abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 juni 2014 @ 09:21:50 #133
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141142694
Mijn god, hoe vaak gaat die driving dutchman link hier nog voorbij komen :') Je zou er zo een show bij SBS6 over kunnen maken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 08:54 schreef Meike26 het volgende:
En omdat de sollicitatie (eerder in dit topic voorbij gekomen) positief is verlopen en ik nu een baan heb
Gefeliciteerd :)
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_141144172
Dank :D

Vrijdag de Youth Rediculous Vehicle ophalen *O*
  maandag 16 juni 2014 @ 11:06:51 #135
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141144865
Laat maar weten hoe die rijdt.
Ik zou overigens de pushbar lekker laten zitten. Geeft het autootje wel wat 'attitude'. Ik kan me overigens niet voorstellen dat hij voor een hoger verbruik zorgt. Er komt geen extra oppervlak bij de auto en een ronde staaf is nog redelijk aerodynamisch. Of hij moet 40 kilo wegen of zo.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_141158669
Zou de pushbar ook laten zitten.

Post even verbruik over je eerste tank.
Ben benieuwd. :-)
pi_141166700
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:06 schreef twiFight het volgende:
Laat maar weten hoe die rijdt.
Ik zou overigens de pushbar lekker laten zitten. Geeft het autootje wel wat 'attitude'. Ik kan me overigens niet voorstellen dat hij voor een hoger verbruik zorgt. Er komt geen extra oppervlak bij de auto en een ronde staaf is nog redelijk aerodynamisch. Of hij moet 40 kilo wegen of zo.
Precies hoe ik er ook over denk ! :Y Ik heb wel eens een paar keer zo'n zelfde pushbar als pakket vervoert, dat komt neer op net geen 15 kilo of er net overheen. Kunnen wel kostbare kilo's zijn, tijd zal het leren.

quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 17:43 schreef silenthill het volgende:
Zou de pushbar ook laten zitten.

Post even verbruik over je eerste tank.
Ben benieuwd. :-)
Zal ik ook zeker doen. Ik ga niet echt overdreven hypermilen die eerste tank. Ik wil eerst weten hoeveel km's ik ver kom met normaal autorijden, zonder het verbruik te beïnvloeden. Er zit een 40L tank in de auto dus alles boven de 800km is grandioos goed.
Een actieradius onder de 700km accepteer ik niet. Ik verwacht dat ik met de eerste tank 743km ver kom, net nadat het reservetank lampje is gaan branden.

Place your bets here :P
pi_141167282
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:58 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Precies hoe ik er ook over denk ! :Y Ik heb wel eens een paar keer zo'n zelfde pushbar als pakket vervoert, dat komt neer op net geen 15 kilo of er net overheen. Kunnen wel kostbare kilo's zijn, tijd zal het leren.

[..]

Zal ik ook zeker doen. Ik ga niet echt overdreven hypermilen die eerste tank. Ik wil eerst weten hoeveel km's ik ver kom met normaal autorijden, zonder het verbruik te beïnvloeden. Er zit een 40L tank in de auto dus alles boven de 800km is grandioos goed.
Een actieradius onder de 700km accepteer ik niet. Ik verwacht dat ik met de eerste tank 743km ver kom, net nadat het reservetank lampje is gaan branden.

Place your bets here :P
635km voordat het lampje gaat branden
pi_141167498
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:09 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

635km voordat het lampje gaat branden

:D
Jij schat me (of die auto) ook niet echt hoog in hé :{
pi_141167519
Dubbelpost.. weer die verdomde quoteknop ipv wijzigknop ingedrukt.
pi_141167620
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:11 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Jij schat me (of die auto) ook niet echt hoog in hé :{
Jij denk echt dat je 1:20/1:7.5 gaat rijden _O-
pi_141167730
We zullen het zien ;)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:25:20 #143
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141199624
680 km de eerste tank, incl. pushbar. Maar ik verwacht wel dat je de tanks daarna gelijk nog wat stappen kunt zetten, zelfs zonder hypermiling.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 17 juni 2014 @ 14:40:23 #144
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_141200111
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 23:19 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

EGR direct afdoppen, rotzooi. Je vreet toch ook niet de helft van je stront weer op om minder te schijten?
:D _O-
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 juni 2014 @ 14:48:02 #145
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141200322
Ik heb het wel eens gedaan toen ik elke week van Enschede naar Amsterdam en terug reed.

Golf TDI.
Zo hard als de weg toelaat VS zo extreem netjes mogelijk rijden. Scheelde tussen de 1 en 2 liter. Was wel een half uur langer onderweg. Nee bedankt.
pi_141206680
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:48 schreef Kreator het volgende:
Ik heb het wel eens gedaan toen ik elke week van Enschede naar Amsterdam en terug reed.

Golf TDI.
Zo hard als de weg toelaat VS zo extreem netjes mogelijk rijden. Scheelde tussen de 1 en 2 liter. Was wel een half uur langer onderweg. Nee bedankt.
Je moet naar mijn idee ook helemaal niet in liters denken, maar in km's winst per tank. Dat werkt naar mijn idee veel positiever op je rijstijl dan dat je het in liters omrekent en het helemaal niet zo veel lijkt te zijn. Dat ik met die Alto 500km op 1 tank kan rijden, vind ik heel wat leuker klinken dan dat ik er misschien net 3 liter mee win? Klinkt niet echt veel. Waar doe ik het voor zou ik dan bijna gaan denken. Stel dat ik elke maand 1 keer tank en het hele jaar door zuinig rijd, dan win ik máár 3 x 52 = 156 liter.
Reken ik de km's winst per tank (ervan uitgaande dat ik gemiddeld 22 liter tank en grofweg dus makkelijk 440km op een tank) , dan is dat 66 liter per tank x 52 = 3432 km verder dan gedacht ! Kijk, dan praat je ergens over. Niet dat ik dit aantal km's ooit zal halen, maar het geeft wel meer het idee van waarom ik zo zuinig mogelijk wil rijden.
pi_141225435
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:48 schreef Kreator het volgende:
Ik heb het wel eens gedaan toen ik elke week van Enschede naar Amsterdam en terug reed.

Golf TDI.
Zo hard als de weg toelaat VS zo extreem netjes mogelijk rijden. Scheelde tussen de 1 en 2 liter. Was wel een half uur langer onderweg. Nee bedankt.
De 308 verbruikt als ik zuinig rijd, 120 op snelweg e.d. 1:14.5.
Dit weekend af en toe 200+ op de autobahn, fietsendrager met mountainbike achterop + tent e.d. in de auto en een cruisesnelheid van rond de 140 1:13 over 700km waarvan 600 autobahn. Zo extreem veel maakt het dus ook niet uit. En dan kan ik dus ongeveer 700 km op 1 tank v.s. 800 als ik zuinig rijd(60 liter tank)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_141226661
Dat verschil is niet echt de moeite inderdaad. Ik kom met doorjakkeren (volbepakt, dakkoffer etc) op 1:13 uit, terwijl ik normaal 1:17 meestal wel kan redden. Dat scheelt toch 250km op een tank :D.

Maar normaal gesproken is het verschil tussen een tank redelijk relaxed rijden (Vmax overal, veel cruise control) vs behoorlijk planken ongeveer 10%. Dat vind ik dan weer niet de moeite. Dan is doorrijden veel leuker :P
Schip ahoy!
pi_141227527
Zat vanavond naar dit apparaatje te kijken. Misschien wel interessant om aan te schaffen als ik verbruik in de gaten kan houden.



Voor het geld, circa 12 euro, reuze interessant apparaatje in combinatie met android telefoon :)
pi_141228198
Ik rijd n 2011 polo bluemotion en let sinds kort wat meer op t verbruik. Wel normaal doorrijden maar eerder van t gas, cc gebruiken etc en rijd nu op mn woon/werk traject van 30km enkele reis nu rond de 1:28.


Best netjes vind ik :)
pi_141233828
Als TS:

Bij mij scheelt het zowat het dubbele.

Snel optrekken en tot in redline 7500 toeren. Harder dan 130.
1 op 10

90km op de snelweg 1 op 19 met zomers weer.
Dat scheelt me dus 1 volle tank per maand.

Dat verschil vind ik de moeite waard.

Ongeveer 10% van het rijden trap ik de CRX even op de start, omdat dat leuk blijft:-)
  woensdag 18 juni 2014 @ 08:12:16 #152
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_141233997
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 23:14 schreef Meike26 het volgende:
Zat vanavond naar dit apparaatje te kijken. Misschien wel interessant om aan te schaffen als ik verbruik in de gaten kan houden.



Voor het geld, circa 12 euro, reuze interessant apparaatje in combinatie met android telefoon :)
Ik heb het ook geprobeerd met zo'n ding. Sommige functies werkten goed, sommige amper of niet. Maar dat ligt ook aan de auto die je hebt.

Die app gaf aan dat ik 20l/100km nodig had.. :') Zijn ook dikke benzineslurpers, zo'n kleine 1.2 :P
  woensdag 18 juni 2014 @ 08:23:36 #153
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_141234103
Wist niet dat het 'hypermiling' heette. Vind het altijd wel een sport om zo zuinig mogelijk te rijden; onderstaande resultaat van een moderne benzinemotor;

Where law ends, tyrrany begins.
pi_141239780
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:58 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Precies hoe ik er ook over denk ! :Y Ik heb wel eens een paar keer zo'n zelfde pushbar als pakket vervoert, dat komt neer op net geen 15 kilo of er net overheen. Kunnen wel kostbare kilo's zijn, tijd zal het leren.

[..]

Zal ik ook zeker doen. Ik ga niet echt overdreven hypermilen die eerste tank. Ik wil eerst weten hoeveel km's ik ver kom met normaal autorijden, zonder het verbruik te beïnvloeden. Er zit een 40L tank in de auto dus alles boven de 800km is grandioos goed.
Een actieradius onder de 700km accepteer ik niet. Ik verwacht dat ik met de eerste tank 743km ver kom, net nadat het reservetank lampje is gaan branden.

Place your bets here :P
eh vergeet je niet dat die 40 liter zeer waarschijnlijk inclusief 5 liter reserve is. Effectief heb je dan dus 35 liter om die 743 te gaan redden. Dan moet je gemiddeld meer dan 1:21,2 rijden. :6
pi_141239874
O ja mijn vorm van hypermiling is gewoon de fiets te pakken. Door de vooral relatief korte stukjes zit ik anders op een verbruik van 1:9,5. Op de snelweg gaat dit wel naar ongeveer 1:12. Helaas zit er geen huidig verbruik op de boordcomputer.
  woensdag 18 juni 2014 @ 13:23:33 #156
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_141242287
quote:
19s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:23 schreef Gunner het volgende:
Wist niet dat het 'hypermiling' heette. Vind het altijd wel een sport om zo zuinig mogelijk te rijden; onderstaande resultaat van een moderne benzinemotor;

[ afbeelding ]
Wat voor auto is dat? Skoda? Netjes verbruik, zoiets haal ik ook.
  woensdag 18 juni 2014 @ 13:27:02 #157
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_141242400
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 13:23 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Wat voor auto is dat? Skoda? Netjes verbruik, zoiets haal ik ook.
Yup. De nieuwe octavia.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_141249166
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 22:29 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Als je de compressie en de injectie weg neemt, wel ja. (en dan ook de ontsteking wegnemen). VW doet het ook of gaat het doen, dus permanent uitlaatklep open zetten.
Dat stukje compressie zat ik idd mee. Een cilinder waarin na de compressieslag niets gebeurt is volgens mij verloren energie. Al heb je daarna wel de "arbeidsslag" met gesloten kleppen. Zou het elkaar niet opheffen ofzo?

Injectie afsluiten (elektrisch loskoppelen) is het minste werk. De ontsteking zou eigenlijk niet moeten boeien. Harley's hebben ook gewoon beide bougies aan hetzelfde contactpuntje. Die vonken gewoon allebei bij het einde van de compressieslag èn uitlaatslag.

Maar zou de Renault-atari niet van slag kunnen raken? afwijkende sensorwaarden (zoals lambda) enzo?

[ Bericht 6% gewijzigd door Ridocar op 18-06-2014 16:40:55 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_141250436
quote:
19s.gif Op woensdag 18 juni 2014 08:23 schreef Gunner het volgende:
Wist niet dat het 'hypermiling' heette. Vind het altijd wel een sport om zo zuinig mogelijk te rijden; onderstaande resultaat van een moderne benzinemotor;

[ afbeelding ]
Ik doe niet eens aan hypermiling en rij zuiniger :P

Mijn 208, 1.2, 3-pitter uit 2012 geeft een gemiddeld verbruik van 1 op 18,9 aan. En ik rij totaal niet zuinig lekker sportief optrekken altijd, zoveel mogelijk op CC en overal de vmax +5 op de teller.
  woensdag 18 juni 2014 @ 17:53:52 #160
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_141251839
Lichtere auto. Cilinder minder. Niet zo vreemd.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_141262103
quote:
10s.gif Op zondag 1 juni 2014 12:48 schreef Sloggi het volgende:

[..]

En dan de sleutel helemaal omdraaien zeker.
Het wordt pas echt spannend als je de sleutel uit het contact haalt.
  FOK!fotograaf woensdag 18 juni 2014 @ 21:08:35 #162
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_141262555
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 16:31 schreef Ridocar het volgende:
Dat stukje compressie zat ik idd mee. Een cilinder waarin na de compressieslag niets gebeurt is volgens mij verloren energie. Al heb je daarna wel de "arbeidsslag" met gesloten kleppen. Zou het elkaar niet opheffen ofzo?
Je gaat altijd of een vacuüm creëren of een overdruk maken met je compressieslag. En het geinige hier op aarde is dat een heengaande beweging terug laten gaan, nooit een energiebalans heeft van 0. Er is altijd ergens warmte ontstaan die zijn weg naar buiten zoekt.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 16:31 schreef Ridocar het volgende:
Injectie afsluiten (elektrisch loskoppelen) is het minste werk. De ontsteking zou eigenlijk niet moeten boeien. Harley's hebben ook gewoon beide bougies aan hetzelfde contactpuntje. Die vonken gewoon allebei bij het einde van de compressieslag èn uitlaatslag.
Met als verschil dat die Harley zo ontworpen is en jouw Renault niet.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 16:31 schreef Ridocar het volgende:
Maar zou de Renault-atari niet van slag kunnen raken? afwijkende sensorwaarden (zoals lambda) enzo?
Mij lijkt dat aannemelijk, maar ik heb het nog nooit geprobeerd. Het kan ook zijn dat er helemaal niets gebeurt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_141277237
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:08 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je gaat altijd of een vacuüm creëren of een overdruk maken met je compressieslag. En het geinige hier op aarde is dat een heengaande beweging terug laten gaan, nooit een energiebalans heeft van 0. Er is altijd ergens warmte ontstaan die zijn weg naar buiten zoekt.
Ja, er zijn altijd wel verliezen, Ik heb ook ooit natuurkunde gehad*. Die warmte wordt trouwens gewoon afgevoerd door het koelsysteem en de olie, net als bij een gewone ontbranding.
quote:
[..]

Met als verschil dat die Harley zo ontworpen is en jouw Renault niet.
Het is niet veel anders dan een Harley, het blijft hetzelfde viertaktsysteem met gedwongen gaswisseling. Wel een vonkje of geen vonkje maakt in een lege cilinder niet uit.
quote:
[..]

Mij lijkt dat aannemelijk, maar ik heb het nog nooit geprobeerd. Het kan ook zijn dat er helemaal niets gebeurt.
Ik heb het vannacht even geprobeerd. Omdat er bij de uitlaatgassen gewone lucht bijgemengd wordt krijgt het motormanagement rare waarden binnen en weet het dus niet wat het daarmee aanmoet. Gevolg, waarschuwingslampje uitlaatgasstoring ging branden, noodloop etcetera. Ook bij het opnieuw aansluiten van de injectoren bleef de motor op twee cilinders lopen. Pas bij het opnieuw starten liep de motor weer normaal.

Waarschijnlijk staat er nu wel een storing in de atari opgeslagen.

* even ter info. Ik wil best met je meedenken, discussiëren, weet ik wat, maar ik vind de toon in je post niet zo tof.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ridocar op 19-06-2014 05:54:52 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf donderdag 19 juni 2014 @ 11:17:49 #164
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_141280783
quote:
12s.gif Op donderdag 19 juni 2014 05:46 schreef Ridocar het volgende:
Ja, er zijn altijd wel verliezen, Ik heb ook ooit natuurkunde gehad*. Die warmte wordt trouwens gewoon afgevoerd door het koelsysteem en de olie, net als bij een gewone ontbranding.
Hmmm, eigenlijk denk ik, bij nader inzien, dat er warmte wordt toegevoerd door het koelsysteem...

quote:
12s.gif Op donderdag 19 juni 2014 05:46 schreef Ridocar het volgende:
Waarschijnlijk staat er nu wel een storing in de atari opgeslagen.
Dat even uitlezen en vervolgens eruit laten halen. Kan je dat zelf? Ben wel benieuwd welke storingen je eruit krijgt.
quote:
12s.gif Op donderdag 19 juni 2014 05:46 schreef Ridocar het volgende:
* even ter info. Ik wil best met je meedenken, discussiëren, weet ik wat, maar ik vind de toon in je post niet zo tof.
Dat gevoel had ik dus totaal niet, maar mijn excuses daarvoor...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_141294728
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 17:10 schreef Daeron het volgende:
Mijn 208, 1.2, 3-pitter uit 2012 geeft een gemiddeld verbruik van 1 op 18,9 aan. En ik rij totaal niet zuinig lekker sportief optrekken altijd, zoveel mogelijk op CC en overal de vmax +5 op de teller.
Dat is vrij zuinig hoor. CC'en en je aan de Vmax houden doet een hoop. Overal wegscheuren, vaak inhalen en overal Vmax +20 zonder cruise, da's meer doorrijden.
Schip ahoy!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')