abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 4 juni 2014 @ 17:38:11 #26
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_140711599
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:44 schreef YellowBlacks het volgende:
X-Men: Days of Future Past

[ afbeelding ]

De film speelt zich af in een alternatieve toekomst waarin Magneto’s Brotherhood een belangrijke senator vermoordt. Als gevolg daarvan wordt de jacht op mutanten geopend en is het aan de X-Men uit het verleden en de X-Men uit de toekomst om samen te werken en ervoor te zorgen dat enkele belangrijke gebeurtenissen die leiden tot deze dystopische toekomst voorkomen worden.


Vond dit toch een van de beste X-men films. Bij de eerste scene werd ik al helemaal uit mijn stoel geblazen.

IMDB: 8,6
mijn cijfer: 8
Moet je voor deze film, per se de voorgaande delen gezien hebben? Heb ze wel gezien in een ver verleden, maar herinner me er niet veel van.
  woensdag 4 juni 2014 @ 17:55:52 #27
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_140712150
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 17:38 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Moet je voor deze film, per se de voorgaande delen gezien hebben? Heb ze wel gezien in een ver verleden, maar herinner me er niet veel van.
X-Men First Class uit 2011 zou ik in ieder geval zeker wel bekijken als achtergrond informatie.
Als je van de eerste drie films nog ruwweg een beeld hebt en de karakters nog kent kom je er wel.
  Hardste schreeuwer 2022 woensdag 4 juni 2014 @ 18:25:02 #28
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_140713046
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 17:38 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Moet je voor deze film, per se de voorgaande delen gezien hebben? Heb ze wel gezien in een ver verleden, maar herinner me er niet veel van.
Als je weet wie wie is komt het goed.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_140715127
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 17:38 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Moet je voor deze film, per se de voorgaande delen gezien hebben? Heb ze wel gezien in een ver verleden, maar herinner me er niet veel van.
Ik zelf vind van niet. Zijn wel kleine stukjes die verwijzen naar first class, maar niet hinderlijk. Blijf wel zitten, na de aftiteling komt nog een klein stukje, die je niet wil missen.
pi_140719179
REC 2



niet zo goed als het 1e deel, maar goeie spannende horror film met spannende momenten!

De film lijkt groten deels opgenomen te zijn vanuit een camera (snap wel welk effect ik bedoel..) en dat geeft een drukke, maar ook spannende sfeer.. net alsof je er zelf ook bij bent.
Film gaat over dat een swat team en een priester op zoek gaan naar een cure voor de ''ziekte'' ..
Wat bij dit deel ontbrak was echt een hoofdrolspeler oid.. waar je echt mee kon leven of wat voor diepgang zou zorgen.. daardoor bleef het wel een vlakke film..
maar wel zeker het kijken waard voor een avondje horror

7-
  donderdag 5 juni 2014 @ 10:12:53 #31
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_140737164
The Perks of Being a Wallflower

The Perks of Being a Wallflower (2012) - IMDb



Op aanraden van een vriend gekeken als in 'om samen met je vriendin te kijken' (ben zelf meer van de thrillers etc.). Hij waarschuwde wel dat de film je kan raken. Nou dat deed het wel.

In het kort gaat het over een jongen (Charlie) die als eersteklasser op een middelbare school moet zien te overleven. Klinkt cliché, ik weet. Hij lijkt een erg eenzaam leven te leiden tot hij vrienden maakt met 2 'seniors' (Emma Watson O+ / Ezra Miller) die hem onder de hoede nemen. Langzamerhand komen er meer details over het leven van deze 3 en hun vrienden (met de nadruk op Charlie.) naar boven drijven. Denk aan de zelfmoord van een beste vriend, jeugdtrauma's, psychische problemen, liefdesperikelen, homosexualiteit.

De film liet mij constant het gevoel hebben van 'er gaat iets ergs gebeuren', of 'nu gaat hij zichzelf écht voor lul zetten, of 'doe het niet!'. Op een gegeven moment denk je, wat gaat er nu nog gebeuren? Er broeit iets op de achtergrond. Gewoon kijken.

Goed geacteerd door Emma Watson (Sam) , Ezra Miller (Patrick) en Logan Lerman (Charlie, nooit van gehoord verder).

Ik: 8
Imdb: 8,1

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door EDMAN- op 05-06-2014 10:21:05 ]
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  donderdag 5 juni 2014 @ 10:56:22 #32
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_140738446
Xmen: Days of future past


Gister deze film gezien. Ik had er eerlijk gezegd wat meer van verwacht. X-men first class vond ik echt een goede film en daarom verwachtte ik ook heel veel van deze film. De connectie tussen de toekomst en het verleden beviel mij gewoon niet zo heel erg.

imdb 8.5
ik 7.0

Een andere noemenswaardige film die ik afgelopen week voor het eerst heb gezien is:
Django Unchained

Wauw wat een film. Zelf heb ik niet veel met Quentin Tarantino. Ik snap de hele ophef over films zoals Reservoir Dogs en Kill bill niet helemaal. Toch moest ik maar eens Django gaan kijken, een eerlijke kans verdiend elke film. Daar waar de film al twee jaar oud was, wist ik nog helemaal niets over het verhaal dus ik ging er ook blind in.

Verhaal:
Het neger probeert met de hulp van een duitse bounty hunter zijn vrouw te bevrijden van een plantage.

Na de eerste scene was ik meteen verkocht. De dialogen, de casting, hoe het gefilmd is en de bijbehorende muziek. De tijd vloog voorbij (2:45 uur) en het was het dubbel en dwars waard.

Imdb: 8.5
Ik 9.0 !

Echt de beste film die ik in tijden heb gezien. Ik denk dat ik ook maar eens Inglourious Basterds moet gaan kijken.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_140739304
Mortal Kombat Legacy - Seizoen 1 & 2

Een reeks korte verhalen van circa 10 minuten(S1 9, S2 10 afl) waarin de oorsprong van de bekendste karakters uit de games en films getoond worden. Dit was oorspronkelijk bedoeld als pitch voor een nieuwe film maar dat is er tot op hede nog niet van gekomen. Jammer want het ziet er, zeker voor een webserie wat het uiteindelijk geworden is, gewoon erg goed uit. Coole gevechten (al hadden het er wel wat meer mogen zijn), prima cast en totaal anders dan de films. Voor mij mag Mortal Kombat best op deze manier een reboot krijgen. En zo niet, dan hoop ik dat hier nog een 3de seizoen van komt dat het toernooi laat zien want hoewel er in S2 ook op een eiland met elkaar gevochten wordt moet het echte spektakel nog komen.

7.5

Non-Stop

Liam Neesson is weer Liam Neesson in deze oldskool vliegtuigthriller. Niks mis mee, bijna 2 uur een goed tempo en een goed opgebouwde spanning. Jammer van de ontknoping want dat is wel erg matig en cliche. Verder niets op aan te merken, beter dan de laatste films van Neeson (Taken 2, The Grey, Unknown)

7.5

The Human Race

B-film over een groep mensen die in een vreemde omgeving terecht komt waar ze rondjes moeten lopen langs een parcour en als je dit verlaat, of als iemand je 2 rondjes inhaalt dan sterf je. De film neemt zichzelf niet series maar is ook nauwelijks serieus te nemen door het (zeer) matige script, onnozele dialogen, slechte acteurs en vreemde karakters die bij bosjes neervallen. Regelmatig vraag je je af wat voor slechte onzin je het kijken bent, maar toch heb ik het moeiteloos afgekeken. Maar met kwaliteit heeft The Human Race niks te maken.

4.5

I, Frankenstein

Een slap aftreksel in de stijl van Van Helsing waar helemaal geen ziel in zit dus wat dat betreft een goede afspiegeling met het monster. De effects zien er redelijk uit maar als er niks van spanning of boeiende karakters in zit dan kan de cast, die wél in orde is, daar ook niets mee.

4.0

Airheads

Komedie uit 94 met een jonge Adam Sandler, Steve Buscemi en Brendan Fraser als 3 nietsnutten die door willen breken als band en inbreken in een radiostudio, de situatie escaleert tot een gijzeling. Niet erg bijzonder of hilarisch, wel redelijk cliche maar ook weer niet zo irritant om het af te zetten. Echt een aanrader is het ook niet. Wel leuk om veel bekende acteurs in bijrollen te zien zoals Kramer van Seinfeld, een paar OZ acteurs, David Arquette en Chris Farley, hoewel die rollen ook weinig voorstellen.

5.5
pi_140739609
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 11:26 schreef planethugo het volgende:
Airheads
[ afbeelding ]
Komedie uit 94 met een jonge Adam Sandler, Steve Buscemi en Brendan Fraser als 3 nietsnutten die door willen breken als band en inbreken in een radiostudio, de situatie escaleert tot een gijzeling. Niet erg bijzonder of hilarisch, wel redelijk cliche maar ook weer niet zo irritant om het af te zetten. Echt een aanrader is het ook niet. Wel leuk om veel bekende acteurs in bijrollen te zien zoals Kramer van Seinfeld, een paar OZ acteurs, David Arquette en Chris Farley, hoewel die rollen ook weinig voorstellen.

5.5
Hahaha, ik dacht serieus dat dat Drew Barrymore (of Amanda Seyfried) was ofzo! _O- _O- _O-
pi_140739767
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 11:37 schreef JDx het volgende:

[..]

Hahaha, ik dacht serieus dat dat Drew Barrymore (of Amanda Seyfried) was ofzo! _O- _O- _O-
hij ziet er idd echt uit als een kind, of meisje ja :P
Fraser heeft trouwens de hoofdrol in die film. Buscemi is de agressieve van de 3 en Sandler de sukkel
  Hardste schreeuwer 2022 donderdag 5 juni 2014 @ 23:31:09 #36
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_140765727

Hostel
Het is jammer dat het genre van de film al verklapt hoe de film gaat.
Anders was de verrassing groot geweest. Hostel begint als een normale on the road film,
Drie gasten die door Europa reizen. In Amsterdam spreken de mensen weer Duits er is veel wiet en en hoeren. Tot dat iemand ze aanraad om in oost-europa een hostel te bezoeken, Dan opeens draait de film en veranderd het in een triller, Veel smerigheid en brute martelingen.
Cijfer 8
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_140772860
Pacific Rim (2013) - IMDb

Als vechten in grote robotpakken je ding is kun je je hier flink mee uitleven. Ik was het na de eerste paar gevechten wel zat geworden.

4/10
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_140775731
Kung Fu Hustle - 2004



Een Chinese actie/komedie die zich afspeelt in de jaren veertig. Een kleine crimineel en zijn sullige partner willen lid worden van de Bijlen Bende, een beruchte groep criminelen. Daarom besluiten ze een wooncomplex te overvallen. Ze hebben er alleen niet op gerekend dat de bewoners daarvan bepaald niet zo hulpeloos zijn als ze eruit zien. Binnen de kortste keren loopt het dan ook flink uit de hand en gaan de Bijlen Bende en de bewoners van het wooncomplex de strijd met elkaar aan..

De film is Chinees gesproken maar dat is geen probleem omdat het een visueel spektakel is: Slapstick-achtige grappen en cartooneske computergraphics brengen de humor over, de vechtscenes zijn spannend in beeld gebracht en de sfeerbeelden zijn af en toe cinematografische hoogstandjes. De muziek past er perfect bij, Westerse en Oosterse muziek.

Ik vind dit een heel erg leuke film en geef 'm een 8,5 / 10 :)
pi_140777502
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 12:10 schreef Nemephis het volgende:
Kung Fu Hustle - 2004

[ afbeelding ]

Een Chinese actie/komedie die zich afspeelt in de jaren veertig. Een kleine crimineel en zijn sullige partner willen lid worden van de Bijlen Bende, een beruchte groep criminelen. Daarom besluiten ze een wooncomplex te overvallen. Ze hebben er alleen niet op gerekend dat de bewoners daarvan bepaald niet zo hulpeloos zijn als ze eruit zien. Binnen de kortste keren loopt het dan ook flink uit de hand en gaan de Bijlen Bende en de bewoners van het wooncomplex de strijd met elkaar aan..

De film is Chinees gesproken maar dat is geen probleem omdat het een visueel spektakel is: Slapstick-achtige grappen en cartooneske computergraphics brengen de humor over, de vechtscenes zijn spannend in beeld gebracht en de sfeerbeelden zijn af en toe cinematografische hoogstandjes. De muziek past er perfect bij, Westerse en Oosterse muziek.

Ik vind dit een heel erg leuke film en geef 'm een 8,5 / 10 :)
In dat geval wat aanraders voor je (ook van Stephen Chow):

Siu lam juk kau (2001) - IMDb (Shaolin Soccer)
Sik san (1996) - IMDb (The God of Cookery)
Hei kek ji wong (1999) - IMDb (The King of Comedy)
Tao xue wei long (1991) - IMDb (Fight Back to School)

Deze zijn qua vorm wel te vergelijken met Kung Fu Hustle en makkelijk te begrijpen voor een westers publiek. Hij heeft ook nog oudere films die ook hilarisch zijn maar die misschien net wat lastiger te begrijpen zijn met iets meer woordgrappen t.o.v. slapstick. Al zou ik ze zeker wel proberen. Een flink aantal moet je qua setting (historisch China) wel iets van Chinese cultuur weten. (Flirting Scholar, Royal Tramp, Hail the Judge, etc.)

Om toch on-topic te blijven:

Exam

Erg teleurstellende 'thriller/mystery'. Was hier geloof ik in het vorige topic of dat daarvoor langsgekomen. Het achtergrondverhaal is te slap neergezet waardoor je nooit echt 'suspension of disbelief' beleeft. Zal hier niet te veel neerkalken verder aangezien het een 'mystery' film is maar het was allemaal te voor de hand liggend, te simpel en te vlak neergezet. De helft van de acteurs kan ook nog eens niet acteren en dat is wel essentieel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IMDB: 6.9
Ik: 5
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_140779036
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 11:56 schreef JDx het volgende:
The Lego Movie (2014) - IMDb

Als de reviews hier niet zo lovend waren, had ik er nooit naar omgekeken, maar toch gelachen. Wel jammer dat het einde opeens veranderd in een soort uitleg hoe alles zit, de droomwereld is leuker.

7.
Ik had precies dezelfde gedachte. Ze hadden het bij de LEGO world moeten houden... Daardoor werd het gelijk een stuk minder leuk voor mij, terwijl ik het hele stuk daarvoor erg leuk vond.
pi_140779783
Ondanks mijn terughoudendheid wat betreft oude films (< 1990) toch maar eens een klassiekertje van zeker 50 jaar oud opgezet.



In het kader van D-day vandaag 70 jaar geleden, heb ik gisteren The Longest Day (1962) weer eens bekeken. Deze film geeft de eerste 24 uur van de landingen in Normandië op 6 juni 1944 weer en pakt behoorlijk groots uit. Voor zijn tijd een absolute topper en de film is nog steeds goed te pruimen met vooral degelijke acteerprestaties, goede storytelling en indrukwekkende actiescenes zoals de bestormingen van de stranden. Doordat de film vrij vlot tussen scenes wisselt, is de lange speelduur niet echt storend. Dat de film zwart/wit is, is wel even wennen, maar is na een tijdje niet meer storend imo.

Minpuntjes? De film heeft toch wel wat van zijn charme verloren door onder andere de geluidskwaliteit (geweerschoten en ontploffingen klinken vrij nep met typische holle klanken), het missen van emotie, en de soms overdreven manier waarop acteurs hun dood acteerden. Ik moest soms hardop lachen om het laatste, maar dat is vooral een persoonlijk irritatiepuntje. De hier en daar toegevoegde humor kon mij tot slot ook niet echt bekoren, maar was niet storend.

Hoe dan ook, de film is nog steeds zeer vermakelijk en wat mij betreft terecht een klassieker onder de oorlogsfilms.



Cijfer: 8

Samen met A Bridge too Far (1977) is The Longest Day toch wel mijn favoriete klassieke oorlogsfilm over WO2.

[ Bericht 2% gewijzigd door Justinn op 06-06-2014 15:01:41 ]
pi_140781092
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 10:12 schreef EDMAN- het volgende:
The Perks of Being a Wallflower

The Perks of Being a Wallflower (2012) - IMDb

[ afbeelding ]

Op aanraden van een vriend gekeken als in 'om samen met je vriendin te kijken' (ben zelf meer van de thrillers etc.). Hij waarschuwde wel dat de film je kan raken. Nou dat deed het wel.

In het kort gaat het over een jongen (Charlie) die als eersteklasser op een middelbare school moet zien te overleven. Klinkt cliché, ik weet. Hij lijkt een erg eenzaam leven te leiden tot hij vrienden maakt met 2 'seniors' (Emma Watson O+ / Ezra Miller) die hem onder de hoede nemen. Langzamerhand komen er meer details over het leven van deze 3 en hun vrienden (met de nadruk op Charlie.) naar boven drijven. Denk aan de zelfmoord van een beste vriend, jeugdtrauma's, psychische problemen, liefdesperikelen, homosexualiteit.

De film liet mij constant het gevoel hebben van 'er gaat iets ergs gebeuren', of 'nu gaat hij zichzelf écht voor lul zetten, of 'doe het niet!'. Op een gegeven moment denk je, wat gaat er nu nog gebeuren? Er broeit iets op de achtergrond. Gewoon kijken.

Goed geacteerd door Emma Watson (Sam) , Ezra Miller (Patrick) en Logan Lerman (Charlie, nooit van gehoord verder).

Ik: 8
Imdb: 8,1

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze met je vriendin kijken en dan de hele tijd "Zoo die Emma Watson is niice zeg".
Play hard, go pro.
pi_140781242
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 15:20 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Deze met je vriendin kijken en dan de hele tijd "Zoo die Emma Watson is niice zeg".
Dat zeg je tegen je vrienden, niet je vriendin slimpie :P
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  Hardste schreeuwer 2022 vrijdag 6 juni 2014 @ 16:39:52 #44
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_140783373

Biggie and Tupac
Een documentaire die interessant blijft vanwege het onderwerp.
Maar eigenlijk is het iets te amateuristisch. Negers die geïnterviewd worden die boos worden, Helikopters die overvliegen en geluid verstoren of de interviewer die te vroeg op een afspraak komt
Allemaal dingen die je er beter uit had kunnen knippen. Ook is de documentaire duidelijk gemaakt door een Britt die Tupac. als Toooopac uitspreekt. cijfer: 5
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_140784103
300



Ik snap echt de goeie kritieken van deze film niet, vond er maar weinig aan.
Het zag er allemaal wel mooi en spectaculair uit.. maar verder stelde het inhoudelijk niks voor ..
Het enige verhaal wat erin zat werd ook nog eens door een ''verteller'' op de achtergrond vertelt en ook dat vond ik een irritant en negatief punt.
Het verhaal is dat de koning van sparta in oorlog gaat met de perzen... Maar slechts 300 man gaan vechten tot de dood... en thats it...
Mooie acties en plaatjes, maar inhoudelijk compleet leeg en emotieloos...
klein 5 omdat het er mooi uitzag
  vrijdag 6 juni 2014 @ 22:22:50 #46
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_140792433
The Grand Budapest Hotel (2014) - IMDb

Gebaseerd op verhalen van Stefan Zweig is het een leuke fantasiefilm die vooral erg beeldend is en waarin een groot aantal bekende acteurs meespelen.
Beetje Sjakie in de Chocoladefabriek meets James Bond en Sherlock Holmes.
Leuk niemendalletje voor tussendoor.
IMDb: 8,4
Ik: 7,2
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_140800432
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 13:21 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

In dat geval wat aanraders voor je (ook van Stephen Chow):

Siu lam juk kau (2001) - IMDb (Shaolin Soccer)
Sik san (1996) - IMDb (The God of Cookery)
Hei kek ji wong (1999) - IMDb (The King of Comedy)
Tao xue wei long (1991) - IMDb (Fight Back to School)

* knip *
^O^ dankje!
pi_140801982
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 22:22 schreef golfer het volgende:
The Grand Budapest Hotel (2014) - IMDb

Gebaseerd op verhalen van Stefan Zweig is het een leuke fantasiefilm die vooral erg beeldend is en waarin een groot aantal bekende acteurs meespelen.
Beetje Sjakie in de Chocoladefabriek meets James Bond en Sherlock Holmes.
Leuk niemendalletje voor tussendoor.
IMDb: 8,4
Ik: 7,2
prachtig gefilmd, maar helaas moet ik ook zeggen dat het geen wereldschokkende film is (ben best wel een wes anderson fan..)
wel heel erg mooi gemaakt, en leuk.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 12:59:34 #49
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_140803818
Saturday Night Fever (1977)
Leuk tijdsbeeld van de jaren '70, maar ook een heel versleten tijdsbeeld. Die disco-muziek klinkt nergens meer naar en sowieso heb ik niets met de Bee Gees. Komt daarbij dat het verhaal en John Travolta nogal :') zijn en ik heb enige moeite met de houding van John Travolta en zijn matties tegenover vrouwen en homo's. Cijfer: 5,5

The Lego Movie (2014)
Op zich is deze film over het tofste speelgoed ooit wel geslaagd! Het Matrix-achtige verhaal is niet echt bijzonder, maar de lol is dat je meer voor de details kijkt en hoe de scenes met al die legoblokken verlopen. Alleen het is dan zo jammer dat alles zo druk moet verlopen, zo mis je de helft van de leuke Lego-vondsten die er in deze film gepropt zijn. Jammer hoor, want dit had nog veel beter gekund. Cijfer: 6,5

Pink Floyd The Wall (1982)
Waren maar meer musicals zoals het unieke Pink Floyd The Wall. Ik kende wat liedjes van deze groep, maar daar houdt het ook wel bij op. Deze film zorgt hoe dan ook voor meer interesse, want de muziek klinkt erg goed. De film die eromheen gegoten is, was zo waar ook heel goed. Verschillende episodes van het ongelukkige leven van Pink worden getoond. Het is fragmentarisch in opzet, maar dat past prima in deze vorm. Zelfs de boodschappen die verkondigd worden irriteren nauwelijks, want het zijn vooral de indrukwekkende (animatie)scenes in combinatie met de muziek die de aandacht trekken. Cijfer: 8,5

Tystnaden (1963)
Had het niet van tevoren gedacht en heb al een hoop films van die beste man gezien, maar dit moet toch wel de meest vervreemdende Bergman zijn? Wat een tof werk is dit weer! Twee zussen, een zoon van hen brengen hun vakantie door in een vreemd land. Onderhuidse spanningen spelen op en ondertussen probeert de zoon zich te vermaken met de meest simpele dingen in een groot hotel. Kubrick heeft vast inspiratie opgedaan bij deze film voor The Shining. Trouwens dat is ook al zo'n beklemmende nare film zoals deze...

Maar daarbij houdt het rijtje filmmakers die goed gekeken hebben naar de film niet op. Een stel weirde dwergen die zich ook in het hotel bevinden, deed me denken aan Werner Herzogs debuurt Auch Zwerge haben klein angefangen. De sfeer in dat hotel en dan met name een weirde hotelbediende deed me denken aan Veit Helmers Tuvalu. Tot slot is er ook nog swingende jazz-muziek te horen, die rechtstreeks afkomstig is uit Bassie's walkman. Cijfer: 8
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_140810698
THE ATTACK



Hele sterke drama film met een thriller-achtig tintje.
Film gaat over een man die in een ziekenhuis werkt en dan erachter komt dat zijn vrouw verantwoordelijk is voor een zelfmoordaanslag.. en dan gaat hij op onderzoek uit hoe en waarom...
Erg sterk acteerwerk en ook de gedachte gang van beide ''kanten'' worden goed uitgewerkt, zonder vooroordelen (of van dat americaanse america is nummer 1).
Het einde is echt WOW!
Echt een aanrader, dikke 8
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')