Het zeggen was al lang geen probleem meer, maar sinds een paar weken is alles per definitie nee. Omdat het kanquote:Op donderdag 12 juni 2014 22:11 schreef Susie het volgende:
Phaidra en peuter! Gefeliciteerd dat hij nee kan zeggen
![]()
Op weg rennen na (kruipen wel) doet mijn dreumes dat alquote:Op donderdag 12 juni 2014 22:23 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het zeggen was al lang geen probleem meer, maar sinds een paar weken is alles per definitie nee. Omdat het kan. En dan wegrennen en met een ondeugend hoofd PAKKEN erachteraan roepen
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom denk je dat ie niet goed is?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:59 schreef PureEvil het volgende:
Gefeliciteerd Juud!
vandaag zijn we op de psz wezen kijken, heb dr gelijk ingeschreven...Maar nu twijfel ik toch wel ofdat ik het zo'n goede psz vind :/ zo stom weer....(dr zijn geen andere psz in het dorp, wel in de dorpe daarbuiten, maar die hebben dezelfde organisatie....)
Of ik doe dr hier op de kindergarten...(als er plek is na de zomervakantie)
Ja t zag er gewoon niet gezellig uit, en klein. Wel schoon. Misschien ligt t wel gewoon aan mij....Da's 't lastige als je vergelijkingsmateriaal hebtquote:
hou op schei uitquote:Op maandag 16 juni 2014 20:07 schreef Aventura het volgende:
Is jullie peuter ook zo aan het puberen? Die van ons zit regelmatig tegen het onhandelbare aan. Aankleden, uitkleden, eten, alles gaat even moeilijk. Er is maar 1 stand en dat is de tegenstand. Hij is zo koppig dat hij soms gewoon niet eet, enkel en alleen om een reactie uit te lokken. Boos worden of (dreigen met) straf werkt niet. Vindt-ie alleen maar mooi. Tegelijk is het ook dikke lol met hem hoor en het gaat verder ook goed, motorisch, praten en gaat steeds vaker op het potje...alleen ik word soms zo moe van die tegenstand bij vrijwel alles. Na een dagje thuis met hem ben ik gevloerd.
+1 hoor! Je bent zeker niet de enige!quote:Op maandag 16 juni 2014 20:07 schreef Aventura het volgende:
Is jullie peuter ook zo aan het puberen? Die van ons zit regelmatig tegen het onhandelbare aan. Aankleden, uitkleden, eten, alles gaat even moeilijk. Er is maar 1 stand en dat is de tegenstand. Hij is zo koppig dat hij soms gewoon niet eet, enkel en alleen om een reactie uit te lokken. Boos worden of (dreigen met) straf werkt niet. Vindt-ie alleen maar mooi. Tegelijk is het ook dikke lol met hem hoor en het gaat verder ook goed, motorisch, praten en gaat steeds vaker op het potje...alleen ik word soms zo moe van die tegenstand bij vrijwel alles. Na een dagje thuis met hem ben ik gevloerd.
Ja +1 dus......Al een maand of 4/5quote:Op maandag 16 juni 2014 20:07 schreef Aventura het volgende:
Nee want als ik me haar achterin zit, of mn zoons dan gaat ze ook klieren/janken/krijsen etc.quote:Op maandag 16 juni 2014 17:27 schreef Kyara het volgende:
Leuke foto van Christel. Als er genoeg afleiding is blijft ze dus wel van de sluiting af?
Dat veilig voelen herken ik ook wel hoor. Want bij het kdv is hij de liefheid zelve, luistert goed en moppert zelden.. Laatst een keer had hij daar wel moppers toen ik z'n schoenen aan wilden doen om naar huis te gaan, hij wilde echt niet en liet dat ook weten (en op zich ook nog wel wat rustiger dan dat hij thuis zou doen) en de leidsters keken elkaar echt aan van 'Jelle?? Mopper jij ooit?'quote:Op maandag 16 juni 2014 22:04 schreef Aventura het volgende:
Hahaha die verhalen. Ik moet er eigenlijk ook enorm om lachen! Ik weet natuurlijk wel dat het erbij hoort en heb me ook wel ingelezen. Ik hou maar in gedachte dat hij weet dat onze liefde voor hem onvoorwaardelijk is en dat hij zich veilig voelt, en dat hij dus daardoor ook zo ver durft te gaan
Lotte is met 2j9m gewisseld. Dat was wel vrij lastig. Ik was op dat moment nog met verlof van Noah, dus ze kon heel langzaam wennen. We hebben er een maand voor uit getrokken (en ze gaan hier in Dld dagelijks. Het was wel een periode met veel vrije dagen erin). Ze heeft de leidsters heel erg lang op afstand gehouden.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:26 schreef Mineola het volgende:
Ik hoor hier voorlopig nog niet, maar ik heb wel een peutervraag: heeft iemand ervaring met de overstap naar een ander kdv op peuterleeftijd? Hoe ging dat?
Mijn jochie van 20 maanden is vooralsnog niet het type dat het kdv geweldig vindt, uitgebreid lacht naar leidsters en gelijk wegrent om te gaan spelen als ik hem afzet (integendeel), dus ik ben een beetje bang voor overstappen, zeker icm een nieuw huis tegelijkertijd. Maar als we verhuizen hebben we geen keus, helaas.
Alleen plassen en alleen overdag.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:52 schreef ferrari_rood het volgende:
Eva is toch al een poos zindelijk danic?
heel herkenbaar, het verandert wel een beetje wat het is, het nieuwste is zeuren, dus niet een of twee keer iets vragen, maar door blijven zeuren, of als de ene ouder "nee" zegt, gewoon bij de ander proberen het toch voor elkaar te krijgen...luisteren is ook moeilijk....dus gewoon door blijven trappen met de driewieler of fiets, ook al zeg ik stop (en met de fiets is hij opeens zo veel sneller dan met de driewieler, je kunt er niet meer gewoon naast lopen), in de winkel is hij ook meestal binnen 2 minuten weg en gaat rondjes rennen of zich verstoppen (inmiddels hebben wij afgesproken dat hij altijd binnen bij de deur blijft wachten als wij elkaar kwijt zijn), of ik smeer hem een bolletje helemaal naar wens, hij eet twee hapjes en 10 minuten later wil hij weer iets anders, want het zachte (!) bolletje is "hard"quote:Op maandag 16 juni 2014 20:07 schreef Aventura het volgende:
Is jullie peuter ook zo aan het puberen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en een gordijntjesautoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 18 juni 2014 16:39 schreef danic het volgende:
Ik zit het nu terug te lezen moet echt keihard lachen. Wat een comedie zeg
Hahaha ik zie het zo voor mequote:Op woensdag 18 juni 2014 16:37 schreef danic het volgende:
Wij gingen vandaag ff een frisse neus halen ondanks budweer. Dus naar de kinderboerderij. Zakje worteltjes mee.
Komen we daar, staan er 10 meter verder ofzo 2 oude ezels. Oké check.
We lopen naar wat geitjes en ik wil die zak worteltjes opentrekken. Eva staat met haar rug naar me toe voor me.
Terwijl ze zich omdraait kijk ik ook naar rechts. Staat ineens doe ezel naast me!! Ik schrok me de tandjes!!
En Eva nog meer want die stond oog in oog met die ezel.
Kind helemaal in paniek, stuitert naar me toe en klimt bijna in me, ezel blijft tegen me aangeleund staan, ondertussen duikt de shetlandpony op het hek om te kijken wat er te eten valt en die geiten? Die sprongen tegen me op![]()
Echt hè?!?! Ik die beesten van me 'afgeslagen' en weggelopen. Ff rustig bij de varkens kijken.
Kindjes een koekje, ff tot rust komen. Staat er ineens een pauw naast eva die wel trek had in haar koekje![]()
Kind weer over de rooie.
En zo hebben we nog een aanvaring gehad met het hondje, een Vlaamse reus en geiten die ineens het binnenverblijf inliepen terwijl wij op adem stonden te komen.
Allemaal losse momenten, en bij alle momenten eva in paniek.
Denk dat het trauma er nu wel goed inzit
dus jij at kalkoen die avond?quote:Op woensdag 18 juni 2014 19:03 schreef Kyara het volgende:
M wilde laatst een kalkoen knuffelen () en dreef hem vervolgens in een hoek. Vond de kalkoen niet leuk
gelukkig was ik sneller dan de kalkoen
sofie mag alleen cola als er iemand jarig is. En dan zo af en toe eens extra. Ze vindt het niet eens super lekker, maar is intens blij als ze het mag.quote:Op woensdag 18 juni 2014 20:07 schreef As1981 het volgende:
Oh naar bar, hopelijk hebben ze iets voor hem.
gefeliciteerd lazi, geen tips.
gezellig KJ. Yaro drinkt nog steeds geen prik (als je zegt dat hij het niet lust probeert hij het niet)
Itt kyan die vind prik dus wel lekker. Gelukkig drinken wij het zelden overdag.
Arme Royquote:Op woensdag 18 juni 2014 19:59 schreef _Bar_ het volgende:
Ik ga morgen de ha bellen. Roy gilde het weer uit en weer heftige luier uitslag. Helemaal weg was het niet maar ineens weer helemaal terug.
zelfs douchen wilde niet lukken zodra er water over Roy zijn billen ging krijste hij het uit![]()
ik wil nu echt even een beter middeltje.
Ik zou proberen om een gastouder te vinden waar ie straks na schooltijd ook naartoe kan ipv naar de BSO, dus dat ie nu 1-2 dagen ofzo gaat en dat je hem straks niet naar de BSO doet, maar naar haar. Maar dat is mijn persoonlijke mening.quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:08 schreef laziness het volgende:
Het lijkt wel een klucht DanicHopelijk is het trauma bij Eva niet al te groot.
Ik heb een nieuwe baan gevondenIk ga wel meer werken dan voorheen en om dat meer werken te laten lonen wil ik een mix van kdv en gastouder maken qua opvang.
Kdv zit hij al maar een gastouder is nieuw. Er lijken me niet zo heel veel zaken anders waar ik op moet letten bij een kennismaking maar is misschien hebben jullie toch nog tips? Juud die zelf gastouder is bijvoorbeeld...?
Roy heeft de laatste paar weken dunnere ontlasting en die van vanavond was weer heel dun. Ik denk zelf ook aan de combinatie warmte en ontlasting.quote:Op woensdag 18 juni 2014 20:57 schreef The_Tankgirl het volgende:
_Bar_ Kan het geen schimmel zijn? Het klinkt heel erg als wat Larissa vorig jaar had in de zomer (komt vaak voor met warm weer i.c.m. luiers).
Wel heel zielig![]()
last van autocorrectie ???quote:Op donderdag 19 juni 2014 00:04 schreef danic het volgende:
Ikea me na onze vakantie eens verdiepen in school.
Het liefst in juni al vanwege de formatie.quote:Op donderdag 19 juni 2014 00:04 schreef danic het volgende:
Lazi gefeliciteerd met je baan
Oh jongens ik heb vanavond al een paar keer terug zitten denken aan vanmiddag en moet iedere keer weer zo lachen.
ik zat net Rosalie een fles te geven en ondertussen lekker schaapachtig () te grinniken.
En sorry TJ, maar ik moest net hardop om je ganzenverhaal lachen. Wat zijn die beesten erg hè![]()
Hier ook al een paar keer zo'n actie gehad als je lief en onschuldig eendjes wilt voeren.
Maar ik zag je echt al rennen met kind en buggy onder je arm *grinnik*
Hier geen frisdrank voor de kinderen. Eva wilde tot voor kort alleen vruchtensap en daar baalde ik al een beetje van. Maar iets anders wilde ze echt niet.
Nu is ze ineens helemaal fan van diksap.
Prima schat, lekker diksap drinkenscheelt weer een hoop fruitsuikers.
En vooruit dan maar f_r, jullie mogen ook een keertje snel zijn. Maar niet te vaak hè![]()
Ikea me na onze vakantie eens verdiepen in school. Gevoelsmatig hebben wij onze keuze al gemaakt. Nu nog eens langs gaan om te kijken of dat gevoel blijft plakken.
Ik heb begrepen dat de scholen het fijn vinden om inschrijvingen voor oktober binnen te hebben. Dus daar gaan we maar eens ons best voor doen.
Hier in april al voor alle drie de basisscholen.. Moet ik zeggen dat we daar wel in verzaakt hebben, maar Jelle zal komend schooljaar ook nog niet naar school gaan aangezien hij pas in of net na de zomervakantie jarig is (volgend jaar).quote:Op donderdag 19 juni 2014 06:51 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Het liefst in juni al vanwege de formatie.
Ik zit me af te vragen, mini heeft inmiddels 2x in het ziekenhuis gelegen met luchtweginfecties (1x ordinaire griep met bovenste luchtweginfectie, 1x RS-virus dat uitmondde in longontsteking). Ik heb gevraagd of er voor hem een grotere kans is op herhaling, maar de arts schoof het vooralsnog op ongelukkig toeval. Wanneer verandert dat? Bij verkoudheid hoest hij ook al gauw een week of 3. Maar ja, jonge kinderen zijn nu eenmaal vaak verkouden/ziek, dus ik weet niet zo goed waar de grens van het normale ligt.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:34 schreef mefke79 het volgende:
Lazi aanvullend op Juud: het is wel handig als de gastouder ook de bso wil doen en hem dan ook van school wil ophalen. De prijzen voor die uren liggen meestal wel hoger (want kind telt wel mee in het geheel van max zes kinderen, maar heeft een beperkt aantal uren), dus daar moet je dan ook wel even op letten.
TT, is die puffer een luchtwegverwijder of echt een beschermer? Als ze inderdaad met 2x per dag beschermer nog ontstekingen kweekt en de arts is er van overtuigd dat die amandelen gaan helpen, dan zou ik het wel weten. Wij redden het prima met alleen beschermende puf in de winter. Het blijft dan bij hoesten en proesten en benauwd zijn, maar we voorkomen de echte longontstekingen.
Balen Bar! De combi met dunne ontlasting helemaal. Misschien eens wat opvangen en laten controleren op parasieten ofzo?
De oudste ging echt piepen, dus dat was duidelijk. Hij zat met drie maanden al aan de luchtweg verwijdende medicijnen. Toen dat het jaar erna steeds erger werd en we het de puf een keertje of tien per dag nodig hadden is hij doorgestuurd naar de kinderarts. Hij valt nu officieel in het astmaprotocol (diagnose astma mogen ze nu nog niet stellen, maar dat protocol heet nou eenmaal zo) en krijgt dus een griepprik, medicijnen die zijn longen beschermen (dat zijn een soort hormonen, cortisol) en hij krijgt nog steeds zijn puf. Ook hebben we afspraken met de huisarts over sneller melden en controleren bij benauwdheid en verkoudheid. Het goede nieuws: hij is nu 4,5 en afgelopen winter ging perfect. Geen ab nodig gehad en we zijn al vroeg met de medicijnen gestopt voor de zomer. Ik denk dat we komende winter wel uit het protocol mogen. Hij lijkt er echt overheen te groeien.quote:Op donderdag 19 juni 2014 08:55 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik zit me af te vragen, mini heeft inmiddels 2x in het ziekenhuis gelegen met luchtweginfecties (1x ordinaire griep met bovenste luchtweginfectie, 1x RS-virus dat uitmondde in longontsteking). Ik heb gevraagd of er voor hem een grotere kans is op herhaling, maar de arts schoof het vooralsnog op ongelukkig toeval. Wanneer verandert dat? Bij verkoudheid hoest hij ook al gauw een week of 3. Maar ja, jonge kinderen zijn nu eenmaal vaak verkouden/ziek, dus ik weet niet zo goed waar de grens van het normale ligt.
Mijn buurvrouw is leerkracht op de school en die gaf aan dat zij oktober aanhouden. Dus dat volg ik dan maar. Zal wel per regio verschillen denk ik.quote:Op donderdag 19 juni 2014 06:51 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Het liefst in juni al vanwege de formatie.
Dat dachten wij ook bij Daan, omdat Chris het ook niet lekker vond. Maar Daan dronk zo nog een tweede en derde slok.. Die is wel in voor gekke smaken..quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:34 schreef Juud79 het volgende:
Cola heeft ze een keer om staan dreinen, toen gaf ik haar een slok en nu weet ze het verschil tussen grote mensen drinken en kinder drinken.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |