quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:35 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]MmmmSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weet niet wat je er zelf al uit kon halen, kan best een wazig verhaal zijn anders
Achteraf gezien is het acteerspel van die zwangere vrouw ook erg sterk trouwens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Timo20 op 01-06-2014 00:53:57 ]How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
Maar eens proberen diequote:Op zaterdag 31 mei 2014 23:40 schreef destillegetuige het volgende:
King of Devil's Island
Jeugdige delinquenten op een eiland, in een soort kostschool setting, dat dient als gevangenis zonder tralies. Niemand kan zo ontsnappen. Of toch wel? Meet Erling, ook wel C-19 genoemd, hij wil niet alleen snel van het eiland, maar wil gaandeweg ook het perverse regime wel even een hak zetten.
Ik vermoed dat het een voor Noorse begrippen dure film is geweest. Het schijnt in Noorwegen ook wel een film met hoge bezoekersaantallen te zijn geweest. Je merkt ook wel dat de film lekker wegkijkt. Verhaal is aardig al mist het halverwege wat spanning, of iets waardoor je meer binding met de personages krijgt. Maar slot is net sterk genoeg om je hier overheen te trekken en je vast te houden. Een film voor als je bijvoorbeeld geen zin hebt in moeilijke arthouse, maar ook geen zin in gladde hollywood rommel. Dit valt er een beetje tussenin. Based on a true story.
6,5/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door kree op 01-06-2014 00:53:31 ]Do what you love, love what you do!
Het is een prequel van LOTR.quote:Op maandag 2 juni 2014 17:01 schreef Geerd het volgende:
Is de Hobbit film het zelfde als Lord of the rings??
Ik was nooit bijster enthousiast, maar collega zei moet je maar even kijken.
Weeft een beetje door elkaar heen ofzo??
Probeer 'Starbuck' eens, het Canadese origineel. Dat vond ik een zeer charmante comedy!quote:Op zondag 1 juni 2014 15:49 schreef Elan het volgende:
Delivery Man (2013) - IMDb
Kakt na een boeiend eerste half uur volledig in. Jammer want er zat wel degelijk potentieel in.
5.5/ 10
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 20:54 schreef Bosbeetle het volgende:
1967 (40th) In the Heat of the Nighttoffe film, iemand wordt vermoord in een klein dukes of hazard dorpje, op die dag is er ook een neger in het dorp. Hij wordt eerst aangezien voor de dader (natuurlijk) maar later blijkt hij een moordzaak expert van de politie.
Het geheel draait heel erg om vooroordelen van beide kanten maar dat is eigenlijk het minst leuke verhaal, het leuke aan de film zijn de toevalligheden en de eigenaardigheden van de mensen in het dorpje. Daardoor leek deze film een soort twin peaks light, maar het zou me niets verbazen als david lynch tijdens het maken van twin peaks deze film ook in zijn hoofd had.
Moet je voor deze film, per se de voorgaande delen gezien hebben? Heb ze wel gezien in een ver verleden, maar herinner me er niet veel van.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:44 schreef YellowBlacks het volgende:
X-Men: Days of Future Past
[ afbeelding ]
De film speelt zich af in een alternatieve toekomst waarin Magneto’s Brotherhood een belangrijke senator vermoordt. Als gevolg daarvan wordt de jacht op mutanten geopend en is het aan de X-Men uit het verleden en de X-Men uit de toekomst om samen te werken en ervoor te zorgen dat enkele belangrijke gebeurtenissen die leiden tot deze dystopische toekomst voorkomen worden.
Vond dit toch een van de beste X-men films. Bij de eerste scene werd ik al helemaal uit mijn stoel geblazen.
IMDB: 8,6
mijn cijfer: 8
X-Men First Class uit 2011 zou ik in ieder geval zeker wel bekijken als achtergrond informatie.quote:Op woensdag 4 juni 2014 17:38 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Moet je voor deze film, per se de voorgaande delen gezien hebben? Heb ze wel gezien in een ver verleden, maar herinner me er niet veel van.
Als je weet wie wie is komt het goed.quote:Op woensdag 4 juni 2014 17:38 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Moet je voor deze film, per se de voorgaande delen gezien hebben? Heb ze wel gezien in een ver verleden, maar herinner me er niet veel van.
Ik zelf vind van niet. Zijn wel kleine stukjes die verwijzen naar first class, maar niet hinderlijk. Blijf wel zitten, na de aftiteling komt nog een klein stukje, die je niet wil missen.quote:Op woensdag 4 juni 2014 17:38 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door EDMAN- op 05-06-2014 10:21:05 ]Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
Hahaha, ik dacht serieus dat dat Drew Barrymore (of Amanda Seyfried) was ofzo!quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:26 schreef planethugo het volgende:
Airheads
[ afbeelding ]
Komedie uit 94 met een jonge Adam Sandler, Steve Buscemi en Brendan Fraser als 3 nietsnutten die door willen breken als band en inbreken in een radiostudio, de situatie escaleert tot een gijzeling. Niet erg bijzonder of hilarisch, wel redelijk cliche maar ook weer niet zo irritant om het af te zetten. Echt een aanrader is het ook niet. Wel leuk om veel bekende acteurs in bijrollen te zien zoals Kramer van Seinfeld, een paar OZ acteurs, David Arquette en Chris Farley, hoewel die rollen ook weinig voorstellen.
5.5
hij ziet er idd echt uit als een kind, of meisje jaquote:Op donderdag 5 juni 2014 11:37 schreef JDx het volgende:
[..]
Hahaha, ik dacht serieus dat dat Drew Barrymore (of Amanda Seyfried) was ofzo!![]()
![]()
In dat geval wat aanraders voor je (ook van Stephen Chow):quote:Op vrijdag 6 juni 2014 12:10 schreef Nemephis het volgende:
Kung Fu Hustle - 2004
[ afbeelding ]
Een Chinese actie/komedie die zich afspeelt in de jaren veertig. Een kleine crimineel en zijn sullige partner willen lid worden van de Bijlen Bende, een beruchte groep criminelen. Daarom besluiten ze een wooncomplex te overvallen. Ze hebben er alleen niet op gerekend dat de bewoners daarvan bepaald niet zo hulpeloos zijn als ze eruit zien. Binnen de kortste keren loopt het dan ook flink uit de hand en gaan de Bijlen Bende en de bewoners van het wooncomplex de strijd met elkaar aan..
De film is Chinees gesproken maar dat is geen probleem omdat het een visueel spektakel is: Slapstick-achtige grappen en cartooneske computergraphics brengen de humor over, de vechtscenes zijn spannend in beeld gebracht en de sfeerbeelden zijn af en toe cinematografische hoogstandjes. De muziek past er perfect bij, Westerse en Oosterse muziek.
Ik vind dit een heel erg leuke film en geef 'm een 8,5 / 10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IMDB: 6.9
Ik: 5Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
Ik had precies dezelfde gedachte. Ze hadden het bij de LEGO world moeten houden... Daardoor werd het gelijk een stuk minder leuk voor mij, terwijl ik het hele stuk daarvoor erg leuk vond.quote:Op woensdag 4 juni 2014 11:56 schreef JDx het volgende:
The Lego Movie (2014) - IMDb
Als de reviews hier niet zo lovend waren, had ik er nooit naar omgekeken, maar toch gelachen. Wel jammer dat het einde opeens veranderd in een soort uitleg hoe alles zit, de droomwereld is leuker.
7.
quote:Op donderdag 5 juni 2014 10:12 schreef EDMAN- het volgende:
The Perks of Being a Wallflower
The Perks of Being a Wallflower (2012) - IMDb
[ afbeelding ]
Op aanraden van een vriend gekeken als in 'om samen met je vriendin te kijken' (ben zelf meer van de thrillers etc.). Hij waarschuwde wel dat de film je kan raken. Nou dat deed het wel.
In het kort gaat het over een jongen (Charlie) die als eersteklasser op een middelbare school moet zien te overleven. Klinkt cliché, ik weet. Hij lijkt een erg eenzaam leven te leiden tot hij vrienden maakt met 2 'seniors' (Emma Watson/ Ezra Miller) die hem onder de hoede nemen. Langzamerhand komen er meer details over het leven van deze 3 en hun vrienden (met de nadruk op Charlie.) naar boven drijven. Denk aan de zelfmoord van een beste vriend, jeugdtrauma's, psychische problemen, liefdesperikelen, homosexualiteit.
De film liet mij constant het gevoel hebben van 'er gaat iets ergs gebeuren', of 'nu gaat hij zichzelf écht voor lul zetten, of 'doe het niet!'. Op een gegeven moment denk je, wat gaat er nu nog gebeuren? Er broeit iets op de achtergrond. Gewoon kijken.
Goed geacteerd door Emma Watson (Sam) , Ezra Miller (Patrick) en Logan Lerman (Charlie, nooit van gehoord verder).
Ik: 8
Imdb: 8,1Deze met je vriendin kijken en dan de hele tijd "Zoo die Emma Watson is niice zeg".SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Play hard, go pro.
Dat zeg je tegen je vrienden, niet je vriendin slimpiequote:Op vrijdag 6 juni 2014 15:20 schreef Aethereal het volgende:
[..]
Deze met je vriendin kijken en dan de hele tijd "Zoo die Emma Watson is niice zeg".
quote:Op vrijdag 6 juni 2014 13:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
In dat geval wat aanraders voor je (ook van Stephen Chow):
Siu lam juk kau (2001) - IMDb (Shaolin Soccer)
Sik san (1996) - IMDb (The God of Cookery)
Hei kek ji wong (1999) - IMDb (The King of Comedy)
Tao xue wei long (1991) - IMDb (Fight Back to School)
* knip *
prachtig gefilmd, maar helaas moet ik ook zeggen dat het geen wereldschokkende film is (ben best wel een wes anderson fan..)quote:Op vrijdag 6 juni 2014 22:22 schreef golfer het volgende:
The Grand Budapest Hotel (2014) - IMDb
Gebaseerd op verhalen van Stefan Zweig is het een leuke fantasiefilm die vooral erg beeldend is en waarin een groot aantal bekende acteurs meespelen.
Beetje Sjakie in de Chocoladefabriek meets James Bond en Sherlock Holmes.
Leuk niemendalletje voor tussendoor.
IMDb: 8,4
Ik: 7,2
Ik vind je nog gul. Dit niilistische en fascistische prul krijgt van mij hooguit een 2 voor de moeite. Een van mijn absolute haatfilmsquote:Op vrijdag 6 juni 2014 17:12 schreef casper019 het volgende:
300
[ afbeelding ]
Ik snap echt de goeie kritieken van deze film niet, vond er maar weinig aan.
Het zag er allemaal wel mooi en spectaculair uit.. maar verder stelde het inhoudelijk niks voor ..
Het enige verhaal wat erin zat werd ook nog eens door een ''verteller'' op de achtergrond vertelt en ook dat vond ik een irritant en negatief punt.
Het verhaal is dat de koning van sparta in oorlog gaat met de perzen... Maar slechts 300 man gaan vechten tot de dood... en thats it...
Mooie acties en plaatjes, maar inhoudelijk compleet leeg en emotieloos...
klein 5 omdat het er mooi uitzag
Is net uit op dvd toch? Ben heel benieuwd en ook over hoe deze film tot stand is gekomen. Waarom en hoe de Belgen het voor elkaar hebben gekregen de rechten te bemachtigen van Mo Hayders 2e boek (waarom niet gewoon beginnen met het eerste, Vogelman?) en waarom België als de schrijver Brits is?quote:Op zondag 8 juni 2014 22:57 schreef casper019 het volgende:
DE BEHANDELING
[ afbeelding ]
WOW wat een ontzettend sterke en beklemmende thriller, 1 van de beste belgische thrillers (en ook zoiezo thrillers) die ik ooit gezien heb.
Verhaal gaat over een agent die op jonge leeftijd zijn broertje op mysterieuze wijze heeft verloren, dan krijgt hij een zaak van ouders die een paar dagen vastgehouden zijn en hun kind is verdwenen..
Sterk acteerwerk en spannend tot het einde, wel walgelijk einde... (in de zin van gruwlijk, gat)
9
De eerste 300 is dit? Die van een jaar of 8 geleden?quote:Op maandag 9 juni 2014 08:16 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik vind je nog gul. Dit niilistische en fascistische prul krijgt van mij hooguit een 2 voor de moeite. Een van mijn absolute haatfilms
V.
Jup 1e 300 uit 2006.....ben ergens nog wel benieuwd naar de recente 300.. is die nog slechter of hebben ze geleerd van hun fouten?quote:Op maandag 9 juni 2014 11:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De eerste 300 is dit? Die van een jaar of 8 geleden?
Ik moest me inhouden niet de bios uit te lopen, wat een bagger.
Ik was om begrijpelijke redenen niet van plan die te gaan kijken.quote:Op maandag 9 juni 2014 12:16 schreef casper019 het volgende:
[..]
Jup 1e 300 uit 2006.....ben ergens nog wel benieuwd naar de recente 300.. is die nog slechter of hebben ze geleerd van hun fouten?
Eerste 300 vond ik anders wel te pruimen, maar je moet er maar van houden. Deel 2 is inderdaad slechter, hoewel Eva Green er nog iets van probeert te maken.quote:Op maandag 9 juni 2014 12:16 schreef casper019 het volgende:
[..]
Jup 1e 300 uit 2006.....ben ergens nog wel benieuwd naar de recente 300.. is die nog slechter of hebben ze geleerd van hun fouten?
De eerste. Die tweede ben ik uiteraard niet meer aan begonnen.quote:Op maandag 9 juni 2014 11:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De eerste 300 is dit? Die van een jaar of 8 geleden?
Ik moest me inhouden niet de bios uit te lopen, wat een bagger.
quote:Op maandag 9 juni 2014 14:12 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Eerste 300 vond ik anders wel te pruimen, maar je moet er maar van houden. Deel 2 is inderdaad slechter, hoewel Eva Green er nog iets van probeert te maken.
Tijden al niet meer gezien, maar ik zou zeggen juist die insteek en de uitwerking daarvan is wat de film in mijn beleving bovengemiddeld goed maakt. Er zijn een hele hoop films die het pad bewandelen waarbij het hoofdpersonage er weer geheel bovenop komt. Soms zelfs geforceerd. Hier kiezen ze een andere route. En was Las Vegas in '95 ook al niet doorgeslagen? Dat is tocht in de eighties al begonnen?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:06 schreef Falco het volgende:
Leaving Las Vegas (1995)
Nou... niet echt geweldig. Leaving Las Vegas gaat over destructieve mensen die met elkaar een relatie aangaan en elkanders zwakheden accepteren. Nicolas Cage is een fulltime alcoholist die de hele film liters alcoholhoudende drank wegzuipt. Hij doet nèt geen truukje met deze rol. Elisabeth Shue komt rond door haar prostitutie-praktijken en wordt zo nu en dan gemolesteerd.
Na een tijdje is de insteek (er is geen drang om de situatie te veranderen) niet meer zo opvallend en ging ik me er juist aan ergeren. Er gebeurt gewoon te weinig om dit een bijzondere film te laten worden. Extra minpunt is het overdadige gebruik van de soundtrack, ook dat heb je na een tijdje wel allemaal gehoord. Blijven nog over de beelden van Las Vegas anno 1995. Je mist wat hotels en de doorgeslagen decadentie en die er nu heerst, maar Mike Figgis wist hier nog wel enigszins raad mee. Er zaten wel wat toffe shots tussen, die de film naar een krappe voldoende trekken. Cijfer: 6
Het is niet alleen slechter dan het boek. Het lijkt er niet eens op.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:46 schreef Pleun2011 het volgende:
Volgens mensen die de boeken kennen is de film slechter dan het boek, maar dat is meestal zo.
Ik vond de film beter dan het boek.quote:Op woensdag 11 juni 2014 12:56 schreef DO2 het volgende:
[..]
Het is niet alleen slechter dan het boek. Het lijkt er niet eens op.
De meest positieve benadering ervan is dat het een vereenvoudigde kinderversie van het boek is.
Gebeurtenissen rond het historische moment van de voltooiing van de trans-continentale spoorweg.
Cecil B. DeMille (1881 - 1959) was een Amerikaans filmregisseur en -producent. Hij was een van de meest succesvolle filmmakers van de eerste helft van de twintigste eeuw.andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
Ook gezien voordat ik deze recensie had gelezen, niets aan toe te voegen eigenlijk,quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:43 schreef Soury het volgende:
Rob the Mob (2014) - IMDb
[ afbeelding ]
Geweldige film, een jong stel die werken bij een incasso bureau en dat gaat financieel niet snel genoeg.
De baas daar deed me denken aan Steve Carell van de "the Office US"
Ze besluiten de maffia te beroven.![]()
Geen goed plan dat is begrijpelijk.
Vermakelijke scenes waar ik hardop moest lachen.
Snelle toffe film, een aanrader. Bonus lekkere soundtrack. Een aanrader.![]()
8
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vooral door wat er onder de spoiler staat geeft ik deze film een zes.
http://www.moviemeter.nl/film/91023
edit:
sorry dat was dus een quote i.p.v. een spoiler
[ Bericht 5% gewijzigd door FANN op 13-06-2014 23:50:00 ]
Heel weinig gehoord over/van deze film, volgens mij is het een redelijk kleine productiemaatschappij (ik zie iig allemaal vage, obscure namen voorbijkomen in de intro).
Ik kan bijna geen mening geven over deze film zonder gigantisch te spoileren, maar de kant die deze film opgaat, zag ik vooraf niet aankomen. Ik vond hem iig erg goed en her en der doet-ie me wel denken aan Gravity (alleen dan met wat minder mooie overzichtsshots van moeder aarde
)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 13:49 schreef SEMTEX het volgende: in deze film was dat een spel dat reageert met lampjes op vragen die je stelt).
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 22:00 schreef JDx het volgende:
Spanje - Nederland 2014
Kwam toevallig gister voorbij op Nederland 1, geweldige film, geen voorspelbare dingen zoals vaak, mooie twist ook in het plot, echt een aanrader.
10.
huh?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 22:00 schreef JDx het volgende:
Spanje - Nederland 2014
Kwam toevallig gister voorbij op Nederland 1, geweldige film, geen voorspelbare dingen zoals vaak, mooie twist ook in het plot, echt een aanrader.
10.
Was erg mooi ja, kreeg wel een beetje medelijden met die gast die je ook wel eens in Head & Shoulders-reclames ziet.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 22:00 schreef JDx het volgende:
Spanje - Nederland 2014
10.
Was een beetje over the top wel. Alsof je naar een theaterstuk zit te kijken in plaats van naar een film, in theater moet alles in de overdrive...quote:Op zaterdag 14 juni 2014 22:00 schreef JDx het volgende:
Spanje - Nederland 2014
10.
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 22:00 schreef JDx het volgende:
Spanje - Nederland 2014
10.
Spannende film inderdaad, echt een aanrader.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:57 schreef casper019 het volgende:
DE BEHANDELING
[ afbeelding ]
WOW wat een ontzettend sterke en beklemmende thriller, 1 van de beste belgische thrillers (en ook zoiezo thrillers) die ik ooit gezien heb.
Verhaal gaat over een agent die op jonge leeftijd zijn broertje op mysterieuze wijze heeft verloren, dan krijgt hij een zaak van ouders die een paar dagen vastgehouden zijn en hun kind is verdwenen..
Sterk acteerwerk en spannend tot het einde, wel walgelijk einde... (in de zin van gruwlijk, gat)
9
Vond 'm juist wel te genieten all the way. 8.8/10quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:08 schreef JDx het volgende:
Pareltje, hele film genoten, was alleen niet satisfied op het einde op een of andere manier, daarom komt ie voor mij niet hoger dan een...
8.
Die OSTquote:Op woensdag 11 juni 2014 02:45 schreef Dr.Mikey het volgende:
[ afbeelding ]
Leuke actie triller over een bankoverval. Erg leuk verhaal met een sterke twist op het einde.
Duidelijk, kijkt lekker weg en zit goed in elkaar.Cijfer 6
Blij van, was echt een bijzondere film, ik maak er een 8,5 van!quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:38 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Vond 'm juist wel te genieten all the way. 8.8/10
Ja. Elk jaar drie of vier draaidagen. Bijzonder tof.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 16:32 schreef DO2 het volgende:
Ze hebben die film dus daadwerkelijk gemaakt over een periode van 12 jaar? Da's op zich al best bijzonder.
Heerlijke film, een lust voor het oog. Met een humor waar ik een vleugje Monty python voelde.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:08 schreef JDx het volgende:
Pareltje, hele film genoten, was alleen niet satisfied op het einde op een of andere manier, daarom komt ie voor mij niet hoger dan een...
8.
Lees dit topic doorquote:Op zaterdag 21 juni 2014 19:22 schreef Fokker101 het volgende:
Weet iemand nog een leuke film om te kijken? En die ook in HD is heb een nieuwe tv en wil graag nog is een leuke film kijken. Maar, weet niet echt welke film?
die hebben toch een apart topic gekregen omdat er zoveel klachten waren?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 19:43 schreef erkel het volgende:
Waar zijn de lijstjes gebleven aan het einde van de maand? Vond het wel een goede aanvulling eigenlijk in dit topic.
Waar is dat topic? Waarschijnlijk helemaal doodgebloed wegens gebrek aan interesse...quote:Op zondag 22 juni 2014 02:16 schreef Tim86 het volgende:
[..]
die hebben toch een apart topic gekregen omdat er zoveel klachten waren?
Vind de eerste anders een stuk beter, en dan met name de verhaallijn en de epische gevechten. Hier draaide het teveel om de maffia (en dat is wel erg uitgemolken)quote:Op zondag 22 juni 2014 15:37 schreef dumble het volgende:
The Raid 2
[ afbeelding ]
Wat een vette film is dit, nog 10x beter als de eerste. Actie zoals je nog nooit gezien hebt, de bruutheid spat van het scherm. Hoe de camera door gevechten heen zweeft alsof je er zelf in zit. De settings waar de gevechten zich plaats vinden... En dan die end game, jezus wat ziek!
Must see!
imdb; 8.8
ik; 9
Is de 1e een must see voordat je deel 2 gaat zien of??quote:Op zondag 22 juni 2014 15:37 schreef dumble het volgende:
The Raid 2
[ afbeelding ]
Wat een vette film is dit, nog 10x beter als de eerste. Actie zoals je nog nooit gezien hebt, de bruutheid spat van het scherm. Hoe de camera door gevechten heen zweeft alsof je er zelf in zit. De settings waar de gevechten zich plaats vinden... En dan die end game, jezus wat ziek!
Must see!
imdb; 8.8
ik; 9
True, het vorige topic staat bij de langzaamste 10 topics ooit van deze reeks en dit topic gaat ook die kant op.quote:Op zondag 22 juni 2014 09:31 schreef Mike het volgende:
Het is hier op dit moment gewoon wat rustiger.
Meteen twee toppersquote:Op maandag 23 juni 2014 09:30 schreef davako het volgende:
Dit topic mag in ieder geval niet doodbloeden, ik haal hier soms echt pareltjes vandaan.
De afgelopen tijd heb ik buiten een boel films om ook twee series gekeken.
Deadwood
[ afbeelding ]
Een serie (Drie seizoenen) welke zich afspeelt in de plaats Deadwood. Een plaats welke overloopt van criminaliteit. Persoonlijk heb ik niet heel veel met elke standaard Western, maar deze serie was echt top!
Er zijn een boel karakters die vaak terugkomen. Deze karakters worden ook goed uitgewerkt en komen geloofwaardig over. De eerste paar afleveringen ogen misschien wat langzaam maar zetten een basis waardoor je de gehele serie in één keer wilt afmaken.
Imdb: 8,9
Ik: 9.0
de tweede serie die ik heb gezien (slechts de eerste twee seizoenen) is:
Suits
[ afbeelding ]
Wat een geweldige snelle advocaten serie. Mike heeft een fotografisch geheugen en komt per ongeluk te werken bij een groot advocatenkantoor, dit zonder een rechtendiploma. Het leuke aan deze serie zijn de dialogen, deze zijn zo ontzettend scherp en snel dat de afleveringen er doorheen vliegen. Na elke aflevering kan je het bijna niet laten de volgende direct erna te kijken.
Imdb: 8.9
Ik: 8.5
Jep, het speelt zich vrijwel direct af na het einde van 1. Maar het strekt zich dan wel over een periode van meer als 2 jaar en maakt het een story op zich zelf, maar ik raad wel aan eerst 1 te kijken..quote:Op zondag 22 juni 2014 23:06 schreef casper019 het volgende:
[..]
Is de 1e een must see voordat je deel 2 gaat zien of??
Ik had Suits ook een 8,5 gegeven na seizoen 1 en 2, verheugde me enorm op seizoen 3.quote:Op maandag 23 juni 2014 09:30 schreef davako het volgende:
Dit topic mag in ieder geval niet doodbloeden, ik haal hier soms echt pareltjes vandaan.
De afgelopen tijd heb ik buiten een boel films om ook twee series gekeken.
Deadwood
[ afbeelding ]
Een serie (Drie seizoenen) welke zich afspeelt in de plaats Deadwood. Een plaats welke overloopt van criminaliteit. Persoonlijk heb ik niet heel veel met elke standaard Western, maar deze serie was echt top!
Er zijn een boel karakters die vaak terugkomen. Deze karakters worden ook goed uitgewerkt en komen geloofwaardig over. De eerste paar afleveringen ogen misschien wat langzaam maar zetten een basis waardoor je de gehele serie in één keer wilt afmaken.
Imdb: 8,9
Ik: 9.0
de tweede serie die ik heb gezien (slechts de eerste twee seizoenen) is:
Suits
[ afbeelding ]
Wat een geweldige snelle advocaten serie. Mike heeft een fotografisch geheugen en komt per ongeluk te werken bij een groot advocatenkantoor, dit zonder een rechtendiploma. Het leuke aan deze serie zijn de dialogen, deze zijn zo ontzettend scherp en snel dat de afleveringen er doorheen vliegen. Na elke aflevering kan je het bijna niet laten de volgende direct erna te kijken.
Imdb: 8.9
Ik: 8.5
Kijk al een tijdje uit naar deze film.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 16:22 schreef takkfyrir het volgende:
Boyhood
[ afbeelding ]
Laat ik één ding voorop stellen: ik heb een zwak voor coming-of-age-verhalen. Een groot zwak, zowel bij boeken als films. Als ergens het stempeltje coming-of-age op wordt gedrukt, is mijn aandacht dan ook meteen gewekt. Dat veel van die films en boeken in de desbetreffende categorie behoorlijk prut zijn, mag de pret niet drukken. Toen ik de afgelopen twee weken in Berlijn was, zag ik overal erg groene posters hangen, die bij nadere bestudering voor de film Boyhood bleken te zijn. Dat het hier om mijn zo geliefde genre ging, had ik niet meteen door. 'A moving twelve year epic' staat er dan wel op de poster hierboven, maar op de Duitse versie was er 'Wenn es echte Magie gibt, dann steckt sie in diesem Film' te lezen - wat ik nu overigens toffer vind, omdat het bij een scene uit de film aansluit. Toen ik voorafgaand aan een andere film een trailer van Boyhood zag, was ik echter verkocht: die film moest ik unbedingt zien.
Toegegeven, regisseur Richard Linklater - bekend van onder meer de Before-trilogie en School of Rock - heeft er een lange zit van gemaakt: ruim 2,5 uur. Vooral op het eind vroeg ik me af wanneer de film afgelopen zou zijn. Niet zozeer omdat mijn zitvlees of interesse het begaf, maar vooral omdat het zo ontzettend jammer zou zijn als de film definitief was geëindigd, en op het laatst bijna elke scène een perfecte slotscène leek te zijn. Maar Boyhood was elke minuut van mijn tijd waard. In de film wordt Mason (Ellar Coltrane) gedurende twaalf jaar gevolgd, waarbij de afbeelding op de filmposter de beginscène vormt. Vanaf 2002 is er elk jaar gefilmd met dezelfde hoofdpersonen; er zijn dus geen verschillende acteurs voor hetzelfde personage in verschillende levensfases te zien. De kapsels - in het bijzonder die van Mason -, de muziek en bepaalde gebeurtenissen - het nieuwste Harry Potterboek, de Obama-campagne - vormen daarbij hulpmiddelen om te zien of we alweer op weg zijn naar een volgend jaar. De film heet dan wel Boyhood, maar eigenlijk zie je Masons hele omgeving - inclusief zijn ouders (Ethan Hawke en Patricia Arquette) - opgroeien, of in elk geval een poging doen tot. Het geheel doet bijna als een documentaire aan. Er is geen allesomvattende dramatische verhaallijn nodig - het leven zelf blijkt al dramatisch genoeg.
Dit is zo'n film, waarvan je na vijf minuten al weet dat 'ie een bijzonder goeie is. Dat er dan nog 2,5 uur volgt, is daarom fantastisch. Dit is zo'n film, waar je zowel een beetje treurig als intens blij van wordt. Dit is dan ook de film, die nu met stip mijn favorietenlijstje van coming-of-age-films aanvoert.
Vanaf 31 juli draait Boyhood in de Nederlandse bioscopen. Gaat dat vooral zien.
Wel handig als het plaatje werkt of er de titel bij staat.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:32 schreef Mint_Clansell het volgende:
[ afbeelding ]
Over the top, cheesy en erg fake, maar laat dat nou juist Carpenter's sterkste troef zijn. Verdient het lage cijfer op IMDb en de vernietigende recensies totaal niet, want: topfilm die alle kenmerken van een cultklassieker heeft. 8/10
The Raid is de beste actiefilm van de afgelopen 10 jaar sowieso. Deel 2 nog niet gezien.quote:Op zondag 22 juni 2014 23:16 schreef speknek het volgende:
Ik vond the raid 1 intense bagger. 8.8 Jezus wat een standaarden. Vergeleken bij the Raid is Pacific Rim een toonbeeld van narratieve intelligentie.
Geweldige popcorn nonsens, niet serieus nemen en van genieten is de boodschap.quote:Op donderdag 26 juni 2014 23:55 schreef Dr.Mikey het volgende:
[ afbeelding ]
Snakes on a plane
Omdat ik voor het eerst met deze film in aanraking kwam door een flyer in het hoesje van mijn special edition Sin City dvd had ik hoge verwachtingen van deze film. Net als iedereen helaas toen deze film uitkwam wist deze film de verwachtingen niet na te komen bij de recenten. Daarom heb ik deze film lange tijd gemeden. Nu heb ik hem dan eindelijk toch gezien en ik sluit me aan bij de recensies. Deze film is chaotisch slecht en slaat eigenlijk helemaal nergens op.
Daar kunnen Samuel L Jackson en Kenan van Kenan en Kell helaas ook niks aan doen.
(Wat is er eigenlijk gebeurd met zowel Kenan als Kell?)
Cijfer 4
Vond t vooral een harde actiefilm, meer deel 1 maar dan wat extremer, vond 'm tegenvallenquote:Op zondag 22 juni 2014 15:37 schreef dumble het volgende:
The Raid 2
[ afbeelding ]
Must see!
imdb; 8.8
ik; 9
Als je deel 1 niet gezien hebt te doen dit?quote:Op zondag 22 juni 2014 15:37 schreef dumble het volgende:
The Raid 2
[ afbeelding ]
Must see!
imdb; 8.8
ik; 9
sure, maar deel 1 is beter en hetzelfde qua stijl en actie. Zou niet weten waarom je die zou skippen en wel deel 2 zou kijken.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 17:54 schreef kree het volgende:
[..]
Als je deel 1 niet gezien hebt te doen dit?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.blablablabla
Deel 1 is much better....quote:Op vrijdag 27 juni 2014 17:54 schreef kree het volgende:
[..]
Als je deel 1 niet gezien hebt te doen dit?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt......
I may not be your first, but to be your last would be perfect.....
ook gisteren gezien, en helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:02 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren in de bios gezien:
A Million Ways To Die In The West
In zijn tweede film als regisseur gaat Seth MacFarlane naar het Wilde Westen. Hij speelt hij zelf de hoofdrol als Albert, een laffe en mislukte schapen boer die, zoals hij zelf zegt, op de verkeerde plaats op het verkeerde moment is geboren. Hij heeft helemaal niets te zoeken in het Westen en wil er ook liefst zo snel mogelijk weg. Alsof dat nog niet genoeg is dumpt zijn vriendin hem ook nog. Maar dan lijkt z`n geluk te keren en ontmoet hij Anna, een mooie en lieve dame die pas in het stadje is komen wonen.
Net als bij Ted zit ook deze film vol met heerlijk (flauwe) humor, die waarschijnlijk vooral bij de liefhebbers van Family Guy en eerdergenoemde Ted in de smaak zal vallen. Soms is het een hit-and-miss waarbij ook een aantal grappen missen. Toch is het voor het grootste gedeelte een geslaagde comedy, waarbij MacFarlane een leuke rol neerzet maar het wel duidelijk is dat hij geen groots acteur is.
De geniale cameo`s zijn ook een vermelding waard, een genot voor elke film liefhebber.
Een leuke en vermakelijke ode aan de western waarmee MacFarlane nogmaals aantoont dat hij naast maker van één van de beste tekenfilmseries ooit te zijn ook een goede feature film regisseur is.
IMDB Cijfer: 6,3/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
Kloptquote:Op dinsdag 1 juli 2014 04:33 schreef Mint_Clansell het volgende:
Plaatje werkt niet, maar ik gok Under The Skin.
Scarlet die haar kleren uit doet is toch wel baanbrekend en vernieuwendquote:Op dinsdag 1 juli 2014 03:38 schreef Leafeon672 het volgende:
[ afbeelding ]
Under The Skin - 2014
Ik had hoge verwachtingen voor deze film, maar deze werden totaal niet waargemaakt. De hoofdrolspeelster, wiens naam niet wordt genoemd, ervaart eenzaamheid terwijl zij met haar auto door Schotland reist. Jammer genoeg slaagde de film er niet in deze gevoelens ook naar mij over te brengen. Het hoogtepunt van de film is dan ook het visuele aspect, ook al is het niet baanbrekend of vernieuwend.
Mijn oordeel: 6,8/10
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |