo skillz MacD haz them :P
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:27:27 #211
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141303675
Ah, hier gaat het ook weer over eten :D

Ik wil binnenkort een keertje met M naar de Mac. Gewoon, daarom.
pi_141304545
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 09:04 schreef Phaidra het volgende:
Wij hebben eigenlijk nooit prik in huis, met uitzondering van verjaardagsfeestjes. Mini kent het dus nog niet echt. Hij drinkt wel graag vruchtensap, maar voor hem verdun ik het meestal met de helft water. Tegenwoordig drinkt hij ook graag water en thee *O*

Uit een open beker drinken is de laatste weken echt een uitdaging. Hij speelt er alleen maar mee :(. Hand erin, brood of ander eten erin gooien (en dan een driftbui omdat het vies geworden is), expres uitgieten over de tafel of steeds de inhoud overschenken in een ander glas of kommetje. Ik snap dat spelen met water helemaal de bom is, en laat hem ook geregeld bewust spelen met water (lekker buiten als het kan :P), maar dat helpt nog niet echt. Als tussenoplossing geef ik nu vaker de rietjesbeker, een soort sportdrinkfles met drinktuitje of een pakje. Niet dat je daar niet mee kan knoeien ( :')), maar het geeft net iets minder troep...
R speelt de laatste 2 weken "baby"...dan vraagt ze melk in haar "baby fles" die ze in de la heeft gevonden in de keuken en kruipt bij mij op schoot en vraag dat ik haar de fles geef :? _O- Ze hebben sinds kort een baby in haar groepje op het kdv en daar wijst ze naar als ik haar kom ophalen...kijk mama babaaayy!! lief he :D

Maar idd hier ook ineens geen zin in open beker! wel om mee te spelen maar drinken wil ze alleen uit haar tuitbekertje!
pi_141306328
Phaidra wat een leuk nieuws gefeliciteerd!

Hier speelt kleuter ook baby. Hij probeert zich op het niveau van zijn peuter broer of nog lager te verzetten.

Hier wordt ook weleens met open beker gespeeld, daarom doe ik dat het liefst alleen aan tafel. Net bij thuiskomst kreeg peuter een fles met wat water. Hij dronk er buiten heel keurig van en ook binnen. Toen zette hij hem open op tafel om hem even later om te kieperen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 19 juni 2014 @ 22:38:00 #214
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_141308276
Haha hier ook al een 'baby'. 'Ik ben een baby' en een flesje willen, pruilen en vastgehouden willen worden. Het is ook lastig, groot worden :)
  donderdag 19 juni 2014 @ 22:44:31 #215
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141308818
Ik heb helemaal geen discussie gezien? :?
pi_141308913
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:44 schreef Susie het volgende:
Ik heb helemaal geen discussie gezien? :?
Hier niet :P
pi_141308951
En Zoë wil alleen een baby zijn als ze het gevoel krijgt dat haar zusje meer aandacht krijgt :')
  donderdag 19 juni 2014 @ 22:46:48 #218
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141308983
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:45 schreef Tally het volgende:

[..]

Hier niet :P
oh.... :D
pi_141309219
Wij hebben trouwens 15 juli een afspraak op de basisschool van onze keuze voor Zoë. Wat word ze groot ;(
pi_141312177
Hier wordt tegenwoordig ook veel dadadadada geroepen als hij de trap op gedragen wordt bijvoorbeeld (hij is er ook niet blij mee dat ik hem de trap niet meer op of af wil dragen omdat hij vort zo zwaar is, en hij het ook super goed zelf kan)
Af en toe dus inderdaad babystreken of perse met babyspeelgoed willen spelen (of vooral spelen waar op dat moment Eline mee aan het spelen is :{ )
pi_141317222
Nu we het er toch zijdelings al over hebben wil ik ook wel eens jullie visie horen.

Sinds Rosalie kan kruipen komt ze natuurlijk overal, dus de afgelopen 8 maanden zijn voor eva best lastig geweest. Zeker nu Rosalie ook kan rennen.
Voor de komst van Rosalie was al het speelgoed van Eva. Nu moet ze delen en dat is erg lastig. Ik heb alle boeken gelezen en weet dat dat er ook bij hoort, maar het wordt ondertussen echt vervelend dat we alleen maar aan het waarschuwen zijn.
Ook al is eva ergens lief mee aan het spelen, zodra ze ziet wat Rosalie doet, rent ze er op af en duikt er bovenop. Het gebeurt dus regelmatig dat ik hier twee meisjes heb die om speelgoed vechten.
Nu al *zucht*
Uiteindelijk is het gillen en huilen bij Rosalie maar die geeft zich dan gewonnen en gaat wat anders doen.
Niet dat dat helpt want ook dáár duikt eva dan bovenop en dan gaat alles weer opnieuw -O-

Het zorgt ervoor dat we alleen nog maar aan het waarschuwen en uitleggen zijn. Maar ondanks dat ze veel snapt, lijkt dit niet aan te komen.
Iemand tips zodat het weer wat vreedzamer wordt in ons huis en we eva een beetje losser kunnen laten?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 08:46:52 #222
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141317920
Oeh lastig Danic. Hier is M natuurlijk helemaal gewend aan zusjes. We hebben hier wel afspraken over specifiek speelgoed dat van hem is. Zo mogen zijn zusjes niet aan zijn knuffel en autootjes zitten. Die zijn helemaal van hem. Verder is M goed in ruilen. Dan pakt hij iets af (hij zegt wel netjes dankewel :') ) en geeft hij een ander stuk speelgoed aan zijn zusjes. En als ze keihard gaan huilen dan geeft hij het afgepakte ook weer terug. Maar wij zijn M juist aan het leren om terug te pakken wat van hem wordt afgepakt.....

Misschien werkt het voor Eva ook om bepaald speelgoed te hebben dat echt alleen voor haar is. Ik hoorde laatst op een workshop dat het vooral draait om de controle willen hebben. En dat er dan een aantal stuks zijn die echt voor haar zijn (misschien dagelijks wat anders?)
  vrijdag 20 juni 2014 @ 08:48:57 #223
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141317950
Maar het blijft trouwens wel een lastige situatie. Zo kan M ook niet echt spelen zoals hij zou willen. Hij wil bouwen met duplo en zijn zusjes willen slopen. Ik probeer een keer in de zoveel tijd een ochtend met zijn zusjes op pad te gaan zodat hij thuis in alle rust kan spelen (met oma). Dat heeft hij ook wel even nodig. Ik ga best regelmatig alleen met hem op pad maar juist het in alle rust thuis spelen vindt hij zo fijn.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 08:56:50 #224
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141318061
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 08:48 schreef Kyara het volgende:
Maar het blijft trouwens wel een lastige situatie. Zo kan M ook niet echt spelen zoals hij zou willen. Hij wil bouwen met duplo en zijn zusjes willen slopen. Ik probeer een keer in de zoveel tijd een ochtend met zijn zusjes op pad te gaan zodat hij thuis in alle rust kan spelen (met oma). Dat heeft hij ook wel even nodig. Ik ga best regelmatig alleen met hem op pad maar juist het in alle rust thuis spelen vindt hij zo fijn.
kun je niet een "plekje/ruimte" creëren waar hij alleen met zijn speelgoed kan spelen zonder dat zijn zusjes erbij zijn?
(wij hebben de luxe van een snoezelruimte bij ons in huis die we af kunnen sluiten,en dan kan Roy daar alleen in alle rust spelen.
een ideale plek voor wanneer zijn neefje en nichtje op bezoek komen en alles willen waar Roy mee speelt.
Roy komt ons dan tegenwoordig halen om in de snoezelhoek gezet te worden en waar hij dan rustig alleen kan spelen.
pi_141318415
Lastig inderdaad Danic. Hier is het eigenlijk ook andersom. Ik merkte aan Femke dat zij een stuk lekkerder speelde toen Lars op school was en zij eens de woonkamer voor zich alleen had. Hij is natuurlijk ook echt zo'n politieagentje die alles wat zij doet in de gaten houdt en komt melden cq. 'oplossen'.
Voor Lars zijn er natuurlijk sowieso nog de momentjes dat Femke een middagdutje doet waarop hij alleen kan spelen. En zijn lego is helemaal van hem, daar kan hij aan tafel alleen mee spelen terwijl Femke de grond voor zichzelf heeft.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 09:20:42 #226
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141318494
Ja, de box.... maar die wil ik eigenlijk zo langzamerhand wel de deur uit hebben eigenlijk ;)

Achteraf gezien had ik misschien moeten investeren in een grondbox.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 10:19:21 #227
100412 mefke79
komt goed!
pi_141319794
Hier spelen de jongens regelmatig apart van elkaar. De ene boven en de andere beneden. Sowieso mag playmobil en Lego niet beneden, dat moet boven blijven. Eigenlijk om te voorkomen dat de jongste ermee van door gaat, maar dat is nu niet meer nodig. Maar het werkt prima, ieder apart. En nu de jongste ook al de eerste Lego en Playmobil heeft, moet dat ook op zijn kamer blijven en dat bewaakt hijzelf ook echt wel. Als het echt misgaat en ze ruzie krijgen, laat ik het ze eerst zelf uitzoeken en als dat niet werkt dirigeer ik er eentje naar boven en eentje naar beneden.
pi_141320702
Ons kleintje speelt nog niet eens echt, laat staan dat hij speelgoed van Dot aanraakt, maar ook hier is t 9 van de 10 keer drama als hij op een voor haar bereikbare plaats ligt. Alles wat ie heeft, wil zij en als hij niks heeft, kan ie wel een klap of krab krijgen. Voorlopig kunnen we het redelijk oplossen met box en andere kunstmatige scheidingen.

Als hij echt gaat bewegen wordt het waarschijnlijk een drama. Eerste stap zou dan wel zijn wat al eerder genoemd is, een aantal dingn benoemen waar hij absoluut niet aan mag komen, die helemaal van haar zijn.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_141320988
Hier was hey ook een drama. Luuk zat aan de spullen van Sofie en sofie ging daarom los op Luuk. Ik zet Sofie nu regelmatig aan tafel met spullen en daar moet luuk dan afblijven. Daarnaast is er Sofie speelgoed en Luuk speelgoed. Ik blijf zeggen dat ze elkaar met rust moeten laten en denk dat dit wel doorgaat totdat Sofie naar school moet.

Het is natuurlijk ook rete lastig allemaal. Zo'n broertje/zusje welke overal aankomt.
Pas waren ze voor het eerst samen aan het spelen. Ze waren samen met de duplo bezig. Ik heb er ontroerd naar zitten kijken.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:58:53 #230
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141322997
/egopost

Ik ben zo trots op mijn meisje. We moesten vandaag weer voor controle naar het ziekenhuis. Echo van haar buik, dokter en bloedprikken. Bij de echo ging ze languit liggen, armpjes onder haar hoofd en de dok mocht gewoon met het apparaat over haar buik O+ Het was wel vies ;)
De andere dokter mocht ook gewoon even luisteren en in haar buik porren en bij het bloedprikken gaf ze geen kik O+
Zo trots! O+
Uitslag is overigens goed, het is niet gegroeid. Wel gaan ze in het team overleggen of ze nog eens een biopt moeten gaan nemen. Dat vind ik minder }:|
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:07:25 #231
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141323302
Goed bericht Susie,biopt wat minder maar,wie weet valt het mee. Wat deed je dochter het goed zeg ^O^
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:31:31 #232
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_141324053
Goed gegaan dus Susie! En goed bericht ook. Jammer van een eventuele biopt.

Hier is het meeste speelgoed van beide kinderen. Wil Nathan alleen spelen ligt er speelgoed op zijn kamer waar hij rustig mee kan spelen. Ook kan hij rustig spelen als Lauren boven is. Voor de gezamenlijke momenten hebben ze onderhand door dat ze moeten leren delen. Dus als Nathan een spoor bouwt als een soort brug (op allemaal blokken, dus lekker instabiel) kan hij beter eerst voor Lauren een ovaaltje maken waar zij rustig mee kan spelen, daar zet ik Lauren dus ook weer neer als ze Nathan zijn spoor molt. Dan krijgt zij Henry en Nathan een aantal andere treintjes. Vooral het omvormen van "jouw speelgoed" naar "ons speelgoed" is iets waar ik rekening mee heb gehouden. En sommige dingen zijn meer van Lauren (want echt dreumesniveau, zoals de stapelringen) en andere dingen zijn meer van Nathan (Toby, want die kreeg hij voor zijn verjaardag, en dat herinnert hij zich ook). En verder vinden mijn beide kinderen het samen leuker dan alleen, en aanbieden ieder apart te laten spelen vaak voor meer protest zorgt dan de ruzietjes die ze kunnen hebben.
pi_141324537
Nou ja, het is ook echt lastig. Ze willen eigenlijk niet met elkaar maar zoeken elkaar telkens op.

Meer onderscheid tussen voor wie welk speelgoed is, is misschien een idee. Zo kan eva wel kleuren en kleien wat ze dan aan de grote tafel doet.
Maar het gaat meer om het 'beschermen' van Rosalie tegen eva. Niet andersom.
Boven spelen doet eva 1x per zelden voor een kwartiertje ofzo.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:10:52 #234
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141325471
Susie, wat knap en wat fijn! Behalve dan het biopt. Wanneer hoor je of ze dat gaan doen?

M ging op de verjaardag van de meisjes trouwens ook finaal over de rooie omdat hij met hun cadeau wilde spelen en de meisjes mochten er niet meer spelen. Dat feest ging dus niet door. Was heel sneu maar dat gaf meteen wel duidelijkheid voor hem geloof ik.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:12:02 #235
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141325511
Bij gebrek aan reactie post ik deze ook nog maar een keer ;)

quote:
2s.gif Op woensdag 18 juni 2014 13:32 schreef Kyara het volgende:
Ik vind de peuterkletspraatjes zo leuk. M is helemaal gek van alles wat wielen heeft en hij ziet ook een heleboel bijzondere voertuigen:

een jarige auto

SPOILER
en een gordijntjesauto

SPOILER
O+
pi_141325556
Hier spelen ze veel samen. En als Zoë een keer een bui heb dat alles van haar is hoef ik eigenlijk weinig te doen. Fee laat zich het kaas niet van haar brood eten. Dus die zorgt er wel voor dat zus haar speeltje niet krijgt. En dan zeg ik er uiteraard wel iets van. Maar daarmee ben ik best blij dat Fee haar eigen boontje zou kunnen doppen.
pi_141326119
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:12 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik was bang dat ie bij gordijntjesauto een lijkwagen bedoelde... :@ Gelukkig heeft het een vrolijker betekenis.

Lars begint op de BSO en school stopwoordjes over te nemen. Laatste mode is "ow, écht!?!" Klinkt wel grappig van zo'n klein ventje ;)
pi_141328644
Ik dacht hetzelfde Shandaly :@ _O-
pi_141328801
Kyara de jarige auto is tof.

Danic, dit klinkt mij heel bekend in de oren. Bij ons was er ook ruzie om speeltjes en het ging beide kanten op. De kleuter pakte de speeltjes van de kleine af en omgekeerd. Aan het begin hielp het om dingen met de kleuter aan tafel te doen, maar dat gaat natuurlijk ook niet altijd. Inmiddels kan de kleine ook bijna alles pakken wat er op tafel staat, dus dat helpt niet mee. Als de grote op de bank op de ipad speelt, stoort de kleine hem weleens of hij staat voor de televisie ofzo. Het gaat nu al wel veel beter.

Susie, daar kun je terecht trots op zijn :). Dat van de biopt is minder.

Kaatje O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_141328979
pfoe hier vandaag opnieuw naar het cb bureau geweest voor de ogentest.
Ze ging heel lief spelen in de wachtkamer toen er geen andere kinderen bij waren. Als er andere kinderen bij zijn weigert ze te gaan spelen. En ook dit keer weigerde ze de ogen test. Na een hele tijd wilde ze wel een plaatje aanwijzen op het kleine blaadjes als ik op de grote plaats iets aanwees. Maar als de vpk iets vroeg deed ze haar ogen dicht en haar hoofd schuin.

Ze gaan haar nu overleggen over hoe we de ogentest kunnen doen. Er zitten wel wat oogafwijkingen in de familie dus belangrijk is het wel.

De tijd was ook wel heel ongelukkig om 11:45 dus ik had ook een huilende sac -O-

En toen wij de deur uitliepen had ze weer praatjes voor 10. Ik vind dit gedrag ergens wel zorgelijk. Ze moet nog heel wat bijtrekken voor ze naar school gaat volgend jaar.
pi_141329030
Susie wat heeft je meisje het goed gedaan. Minder als er toch een biopt afgenomen moet worden maar liever 1x te veel een onderzoek dan 1x te weinig.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 14:50:58 #242
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141329279
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:12 schreef Kyara het volgende:

[..]

Aandachtsmevrouw :P
Ik vraag mij altijd af hoe ze toch op dergelijke dingen komen!

Balen van die ogentest FR.

Volgende week een belafspraak, dus vraag ik het dan wanneer we dat horen.
pi_141329478
Hier verwacht ik ook speelgoed drama binnenkort. Ean vindt delen maar erg lastig en pakt het gewoon af. Ze geeft dan wel iets anders maar sac kijkt dan echt zo van :? }:| :'(
Ean wil nu ook telkens met babyspeelgoed spelen.
pi_141330219
En inmiddels bijt mijn peuter ook met woorden van zich af. Dan schalt het "Niet afpakken" door de kamer.

Ik schrok me trouwens net rot. Was eendjes gaan voeren met mijn peuter en daar is een hele lage afscheiding vlakbij het water met houten balken. Hij leunde er zo ver overheen, dan hij eroverheen kukelde. Aan de andere kant is nog een heel smal stuk stenen grond voordat het water begint. Dus hij kwam met zijn hoofd eerst terecht en viel op de steen. Het scheelde maar heel weinig voordat hij in het water terecht was gekomen. En nu een bult en schrammetje op zijn voorhoofd :(
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 20 juni 2014 @ 15:17:13 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141330432
Ik krijg net mail van de basisschool dat mijn peuter in de instroomgroep geplaatst is.... ik ben daar nog helemaal niet aan toe, mijn kindje over 5½ maand naar school ;(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 20:10:30 #246
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141342856
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:43 schreef ferrari_rood het volgende:
pfoe hier vandaag opnieuw naar het cb bureau geweest voor de ogentest.
Ze ging heel lief spelen in de wachtkamer toen er geen andere kinderen bij waren. Als er andere kinderen bij zijn weigert ze te gaan spelen. En ook dit keer weigerde ze de ogen test. Na een hele tijd wilde ze wel een plaatje aanwijzen op het kleine blaadjes als ik op de grote plaats iets aanwees. Maar als de vpk iets vroeg deed ze haar ogen dicht en haar hoofd schuin.

Ze gaan haar nu overleggen over hoe we de ogentest kunnen doen. Er zitten wel wat oogafwijkingen in de familie dus belangrijk is het wel.

De tijd was ook wel heel ongelukkig om 11:45 dus ik had ook een huilende sac -O-

En toen wij de deur uitliepen had ze weer praatjes voor 10. Ik vind dit gedrag ergens wel zorgelijk. Ze moet nog heel wat bijtrekken voor ze naar school gaat volgend jaar.
vraag anders eens een doorverwijzing voor de oogarts,die testen net even anders.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:48:58 #247
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141348541
Dat is wel even schrikken Tinu :o

Bar, hoe is het met Roy? Ben je al bij de ha geweest voor zijn luieruitslag?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:21:54 #248
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141354276
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 21:48 schreef Kyara het volgende:
Dat is wel even schrikken Tinu :o

Bar, hoe is het met Roy? Ben je al bij de ha geweest voor zijn luieruitslag?
ja vanmiddag, het is een heftige uitslag (aldus de ha) Het is geen schimmel,maar omdat het slecht geneest en de combinatie warmte (broeiende luier)en dunnere ontlasting geen fijne geweest is. Hebben we toch een cortisonen zalfje gekregen,10dagen 2xper dag smeren.
en vaker wisselen van luier,of met warmte met blote billen laten lopen.

zalfje geeft ook de huid daar rust en de kans om te genezen.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:58:47 #249
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141356470
Ik hoop echt dat het snel helpt!

Ik merk hier -ter voorkoming- wel echt verschil met de zinkolie van de apotheek ipv de standaardd zinkzalf (de sudocrem en consorten).
  zaterdag 21 juni 2014 @ 07:15:59 #250
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141362849
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:58 schreef Kyara het volgende:
Ik hoop echt dat het snel helpt!

Ik merk hier -ter voorkoming- wel echt verschil met de zinkolie van de apotheek ipv de standaardd zinkzalf (de sudocrem en consorten).
en dat smeer je bij elke verschoon beurt?
Dan ga ik eens kijken bij de apotheek.
want sudo en de spray werken nu echt niet fijn.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 08:35:37 #251
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141363282
Hoop dat het snel over gaat Bar!

Anouk loopt nu zonde luier rond, met onderbroekje O+ Eens kijken hoe het gaat. Gisteravond ook al even en toen is ze naar de wc gegaan op een gegeven moment. /trotsmodus wederom aan O+
  zaterdag 21 juni 2014 @ 11:29:16 #252
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141365464
Mja....geloof dat ik al 5 onderbroeken in de wasmand heb... :D
  zaterdag 21 juni 2014 @ 11:32:28 #253
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141365564
_O-

Gaat goed Susie :D

Wij willen met M na de vakantie wat gaan proberen qua potje. Maar ik heb echt de indruk dat hij er nog helemaal niet aan toe is. Zal wel een laatbloeier zijn ;)

Bar, ik smeer bij de 1e tekenen van roodheid en dan is het snel weer over maar met jouw ervaringen zou ik wel vaker smeren inderdaad.
pi_141366495
Laatbloeier, laatbloeier.. onze ruim driejarige is er ook helemaal niet van gediend, van zonder luier lopen.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 12:32:01 #255
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141367050
Dat is dus het rare; wc is echt geen probleem, vaak voordat ze naar bed gaat, wil ze perse op de wc. Gisteravond ook geen probleem, toen rende ze zelf naar de wc. Vandaar dat we het nu wilde proberen.
Ach, heb er geen haast mee. Maar net wel nog wat onderbroekjes erbij gehaald...wel beetje teveel geld eraan uitgegeven bij Hema, maar er hingen ook zulke leuke hemdjes O+ en nog 2 pyjama's, en een jumpsuit O+
Ook grappig; die eigen mening al. We hebben nu een blauw met witte sterren, want hoe durfde ik toch die groene met witte hartjes te laten zien :o
  zaterdag 21 juni 2014 @ 13:27:15 #256
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141368498
Als je nu zalf van de ha hebt,moet je dan nog sudo smeren bij de andere verschoningen?
we smeren smorgens en savonds de zalf van de ha.

Roy zegt beh als je vraagt wat doet een schaap O+
en mmm als je zegt wat doet de koe :7

gezellig susie! Leuk joh al die onderbroekjes en hempjes in de kast ;)
Roy heeft ondergoed genoeg die kan als ze allemaal gewassen zijn makkelijk 2weken vooruit en dan ligt er ook nog een stapel op school.
(Roy heeft nogal geregeld last van ongelukjes dus kocht telkens extra boxershorts :@ )

[ Bericht 40% gewijzigd door _Bar_ op 21-06-2014 13:33:02 ]
  zaterdag 21 juni 2014 @ 13:43:32 #257
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141368904
Bar, geen idee. Misschien even de ha bellen? Ik denk dat het er een beetje aan ligt. Als de zalf een laagje achterlaat dan zou dat voldoende moeten beschermen en ik denk dat je dat er dan afhaalt door er andere zalf overheen te smeren. Maar ik heb daar dus geen ervaring mee.

Wij zijn hier nu ook over op ondergoed. M is er heel trots op. Moet alleen nog wel wat bijkopen.

Sowieso hier weer een ontwikkelingssprong geloof ik "mama, mag ik met de vuilnisauto spelen?" "mama, waar is mijn bus?" :o :? En gegroeid, kan weer bij dingen wat niet de bedoeling was..... En zijn dikke peuterbuik is ook geslonken... O+
pi_141369848
Susie dat hebben wij ook een poos gehad. Na het slapen en voor het slapen ging ze naar de wc maar ze voelde het nog niet goed want ze kon gewoon zeggen ik hoef niet en 2min later lag er dan een hele grote plas.

Gisteren sprak d'r vader het antwoordapparaat in ik was in de keuken en verwachtte al dat hij het was. Komt ze naar de keuken. Mama papa is onderweg, dat moest ik van hem zeggen O+

Net ben ik met haar naar de prenatal gefietst. Ik wil een reserveknuffel voor sac maar die verkochten ze niet. Ze is dol op een difrax knuffel. Ik wist niet eed dat difrax knuffel had. Toen mocht ze nog even spelen bij de kien buiten. Op de heenweg waren we ook een speeltuin tegen gekomen dus daar wilde ze ook naar toe. Daar lag veel zand en ze houdt niet van zand in d'r schoenen dus ze wilde snel weer weg, maar ze moest wel plassen. Stond ik weer met een kind in mijn armen die aan het plassen was bij de heg in de speeltuin. Het was een flinke plas dus naar huis had ze niet gered. Ik fiets niet zo snel op de mamafiets.

Kyara wat wordt hij ineens groot en wijs ook met zijn praten.

Bar geen idee welke zalf heb je gekregen?
pi_141380459
Weet je wat ook zo handig is aan zindelijke kindjes? Lars past al zijn korte broeken van vorig jaar nog! Toen was het met luier, en nu zonder, zelfde maat. Lange broeken passen qua lengte niet meer, maar dat maakt bij korte broeken niet echt uit ;)
pi_141380667
Hier past ean de broeken maat 92 prima in de breedte maar die zijn echt te kort, zo zonder luier blijft er niets meer van over.

Wij hebben de camper voor de deur staan ivm APK. Nu wil ze telkens in de camperauto kijken. Ze benoemd heel mooi wat ze allemaal ziet en wie waar moet slapen. Vandaag zat ze er weer in en wij waren in de voortuin bezig, komt ze trots vertellen dat ze daar op de wc geplast heeft. Ja schat dat is nu net niet de bedoeling.
  zaterdag 21 juni 2014 @ 20:07:31 #261
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141380782
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 13:27 schreef _Bar_ het volgende:
Als je nu zalf van de ha hebt,moet je dan nog sudo smeren bij de andere verschoningen?
we smeren smorgens en savonds de zalf van de ha.

Toen Rayen ontstoken exceem had kregen we creme in een klein tubetje dat moesten we in een dun laagje erop smeren. Afijn dat zag je eigenlijk niet want dat smeerde je in de huid.
En daarbovenop kon gewoon de sudocreme, voor de bescherming dat de plas op poep niet op die ontstoken huid zou komen.
Dus ik denk dat je gewoon sudocreme erop kan smeren.
Beschermt lekker lijkt mij zo.
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 21 juni 2014 @ 22:47:16 #262
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141388791
M heeft bloemetje geplukt (mijn hortensia's }:| ) om vervolgens alle blaadjes eraf te trekken.....

zaterdag 21 juni 2014 @ 23:50:08 #263
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_141392248
Bar, ik zou geen sudo doen. Die creme moet goed kunnen intrekken en met een laagje al over de huid heen kan het dat wellicht niet.
Ik heb met D erg veel last gehad in Jan/Feb en kreeg toen uiteindelijk hydrocontison zalf, twee keer per dag smeren. De overige keren gebruikte ik dan indien nodig een beetje huidolie van Weleda, dat helpt wat, maar trekt snel weer weg en dan is de huid toegankelijk.

Ow en geen billendoekjes! Dat prikt, irriteert en legt een laagje over de huid, waardoor de zalf ook minder goed kan intrekken. Dus gewoon keukenrol voor het ergste en daarna met een washandje en water.

Kyara, dat bloemen plukken is zo aantrekkelijk he, hier komt ze met een snoetje naar me toe, kijk eens mama voor jou, jij bent jarig hoera! Maar het mag toch niet...
We geven haar nu de bloemen die we snoeien uit de hortensia, die zijn niet helemaal mooi meer, maar daar kan ze dan nog twee dagen mee spelen.

Over zindelijk zijn... Hier is ze er wel aan toe, soms een nacht droog en ook overdag lijkt ze goed door te hebben dat er een plasje aankomt, maar ze draagt nog steeds een luier eigenlijk.
Ik heb half Juli vakantie en ben dan 6 weken vrij, dus vanaf week 1 gaan we zonder luier en doel is eind vd vakantie dag en nacht zindelijk. Gewoon cold turkey overdag zonder luier laten lopen.
Nu kan dat ook wel, maar met mijn werk is het zo onhandig, op di en wo heb ik 4 kindjes onder mijn hoede en op donderdag 5, dan heb ik er niet voldoende rust en aandacht voor om het met haar op te pakken. Dus ik stel het bewust nog even uit, al laat ik haar wel eens een halve dag zonder luier lopen, vind ze leuk, kan ze oefenen en is het al een beetje een gewoonte straks.
  zondag 22 juni 2014 @ 00:09:35 #264
244125 laziness
pi_141393131
Dat cold turkey wil ik eigenlijk hier de komende 6 weken ook gaan doen. Maar we gaan binnen die periode ook 3 weken op vakantie dus of ik dat 's nachts ook meteen doorpak weet ik nog niet. Daar kan ik niet zo makkelijk wassen en heb geen extra beddengoed :P
  zondag 22 juni 2014 @ 00:13:26 #265
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_141393301
Ow, ik doe eerst overdag hoor en dan zie ik wel wanneer ik ook de nachten ga doen. Ze is in ieder geval ieder avond ergens tussen 22.00 en 23.00 uur wakker (dan verhuisd ze naar haar bedje bij ons op de kamer) dus dan kan ik haar laten plassen.
pi_141398809
TJ welke zalf had je gekregen?

Hier hadden we eerst hydrocortison zalf en nu ook een cortisonzalf, die sterker isen die heet emovate zalf. Die mogen we 4 dagen lang 1 keer per dag smeren en dan 3 dagen niet. De andere keren dat we smeren smeren we koelzalf. Die heeft een hoge vetgehalte en helpt tegen de jeuk.

Wat knap van alle zindelijke kindjes en degene, die dat binnenkort worden. Hier geeft L goed aan, dat hij plast of poept maar soms geeft hij het wat laataan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 22 juni 2014 @ 07:17:51 #267
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141398866
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 06:45 schreef Tinuviel het volgende:
TJ welke zalf had je gekregen?

Hier hadden we eerst hydrocortison zalf en nu ook een cortisonzalf, die sterker isen die heet emovate zalf. Die mogen we 4 dagen lang 1 keer per dag smeren en dan 3 dagen niet. De andere keren dat we smeren smeren we koelzalf. Die heeft een hoge vetgehalte en helpt tegen de jeuk.

Wat knap van alle zindelijke kindjes en degene, die dat binnenkort worden. Hier geeft L goed aan, dat hij plast of poept maar soms geeft hij het wat laataan.
Tsja weet ik niet meer :@ Heb nog gekeken of ik het tubetje had maar nee hoor.

Wij kregen ook inderdaad het advies om geen babydoekjes te gebruiken. Gewoon washandje en water :Y
Rayen 2½ jaar!
pi_141398914
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 07:17 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Tsja weet ik niet meer :@ Heb nog gekeken of ik het tubetje had maar nee hoor.

Wij kregen ook inderdaad het advies om geen babydoekjes te gebruiken. Gewoon washandje en water :Y
Hoe zag de tube en de zalf eruit, weet je dat nog? Nu ben ik nieuwsgierig omdat de mijne zoveel last ervan heeft.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 22 juni 2014 @ 08:14:06 #269
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141398973
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 07:51 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Hoe zag de tube en de zalf eruit, weet je dat nog? Nu ben ik nieuwsgierig omdat de mijne zoveel last ervan heeft.
Het was volgens mij een soort hormonenzalf. In een heel klein standaard tubetje. De zalf was wit als die eruit kwam maar tijdens het smeren verdween hij gelijk in de huid.
Het advies was ook om het heel dun te smeren, dan hielp het het best.
Maar was puur tegen ontstoken exceem. Dus hij had echt een vuurrode plek verdikt zeg maar.
Daarbovenop mocht gewoon de sudocreme.

Jammer dat ik het niet meer heb, had het een lange tijd bewaard zodat ik weet wat ik moet vragen mocht hij er weer eens last van krijgen. Maar net nu een paar dagen geleden weggegooid.
Dus ik kan je helaas niet verder helpen.

Zeg wat doen jullie op vakantie naar een warm land je peuter aan, als bovenkleding zeg maar?
Misschien wel een rare vraag. Maar ik vond romper (of hempje) en daarboven een t-shirt te warm in een land van boven de 30 graden.
Dus trek ik hem gewoon alleen een shirt aan.
Maar krijg steeds "advies" van locals dat dit toch echt raadzaam is bij peuters :?
Ik doe toch zelf ook geen hemd aan onder mijn t-shirt bij die hitte :@ :+

Als ik weet dat we bv. gaan wandelen en een zaak in gaan of diverse zaken met aircondition. Dan is steeds het verschil qua temperatuur groot dus dan doe ik het wel.
Rayen 2½ jaar!
pi_141399212
TJ zou je het misschien alsjeblieft bij jullie apotheek nog eens voor me navragen? Die kunnen het gewoon opzoeken.

Als het zo warm is, lijkt me of een romper of een hemdje genoeg. Idd iets anders mee voor in de winkels waar er airco is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 22 juni 2014 @ 09:11:39 #271
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141399234
Ik zou hem inderdaad geen romper of hend aantrekken onder zijn shirt inderdaad. Maar ik zou niet alleen kijken naar de warmte maar ook naar uv straling, verbranden en beestjes. En van die temperatuurverschillen kun je inderdaad flink ziek worden. Zou zorgen dat je altijd iets bij je hebt dat je hem aan kunt trekken als ergens de airco weer op standje diepvries staat.

Jullie gaan op familiebezoek?
  zondag 22 juni 2014 @ 09:47:47 #272
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141399537
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 09:08 schreef Tinuviel het volgende:
TJ zou je het misschien alsjeblieft bij jullie apotheek nog eens voor me navragen? Die kunnen het gewoon opzoeken.

Als het zo warm is, lijkt me of een romper of een hemdje genoeg. Idd iets anders mee voor in de winkels waar er airco is.
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 09:08 schreef Tinuviel het volgende:

Natuurlijk wil ik dat wel. Je hoort me morgen dan nog hierover :)
Maar weet je zeker "dat die van jou" ook ontstoken exceem heeft dan?
Het hielp hier in ieder geval als een tierelier :+

Ja op familiebezoek, in augustus pas hoor.
Ben heel benieuwd hoe Rayen de vakantie nu ervaart, nu hij zich van alles heel goed bewust is ;)
Ik was eerst van plan om met hem daar een kamelentocht te doen, maar na de laatste berichten van dat Mers virus, ben ik daar toch maar van afgestapt.
De kans is waarschijnlijk klein maar toch, ik wil hem aan dat risico niet blootstellen.
Rayen 2½ jaar!
  zondag 22 juni 2014 @ 09:56:45 #273
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141399670
Ik wilde zeggen, ben nog nooit naar een land geweest waar het zo warm was, maar vorig jaar Frankrijk was het ook zo'n 38 graden. Bij het huisje liep ze in een romper, maar als we boodschappen of iets gingen doen, dan ging daar wel een shirtje overheen. Waarom? Geen idee :D

Dit jaar gaan we 10 dagen naar hetzelfde plekje en dan wil ik het zindelijk worden weer proberen. Alle rust daar, kan ze in dr blote billen lopen (hutje op de hei, maar dan Frankrijk ;) ), maar de nacht sla ik dan ook over.
pi_141400044
Of in de nacht een luierbroekje over de onderbroek aan. In de hoop dat ze voelt dat ze nat wordt maar dan zit niet heel het bed onder. Onderbroekjes spoel je zo weer uit en nemen niet heel veel ruimte in. Ik neem voor mezelf altijd onderbroeken mee voor heel de vakantie + nog wat extra's en voor de kinderen dus ook.

Tj ik zal uv-Shirtjes kopen eventueel met lange mouw en van die uv pakjes om te zwemmen.

Wij zijn familie hoest,snuf en snotter. Ik mocht als laatste mezelf aanmelden. Ik heb ean voor het slapen gaan wat toplexil gegeven nadat ze zich al een week wakker hoestte en ze sliep tot 7:30. Dat is valsspelen en ik geef het ook niet dagelijks maar ze moest even goed slapen van mij. En droog gebleven ze is 1x om 05:30 gaan plassen en toen weer gaan slapen *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 22-06-2014 10:31:01 ]
  zondag 22 juni 2014 @ 10:28:52 #275
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141400138
Wat goed van ean FR *O* En ach, valsspelen, van een nacht goed slapen word je sneller beter ;)
pi_141400180
Sac had ik het niet gegeven en die sliep nog langer. Oké ze is wel wakker geweest maar toen ik eruit wilde gaan voor d'r was ze weer stil.
  zondag 22 juni 2014 @ 11:22:27 #277
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_141401120
TJ, laagjes schijnen ze wel aan te raden. Maar ik zou zelf ook eerder voor maar 1 (dun) laagje kiezen qua warmte. Zij kennen de temperatuur natuurlijk wel weer beter..

Zindelijkheid doen we nog niet aan hoor. Chris was 3,5 en dat is best doorsnee voor een jongen. Meiden zijn daar echt veel sneller in. Daan laat ook nog niks te merken.
Nachtzindelijkheid is wel heel wat anders dan dag zindelijkheid. Komt een hormoon bij kijken die ze vaak pas aan gaan maken als ze 4/5 zijn. Maar een klasgenootje van Chris, net 7, is het ook pas sinds een paar weken. En dat is ook niet raar voor de nacht.
pi_141401318
A. (nu 3 jaar en 3 weken) is al een tijdje dag en nacht zindelijk. Al weet ik niet of hij 's nachts echt wakker zou worden als hij moest plassen, maar 's ochtends gaat hij uit bed eerst langs de wc.

Hij was er wel snel mee, gaf het zelf aan toen hij ermee wilde beginnen, en ook toen hij 's nachts zonder wilde.
  zondag 22 juni 2014 @ 12:10:00 #279
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141402167
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 11:22 schreef Deepfreeze het volgende:
TJ, laagjes schijnen ze wel aan te raden. Maar ik zou zelf ook eerder voor maar 1 (dun) laagje kiezen qua warmte. Zij kennen de temperatuur natuurlijk wel weer beter..

Ja dat had ik ook ergens gehoord en hoor ik als ik daar ben, maar de logica erachter ontgaat me.
Tsja omdat ze sneller kunnen afkoelen, maar ja als het de hele dag boven de 30 is koel je ook niet af lijkt me zo. Tenzij je natuurlijk ergens komt waar airco is.
Maar daar kan je dan een katoenen vest voor meenemen of zo.

quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 10:23 schreef ferrari_rood het volgende:

Tj ik zal uv-Shirtjes kopen eventueel met lange mouw en van die uv pakjes om te zwemmen.

Wij zijn familie hoest,snuf en snotter. Ik mocht als laatste mezelf aanmelden. Ik heb ean voor het slapen gaan wat toplexil gegeven nadat ze zich al een week wakker hoestte en ze sliep tot 7:30. Dat is valsspelen en ik geef het ook niet dagelijks maar ze moest even goed slapen van mij. En droog gebleven ze is 1x om 05:30 gaan plassen en toen weer gaan slapen *O*
Ja UV shirtje heb ik al maar om daar nou een hele dag in te lopen als je eens eens niet naar het strand gaat.
Het gaat er meer om als je eens wat anders gaat doen.
Vorig jaar gingen we vaak 's ochtends en 's middags zwemmen, maar achteraf was dat toch te vermoeiend. Ben niet meer van plan om dat deze vakantie te doen.
1x per dag is genoeg

Wat is toplexil? Rayen is nu weerrrr verkouden en het hoesten begint ook weer. Mocht het straks erger worden is het misschien een idee voor ons om voor een avondje te geven anders blijft hij wakker worden.

Aan zindelijkheid doen wij nog helemaal niks, Heb al wel onderbroekjes in huis. En als ik het eens een middag probeer, plast en poept hij vrolijk verder en zou er zo in door lopen.
Dus het besef is er nog helemaal niet. Dus ik wacht het gewoon maar af en doe ook geen pogingen meer ;)
Rayen 2½ jaar!
  zondag 22 juni 2014 @ 12:18:43 #280
100412 mefke79
komt goed!
pi_141402410
Cortisol en hydrocortisol = hormoonzalf. En dat mag je maar twee keer per dag smeren omdat de huid er dunner van wordt. Wij kregen de tip om tussendoor gewoon vette zalf (cetomacrogol, kost geen drol, bij de apotheek) te smeren. En veel laten luchten, al is dat met luieruitslag natuurlijk wel lastig.

Mijn jongens krijgen boven de 20 graden geen hemd meer aan, maar gewoon een shirt. Als het aan hen ligt lopen ze ook altijd op teva's en in korte broek. Koud hebben ze het niet snel. Ook op vakantie droegen ze dus shirts. Aan UVshirts doen we niet. Ik smeer ze goed in, ze verbranden ook nooit en zijn nu van de Nederlandse zon al heel bruin. Vorig jaar zaten we ook op een camping met veel schaduw, dat is natuurlijk anders dan pal aan het strand.En ze hebben wat dat betreft een makkelijke huid, het is natuurlijk anders als je kinderen met een lichte huid hebt.
pi_141404177
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 12:10 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ja dat had ik ook ergens gehoord en hoor ik als ik daar ben, maar de logica erachter ontgaat me.
Tsja omdat ze sneller kunnen afkoelen, maar ja als het de hele dag boven de 30 is koel je ook niet af lijkt me zo. Tenzij je natuurlijk ergens komt waar airco is.
Maar daar kan je dan een katoenen vest voor meenemen of zo.

[..]

Ja UV shirtje heb ik al maar om daar nou een hele dag in te lopen als je eens eens niet naar het strand gaat.
Het gaat er meer om als je eens wat anders gaat doen.
Vorig jaar gingen we vaak 's ochtends en 's middags zwemmen, maar achteraf was dat toch te vermoeiend. Ben niet meer van plan om dat deze vakantie te doen.
1x per dag is genoeg

Wat is toplexil? Rayen is nu weerrrr verkouden en het hoesten begint ook weer. Mocht het straks erger worden is het misschien een idee voor ons om voor een avondje te geven anders blijft hij wakker worden.

Aan zindelijkheid doen wij nog helemaal niks, Heb al wel onderbroekjes in huis. En als ik het eens een middag probeer, plast en poept hij vrolijk verder en zou er zo in door lopen.
Dus het besef is er nog helemaal niet. Dus ik wacht het gewoon maar af en doe ook geen pogingen meer ;)
toplexil is hoestdrank op doktersrecept. Ik kreeg het als kind ook. Er zit iets in wat slaperig maakt. Waardoor je niet wakker wordt van je eigen gehoest. Volgens de HA werkt er qua hoestsrank betreft eigenlijk niks tegen het hoesten. Het is vooral om je keel te smeren.

Je hebt ook uv-shirtjes die eruit zien en voelen als een gewoon T-shirt.
  zondag 22 juni 2014 @ 14:31:22 #282
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_141406471
Kiran begon steeds bewuster te worden van plassen (3 jaar 2 maanden).
Ik bracht m 2 weken terug naar KDV en zei hij is een beetje bezig met zindelijk worden. Begreep de dame het als dat hij al zindelijk was en heeft meteen zijn luier uit gedaan, ging dus niet zo super die dag (vorige week waren ze dicht, ze vroeg er afgelopen vrijdag naar; ik uitgelegd dat hij thuis nog niet zonder luier was geweest dat ik dat die dag erna van plan was, dus dat ze me voor waren).
Maar dus vrijdag 1e keer overdag zonder luier, zaterdag zondag maandag ook bij ons in ons klushuis en in 4 dagen helemaal zindelijk, ook meteen met slapen. Hij krijgt nog wel luier om met slapen, maar al 2 weken niet meer in zijn luier geplast (maar slaapt nog in ledikant dus moeten een aanpassing doen als we hem zonder luier laten slapen).

Alleen de grote boodschap is nog een probleem, maar dat komt vast wel. Ik vond in een week zindelijk al geweldig.

En gister waren we bij asiel en moest ie voor het eerst buiten de deur plassen ... dus ik hem daar op de wc gezet. Ging echt zo super.

Nu ga ik maar weer even lurken met mijn te trotse moeder modus ;)
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_141413052
TJ dankjewel. Hij heeft sowieso last van eczeem, dat weet ik zeker. Mijn vermoeden is, dat het weer eens ontstoken is (dat heeft hij weleens eerder gehad).

FR wat goed van je dochter!

Wat betreft zindelijkheid was onze grote best snel. Hij was rond de 2,5 jaar zindelijk overdag en werd dat een maand later ook s'nachts. Maar goed wellicht is zijn kleine broer er iets minder snel mee, dat kan.

[ Bericht 23% gewijzigd door Tinuviel op 23-06-2014 06:30:13 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 22 juni 2014 @ 18:04:11 #284
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141414082
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 12:18 schreef mefke79 het volgende:
Cortisol en hydrocortisol = hormoonzalf. En dat mag je maar twee keer per dag smeren omdat de huid er dunner van wordt. Wij kregen de tip om tussendoor gewoon vette zalf (cetomacrogol, kost geen drol, bij de apotheek) te smeren. En veel laten luchten, al is dat met luieruitslag natuurlijk wel lastig.

hydrocortisol is wat wij hebben nu.
ik hen nog een dikke vaseline van de apotheek van vorig jaar toen Roy een tropische uitslag op zijn benen had. Is ook een vette zalf. Dat zou ik eens kunnen smeren idd.

Het knapte al iets op,maar vanmiddag had Roy een flinke doorlekkende poepluier wat er geen goed aan gedaan heeft :{

Roy draagt al weken geen hempt meer en draagt voornamelijk 3/4de broeken en loopt op keens.
Als ik die een lange broek of hempt aan zou trekken word Roy helemaal klam van de warmte.
  zondag 22 juni 2014 @ 19:44:24 #285
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141418939
Tinuviel dat lijkt er precies op. Rayen had het nog heftiger, rooier en dikker.
Maar ook dat soort "gekrakkelige" net of het droog is, wat ik op de foto zie.

quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 13:24 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

toplexil is hoestdrank op doktersrecept. Ik kreeg het als kind ook. Er zit iets in wat slaperig maakt. Waardoor je niet wakker wordt van je eigen gehoest. Volgens de HA werkt er qua hoestsrank betreft eigenlijk niks tegen het hoesten. Het is vooral om je keel te smeren.

Je hebt ook uv-shirtjes die eruit zien en voelen als een gewoon T-shirt.
Ah bedankt, altijd handig want als dat hoesten doorzet slaapt hij soms 3 nachten keislecht. Is misschien handig om dan 1 x te gebruiken.

Ah en naar uv shirtjes die er als gewoon shirt uitzien ga ik eens uitkijken.

Wat knap zeg van al die vroeg zindelijke kinderen ^O^
Rayen 2½ jaar!
pi_141425997
Hoe oud is r nu tj,
Ik heb zo'n uv shirtje bij de decathlon gekocht. Ean wilde vanmiddag niet slapen. Prima het hoeft niet meer mijn ouders kwamen want we gingen pizzaatjes maken met zo'n tafel pizza geval. Mijn schoonouders kwamen ook nog onverwachts langs. Ean ging op een gegeven moment naar binnen waar mijn vader ook min of meer zat te slapen in een stoel. Is ze op de bank gaan liggen en heeft dik een half uur liggen slapen. Toen kwam ze weer vrolijk naar buiten.
Hoezo ik ben niet moe.
pi_141426304
TJ goed om te weten. De vorige keer hadden we tegen het ontstoken eczeem dezelfde hormoonzalf als we anders ook bij het eczeem smeren, maar mochten we langer en 2 keer per dag smeren. Maar wellicht helpt jouw zalf beter. Ik moet alleen morgen het recept laten faxen. Even kijken tot hoe laat dat kan.

Fr handig dat je kind neemt wat ze nodig heeft.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 22 juni 2014 @ 21:57:09 #288
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_141426869
Tinu, volgens mij ius dat gewoon constitutioneel eczeem. Heeft Nathan ook. Wij smeren doorgaans met vaseline cetomacrogol en bij en opvlamming hormoonzalf. Ligt op zijn kamer maar wil morgen wel even voor je kijken.

J-net, als ik jou was zou ik toch de luier uit doen. Nathan was vorig jaar 3 nachten droog, ik heel trots tegen de buurvrouw vertellen dat hij dat dus kon, bleek dat haar zoon het eerst ook kon maar doorhad dat hij en luier om had en het toen weer liet lopen. Dus hier bleef de luier subiet in de kast. In ruim een jaar tijd misschien 10x een nat bed.

Tj, min kinderen dragen bij warmte alleen en t- shirt. Wat betreft de locals, zij zijn die temperaturen gewend terwijl R het Nederlandse weer gewend is. Oververhitting is ook zoiets... En min kinderen dragen in het water een uv- shirt. Ze hebben een lichte huid. Bij de HEMA gisteren een leuke gekocht voor Lauren O+ Nathan heeft er nog 1.
Nathan krijgt gewoon pcm bij veel hoesten. Dit haalt vaak net genoeg hoestprikkel weg om in te kunnen slapen.
  zondag 22 juni 2014 @ 22:13:03 #289
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141427993
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 21:45 schreef ferrari_rood het volgende:
Hoe oud is r nu tj,
Ik heb zo'n uv shirtje bij de decathlon gekocht. Ean wilde vanmiddag niet slapen. Prima het hoeft niet meer mijn ouders kwamen want we gingen pizzaatjes maken met zo'n tafel pizza geval. Mijn schoonouders kwamen ook nog onverwachts langs. Ean ging op een gegeven moment naar binnen waar mijn vader ook min of meer zat te slapen in een stoel. Is ze op de bank gaan liggen en heeft dik een half uur liggen slapen. Toen kwam ze weer vrolijk naar buiten.
Hoezo ik ben niet moe.
2 en een half of om precies te zijn 2 jaar en 8 maanden.

Wat wijs toch dat ze gewoon zelf haar slaap toch pakt :Y

quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 21:57 schreef pessie het volgende:

Tj, min kinderen dragen bij warmte alleen en t- shirt. Wat betreft de locals, zij zijn die temperaturen gewend terwijl R het Nederlandse weer gewend is. Oververhitting is ook zoiets... En min kinderen dragen in het water een uv- shirt. Ze hebben een lichte huid. Bij de HEMA gisteren een leuke gekocht voor Lauren O+ Nathan heeft er nog 1.
Nathan krijgt gewoon pcm bij veel hoesten. Dit haalt vaak net genoeg hoestprikkel weg om in te kunnen slapen.
Ja daar zeg je ook wat, die zijn het natuurlijk ook gewend |:( :+

Ah goed dat je het zegt van die paracetamol, helemaal geen moment aan gedacht eigenlijk. Ik vond het toen zo zielig, 3 nachten achter elkaar verschille3nde keren wakker van het hoesten.
Hij was helemaal versleten, en dat bevordert het herstel nou ook niet echt
Rayen 2½ jaar!
pi_141428467
J- net wij zijn bij onze grote idd ook met de luier s'nachts gestopt toen die nachten achter elkaar droog was. Dan is de luier eigenlijk niet meer nodig. En natuurlijk gebeurden er af en toe ongelukjes en mochten we toch het bed verschonen, maar dat hoort er ook bij. We deden aan het begin ook iets onder het laken wat het vocht zou opvangen voor het geval dat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_141429727
Tj dan heeft hij nog tijd genoeg om zindelijk te worden.
pi_141430036
Zoë word nu wat lui met het zindelijk worden. Ze weet dondersgoed wanneer ze moet want dan vraagt ze voor de zekerheid: heb ik een luier om? Dan weten wij al genoeg en rennen we met haar naar de wc.

15 juli gaan we bij een basisschool kijken en dat vind ze zo spannend/leuk. Dus nu roepen we dat ze alleen naar school kan als ze op de wiesee (wc) plast. Dat helpt een hoop.
pi_141468542
Tally hier is het niet de vraag of hij een luier om heeft maar de boodschap dat hij gaat poepen. Hij wil dan alleen niet altijd op het potje en zou ook te laat zijn tegen die tijd.

Hier heet het cw.

[ Bericht 7% gewijzigd door Tinuviel op 23-06-2014 22:10:50 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_141470267
Sofie vraagt het ook steeds. Ze voelt ontlasting ook echt nog niet aankomen. Ze heeft nu echt weer last van dr darmen, obstipatie en overloop diarree. Zo zielig.
*poef* nu is het weg
  maandag 23 juni 2014 @ 23:45:16 #295
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_141474713
Mijn kind wilde niet met een luier slapen :o Zolang bezig geweest om haar die stap naar zindelijkheid te laten nemen, en nu wil ze gelijk alles luierloos 8)7
Ben wel hartstikke trots hoor O+
  dinsdag 24 juni 2014 @ 07:58:12 #296
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_141479153
Ventje is over een maand 3 en plas al zeker een jaar in het potje. Hij ziet het als iets grappigs, wat af en toen kan en af en toe ook niet. Af en toe doe ik een hele dag de luier uit. Dat gaat soms goed en soms plast hij zijn ondebroek en broek nat. Waarom hij dat doet snap ik niet, want hij voelt het heel goed aankomen. Misschien te druk met wat anders bezig. Soms ook expres, dan zegt ie doodleuk, ik ga plassen en dat kijkt-ie zo naar zijn nat wordende voetjes...poepen gaat minder maar heeft hij wel een paar keer gedana, gister nog twee keer. Maar zindelijk kan ik hem nog niet noemen, vermoedelijk heeft hij binnen kort opeens genoeg van luiers en dan is hij er klaar voor. Hoe doen jullie dat trouwens onderweg? Zonde pot of wc voorhande? Was laatst luierloos (lopend) naar de Jumbo en ik kneep 'm wel.
pi_141479247
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 07:58 schreef Aventura het volgende:
Hoe doen jullie dat trouwens onderweg? Zonde pot of wc voorhande? Was laatst luierloos (lopend) naar de Jumbo en ik kneep 'm wel.
Putje plassen en als dat niet kan heb ik een sapfles met brede opening in mijn tas, beetje beschut gaan staan, piemel erin en plassen maar....voordeel van een jongen hebben.....alleen voor "ik moet poepen" heb ik nog geen oplossing....
Je kunt een kind, wat aan het zindelijk worden is, echt niet te lang laten wachten is mijn mening, in het zindelijk worden topic zijn er wel ook ander geluiden.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 08:15:13 #298
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_141479299
Kan een peuter ook beboet worden voor wildplassen, vroeg ik me toen ook af :)
  dinsdag 24 juni 2014 @ 08:18:22 #299
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_141479321
Naar de supermarkt ga ik niet of zelden, wel heel soms met haar naar de stad. Wel moeten we soms lang met de auto weg, dan ga ik haar gewoon dr eerste tijd de keuze geven dat ze een luierbroekje aan mag. En ik zet een potje achterin de auto, dan kan ze in ieder geval altijd plassen/poepen onderweg.
pi_141479485
In de begin periode altijd laten plassen voor ik weg ging. Eigenlijk nooit geweest dat hij moest en er geen wc in de buurt was.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 08:45:54 #301
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141479657
Ik vraag het me wel eens af hoelang het hier nog gaat duren voordat we er echt mee aan de slag kunnen gaan, het zindelijk worden.
Wel heeft Roy echt intresse in de wc, en ik zet hem er dan ook gewoon zonder luier op en dan zie ik het wel.
Wat ons wel opvalt is dat het Roy dus werkelijk niks uitmaakt ofdat hij lang of kort met een vieze luier rond loopt. Hij geeft niks aan van ik heb iets in mijn luier zitten ofzo, en hij gaat er ook niet eerder van huilen oid.

Verder lijkt het zalfje behoorlijk goed te werken, ik zie voor het eerst geen vuurrode billen en de meeste plekken zijn ook weggetrokken :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')