abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 juni 2014 @ 12:38:37 #126
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_140803511
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 12:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja en je wordt meteen vergast en zo.
Er zijn in dit topic mensen die lijfstraffen willen geven ja.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 12:38:52 #127
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_140803514
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 12:35 schreef zwarteweduwe het volgende:

[..]

Het gaat helemaal niet om opvoeden en lijfstraffen. Wel om duidelijker onderwijs, op basisterreinen zoals spelling ontdaan van allerlei opsmuk en met ruimte voor herhaling. Door leerkrachten die de regels zelf ook beheersen (hoe vaak ik niet briefjes van school zie die wemelen van de spelfouten).
Het gaat er bij mij niet in dat de kinderen van nu die regels niet gewoon kunnen leren. Dat zal je ook moeten doen als je ooit een tweede taal gaat leren.
Hoe zie je dat voor je dan?
pi_140803517
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 12:37 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Dus je hebt zelf ondervonden dat de leerkrachten het niet eens kunnen en jij denkt dat je kinderen de regels alsnog kunnen leren in zo'n omgeving? Hoe zie je dat voor je precies?
Spijker op zijn kop. Niveau van de Pabo moet omhoog, om te beginnen.

En basisscholen mogen wat mij betreft wel wat meer back to basic. Nu tuimelen de kinderen van projectweek naar projectweek waardoor er naar mijn mening veel te weinig tijd overblijft om "gewoon" te leren rekenen en spellen.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 12:42:22 #129
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_140803573
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 12:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hitler bedoelde het ook gewoon goed. Hij zag dat de joden moeite hadden met spellen, en dacht dat wat extra focus zou helpen. Dus stuurde hij ze op concentratiekamp.
Wat een kuttopic is dit. Normaal komen er bij dit soort topics allerlei spellingsnazi's vanuit alle donkere hoekjes van fok om zich gigantisch op te winden over mijn bewuste en minder bewuste fouten, maar nu niks van dat alles. Zelfs godwins worden met humor weerlegd.
pi_140803608
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 12:42 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Wat een kuttopic is dit. Normaal komen er bij dit soort topics allerlei spellingsnazi's vanuit alle donkere hoekjes van fok om zich gigantisch op te winden over mijn bewuste en minder bewuste fouten, maar nu niks van dat alles. Zelfs godwins worden met humor weerlegd.
Zal ik dan nog maar even zout leggen op het feit dat jij een paar posts geleden "wat mij betrefd" schreef... ;)
pi_140803764
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 11:56 schreef Brum_brum het volgende:
Op fok heb je ook meer last van een gebrek aan lezen dan aan taalvouten wat mij betrefd. ''Ik wil de bijstandsuitkeringen niet verhogen'' wordt bijna altijd uitgelegd als ''jij wil onrendabelen dus vermoorden''...
Daar heb je een heel sterk punt al gaat het verder dan alleen iets tot in het extreme doortrekken. Lezen in etiketjes zijn ze hier ook sterk in (eerst kijken naar de username en dan de post half lezen want al denken te weten wat diegene schrijft). Ik maak zelfs geregeld mee dat ik zeg iets niet te vinden en dat randdebielen dan lezen dat ik dat juist wél vind.
Selectief lezen komt ook veelvuldig voor. Uit een lap tekst een paar woorden halen, die volledig uit hun verband trekken, doortrekken en je daar het hele topic mee om de oren slaan. De specialiteit van bv Scorpie.
pi_140803849
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 12:23 schreef zwarteweduwe het volgende:
Ik snap het probleem met spelling van werkwoorden echt niet.

Het is gewoon een stroomschema, waarbij je blind de regeltjes moet toepassen.
Basiskennis is het onderscheid tussen een persoonsvorm en een voltooid deelwoord. En je moet weten wat de stam is van een werkwoord. Bij de persoonsvorm vervang je vervolgens het werkwoord door "lopen". Hoor je een -t-, zet die dan achter de stam (dus dáárom is het word jij, en jij wordt: het is immers loop jij en jij loopt.). Bij het voltooid deelwoord zet je er bijvoorbeeld het woord "brief" achter. Je wilt weten of het geraakt of geraakd is. Dan maak je er van: de geraakte brief. Je hoort een -t- en dus weet je dat het geraakt is.
Dat hele kofschip / fokschaap kan overboord.
Zo kregen wij het ook. Plus het kofschip als plan B, voor als je het niet zeker weet.
quote:
Meer is het niet, Maar we maken het allemaal zo verschrikkelijk ingewikkeld. Als ik kijk hoe mijn kinderen het op school aangeleerd kregen, echt vreselijk, geen touw aan vast te knopen.
Heb je een voorbeeld? Ik ben nu wel benieuwd hoe het tegenwoordig gaat.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 13:11:03 #133
224960 highender
Travellin' Light
pi_140804067
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 08:03 schreef Specularium het volgende:
Nederlands is moeilijker als je denkt.

D/t is nog het meest logisch omdat het niet gevoelsmatig is.
Moet dit geen "Nederlands is moeilijker dan je denkt" zijn?

Grammatica leren heb ik altijd een hekel aan gehad, puur uit desinteresse omdat ik talen zo inefficiënt vind. Ik ken geen enkel regeltje en spel alles door de woorden eerst in te beelden, helaas is dat geen betrouwbare oplossing. En dat ik het af en toe toch goed doe is vooral te danken aan de taalnazi's die mij - en andere - corrigeren.
pi_140804104
Mensen die zich focussen op de taalvaardigheid van iemand anders zijn sowieso trieste figuren , die niet willen luisteren naar de inhoud van iemand.
pi_140804128
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 12:19 schreef DarkAccountant het volgende:
Het is gewoon ook een stomme obsessie omdat de dt-regel in feite ook ergens heel onlogisch is. Je schrijft namelijk niet wat je hoort. En zeker voor iemand die niet het Nederlands als moedertaal heeft is dat moeilijk aan te leren.

En tja, waarom schrijf je "word je?", maar dan toch "jij wordt"?

Leg het maar eens uit.
Vanwege stam + t ofzo :P
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 13:18:34 #136
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_140804218
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 13:12 schreef theunderdog het volgende:
Mensen die zich focussen op de taalvaardigheid van iemand anders zijn sowieso trieste figuren , die niet willen luisteren naar de inhoud van iemand.
Of ze storen zich gewoon aan het feit dat die mensen niet eens de tijd en moeite hebben genomen om hun eigen taal voldoende te beheersen. Luiheid is dat, niet opletten op school, maar wel huilen dat ze niet serieus worden genomen. :') _O-
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_140804237
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 13:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Of ze storen zich gewoon aan het feit dat die mensen niet eens de tijd en moeite hebben genomen om hun eigen taal voldoende te beheersen. Luiheid is dat, niet opletten op school, maar wel huilen dat ze niet serieus worden genomen. :') _O-
Je storen aan het feit dat bepaalde mensen taal/grammaticafouten maken.. _O-

Hoe triest moet je leven dan wel niet zijn.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 13:26:20 #138
358523 IkStampOpTacos
pi_140804389
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 13:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je storen aan het feit dat bepaalde mensen taal/grammaticafouten maken.. _O-

Hoe triest moet je leven dan wel niet zijn.
Het is gewoon gemakkelijk te voorkomen als je niet 100% debiel bent. Ik stoor me aan luiheid ja.
-
pi_140804400
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 13:26 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Het is gewoon gemakkelijk te voorkomen als je niet 100% debiel bent. Ik stoor me aan luiheid ja.
Blijf je maar lekker storen dan.. :P
  zaterdag 7 juni 2014 @ 13:27:56 #140
358523 IkStampOpTacos
pi_140804421
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 13:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Blijf je maar lekker storen dan.. :P
Doe ik niet. Ik neem ze gewoon niet serieus omdat ik weet dat ze niet zo slim zijn. :)
-
pi_140804444
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 13:27 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Doe ik niet. Ik neem ze gewoon niet serieus omdat ik weet dat ze niet zo slim zijn. :)
:')

Eerst zeg je dat je je stoort en dan nu opeens niet meer?
  zaterdag 7 juni 2014 @ 13:30:26 #142
358523 IkStampOpTacos
pi_140804477
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 13:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

:')

Eerst zeg je dat je je stoort en dan nu opeens niet meer?
Ik stoor me aan de instelling die die mensen hebben. Dat zei ik. Net zoals ik me stoor aan mensen die niet begrijpend kunnen lezen. :)
-
  zaterdag 7 juni 2014 @ 13:30:58 #143
224960 highender
Travellin' Light
pi_140804488
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 13:27 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Dat is niet zo slim, luiheid is immers niet hetzelfde als 'niet zo slim zijn'.
pi_140804509
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 13:30 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik stoor me aan de instelling die die mensen hebben. Dat zei ik. Net zoals ik me stoor aan mensen die niet begrijpend kunnen lezen. :)
Nee, je zei: dat iedereen die niet volslagen debiel is zulke fouten kan voorkomen en dat je je dus stoort aan de luiheid van deze mensen.

Wanneer ik dan zeg "veel plezier met storen" zeg je dat je dat niet doet omdat die mensen die zulke fouten maken dom zijn...

Je spreekt jezelf tegen.
pi_140804512
quote:
Als je aan de spelfouten al kan zien dat de schrijver geen enkele moeite heeft genomen, dan kun je verwachten dat de inhoud ook niet veel zal voorstellen.
pi_140804518
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 13:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Als je aan de spelfouten al kan zien dat de schrijver geen enkele moeite heeft genomen, dan kun je verwachten dat de inhoud ook niet veel zal voorstellen.
Wat een onzin.
pi_140804547
Het is ook wel een rare claim, om zelf geen moeite te willen doen om een goed geschreven stuk te schrijven maar wel te eisen dat anderen moeite doen om het te lezen en te proberen te begrijpen. Voor wat hoort wat!

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2014 13:35:19 ]
  Moderator zaterdag 7 juni 2014 @ 13:36:09 #148
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_140804600
quote:
Jammer dat je mij een triest figuur vindt, maar als een grammaticale fout mij opvalt zal ik er wat van zeggen als een vriendelijk gebaar
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_140804614
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 13:36 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Jammer dat je mij een triest figuur vindt, maar als een grammaticale fout mij opvalt zal ik er wat van zeggen als een vriendelijk gebaar
Welnee, je wil dan gewoon graag de intellectueel uithangen en denigrerend doen.
pi_140804632
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 13:33 schreef Igen het volgende:
Het is ook wel een rare claim, om zelf geen moeite te willen doen om een goed geschreven stuk te schrijven maar wel te eisen dat anderen moeite doen om het te lezen en te proberen te begrijpen. Voor wat hoort wat!
Ah, fouten maken = geen moeite hebben gedaan?

Niet iedereen is zo,n genie als jij he. Is het lastig om in een wereld te leven waar het gemiddelde IQ maar 100 is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')