Homofoondominantie betekent niet dat onze homofonen onnatuurlijk zijn voor onze hersenen. Dat is net zo'n sprong als van het niet verhogen van bijstandsuitkeringen naar het vermoorden van onrendabelen.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 11:56 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Tijd om meer aandacht te besteden aan begrijpend lezen.
[..]
Op fok heb je ook meer last van een gebrek aan lezen dan aan taalvouten wat mij betrefd. ''Ik wil de bijstandsuitkeringen niet verhogen'' wordt bijna altijd uitgelegd als ''jij wil onrendabelen dus vermoorden''...
Precies. Daarom is het ook heel erg gemeen om mensen te wijzen op hun gebrekkige spelling.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 11:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is wel héél vervelend. Ofwel je gebruikt geen spelling, en je schrijft alsof je een agressieve hersentumor hebt. Ofwel je gebruikt wel spelling, je krijgt een agressieve hersentumor, en je schrijft alsnog alsof je een agressieve hersentumor hebt.
Ik hoef mijzelf er niet de hele dag aan te herinneren geen mensen in de bijstand te vermoorden. Ik hoef ook niet bewust te denken over het vooruit plaatsen van mijn voet tijdens het lopen. Allemaal natuurlijke dingen die binnen onze denkpatronen zitten. ''Jij wordt'' is na 18 jaar school nog steeds geen automatisme om eerder uitgelegde redenen.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 11:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Homofoondominantie betekent niet dat onze homofonen onnatuurlijk zijn voor onze hersenen. Dat is net zo'n sprong als van het niet verhogen van bijstandsuitkeringen naar het vermoorden van onrendabelen.
Dat zou het wel moeten zijn, want 'jij wordt' is geen homofoon van 'word jij', 'ik word' of 'hij wordt'.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 12:11 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik hoef mijzelf er niet de hele dag aan te herinneren geen mensen in de bijstand te vermoorden. Ik hoef ook niet bewust te denken over het vooruit plaatsen van mijn voet tijdens het lopen. Allemaal natuurlijke dingen die binnen onze denkpatronen zitten. ''Jij wordt'' is na 18 jaar school nog steeds geen automatisme om eerder uitgelegde redenen.
Bij mij wel.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 12:11 schreef Brum_brum het volgende:
''Jij wordt'' is na 18 jaar school nog steeds geen automatisme om eerder uitgelegde redenen.
Dan ben ik maar gemeen. Naar de hel ga ik toch al.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 12:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Precies. Daarom is het ook heel erg gemeen om mensen te wijzen op hun gebrekkige spelling.
Whatevah.. i do what i want.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 12:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat zou het wel moeten zijn, want 'jij wordt' is geen homofoon van 'word jij', 'ik word' of 'hij wordt'.
Oké, dan doen wij dat ook. Maar niet huilen als je ergens niet aangenomen wordt omdat je het verschil tussen word en wordt niet weet hé. Die werkgever doet gewoon wat hij wil.quote:
Nee dat is gewoon discriminerend.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 12:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Oké, dan doen wij dat ook. Maar niet huilen als je ergens niet aangenomen wordt omdat je het verschil tussen word en wordt niet weet hé. Die werkgever doet gewoon wat hij wil.
http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=discriminatie&lang=nnquote:Op zaterdag 7 juni 2014 12:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Afgewezen worden wegens domheid is discriminerend? Wat is dat nou weer voor onzin?
Ja? En nu?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 12:25 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=discriminatie&lang=nn
Discriminatie is het maken van een ongeoorloofd onderscheid. DT falen valt daar wat mij betreft ook onder.quote:
O, nou, ik denk niet dat er ook maar een rechter te vinden is die dat met je eens is.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 12:27 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Discriminatie is het maken van een ongeoorloofd onderscheid. DT falen valt daar wat mij betreft ook onder.
Whatevah, he does what he wants.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 12:27 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Discriminatie is het maken van een ongeoorloofd onderscheid. DT falen valt daar wat mij betreft ook onder.
Gewoon net als vroeger: op de eerste in groep 1 leren dat een -t alleen na een stemloze klinker kan, en dan een pak slaag als ze het fout doen! Toen wisten ze tenminste hoe je kinderen moet opvoeden!quote:Op zaterdag 7 juni 2014 12:23 schreef zwarteweduwe het volgende:
Ik snap het probleem met spelling van werkwoorden echt niet.
Het is gewoon een stroomschema, waarbij je blind de regeltjes moet toepassen.
Basiskennis is het onderscheid tussen een persoonsvorm en een voltooid deelwoord. En je moet weten wat de stam is van een werkwoord. Bij de persoonsvorm vervang je vervolgens het werkwoord door "lopen". Hoor je een -t-, zet die dan achter de stam (dus dáárom is het word jij, en jij wordt: het is immers loop jij en jij loopt.). Bij het voltooid deelwoord zet je er bijvoorbeeld het woord "brief" achter. Je wilt weten of het geraakt of geraakd is. Dan maak je er van: de geraakte brief. Je hoort een -t- en dus weet je dat het geraakt is.
Dat hele kofschip / fokschaap kan overboord.
Meer is het niet, Maar we maken het allemaal zo verschrikkelijk ingewikkeld. Als ik kijk hoe mijn kinderen het op school aangeleerd kregen, echt vreselijk, geen touw aan vast te knopen.
Je sollicitatiebrief wordt gewoon gebruikt als een soort jodenster.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 12:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O, nou, ik denk niet dat er ook maar een rechter te vinden is die dat met je eens is.
Ze beginnen pas met spellen in groep 3... En slaan is contraproductief als je kinderen wat wil leren. Nog een bewijs dat jullie ons willen vervolgen zoals in de oorlog.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 12:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Gewoon net als vroeger: op de eerste in groep 1 leren dat een -t alleen na een stemloze klinker kan, en dan een pak slaag als ze het fout doen! Toen wisten ze tenminste hoe je kinderen moet opvoeden!
Het gaat helemaal niet om opvoeden en lijfstraffen. Wel om duidelijker onderwijs, op basisterreinen zoals spelling ontdaan van allerlei opsmuk en met ruimte voor herhaling. Door leerkrachten die de regels zelf ook beheersen (hoe vaak ik niet briefjes van school zie die wemelen van de spelfouten).quote:Op zaterdag 7 juni 2014 12:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Gewoon net als vroeger: op de eerste in groep 1 leren dat een -t alleen na een stemloze klinker kan, en dan een pak slaag als ze het fout doen! Toen wisten ze tenminste hoe je kinderen moet opvoeden!
Ja en je wordt meteen vergast en zo.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 12:30 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Je sollicitatiebrief wordt gewoon gebruikt als een soort jodenster.
Dus je hebt zelf ondervonden dat de leerkrachten het niet eens kunnen en jij denkt dat je kinderen de regels alsnog kunnen leren in zo'n omgeving? Hoe zie je dat voor je precies?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 12:35 schreef zwarteweduwe het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om opvoeden en lijfstraffen. Wel om duidelijker onderwijs, op basisterreinen zoals spelling ontdaan van allerlei opsmuk en met ruimte voor herhaling. Door leerkrachten die de regels zelf ook beheersen (hoe vaak ik niet briefjes van school zie die wemelen van de spelfouten).
Het gaat er bij mij niet in dat de kinderen van nu die regels niet gewoon kunnen leren.
Hitler bedoelde het ook gewoon goed. Hij zag dat de joden moeite hadden met spellen, en dacht dat wat extra focus zou helpen. Dus stuurde hij ze op concentratiekamp.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 12:32 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ze beginnen pas met spellen in groep 3... En slaan is contraproductief als je kinderen wat wil leren. Nog een bewijs dat jullie ons willen vervolgen zoals in de oorlog.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |