twitter:pieterkleinrtl twitterde op dinsdag 03-06-2014 om 22:57:29ANP-persalarm: GROTE BRAND MET EXPLOSIE BIJ SHELL IN MOERDIJK (VEILIGHEIDSREGIO) reageer retweet
twitter:JCdeGraaf twitterde op dinsdag 03-06-2014 om 22:56:58Heftig, naar verluid staat Shell in Moerdijk in lichterlaaie RT @erikremmelzwaal: #Moerdijk Shell op dit moment
reageer retweet
quote:Shell in brand op industrieterrein Moerdijk, gigantische vlammenzee tot in wijde omgeving te zien
Laatst gewijzigd: dinsdag 3 juni 2014 - 23:07 | Auteur: Ron Vorstermans
Brandi s vanaf kilometers afstand te zienBrandi s vanaf kilometers afstand te zienVergroot foto
MOERDIJK - Op industrieterrein Moerdijk heeft dinsdagavond rond kwart voor elf een gigantische ontploffing voorgedaan bij de Shell. De vuurbal was vanaf kilometers afstand te zien. Nog steeds woedt er een enorme vlammenzee.
In de ruime omgeving waren twee 'enorm harde knallen' hoorbaar, zo melden omstanders. De vlammenzee is meters hoog. Volgens omstanders is de vuurzee vergelijkbaar met die van de brand bij Chemiepack, zo stelt een fotograaf ter plekke.
werk hebben is niet moeilijk, werk houden op deze manier ook nietquote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:08 schreef Sounddragon het volgende:
Mooi, daar valt weer wat te klussen binnenkort.
achteraf hoor je altijd dat er geen gevaar is voor de omgevingquote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:12 schreef deadprez het volgende:
Vraag me af wat voor nasty shit daar allemaal bij vrijkomt.
Correct; ik voel een nieuwbouwprojectje aankomen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:10 schreef densmee het volgende:
[..]
werk hebben is niet moeilijk, werk houden op deze manier ook niet
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:12 schreef deadprez het volgende:
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:13 schreef Evertjan het volgende:
[..]
achteraf hoor je altijd dat er geen gevaar is voor de omgeving
Helaas gaat het inderdaad wel zo meestal.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:14 schreef super_tekkel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die zwarte wolken zijn volkeren blije bijen. Niks aan de hand mensen. Lekker slapen, en vooral verse groenten uit de tuin eten.
Ligt eraan wat het precies is wat er in de fik staat. Voordeel bij zulke fikkies is dat het vaak redelijk zuivere brandstoffen zijn, en dat er zuurstof zat voorhanden is, en dus een goede complete verbranding. Maar echt gezond is het natuurlijk niet. De ellende begint pas als ze de boel gaan smoren tijdens het blussen. ( if possible)quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:12 schreef deadprez het volgende:
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:15 schreef Loveless85 het volgende:
Niks aan de hand, gewoon een NL-alert test
Hm, oké. Heb er totaal geen verstand van verder, maar zou toch niet echt goed kunnen slapen vannacht als ik daar in de buurt zou wonen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ligt eraan wat het precies is wat er in de fik staat. Voordeel bij zulke fikkies is dat het vaak redelijk zuivere brandstoffen zijn, en dat er zuurstof zat voorhanden is, en dus een goede complete verbranding. Maar echt gezond is het natuurlijk niet. De ellende begint pas als ze de boel gaan smoren tijdens het blussen. ( if possible)
Oei, dat is de fabriek zelf dus, en dat fikkie is zeker 70 - 80 meter hoog. Daar gaat nog meer ellende bij komen; geen houden aan.quote:
Dumdumdummm.... Ik zet m'n aluhoedje vast op.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:17 schreef Evertjan het volgende:
wel grappig dat vandaag Wim Denie vandaag een boekje heeft gepresenteerd met zijn ervaringen bij de laatste brand bij Moerdijk
http://www.omroepbrabant.(...)and+Chemie-Pack.aspx
De meest kansloze burgemeester aller tijden!quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:18 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dumdumdummm.... Ik zet m'n aluhoedje vast op.
Ik werk met enige regelmaat op zulke fabrieken, en neem maar van mij aan dat dit pas het begin is.. dit is oncontroleerbaar, de torens staan er middenin.. je komt niet eens in de buurtquote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:17 schreef deadprez het volgende:
[..]
Hm, oké. Heb er totaal geen verstand van verder, maar zou toch niet echt goed kunnen slapen vannacht als ik daar in de buurt zou wonen.
Erger. Gaat tot GRIP 4 en momenteel zijn ze bezig GRIP 5 te implementeren. Ik weet trouwens niet of het echt GRIP 3 is, maar aan de brand te zien zeer zeker wel.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Is dat erger of minder erg dan 2?
Ik weet dat nooit![]()
Moete doen dan.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:18 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dumdumdummm.... Ik zet m'n aluhoedje vast op.
GRIP RIJK bedoel je ja.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:19 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Erger. Gaat tot GRIP 4 en momenteel zijn ze bezig GRIP 5 te implementeren. Ik weet trouwens niet of het echt GRIP 3 is, maar aan de brand te zien zeer zeker wel.
fixed.quote:
Oké dankjewel.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:19 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Erger. Gaat tot GRIP 4 en momenteel zijn ze bezig GRIP 5 te implementeren. Ik weet trouwens niet of het echt GRIP 3 is, maar aan de brand te zien zeer zeker wel.
Erger.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Is dat erger of minder erg dan 2?
Ik weet dat nooit![]()
Die hebben heel dikke vette crashtenders, en die zullen ze nodig hebbenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:19 schreef Crazy-M het volgende:
Rotterdam-rijnmond ook geallarmeerd ter assistentie
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:20 schreef borisz het volgende:
Uit de Archieven ONZ / Burgemeester Moerdijk #2 - of de gemeente Moerdijk?? Of de kern??
Ik neem aan dat de NOS en RTL onderweg zijn als het echt serieus is, je wil niet als tweede verslag doen...quote:
Tis 23:00 uur geweest, die liggen al in bed!..quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:21 schreef nattermann het volgende:
Nog niets live? Geen RTL/NOS/weet ik het?
Fout gefixtquote:
Wat is dit voor een josti zegquote:
quote:
Te laat.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:21 schreef LXIV het volgende:
In B4
[ afbeelding ]
ZONNE GROTE VUURBAL, JONGE!
denk wel meer dan alleen die...... zullen ook wel boten enzo ingezet gaan wordenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die hebben heel dikke vette crashtenders, en die zullen ze nodig hebben
Zelfs Eindhoven stuurde twee crashtenders in 2011 staat me bij...quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die hebben heel dikke vette crashtenders, en die zullen ze nodig hebben
Nou dan kan men de NL Alert weer inzettenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:22 schreef Bensel het volgende:
dit kan weleens de grootste ramp in tijden worden. dit is een worst case scenario
Ja dit is het ergste interview wat een BURGEMEESTER ooit heeft afgelegd. Heb op school een casus gehad over de Moerdijk brand. Dit was echt te triest voor woorden. Enkele weken later is deze man ook afgetredenquote:
woon je in de buurt daar?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:22 schreef Greys het volgende:
Rijnmond gaat inderdaad met groot materieel die kant op.
Lifeliner2 geland in Zevenhuizen.
CNN steekt zoiets zelf in de fik, zijn ze er als eerste.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:22 schreef __Saviour__ het volgende:
Zo snel stamp je echt geen live-verslaggeving uit de grond. Die zenders zijn CNN niet.
Hou je smoel.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:23 schreef Bensel het volgende:
dit is een worst case scenario.. kan een veel grotere ramp worden dan chemie pack, en wellicht enschede
twitter:stadsdichterEHV twitterde op dinsdag 03-06-2014 om 23:16:43Het is wachten op de eerste #shellfie... #Moerdijk reageer retweet
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:23 schreef Specularium het volgende:
[..]
CNN steekt zoiets zelf in de fik, zijn ze er als eerste.
Ik bedoelde Zevenbergenquote:
twitter:AntoinRTLNieuws twitterde op dinsdag 03-06-2014 om 23:14:56“@PD5CL: nu tweede ontploffing bij Moerdijk.Lijkt wel een atoomwolk boven Dordrecht ! reageer retweet
Antoin held!quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:24 schreef tralalala het volgende:
twitter:AntoinRTLNieuws twitterde op dinsdag 03-06-2014 om 23:14:56“@PD5CL: nu tweede ontploffing bij Moerdijk.Lijkt wel een atoomwolk boven Dordrecht ! reageer retweet
Haha ik dacht het ook! Wij als 2 sukkels de straat inkijken of we iets konden vinden maar helemaal niks. Heb maar snel alle ramen dicht gegooid.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:11 schreef super_tekkel het volgende:
Ik dacht dat iemand m'n gevel was binnen gereden!
Gewoon ff er naartoe rijden.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:23 schreef Merkie het volgende:
Waarom zijn er anno 2014 geen betere foto's te vinden?
twitter:daanjanssen92 twitterde op dinsdag 03-06-2014 om 23:22:33Spannende 2e werkdag voor de nieuwe General Manager Shell #Moerdijk http://t.co/uKwytDcn0T reageer retweet
NSA kijkt ook mee ofcquote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:25 schreef Ambrosius het volgende:
#Shell Moerdijk is al wereldwijd trending.
lolquote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:25 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:daanjanssen92 twitterde op dinsdag 03-06-2014 om 23:22:33Spannende 2e werkdag voor de nieuwe General Manager Shell #Moerdijk http://t.co/uKwytDcn0T reageer retweet
Hahahaha later Paul.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:25 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:daanjanssen92 twitterde op dinsdag 03-06-2014 om 23:22:33Spannende 2e werkdag voor de nieuwe General Manager Shell #Moerdijk http://t.co/uKwytDcn0T reageer retweet
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOLquote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:25 schreef Pino112 het volgende:
Dat laatste, cameraploegen zijn niet zo snelquote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:26 schreef Loveless85 het volgende:
Is er al een zender met een cameraploeg ter plekke of blijft t bij mensen die een beetje Twitter gaan voorlezen op tv?
Dat duurt wel even op dit uur...quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:26 schreef Loveless85 het volgende:
Is er al een zender met een cameraploeg ter plekke of blijft t bij mensen die een beetje Twitter gaan voorlezen op tv?
twitter:JMSlagter twitterde op dinsdag 03-06-2014 om 23:25:16Explosie Shell Moerdijk toont weer eens beperking Hilversum. KvdB praat over Grace Kelly, Marco Borsato bij Humberto. Hallo, jongen: werken! reageer retweet
hehequote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:26 schreef kree het volgende:
Ik dacht even kijken welke kant het opwaait, maarja
[ afbeelding ]
ja, omroepbrabant is nog geen rampenzender volgens mijquote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:26 schreef Tourniquet het volgende:
Valt Moerdijk niet in het gebied van www.omroepbrabant.nl ipv Rijnmond?
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:26 schreef kree het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:26 schreef Evertjan het volgende:
twitter:JMSlagter twitterde op dinsdag 03-06-2014 om 23:25:16Explosie Shell Moerdijk toont weer eens beperking Hilversum. KvdB praat over Grace Kelly, Marco Borsato bij Humberto. Hallo, jongen: werken! reageer retweet
MWB jaquote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:26 schreef Tourniquet het volgende:
Valt Moerdijk niet in het gebied van www.omroepbrabant.nl ipv Rijnmond?
Het hoeft niet perse erger te zijn, een hogere GRIPquote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:19 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Het is meer voor de bestuurlijke organisatie ja.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:27 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het hoeft niet perse erger te zijn, een hogere GRIP
Om 23.30 is daar iig journaal, maar of dat niet gewoon een herhaling van eerder op de avond is zoals normaal gaan we zometeen zien.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:27 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
ja, omroepbrabant is nog geen rampenzender volgens mij
Hahaquote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:26 schreef kree het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom dan opschalen?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:27 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het hoeft niet perse erger te zijn, een hogere GRIP
stond toevallig vandaag een stuk over hem op omroepbrabant.nl nav de brand bij chemiepack en de gevolgen mbt zijn functioneren. Wim woont nu weer in Swalmen (waar hij voor Moerdijk burgemeester was). 300mtr van mij vandaan. Hij is hier oa voorzitter van de plaatselijke voetbalclub.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:12 schreef Evertjan het volgende:
is Wim Denie nog altijd burgermeerster daar?
[ afbeelding ]
meestal herhaling van eerderquote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:28 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Om 23.30 is daar iig journaal, maar of dat niet gewoon een herhaling van eerder op de avond is zoals normaal gaan we zometeen zien.
De gemeentelijke belastingen zullen wel omhoog gaan volgend jaar.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:29 schreef Unites het volgende:
Shell in de fik... woei..
Dat is hemelsbreed echt heeeeeel dichtbij. Ik kan het licht van de brand zien.
Iedereen weet eigenlijk dat de kans aanwezig is dat er zo iets gebeurd, maar het rampscenario is weer nergens te vindenEn dan te bedenken dat ze gisteren nog een boek hebben gepubliceerd over hoe Moerdijk omging met de ramp ,Chemie Pack'. Het kan toch geen toeval zijn
not.. alleen zo'n loopkrantjequote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:20 schreef Evertjan het volgende:
[..]
op RTV Rijnmond een ingelaste uitzending over 10 min
Nigeria?quote:
zag het ook net voorbij komen.quote:
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:30 schreef Fripsel het volgende:
[..]
De gemeentelijke belastingen zullen wel omhoog gaan volgend jaar.
Knevel en van den Brink staan anders net zo hard voor lul door het volledig te negeren. Zou bijna denken dat dit ook eerder opgenomen is.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:31 schreef Alrac4 het volgende:
Ik denk dat Pauw en Witteman blij zijn dat ze op tijd zijn gestopt. Anders hadden ze nu mooi voor lul gestaan met hun 1 uur eerder opnemen.
Ik doe gewoon alsof het Chocó isquote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nigeria?
Liever niet. Nou ja, een weekje dan, in een auto met chauffeur.
Dit dusquote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:29 schreef Loveless85 het volgende:
Rotterdam is verzwolgen door de vlammen
quote:pieter klein @pieterkleinrtl · 6 sec.
Late Nieuws, zo over #moerdijk #shell #explosies 23.43u RTL4
Ja, die indruk begin ik ook te krijgenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:32 schreef alors het volgende:
[..]
Knevel en van den Brink staan anders net zo hard voor lul door het volledig te negeren. Zou bijna denken dat dit ook eerder opgenomen is.
Ligt er ook maar net een beetje aan waar het zou gebeuren in de VS...quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:32 schreef kree het volgende:
In de USA hadden er al 3 helikopters boven gehangen met live tv.
Mjah
Live vanuit het rampengebied Rotterdam:quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:29 schreef Loveless85 het volgende:
Rotterdam is verzwolgen door de vlammen
Nog wel jaquote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:33 schreef Grifte het volgende:
[..]
Live vanuit het rampengebied Rotterdam:
Ik leef nog
Nietquote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:33 schreef Grifte het volgende:
[..]
Ik leef nog
Godzijdankquote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:33 schreef Grifte het volgende:
[..]
Ik leef nog
twitter:omroepbrabant twitterde op dinsdag 03-06-2014 om 23:33:02Zodadelijk extra radio- en tv-uitzending over de brand bij Shell in Moerdijk. Volg alle updates: http://t.co/N9EfWEVlLA reageer retweet
http://www.omroepbrabant.(...)zee+en+rookwolk.aspxquote:Op Omroep Brabant tv en radio volgt spoedig een extra uitzending over de ontploffing bij de Shell-fabriek.
Het is Brabant, dus van geen enkel belang, dat blijkt ook wel uit de media nu.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:33 schreef __Saviour__ het volgende:
Is dat daar dan zo'n installatie die op een of andere manier van economisch vitaal belang is voor Nederland, gezien deze 'paniek' nu?
Zou kunnen idd. Nog niet geweest.quote:
Bron?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:34 schreef Unites het volgende:
In Zevenbergen (Moerdijk) rijden ze rond met zo'n omroepwagen: ramen en deuren dicht.
Die zijn wakkerder dan de mensen die er met hun neus bovenop zittenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zou kunnen idd. Nog niet geweest.
Het eerste buitenlandse nieuws:
Pays-Bas: Explosion et incendie majeur sur un site du groupe Shell
Publié le 03/06/2014
Une explosion qui a été entendue dans toute la région a eu lieu sur un site de production chimique du groupe Shell à Moerdijk aux Pays-Bas. Un incendie est en cours. La cause du désastre est inconnue.
Ce serait l'un des plus grands sites chimiques des Pays-Bas et d'Europe selon le groupe.
L'incendie est visible depuis Rotterdam.
On ne sait pas s'il y a des blessés.
Plus d'infos d'ici quelques instants.
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:35 schreef Altron het volgende:
Krijg het niet meer normaal op de foto , lucht is helemaal zwart hier.... ( Strijen )
Precies. Over het algemeen is er bij een grote ramp meer bestuurlijke organisatie nodig, maar GRIP is vooral een online wedstrijdje verplassen geworden onder mensen die het van Wikipedia kennen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:28 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Het is meer voor de bestuurlijke organisatie ja.
Als er verslag moet worden gedaan van wat er binnen moet komen van het Erasmus MC zal ik mijn werk doen, maar zo ver zullen ze waarschijnlijk niet rijden met eventuele slachtoffers.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:33 schreef Grifte het volgende:
[..]
Ik leef nog
Wat een affectie, ongekend. Mocht Friesland ooit overstromen dan bied ik gaarne onderdak.quote:
Toch fijn dat Fok!kers de ramen en deuren (en gordijnen) toch altijd dicht hebben, die overleven dit wel.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:34 schreef Unites het volgende:
In Zevenbergen (Moerdijk) rijden ze rond met zo'n omroepwagen: ramen en deuren dicht.
Neequote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:36 schreef summer2bird het volgende:
Zou het luchtalarm daar al zijn afgegaan?
twitter:VRMWB twitterde op dinsdag 03-06-2014 om 23:36:55#shellmoerdijk geen sprake van vermisten of gewonden door explosie en brand. Vuurzee wordt minder intens. reageer retweet
Nou ja, een tekstbalk...quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:37 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Twijfelen aan de capaciteiten van Tijs
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:38 schreef Queller het volgende:
Hemelsbreed op 1,5 km: ik leef nog!
Téring wat een klap! En het geluid daarna. Niet te beschrijven. Alsof de intercity door de straat kwam
Jouw filmpje trouwens?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:37 schreef Pino112 het volgende:
twitter:VRMWB twitterde op dinsdag 03-06-2014 om 23:36:55#shellmoerdijk geen sprake van vermisten of gewonden door explosie en brand. Vuurzee wordt minder intens. reageer retweet
Misschien komt er nog een grotere explosie die je niet overleefd.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:38 schreef Queller het volgende:
Téring wat een klap! En het geluid daarna. Niet te beschrijven. Alsof de intercity door de straat kwam
Klundert?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:38 schreef Queller het volgende:
overleeftquote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:39 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Misschien komt er nog een grotere explosie die je niet overleefd.
Ja, behalve Kasper. Dit zit rustig te wachten tot zijn prak wordt geserveerd. Die raakt in paniek als we 'm binnenhalen en breekt dan alsnog de tent af...quote:
!!!!!!!!!!!!!!!!twitter:wa_Rijsbergen twitterde op dinsdag 03-06-2014 om 23:14:12Ga NIET naar #Moerdijk. #Hulpdiensten hebben ruimte nodig & hulpverlening wordt opgestart. Denk aan eigen veiligheid!!! #Moerdijk #Shell ^M reageer retweet
Het zou zomaar kunnen!quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:39 schreef Mani89 het volgende:
Misschien komt er nog een grotere explosie die je niet overleefd.
quote:
Dat is nog niks hier.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:38 schreef Queller het volgende:
Vooralsnog dit. Zolang dit niet over of doorslaat is dit best beheersbaar. Slaat het wel over of door wordt het een warm nachtjes daar.quote:
Noordhoekquote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:40 schreef Queller het volgende:
[..]
Het zou zomaar kunnen!
[..]
Keihard de gekste
Wat een vuiligheid is die petrochemische industrie toch.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:39 schreef El_Matador het volgende:
Shell Nederland Chemie BV - Moerdijk, The Netherlands
Shell Nederland Chemie BV
Moerdijk, Noord-Brabant, The Netherlands
Site size in hectares 320
Site size in acres 790
Principal activities
Shell Nederland Chemie BV manufactures base chemicals from the petroleum fractions naphtha, hydrowax, gasoil and LPG. A pipeline transports most of feedstock from the Shell refinery at Pernis to Moerdijk.
The products made at Moerdijk are used by customers to manufacture many everyday products, such as car components, synthetic fibres, insulation materials, latex paints and anti-freeze.
Main chemicals products manufactured
Ethylene; propylene; cracked gasoil; hydrogen; ethylene cracked residue; acetylene; butadiene; butene; dicyclopentadiene, benzene; IP-feed, pyrolysis gasoline, ethylene oxide; ethylene glycols; ethylbenzene, styrene monomer; propylene oxide
Certification
All plants and departments have ISO 9001-2000 and/or 14001 certification.
Other plants on site
Vinylesters plant (operated by SNC for Momentive Specialty Chemicals Inc)
Styrene monomer and propylene oxide plant (operated by SNC for ELLBA BV, a 50:50 joint venture between BASF and Shell)
Plant Ownership Capacity (kt/yr)
Benzene extraction SNC BV 500
Butadiene extraction SNC BV 115
Butadiene hydrogenation SNC BV 105
Ethyl benzene SNC BV 640
Ethylene glycols SNC BV 155
Ethylene oxide SNC BV 305
Pygas hydrogenation SNC BV 750
SM/PO 1 Styrene monomer; propylene oxide SNC BV 450; 210
SM/PO 2 Styrene monomer; propylene oxide Ellba BV 550; 250
Steam cracker: ethylene; propylene SNC BV 900 ; 500
Omdat er per grip een aantal bestuurslagen met beslisstructuren gekoppeld zijn. En elke ramp of gebeurtenis kan het beste aangepakt worden met een zo passend mogelijke structuur.quote:
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:40 schreef Pandaplint het volgende:
Ah een studiegenoot heeft vorig jaar nog nieuwe brandweerauto's gebouwd voor Moerdijk. Heb ze nog niet gezien. Mooie wagens maar heb ze nog niet gezien vandaag
http://www.zieglerbrandwe(...)4-2013-moerdijk.html
Oh god Klundert is ook aanwezigquote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:40 schreef Queller het volgende:
[..]
Het zou zomaar kunnen!
[..]
Keihard de gekste
Zitten er nog ramen in daar dan?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:34 schreef Unites het volgende:
quote:08/04/2014
De komende weken zijn we bezig met onderhoud aan twee van onze fabrieken. Naar verwachting zijn de werkzaamheden half juni afgerond. De werkzaamheden zijn beperkt en wij verwachten niet dat de omgeving iets van deze werkzaamheden zal merken
Jij gebruikt het allemaal.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:41 schreef Yiha het volgende:
[..]
Wat een vuiligheid is die petrochemische industrie toch.
xdquote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:43 schreef CookieSlikker het volgende:
LET OP: Er zijn geen gevaarlijke stoffen vrijgekomen
Pas een training gehad bij de Gemeenschappelijke Brandweer in die regio. Waren bijzonder trots aan het vertellen hoeveel water ze wel niet konden werpen op vuurzeeën. Heb je ook veel aan bij olie en dergelijke.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:40 schreef Pandaplint het volgende:
Ah een studiegenoot heeft vorig jaar nog nieuwe brandweerauto's gebouwd voor Moerdijk. Heb ze nog niet gezien. Mooie wagens maar heb ze nog niet gezien vandaag
http://www.zieglerbrandwe(...)4-2013-moerdijk.html
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:43 schreef CookieSlikker het volgende:
LET OP: Er zijn geen gevaarlijke stoffen vrijgekomen
Het lijkt net op de NOS.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:43 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Er is breaking news en meteen gaat alles mis bij RTL
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |