Ja, op inlevering zouden ze gescant worden, en daarna zou een ticket dus zinloos worden. Dit heeft de organisatie niet gedaan, waardoor meerdere keren inleveren (mits je dus extra uitprint had, dat hadden ze ruim gedaan) mogelijk werdquote:Op donderdag 5 juni 2014 09:16 schreef Lienekien het volgende:
Staat er dan dan ze op moment van inlevering gescand worden?
Zou dat bedrag kunnen kloppen?quote:Op donderdag 5 juni 2014 09:15 schreef Cart_A1993 het volgende:
Nu heeft ze een mail gekregen dat ze een x bedrag (350+) moet betalen wegens fraude.
Ik neem aan dat ze een vast aantal drinkbonnen per ticket rekenen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 09:27 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Zou dat bedrag kunnen kloppen?
Ik zou in ieder geval een gespecificeerde rekening vragen.
Zo'n e-ticket heeft over het algemeen iets van een uniek gegevens, zoals een barcode (dat ding dat gescand wordt), dat direct gekoppeld is aan de gegevens van degene op wiens naam dat e-ticket is besteld.quote:Op donderdag 5 juni 2014 09:30 schreef DonJuanErnesto het volgende:
Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt EN je hen zo gek kunt krijgen hier een brief aan te wagen heb je kans dat je iets van een schikking kunt krijgen. Een wat langere betaaltermijn of in iedergeval een gespecificeerde rekening met enkel het gedronken bedrag.
Zoniet.. dan is het denk ik een leermomentje... In het vervolg niet meer je EIGEN GEGEVENS op extra bonnen printen! of gewoon niet meer frauderen, dat kan natuurlijk ook.
Ohja.. en nog een keer een extra facepalm voor het printen van je eigen gegevens op die bon.
Nee.quote:Op donderdag 5 juni 2014 09:31 schreef Cart_A1993 het volgende:
@ iedereen hierboven,
Telt het feit dat ze in inscande en dat daardoor de bonnen ongeldig zouden worden maar dit verzaakte te doen niet mee?
Nee. Ze heeft doelbewust de zaak opgelicht, dit is niet eens een overtreding, maar een misdrijf.quote:Op donderdag 5 juni 2014 09:31 schreef Cart_A1993 het volgende:
@ iedereen hierboven,
Telt het feit dat ze in inscande en dat daardoor de bonnen ongeldig zouden worden maar dit verzaakte te doen niet mee?
Wel de spiegel goed poetsen zodat je haar recht aan kan kijken hequote:Op donderdag 5 juni 2014 09:34 schreef Cart_A1993 het volgende:
Haha oke, dan zal ik dr even melden gewoon te betalen
Ik denk dat het een boetebedrag is, niet een rekening voor 'gekochte' drankjes.quote:Op donderdag 5 juni 2014 09:27 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Zou dat bedrag kunnen kloppen?
Ik zou in ieder geval een gespecificeerde rekening vragen.
Klopt maar die barcode werd dus niet gescanned (wat men al wist van te voren). Dan was het dus fraudetechnisch wel handig geweest om die barcode EN je eigen gegevens te wijzigen en een erop lijkend bonnetje uit te printen. Op die manier zou men bij het nakijken hooguit de valse tickets vinden ipv gelijk alle gegevens (en het bewijs) van de dader.quote:Op donderdag 5 juni 2014 09:32 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Zo'n e-ticket heeft over het algemeen iets van een uniek gegevens, zoals een barcode (dat ding dat gescand wordt), dat direct gekoppeld is aan de gegevens van degene op wiens naam dat e-ticket is besteld.
Je krijgt net zoals met e-tickets ook een bon voor je drinken via de mail met een streepjescode. TS, uhm.. de kennis van TS, heeft deze meerdere keren uitgeprint en vaker dan 1x gebruikt. Op het festival hebben ze de bon niet direct gescand waardoor de zelfde streepjescode vaker te gebruiken was.quote:Op donderdag 5 juni 2014 09:38 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ik snap er niks van.
Leg dat proces van die drinkbonnen eens duidelijk uit.
Dit - nodig ze uit te bewijzen dat het jouw 'kennis' was die deze bonnen heeft uitgegeven. En hoe ze aan zo'n bedrag komen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 09:38 schreef Tja..1986 het volgende:
De vraag is even of ze kunnen bewijzen dat TS, uhm... de kennis van TS, die bonnen meerdere keren gebruikt heeft. Ik zou gewoon ontkennen. Ze kunnen onmogelijk bewijzen dat niet een medewerker de bon heeft gekopieerd en doorverkocht of zo.
De mogelijkheid was om vooraf aan je E-ticket een x aantal bonnen te koppelen. je kocht dus je kaartje, en dan kon je bv meteen 20 drinkbonnen dr bij kopen online. Dan leverde je later bij een loket je ticket in en kreeg je je bonnen. Die zouden ze in moeten scannen waardoor het systeem later aan zou geven, Hè die is al gebruikt, dat gaat niet, mocht iemand ze meerdere keren uitprinten. Dit hebben ze niet gedaan en doordat ze deze inderdaad vaker uitgeprint hadden, konden ze dus meerdere keren gratis drankbonnen halen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 09:38 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ik snap er niks van.
Leg dat proces van die drinkbonnen eens duidelijk uit.
Geloof me, TS gaat niet naar feesten toe waar je drankbonnen via een e-ticket vooraf kan bestellen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 09:40 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Je krijgt net zoals met e-tickets ook een bon voor je drinken via de mail met een streepjescode. TS, uhm.. de kennis van TS, heeft deze meerdere keren uitgeprint en vaker dan 1x gebruikt. Op het festival hebben ze de bon niet direct gescand waardoor de zelfde streepjescode vaker te gebruiken was.
Pure diefstal dus van TS (of zijn kennis, jaa kennisquote:Op donderdag 5 juni 2014 09:42 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
De mogelijkheid was om vooraf aan je E-ticket een x aantal bonnen te koppelen. je kocht dus je kaartje, en dan kon je bv meteen 20 drinkbonnen dr bij kopen online. Dan leverde je later bij een loket je ticket in en kreeg je je bonnen. Die zouden ze in moeten scannen waardoor het systeem later aan zou geven, Hè die is al gebruikt, dat gaat niet, mocht iemand ze meerdere keren uitprinten. Dit hebben ze niet gedaan en doordat ze deze inderdaad vaker uitgeprint hadden, konden ze dus meerdere keren gratis drankbonnen halen.
Zoals ik al eerder zei, ik ga niet naar zulke festivalsquote:Op donderdag 5 juni 2014 09:48 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Pure diefstal dus van TS (of zijn kennis, jaa kennisTs is gewoon zelf de dief)
De organisatie moet dus gewoon bij het loket consumptiebonnen/munten verkopen.
Persoonlijk (kom maar met de aanval) vind ik het een fout van de organisatie als je zoiets mogelijk maakt. Ik zou dan niet zoals in dit geval gebeurt is zovaak om drankbonnen gaan, maar ik heb altijd 3 tickets mee, voor als ik er kwijtraak oid. Beetje zonde als je 3 uur reist en je bent je ticket kwijt. Dan zou ik er dus 2 overhebben, en in dit geval, zou ik die ingeleverd hebben ja.quote:
Het kwartje schijnt helemaal niet te vallen.. Er zijn zoveel plaatsen waar fraude/diefstal mogelijk is, dat maakt het nog niet legaal.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:01 schreef Cart_A1993 het volgende:
het kwartje mag ook wel eens de andere kant op vallen
Dat klopt, maar ik bedoel meer te zeggen dat mocht ik in zo'n situatie zou zitten, ik hetzelfde zou hebben gedaanquote:Op donderdag 5 juni 2014 10:07 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Het kwartje schijnt helemaal niet te vallen.. Er zijn zoveel plaatsen waar fraude/diefstal mogelijk is, dat maakt het nog niet legaal.
Is het ook de fout van de supermarkt als het alarm niet afgaat als je dingen in je jaszak meesmokkelt?quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:01 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Persoonlijk (kom maar met de aanval) vind ik het een fout van de organisatie als je zoiets mogelijk maakt. Ik zou dan niet zoals in dit geval gebeurt is zovaak om drankbonnen gaan, maar ik heb altijd 3 tickets mee, voor als ik er kwijtraak oid. Beetje zonde als je 3 uur reist en je bent je ticket kwijt. Dan zou ik er dus 2 overhebben, en in dit geval, zou ik die ingeleverd hebben ja.
Moeten ze maar hun zaakjes op orde hebben.
Als je vaak genoeg naar festivals gaat weet je dat van een falende organisatie meestal de bezoeker de dupe is, het kwartje mag ook wel eens de andere kant op vallen
Nee, maar wel als ze teveel geld teruggevenquote:Op donderdag 5 juni 2014 10:12 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Is het ook de fout van de supermarkt als het alarm niet afgaat als je dingen in je jaszak meesmokkelt?
Maar dat doe je niet bewust zelf.. Je zakken volstoppen of 20 tickets uitprinten wel.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:15 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
Nee, maar wel als ze teveel geld teruggeven
Gheghe ja idd. Ik zal dat ook niet doen hoor. Maar ik geef meer aan dat aangezien ik altijd 2 extra tickets bij heb voor het geval dat, ik deze in dit geval ingeleverd zou hebbenquote:Op donderdag 5 juni 2014 10:16 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Maar dat doe je niet bewust zelf.. Je zakken volstoppen of 20 tickets uitprinten wel.
de massa? Woon jij in tokkieland?quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:07 schreef Edensnator het volgende:
Vermoedelijk is zowat iedereen een potentiële dief zolang de risico's maar laag genoeg zijn. Het is gewoon een afweging. Kijk maar naar het illegaal downloaden. De risico's zijn bijna nul en dan gebeurt het massaal. Als we op vrijwel risicoloze wijze ons brood gratis van de bakker konden krijgen hadden we dat ook gedaan, althans de massa.
Ja.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:12 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Is het ook de fout van de supermarkt als het alarm niet afgaat als je dingen in je jaszak meesmokkelt?
De mens handelt voornamelijk in eigenbelang is mijn mening. Productiemaatschappijen investeren ook geld en tijd in het maken van een film, toch wordt dit massaal gedownload. Wat is het verschil met elke andere ondernemer? Voor het principe maakt het niet uit.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:19 schreef computergirl het volgende:
[..]
de massa? Woon jij in tokkieland?
Ik denk dat de massa snapt dat de bakker de stroom van de ovens, de huur van de winke, het salaris van het personeel en het meel voor het brood ook niet gratis krijgt
om dat het internet lekker anoniem is.quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:28 schreef Edensnator het volgende:
[..]
De mens handelt voornamelijk in eigenbelang is mijn mening. Productiemaatschappijen investeren ook geld en tijd in het maken van een film, toch wordt dit massaal gedownload. Wat is het verschil met elke andere ondernemer? Voor het principe maakt het niet uit.
Hoe weten ze dat ze met dezelfde bon meerdere keren drank heeft gehaald als er niet gescand is? Het systeem heeft dan niets geregistreerd, toch?quote:Op donderdag 5 juni 2014 09:42 schreef Cart_A1993 het volgende:
[..]
De mogelijkheid was om vooraf aan je E-ticket een x aantal bonnen te koppelen. je kocht dus je kaartje, en dan kon je bv meteen 20 drinkbonnen dr bij kopen online. Dan leverde je later bij een loket je ticket in en kreeg je je bonnen. Die zouden ze in moeten scannen waardoor het systeem later aan zou geven, Hè die is al gebruikt, dat gaat niet, mocht iemand ze meerdere keren uitprinten. Dit hebben ze niet gedaan en doordat ze deze inderdaad vaker uitgeprint hadden, konden ze dus meerdere keren gratis drankbonnen halen.
Dit hebben ze achteraf dus gedaan. Zo zijn ze erachter gekomen dat hetzelfde e-ticket meerdere keren is gebruiktquote:Op donderdag 5 juni 2014 10:31 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hoe weten ze dat ze met dezelfde bon meerdere keren drank heeft gehaald als er niet gescand is? Het systeem heeft dan niets geregistreerd, toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |