abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141400180
Sac had ik het niet gegeven en die sliep nog langer. Oké ze is wel wakker geweest maar toen ik eruit wilde gaan voor d'r was ze weer stil.
  zondag 22 juni 2014 @ 11:22:27 #277
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_141401120
TJ, laagjes schijnen ze wel aan te raden. Maar ik zou zelf ook eerder voor maar 1 (dun) laagje kiezen qua warmte. Zij kennen de temperatuur natuurlijk wel weer beter..

Zindelijkheid doen we nog niet aan hoor. Chris was 3,5 en dat is best doorsnee voor een jongen. Meiden zijn daar echt veel sneller in. Daan laat ook nog niks te merken.
Nachtzindelijkheid is wel heel wat anders dan dag zindelijkheid. Komt een hormoon bij kijken die ze vaak pas aan gaan maken als ze 4/5 zijn. Maar een klasgenootje van Chris, net 7, is het ook pas sinds een paar weken. En dat is ook niet raar voor de nacht.
pi_141401318
A. (nu 3 jaar en 3 weken) is al een tijdje dag en nacht zindelijk. Al weet ik niet of hij 's nachts echt wakker zou worden als hij moest plassen, maar 's ochtends gaat hij uit bed eerst langs de wc.

Hij was er wel snel mee, gaf het zelf aan toen hij ermee wilde beginnen, en ook toen hij 's nachts zonder wilde.
  zondag 22 juni 2014 @ 12:10:00 #279
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141402167
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 11:22 schreef Deepfreeze het volgende:
TJ, laagjes schijnen ze wel aan te raden. Maar ik zou zelf ook eerder voor maar 1 (dun) laagje kiezen qua warmte. Zij kennen de temperatuur natuurlijk wel weer beter..

Ja dat had ik ook ergens gehoord en hoor ik als ik daar ben, maar de logica erachter ontgaat me.
Tsja omdat ze sneller kunnen afkoelen, maar ja als het de hele dag boven de 30 is koel je ook niet af lijkt me zo. Tenzij je natuurlijk ergens komt waar airco is.
Maar daar kan je dan een katoenen vest voor meenemen of zo.

quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 10:23 schreef ferrari_rood het volgende:

Tj ik zal uv-Shirtjes kopen eventueel met lange mouw en van die uv pakjes om te zwemmen.

Wij zijn familie hoest,snuf en snotter. Ik mocht als laatste mezelf aanmelden. Ik heb ean voor het slapen gaan wat toplexil gegeven nadat ze zich al een week wakker hoestte en ze sliep tot 7:30. Dat is valsspelen en ik geef het ook niet dagelijks maar ze moest even goed slapen van mij. En droog gebleven ze is 1x om 05:30 gaan plassen en toen weer gaan slapen *O*
Ja UV shirtje heb ik al maar om daar nou een hele dag in te lopen als je eens eens niet naar het strand gaat.
Het gaat er meer om als je eens wat anders gaat doen.
Vorig jaar gingen we vaak 's ochtends en 's middags zwemmen, maar achteraf was dat toch te vermoeiend. Ben niet meer van plan om dat deze vakantie te doen.
1x per dag is genoeg

Wat is toplexil? Rayen is nu weerrrr verkouden en het hoesten begint ook weer. Mocht het straks erger worden is het misschien een idee voor ons om voor een avondje te geven anders blijft hij wakker worden.

Aan zindelijkheid doen wij nog helemaal niks, Heb al wel onderbroekjes in huis. En als ik het eens een middag probeer, plast en poept hij vrolijk verder en zou er zo in door lopen.
Dus het besef is er nog helemaal niet. Dus ik wacht het gewoon maar af en doe ook geen pogingen meer ;)
Rayen 2½ jaar!
  zondag 22 juni 2014 @ 12:18:43 #280
100412 mefke79
komt goed!
pi_141402410
Cortisol en hydrocortisol = hormoonzalf. En dat mag je maar twee keer per dag smeren omdat de huid er dunner van wordt. Wij kregen de tip om tussendoor gewoon vette zalf (cetomacrogol, kost geen drol, bij de apotheek) te smeren. En veel laten luchten, al is dat met luieruitslag natuurlijk wel lastig.

Mijn jongens krijgen boven de 20 graden geen hemd meer aan, maar gewoon een shirt. Als het aan hen ligt lopen ze ook altijd op teva's en in korte broek. Koud hebben ze het niet snel. Ook op vakantie droegen ze dus shirts. Aan UVshirts doen we niet. Ik smeer ze goed in, ze verbranden ook nooit en zijn nu van de Nederlandse zon al heel bruin. Vorig jaar zaten we ook op een camping met veel schaduw, dat is natuurlijk anders dan pal aan het strand.En ze hebben wat dat betreft een makkelijke huid, het is natuurlijk anders als je kinderen met een lichte huid hebt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_141404177
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 12:10 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ja dat had ik ook ergens gehoord en hoor ik als ik daar ben, maar de logica erachter ontgaat me.
Tsja omdat ze sneller kunnen afkoelen, maar ja als het de hele dag boven de 30 is koel je ook niet af lijkt me zo. Tenzij je natuurlijk ergens komt waar airco is.
Maar daar kan je dan een katoenen vest voor meenemen of zo.

[..]

Ja UV shirtje heb ik al maar om daar nou een hele dag in te lopen als je eens eens niet naar het strand gaat.
Het gaat er meer om als je eens wat anders gaat doen.
Vorig jaar gingen we vaak 's ochtends en 's middags zwemmen, maar achteraf was dat toch te vermoeiend. Ben niet meer van plan om dat deze vakantie te doen.
1x per dag is genoeg

Wat is toplexil? Rayen is nu weerrrr verkouden en het hoesten begint ook weer. Mocht het straks erger worden is het misschien een idee voor ons om voor een avondje te geven anders blijft hij wakker worden.

Aan zindelijkheid doen wij nog helemaal niks, Heb al wel onderbroekjes in huis. En als ik het eens een middag probeer, plast en poept hij vrolijk verder en zou er zo in door lopen.
Dus het besef is er nog helemaal niet. Dus ik wacht het gewoon maar af en doe ook geen pogingen meer ;)
toplexil is hoestdrank op doktersrecept. Ik kreeg het als kind ook. Er zit iets in wat slaperig maakt. Waardoor je niet wakker wordt van je eigen gehoest. Volgens de HA werkt er qua hoestsrank betreft eigenlijk niks tegen het hoesten. Het is vooral om je keel te smeren.

Je hebt ook uv-shirtjes die eruit zien en voelen als een gewoon T-shirt.
  zondag 22 juni 2014 @ 14:31:22 #282
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_141406471
Kiran begon steeds bewuster te worden van plassen (3 jaar 2 maanden).
Ik bracht m 2 weken terug naar KDV en zei hij is een beetje bezig met zindelijk worden. Begreep de dame het als dat hij al zindelijk was en heeft meteen zijn luier uit gedaan, ging dus niet zo super die dag (vorige week waren ze dicht, ze vroeg er afgelopen vrijdag naar; ik uitgelegd dat hij thuis nog niet zonder luier was geweest dat ik dat die dag erna van plan was, dus dat ze me voor waren).
Maar dus vrijdag 1e keer overdag zonder luier, zaterdag zondag maandag ook bij ons in ons klushuis en in 4 dagen helemaal zindelijk, ook meteen met slapen. Hij krijgt nog wel luier om met slapen, maar al 2 weken niet meer in zijn luier geplast (maar slaapt nog in ledikant dus moeten een aanpassing doen als we hem zonder luier laten slapen).

Alleen de grote boodschap is nog een probleem, maar dat komt vast wel. Ik vond in een week zindelijk al geweldig.

En gister waren we bij asiel en moest ie voor het eerst buiten de deur plassen ... dus ik hem daar op de wc gezet. Ging echt zo super.

Nu ga ik maar weer even lurken met mijn te trotse moeder modus ;)
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_141413052
TJ dankjewel. Hij heeft sowieso last van eczeem, dat weet ik zeker. Mijn vermoeden is, dat het weer eens ontstoken is (dat heeft hij weleens eerder gehad).

FR wat goed van je dochter!

Wat betreft zindelijkheid was onze grote best snel. Hij was rond de 2,5 jaar zindelijk overdag en werd dat een maand later ook s'nachts. Maar goed wellicht is zijn kleine broer er iets minder snel mee, dat kan.

[ Bericht 23% gewijzigd door Tinuviel op 23-06-2014 06:30:13 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 22 juni 2014 @ 18:04:11 #284
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141414082
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 12:18 schreef mefke79 het volgende:
Cortisol en hydrocortisol = hormoonzalf. En dat mag je maar twee keer per dag smeren omdat de huid er dunner van wordt. Wij kregen de tip om tussendoor gewoon vette zalf (cetomacrogol, kost geen drol, bij de apotheek) te smeren. En veel laten luchten, al is dat met luieruitslag natuurlijk wel lastig.

hydrocortisol is wat wij hebben nu.
ik hen nog een dikke vaseline van de apotheek van vorig jaar toen Roy een tropische uitslag op zijn benen had. Is ook een vette zalf. Dat zou ik eens kunnen smeren idd.

Het knapte al iets op,maar vanmiddag had Roy een flinke doorlekkende poepluier wat er geen goed aan gedaan heeft :{

Roy draagt al weken geen hempt meer en draagt voornamelijk 3/4de broeken en loopt op keens.
Als ik die een lange broek of hempt aan zou trekken word Roy helemaal klam van de warmte.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zondag 22 juni 2014 @ 19:44:24 #285
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141418939
Tinuviel dat lijkt er precies op. Rayen had het nog heftiger, rooier en dikker.
Maar ook dat soort "gekrakkelige" net of het droog is, wat ik op de foto zie.

quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 13:24 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

toplexil is hoestdrank op doktersrecept. Ik kreeg het als kind ook. Er zit iets in wat slaperig maakt. Waardoor je niet wakker wordt van je eigen gehoest. Volgens de HA werkt er qua hoestsrank betreft eigenlijk niks tegen het hoesten. Het is vooral om je keel te smeren.

Je hebt ook uv-shirtjes die eruit zien en voelen als een gewoon T-shirt.
Ah bedankt, altijd handig want als dat hoesten doorzet slaapt hij soms 3 nachten keislecht. Is misschien handig om dan 1 x te gebruiken.

Ah en naar uv shirtjes die er als gewoon shirt uitzien ga ik eens uitkijken.

Wat knap zeg van al die vroeg zindelijke kinderen ^O^
Rayen 2½ jaar!
pi_141425997
Hoe oud is r nu tj,
Ik heb zo'n uv shirtje bij de decathlon gekocht. Ean wilde vanmiddag niet slapen. Prima het hoeft niet meer mijn ouders kwamen want we gingen pizzaatjes maken met zo'n tafel pizza geval. Mijn schoonouders kwamen ook nog onverwachts langs. Ean ging op een gegeven moment naar binnen waar mijn vader ook min of meer zat te slapen in een stoel. Is ze op de bank gaan liggen en heeft dik een half uur liggen slapen. Toen kwam ze weer vrolijk naar buiten.
Hoezo ik ben niet moe.
pi_141426304
TJ goed om te weten. De vorige keer hadden we tegen het ontstoken eczeem dezelfde hormoonzalf als we anders ook bij het eczeem smeren, maar mochten we langer en 2 keer per dag smeren. Maar wellicht helpt jouw zalf beter. Ik moet alleen morgen het recept laten faxen. Even kijken tot hoe laat dat kan.

Fr handig dat je kind neemt wat ze nodig heeft.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 22 juni 2014 @ 21:57:09 #288
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_141426869
Tinu, volgens mij ius dat gewoon constitutioneel eczeem. Heeft Nathan ook. Wij smeren doorgaans met vaseline cetomacrogol en bij en opvlamming hormoonzalf. Ligt op zijn kamer maar wil morgen wel even voor je kijken.

J-net, als ik jou was zou ik toch de luier uit doen. Nathan was vorig jaar 3 nachten droog, ik heel trots tegen de buurvrouw vertellen dat hij dat dus kon, bleek dat haar zoon het eerst ook kon maar doorhad dat hij en luier om had en het toen weer liet lopen. Dus hier bleef de luier subiet in de kast. In ruim een jaar tijd misschien 10x een nat bed.

Tj, min kinderen dragen bij warmte alleen en t- shirt. Wat betreft de locals, zij zijn die temperaturen gewend terwijl R het Nederlandse weer gewend is. Oververhitting is ook zoiets... En min kinderen dragen in het water een uv- shirt. Ze hebben een lichte huid. Bij de HEMA gisteren een leuke gekocht voor Lauren O+ Nathan heeft er nog 1.
Nathan krijgt gewoon pcm bij veel hoesten. Dit haalt vaak net genoeg hoestprikkel weg om in te kunnen slapen.
  zondag 22 juni 2014 @ 22:13:03 #289
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141427993
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 21:45 schreef ferrari_rood het volgende:
Hoe oud is r nu tj,
Ik heb zo'n uv shirtje bij de decathlon gekocht. Ean wilde vanmiddag niet slapen. Prima het hoeft niet meer mijn ouders kwamen want we gingen pizzaatjes maken met zo'n tafel pizza geval. Mijn schoonouders kwamen ook nog onverwachts langs. Ean ging op een gegeven moment naar binnen waar mijn vader ook min of meer zat te slapen in een stoel. Is ze op de bank gaan liggen en heeft dik een half uur liggen slapen. Toen kwam ze weer vrolijk naar buiten.
Hoezo ik ben niet moe.
2 en een half of om precies te zijn 2 jaar en 8 maanden.

Wat wijs toch dat ze gewoon zelf haar slaap toch pakt :Y

quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 21:57 schreef pessie het volgende:

Tj, min kinderen dragen bij warmte alleen en t- shirt. Wat betreft de locals, zij zijn die temperaturen gewend terwijl R het Nederlandse weer gewend is. Oververhitting is ook zoiets... En min kinderen dragen in het water een uv- shirt. Ze hebben een lichte huid. Bij de HEMA gisteren een leuke gekocht voor Lauren O+ Nathan heeft er nog 1.
Nathan krijgt gewoon pcm bij veel hoesten. Dit haalt vaak net genoeg hoestprikkel weg om in te kunnen slapen.
Ja daar zeg je ook wat, die zijn het natuurlijk ook gewend |:( :+

Ah goed dat je het zegt van die paracetamol, helemaal geen moment aan gedacht eigenlijk. Ik vond het toen zo zielig, 3 nachten achter elkaar verschille3nde keren wakker van het hoesten.
Hij was helemaal versleten, en dat bevordert het herstel nou ook niet echt
Rayen 2½ jaar!
pi_141428467
J- net wij zijn bij onze grote idd ook met de luier s'nachts gestopt toen die nachten achter elkaar droog was. Dan is de luier eigenlijk niet meer nodig. En natuurlijk gebeurden er af en toe ongelukjes en mochten we toch het bed verschonen, maar dat hoort er ook bij. We deden aan het begin ook iets onder het laken wat het vocht zou opvangen voor het geval dat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_141429727
Tj dan heeft hij nog tijd genoeg om zindelijk te worden.
pi_141430036
Zoë word nu wat lui met het zindelijk worden. Ze weet dondersgoed wanneer ze moet want dan vraagt ze voor de zekerheid: heb ik een luier om? Dan weten wij al genoeg en rennen we met haar naar de wc.

15 juli gaan we bij een basisschool kijken en dat vind ze zo spannend/leuk. Dus nu roepen we dat ze alleen naar school kan als ze op de wiesee (wc) plast. Dat helpt een hoop.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_141468542
Tally hier is het niet de vraag of hij een luier om heeft maar de boodschap dat hij gaat poepen. Hij wil dan alleen niet altijd op het potje en zou ook te laat zijn tegen die tijd.

Hier heet het cw.

[ Bericht 7% gewijzigd door Tinuviel op 23-06-2014 22:10:50 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_141470267
Sofie vraagt het ook steeds. Ze voelt ontlasting ook echt nog niet aankomen. Ze heeft nu echt weer last van dr darmen, obstipatie en overloop diarree. Zo zielig.
*poef* nu is het weg
  maandag 23 juni 2014 @ 23:45:16 #295
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_141474713
Mijn kind wilde niet met een luier slapen :o Zolang bezig geweest om haar die stap naar zindelijkheid te laten nemen, en nu wil ze gelijk alles luierloos 8)7
Ben wel hartstikke trots hoor O+
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  dinsdag 24 juni 2014 @ 07:58:12 #296
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_141479153
Ventje is over een maand 3 en plas al zeker een jaar in het potje. Hij ziet het als iets grappigs, wat af en toen kan en af en toe ook niet. Af en toe doe ik een hele dag de luier uit. Dat gaat soms goed en soms plast hij zijn ondebroek en broek nat. Waarom hij dat doet snap ik niet, want hij voelt het heel goed aankomen. Misschien te druk met wat anders bezig. Soms ook expres, dan zegt ie doodleuk, ik ga plassen en dat kijkt-ie zo naar zijn nat wordende voetjes...poepen gaat minder maar heeft hij wel een paar keer gedana, gister nog twee keer. Maar zindelijk kan ik hem nog niet noemen, vermoedelijk heeft hij binnen kort opeens genoeg van luiers en dan is hij er klaar voor. Hoe doen jullie dat trouwens onderweg? Zonde pot of wc voorhande? Was laatst luierloos (lopend) naar de Jumbo en ik kneep 'm wel.
pi_141479247
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 07:58 schreef Aventura het volgende:
Hoe doen jullie dat trouwens onderweg? Zonde pot of wc voorhande? Was laatst luierloos (lopend) naar de Jumbo en ik kneep 'm wel.
Putje plassen en als dat niet kan heb ik een sapfles met brede opening in mijn tas, beetje beschut gaan staan, piemel erin en plassen maar....voordeel van een jongen hebben.....alleen voor "ik moet poepen" heb ik nog geen oplossing....
Je kunt een kind, wat aan het zindelijk worden is, echt niet te lang laten wachten is mijn mening, in het zindelijk worden topic zijn er wel ook ander geluiden.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 08:15:13 #298
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_141479299
Kan een peuter ook beboet worden voor wildplassen, vroeg ik me toen ook af :)
  dinsdag 24 juni 2014 @ 08:18:22 #299
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_141479321
Naar de supermarkt ga ik niet of zelden, wel heel soms met haar naar de stad. Wel moeten we soms lang met de auto weg, dan ga ik haar gewoon dr eerste tijd de keuze geven dat ze een luierbroekje aan mag. En ik zet een potje achterin de auto, dan kan ze in ieder geval altijd plassen/poepen onderweg.
pi_141479485
In de begin periode altijd laten plassen voor ik weg ging. Eigenlijk nooit geweest dat hij moest en er geen wc in de buurt was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')